Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Am ramas fara directie in mers!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
Eko
As dori sa stiu daca vreun posesor de Clio a mai avut probleme cu directia, gen sa ramana in mers fara sau functionare greoaie. Am un Clio estate 0.9 tce cu 2000 de km, conducand linistit in coloana cred ca aveam maxim 60 de km/h, in timp ce luam o curba usoara volanul a ramas virat si nu am putut sa il indrept, era blocat, sincer nu imi dau seama daca s-a clintit vreun pic, am pus frana brusca, a murit motorul si m-am oprit intr-un parapet avand viteza mica masina a suferit doar cateva defecte cosmetice. Am pus-o pe avarii, cel din spate a reusit sa ma evite, m-am linistit dupa soc si am pornit masina. Si ca asa e frumos hopa am directie. Am ajuns sa urasc masina asta pentru faptul ca mi-a fost pusa viata in pericol, si ce siguranta mai am eu pe ea? Ca le-as da-o sa se spele cu ea pe cap. Mai aveam si programare la service ca aveam mers neregulat la pornire se tura, apoi mergea urat,iar se tura si isi revenea, sunet ca si cum trage aer fals, se mai inneaca cateodata si consuma si 9.5-10 si nu in bucuresti. Acum astept sa vad ce gasesc si ce solutie propun si incerc sa merg foarte incet sau sa evit sa ma folosesc de ea.
espacern
Nu prea se intelege daca s-a blocat volanul/directia sau ce s-a intamplat de fapt......oricum este ceva ce n-am mai auzit pana acum.
De indata ce faci o constatare la Renault...scrie pe aici sa stim si noi care este problema/rezolvarea ca e ceva nemaintalnit chiar unic!
Eko
Sa fiu mai clar volanul era blocat, ca am tras de el si nu s-a clintit. Nu stiu ce fel de directie are masina asta, sau unde e problema, asta vreau si eu sa aflu. Cert e ca in 11 ani de soferie nu am patit asa ceva, am tras o sperietura sora cu moartea si nu doresc la nimeni asa ceva, dar multumesc lui Dumnezeu ca nu am patit nimic si sunt teafar. Dar nu vreau sa mai vad masina asta in fata ochilor pt mine e criminala.
espacern
Sistemul dpdv tehnic nu se poate bloca volanul in mers.....e imposibil chiar.
Dar tot tehnic vorbind se poate ca asistenta (servo) directiei sa nu mai functioneze.....si de aici impresia de blocaj.
vvede
Directie - daca nu ma insel, pompa de servo e electrica. Posibil sa-ti fi intrerupt alimentarea la servo, moment in care volanul s-a intarit. Sa puna CLIP-ul pe masina sa vada daca au fost erori pe partea de directie / servo
Relanti instabil - il am si eu. S-a reinvatat clapeta de acceleratie (de vreo 2 ori), s-a facut update de soft pe ECU, fara rezultat. Directia aerului in habitaclu unde o tii? De ce intreb - daca o tii pe la parbriz+picioare sau parbriz, se cupleata din timp in timp AC-ul (chiar daca LED-ul de AC nu e aprins). Incearca sa faci in felul urmator (daca directia aerului e pe una din modurile mentionate): dimineata cand pornesti (dupa o stationare mai indelungata) apasa de 2 ori pe butonul de AC (astfel vei dezactiva AC-ul si nu va mai porni pentru dezumidificarea aerului) si urmareste comportamentul. In cazul meu relantiul e ok.
myreno4me
Cauta urme pe sub aripa, eu am patit asa ceva la 70km/h am tras cu forta de volan pana am luat viraj in partea opusa, am zburat peste vreo doua benzi si niste cauciucuri de demarcatie si m-am oprit pe un trotuar. Concluzia? Ceva pe asfalt care a fost angrenat de roata blocand directia...si rupand o ureche la brat in momentul in care am tras de volan sa isi revina, am gasit aparatoarea de la aripa ingaurita, telescopul lovit, probabil pe acolo a ricosat afara!
Eko
Am fost astazi la reprezentanta mi-au pus testerul fara sa o ridice si pe elevator, toate sunt bune. Au curatat clapeta de acceleratie, calculatorul a zis ca nu a putut sa il reprogrameze ca are ultima versiune de soft si ca daca nu imi convine raspunsul lui sa merg la superiori. Se pare ca e normal sa ia o galeata la suta intr-un oras relativ mic, cand cealalta lua 6.5%. App de relanti si cum tin aerul, Vvede stiu ca porneste compresorul am verificat si cu aerul spre parbriz, si cu el la picioare sau in fata, azi la pornire greu s-a hotarat pe unde sa tina turatia si a bolborosit motorul.Sincer intr-un fel sau altul vreau sa ma scap de masina asta, sunt dispus sa repar eu defectele estice si sa pierd bani si sa o ia sa se spele pe cap cu ea si sa o vanda ei altuia si sa il aiba pe constiinta. Acum astept raspuns de la vocea clientului se pare ca se ocupa un domn de caz si sunt curios ce solutie gasesc, ca deocamdata masina o sa o tin bibelou in fata blocului si sa evit sa ma folosesc de ea ca sa nu am alte surprize.
espacern
Serios ce raspuns crezi ca primesti de la Vocea Clientului.....daca service-ul a verificat-o si nu a gasit nimic?
Reprezentanta Renault probabil trebuia sa faca niste teste dinamice in conditii de drum real.....si poate asa"defectul" reclamat reaparea!
stefandinescu70
Daca nu a aparut nici o eroare pe CLIP referitoare la vreo avarie/eroare pe sistemul de directie atunci SIGUR este o defectiune mecanica la sistemul de blocare volan ( periculos de grava ) sau chiar caseta de directie electromecanica ( care nu este hidraulica ) are o defectiune mecanica interna . Nu exista senzori care sa determine blocarea din motive mecanice si sa dea erori inregistrabile ( calculatorul gandeste ca tu asa ai tinut virat si nemiscat volanul in momentul nefericitei intamplari) .
rtBK
Suna ciudat sa se blocheze fizic volanul. la megane 2 a fost problema asta, dar aparea si pe bord ceva legat de asta.
RazvanF
Au patit-o si cei de la Tesla, virai spre stanga si cand vroiai sa indrepti volanul era fara asistenta. Problema din soft. Deci se intampla si la altii.
catalin_macovei88
Daca e defectiune, dat in judecata. E grava defectiunea

Clio are sistem electromecanic, adica un motor atasat la coloana directie, nu are pompa si lichid hidraulic. Hyundai i30 2014 avea problema din asta, la testu elanului ramanea volanu blocat intro directie ( vezi pe youtube)).
Eko
Deocamdata am facut sesizare la Protectia consumatorului sa vad ce zic si ce de la Vocea Clientului si daca nu gasim o solutie multumitoare ii dau si in judecata. Povesteam cu directorul tehnic de unde lucrez si a inceput sa rada si zicea ca de ce nu l-am intrebat si pe el inainte sa iau Renault, pt el e ceva banal sa se blocheze volanul, sau sa ramai fara frane sau sa se opreasca motorul in mers. Un coleg zicea ca patea la un Citroen sa se blocheze, o repornea si mergea fara sa apara eroare.
R19/16v
Colegii astia ai tai, deosebit de inteligenti de altfel, ce masini nemtesti sau japoneze au?
radu.mitran
QUOTE(R19/16v @ 10 Nov 2017, 21:41)
Colegii astia ai tai, deosebit de inteligenti de altfel, ce masini nemtesti sau japoneze au?
*



Pentru comentariul asta imi pare rau ca nu am buton de like smile.gif
Eko
E institutie de stat se lucreaza cu VW, Mercedes,Citroen,Fiat,Dacii si masini personale avem de la nemtesti,frantuzesti si japoneze.Inainte aveam un Fiat care 11 ani m-a slujit cu credinta si costuri minime. As fi mers tot pe Fiat, dar mi-a placut prea mult Clio si dupa 1000 si cv de km la volanul altui Clio 4 am zis ca e masina perfecta pt mine.
R19/16v
Institutia de stat ar trebui sa aiba numai Dacii.
Eu te intrebam de colegii despre care ai pomenit.
spy_oh_joy1389
Mie la Clio 3 mi-a murit servo și tot m-am plimbat cu ea prin oraș. A fost mai greu cu parcările. Chiar daca moare servo nu are cum să blocheze direcția. Îți apăruse steering fault/check power steering pe bord?
espacern
Nu cred ca a mai vazut vreun martor aprins cand a simtit ca se intareste volanul......si s-a "blocat" directia!
Oricum din explicatiile oferite eu am inteles ca masina este "periculoasa"....dar circula cu ea in continuare inclusiv spre/dinspre reprezentanta/casa.
stefandinescu70
Eu cred ca ii ramanea aprins SERVICE daca ii dadea eroare de Steering fault/Check power steering , asa ca eu merg pe varianta ca nu s-a aprins nici un martor si volanul s-a BLOCAT subit si nefericit ..
Eko
Acum sta in fata blocului, conduc Opelul lui taica-miu. Da am adus-o din reprezentanta dar am mers foarte incet. Teoretic merge brici! Nu stiu daca a palpait ceva, cert e ca dupa ce a murit motorul la repornire nu a ramas nimic aprins.
espacern
De cand s-a intamplat cati Km ai mers cu ea....asa cu aproximatie?
Eko
Pana in 10 km cu o viteza medie de aprox 20 de e km pe ora, reprezentanta e la cateva minute de mine. Si de ce am preferat sa o iau si sa o tin in fata blocului? Poate datorita faptului ca am fost tratat asa de sus si flegmatic si printre primele lucruri spuse inainte sa verifice masina au fost ca sa ma adresez mai sus doar ce o pornise si a dat un pic de volan si oricum nu ii faceau nimic, din punctul lor de vedere era caz rezolvat. Si daca o vrei si dai un pret bun si-o dau cu draga inima.
espacern
Sa-ti platesc eu pentru masina ta?
NU o doresc si-ti multumesc pentru intrebare....cred ca ai inteles gresit interesul meu pentru topicul deschis de tine.
I-mi pare bizar sa te mai urci intr-o masina care ti-a dat impresia ca este defecta la sistemul de directie.....eu acolo unde s-a intamplat o urcam pe platforma si ramanea in curte la Renault/expert pana la finalizare.
Sincer cred ca esti plecat gresit pe drumul rezolvarilor problemelor....parerea mea!
Eko
Avand in vedere ca m-am mai linistit si stiu la ce sa ma astept de la masina am avut curajul sa o conduc dar foarte incet, poate as merge si sute de kilometri dar cu ce ma ajuta ca nu pot folosi la capacitatea maxima a ei, dar atunci m-a luat prin surprindere. Cum spuneam, acum sta in fata blocului. Asa ca idee sunt debusoluat si nici nu prea stiu cum sa reactionez, zic multumesc lui Dumnezeu ca sunt bine. Sunt saltul de bascalii cum a fost la service, sau forumisti, am gasit intelegere la cateva persoane care lucreaza cu masini si din experienta stiu ca se poate intampla si asa ceva. Sunt un om normal ca marea majoritate a romanilor care a muncit ani ca sa stranga un avans consistent pentru o masina noua, e o situatie fara precedent pt mine si sper sa se rezolve fara draci si pwle. Masina a fost luata din alta reprezentanta fata de cea unde s-a facut verificarea fiindca mi s -a oferit pret mai bun, si dealerul de acolo a zis ca am facut bine ca am facut sesizare la Vocea Clientului ca lor le pasa de client.
ESPACERN daca ai mai multa experienta in treburi d-astea as fi recunoscator sa imi dai niste sfaturi cum ar trebui sa pun problema, sau ce sa le cer. Daca vand masina eu pierd o gramada de bani, e suspect sa vinzi o masina cu 2000 de km, ce ii spui la om ca s-ar putea sa ti se blocheze volanul si ia 10%?
espacern
Ce experienta sa am...ti-am scris de la inceput ca n-am auzit de asa problema esti unicul.
Depinde ce dorinte ai de la intamplarea asta....sa incerci o despabubire de la fabricant(pentru ce mai exact?) sau sa vinzi singur o masina cu grave probleme la directie(dupa experienta ta).
Situatia in care tu grav afectat de intamplare mergi personal cu masina in service nu este prea bine pentru rezolvarea rapida......ai constatat si tu asta.
Poti sa contactezi un avocat si sa faci o expertiza tehnica independenta daca te gandesti la explicatii de la Renault......pe langa expertiza Renault de unde cred ca ai un document nu?
Serviciul Vocea Clientului este ceva COOL......in toata discutia asta si nu uita ca fiecare are interesul lui!
Eko
Vad ca o dam in offtopic! Am deschis acest topic si ca avertizare ca puteti pati asa ceva, dar si ca sa caut raspunsuri iar daca au existat evenimente asemanatoare sa mi se spuna cum s-au rezolvat. Poate am luat si decizii gresite, dar ce pot face acum. Din proprie experienta stiu ca senzorii si calculatoarele nu spun intotdeuna toata povestea. Evenimentul a fost undeva la ora 19 cand reprezentanta era inchisa, a doua zi am luat legatura cu ei dar si cu dealerul care mi-a vandut-o si care mi-a zis sti ca puteai sa suni la Renault asistenta si sa iti ia ei masina, uite ca nu stiam ca Fiatul era luat de nou, nu m-a lasat in drum si nici nu aveam asistenta d-asta de la ei. Si ce pretentii am, mai nu prea multe, daca ar schimba sistemul de directie care teoretic functioneaza perfect si ma rog piese care pot da un fenomen de genul as fi foarte multumit. Cam atat imi doresc!
espacern
Multa bafta in continuare atunci.....si nu uita sa anunti aici rezolvarea(sau decizia Renault).
roland
Nu am vazut/auzit niciodata de directie blocata, in schimb am vazut/auzit de pierderea asistentei servo. Cand pierzi servo si volanul devine mai "tare", ai exact acea impresie ca s-a blocat si, intr-adevar, e foarte usor sa nu apuci sa reactionezi corect. Pentru ca nu te astepti.

N-am inteles cum ai apucat sa pui pe avarii ca sa te evite cel din spate, cred ca ai formulat gresit acolo, dar este evident ca nu a fost o problema de blocare a directiei. Nu s-ar fi deblocat singura la repornire. Cel mai probabil asistenta servo e de vina.
crisolro
mie de exemplu nu mi-e clar daca nu cumva a murit intai motorul si i s-a intarit directia, pare mai degraba ca a ramas nealimentat servo acolo
omul a luat o curba "usoara" - poate fi o necorelare a treptei cu viteza de mers si oprirea motorului si de aici lipsa servo? teoretic ramane contactul pus, asta alimenteaza servo?
nu vreau sa ofensez pe nimeni dar se poate intampla oricui sa-i moara motorul, indiferent de anii de experienta acumulati
RazvanF
QUOTE(crisolro @ 13 Nov 2017, 09:36)
teoretic ramane contactul pus, asta alimenteaza servo?
*


La Megane 2, servo cu motor electric pe coloana de directie stiu ca este posibil sa pui contactul (fara sa pornesti motorul) si sa ai asistenta servo. Daca franezi brusc avariile intra automat pentru 2-3 secunde.
Poate au implementat aceasta optiune si la Clio 4. La mine, Clio 2 acelasti tip de servo nu am posibilitatea sa alimentez servodirectia daca nu pornesc motorul.
roland
La Fluence 2013, daca se opreste motorul (nu din buton, ci din manevrare eronata a ambreiajului, etc), servodirectia ramane activa (electrica). Clio 4 e mai nou, ma astept sa fie la fel.
argon
QUOTE(Eko @ 9 Nov 2017, 22:01)
0.9 tce cu 2000 de km,
*



QUOTE(Eko @ 10 Nov 2017, 14:59)
Au curatat clapeta de acceleratie,
*



E din 2 in 2000, sau doar la primele 2000? Probabil au curata-o degeaba, ca daca e necesar sa o cureti , e grav.
espacern
QUOTE(argon @ 13 Nov 2017, 16:15)
Probabil au curata-o degeaba, ca daca e necesar sa o cureti , e grav.

De ce este asa de grav.....mai exact?
Eko
Dupa ce m-am plans de patanie un coleg a zis ca si sotia a lui la un Clio 4 1.5 dci in timp ce vira pe loc i s-a blocat volanul, a repornit masina si a functionat, fara sa ramana eroare. Raspuns la service ai bruscat volanul si de aceea s-a blocat! Un prieten a zis ca patea sa se blocheze la Dokker directia, prima data oprita masina in service, nici o eroare, acelasi raspuns ca si la mine e buna domne. S-a blocat a doua oara pe Dealul Negru tot asa nici o eroare, schimbata caseta de directie si nu a mai avut probleme. Inca nu am primit raspuns si am luat legatura si cu un avocat.
Ca sa lamuresc cu cei cu intrebari: conduc de 11 ani, am dat doar peste un caine care mi-a iesit de dupa un pod, nu am luat niciodata amenda pt nimic. Conduceam relaxat in coloana la aprox 60 de km/h in treapta a 4-a. Luand o curba usoara nu am mai putut sa indrept volanul era blocat/inghetat, adevarul ca m-am speriat si am apasat brusc frana fara sa mai apuc sa apas ambreiajul si a murit si motorul. Avariile eu le-am pornit fiindca din instinct cand cineva franeaza brusc in fata mea sau e vreun obstacol dau drumul la avarii ca cel din spate sa nu intre in mine. Dupa ce m-am linistit putin am repornit masina am vazut ca volanul merge am tras masina putin mai in fata intr-un loc sigur, am sunat la 112 (nu stiu de ce am facut asta ca nu omorasem pe nimeni) si am inceput sa ma uit la masina ca nu intelegeam ce s-a intamplat.
R19/16v
Asemanarile dintre Clioul tau si Dokkerul lui, din acest punct de vedere, sunt cel putin sublime...
Eko
Ieri seara si astazi la lucru am aflat ca mai sunt cazuri. Si imi dau seama ca am fost facut prost in fata si ca se stie de probleme de genul. Ideea e sa se rezolve, nu sa ti se spuna las-o bre ca merge asa.
rtBK
Un amic are Clio 4 din primele serii venite si nu l-am auzit sa se planga de volan blocat la nici o manevra. Si chestia cu directorul tehnic, ca iti spunea el ca o sa ti se blocheze volanul pentru ca e renault, poate iti povesteste cum la alte branduri raman fara frana sau le pica cutia de viteze in 2000 km.

Just saying... si da mie mi se pare ciudat sa zici ca o masina care a ajuns la maturitate si are majoritatea problemelor rezolvate " se stie ca se blocheaza volanul "
Eko
Nu era vorba ca mi-a zis ca o se blocheze. Nu a fost surprins cand a auzit ca mi s-a blocat, peripetiile lui de genul nu au fost la volanul unui renault, doar ca nu are parere buna. Conduce deobicei Opel dar iubeste si are si un Citroen. Vad ca fiecare intelege ce vrea si cum vrea, plus ca imi dau seama ca multi dintre cei care comenteaza lucreaza in Reprezentante. Si Clio-ul meu nu e Clio-ul amicului tau, ca daca toate ar fi rable nu s-ar mai vinde asa bine, si eu am luat masina tot pt faptul ca am condus un Clio 4 si am fost placut impresionat, dar probabil ca am nimerit una mai rebut.
stefandinescu70
Schimba-i caseta de directie la cerere , mergand la seful de service cu avocatul de mana. Ia niste declaratii de la cine era in masina in momentul incidentului si scrie la CASCO ( asigurator ) o declaratie a situatiei ca sa fie pregatiti in caz de accident grav . Mai poti lua o inregistrare a convorbirii tale de la 112 ( este bine ca ai sunat pana la urma ) . Ia sa vezi ce va sarea imediat Renault Romania sa inchida cazul .. si doleantele tale ...
RazvanF
QUOTE(Eko @ 13 Nov 2017, 16:50)
Un prieten a zis ca patea sa se blocheze la Dokker directia, prima data oprita masina in service, nici o eroare, acelasi raspuns ca si la mine e buna domne. S-a blocat a doua oara pe Dealul Negru tot asa nici o eroare, schimbata caseta de directie si nu a mai avut probleme.
*


Eu aici nu inteleg ....caseta de directie de la Dokker este la fel dpdv de functionare ca si cea de Clio? Are acelasi sistem de directie asistata, cu motor electric pe coloana de directie? Sau are motor electric care functioneaza ca si pompa si impinge ulei prin caseta, tur retur.
Ca este o mare diferenta, la Clio tau este mecanica simpla, cremaliera pinion si ax, nimic mai mut, iar daca se blocheaza este blocare mecanica, care nu poate fi "resetata" prin repornirea motorului.
rtBK
Si daca se duce cu avocatul nu inteleg, ar trebui sa fie impresionati? Pai la cate accidente tampite sunt pe strazi cum ar fi sa se duca fiecare cu avocatul la service sa zica ca defapt din cauza masinii au facut accident.

Pe bune acum, renault a zis ca nu are nici o problema masina. El trebuie sa demonstreze cu fapte si sa reproduca blocarea, nu prin vorbe ca am mai auzit si de un doker si am mai auzit eu si de un clio...
Eko
Ma gandesc ca exista ceva diferente intre Dokker si Clio, problema la acel Dokker poate fi verificata prin intrarea in service, ideea este pt cei sceptici ca este posibil sa patesti asa ceva. Si cu doveditul ce sa fac sa le-o las sa mai mearga cu ea 2000 de km ca poate se intampla? Si nici eu nu pot sta linistit indiferent cine semneaza ca e masina ok pana nu se schimba acele piese care pot duce la acest fenomen. Nu stiu de ce toti se bazeaza pe testere ca alea sunt destepte si spun tot. Am mai avut o masina noua cu probleme la pornire, dusa in 3 reprezentante si cu testerul nu au gasit nimic. Mi s-a spus ca imi schimba motorul daca se strica iremediabil sau daca se opreste in mers. Dupa 2 ani nu a mai facut acele probleme si a mers 11 ani pana cand am vandut-o si nici in ziua de azi nu stiu ce a avut. Saptamana viitoare vine un expert la Sibiu.
rtBK
Deci nu trebuia schimbat motorul in cazul ala. biggrin.gif

Nu ne bazam pe testere, dar trebuie sa reproduci defectul intr-un fel sau altul. Oamenii pe aici ti-au explicat ca fizic nu ar avea cum sa se blocheze si dupa o repornire a motorului sa se deblocheze. Sa se intareasca si sa necesite mai mult efort da, dar tu ai zis ca s-a blocat si nu s-a mai miscat nici un milimetru.

p.s. nu mi-o lua in nume de rau. Pe mine chiar ma intereseaza subiectul avand in vedere ca am Clio 4. Insa e prima oara cand aud ca la o masina noua ( defectiuni de genul asta la masini vechi s-au mai vazut ) se blocheaza volanul in asa fel incat sa nu-l mai poti misca. Pana si la megane 2 oameni care au ramas fara directie reuseau sa modifice traictoria masinii, mi se pare prea de tot sa nu existe un fail safe la o componenta atat de importanta.
Eko
Sincer mi-a lasat un gust amar ca am deschis acest topic fiindca marea majoritate au avut chef de bascalii, glume si imi zic ca asa ceva e imposibil sa se intample, presupun ca multi useri lucreaza la renault si asa isi aburesc clientii. Nu l-am deschis de nebun, se pare ca pana nu patesti pe pielea ta nu crezi. Am avut si eu multe probleme in viata ca orice om si am scapat cu bine si nu am de gand sa ma nenorocesc intr-o masina care stiu ca ceva e neregula cu ea. Eventual o vand si ii dau la noul proprietar o hartie ca a semnat X ca e buna dupa ce eu am reclamat ceva grav. Astept cu interes parerea expertului, sper sa se rezolve favorabil, dar nu voi mai posta nimic.
Rog un moderator sa stearga topicul, imi pare rau ca v-am irosit timpul si v-am dat subiect de ras. Multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.