Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Remedieri consum 1.5dci , 110Cp ,FAP + EDC
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
Pages: 1, 2
ProfiBv
Salurare.

Pana acum m-am tot amestecat pe subiectele altora . Problema fiind destul de suparatoare m-am hotarat sa deschid un subiect separat. Pe scurt situatia se prezinta astfel:
- nici o greseala memorata sau curenta la test clip
- masina trage ok,zic eu.
-consum curent dupa vreo 350Km de la ultima alimentare(rezervor plin) , in bord imi arta 13,8 l/100Km si viteza medie ~20km/H .
- corectiile la injectoare sunt 1,01 0,71 1,21 si respectiv 1,07 . Un rontait usor , cu motor rece in jurul la 1900-2000 de ture .
- masa de funingine in FAP este citita la 7,5 gr rara regenerari esuate si 5 ore de la ultima regenerare
- filtru de aer Bosch schimbat din acelasi motiv in decembrie , chiar daca cel de pe masina arata ok.
- auto 250ooo Km
Ieri am profitat de vremea buna(dar ma prins si noaptea) si am demontat EGR .Am constatat o depunere "normala" ce se poate vedea in poze.Datorita inghesuieli nu am dus curatarea pana la capat si m-am oprit doar la valva in sine.
Pentru a scoate EGR-ul am dat jos si galeria de admisie dinspre turbo si astfel am gasit niste nereguli pe gura de admisie a turbinei.
Pe seara am aplicat si tratamentul Winns's pentru injectie.
Va rog vedeti in poze si dati un sfat constructiv .

Vremuri mai calde!
azaghorth
EGR-ul daca tot l-ai dat jos,trebuie curatat boboc si verificat mecanic daca inchide supapa sau e blocata.
Curatata boboc si galeria de admisie,eventual de schimbat garnitura(nu e musai dar nici nu strica)
Turbina pare ok din poza.Are joc axul?
In loc de tratamente minune de injectoare as face o verificare pe banc a injectoarelor (de vazut daca da mult pe retur si daca pulverizeaza sau curg)
Pe vreme rece si deplasare in oras (viteza medie mica vad)cred ca e ok consumul acela
ProfiBv
Multumesc de parere si sunt de acord cu dv. doar ca la Megane poate este loc mai mult ,ca la Grand Scenic 3 e cam inghesuit si vazand ca nu e colmatat (mai rau) am preferat sa nu continui ca ma apuca Duminica si in plus nici nu aveam garnituri pe "stoc" in caz de nevoie.
Actionata cu clip , valva egr a deschis si inchis bine .
Legat de injectoare zicese "ca oricum nu au ce schimba la piezo Siemens" si verificarea la banc inseamna demontarea de pe motor. As vrea sa fie asta ultima solutie si in ultimul rand schimbate toate . In reprezentanta Renault pret aproximativ 4400 ron 4 injectoare si manopera !!!!
La testul de retur cu -5 grade afara , la prima pornire dimineata , am avut aproximativ 1,2 ml pe 1;3;4 si 1,8 pe injectorul 2 in perioada de timp cat am fumat o tigare . Nu am facut testul si la cald .
Turbo nu are joc in ax dar m-au speriat pori de pe gura de admisie ,de parca ar fi fost sablata sau ar fi mers fara filtru de aer , dar papetele de la ventilatorul de admisie sunt chiar ok. Se poate vedea in poza si pare un defect de prelucrare..., nu stiu
Ma gandesc sa-mi comand garnituri si pe partea de evacuare si abia apoi sa ma apuc de alte verificari .
ProfiBv
Deocamdata , am mai golit un rezervor si iar l-am umplut pana-n gura busonului . A rezultat un consum real de 10,55 l/100Km si avand o viteza medie de 19,6km/ora , deci mai mult in oras.
Sambata dam o fuga la Bucuresti ....brb.
alinica2001
Grand Scenic 2005 1.9 sci 120 CP ... consum Bucuresti 13,7 l/100km cu viteza medie de 17 km/h .... Sper sa mai scada consumul ....
Masina merge ok si nu am erori pe ea..... doar ceva fum la accelerari violente si nu intotdeauna ....
ProfiBv
Nu ma mai mir.
Intre timp , asa cum am spus , am facut o cursa de Bv - Bucuresti si retur.
Plin ochi si resetat la iesire din Brasov pe la ora 6 dimineata pe racoare , DN1 fara A3 , ajuns in Bucuresti la sala Floreasca cu 6,3 consum mediu in bord.

La intoarcere ,16,30 pe "macadam " via Pipera - ocolitoare - A3 - Ploiesti - DN1 - Bv consum mediu la bord 7,4. Trag la pompa si bag pana la plin , rezultand un consum real de 6,096 L /100.

Tot A3-ul cap coada, a/c pornit ,130 km/ora pe tempomat , consumul instantaneu afisat era 8,3 cu mici exceptii cand mai cobora la 7,4 (probabil la decuplarea a/c) . Nu a trebuit sa ating pedalele pana la iesirea de pe A3 . Am depasit lejer vreo 3-4 masini care mergeau probabil la economie si am fost depasit de un XC90 de parca eu ma oprisem ....

Acum , la o luna dupa jarul de pe A3 ,consumul mediu afisat incepe sa urce spre 9.Cere iar un DN lung pentru curatarea la evacuare.
Mie clar ca masina asta e de drum lung , mers incet cu familia..... ca doar pentru asta am vrut Grand Scenic.

Am cautat sa o si cipuiesc dar toti se reped in FAP-off , EGR-off si-mi promit 20Cp si 40N la cuplu , dar vor 250Euro . Nu sunt nici ecologist , nici prea patriot dar totusi ... am vazut ce inseamna V8 cu esapamentele verticale direct prin bena.... De fapt nu mai vedeam masina.

Fereasca Dumnezeu ,sa-mi strang bani si de GT , pe linga asta .
Sunt deschis la idei de reducere a consumului ,dar fara schimbarea stilului de conducere.....bla bla.

Apropo, vede doar Evo+.

Drumuri bune .
ProfiBv
Pentru mine este clar o mașină buna de drum lung cat se poate de extraurban.
După revizie ulei și filtre ,lichid de frana,verificat curățat....etriere a venit și un drum lung.
La dus 310km 6,7 l cu o medie de 57km/h ,a/c 22 auto , 3 adulți și 2 copi cu bagaj aferent pentru concediu in nordul Moldovei .
Fără a schimba stil de condus sau a anula FAP , nu mai cred că pot face ceva reduceri.
Drumuri bune !
cosmin&b
Din pacate consumul depinde direct de admisia de aer si de cat de curată și directa e evacuarea.
Pe admisie avem EGR care murdareste constant aerul care intra in motor prin recircularea partiala a gazelor arse.
Pe evacuare e FAP si catalizatorul, dupa caz, care nu lasa gazele sa iasa nestingherite, si asta determina motorul, turbina, sa mearga fortat.
Daca elimini EGR-ul, motorul va respira doar aer curat... fapt extrem de benefic.
Daca elimini FAP evacuarea va fi muuult usurata.
Cele doua metode au ca efect scaderea consumului, dar si cresterea proportiei de particule poluante la evacuare.
Judecand dupa lege, vei fi sanctionabil, asta in cazul in care esti oprit de RAR pe drum... putin probabil.
Judecand ecologic, vei polua mai mult... insa nu vei dauna mediului, pentru ca la numarul de masini existente, cantitatea de particule daunatoare din gazele arse nu este semnificativa... chiar si in cazul in care toate masinile ar fi non-euro.
Factorii poluanti majori nu sunt autoturismele...
Traim intr-o uniune de state care din exces de zel tind sa reglementeze proportia de particule poluante la o valoare mica... dar nu din dorinta de a reduce poluarea, ci pentru a-si vinde produsele (masinile) conforme in numar cat mai mare.
Cat despre solutiile minune de curatat sistemul de injectie... permite-mi sa fiu cel putin sceptic.
De ce? Solutiile alea nu fac altceva decat sa favorizeze arderea cat mai completa a combustibilului.
Cum fac asta?
Simplu.
Reduc vascozitatea motorinei, cresc procentul de hidrocarburi uscate, crescand astfel si temperatura la care acestea ard.
Efectul?
Sistemul de injectie sufera din cauza lipsei lubrifierii, se deterioreaza accelerat elementele interne ale pompei de inalta presiune, se deterioreaza elementele interioare din injector, apare mai multa motorina pe returul injectorului, apare acea "pilitura" despre care tot pomenesc mecanicii, si uite-asa ajungi in service cu probleme la motor sau la partea de injectie.
Cu respect!
yocozoro
Buna ziua

Grand scenicu meu este mai mult condus in oras de sotie. nu il am de foarte mult timp dar por sa-ti spun ca pe oras, cluj care este al naibii de aglomerat, consumul pe bord este 9% asta pe o luna de zile sau un plin cum vrei tu.
Am fost cu Scenicu pana in germania 2800 km Blanaaa, 180 la ora (atat prinde maxim 183, scrie si in cartea de indentitate) si pe autostrazi in Au si Hu numai 140-150 km/h incarcat cu 5 persoane dus si 3 persoane + bagaje intors + clima si cosumul a fost de 6.6%.
eu zic ce e ok la consum. intradevar daca lasi dupa ea si nu tot apesi pedala si mergi 90-120 consumul este 5%
si a mea are o varsta si a vazut multi kilometrii...

drumuri bune

ProfiBv
Dupa o iarna cu rulaj 80 % in oras si o medie de 9,6l/100 , a fost necesar un drum afara si urgent pana langa Bucuresti pe DN1A . Find o urgenta , nu am mers la consum si totusi am scos 6.5 l/100.
Problema este ca toata iarna , cu motorina aditivata de la Mol , nu mi-a rontait iar acum ca am alimentat tot cu cea mai scumpa moto { dar nu mai este de iarna ) tot de la Mol , m-a facut cu nervii la toate demarajele in jurul turatiei de 1950-2000.

Clar nu se mai pune problema de temperatura a motorinei sau temp exterioara prea mica .
Ceva nu-i place iar toarce ca 1.9 TDI de WV.

Mentionez ca nu am avut nici o greseala pe motor de ~7000km.
Am atasat corectiile injectoarelor si funinginea dupa cursa .Dupa kilometraj ultima regenerare cred ca si-a facut-o imediat ce am plecat la drum , cand urcam Predealul....
Maine intr-o proba de drum , vreau sa-l pun pe fiul meu , cu testerul in spate , sa faca print screen-uri in momentul cand rontaie satanele de injectoare .Sunt tare curios ce corectii apar la momentul rontaitului .

Ca sa ma reduc consumul , am incercat becuri led, made in China .Nimic nu se pupa.
In far nu e loc de cele cu ventilator.
Pe pozitie fata m-au tinut doua saptamani si mai luminau si albastrui....le-am scos.
Pozitie +frana spate le accepta pe partea de pozitie dar nu le aprinde pe frana , probabil restrictie din calculator si trebuie sa vad care .
Pe semnalizare cum era de asteptat trebuie rezistente in paralel si nu mai merita riscul , aici poate rezolv cu rezistenta din releu , ca la tutoriale logan .
Pe ceata si marsalier poate maine sa le incerc....
yocozoro
Profibv am citit postul tau si nu vad problema...6.5 consum afara pe DN1A
Babarunca ! Stanga ac, Dreapta ac , stg ac, dr ac ...
Schimba bocancii treci la tenesi de vara !
Cat ai vrea sa consume?!? Cu clio 1.5 dci de 65 cai pe protiunea aia scoteam 6.5 consum
Ce au becurile cu consumul ?! Intreb pentru un prieten..
Tu vrei consum de 5 L % la tank de 2T si bocanci in picioare.
Nu se poate ! Fa un drum de jermania sa vezi ce frumos merge ai media eate de 6% la 130-140 km pe 3000km
ProfiBv
Ai luat doar partea buna. Comfortul asigurat de de 1650kg ,la drum lung.

Da ce spui de 9,6l real pe mers urban , fata de MCV tot 1,5 DCI tot acelasi tip de condus 5,8l ?

Daca ai numara numai becurile din interior si le-ai calcula consumul comparativ cu cele led ai intelege mai bine...si asta fara sa fac ceva ilegal , cum ar mai fi FAP off si altele.
BiGBearRO
Daca pui bec cu led într-un far care a fost gândit pentru halogen o sa iți blestemi zilele după, găselnița asta nu e buna de nimic.
Cat privește comparația ta la consum intre scenic si mpv, gresesc eu sau unul este cu cutie automata si altul manuala?
yocozoro
Profibv tu compari mcv 1.5 dci dar nu 110 caii, cu cutie normala cu G Scenicu tau edc de 110 cai! Si eu am avut clio si asa este 5.8 oras.
Eu am 11 % in oras pe distante scurte si aglomeratia din Cluj
Cutia edc este eficienta la consum dupa 30 la ora
Nu poti compara MCV, incearca poate cu un Duster si o sa vezi ca esti multumit de scenic.
Ovys
Tot așa am si eu la GS3 consumul: 9-10 în oraș si 5,5 - 6% extraurban.
Ca idee, ce greutate are MCV-ul comparat și ce putere?
yocozoro
7.7% consum pe o distanta de 1000 km cu 5 persoane + portbagaj thule in cap, clima non stop, Cluj -Orsova pe tot felul de drumuri, viteza medie 46.4 la ora.
nu e foarte bine dar nici foarte rau smile.gif)
ProfiBv
In urma cu ceva timp am vazut ulei pe alternator .
Azi am demontat farul din dreapta si am schimbat semeringul de la tubulatura de intrare in intercooler.Ciudat cod identic dar piesa cumparata din reteaua Renault este mai mare in diametrul exterior , noroc ca aveam una luata cu acelasi cod de la Autokarma.
Ma uitam acum sa curat si sistemul de recirculare al gazelor arse dar cu teava cu tot , anul trecut curatand doar valva EGR. A mai desfacut cineva teava dintre valva egr si clapeta de by-pass a gazelor arse ? Mi-ar prinde bine niste sfaturi , va rog !!!
ProfiBv
Stupoare !
Am curatat pana la urma egr.
Am inlocuit filtru de motorina .
Am inlocuit si 2 x injectoare cu corectiile cele mai mari punand Siemens noi ~1000 ron/buc.
Cat am mesterit cu astea , sa descarcat bateria si dand sa pornesc "clanc,clanc , clanc " , bord stins si pauza curent de pornire.Am pus alta baterie incarcata .Am pus contactul si in urma verificarilor necazul....
Hill asist
Check auto gear box
si Check engine cu rosu in bord
Cu clipul pregatit oricum , pentru scrierea corectiilor la noile injectoare , gasesc 3 erori curente pe motor si una pe esp , care mi-au atras atentia :
DTC226413 Detector apa in motorina (doar ce schimbasem si amorsasem filtru?!)
DTC226322 Circuit de supraalimentare (am zis hai ca schimbasem doua injectoare si nu se amorsase)
DTC1525F3 Coerente informatii multiplex pentru RV/LV
DTCC40200 Informatii multiplexate BVA incorecte

ultimele doua m-au bagat in ceata.
Am sters tot , am pornit motorul (fara sa scriu noile corectii!!!), Zgomotos dar pornise .Am scris apoi si noile injectoare sa fie totul gata de o proba de drum .
Cand sa bag R , face preselectarea (palpaie R in bord) dar masina nu misca si nu se tureaza.
Pe liber se tureaza si merge rotund ( chiar daca martorul de apa in motorina este activ pe tester si in bord cu galben) .
Cand sa ma uit pe calculatorul de cutie "nebuloasa" nu reuseste sa comunice .
Zic hai s-o duc la plimbare daca inainte merge....pusa in D pleaca normal dar nu schimba neam si o pot duce pana in 4500 rot/min ca tot nu schimba.
Pe mod manual nu intra 2 , dar trec peste la 3 , cu cox ...ok ,o trec pe automat si in acel moment parca i-as fi redus motorina revine la relanti si pace , mergea ca cu mortul .Am revenit in mod manual ,ii dau pedala si nimic , retrogradez in 1 se tureaza de la frana de motor dupa care isi revine si acceleratia .
Daca in trapta 3 pe manual mentin gazul , merge mult si bine (deci motorina are si vine) dar daca reduc putin sa terminat pica aproape de relantii cat sa nu moara motorul si merge asa...
Maine scot bateria si cutia ei sa verific cablajele de la EDC , can , alimentari , mese.
Va rog pe dv. daca aveti un pont bun (fara reprezentanta ...cel putin deocamdata ) dati de stire !
A mai avut ea erori memorate cu lipsa comunicare viteza dar acum dintrodata.
Daca stiti un loc in care crapa cablajele, rog ajutor!
xmisterx
Profi, pt puterea motorului fa adaptarea/resetarea la EGR asa am patit si eu la cotetul din semnatura dupa ce l-am curatat. De cablaje nu stiu.
clau166
Incearca sa observi daca la ralanti e totul in regula inclusiv corectiile acelea pe injectoare si daca mai apare vreo eroare de injectie. Ma gandesc sa nu existe vreo legatura intre injectie si cutia EDC. Poate n-ai resetat adaptivii la injectoare si la pompa de injectie. M-as invarti asupra senzorului de turbina DTC226322. Pana nu dispare asta e posibil sa-ti mearga aiurea. Celelalte erori cred ca au aparut de la tensiunea mica a bateriei.
ProfiBv
Asa cum am postat aici
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=220...dpost&p=4904671
nu am gasit nimic concret . Dupa resetari multiple cu doua testere diferite , atat clip cat si Elm327 pe USB , aparent nu reusisem nimic . Pilpaia R dar masina nu misca s nu se tura.
Urma , ca sambata , sa scot masina la marginea orasului pentru procedurile de patinare ambreaje . Fiind intre blocuri la ora 19 nu puteam sa turez la 2000 de ture si sa-mi iau borcane in trapa icon_mrgreen.gif .
Cu strangere de inima ,pornesc sambata si constat ca dupa iesirea din parcare pe strada principala masina schimba in 2 ..3....singura pe automat . Opresc brusc si verific R . Merge si asta wub.gif .
Noaptea a fost un sfetnic bun pentru can sau ce ! M-am dus totusi sa fac procedurile de patinare ambreaje . Cf. clip cu piciorul pe frana si motorul la peste 2000 ture , dai validare comanda si apoi apesi pedala de acceleratie la maxim....cel putin asa am inteles si facut. Rezultatele procedura nefinalizata dar fara erori sau detalii . Masina merge ok.
Pentru ca sunt constient ca ceva a fost / are , voi face o programare pentru update de soft motor,esp , dc4 in reteaua Renault .
Dupa toata patania asta , cu lipsa curent baterie , am ramas cu senzorul prezenta apa in motorina prezent . Nici nu are in dotare acel senzor care stiam ca e sub filtru si ar fi cod 7701070650 .
Uitandu-ma prin parametri mi-a atras atentia CF133 = CONFIGURATION PRIVEE 1 , stie cineva ce este ?
Gil26
Referitor la postul #18: ” Cu clipul pregatit oricum , pentru scrierea corectiilor la noile injectoare , gasesc 3 erori curente pe motor si una pe esp , care mi-au atras atentia :
DTC226413 Detector apa in motorina (doar ce schimbasem si amorsasem filtru?!)

si cele scrise recent pe un alt topic:
QUOTE
Unde gasesc detalii despre optiunea cu sau fara senzor de prezenta apei in motorina ? Nu am asa ceva pe masina , nici cablaj aferent...este doar filtrul cu incalzitorul sus si dop jos.
Mi-a aparut iar DTC226413 Detector apa in motorina
si inca una DTC1525F3 Coerente informatii multiplex pentru RV/LV........
Suspectez ca e ceva "bug" din soft desi e facut update in reprezentanta . Anul trecut , a disparut eroarea si martorul "check engine " dupa ce l-am sters in repetate randuri cu 3 testere diferite

nu am gasit un topic dedicat asa ca incerc sa raspund aici.
@ ProfiBv, esti sigur ca nu ai sonda de apa in motorina? Atasez cateva capturi cu schema VESA J95 1.5dCi 110 FAP, prima este pentru K9K636, restul pentru K9K836 SID305, se poate vedea si cum se verifica, locatia si cum arata sunt la fel pentru ambele. Stiu ca ai schemele VISU NT dar atasez si doua capturi din acestea. Despre starea ET649= Detector de apa in motorina am scris pe topicul de diagnoza. Daca esti sigur, atunci poate sa fie si altceva.

PS: Daca ai toate aceste informatii imi cer scuzele de rigoare, am incercat doar sa ajut, am ”pierdut” doar putin timp (insa poate sunt de folos si altor colegi cu aceasta eroare). Desigur ca este interesanta si rezolvarea acestei erori (cauza gasita), si ar fi bine daca ai revenii cu ea.
Toate cele bune!

LE: in toata documentatia pe care o am pentru masina ta apare aceasta sonda apa in motorina, cod OEM 07701070650, vezi ultimele trei capturi atasate acum. Este totusi vreo mica posibilitate sa ai un alt filtru cu capac jos (poz.5 infiletat in locul sondei) iar cablajul (mufa sondei) sa nu fie conectata (sa fie ”in aer” prin alta parte)?
(Iar acum este clar si pentru mine, motorul tau este K9K837 DC4, dar o buna parte din cele pentru K9K836 raman valabile)
ProfiBv
QUOTE(Gil26 @ 7 Feb 2021, 11:52)
... este K9K837 DC4, dar o buna parte din cele pentru K9K836 raman valabile)
*


Ești un altruist convins și trebuie spus răspicat asta , mulțumesc !
Sunt la muncă dar după masă continuii cercetarea . Mufa libera nu-i in zona și dacă un samsar a tăiat mufa și ar fi ascuns firele in copex...cum a mers până acum ? La vecinii de la răsărit ,pe Drive2 , cineva tot fara senzor pe mașina,a spus că a rezolvat după ce a făcut toate adaptările pe motor și apoi după o pornire cu turația crescuta peste 1900 ture ar dispărea și eroarea. Ceva software e clar că altfel cum m-a lăsat în pace un an și fix după deconectare baterie ...hop și beleaua iar .
Revin pe seară !
Gil26
Cu mare drag, dar ”mare branza” nu am facut (si rezolvat). Desigur ca este posibil sa fie si softul, sunt injectii cu ambele variante, cu\fara sonda de apa in motorina. Din curiozitate m-am uitat si prin programele de diagnoza la masina ta, nu am gasit o ”optiune” de activare\dezactivare, insa ”mai sap”, probabil si prin resetari, e destul de "interesanta" eroarea asta a ta.
ProfiBv
Spre noapte , dar clar nu am firul alb de legatura a semnalului senzorului de apa in motorina .
In atasament e mufa maro din UPC unde pe pinul 5 e dop ! De aici ar fi trebuit sa plece spre senzor Nu mi-a permis spatiul si intunericul sa continui si cu mufa gri-inchis, dar clar cred ca e continuare din pinul 2 spre calculatorul de motor .
Pe ECU nu am reusit sa declipsez si la frgul de afara am zis sa nu fortez .
Am descarcat si bateria cu lampa de lucru . Dimineata pornesc cu cabluri de la alta baterie ce o am pe redresor acum .
Revin cu urmarile .
Gil26
M-am uitat prin resetari, nu am gasit mare lucru dar sunt cateva comenzi pentru masina ta care nu stiu ce fac, si ma opresc aici cu asta. Totusi presupun (doar teoretic) ca atunci cand reconectezi bateria (dupa o perioada mai lunga) se fac reinitializarile calculatorului si se ”cauta” aceasta sonda, nu o gaseste si atunci rezulta eroarea, iar functionarea motorului este OK, acest senzor nu detecteaza nimic deci nu sunt probleme din cauza asta, dar la orice reinitializare cred ca vei avea eroarea asta. Nu stiu daca te ajuta dar atasez si un fisier pdf din procedura de diagnosticare pentru un motor asemanator (dar nu identic) plus o captura cu valorile de referinta.
Insa mai important este cred ca softul injectiei ”stie” ca exista aceasta sonda. In diagnoza cum ai starea Detector de apa in motorina (ET649): activat sau dezactivat?
Schemele VESA si VISU, injectia si 414 cred ca e clara, dar poti verifica si 1337 (unitate de protectie\comutație) si 667, daca am timp voi atasa si astea.

LE: am inlocuit fisierul pdf cu procedura de pe masina mea, cred ca este mai detaliata, atasez si inca doua capturi cu detectia prezentei acestuia si codul de eroare DTC226413 (iar acum sunt destul de sigur ca acest senzor ar trebui sa fie si pe masina ta)
Si inchei aici, incepe o noua zi.

LE2: si daca tot "umblii" pe acolo atasez si cablajul cu mufele motor pentru 414 (culorile le ai pe schema)
ProfiBv
Dupa adaptari , auto fara mesaje in bord , deci fara senzor clar .

9 Feb 2021, 03:23:
Nu multumesc , promit sa ma revansez !
ProfiBv
Am gasit problema .Configurarea din calculatorul de motor , cu sau fara senzor de prezenta apa in motorina .Interesant e ca dupa update soft in reprezentanta a venit activat .[attachmentid=1628126670]
Only_adrian
Salut.
M-am capatat cu aceeasi eroare de "prezenta apa in combustibil" in urma unei diagnoze reusite de a activa pilotul si limitator de viteza. Nu am nici eu fizic acest senzor si nici cablajul aferent. Pe can-clipul baiatului nu apare nici macar eroarea, apare doar pe un delphi ds150e pe care il am, ma lasa sa sterg eroarea, dar reapare .
Am fost de nenumarate ori la baiat ss rezolvam , dar fara rezultat.
Ma poate ajuta cineva?
Multumesc
ProfiBv
Trebuie sa cauti , in zona ta , un tester clip sau pyren, ddt4all. Parametrul care trebui modificat il ai mai sus in print screen .
Only_adrian
Cu clip sigur nu merge, nici cu cel de reprezentanta. Tu cu ce ai reusit!?

<span class='edit'>8 May 2021, 22:45:</span>
Tu cu ce ai reușit?

<span class='edit'>8 May 2021, 22:50:</span>
Ție îți vedea eroare pe can-clip?
xmisterx
Adrian mai uita-te inca odata la poza din postul 28 al colegului ProfiBV si ai sa vezi acolo ca a folosit canclip.,
ProfiBv
QUOTE(xmisterx @ 8 May 2021, 22:59)
Adrian mai uita-te inca odata la poza din postul 28 al colegului ProfiBV si ai sa vezi acolo ca a folosit canclip.,
*


cheers.gif
Gil26
Atat eroarea DF293 (DTC226413) Detector apa in motorina cat si modificarea configuratiei cu CF133 (multumiri ProfiBV cheers.gif up.gif ) se pot vedea\face si cu derivatele CLiP (vezi capturile atasate), iar dupa stergere eroare si schimbare este bine sa se verifice si starea ET649.
Interesant totusi ca sunt injectii prevazute si cu acest senzor, plus ca se pare ca avem softuri injectie diferite pentru acelasi model (cred ca si asta face parte alaturi de multe altele din ”misterele Renault”), dar mai ales bine de stiut daca aceasta configurare isi pastreaza starea si dupa o reinitializare a ECU.
Only_adrian
Gata, am rezolvat problema cu solutia postata de voi. Mulțumesc , va salut .
crististreulea
Si eu ma confrunt cu un consum cam mare, avand in vedere datele tehnice pe care le da producatorul la 2013 Renault Grand Scenic III (Phase III) 1.5 dCi (110 CP) FAP si anume:
- Consumul de combustibil - urban 5.5 l/100 km
- Consumul de combustibil - extra-urban 4.1 l/100 km
- Consumul de combustibil - mixt 4.6 l/100 km

N-am fost nici macar pe aproape de aceste valori. Drept este ca am cumparat masina la mana a doua cu 136.000km, fabricatie 2013 si nu stiu cum a fost exploatata. Am facut o diagnoza si filtrul de particule este la 40%, nu consuma ulei, trage, motorul merge rotund si este silentios, nu scoate deloc fum, i-am facut schimbul de distributie, ulei, filtre.
Masina o foloseste nevasta pentru mers la lucru si cumparaturi, consum urban aprox 14%. Drept e ca aceasta medie era pe o distanta de doar vreo 40km. Am fost prea socat ca sa-mi treaca prin minte sa mai fac o poza.

La urmatorul drum mai lung de aprox 500km, am mers la consum maxim cat am putut si am avut media de 6.2%. Am mers cu maxim 110km/h pe autostrada, n-am depasit niciunde limita vitezei legale, folosit frana de motor. La 110km/h in treapta 6 sub 2000rpm consumul este peste 5%. poza 1

Am plecat iar la un drum mai lung, 2500km din care 2000km in regim autostrada maxim 130km/h, iar restul in afara localitatilor dar nu la viteze mai mari de 50-90km/h, mers normal. Media 6.4%. poza 2
AC-ul l-am folosit o singura data in cele 3 luni de cand e masina la mine, pe o portiune de vreo 30km.

Am si un Logan 1.5dci euro 3 65cai 2006, la acelasi stil si conditii pe cei 2500km am media de 3.8% - 4,2%.
Daca merg la consum fara sa depasesc 110km/h pe autostrada, pe aceiasi aprox 2500km am avut media 3,2%. Am fost 2 masini si viteza maxima a dat-o cealalta masina, de acolo si viteza mica.
Folosita 100% urban, in lunile de iarna cu drumuri scurte, media este undeva intre 5 - 5.5%.

Inteleg si diferenta de greutate intre cele doua masini, aproximativ 300kg care este normal sa influenteze, dar parca consumul pe Scenic este muuult prea mare fata de ceea ce da producatorul.
ProfiBv
[quote=crististreulea,2 May 2022, 10:36]
filtrul de particule este la 40%,
ce inseamna in grame funingine ?

nu consuma ulei, trage, motorul merge rotund si este silentios, nu scoate deloc fum
La fel si la mine .
La urmatorul drum mai lung de aprox 500km, am mers la consum maxim cat am putut si am avut media de 6.2%. Am mers cu maxim 110km/h pe autostrada, n-am depasit niciunde limita vitezei legale, folosit frana de motor. La 110km/h in treapta 6 sub 2000rpm consumul este peste 5%. poza 1
la 130 fara A/C 7,3L iar cu a/c 8,4L probat pe A3
AC-ul l-am folosit o singura data in cele 3 luni de cand e masina la mine, pe o portiune de vreo 30km.
La mine , iarna cu 3 persoane in masina , se abureste fara A/C . Deci nu-l opresc decat foarte rar .
Inteleg si diferenta de greutate intre cele doua masini, aproximativ 300kg care este normal sa influenteze, dar parca consumul pe Scenic este muuult prea mare fata de ceea ce da producatorul.
Auto din semnatura , 7 locuri, trapa ... 1650 Kg cu plinuri facute pe stand ITP.



De 1MAI am dat o fuga la Sinaia ca sa mai scad media de 10,5L (peste 1200KM urban fara menajamente de consum si aproape 80% in ore de varf) .... am venit cu acelasi consum.Urcat Predealul , bara la bara pe Busteni.....DN1 fatal pentru 1.5 cu EDC .Revin cu poze cand cobor pe la masina
einstein1984
1523 kg grand scenicu la gol fata de 1065 de kile cat are loganu diesel la gol e ceva mai mult de 300kg;... chiar si cu cartonul ala cu smoala pus de tine. De Scx nu mai zic.
Dadi_T
Ăsta-i consumul.
Cel mai mic consum scos de mine în afara a fost de 5,4%. Doar ca un test.
Altfel, 6,2/6,4%, cu depășiri multiple, fără menajamente, la o viteză medie de 50 km/h... cam așa am la drumuri lungi. Iar la pauze de 5 minute pt tigara nu opresc motorul. Clima funcționează non stop.

În oraș 9%. O folosesc ocazional și la ridesharing. Iarna se duce și la 10. Traficul din Iași ca la Bucureștiul de acum 2,3 ani. Cam 19 km/h am viteza medie pe oraș.

Diferența față de Logan e mult mai mare de 300 de kg. La a mea e de peste 500 de kg.
crististreulea
@ProfiBv: nu stiu ce presupune in grame funingine, n-am facut eu diagnoza, am primit doar un procent si ca inca sta bine la acest capitol.
Bun, cred ca trebuie sa fac mai multe teste, mai multe poze, sa adun mai multe informatii pe care sa le centralizez.

@einstein1984, @ProfiBv, @Dadi_T: Si a mea are 7 locuri, doar ca le-am demontat de pe masina. Din cate-mi amintesc, 1160kg are loganul, nu mai retin exact de unde am ramas cu aceasta informatie. La Scenic am cautat pe net si am gasit 1514kg. Diferenta este de 350kg, dar cum pe Logan am multe puse ulterior si din Scenic am dat jos scaunele, am redus eu la o diferenta aproximativa de 300kg.
Oricum nu as da vina pe consumul marit doar din cauza greutatii, pe Logan am avut consumul sub 5% din Budapesta la Timisoara, cu masina incarcata mult peste normal, pe spate suspensia era inexistenta, amortizoarele erau comprimate pana la opritoarele din cauciuc. am pus o poza

@Dadi_T: pe urban ma sperie enorm si acel 9% pe care-l dai, nu mai zic de 14% pe care il am eu...
kato
la scenic-ul meu din 2011, motor 1.6 dci, clima pornita si cauciucuri (inca) de iarna consumul mixt este de 8,2..... si ma gandeam ca e mare....
ProfiBv
Cum va spuneam...[attachmentid=1628138325] [attachmentid=1628138326] [attachmentid=1628138327] [attachmentid=1628138328] [attachmentid=1628138329]

Sunt "totusi multumit " ca inca nu m-a lasat in drum si raspunde la "talpa" atunci cand am nevoie .
Urmeaza schimb de roti de sezon . si am pregatite (cumparate deja) brate pe fata , inca ma gandesc daca sa schimb si toate 4 amortizoarele sau pot incerca doar pe fata (ca solutie de buget si pentru ca oricum umblu la bratele suspensiei) .

Am mai spus , asta clar nu-i o masina de oras !

3 May 2022, 20:02:
In aceleasi conditii de drumuri , mers potolit , la consum ,ne stresat de timp ... clar media ar fi fost pe la 7L /100

3 May 2022, 20:07:
@ crististreulea cele doua scaune (randul 3) au impreuna 38 Kg cantarite de mine.

3 May 2022, 20:14:
Daca s-a animat topicul , intreb aici.
Stie cineva daca "oala roti de rezerva" acea cuva de plasticde pe fundul portbagajului , are prinderea exact la fel intre grand lung cu 5 si grand lung cu 7 locuri ? Ma gandesc , ca tot nu am coborat rezerva in 5 ani , sa renunt la ea si sa castig ceva spatiu sub scaunele din randul 3 sau poate chiar sa renunt la ele momentan .

3 May 2022, 20:24:
[attachmentid=1628138333]
hashtei
1.5 dci 106 cp, pentru ultimii 8500 de km, am avut consum de 6,6 %, mers in afara orașului 75%. Pe autostrada, la 130, are 6-6,5%. Pe naționale, mers normal vreo 500 de km, am scos 5,5%.
Consumul pe 37000 de km este de 7%.
Dadi_T
Ultimii 500 de km doar pe oraș, cu o medie de 21 ușor crescută pentru ca am prins și săptămâna de după sărbători, cu un trafic ușor mai lejer. Deci și un consum ușor mai bun.

Eu am 1597 kg în certificat și cartea de identitate. Știam că modelul ăla De Logan trece un pic peste 1000, de aia am zis peste 500.
crististreulea
Gata, m-am lamurit si eu cum sta cu consumul, cam ca la toti dealtfel.
In oras peste 9%, sotia face drumuri foarte scurte cu masina. A facut cei 72km in 2 saptamani.
Mixt undeva pe la 7%.
Extern putin peste 5%.
Am avut Timisoara-Split(Croatia) 5%, la intoarcere a urcat pana la 5,4%. N-am mers la consum, dar nici n-am calcat-o.
Timisoara-Varsovia-Cracovia-Timisoara media 5.3%, 2100km cu o medie de viteza de 65km/h.

Am resetat de mai multe ori, in mai multe conditii de drum si tot undeva pe acolo este consumul.

M-am lamurit si cu greutatea masinii, este trecuta in talon, 1669kg, cu doar 500kg mai mult ca si Loganul tongue.gif
accidutu
Salut. Referitor la garnitura oring (postul 17#),am aceeași problema și eu,adică e plin alternatorul de ulei. Am citit ca ar fi bun acel oring ,luat de pe autokarma .Se poate schimba doar cu demontarea farului sau trebuie dat jos și altceva?am uitat mașină e un m3 ,din 2011 k9k 846.
ProfiBv
Daca poti scoate farul fără să slăbești, cel putin , partea dreapta a spoilerului față ! Vezi că teava verticala ce intra in intercooler mai are o prindere cu surub M6 , inaintea îmbinări cu pricina .
Acum că am vazut ce este pe acolo , cred ca as putea inlocui strict acel semering , doar demontand furtunul ce vine din turbo si declipsand siguranta de sarma , cu ajutorul unei surubelnite drepte , de la imbinare.
Recent am observat iar urme de ulei și la mine !!!
Gil26
@ accidutu, codul pentru garnitura este cel din postul #17 insa codul OE al tubului de ulei turbo (pozitia 5) difera functie de numarul \perioada de fabricatie motor (ex pentru un MeganeIII K9K846 fabricat in 09\2011 cu nr. E203634 codul OE este 82 00 731 430), se poate schimba si cu demontarea farului dar vezi atasat procedura oficiala de demontare\montare, am subliniat si etapele de la remontare, poate te ajuta (sau pe alti colegi).
ProfiBv
Despre asta zic
[attachmentid=1628144645] [attachmentid=1628144646]
Gil26
Cu acest cod OE 77 01 071 157 (si dimensiuni):
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.