Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Modificare instalatie AC din manual in automat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
clau79
Salut,

A schimbat cineva modulul de comanda manuala a aerului conditionat cu cel automat?
Ma intereseaza cam cat ar fi manopera.

Vreau sa fac aceasta modificare. M-am apucat deja de achizitionat piesele necesare.
torquemada
E aceeași problemă de la Logan II, dacă ai impresia că scapi doar cu panoul de comandă te înșeli amarnic

-panoul de comandă
-calculatorul de clima
-cutia de clima completă
sau poate ai noroc și scapi doar cu

3 actuatoare mixare aer
ventilator
regulator de turație
cablaj
clau79
Stiu ca nu scap doar cu panoul de comanda si grila de la medianav.
Am vorbit cu cineva si imi aduce motorasele aferente care inlocuiesc cele 3 butoane si cablurile de la ele.
Va trebui sa vad daca gasesc pe cineva sa se ocupe de modificare si la un pret rezonabil. Stiu pe cineva care a facut modificarile de genul asta la Megane 2
radu.mitran
http://www.forum-clio.com/index.php/topic,16624.0/nowap.html

Explica aici cineva cum se face operațiunea la Clio 2. Ma gandesc ca si la Clio 4 e aprox la fel...
torquemada
Te gândești prost:

- Cutia de climatizare normală nu premite montarea actuatoarelor
- nu ai senzor calitate aer - trebuie traforată cutia
- nu ai senzor temperatură interioară
- trebuie altă cutie de climatizare automată
--trebuie golit antigelul
--trebuie golit AC-ul
- trebuie montate calculatoarele de clima
- trebuie reconfigurată mașina pentru clima, altfel pierzi funcții

Spre deosebire de voi am o conversie de la non AC la AC automat - se poate face, dar nu e pentru oricine
big_electro61
Unii cred ca daca inlocuiesti volanul la Logan cu unul de Mercedes,vei conduce deja un Mercedes...!
torquemada
Iar alți au impresia că Logan II, Clio4 și Captur sunt mașini diferite...
bubu782001
Ce calculator de clima vb acolo? Modulul de clima in sine este calculatorul. Calculator de clima exista la Megane 1 prin anii 90. De fapt modulul climatronic este panoul ala cu lcd si cu butoane.

Si da se poate face.. Eu am pus cutie automata pe o masina care avea cutie manuala. Costuri? 1200 lei cutia + convertizorul de cuplu + planetare + timonerie si maneta + tamponul de cutie + toate plasticutele + instalatia + pedala de frana si accesoriile posibile. Am mai dat ceva pe ulei filtru (vreo 250 lei). Este drept pe partea de codare si programare m-am ocupat singur.

Durata? O zi. Dimineata am demontat masina seara am plecat cu ea.

Asadar si cu clima nu este un capat de tara. Se cumpara o aeroterma (cu tot cu tulumba si motorase -
oricum vin montate pe ea si nimeni nu prea se deranjeaza sa le dea jos) se cumpara modulul de clima + plasticele exterioare si se mai cumpar vreo 3 senzori si instalatie. In rest 2 -3 configurari in BCM si cam aia este. Ca mai trebuie ceva adaptari de ordin mecanic etc..se rezolva. Totul e daca omul are bani sa cheltuiasca pe astea.

In Romania prima fraza care se spune la orice tip de initiativa = NU SE POATE.

De aia se fac o gramada de retrofituri pe auto si merg foarte bine...dar ne-am nascut sa fim carcotasi.

Daca omul are de unde procura piesele (ex un clio dauna totala) se rezolva in aprox o zi totul.
torquemada
Bravo ție, din fericire nu ai făcut modificarea pe X98 îți prindeai urechile.

Pe foarte scurt :
cutia de climă poate fi pe sistem denso sau valeo , funcție de care se schimbă multe

- calculatorul de clima (stânga sus în poză, cod de Captur)
- comanda de climă

Trebuie ambele nu merge doar cu una, care vrea să sape cupă coduri pentru restul pieselor

Nu se poate , în România, pentru că "omul" :
- are de unde procura piesele dar le vrea gratis
- "omul" are 2 mâini stângi iar dacă nu are 2 mâini stângi nu are scule (aici includ și partea de diagnoză)
- "omul" nu se documentează singur ci întreabă prieteni "mecanici"
- "omul" are impresia că sunt modificări plug&play, din fericire la X98 nu sunt
bubu782001
Sa lamurim ceva: faptul ca te uiti pe un VISU si identifici niste repere eventual te uiti pe niste scheme sau bagi un DDT (cu un Derelek) asta nu imi spune nimic - din punctul meu de vedere cel putin.

Tot din punctul meu de vedere afla ca te cam inseli in privinta "prinsului urechilor" dar asta este o alta poveste care dupa parerea mea nu merita impartasita.

Ca bagi in reteaua CAN niste device-uri sau configurezi un BCM...iarasi nu este big deal pt mine.

Afla ca dpdvd mecanic sunt intradevar plug'n'play dar este nevoie si de interventii pe configurari codari etc..

Si DA se poate si multe se pot face fara pb atata timp cat te documentezi de implicatii, respectiv intrebi (nimeni nu apare pe acest pamant invatat).

torquemada
Tocmai că mecanic nu e nimic plug&play pe cutia de climă, vremurile când modificai Megane II pe genunchi au trecut.

După ce vei consulta un X98, pe viu, vei avea altă părere
radu.mitran
Scuzati trezirea topicului oarecum aiurea, dupa mult timp, dar stie cineva daca la Clio cu climatizare automata existe vreo posibilitate de a tine compresorul pornit tot timpul?

Pe panoul de control are doar buton de AC Off, nu On, cum are oricre masina normala la cap...
cj98czh
apesi butonul de Auto si face el treaba de acolo incolo ..
radu.mitran

Da, asta e ok in cazul in care vrei doar sa racesti habitaclul. Dar daca se abureste, dupa ce folosesc cateva minute functia de dezaburire (cu ventilatie maxima), as vrea sa las ventilatia la un nivel mai scazut, dar sa am certitudinea ca ramane pornit compresorul... Oare este vreo posibilitate?
xmisterx
Pai nu ramane pornit tot timpul?? La mine e manual si compresorul sta pornit tot timpul.
radu.mitran

La manual da, este simplu si comportamentul e normal. La cel cu control automat, se pare ca sistemul gestioneaza cand si cat merge compresorul, in functie de temperatura exterioara si ce dorita in interior. Dar daca ai o problema cu aburirea geamurilor sau pur si simplu vrei sa mearga compresul, nu prea ai cum. Sau nu m-am prins eu...
eugen261
Daca se aburesc geamurile cauza e alta, e posibil sa ai scurgerile de apa înfundate, verifica sub mocheta din dreapta sau și mai rău radiatorul de căldură fisurat nivelul lichidului de răcire scade constant .
ProfiBv
Dezaburire rapida pe manual e simpla : Recirculare , jet aer aer in sus maxim , A/C pornit . Multi nu stiu ca A/C -ul are si rol de a usca aerul , nu doar de al raci !
A nu se merge drum lung cu recircularea activa , decat acolo unde pute sau avem in fata un VW sau respectabilul Trabant !
Sistemele automate sunt ciudate dar daca ventilatia,a/c , filtu de polen... sunt OK se descurca si "clima pe auto" .

De verificat si furtunul de scurgere a condensului si "jegul /cocleala" de pe vaporizator .
radu.mitran
Ideea e ca eu fix pentru uscarea aerului vreau sa folosesc A/C, dar se pare ca la sistemul automat de pe Clio 4 nu prea ai cum. Merge cand are el chef, nu cand ai tu...

Cât despre scurgeri înfundate, pierderi de lichid de răcire etc. Nu e cazul, au verificat meseriașii la revizie de 1 an ai nu a fost cazul.
SYL
1) La clima automata exista un buton numit in manual "Clear View" care ajuta la dezaburiea rapida. Cand e apasat/activat aerul e directionat catre parbriz, comperesorul porneste (cred ca in sarcina maxima), ventilatorul la maxim, si deasemena porneste si dezaburirea luneta/oglinzi.

2) La Clio-ul sotiei, am vazut ca daca nu apas AC OFF, compresorul porneste tot timpul (nu conteaza ca e vara, iarna).
radu.mitran
Clear view e ok, dezabureste bine, dar la un drum mai lung devine enervant ventilatorul. La Symbol porneam "preventiv" A/C-ul cu direcționarea aerului către parbriz si viteza 1 sau 2 la ventilator. Dacă aș putea face asta si la Clio, aș fi un om împlinit smile.gif. La al meu nu merge compresorul tot timpul, il porneste/oprește sistemul automat in functie de temperatură. Asa zice si manualul...
SYL
Pai si daca porneste ventilatorul pe tr.1 , si directionezi aerul doar spre parbriz, ai pb cu aburitul geamurilor ?

PS. Recircularea iti functioneaza corect ? Adica iti intra aer proaspat de afara ? ma gandesc sa nu fi ramas blocata clapeta pe recirculare...
torquemada
QUOTE(radu.mitran @ 8 Mar 2019, 15:46)
Scuzati trezirea topicului oarecum aiurea, dupa mult timp, dar stie cineva daca la Clio cu climatizare automata existe vreo posibilitate de a tine compresorul pornit tot timpul?

Pe panoul de control are doar buton de AC Off, nu On, cum are oricre masina normala la cap...
*



Scoți climatizarea din modul AUTO și merge AC-ul cât vrei tu atât timp căt sistemul consiferă că e ok, adică nu intri în situațiile din paranteze ( mod ECO, vaporizator înghetaț, cerere de putere maximă).

Compresorul merge în cicluri ON/OFF indiferent de setările făcute
radu.mitran

Multam pt info. Macar nu imi mai bat capul cautand metode sa il tin tot timpul pornit.
leosman
Salut am achiziționat un reno clio life 2017 cu are condiționat manual,observ că întrerupe aerul rece,la câteva minute bagă doar aer normal și după 30 de secunde baga din nou aer rece,mă cam deranjează că se încălzește destul până reporneste și e dat în jos la maxim pe albastru rotița,e normal că un aer condiționat manual să se oprească?
vvede
Compresorul de AC nu e cuplat permanent.
Ex. Ventilator pe treapta 1 compresorul merge 30 de sec apoi 30 de sec se opreste
Ventilator tr 2 compresorul merge 40 de sec 20 se opreste
Valorile secundelor sunt informative
razvanu
Aceesi dilema o aveam si eu: baga rece desi nu era apasat pe butonul(din mijlocul rotitei de la ventilator) de on/off de la AC de aici rezulta un consum mai mare de combustibil in mediul urban.
juliano
QUOTE(radu.mitran @ 8 Mar 2019, 14:46)
Scuzati trezirea topicului oarecum aiurea, dupa mult timp, dar stie cineva daca la Clio cu climatizare automata existe vreo posibilitate de a tine compresorul pornit tot timpul?

Pe panoul de control are doar buton de AC Off, nu On, cum are oricre masina normala la cap...
*




La orice masina normala la cap, daca apesi AC ON, porneste compresorul, si sta pornit pana apesi AC OFF... cand se opreste... la CLIO 4 din octombrie 2018 cu AC manual cand pornesti motorul porneste compresorul si sta pornit toata ziulica, cat e ziulica de lunga, indiferent ca-i iarna, vara, etc.. bine, il opreste cand are chef computatorul de bord, adica la START-STOP sau chestii de-astea... deci CLIO != normal la cap
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.