Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbat esapament
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
Teodor Bogdan
Salut! Daca vechea evacuare se rupe, scoate zgomote neplacute sau si-a pierdut etansitatea, se poate schimba usor, in propria gospodarie!

Timp de lucru: 1 ora si 30 minute
Dificultate: medie
Tutorial video:

https://www.youtube.com/watch?v=6JQkQSHFe2A

1)Urcati masina pe ceva solid, de preferabil lemn. NU VA BAGATI SUB O MASINA CARE STA DOAR PE CRIC!!!
2)Asigurati masina cu frana de mana, viteza 1 si cu pene la roti. Lasati motorul sa se raceasca, de preferat cu capota deschisa.
3)Se demonteaza scutul motor
4)Se demonteaza cele 2 piulite de 10mm care tin racordul de evacuare pe catalizator.
5)Se demonteaza tamponul mijlociu si se asaza cricul/caramizi/lemne/etc. sub teava
6)Se demonteaza tamponul din spate.
7)Se demonteaza vechea imbinare dintre toba si racordul de evacuare. Eu am avut o clema.
8)Se extrage toba finala prin punte (atentie sa nu agatati firele ABS sau tevile de frana).
9)Se extrage racordul de evacuare.
---NEAPARAT: SE PORNESTE MASINA SI SE TUREAZA!
10)Se verifica inelul de foc (la catalizator). Daca prezinta uzura se inlocuieste, daca nu se astupa cu o carpa catalizatorul si se foloseste spray de cupru pentru o mai buna etansare.
11)Se monteaza tamponul mijlociu
12)Se pozitioneaza racordul de evacuare in tampon si in tijele de la catalizator
13)Se pozitioneaza toba, introducand-o cu grija prin punte (se poate ridica 2-3 cm partea stanga spate pentru a cobori putin puntea si astfel facand mai mult loc)
14)Se foloseste etansator siliconic (RTV) si se imbina racordul cu toba. Sunt 2 tipuri de imbinare
-pot intra una in alta si se fixeaza cu o clema micuta si destul de ieftina(diametrul tevii de la toba este mai mare ca cel al racordului)
-se imbina cu o clema de 8-9cm (diametrele tevilor sunt egale)
15)Se monteaza tamponul din spate
16)Se monteaza arcurile cu baza mai lata spre catalizator si se strang piulitele)
17)Se verifica vizual si se trage putin cu mana de esapamentul nou pentru a fi siguri ca este in ordine
18)Se porneste motorul si se verifica de scurgeri de gaze sau zgomote neplacute
19)Se monteaza scutul
20)Ar fi de preferat sa se lase etansatorul siliconic sa se intareasca putin vreo 2-3 ore

Toba si racord: Bosal
Tampoane: Walker
Teodor Bogdan
Si sunetul fara evacuare:

https://www.youtube.com/watch?v=mAfjgK3Yi6Y
plopii
Ai folosit tobe Bosal ?

Ar fi util să pui și codurile tobelor și prețul lor.

blush.gif
Teodor Bogdan
Salut!
Cod toba: 8200043367, ~250 lei
Cod racord: 8200043360, ~180 lei
Am luat de la Epiesa toate piesele din tutorial
plopii
Pentru eșapament Bosal la Symbol I Phase 3 1.4 8v cum am eu se potrivesc codurile din imagine.
dandrackul
De ce se tureaza fara tobe? Pentru curățat catalizator? Nu da erori pe sonde lamda? Martor motor aprins?
Teodor Bogdan
De fapt se tureaza pentru sunet, fiindca se aude fain smile.gif
Eu nu am sonda 2, de aceea nu se vede pe acolo. Daca nu scoti mufa din sonda, nu ar trebui sa fie probleme. Oricum... daca se aprinde "check engine", se va stinge dupa cativa km.
dandrackul
De regulă martorul ăla cu motorul doar cu testerul mi s-au stins după ce s-a șters eroarea. Mulțumesc de răspuns. Bravo pentru tutorial.
Teodor Bogdan
Ma bucur daca a fost util! biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.