Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Achiziție Dacie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2
gruiarew
Salut,

Urmăresc de ceva timp forumul dar doar azi m-am decis să vă scriu. Deși s-a mai discutat pe multe topicuri (și-mi cer mii de scuze că o fac dar) deschid topicul ăsta în speranța că mă puteți ajuta cu niște sfaturi.

Am crescut și eu ca mulți de pe aici cu Dacia. Doar că babacul când a putut s-a scăpat de ea. Oricum a fost modificată urât, i-a mai montat un radiator în față pe dreapta ca să bage cald, i-a tăiat bordul ca să monteze CD player și spatele să-i pună boxe și altele. Mi-a părut nespus de rău când a dat-o. De fapt nici n-a zis când a dat-o că știa că fac scandal, într-o zi când m-am întors la sat de la facultate am văzut că nu mai e. Ciumpalacul cui a dat-o a reușit să se răstoarne cu ea într-o râpă la câteva zile după ce a luat-o și mașina a ajuns la fier vechi. Asta a fost acum cam 10-15 ani.

Acum că-s pe picioarele mele și am niște bănuți puși deoparte, aș vrea să-mi potolesc piticii. N-o să fie mașina de zi cu zi că mi-am luat și eu ca tot românul o nemțească ce "nu bate, nu troncăne, a fost condusă doar de un moș ce era doctor șamd". Dar îs în dubii:

1. Să iau una mai scumpă și aranjată. Asta ar fi cel mai simplu. Dar nu știu 100% la ce să mă uit că a făcut vechiul proprietar treabă bună.
2. Să iau una coaptă și să mă pun s-o repar. Aici iar nu știu exact cât de coaptă să fie ca să mai poată fi salvată.

Chestia e că aș vrea cât mai veche, cât mai aproape de primul model. Am înțeles că bordul ar trebui să fie Jaeger, farurile Cibie sau Seima, carburatorul Solex și nu Carfil, tampoanele mari pe bară. Dar nu prea știu cum trebuie să arate interiorul.

Problema e că tot ce am găsit așa vechi, majoritatea nu au ITP / Asigurare și îs nemișcate de foarte mult timp. Nu știu exact cum pot afla că-s seriile pe bune pe mașină, că actele îs în regulă și dacă mai poate fi înmatriculată. Vreau neapărat să o pot înmatricula să-l pot scoate pe taică-miu cu ea la plimbare.

Și altă nedumerire dacă are sens toată bătaia de cap cu trecutul ca și vehicul istoric.

Astea două îs lângă mine și le dau ca și exemplu:

https://www.olx.ro/oferta/dacia-1300-ID8hBrt.html
https://www.olx.ro/oferta/dacia-1300-fab-1976-ID9mF9f.html

Vă mulțumesc pentru orice fel de sfat și-mi cer scuze dacă am deschis un post duplicat.
maho
Depinde si cati bani si nervi esti dispus sa bagi in ea. Azi am auzit pe la tv (un post credibil) de o taxa de poluare pe care vor astia s-o bage de la anul, 200 eur/an pt. masinile non-euro. Probabil asta ii va face pe multi dacioti sa renunte. sad.gif
Deocamdata, ca vehicul istoric esti scutit de rovinieta si impozit, si poti participa cu ea la expozitii organizate de Retromobil, dar itp-ul il faci doar la r.a.r., obligatoriu. Eu am avut experiente nasoale cu astia (r.a.r.) si am renuntat.
b06fcn
Aia de 1500 de euro are prea multe modificari ca sa poata fi atestata corect :
- lampile de mers inapoi nu sunt din timpul ei;
- maneta de stergatoare idem;
- tapiteria la fel;
- pare sa fi fost lovita in fata;

gruiarew
Vă mulțumesc pentru răspunsuri chiar nu mă așteptam să vină așa de repede smile.gif

@maho:

Da, am citit ce-ați pățit cu RAR-ul. Am mai auzit povești cu cei din BV. Eu-s din Timiș mutat la Sibiu, n-aș avea grețuri să bat TM, HD, AB, SB dacă e ceva. Cel puțin cei din HD mi s-au părut foarte corecți și foarte de treabă (acolo am făcut RAR-ul la actuala).

Bani... cam 1500 mi-am calculat dacă-i dau toți o dată (pct 1). La punctul 2, vedem pe parcurs. Aș merge pe 2 că dacă e ceva și nu mi se mai rentează o fac coteț la gâini și aia e. 200€ nu e un capăt de țară pentru un moft. Cam un pachet de țigări la două - trei zile. Plus că piticii mă "deranjează" cam de mult și nici nu fumez smile.gif

Cu nervii încă stau foarte bine. Două săptămâni zi de zi m-am chinuit cu un butuc shimano nexus 8 ce mi-au zis mai mulți că nu se mai poate face și să cumpăr altul. Praf mi-am făcut degetele, dar l-am rezolvat. Cine vrea să vadă o cutie de viteze cu 8 trepte băgată într-o cană de ceai să desfacă unul. Japonezii îs ceva specie aparte smile.gif

@b06fcn:

De aceea am întrebat că mi s-a părut dubioasă faza cu "se poate atesta", dar nu e. Să fiu sincer nu am observat maneta, acum că-mi ziceți, văd și eu că nu-i ce trebuie. Totuși nu-mi dau seama de unde ați observat că e lovită, doar că diferă culoarea la semnalizator? Nu exagerez să caut să fie perfectă, în 40+ ani se pot întâmpla multe, doar că n-aș vrea să dau 1500€ și de fapt să am la fel de lucru ca la una de 200. Dacă-mi puteți spune și cu lămpile de mers înapoi care-i treaba că mă tot uit la poze și nu văd diferența (sau nu mă uit la ce trebuie).

Mulțumesc încă o dată.
b06fcn
Daca te uiti la masca fata, vei vedea ca nu mai exista tama nichelata la ochelarul de pe dreapta, plus ca se vede ceva urma de lovitura in partea stanga, a masinii, deasupra numarului, fantele de aerisire sunt indoite. Ca sa nu mai zic de bara, care pare stramba, nu la fel ca si cea de pe spate, dar oricum.
Lampile de mers inapoi au venit odata cu tampoanele mici. Asta imi spune doua chestii, fie au fost montate ulterior, fie masina a fost lovita in spate si s-a schimbat fusta cu totul...desi, dupa cum arata, cred ca au fost puse ulterior...
Parerea mea e ca cine vinde o masina lustruita si spune ca e astestabila dar nu in starea actuala, fie nu se pricepe, fie, mai curand, incearca sa fraiereasca. Gasesti cu 1500 de euro masini mult mai bune, in stare chiar OK, au mai fost si aici pe forum cate unele, chiar si la mai putini bani.
Ov
Eu as cauta o masina cat mai buna la tabla, restul sunt detalii care se rezolva relativ usor. Dpdv atestare, daca masina e ok n-o sa se ia nimeni de o maneta de semnalizare sau de niste lampi de marsarier care e posibil sa nu fi fost acolo.
gruiarew
Da, corect mă gândesc că nu-i nimeni atât de nebun să se ia de o manetă. Doar că dacă e maneta, mai are niște lămpi în plus, mai un interior schimbat, o oglindă aiurea, mai niște chestii lipsă sau care nu se văd... păi se cam adună.

Plus că dacă e aranjată nu-ți prea dai seama ce e sub, poate la primăvară cade tot kitul de pe ea.

Oricum o să merg s-o văd, știu că mai avea una la fel, poate e omul de treabă și-mi fac doar idei aiurea. Mai văzusem una din 72 dar s-a dezactivat anunțul. Și mai e ceva prin Timișoara la un nene, cred că-i singura care am văzut-o cu asigurare valabilă https://www.olx.ro/oferta/vind-dacia-1300-a...ti-ID9SAvN.html Plus că are o droaie de alte piese.

@b06fcn: domnule, respect, aveti un ochi ceva de speriat.

Dacă-mi puteți spune cum e cu actele (eventual o trimitere că precis s-a mai discutat, dar nu găsesc) ar fi super.

Vă mulțumesc încă o dată.
Adrian Frigo
Asta de la Timisoara mai arata a ce trebuie,n-ar strica o vizionare! smile.gif
iustin_uap
Buna seara si bun venit!

Va dau eu o alta varianta, mult mai buna decat cele doua pe care le-ati enuntat mai sus. Plimbati-va intr-un weekend prin oras si vedeti ce gasiti, dar nu pe strazile principale, ca acolo sunt sanse foarte mari sa nu vedeti nimic. Incercati pe cele laturalnice, prin parcarile din spatele blocurilor, in cartierele unde pensionarii sunt majoritari.

Daca aveti putin noroc, va garantez ca veti gasi masini interesante. Dupa ce ati pus ochii pe cateva, nu va ramane decat sa incercati sa dati de proprietari si sa vedeti pe care-l puteti convinge s-o vanda. Asa aveti sansa sa cumparati o masina cinstita, la un pret ok, fara sa aveti de-a face cu intermediari "binevoitori".

La ora actuala sunt mai multe Dacii vechi existente decat pasionati si majoritatea vor sfarsi la fier, chiar mai repede decat as fi crezut daca se baga o taxa aberanta.
Din pacate, se salveaza tot felul de epave de catre oameni cu intentii bune, dar fara experienta, in timp ce masini cu potential ajung sa fie date la fier vechi pe 2 lei. Aici e si vina proprietarilor, care le arunca direct, fara sa le dea o sansa.

Varianta cu masina coapta as spune ca pica din start. Va bucurati initial de pretul mic, dar apoi fie nu iese cum trebuie (daca aveti niste asteptari cel putin decente), fie ajunge sa coste mult mai mult ca una mai buna, dar mai scumpa. Chiar si cele in stare buna/f. buna au bube daca sunt luate la bani marunti.

Legat de aia crem, lipsurile amintite mai sus sunt niste fleacuri. Acum sa nu se inteleaga ca masina mi se pare buna, iar pretul ok, dar maneta se poate inlocui foarte usor, fantele pot fi indreptate, lampile de marsarier scoase. Pe mine ma deranjeaza mai mult ca-s puse stramb si nu respecta pozitia originala a celor care aveau sa apara 2 ani mai tarziu. E posibil ca tapiteria scaunelor sa fie originala. Am vazut montate si din textil in perioada aia, chit ca alea din vinilin primau.

Cam atat din partea mea, pt. moment.
gruiarew
O idee genială. Vă mulțumesc. Doar să văd cum dau de proprietari. O altă rugăminte: cele ridicate ca abandonate, pe care să zicem nu le mai vor proprietarii mai pot fi salvate? Sau ajung direct la Remat? Acolo ajung deja radiate în vederea casării, deci nu se mai pot reînmatricula? Sau cum e?

Vă mulțumesc și mă scuzați dacă întrebările sunt stupide.
iustin_uap
N-ar trebui sa fie prea dificil. Fie lasati un bilet in parbriz/geamul lateral (cu toate ca eu mi-am cam pierdut increderea in metoda asta), fie intrebati vreun vecin a cui e masina.

Masinile abandonate sunt ridicate de catre primarii. Intr-o prima faza sunt duse intr-un anumit loc si se asteapta un anumit numar de zile pt. o eventuala revendicare din partea proprietarului. Dupa aceea trec in proprietatea primariei, care le hotaraste soarta, adica fie le scoate la licitatie, fie le da la fier vechi. Evident, in majoritatea cazurilor aleg a doua varianta pt ca nu se obosesc sa-si bata capul cu licitatii.

Am mai vazut prin presa ca s-ar fi organizat cateva in unele orase, dar fara prea multe detalii si fara sa fie anuntate corespunzator in prealabil.

Legat de acte nu stiu ce sa zic. Practic, ele raman la proprietar, caci se ridica doar bunul fizic. Dupa ce se face transferul "fortat" de proprietate nu stiu cum stau lucrurile.
Victor3001
Salut. Vad ca esti din Sibiu....sa o luam cu inceputul. Cea crem a fost luata din Medias de la un batran. Cel ce o da acum nici macar nu i-a schimbat numerele...deci cel mai probabil samsar. Masina, intradevar, a stat doar in garaj dar are multe lipsuri. Fusta fata schimbata, tampoanele sunt praf...crapate rupte( vai mortii lor) barele indoite si cea de spate e romaneasca. Chit dat cam mult....adica chiar mult. In rest, interiorul e bun si motorul merege frumos. O stiu destul de bine masina ca treceam in fiecare zi pe langa ea. Apoi, cea alba am vrht sa merg si eu sa o vad, dar faptul ca sta pe pamant si a inceput sa curga rugina de pe la parbriz nu e un semn prea bun, cel putin pentru mine care caut o a2a masina mai buna. Eventual mai putem vorbi pe mess sa-ti mai dau niste ponturi.
gruiarew
M-am cam dezumflat. Am reușit de-am vorbit cu oamenii, primul e clar ceva șmen că a început să mă aburească, nu m-am mai dus s-o văd. Din ce spuneți bine am făcut.

Al doilea în schimb părea foarte mirat că interesează pe cineva așa ceva și nu pentru rabla. Rămâne să merg să mă întâlnesc cu omul săptămâna ce vine că era plecat. Totuși mi-a zis unde e mașina, am fost de-am văzut-o și rezultatul e destul de nasol. Spatele a prins culoarea verde până sub stopuri (la anul cred că o să crească mușchi pe ea) iar linia dintre uși e strâmbă (mai lată jos). Posibil pragurile au trecut de stadiul de putred și începe să se dezintegreze. O să văd când o să vină omul. Mi-a zis că e a bunicului lui și de trei ani e nemișcată ceea ce e cam mult.

Faza cu mașinile abandonate am întrebat că cel puțin pe unde stau rablele au cam început să dispară. Chiar ieri am văzut pe o Dacie un abțibild lipit cu somația. Mi-e greu să cred că se mai încurcă cineva cu licitații, sau că proprietarii mai merg după ele.

Până una alta dau târcoale ca un apucat pe după blocuri. Sper să nu iasă careva cu parul la mine. Și da, am numărat cel puțin 20, una era chiar în stare excelentă (pe beton în ceva șopron după un bloc). Dar în afară de una singură, toate îs 1310 cred (stopurile pătrate cu lampa de mers înapoi integrată). Aia din șopron avea și farurile rotunde, deci e modelul 80+, iar eu aș vrea modelul mai vechi.

Chestia ce mă încurcă mai tare e că mai trebuie și cărată ~250km. În Sibiu stau la bloc și trebuie s-o car la sat cel puțin pe perioada reabilitării. Aș pune niște poze cu ce-am văzut mai interesant dar nu știu cât e de legal. Mă refer la dreptul de proprietate șamd. E ok dacă ascund numerele?
Adrian Frigo
Atata timp cat sunt pozate pe domeniul public,poti posta linistit pozele(cu tot cu numere)! wink.gif
Daciotul_98
https://www.olx.ro/oferta/dacia-1300-an-fab...-ID9sFK9.html-o dacie din 1972, merita atentie, asta e cu motor romanesc.
gruiarew
Vă mulțumesc tuturor pentru timpul acordat și pentru sfaturi. Am zis că n-are rost să mă mai agit aiurea că am găsit doar copturi în oraș. L-am trimis pe taică-miu să caute în satul de unde îs / satele vecine. A găsit la mine în sat una din 74. Are destule lipsuri, dar pot fi sigur că nu e pălită sau țigănită. E luată de nouă din fabrică, dar din cauză că s-a îmbolnăvit n-a mai mers cu ea de mai bine de 5 ani. Culmea e că cică a pornit (de ce or fi pornit-o nu știu, eu unul n-aș fi pornit direct o mașină ce a stat 5 ani). Oricum cică arată foarte bine (a stat într-un fel de garaj, deci acoperită și jos beton).

O să revin cu poze când ajung la fața locului. Probabil o să deschid alt topic când mă apuc de restaurat. Până una-alta piticii sar în sus de bucurie.

O ultimă întrebare mai am. Deși probabil ar fi trebuit sa întreb de prima dată. Dar acum asta e, a bătut palma cu domnul ce-o avea. N-are ITP din 2012 deci n-am cum s-o transcriu. Cum e cel mai bine să procedez în cazul de față? Să o radieze și să-mi scot roșii apoi? Pot face asta? Ar fi o soluție să-l rog să n-o ștergă de la fiscal și să-i plătesc eu impozitul pe ea, dar n-aș vrea să-l mai încurc pe om. Sau pot s-o trec pe mine la fiscal și înmatricularea să mai aștepte? Legea zice că trebuie să fac transcrierea în 30 de zile. Problema e că nu mă pot apuca acum de ea că nu am unde (nu am spațiu încălzit, doar un șopron acoperit).

Vă multumesc înca o dată.
Victor3001
Eu o am trecuta pe nume la primarie si de transcris la politie o fac dupa ce o termin de restaurat. Nu e nici o problema asa.
gruiarew
Am ajuns și eu acasă și am găsit "minunea". Să v-o prezint și dv. E din 74. Cam ăsta a fost singurul motiv pentru care a luat-o frate-miu. Mai veche n-am găsit.

https://i.imgur.com/YCaILpm.jpg

https://i.imgur.com/KlKfrku.jpg

https://i.imgur.com/qQOCdV6.jpg

https://i.imgur.com/h9Jep0O.jpg

Acum rugămintea mea este dacă aveți disponibilitate să mă ajutați cu niște răspunsuri. Ca orice dacie veche și reparată a fost reparată prost. Aș vrea cu ajutorul dv. să-mi fac o listă de materiale și acțiuni ce trebuie să le fac pentru că-s la prima tentativă de acest gen și mi-e destul de clar că doar după capul meu o să iasă și mai prost.

Mașina are fusta față aproape praf și lonjeronul stânga la fel. Probabil și din cauza asta nu prea mai e aliniată cum trebuie (să nu dau vina doar pe ce-l ce-a reparat-o).

Am niște dubii referitor la interior și aș vrea să vă rog dacă mă puteți îndruma către cum ar trebui să fie că am văzut deja cred câteva sute de variante...

1. Stâlpii. Aveau sau nu pe ei material ca pe tavan? La mine sunt goi:

https://i.imgur.com/ZYwuBci.jpg

2. Ușile aveau pe vremea aia "cotieră"? Sau erau pe față exact ca pe spate?

https://i.imgur.com/ICjhRfF.jpg

3. Pot rămâne ceasurile și radioul sau să le dau jos cu prima ocazie?

https://i.imgur.com/49t635E.jpg

Deși par că au "crescut acolo" în compartimentul motor e o țigănie maximă făcută la (cred că e) sonda de apă:

https://i.imgur.com/UOxkAoY.jpg

Mă refer la T-ul ăla.

4. Scaunele știu că-s din alt film. Am văzut la câteva genul ăsta de antenă dar prins pe aripă. Aveau așa ceva sau nu?

https://i.imgur.com/5lLkFis.jpg


5. Stopurile spate aveau sau nu ceva capace? Erau doar așa golașe?

https://i.imgur.com/TWgMvWG.jpg

Vă mulțumesc.
janos
Din experienta proprie:

1. si in 82 tot goale erau.
2. nu ma pronunt,
3. da-le jos,
4. nu am vazut asa ceva,
5. asa s-a vandut inclusiv in 82.
Daciotul_98
Arăta mai bine cea din 72 trimisă de mine, e treaba ta, cu lonjeroanele nu e de joacă.
Victor3001
1. Erau goi si stalpii A si B.
2. Asa erau.
3. Arata decent dar daca ai gasi o consola, sau sa ti-o faci tu, in care sa bagi si ceasurile si radioul ar fi mult mai ok.
4. E ceva improvizatie.
5. Asa erau doar ca peste papuci veneai niste plastice ca o teava de pvc.

In mare pare ok, dar o sa ai ceva de munca....principalul e ca o ai. Succes.
gruiarew
@Daciotul_98, posibil să aveți dreptate. Am fost de față când s-au schimbat lonjeroanele la cea pe care-a avut-o tata. Partea de suduri n-o s-o fac eu pentru că n-am nici scule și nici experiență. Plus că trebuie și îndreptată (nu-mi place linia la uși și nici capota nu dă bine).

Am luat-o asta că era de la mine din sat, și e altcumva când poți să-i faci un bine unuia de lângă tine. Au mai vrut și alții s-o ia ca să mergă cu ea la câmp (are cârlig). I-a dat-o la frate-miu (bine nici n-am negociat nimic, cât a zis aia a fost) doar pentru faptul că vreau s-o restaurez. E puțin mai mult decât "cel mai bun raport preț-calitate".

@Victor, @janos, vă multumesc. Deci stopurile și stâlpii îs în regulă. Ceasurile de apă și presiune la ulei mă interesa în primul rând dacă erau din fabrică. Pentru ca am văzut puse în lada aia de lângă schimbător, sau "lipite" în diferite locuri pe și sub bord. Nu știu unde ar trebui să fie și dacă ar trebui să fie.

Ce-am mai vrut să vă întreb, că e prima dată când văd așa ceva: https://i.imgur.com/LIKXYpF.jpg

Îs niște chestii de plastic, probabil în culoarea mașinii. N-am mai văzut așa ceva pe o jantă de Dacie. Așa se făceau sau e altă găselniță? Aceeași întrebare și pentru capacele (cercurile) cele mari: https://i.imgur.com/d7UySgL.jpg.

Și am mai primit două planetare de rezervă dar nu pricep de ce-s diferite. https://i.imgur.com/tJTOa7y.jpg https://i.imgur.com/n4aYlTd.jpg

Vă mulțumesc încă o dată.
Victor3001
Inelele alea de plastic 100% sunt facute de vreo coperativa, dar sunt interesante. Iar cercurile tot asa, dar pe alea sa le ti si sa le pui ca dau foarte misto si se vand la niste preturi... wacko.gif In ce sens sunt diferite? La tripode?
gruiarew
Am editat postul anterior că am uitat de poze. Una e rotundă cum știam că îs (partea ce vine în cutie). Una e un fel de triunghi din arcuri de cerc. N-am mai văzut așa ceva până acum.
janos
Inelele nu sunt originale, mie personal nu imi place acel rosu ...
Capace cu 2 cercuri (nervuri) am mai vazut pe una frantuzeasca dar nu iti pot spune ca e originala sau ba.
Planetara precum in poza (cea din dreapta) am mai vazut, tot pe una frantuzeasca, dar nu pot sa-ti dau numele corect.
P.S. era ceva cu grentzeler (oricum suna mai german decat francez).
iustin_uap
Ceasurile de apa/ulei s-au pus din fabrica pt. prima data pe Dacia 1310 TX (modelul cu masca groasa) din '85 incolo. Deci nu sunt din fabrica, dar sunt utile si daca sunt montate cu gust pot da bine.

Cercurile ce vin in jurul capacelor erau niste ornamente facute, probabil, de cooperative. Elegante si rare in ziua de azi.

Fusta fata te indemn s-o repari, ca pare afectata doar in partea de jos, sau sa o schimbi cu una in stare ok de pe alta masina, ca noi care sa fie ce trebuie slabe sanse sa mai gasesti.
gruiarew
Vă mulțumesc încă o dată.

Deși n-am făcut-o în ordinea corectă am ascultat sfatul lui Iustin. Am luat efectiv la pas toate cotloanele orașului pe unde m-am gândit eu că ar putea fi ascunse. E târziu, știu, deja am luat una, dar am zis că nu strică exercițiul (măcar cel fizic că e o vreme superbă la SB).

Am găsit chestii super interesante, cea mai cea e una din '72 foarte bine întreținută și culmea!! am reușit să dau și de proprietar. Dădeam ture pe lângă mașină și văd că mă fixează un bătrânel. Ață m-am dus la el să-l întreb dacă știe a cui e. Era a lui smile.gif Deși jura că-i 100% originală, doar lampa stânga spate era a ei, modelul cromat, restul erau Elba. Acum nu zic, alea se pot sparge în 40+ ani, dar nu pot pricepe din ce cauză și-ar fi montat ceasuri în bord Electroprecizia. Mă așteptam să văd Jaeger pe o masină din '72. Sau deja puneau EP pe ele? Mi-a fost jenă să-l întreb dacă o dă că la cât era de bibilită precis luam un elicopter pe banii ăia. Plus ITP până în 2019 și RCA luat pe un an. Colac peste pupăză, n-am putut să scot absolut nimic util de la el, deși am povestit o vreme. M-am rugat de el să-mi zică de unde face rost de piese, mi-a zis că de la service. N-a vrut să zică un nume sau o adresă. Al dracu' moș.

După alte câteva zile de învârteli în jurul blocurilor am mai găsit una din '75. Am vorbit doar cu fiul proprietarului care a fost ok, mi-a lăsat un nr de telefon. Asta era atacată la aripi, în schimb pe sub părea ok. Pe lonjeronul stânga era antifonul cojit. Din experiența dv, care ați mai desfăcut / recondiționat la ele, antifonul se cojește din cauza vârstei sau îl împinge rugina afară? Vă dați seama că nu puteam și nici nu aveam cum să mă pun să râcâi la ea. Bineînțeles vechile povești cu mașină ținuta în garaj bla bla. Mașina era afară cu ITP-ul expirat din ianuarie 2014. Nici pomeneală de garaje în zonă.
Experiența mea cu tabla e foarte limitată, m-am apucat acum un an să-mi repar aripa la A-Klass-ul din '99 și ce părea ca un simplu punct de rugină (vopseaua puțin umflată) s-a tradus într-o gaură de toată frumusețea (intra degetul) în aripa interioară spate. Dar cu antifonul nu știu cum e.

Și a treia cu care am reușit să vorbesc cu proprietarul era în stare destul de proastă. Se vedea cum curge rugina de la parbriz de pe dreapta. Plus crescuseră bălării sub ea, deși era pe beton, mușchi pe la încheieturi. Nu m-am înțeles nici cu ăsta la preț, omul a început să plângă când l-am întrebat dacă nu vrea s-o dea. I-am promis că-l mai caut dar a trebuit să plec. Începusem să mă simt super aiurea.

Am rămas plăcut surprins să văd câteva cu RCA și ITP valid. Înseamnă că mai sunt care au grijă de ele. Dar ce mă îngrijorează că în total am găsit sub 10. Multe cartiere s-au refăcut și mă gândesc că au fost ridicate și duse la tăiat. N-am găsit nimic acolo. Și nici garaje nu mai există.

Mă aștept ca cele fără RCA / ITP să dispară și ele, într-o bună zi, mai ales că s-au apucat să ridice rablele (discuțiile interminabile cu locurile de parcare). Tot ce-am găsit am găsit în cartiere nereabilitate.

Probabil vă întrebați ce vreau acum de fapt, având deja una luată. Păi în primul rând mă gândesc că o să am nevoie de piese. Acum și pe viitor. N-am desfăcut nimic de pe cea pe care o am dar vizual sunt sigur că fusta față nu scapă, lonjeronul stânga, radiatorul la fel și precis când mă pun cu peria de sârmă în bormașină o să mai găsesc chestii nasoale. Plus n-am scaunele care trebuie (îs ceva cu tetieră dar nu-s de Dacie, cel puțin nu modelul clasic) și-mi lipsesc destule ornamente. Aș vrea să mă pun să-mi strâng tot ce-mi trebuie dinainte de a mă apuca de ea în primăvară și parcă n-aș experimenta direct pe asta ce-o am (sigur e prima din satul natal și posibil să fie prima din zonă). Și trebuie să fie ca din fabrică la sfârșit. Asta a fost înțelegerea cu vechiul proprietar.

Bătrânelul ăla ce-a început să plângă m-a impresionat foarte tare. Asta confirmă că nu sunt doar niște adunături de fiare ci făceau parte din familie. Mă gândesc foarte serios să mai salvez una (da, știu vorbe mari, nici nu m-am apucat de prima și deja visez la a doua) mai ales că brusc e și frate-miu interesat.

O ultimă întrebare (că deja m-am întins prea mult). Spuneți-mi vă rog în funcție de ce se face prețul? Ar fi două ce le-aș putea achiziționa, dar la nicicare nu am convenit nici un preț. Pe bătrânel n-am rezistat să-l văd cum plânge și celălalt a zis că să-i fac eu o ofertă. Astea două sunt singurele cu tampoane mari. Cea din '72 sare din discuție. Pe care am luat deja nu poate fi folosită ca și comparație. Singura ideea ce-o am ar fi cea pe care am dat-o exemplu în primul post (cea albă), dar nu i-am văzut interiorul plus mi-a suflat-o săptămâna trecută un alt pasionat din Hunedoara. Am vorbit cu omul, deja se plimbă cu ea smile.gif Dacă rog proprietarii să mă lase să fac niște poze mă puteți ajuta vă rog să stabilesc prețul corect? Mă gândesc să-i fac din nou o vizită bătrânelului.

Vă mulțumesc.
Adrian Frigo
Pe nici un 1300 nu au venit ceasuri suplimentare de apă și ulei din fabrică,abia în '84 pe D1310 cu mască subțire(!)au apărut...
Sunt foarte utile și dacă sunt pozate/montate corespunzător dau și bine!
La planetare,cea din stânga e romanească,aia din dreapta e Glaentzer franțuzească.Ornamentele de jante sunt ceva cooperativă(tuning al vremii),la fel si cercurile(din câte știu Tehnometal și o cooperativă din Ploiești le făcea...).Dacă îți plac,pune-le pe mașină că dau frumos....dacă nu și vrei să le vinzi,te rog dă-mi de știre.

O mașină o evaluezi după an,stare,grad de originalitate.Cu cât e mai veche,mai originală și completă și în stare bună,cu atât e mai apreciată și deci,mai scumpă/valoroasă. smile.gif Oricum,prețul e acolo unde cererea și oferta se întâlnesc...

Fusta față ar merita încercat să o salvezi,că de găsit nouă de uzină care să se și așeze cum trebuie slabe șanse...plus că greu găsești și meseriașul care să o monteze corect.N-ar strica încă o mașină de piese(dacă ai unde o ține),ieși muuult mai ieftin așa! wink.gif

Încearcă pe cât posibil să fugi de reperele/elementele de caroserie produse de Conex,sunt execrabile atât ca tablă cât și ca execuție!

Baftă!
iustin_uap
QUOTE(gruiarew @ 1 Jan 2018, 21:24)
Deși n-am făcut-o în ordinea corectă am ascultat sfatul lui Iustin. Am luat efectiv la pas toate cotloanele orașului pe unde m-am gândit eu că ar putea fi ascunse. E târziu, știu, deja am luat una, dar am zis că nu strică exercițiul (măcar cel fizic că e o vreme superbă la SB).


Ma bucur! Cauta in continuare cand vei mai avea timp/chef si poate vei mai avea parte de surprize.

QUOTE(gruiarew @ 1 Jan 2018, 21:24)
Deși jura că-i 100% originală, doar lampa stânga spate era a ei, modelul cromat, restul erau Elba. Acum nu zic, alea se pot sparge în 40+ ani, dar nu pot pricepe din ce cauză și-ar fi montat ceasuri în bord Electroprecizia. Mă așteptam să văd Jaeger pe o masină din '72. Sau deja puneau EP pe ele?


Din '73 au avut E/P. Cand vorbim de masini de vechimea asta trebuie sa ne detasam de gandirea noastra de pasionati. Probabil s-au stricat si le-a inlocuit. Trebuia sa fi fost prea purist/pasionat omul ca sa se apuce sa caute ceasuri sh frantuzesti, ca noi nu prea cred ca se gaseau, in loc sa puna o piesa noua, fie ea si romaneasca. Lucrurile astea sunt valabile si-n ziua de azi.

Faza cu piesele chiar a fost tare. Tu, om cu acces la internet, intrebi un batran de unde isi face el rost de piese? Pai la cat mai merg ei cu ele nici nu prea au nevoie, iar atunci cand au apeleaza la cele cateva surse pe care le stiu de-o viata.

Raspunsul la intrebarea asta e simplu si chiar intuitiv, as zice. Ai urmatoarele variante:

- magazine (Te sfatuiesc sa-ti faci o lista de piese mecanice/ornamente de care crezi ca o sa ai nevoie si sa te apuci sa colinzi toate magazinele cu piese de Dacie din oras. Daca ai noroc, vei mai gasi unele ramase din stocuri vechi. De asemenea, asteapta-te sa se uite la tine ca la felul 14, sau sa-ti spuna ca n-au mai avut asa ceva de x ani si sa-ti dea cu flit. Daca prinzi un loc unde vanzatorul e amabil tine aproape si o sa ai de castigat).

- targuri de vechituri, daca ai asa ceva in zona

- remat/dezmembrari

- magazine online (epiesa etc)/OLX/Okazii/Facebook - grupul Bazar Dacia

Fara poze nu-ti poate spune nimeni un pret, care oricum e orientativ, pt. ca fiecare are un sistem diferit de valori si doar la fata locului se poate face o evaluare mai de Doamne-ajuta.
gruiarew
Nu mai am ce să caut, am bătut deja tot orașul. Probabil mi-au mai scăpat una-două, dar să mai iau orașul la picior nu-mi prea mai surâde smile.gif

Mă scuzați dar aici sunt de părere că exagerați putin. Trebuia să-l întreb ceva pe moș dacă m-am tot băgat în seamă cu el. Nu puteam să repet la nesfârșit "vai, ce faină e". Și cu moșul celălalt ce a început să plângă, mi-o spus clar că tabla e praf, dar stă în fața blocului pentru că nu mai poate umbla cu ea, nu pentru că s-a defectat. Putea și primul după capul meu zice: păi merg cu ea la service-ul X și acolo fac băieții ce trebuie / se ocupă fiu-miu, etc. Era plină de colante cum a participat pe la evenimente, deci chiar fraier nu era.

În mare cam știu ce-mi trebuie, deja strâng piese. Dar până nu mă apuc să desfac la ea n-am de unde să știu exact ce și cum.

Pentru cei ce-mi scriu pe privat, mă scuzați, nu vă pot răspunde. Deocamdată sunt în faza de strâns piese, nu m-aș apuca să vând nimic. Au fost câțiva pe aici ce m-au ajutat foarte mult, vă mulțumesc. O să revin când mă apuc de șurubărit.

Toate cele bune!
roby_1300_rap
De la jumatatea lui 72 s-au montat ceasuri de E/P ,marea majoritate a pieselor le gasesti in programu rabla , am gasit piese noi si la magazin da foarte greu si foarte putine ! smile.gif , eu mi-am facut masina din Programul Rabla mai mult , mi-am facut tot felul de relatii si cu chiu cu vai am scoso la lumina ! blush.gif laugh.gif

[attachmentid=1628078713]
iustin_uap
Eu n-as zice c-am exagerat. Raspunsul a venit in absenta unor detalii mentionate in postarea anterioara si ca reactie la dezamagirea fata de lipsa dorintei de a fi mai generos in informatii. N-am spus c-ar fi fraier, ci doar limitat de varsta.

Daca masina a participat la evenimente asta inseamna ca ori are in familie pe cineva pasionat, ori a fost cooptat de catre comunitatea locala care, dpmdv, e una dintre cele mai mari si frumoase din tara.

Roby, putini au noroc sa aiba un remat ca ala de la Deva.
gruiarew
Aveți idee, cârligul de remorcare trebuie dat jos pentru certificare? Veneau cu așa ceva montat?
Ov
da-l jos
gruiarew
S-au aliniat planetele într-o anume poziție și m-am mai ales cu două Dacii. M-am apucat să șurubăresc la una dintre ele am zis să și filmez. Prima dată când fac asta (și filmatul și șurubăreala). Scuzați stângăciile și bâlbâiala.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLALG...Dg71G0gKhMdi2E2

E filmat cu camera de bord, spânzurată de o scară (cadrele fixe). Cele cu telefonul sunt mai aiurea, focalizează tot cum vrea el. Am vrut neapărat să testez licoarea magică de la Policolor. N-a ieșit tocmai bine. O să postez progresul. Planul e să aduc roșia la forma originală, dar cum sunt la prima tentativă mă prostesc și testez pe lângă.

Orice sugestie e binevenită.

LE: Deocamdată nu se vinde nimic. Nu știu ce-mi trebuie, nu știu ce am nevoie. Să fiu foarte sincer nu știu exact ce fac. Vineri seara am adus-o pe cea albă din Sibiu, sâmbătă am luat-o pe cea galbenă și m-am apucat de ea.
iustin_uap
Cea galbena e frantuzoaica. N-ai nevoie de acte pt. motor ca e considerat piesa de schimb. Din punctul meu de vedere aia va fi o sursa valoroasa de piese, chiar daca-i traforata.

In alta ordine de idei, as fi interesat de flapsurile barei de 1310 si de stopurile de 1310, daca au ochiul de pisica pe verticala. Cand te hotarasti sa le vinzi, te rog da-mi un semn.
gruiarew
Bine ar fi să fie cum zici. Eu știu că la schimbare motor trebuie actele de achiziție + ceva foaie de la service autorizat. E piesă de schimb dar nu la noi. E trecută seria în cartea mare. Uite ce zice aici:

http://www.rarom.ro/?p=655

Poate depinde de la caz la caz și de la loc la loc. Poate povestește cineva care a trecut prin asta. Eu oriunde merg după ceva tot timpul mai trebuie o foaie sau cerere de care nu scrie niciunde.

Revin mâine cu poze / filmări. În principiu tot ce e de 1310 se dă, dar la schimb. Aș avea nevoie de stopuri cromate pe stânga pentru cea roșie. Deocamdată mă prostesc cu cea galbenă până mă prind ce și cum. Să văd dacă reușesc să pornesc una dintre ele. Nici nu prea știu cum să procedez că toate îs stătute de 5+ ani.
maho
QUOTE(gruiarew @ 19 Feb 2018, 01:14)
M-am apucat să șurubăresc la una dintre ele am zis să și filmez. Prima dată când fac asta (și filmatul și șurubăreala).
https://www.youtube.com/playlist?list=PLALG...Dg71G0gKhMdi2E2

Orice sugestie e binevenită.

Pe viitor sa stii ca nu-i nevoie sa demontezi flapsurile si pozitiile ca sa demontezi bara la 1310; e chin inutil, dai bara (aia oricum pare cam indoita) jos cu totul intai.
Evident ca pt. o eventuala schimbare de motor trebuie sa treci pe la r.a.r.. Vezi ca la unele (a mea, de exemplu) seria motorului e stantata si pe capatul dinspre volanta al chiulasei, deci in cazul asta (daca faci schimbare) trebuie sa pui si chiulasa "imperecheata" cu motorul, sa nu fie serii diferite. Daca nu, stergi seria de pe chiulasa ca sa n-ai probleme.
gruiarew
Mulțumesc de informații.

Referitor la bară da, aveți dreptate. Doar că dacă ați fi văzut de unde am scos și în ce hal arăta mașina... Chiar nu am crezut că scap fără ciocane și flex. Dar o perie de sârmă și WD40 face minuni. Sincer, m-a uimit WD40-ul. Tot ce am desfăcut s-a desfăcut de parcă ar fi fost montat ieri. Mai puțin o bujie.

Referitor la RAR cred că nu scapă cel franțuzesc nedesfăcut. O să revin cu ce-am bâzâit azi, am tras de o bujie de mi-au ieșit ochii. A ieșit până la urmă cu filetul plin de aluminiu. Nu se vede foarte bine dar cred că am făcut praf filetul în chiuloasă. Știu că acum e târziu dar există vreo modalitate de a le scoate pe cele ce nu vor să iasă nicicum? Sau doar găurite? Asta cred că a fost înfiletată prost de la bun începur că era strâmbă când am scos-o. O să văd la montat cum o fi. Deocamdată i-am făcut un dop din niște cârpe după ce am dat cu niște WD40 prin gaura bujiei în toți cilindrii.

Iustin, astea-s stopurile. Pe interior diferă plasticul ăla unde-s montate becurile, stângul e ca nou dar dreptul e plesnit. Nu e spart, nu lipsește nimic din el dar dacă te uiți atent se vede o dungă. Cred că merge lipit cu superglue dar am zis că mai bine îl las cum l-am demontat. Nu știu cu ce le-aș putea trimite să ajungă întregi. Eu chiar n-am ce face cu ele.

https://photos.app.goo.gl/1z15RygzD2dc3n5k1

Revin cu filmările dar trebuie să le bibilesc puțin. Vreau să le fac mai condensate. Prea multă pierdere de timp în cele ce le-am pus deja data trecută.

Mulțumesc.

25 Feb 2018, 18:43:
Și filmările. https://youtu.be/Np7C_BfIbHY

Am vrut neapărat să desfac motorul ce-l aveam în plus. Am pierdut o grămadă de timp cu el și cu ușa din față dreapta ce s-a blocat. Am cam terminat cu testele, de data viitoare trecem la lucruri cu adevărat serioase.

Pentru cei ce-mi dați mesaje private, lasați-mi vă rog o modalitate de contact. Încă nu pot da reply.
maho
QUOTE(gruiarew @ 24 Feb 2018, 21:14)
WD40 face minuni. Sincer, m-a uimit WD40-ul. Tot ce am desfăcut s-a desfăcut de parcă ar fi fost montat ieri. Mai puțin o bujie.

am tras de o bujie de mi-au ieșit ochii. A ieșit până la urmă cu filetul plin de aluminiu. Nu se vede foarte bine dar cred că am făcut praf filetul în chiuloasă. Știu că acum e târziu dar există vreo modalitate de a le scoate pe cele ce nu vor să iasă nicicum?

Asa am constatat si eu mai la inceput (facusem si un topic pe teme asta), cu timpul te inveti. Totusi, in privinta bujiilor, astea n-ar trebui stranse (la montaj) chiar in asa hal incat sa necesite metode brutale la demontare.

Daca ai fi avut posibilitatea sa incalzasti putin motorul inainte, ar fi iesit mai usor. Chiar si cu ulei vechi (daca il avea, evident - asta se verifica inainte de a incerca pornirea). Daca tot am zis de pornire, asta ar fi trebuit sa faca o diferenta de pret la negocierea achizitiei: una e sa iei un motor gripat, alta unul la care trebuie sa-i schimbi doar uleiul...
gruiarew
Păi aici aveam dubii.

Mașina era radiată de ceva ani, cine știe cât a stat în grădină înainte de aia. Omul a vrut s-o taie și s-o dea la fier vechi. A stat sub un copac, era plină de frunze, crengi și tot felul de drăcovenii pe ea. Devenise un fel de adăpost pentru flora și fauna din zonă.

Negocierea a fost destul de aiurea. Eu fiind în Sibiu, l-am trimis pe tata la vecin, i-a dat banii de fier și i-am promis că într-o săptămână o scot din grădina omului. M-am bucurat ca prostul când am văzut un far franțuzesc și bordul Jaeger (în poze). Când m-am dus s-o scot și am văzut motorul franțuzesc mi-a venit să sar într-un picior.

Problema că înțelegerea s-a făcut foarte greu, proprietarul fiind în Italia, eu vorbind cu tata, tata cu vecinul, vecinul cu "Italianul". Asta n-a mai răspuns, numărul de telefon l-am primit greșit de 3 ori, de aceea am luat-o pe cea albă, din Sibiu. M-a sunat "italianul" exact la două ore după ce am dat banii omului pe cea albă. Așa m-am ales cu trei. Când m-am dus s-o scot am mai găsit un motor în portbagaj. Omul m-a rugat să-l iau ca nu are cu ce-l duce (îs 15-20 km până la un centru de colectare fier).

Am ridicat-o cu niște pari mai groși, că erau roțile în pământ și cricul nu intra sub ea, dar culmea, doar cea de pe față stânga era pe pană. Restul deși în stare proastă, mai aveau aer în ele. Cele din spate s-au învârtit, cele de pe față îs etrierii dați după lonjeroane (pus un lemn și dat cu barosul). Erau plăcuțele sudate de disc așa fain au ruginit. Am scos-o pe roți, împinsă, cu ai mei. Am băgat-o în curte și m-am apucat să mă prostesc cu ea. De aceea mă tot mir că e "în stare bună" că știu ce era pe ea, păcat că n-am poze de dinainte.

Cu încălzitul, neștiind istoria și văzând motorul franțuzesc am luat decizia să-l desfac cel din spate să văd cum arată în el. Neștiind de când e oprită m-am gândit eu că dacă cel din portbagaj ce nu mai are nimic montat pe chiuloasă, trebuie să fie în stare mai proastă (m-am gândit că cel puțin o supapă a rămas deschisă, a intrat umezeală și e în aceeași stare cu frânele), segmenții ruginiți și sudați de cilindru. N-a fost cazul. De aceea am început cu el. Ăla chiar e metal mort.

Am zis să fac aceeași operațiune cu cel montat pe ea. Absolut toate bujiile au ieșit ca "singure" cu cheia. Și de pe cea roșie (care are o poveste interesantă) și de pe motorul ce-l am separat. Și de pe ăsta franțuzesc au ieșit trei, doar bujia 2 am lăsat-o la urmă datorită poziției delcoului. Chiar mă gândeam "să vezi că ultima o să fie cu cântec". Și așa a fost. Efectiv n-am putut s-o întorc cu cheia de bujii. Am luat o tubulară și cu o fixă am desfăcut-o câte puțin. Ce-a ieșit se vede pe filmare.

Am vrut neapărat să rotesc motorul înainte de a-i da cheie. Cea roșie deșteptul de frate-miu i-a dat cheie direct, a pornit-o, a murit motorul și când am ajuns eu să verific câteva săptămâni după achiziție, surpriză, nu avea deloc apă în ea. Oricum are ceva hibă la pompa de alimentare că nu bagă benzină, deci n-a mers mult să facă motorul muci, doar ce mai avea prin carburator, benzină de câțiva ani.

Acum să văd data viitoare când ajung la ele, poate reușesc să pornesc una. De cea albă nu m-am apucat deloc. Dar având trei deja, musai să iasă ceva din ele. Dacă nu, fac ca Victor, mai iau una smile.gif Vreau neapărat la vară să vin cu ea la muncă să o parchez între mașinile noi-nouțe ale colegilor și șefilor. Dar bineînțeles vreau să arate ca nouă. Și după aia cred că fac un tur al României smile.gif Ăsta e planul în mare.

tre-mchirita
Salut, sunt nou pe forum si nu stiu exact unde ma pot adresa dar am zis sa incerc pe un topic deschis.
Daca stie cineva vreo masina rara de vanzare gen Dacia D6, MD 87, D33 sau Dacia sport va rog sa imi spuneti deoarece doresc sa achizitionez unul dintre modele enumerate mai sus. nu conteaza starea in care sunt.
1zhelp00.gif
Multumesc!
Adrian Frigo
In primele 3 cazuri decat sintagma consacrata:"-vise taica,vise!" wink.gif
Sport in schimb s-ar mai gasi...
gruiarew
Acuma nu vreau să te descurajez, dar ai nevoie de o doză mare de nebunie ca să găsești așa ceva...

Eu unul mi-am instalat Strava pe telefon (merge orice aplicație de tracking) și efectiv am luat tot orașul la picior. Am rupt o pereche de bocanci dar pot zice că nu a ramas cotlon din oraș nescotocit (de aceea e bună aplicatia pe telefon să nu calci de două ori în același loc sau să rămână chestii neacoperite).

Ce-o mai fi prin curțile și garajele închise, habar n-am, că deja o dăm în chestii penale. Dar orice a fost la vedere s-a marcat, consemnat și am și luat legătura cu câțiva oameni. La mine a fost puțin mai aiurea că pe oricine întrebam ori nu știa ori îmi zicea că-s nebun, ce-mi trebuie Dacie?

După ce-o găsești mai vine un hop, discuția cu oamenii, care e cea mai complicată parte din toată povestea.
gruiarew
Întreb tot aici, nu mai deschid topic nou.

Ce anume modificări pot face care să nu mă afecteze dacă vreau să o bag la certificare. După cum știți am trei rable, până acum m-am tot prostit cu una dintre ele, dar acum vreau să mă apuc serios de treabă.

Vreau s-o pun la punct pe cea din '74. Cea roșie. Dar am niste dubii și v-aș ruga să mă ajutați:

1. Pe cea galbenă am motor franțuzesc. Are sens să mă agit cu el sau deja în '74 nu mai era așa ceva? Întreb pentru că la demontat, am forțat și a ieșit bujia cu tot cu filet și acum pufăie;

2. Tot pe cea galbenă am radiador ca nou, dar e modelul mare. Pe cea albă am modelul mic, dar e strâmb. Ține apa, n-a curs, dar vă dați seama, aș vrea ceva cât de cât. Care-l pun pe cea roșie? Al ei e spart;

3. Centuri. Pe cea albă am centuri pretensionate. Nu știu de ce îs, cred că de solenza. Se acceptă așa ceva sau nu?

4. Am înțeles că de cârlig, nu încape vorba, îl dau jos;

5. Stopuri. Îm momentul de față am pe dreapta frantuzești și pe stânga românești. Cum erau în '74? Se cer niște prețuri fenomenale pe cele cromate și nu știu dacă se merită. Mi-e că și rămân fără ele prin oraș;

6. Scaunele. Trebuie să fie musai din vinilinul respectiv sau se acceptă și alt material? Am primit o ofertă să mi le facă în piele.

7. Bordul. Am Jaeger. Tot pe cea galbenă. Mai era așa ceva în 74? Are sens să-l schimb sau să las EP-ul ei?


Vă mulțumesc.
bucatzel
1. motor e una, chiulasa e alta. E mai normal sa pastrezi pe masina motorul ei, daca ai cum.

2. pune-l pe cel mai bun.

3. In dacie, diferenta inte pretensionate si normale e irelevanta. pretensionate erau doar pe 1310.

5. Is ok si romanesti.
sobolan
am eu radiatoare bune de brasov,mari,in stare perfecta spre nou.....
oldtimercraiova
La toate masinile frantuzesti sunt piesele scumpe, in general.

In special stopuri, faruri si cel mai usturator cost este partea de chedere la ele, stiu de la un Dauphine. smile.gif
gruiarew
Faza e că nu-s franțuzești. Vorbim de niște banale capace de ventil, cere omul 7 lei pe ele. Sau pe niște garnituri la fel. Sau un capac de filtru de aer. Nicicare nu știe cum să rupă mai mult doar-doar îi cade de-o chiflă. Pe o emblemă cu vultur mi-a cerut unul 1000 de lei, doar pentru faptul că eram foarte interesat.

Mi-am cam luat ce-mi trebuie pe partea de mecanică. Inițial m-am speriat, dar totuși dracul nu-i așa negru. Încă se găsesc piese și culmea chiar și proprietari ok. Am mai vorbit cu oamenii stânga-dreapta (că acum doar Dacii văd) și chiar am dat de niște oameni cu capul pe umeri. Bine am avut parte și de niște figuranți de ziceai ca au Ferrari, dar dacă din 100 unul e ok, e destul. Problema e că aș face una funcțională înainte de a mai achiziționa o căzătură. Ar mai fi două ca și "tocmite" una din 77, una din 78. Cel puțin la faza cu emblema, ies mai bine dacă iau toată mașina smile.gif

Acum să văd când și cum am timp să mă apuc de ele, că până acuma mai mult m-am prostit cu aia galbenă. Planul e s-o fac cea roșie, dar ajung tot la 2-3 săptămâni la ele și acuma e frig și zăpadă.

Mașina o să fie așa de fază, nu o să fie de circulat zilnic. De scos în zilele nu prea calde nici prea reci. Am altă căruță de tras de ea zi de zi. Și oricum nu prea îs eu omul cu mașina.

Am mai povestit cu oameni de pe aici și am primit sfaturi extrem de prețioase. Roșia e din '74 și planul e s-o fac cât mai aproape de original. M-am calmat cu prostiile ce le aveam în cap, singurul tuning care o să-l primească vor fi niște mănuși de condus smile.gif Dacă-mi iese figura probabil o să mă apuc să o fac și pe cea albă unde o să mă gândesc la niscaiva îmbunătățiri.

Cred că o să merg inițial pe radiator mic, să fie cât mai aproape de ce-a fost. Oricum o să facă maxim 15-20km pe sens până la orașul de lângă, dacă am poftă într-o Duminică să beau o cafea.


Vă mulțumesc tuturor pentru sfaturi. Mai mult ca sigur vor mai fi întrebări și nelămuriri pe parcurs, o să revin cum progresez. Oricum tot ce o să se facă o să fie filmat și detaliat cât pot de bine.
oldtimercraiova
Mult succes!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.