Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: De la ce pompe alimentam
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2
old_jhon
E o enigma, pentru mine cel putin. Parerile sunt impartite, pentru unii e mai buna la ceilalti.

Eu personal folosesc MOL, din doua motive. Un coleg mi-a spus ca alimenteaza numai de la MOL si la fiecare revizie a avut filtrul de motorina curat, in stare buna, si al doilea motiv este ca am un card de reducere de 15 bani/L biggrin.gif

Pana acum nu am avut probleme. In afara Romaniei, am alimentat cu toata increderea de la Agip, MOL, OMV si ceva local, de cartier prin Italia smile.gif. Agip-ul din HU a fost cel mai bun de pana acum, un comportament total schimbat al masinii, in materie de putere/acceleratie, avea alt "feeling".

LE: Am 31000 km acum.
relisys
13000km din iulie -- rompetrol 55 si de 2 ori in concediu petrom(omv).multumit de rompetrol..
vladof
Eu pun doar de la OMV sau MOL. Ambele sunt la fel de OK, cred. Evit Lukoil si Gazprom. Daca sunt pe rosu si vad un Petrom, mai pun de acolo. In situatii exceptionale pun si Rompetrol.

La masina veche simteam diferenta intre carburanti, la asta nu mai simt. smile.gif Nu am pus niciodata benzina de 95.

Cred ca toate sunt bune oarecum si ne bazam pe auzite la care e peste sau nu stiu ce. Eu nu pun Lukoil pentru ca prins la un moment dat o benzina asa proasta de abia tragea motorul (nu pe GT). La Rompetrol, am pus dn Constanta la un moment dat si mirosea a "flatulente" la esapament. biggrin.gif
aba81
Toata e la fel...chiar mai credeti in Mos Craciun?smile.gif) Sunt 3 rafinarii mari si late in Romania: Petrotel (lukoil), Petromidia (rompetrol) si Omv Petrom (petrobrazi). Cota cea mai mare raportat la volumul produs o are cum era si normal Petrom OmV urmate de Rompetrol si Lukoil. Toate cele 3 prodc dupa niste standarde (consultati fisele de produs de pe siteurile lor). Diferenta daca ar fi sa zicem din aditivare sau procedeul de rafinare nu se poate determina in mers sub nici o forma. Asta ca alimentez numai de acolo ca stiu eu ca aia o fac mai buna...simple supozitii lansate la intrarea in targ...ca sa se mai piarda timpul. Socar foloseste rafinati in tara lor azerbaidjan cu depozitare la Oil Terminal Constanta SA si in lipsa stocurilor de la Petromidia. Mol rafineaza in Ungaria si se mai aprovizioneaza si de la Petromidia (rompetrol).
Eu personal alimentez 90% de la lukoil si restul de la ceilalti de peste 10 ani si nu avut probleme. Atata timp cat nu alimentati de la statiile no name e totul ok...restul sunt fite si povesti. Acum folosesc 99% benzina de 95 si merge f. Bine. Este indicata de producator...este...rsstul la fel fite si legende.
Cred ca se poate inchide topicul smile.gif)
vladof
ahahaha nu e chiar asa. Daca intrebi specialistii de la RacingCode unde am facut noi dyno au zis clar ca benzina premium iti da ceva cai in plus. Daca ai 50 poate nu e mare branza, dar cred ca pe GT cu benzina de 95 pierzi cam 10 cai.
old_jhon
Cand aveam Logan-ul, 1.6 MPI, singura diferenta cand ii bagam benzina premium era consumul, cu un 0.2-0.3 mai mic, acelasi stil de condus. La cele mai performante poate se simte o imbunatatire.

Inca un + pentru MOL, din partea mea, e ca au promotia de la Tuborg, 39 lei naveta de bere wub.gif alimentez si masina si pe mine.

@aba81 nu trebuie inchis, voiam sa fac un sondaj de opinie asa, sa vedem de unde prefera lumea sa alimenteze. Il inchidem cand o sa avem toti masini electrice sau alte metode de propulsie alternative
RveMO
Cred ca e mai importanta statia decat producatorul. Toti au standarde foarte bune de productie si cu siguranta din fabrica nu iese niciun gram de combustibil sub standardele de calitate. Conteaza mult mai mult stocarea ei...mai ales la motorina unde condensul ajuns in combustibil poate face probleme. Eu unul pun de unde apuc, dar ca sa fac un clasament as pune asa: rompetrol, mol, petrom, lukoil, omv(e mai scumpa), socar, etc.

Din wiki.
QUOTE
La un motor cu raport de comprimare dat, folosirea unei benzine cu CO mai mică decât cea prevăzută prin proiect deformează diagrama indicată, micșorând randamentul indicat, și determină apariția detonației, distrugând motorul. Folosirea unei benzine cu CO mai mare decât cea prevăzută prin proiect deformează și ea diagrama indicată, micșorând de asemenea randamentul indicat, ducând la o risipă inutilă.


Cred ca e bine sa punem ce recomanda producatorul. Nu am fost atent in carte, oare scrie ce trebuie pus?
mars
Nu scrie pe usita de la rezervor?
speedman
Nelu Galbenus...cea mai tare benzinarie existenta pe piata din Ro si Carbogaz din Rosu, Ilfov smile.gif
Revenind eu pun mol evo...sau cum se numeste acum ca le au schimbat denumirile. Accidental alimentez si cu omw carerra sau de la petrom 99
mannick
Pe Megane - Rompetrol Efix, cea ieftina. Le-am incercat pe toate, motorul se 'simtea' la fel, doar consumul era diferit, motorina scumpa era mai gustoasa. Asa ca am ramas pe cea ieftina.
La Ford, iar, le-am incercat pe toate, si Mol, cea scumpa, e favorita motorului. Consuma mai putin, rontaie mai elegant si accelereaza mai bine. E ciudat aici, m-as fi asteptat ca Rompetrol - cea scumpa, care are si cifra cetanica mai mare, sa fie favorita, dar nu, Mol se detaseaza vizibil.
aba81
QUOTE(vladof @ 11 Dec 2017, 17:08)
ahahaha nu e chiar asa. Daca intrebi specialistii de la RacingCode unde am facut noi dyno au zis clar ca benzina premium iti da ceva cai in plus. Daca ai 50 poate nu e mare branza, dar cred ca pe GT cu benzina de 95 pierzi cam 10 cai.
*


Ca sa poata afirma asta trebuie facut test asa: golit rezervor...filtru combustibil si aer nou..bagat la.test...si tot asa. In ce plaja de turatii e castigul de putere si iar tot asa. Cel putin asa vad lucrurile ...asa ca din intamplare a iesit la unu care a pus 30litri de 98 peste 15 de 95...nu prea e relevant.
Referitor la statii ce sa zic...la cele consacrate nu cred sa aiba probleme cu depozitare. Inainte se pompare oricum trece printr-un filtru. Eu am alimentat de multe ori in bidoane pentru diverse treburi si nu am cazut nici o mizerie.
RveMO
Da, cei mari nu au astfel de probleme, dar mai au si ei statii mai micute si mai darapanate. Eu merg pe acelasi principiu ca la carne, de unde se consuma mult, de acolo alimentez si eu, chiar daca de cele mai multe ori la statiile astea e mai scump cu cativa bani.
Ravenom
Eu bag de la Petrom pentru că benzinăriile lor sunt dese și, mai ales, pentru că de 12 ani de când conduc mașini cu numele meu în talon nu am avut nicio problemă cu benzina de la Petrom.
Dacă sunt cu acul pe roșu și n-am Petrom sau OMV, bag de la MOL sau Rompetrol. De Agip nu prea am avut parte, de la no name n-am bagat niciodată. Și tot niciodată n-am băgat de la Gazprom sau Lukoil din antipatie față de Putin wink.gif.
ratonbox
De zi cu zi bag de la Mol, daca stiu ca am un drum mai lung de facut bag de la OMV(nu am fost dezamagit niciodata) si in situatii rare mai bag si de la Petrom. In afara am bagat in plus de la Shell fara probleme si de la Texaco. De la Total nu mai bag ever, ca am avut numai experiente proaste.
hammer
nu am in apropiere decat Petrom, Lukoil, partener Rompetrol si benzinariile de peste Tisa, asa ca alimentez de la Petrom
vladof
QUOTE(mars @ 11 Dec 2017, 19:44)
Nu scrie pe usita de la rezervor?
*



La GT scrie 95 sau 98. Numai Lukoil are 98, restul spun ca e minim 99 cifra octanica. Nu cred ca stric motorul daca pun benzina premium. Si avand in vedere ca nu am pus niciodata de 95, am scos 1 cal in plus fata de speedman la dyno biggrin.gif Aveam OMV aia premium in rezervor, si oricum in 99% din cazuri OMV pun, ca am in drum.

Deci cel putin la GT, nu strici masina nici cu 95 nici cu 98. Daca mergem in state cu ea atunci e mai nasol ca acolo cifra octanica e mult mai scazuta. biggrin.gif Dar nu ajungem noi pe-acolo cu ele. Aia au 86 normal si 91 "premium". Macar costa mult mai putin ca la noi.
ratonbox
E diferita cifra la americani: ei folosesc AKI si noi folosim RON, e tot acelasi combustibil.
https://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating...urement_methods
vladof
Am mai invatat ceva azi, mersi. smile.gif
sagetator
11 ani jumate (peste 200.000 km !!!!!) am alimentat numai cu motorina premium de la MOL (cu mici exceptii, gen calatorii in strainatate, cand alimentam numai la statii cunoscute). Rezultat: filtru motorina tot timpul curat (il schimbam din 20 in 20 de mii km).

De jumate de an insa am decis sa trec pe OMV. Tot premium. Sunt convins ca voi fi la fel de incantat ca de MOL. Statiile mari se respecta / au standarde ridicate. Asa ca nu ma astept la surprize neplacute.
DAAS
401.200 km cu un 1.5dci, doar cu motorina mol, fara nici o problema

200.000 km cu 2.4tdci de la ford, tot cu motorina mol, fara nici o problema.
cj98czh
De multi ani 90% doar petrom din aia ieftina ... in rest depinde ce imi iese in cale din alea mari ... exclus Lukoil ...

Nu am vazut diferente intre ele ..
RveMO
Eu am bagat de la MOL motorina EVO si apoi EVO Plus. Mi se pare ca la cea EVO Plus merge mai rotund motorul la rece.
Un prieten care face transport de marfa imi zicea ca e buna cea de la MOL dar lui i se pare ca se consuma mai repede decat altele si baga in principiu de la Rompetrol sau de la OMV.
roland
I se pare.
miculjohn
Numai Lukoil si este OK ... no problem filtre sau mers ciudat
edi10000
Petrom, OMV sau Rompetrol. Niciodata MOL- mai bagam din Bucuresti si dupa 2-3 experiente neplacute am spus pas.
cj98czh
NU o data am vazut la Mol cisterna de OMV descarcand ...
dandobre
In 22 de ani de șoferie am alimentat cu motorină de 6-7 ori la Mol, de fiecare data am avut probleme. Ăsta în Bucale.
La benzină în schimb, când am cumpărat supernova in 2002 am primit un card cadou cu 500 de lei la Mol, și nu au fost probleme de nici un fel, ba chiar numai de bine.
mars
Twingo - benzina (95) numai de la Mol, Laguna - motorina (55) numai de la Rompetrol.
filip3
eu am pus intotdeauna de la MOL dar de vreo 5000km pun doar evo plus sau cum se cheama. diferenta intre ele e de 40 de bani si mi se pare ca merge mai bine si consuma mai putin (poate stiind ca e scumpa nu mai am piciorul asa greu) ideea e ca merg destul de constant si are un raspuns foarte bun la orice accelerare
gcgeorgescu
Rompetrol 55 cetanică. De aproape 2 ani de când am diesel și nici o problemă . Excepție făcând când mi sa aprins in bord din cauza motorinei de la partener Rompetrol de pe șoseaua Fundeni. Evitați șos Fundeni.
TRobert
Am avut timp de 6 ani un Citroen xsara pe motorina si am bagat de unde am apucat, niciodata nu am avut probleme. Acum am un megane IV 1.5 dci si am alimentat de la mol (cel de langa Tuzla, Constanta) si cum a dat prima zapada masina nu a mai pornit, mi-a aparut in bord mesajul "verifica inectoare". Am urcat masina pe platforma si am dus-o la Renault Constanta. Cand a vrut sa dea masina jos dupa platforma a apasat butonul de start sa deblocheze volanul si ca prin minune a pornit singura, nu mai avea nici cea mai mica problema, de mentionat ca in ziua cand am dus-o la service afara era +2 grade.
Au bagat masina pe calculator, au facut ...... ce stiu ei mai bine iar rezultatul a fost motorina proasta. Eroarea stocata pe masina era presiune scazuta injectoare.
Din toata experienta asta eu am invatat sa ma feresc de Mol mai ales cel din Tuzla
gerula2006
Eu numai Mol bag. În general bag de la cel de pe DN1 care este Mol (nu partener) si are vânzare. A pornit și la - 10 grade cu motorina normala.
xmisterx
Eu numai de la rompetrol bag motorina standard, a pornit de fiecare data la prima cheie indiferent de temperatura.
myreno4me
Mol exclusiv evo . Am testat si restul cand aveam aspirata in ultima vreme alimentam cu 95 pentru urban si evo extraurban. Cea de la Rompetrol mi s-a parut cea mai invaziva, dupa cateva plinuri motorul tacanea serios. Am mai testat si Luckoil o perioada si parca aveam consumul mai mic. De la Petrom nu am alimentat 100 de litri in 14 ani....
La Megane am bagat un singur plin de 95 si nu am simtit vreo diferenta la consum, placebo mi-a zis ca era mai zgomotos motorul.
Am votat Mol, ar fi interesant de pus in poll si tipul 95/100 !
relisys
intotdeauna am alimentat rompetrol(peste 10 ani)....in trecut benzina si acum de peste 1an jumate motorina 55.Pe 1 decembrie (-20grade )nu am putut porni masina , eroare cu rosu in bord``check injection``......Masina luata luni pe platforma si la service mi s-a indicat motorina de vina. Inlocuit filtru motorina , masina functioneaza ok.De atunci am alimentat omv maxxmotion .La rompetrol nu ma mai intorc .O fi fost un lot de proasta calitate ....
mnm
Petrom CO 95 .
Dupa 17 ani nici un fel de probleme la masinile de le-am avut de noi.
Am pastrat chitantele... nu a fost nevoie sa le folosesc.

Cu o exceptie.... Strada Tudor Arghezi 3, București 020941 In spatele Intercontinentalului.
O evit de cand aveam D500.
lcc
Petrom. Ocazional Rompetrol.
Poty
TRobert e pompa de inalta presiune.. vezi ca se stie despre problema aia..o sa ti mai faca asa, trebuie schimbata, costa o mie si cv de euro la dci si se schimba pe garantie
LaurM4bussinesTce
Sa știi ca și la mine de când am băgat la Mol prima data Evo 100 sau plus cum ii zice. A început sa se audă motorul mai tare și de atunci asa se aude. Am fost la meridian cu ea și au zis ca nu da nimic pe tester. Doar ca unul din ei a zis ca i se pare ca se aude puțin un zgomot metalic la motor și ca ar fi pompa de înalte, dar nu trebuie schimbată. Oare soio mai reveni motorul cum a fost la început silențios? 1.33 140cp
mnm
QUOTE(LaurM4bussinesTce @ 9 Dec 2018, 15:53)
Sa știi ca și la mine de când am băgat la Mol prima data Evo 100 sau plus cum ii zice. A început sa se audă motorul mai tare și de atunci asa se aude. Am fost la meridian cu ea și au zis ca nu da nimic pe tester. Doar ca unul din ei a zis ca i se pare ca se aude puțin un zgomot metalic la motor și ca ar fi pompa de înalte, dar nu trebuie schimbată. Oare soio mai reveni motorul cum a fost la început silențios? 1.33 140cp
*


[attachmentid=1628097267]
La Renault scrie langa buson ce carburant trebuie sa bagi. Chitantele de la carburant sunt mult mai durabile in timp fata de cele de la Rovignete sau peaj-uri. Este bine a fi pastrate si a fi de la acelasi furnizor de carburant in idea unor certuri cu Renault in perioada de garantie sau ulterioara.
TRobert
QUOTE(Poty @ 9 Dec 2018, 14:37)
TRobert e pompa de inalta presiune.. vezi ca se stie despre problema aia..o sa ti mai faca asa, trebuie schimbata, costa o mie si cv de euro la dci si se schimba pe garantie
*




Cei de la sercive au zis ca masina acum nu mai are nici o problema. Daca intradevar e pompa de inalta presiune, cum pot sa ii conving eu sa o schimbe in cazul in care masina nu se aude diferit si nu mai are nici o eroare.
BioHazarD
Poate sunt eu paranoia dar...
A observat cineva statii unde cand alimentezi intra (conf pompei) dubios de mult combustibil desi rezervorul n-ar trebui sa fie asa gol?

myreno4me
In functie de cat de mult apesi pe clapeta intra mai mult sau mai putin. Eu am bagat 47,3 litri, si mai erau in ea cativa. Reteta e simpla pui pistolul pe treapta I si il lasi sa picure, dureaza mai mult dar bagi peste 40 de litri plecand de la bec aprins, estimez ca maxim 50-52 de litri poti avea in rezervor.
De asta consumul la pompa mi se pare mult mai eronat decat cel de pe bord !
Renault RS
Eu alimentez doar de la Rompetrol,nu am avut nicio problema in peste 10 ani.
TRobert
QUOTE(BioHazarD @ 10 Dec 2018, 09:21)
Poate sunt eu paranoia dar...
A observat cineva statii unde cand alimentezi intra (conf pompei) dubios de mult combustibil desi rezervorul n-ar trebui sa fie asa gol?
*



Nu esti paranoia, chiar asa e. Nu toate pompele sunt calibrate dar.... nu ai cu cine sa te certi
papa_mulo
Dar pompe calibrate prost dar in sens invers nu gasiti sa facem niste plinuri?
solidconvert
QUOTE(TRobert @ 8 Dec 2018, 22:52)
Am avut timp de 6 ani un Citroen xsara pe motorina si am bagat de unde am apucat, niciodata nu am avut probleme. Acum am un megane IV 1.5 dci si am alimentat de la mol (cel de langa Tuzla, Constanta) si cum a dat prima zapada masina nu a mai pornit, mi-a aparut in bord mesajul "verifica inectoare". Am urcat masina pe platforma si am dus-o la Renault Constanta. Cand a vrut sa dea masina jos dupa platforma a apasat butonul de start sa deblocheze volanul si ca prin minune a pornit singura, nu mai avea nici cea mai mica problema, de mentionat ca in ziua cand am dus-o la service afara era +2 grade.
Au bagat masina pe calculator, au facut ...... ce stiu ei mai bine iar rezultatul a fost motorina proasta. Eroarea stocata pe masina era presiune scazuta injectoare.
Din toata experienta asta eu am invatat sa ma feresc de Mol mai ales cel din Tuzla
*


Am patit si eu acum doi ani la fel cu Pulsarul sotiei... masina noua, 1500 km si la primul ger n a mai vrut sa porneasca. A pornit la service fara probleme si la fel au dat vine pe motorina. De atunci au trecut doi ani si n au mai fost probleme. (motor tot de 1.5 dci). wink.gif
TRobert
QUOTE(solidconvert @ 12 Dec 2018, 14:54)
Am patit si eu acum doi ani la fel cu Pulsarul sotiei... masina noua, 1500 km si la primul ger n a mai vrut sa porneasca. A pornit la service fara probleme si la fel au dat vine pe motorina. De atunci au trecut doi ani si n au mai fost probleme. (motor tot de 1.5 dci).  wink.gif
*





Am fost la service Renault ieri și am întrebat dacă pompa de înaltă presiune ar fi vinovată pt toată povestea asta. Din cate am înțeles a zis că da la modele mai vechi au avut problema asta dar la astea noi nu a schimbat nici o pompa. Au fost cazuri unde pompa a prins mizerie de la motorină proasta dar după ce au fortat puțin pompa a aruncat mizeria și a funcționat normal.
RveMO
Azi am facut plinul la MOL cu EVO PLUS. Temperatura de filtrabilitate scria ca e minim -38 de grade C...fata de -19 cat a fost ultimele dati(sau pe acolo).
mnm

Caracteristici

Unitate de măsură

Standard în vigoare

EVO Diesel-aditivat

Număr cetanic min. 51 >51
Punct de distilare 95% °C 350 <350
Hidrocarburi aromatice policiclice % m/m 8 <8
Conținut de sulf mg/kg max.10 <10
Temperatura limită de filtrabilitate (iarna) °C până la -20 -30 (valoare medie aproximativa)*

*Valoarea TLF a acestui produs poate să difere între -23 și -45 °C de la o stație la alta funcție de temperaturile exterioare medii și de disponibilitatea motorinei pentru climat arctic în diferite regiuni ale țării.

Valoarea TLF a ultimului lot de motorina aprovizionat este afișat în fiecare stație.

* standardul SR EN 590:2010, referitor la sortimentele de motorina pentru țările cu climat arctic

Am citat se pe site-ul MOL Romania.

Pana la urma MOL de la ce rafinarii aprovizioneaza ? Are cineva idee?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.