Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mers neregulat la rece 1,2 Tce 130 cp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Radel
Salutare tuturor!
De câteva zile mă confrunt cu o problemă.
Mașina (din semnătură) pornește dar parcă merge în 3 pistoane. Dacă accelerez, merge rău și martorul "check engine" clipeste (e portocaliu). După ce se încălzește puțin (1-2 minute), motorul isi revine și martorul se stinge.
La teava de esapament se simt rateuri (nu stiu daca e termenul corect).
Ce ar putea fi?
solidconvert
Mergi la service cel mai bine... wink.gif
George Paul
Tce n-are bobine de alimentare a bujiilor? Astea mai functioneaza aiurea la pornire si dau exact comportamentul descris de tine.
luca76
Rateurile pe evacuare sunt din cauza problemelor la aprindere.
Radel
QUOTE(solidconvert @ 19 Feb 2018, 13:22)
Mergi la service cel mai bine...  wink.gif
*


Am fost de 3 ori la service. Nu îi dau de cap. Pe tester nu iese nimic.
Da Tce are bobine pe fiecare bujie.
Ca să fiu mai clar: rateurile de la evacuare nu sunt pocnituri ci sunt un fel de bufnituri.
Ieri când am pornit-o, a pornit dar a mers bâlbâit vreo 30 secunde: când dădea să se oprească, când se tura puțin până la 1200 rpm, samd. Nu am apăsat accelerația deloc ci am lăsat-o să-și facă damblaua. În tot acest timp, parcă mergea în 3. Nu s-a mai aprins martorul (inclin să cred că m-am enervat eu atunci și am accelerat mai brusc și a scăpat benzină nearsă sau noxe peste limită). După 1 minut mergea ceas dar cu acele bufnituri din când în când la teava de eșapament.
Acu, o întrebare... Dacă mașina asta mai mult stă, sau se fac pe zi cel mult 3 km prin oraș, ar putea avea vreo legătură? Mi s-a descărcat și bateria (AGM) de am rămas cu mașina în drum. Am pus-o pe redresor la un service de baterii și acum e ok, dar nu mai este la capacitate maximă (ar mai merge, cică, 1 an cu condiția să merg și eu cu mașina...).
Mulțumesc tuturor pentru păreri.
silvanu96
Daca o bobina merge anormal (adica e pe duca) apare pe tester .
Daca nu ai nici un raport ,cu toate ca s-a aprins martorul check-engine, ar trebui curatata si clapeta.
Bateria de ce s-a descarcat? Nu ti-au spus la service? Daca nu ai consumator parazit , gen alarma, atunci care a fost cauza? Nu e normal sa se descarce in 3 zile.
Radel
QUOTE(silvanu96 @ 20 Feb 2018, 10:34)
Daca o bobina merge anormal (adica e pe duca) apare pe tester .
Daca nu ai nici un raport ,cu toate ca s-a aprins martorul check-engine, ar trebui curatata si clapeta.
Bateria de ce s-a descarcat? Nu ti-au spus la service? Daca nu ai consumator parazit , gen alarma, atunci care a fost cauza? Nu e normal sa se descarce in 3 zile.
*


Bateria s-a descărcat pentru că de 1 an de zile se fac doar 3 km pe zi, prin oras. Masina și bateria sunt din 2014. Si mai precis: mașina are 24 000 km.
silvanu96
Pai ... asa trebuia sa incepi. De unde sa stim noi ca n-ai 250mii.
E posibil sa fie un contact imperfect pe la vreo bobina. Se scot mufele si se dau cu spray. La fel verificare in compartimentul sigurante-relee de langa baterie.
La 24mii putin probabil sa fi aparut inelul de jeg in clapeta, dar ai putea verifica.
O folosesti zilnic?
solidconvert
Sau sa schimbe service ul... smile.gif
Radel
QUOTE(silvanu96 @ 20 Feb 2018, 12:18)
Pai ... asa trebuia sa incepi. De unde sa stim noi ca n-ai 250mii.
E posibil sa fie un contact imperfect pe la vreo bobina. Se scot mufele si se dau cu spray. La fel verificare in compartimentul sigurante-relee de langa baterie.
La 24mii putin probabil sa fi aparut inelul de jeg in clapeta, dar ai putea verifica.
O folosesti zilnic?
*


Aproape zilnic. Uneori la 2 zile. Merge șoția cu ea. Mai bătrânește. Eu mai merg cu mașina în weekend, doar așa să o mai dezmorțesc/alerg.
Clapeta a fost curățată în service (așa mi s-a spus). Unde este poziționată mai exact să mă uit? Am făcut o astfel de operațiune la Logan 1,4, aici nu știu unde e. Ar trebui să intre un furtun gros de aer în corpul clapetă, nu?

<span class='edit'>21 Feb 2018, 10:45:</span>
Am pus masina pe tester.
Nicio eroare semnificativă.
Erau câteva erori, s-au șters.
Am pornit-o, 10 secund s-a cam bâlbâit, apoi și-a revenit. S-a continuat diagnoza.
Câteva date interesante:
Pe cilindrul 4: 2 misfire (rateu, cred)
Apoi: Pe cilindrul 3: 2 misfire
După 1 timp (2-3 minute) pe cilindrul 4: 1 misfire.
După vreo 3-4 minute s-au șters si aceste erori și s-a făcut retestarea.
Missfire au mai apărut pe cilindrul 1 (2 misfire), 3 (1), 4 (1).
Presiunea pe rampa injectoarelor min.30 bar.
Recomandarea inginerului: cu mașina asta trebuie să se meargă.
Apoi s-a încălzit și mergea rotund. Nu am mai testat. Am scos mașina prin oraș și am făcut câteva ture. Motorul a ajuns la temperatura optimă. La șeava de eșapament se simțeau din când în când acele rateuri.

Ce aș putea să mai fac??
silvanu96
Misfire inseamna ca bobina nu-si face treaba. Posibil umezeala sau contacte imperfecte.
Inginerul n-a pus mana pe un spray de contacte ? sa-si faca treaba pana la capat?
Se pleaca pe lant de la mufa bobinei pana la ecu. Bobinele sunt alimentate dintr-o cutie ,care si ea primeste de la ecu un cablu cu vreo 9 fire. Alte mufe ce trebuiesc curatate .
Sprayul asta de contacte zice ca dizolva oxidul ala alb de pe cleme si elimina si umezeala.
Si taicamiu zicea mereu: masina care nu merge ,nu merge. Iar eu ma uitam tamp la el wacko.gif
Radel
Am curățat toate contactele pe care am considerat și am putut. Contacte bobine-bujii, calculator -bobine, senzori temperatură. Nu am reusit să curăț contactele care ies din calculator. Nu am găsit, nu m-am băgat. Bujiile nu am reușit să le scot că nu am blestemata aia de cheie lungă de 14.
Mașina merge la fel. Nu mi s-a aprins niciun martor, dar azi la pornire, la -10C s-a oprit singură de trei ori. Am pornit-o a patra oară, si ca să nu se mai oprească am ținut-o din accelerație. Pe la 2000rpm se simțea că merge in 3. Colac peste pupăză am observat că lumina din plafonieră fluctua când mai puternică când mai slabă.
Am făcut câteva ture, până s-a încălzit motorul și după aia... talpă! Schimbat vitezele in zona rosie, ce mai, nebunie...Mașina trage, are demaraj. Parcă in viteza a doua, când acceleram mai brusc, parcă avea tendința să dea în gât.
In fine după 30 minute am ajuns acasă am băgat-o în garaj și am lăsat-o la relanti. Să imi vină rău. Parcă mergea în trei. Motorul tremura, regulat, de parcă avea 3 pistoane ce functionau din 4. Se simteau rateuri și la teava de esapament. Cum stăteam eu cu mâna la țeavă, și număram rateurile, puf, un rateu putin mai puternic (ca și cum și-ar fi dat ultimul oftat) și gata! I-a trecut. Mașina mergea foarte frumos. Motorul nu mai trepida, nu tu rateuri la țeavă.
Nu mai știu ce să fac.
Au mai rămas bujiile de schimbat.
Dacă ar fi vreun injector s-ar manifesta la fel?
silvanu96
N-ai treaba cu injectoarele.
Pe aprindere ai ceva.
Ia-ti o bobina noua si incepe sa o pui de la cilindrul 1, apoi mergi cateva zile. Daca simptomele continua o muti pe cil 2 ...samd...
chivereanumarian
Ai schimbat tot ce era de schimbat și principalele care erau la un benzinare adică bujiile nu l-ai schimbat
I.Neagu
Salut,

Asa cum a spus colegul incearca sa schimbi si bujiile sau macar sa le verifici daca au distanta corecta la electrod.

O problema asemsnatoare aveam si eu la vechea masina doar ca pe langa momentele de pornire in 2 pistoane (avea doar 3) mai facea figuri si in mers din cand in candi. Eu cand o prindeam in momentele ei de functionare nefireasca coboram repede din masina, capota trasa, capac motor jos si scoteam mufele de la bobine pe rand. Cea la care nu se schimba comportamentul motorului era defecta. O inlocuiam si gata.
Radel
Azi am avut iar probleme.
Am schimbat bujiile. Bujiile vechi erau bune, fara urme de scantei aiurea, nu erau crapate sau ceva de genul asta. Electrodul era maroniu deschis. Distanta la electrod corecta. Cam afumate in jurul electrodului din mijloc.
Le montez. Pun bateria la incarcat. Stau vreo trei ore.
Apoi, imi vine sa curat senzorul pozitie ax cu came (contactele, iar el a fost doar sters de ulei). Remontat. Am uitat sa ii pun mufa la loc. Suprprise! Masina a pornit din prima (de obicei iarna pe frig pornea si se oprea de vreo trei ori. Am detaliat in posturile anterioare). Dar, apare apoi Check injection system. Atunci mi-am dat seama ca am uitat sa bag mufa in senzor. Ok. Opresc motorul. Repornesc. Mergea intrerupt cum mergea de obicei. Scot mufele pe rand de la fiecare bobina. Se simtea si era gata gata sa se opreasca. Cel mai putin s-a simtit la cilindrul 3. In fine.
Plec cu masina, dupa 100 m a murit complet. Merge intr-un piston parca. M-a lasat in drum in mijlocul intersectiei. Imi venea sa ii dau foc. Erori: Check ESC. Check Hill assistance system. WTF??? Nu mai pornea. De fapt pornea, dar mergea intr-un piston parca (500 rpm). Tremura ca dracu. Scot mufele de la bobine. Le bag din nou. Scot mufa de la senzor pozitie ax cu came, suflu in ea. Montez la loc. pornesc motorul. Acelasi mers anemic. Aceleasi erori. Am deblocat intr-un tarziu frana de mana, sa o mut ca blocasem intersectia (de nervi nu mai stiam ca trebuie sa apas pe buton si sa calc frana). In fine o mut mai deoparte. Pornesc. I inviaaat!!!! Mergea perfect! Au ramas aprinse martorul ESC si cheia service. Nu s-au stins. Am fost pana la Metro, m-am intors dupa 20 minute, am pornit motorul si se stinsesera.

Concluzii:
Pornirea si oprirea brusca pe ger, s-ar putea datora senzorului pozitie ax cu came.
Mersul intrerupt, poate o bobina care nu-si face treaba bine.
La cald se simt unele smucituri in motor. Aici, mi-as dori sa fie problema electrica, dar cred ca e ceva si pe la vreo supapa.

Astept comentariile voastre amabile referitoare la concluziile mele.
Multumesc

luca76
"Ia-ti o bobina noua si incepe sa o pui de la cilindrul 1, apoi mergi cateva zile. Daca simptomele continua o muti pe cil 2 ...samd"
Radel
Se pare că problema este mult mai naspa.
Azi a facut la fel. Aceleasi erori (ESC), acelasi mers. Am oprit motorul și am asteptat 2-3 minute. Am pornit-o și a mers bine. Pe lângă asta, miros puternic de benzină nearsă (la eșapament). Zic, hai să văd uleiul. Mi-a venit rău. Are nivelul crescut și miroase a benzină rău.
Pe tester: misfire cilndrul 3. Atât.
Merg la Service Serus să văd ei ce zic.
silvanu96
Bobina de la cilindrul 3.
I.Neagu
Corect, este bobina de la cilindrul 3. Dar cand ai spus ca ai scos mufa de la fiecare bobina, nu s-a schimbat in niciun fel comportamentul motorului? A facut diferit la o anumita bobina?
Radel
QUOTE(I.Neagu @ 5 Mar 2018, 18:00)
Corect, este bobina de la cilindrul 3. Dar cand ai spus ca ai scos mufa de la fiecare bobina, nu s-a schimbat in niciun fel comportamentul motorului? A facut diferit la o anumita bobina?
*


La toate bobinele făcea la fel. Adică dădea sa se oprească. Parcă cilindrul 2 făcea mai puțin (numărătoarea am făcut o de la cutie spre alternator). Altceva nimic.
Dar de unde atâta benzină în ulei?? Nu cumva curge un injector?
silvanu96
Asa se intampla cand ai probleme cu bobinele. E normal sa cresca nivelul uleiului.
Nu are cum sa se buleasca injectorul la doar 25mii.
Radel
QUOTE(silvanu96 @ 6 Mar 2018, 13:39)
Asa se intampla cand ai probleme cu bobinele. E normal sa cresca nivelul uleiului.
Nu are cum sa se buleasca injectorul la doar 25mii.
*


Motor de rahat cu injectie directă. D-aia mie nu-mi scădea nivelul uleiului (ca la alții cu motoare 1,2 Tce). Se completa singur cu benzină. Tare treaba.
I.Neagu
Pana sa fie motorul de vina, ai ajuns la reprezentanta? Ai cumparat o bobina noua sa o inlocuiesti pe cea de pe care ai avut eroare?
Oare un coleg cu un 1.2 tce nu il poate ajuta intr-o dimineata cu setul lui de bobine ca sa fie clar daca problema e de acolo sau nu?
Radel
Am fost ieri la reprezentanță. Am lăsat mașina acolo.
Bobine am, că mai am un 0,9 tce, care are aceleași bobine. Deci am cum sa fac probe. Dar sa vad ce zice service-ul.
Pe tester mi a apărut o chestie ciudată la parametri sondei lambda. Era acolo un coeficient de 16% la ralanti, motor rece. Cam mare după părerea unora. Când acceleram, ajungea la 2 %.
Lăsând deoparte mersul bâlbâit, totuși, chestia cu pornitul și opritul imediat al motorului pe vreme foarte rece, asta mă pune pe gânduri. Sper ca băieții de la Serus să descopere cauza. Că ăia de la Meridian + specialiștii de la Renault nu au fost în stare. Sau poate au așteptat să iasă din garanție.
silvanu96
La rece catalizatorul nu lucreaza (unii zic ca masina e noneuro) iar sondele comanda amestec bogat pentru incalzirea rapida. Normal ca valorile sunt praf. Iar a doua sonda, cea cu rol de depoluare, bate campii ,normal. Valorile nu sunt elocvente.
Radel
Băieții de la service încă mai studiază mașina.

Erori găsite pe un tester (înainte de trimitere in service):

DTC0303F8 - missfire cyl 3. No additoinal information. Intermitent
DTC0300F8 - missfire. No additoinal information. Intermitent
R19/16v
Injector, bobina sau bujie.
Radel
Revin.
După 1 săptămână de stat în service, pentru diagnoză, am primit un răspuns:
Pe cilindrul 3 - ardere incompletă. Cauze: posibil injectorul. Se va muta pe alt piston și se va urmări dacă defectul se mută.
Testul de compresie este corespunzător (ar fi fost culmea să nu fie, la 25000 km).
Dacă nu e injectorul atunci se va demonta chiulasa. Aici m-au dovedit. Ce caută de fapt?
silvanu96
Extra-extra deviz, ca e pe garantie si plateste renoul.
Ce dreacu sa caute in cilindru? neetanseitate ?? sunt dusi...
espacern
QUOTE(Radel @ 12 Mar 2018, 11:35)
Dacă nu e injectorul atunci se va demonta chiulasa. Aici m-au dovedit. Ce caută de fapt?

Cauta sa vada cum arata supapele.....si asta se vede si fara demontare daca au camera endoscopica.
Ca daca suspecta este garnitura de chiuloasa/altele dau alte simptome care conduc la concluzia finala!
Radel
QUOTE(silvanu96 @ 12 Mar 2018, 12:43)
Extra-extra deviz, ca e pe garantie si plateste renoul.
Ce dreacu sa caute in cilindru? neetanseitate ?? sunt dusi...
*


Din păcate nu mai e în garanție. Plătește băiatu'.
Radel
Update...
Au reușit să dea jos injectoarele. Le au schimbat intre ele (sic). Acum trebuie să meargă cu mașina. În teste. Durează... Cică s a umblat înainte la injectoare că lipseau nu știu ce limitatoare, garnituri. Un injector murdar a fost curățat. Celelalte injectoare au fost puțin murdare. Au fost curățate. Probleme au fost depistate la injcectoarele 1, 3, 4. Cu ocazia verificării injectoarelor, cică trebuie înlocuite niște piese care sunt de unica folosință (niste conducte, o-ringuri chestii). Deci diagnosticul se pune prin demontarea masinii și schimbând piese pe cheltuiala clientului. Măcar să-i dea de cap. Naiba m-a pus să merg la service. La acest service.
Radel
Azi am primit telefon de la service.
Au pornit-o azi, pe frig si a pornit bine. Au schimbat, asa cum am spus, injectoarele între ele. Pana persistă la cilindrul 3. Trebuie curățat și acesta. Mi-au recomandat să nu merg cu mașina subturată, că vor apărea din nou probleme și că la injecția directă astfel de comportament favorizeaza depunerea calaminei. Faza este că, atunci când se umblă pe la injectoare, producătorul recomandă ca să se schimbe rampa de injectoare, niște opritoare și conducte.
Când mi-au spus cât costă, să cad jos. 3100 lei (2000 piesele), 650 manopera, fără TVA.
Ce mă sfătuiți să fac? La cât merg cu mașina, parcă nu-mi vine să dau banii ăștia.
silvanu96
Le spui ca momentan nu ai vrea sa investesti atatia bani in masina. Mai plimbo si tu si vezi daca mai face, cum face. Eventual mai ceri o parere.
Intre timp fa si faza care ti-am zis-o ,cu bobina pe fiecare cilindru, nu e vrajeala, crede-ma.
Bobina nu are un tipar anume atunci cand se arde:
-la pornire ,mers intrerupt, missfire, dupa cateva secunde (sau zeci de secunde) dupa care merge perfect;
-pornire perfecta, cand se supraincalzeste, gen mers bara-la-bara ,se intrerupe-missfire-bec galben;
-pornire perfecta, mers perfect, turat la 4000 ,dat in bot-intrerupe-missfire-becul galben;
-si cazul cel mai fericit, porneste-bine, merge-bine, buf-intrerupe-missfire-becul galben, bobina noua .
I.Neagu
Bine punctat Silvanu96.

Eu ca sa vad care bobina e defecta fortam sa ii vad defectul prin a merge, de exemplu, pe DN1 la 4000rpm. Dupa cateva minute de mers asa isi dadea in petec, trageam pe dreapta si le scoteam pe rand din lacas (asta doar daca era si vremea buna).
Radel
După aproape 1 lună am scos masina din service.
Cost total, inclusiv schimb ulei (ca avea benzină la greu in el): 2100 lei (s-au înlocuit numai acele garnituri ale injectoarelor)
Mașina merge bine acum, cei din service au zis că nu mai sunt detectate rateuri. Vom vedea.
Voi pune pe viitor numai benzina CO 98-100 să vedem cum va merge.
Prowlers
Renault Megane 3 GT - 1.2 TcE din 2014 - pornire la rece - la 0 grade. Trepidare, tendinta de oprire a turatiei, compenseaza imediat socul electronic, mareste turatia la 2000rpm, turatia apoi scade, iar vrea sa dea in nas, socul intra iar si intrun final se stabilizeaza dupa 1 minut stat pe loc.

Ce naiba are?
qazq
Incerca benzina de la Rompetrol.
Prowlers
S-a intamplat din nou - pornire la 6 grade - in plus, becul galben cu simbolul motor - seaprindea si se stingea intermitent.
S-a calmat dupa 30secunde
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.