Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clio IV vs. Clio IV nou 1.5dci 90cp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
baban sergiu
Buna la toata lumea.
Doresc sa stiu daca sunt posesori (sau fosti posesori) de clio IV si care au (sau au trecut la) Clio IV nou.
motiv: ma bate gandul sa imi schimmb clio care a ajuns la venerabila varsta de 2 ani jumate.
pro:
- imi place fata si farurile LED + stopurile pe spate
- vreau si eu aer conditionat automat
- imi plac la nebunie jatele pe 17 cum le am pe megane
- nu mai vreau negru... sunt satul pana peste cap
- interiorul putin mai de calitate ca la cel normal

contra: am colegi care au trecut de la cel "vechi" la modelul actual - toti au avut versiunea mea
Dinamique Nav si au trecut la Dinamique S Nav cu aceiasi motorizare 1.5dci 90cp si toti se plang ca nu trage cum tragea cel vechi si nu merge la fel

este adevarat ca as putea sa fac un test drive - dar din pacate test drive-ul nu este relevat. Cand faci un test drive esti impresionat si un pic simti ca masina merge mai bine decat in realitate - o cumperi mergi acasa si nupa 2-3 zile incepi sa gasesti toate chestile care nu iti plac sau care nu sunt cum te asteptai.

spun asta din experienta cand am cumparat Meganul nou - am facut un test drive - foarte impresionat cum merge cat este de confortabila fata de clio - cutie automata, 110cp, ecran mare, luminite... bla, bla, bla....
dar cu cat este ea de confortabila fata de clio - este din pacate doar in spate si pe scaunul pasagerului mai coonfortabila ca clio. la condus pe distante lungi gen sute de km adica de la 3-4 ore in sus de condus pentru mine pedalele ma termita... sotia nu are absolut nici o problema

scuzati greselile dar va recomand din tot sufletl sa nu va cumparati tastatura de la seelseries

deci in concluzie doresc si alte pareri de la ooameni normali care au avut expperienta ppe ambele versiuni

dupa cum ziceam - tastatura ppune litere in plus (le dubleaza pe unele)
rtBK
Daca vrei sa "traga" mergi pe 1.2 TCE si nu o sa-ti para rau. Consumul probabil ca o sa fie putin mai mare decat la dieselul de 90 cp, dar o sa fie mai sportiva.

In modul eco si o talpa mai usoara prin oras o sa scada consumul considerabil, dar aici tine mai mult de utilizator.
Lupu_Cadmiel
eu am clio 4 nou . 3600km are masinuta. 1.5dCi 90cp. Zen cu ceva dotari...clima automata....navi....snezori de ploaie , lumini si parcare....keyless.. na chestii de genul asta. Azi am facut revizia de un an si ma costat 992lei . Sa schimnat toate filtrele si uleiul. Masina o am din Decembrie. Sincer...merge foarte bine. A fost putin peste asteptarile mele. Cutia ii cam lunga fata de versiunile.mai vechi, adica are treptele lungi si aici poate te penalizeaza putin la sportivitate dar scoate un consum bun si nu produce zgomot in habitaclu fiindca functioneaza la o turatie relativ mica.
baban sergiu
eu folosesc masina in scoala de soferi - deci utilizarea principala este sa faca banu mergand in tr1 si tr2 cel mai mult
deci 1.2TCE nu intra in discutie ca a rupe la cost


ppt cel cu clio nou zen = poti sa imi zici ce viteze ai cu masina la relanti in tr1 si tr2 si la ce viteza schimbi in tr 5 si ce viteza ai in tr5 la 2000rpm - mersi mult

ma intereseaza daca cineva a vut sau are ambele varinate inainte si dupa facelift

acum cu ce am clio 1.5dci la relanti tr1 -- 7mil/h(11km/h) si tr 2 -- 12 mil/h=(19km/h)
schimb in tr5 la 50mil/h(80km/h) dar asta doar la panta in jos ca altfel trebura fiinf sub-turat de la 55mil/h(88kmph) incepe sa se comporte normal
lTr5 - 2000rpm - are 70mil/h(112km/h) si scoate un consum de 3.7l/100km testat de la plin la plin pe autostrada
Lupu_Cadmiel
la fel am si eu. la 2000rpm undeva la 112km/h. din ce am vazut celelalte pre facelift sunt mai turate.
Flatron
Mă bag și eu acum, dar: dacă ești destul de hotărât spre o schimbare, aș zice să mai stai un an că parcă ar trebui atunci să apară Clio V. smile.gif
razvan511
QUOTE(baban sergiu @ 20 Jan 2018, 19:11)
eu folosesc masina in scoala de soferi - deci utilizarea principala este sa faca banu mergand in tr1 si  tr2 cel mai mult
deci 1.2TCE nu intra in discutie ca a rupe la cost
ppt cel cu clio nou zen = poti sa imi zici ce viteze ai cu masina la relanti in tr1 si tr2 si la ce viteza schimbi in tr 5 si ce viteza ai in tr5 la 2000rpm - mersi mult

ma intereseaza daca cineva a vut sau are ambele varinate inainte si dupa facelift

acum cu ce am clio 1.5dci la relanti tr1 -- 7mil/h(11km/h) si tr 2 -- 12 mil/h=(19km/h)
schimb in tr5 la 50mil/h(80km/h) dar asta doar la panta in jos ca altfel trebura fiinf sub-turat de la 55mil/h(88kmph) incepe sa se comporte normal
lTr5 - 2000rpm - are 70mil/h(112km/h) si scoate un consum de 3.7l/100km testat de la plin la plin pe autostrada
*



Legat de rapoarte, am aproape aceeasi masinuta (cea noua cu facelift), dar varianta de 75cp, cat de mult conteaza, nu stiu dar:
Iti pot spune cum cere ea sa schimbi:
In treapta 1 cere sa schimbi undeva la 18-20km/h
In treapta a 2-a cere sa schimbi undeva la 33-34km/h
In treapta a 3-a cere sa schimbi undeva la 54-56km/h
In treapta a 4-a cere sa schimbi undeva la 72-75km/h

Dar, asta zice ea prin indicatorul de schimbat viteza. Masina trepideaza la vitezele indicate de ea pentru ca dupa ce ai schimbat, te aduce la 1000-1100rpm.
Din motivul asta, personal, o turez mai mult si singura viteza pe care o respect este cea in treapta 1 ca oricum nu merge mai mult, astfel, vitezele devin:

1 - 18-20
2- 35-38 spre 40
3- ~60ish
4- ~80ish

In concluzie, ce spui tu inca se pastreaza.
Legat de consum si viteza la 2000rpm, nu pot sa-ti spun, pentru ca de obicei merg cu tempomatul la 139 cu clima automata pornita mereu (vara, iarna, nu conteaza).
Consumul e de obicei 7.1 (atat in oras cat si in afara pe distante de ~300km) - acum a crescut la 7.3 ca i-am pus cauciucurile de iarna. Dar nu scade si nici nu creste de 7.3.

Dar, asta nu e consum de scoala de soferi, e consum de trafic de bucuresti si grabit s-ajung la munca.

Daca simti ca un elev nu are nevoie de putere, poti sa-i pui modul Eco care-i taie din acceleratie si o plafoneaza la un consum maxim. Spre exemplu, pe autostrada, nu te lasa sa treci de un consum maxim instant de 9. Fara Eco se duce cat poate smile.gif)
baban sergiu
razvan 511 - eram interesat de vitezele pe care le are masina la relanti - fara sa folosesti acceleratia in tr1 si tr2

nu sunt stresat de consum - consumul mediu pentru ultimi 18.000mil(30.000km) este de 5.328l/100km si asta folosind metoda de la plin la plin

nu pot folosi modul ECO pe masina, pentru ca aici se invata un pic diferit sa conduci fata de Ro.
adica daca mergi pe drum si limmita este 70mill(112km) elevul trebue sa mearga cu acea viteza sau cel putin apropiat de ea, trebue sa depaseasca masini si tirururi 50mil/h(80km/h lmita de viteza pt ele) care merg mai incet - ne mergand cu viteza apropiata de limita cand cnditile de drum sunt favorabile duce la caderea examenului

iar unul din drumurile folosite foarte des la examen are limita 70mile/h - 2 benzi pe sens si este in panta - deci daca il tin in eco nu depasesti tirul (binennteles tirul merge cu 60mil/h) ca doar este sofer profesionist si pt ei limitele nu sunt valabile biggrin.gif
mars
Si in modul CO nu prinde masina 110 km/h?
razvan511
QUOTE(mars @ 21 Jan 2018, 09:10)
Si in modul CO nu prinde masina 110 km/h?
*



Ba da, dar dureaza o vesnicie. Eu simt de parca cineva imi taie acceleratia cand ajung la un anume consum instant (chiar asta face smile.gif)) )

@Baban Sergiu - am inteles acum la ce te referi

In a 1-a ramane valabil ca la tine 10-11km/h
In a 2-a ramane valabil ca la tine 18-20km/h
mars
Trecand peste faptul ca omul zice "panta", acel motor e atat de lesinat, incat nu poate pastra 110 km/h in urcare, in mod ECO? Ca, din explicatii, eu inteleg ca elevii merg cu 110 km/h pe prima banda sau pe a doua, iar camioanele cu 95 km/h pe prima banda. Si, presupunand ca elevii nu pot sari de 110 km/h in depasire sau devansare (depinde pe ce banda se afla), sa inteleg ca raman in a 5-a in rampa si pierd viteza, chit ca o calca la fund? Ar putea sa retrogradeze, desigur...
baban sergiu
razvan511- eu am versiunea de dinainte de facelift - dar este varianta energy si are cutie de viteza lunga
- cred ca colegi care si-au schimbat acuma masina au avut inainte cutia normala de clio care in tr1 are 6mile (9-10kmh) si tr2 9/10mile(14/16kmh)iar in tr5 are 70mile la 2500rpm

- ai incercat sa urci panta in eco mod in tr4-a sa vezi cum merge - eu la astat nu pot sa schimb pe drumul ala numa la 60-65mil in tr5 . elevi nici nu stiu cum arata tr5 pe masina asta ca nu au cum
clio4edc12
Daca vorbim de 2 benzi, cred ca vorbim de autostrazi. Nu exista niste unghiuri maxime de urcare? Ma indoiesc ca unghiul e atat de mare incat sa nu poata sa urce cu ultima treapta la 110 la ora. Mai ales la motor diesel.

Daca ai masina in leasing operational si nu pierzi mult, poate merita sa faci miscare, dar daca deja ai achitatata masina, nu stiu daca merita.
papa_mulo
@sergiu: tin minte ca pe la inceputul carierei lui clio 4, sfarsit de 2013 sau inceput de 2014 a postat cineva un pdf sau un link catre un site unde erau date rapoartele din cutie pt toate motorizarile clio. Daca le gasesti pe alea poti calcula tot ce vrei la nivel de viteza/turatie/treapta. Ma uit si eu sa vad daca gasesc si postez aici.
baban sergiu
mersi mult de ajutor - dar ce sunt eu curios este daca vine cu cutia de pe versiunea Energy sau vine cu cutia normala cu rapoarte mai scurte..
- la a mea cele mai multe viraje trebue sa la fac in tr1 pt ca in tr2 motorul este subturat si tremura
- la versiunea normala poti merge cu 9-10 mile in tr2 - la a mea (energy) nu poti merge decat in tr1
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.