Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curiozitate legislativa referitoare la talon
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2, 3, 4
khrysty@n
Va salut!

Vin si eu in intampinarea voastra cu o curiozitate legislativa. Vreau de la bun inceput ca discutia sa fie cat mai pasnica si calma si sa nu degenereze in "lupul moralist", sau chestii de genul "de ce romanii trebuie sa incalce legea?"... Problema sta in felul urmator:

Pe masina (nu conteaza ce masina), am facut retrofit Xenon si full LED + trecerea la niste cauciucuri mai late. Pe larg...

- Faza scurta s-a trecut din halogen, in Xenon (cu lupa Hella Evo X) si becuri xenon de 35W si 4300K + instalatie spalare faruri. Masina asta nu a venit din fabrica cu instalatie xenon si nici nu se putea bifa optiunea.
- S-a facut trecere de la halogen, la LED la absolut orice bec. Adica am semnalizari full LED (inclusiv pe aripi), stopuri LED, si marche-arriere pe LED. LED-urile folosite nu sunt China-town si nu sunt tiganii de prost gust, le-am fiindca oferta un aspect mult mai nou masinii si comparativ cu halogenul, LED-ul cum bine stie lumea in domeniu, are un "timp de raspuns" de 0.1ms, fata de un halogen classic, care zic eu, spre exemplu la o franare brusca la mers in coloana, face diferenta. De asemenea la semnalizari, pot garantat sa afirm ca sunt mult mai vizibile, datorita modului in care se aprinde LED-ul cand semnalizezi.
- Cauciucurile standard ale masinii sunt 205/35/17, iar masina a primit un "upgrade" la 225/40/17. Practic am vrut sa le mai inalt un pic (la ce drumuri avem, erau jale de rigide), si am vrut sa le am un pic mai late (niciodata nu strica un plus de aderenta, care DA, SE SIMTE !!!).

Mentionez faptul ca:

- Retrofit-ul complet a costat ~1300 lei, s-au folosit lupe de o calitate extrem de buna. Xenon-ul are 4300K, adica cum vine OEM la toate masinile, nu e albastru, mov, lila, sau alte culori dubioase, iar dupa montajul propriu zis pe masina, s-a efectuat reglaj corespunzator pe aparat. Instalatia de spalare a farurilor functioneaza (nu e de forma pusa), iar de deranjat NU DERANJEAA ABSOLUT DELOC (pentru cei alergici la xenon, ii invit sa vada masina live, inainte sa comenteze ca orice xenon pus aftermarket e jale). Aici dupa cum am mai precizat, nu o dam in comentarii aberante gen, tu trebuie sa incalci legea, sa iesi in evidenta, etc, etc...

Am facut acest retrofit, pentra ca 1 la mana, m-am saturat sa dau 120 lei tot la 5-7 luni pe un set de Osram Nightbraker sau alte becuri profi, care "se topesc" la ce "autostrazi" avem, iar 2 la mana, doar intr-o tara indobitocita ca Romania, un asemenea retrofit nu e recunoscut si nu poate fi omologat. Daca puneam xenon la 130 lei din targ, cu ajutoru' lu' vecinu in spatele blocului, eram de blamat ca ii rupeam pe toti la ochi, insa cand am dat 300E pe o modificare profesionala si 2 zile o fost toata masina desfacuta, iar in urma modificarii, nu deranjez pe absolut nimeni, iar diferenta de luminozitate e de la cer, la pamant, nu vad unde e problema... Am testat si retestat atat seara, cat si pe ploaie cum se comporta farurile. Am facut si schimb de masini cu un prieten, mergand atat din contra-sens cat si in fata masinii mele si nici macar 1% nu pot zice ca m-ar orbi sau as fi deranjat pe termen lung.

Ei, acum partea legislativa... Din cauza legislatiei aberante din Romania, masina nefiind pe numele meu, am facut pe talon o procura legalizata si autentificata, cu uz deplin asupra masinii, pentru ca talonul sa nu imi poata fi retinut de vreun "comunist", daca il prezint la un control. Deci de fiecare data cand ma opreste la un control, ii prezint buletin, permis, asigurare si copia legalizata la notar de pe talon. Mentionez ca am ~15.000km de cand am facut retrofit-ul Xenon&LED si de cand am pus cauciucurile noi si pana acuma am prins 2 controale ale politiei. In ambele cazuri, s-au uitat baietii la masina si apoi a fost un "Drum bun si o zi buna!" (politisti cum rar mai vezi).

Intrebarea e... Daca dau de vreun comunist batut in cap si vrea sa-mi retina talonul (pe care evident il tin acasa, nu il dau), ce se intampla? Eu nu am talonul la mine, ci doar copia legalizata (pe care nu o poate lua, fiindca nu are niciun drept).

Am auzit mai multe variante:

1. Primesti acasa o scrisoare prin care trebuie sa mergi personal sa predai talonul. Bun, daca nu merg, ce se intampla?
Citind OUG 195/2002 din scoarta in scoarta cu atentie, atata timp cat numerele de inmatriculare nu sunt retinute, nu exista nicio problema de latura penala, iar eu pot circula cu masina linistit. Placute nu au cum sa mi le retina, fiindca am asigurare valabila si ITP valabil, iar conform OUG 195/2002, placutele se retin doar daca nu sunt conforme cu legislatia in vigoare, datele din talon cu coincid cu datele masinii, daca masina a fost radiata din circulatie sau daca vehiculul nu are polita RCA, la mine nefiind cazul de asa ceva.

2. Nu iti pot face nimic, insa primesti amenda pentru ca nu ai toate actele la tine (asta nefiind o problema, se contesta in Instanta... nu ar fi prima oara.)

Astept si parerea voastra
Multumesc anticipat!
espacern
"Ridicarea" talonului se operează în sistemul informatic chiar daca nu se realizeaza efectiv....adică pe langa amenda mai urmează si posar penal daca continui sa mergi cu masina.
Poti sa-ti faci orice modificare doresti la masina.....la un service autorizat cu documente doveditoare!
In cazul unui control in trafic RAR/Politie e grav.....nu mai scriu de expertiza tehnica in caz de accident.
khrysty@n
Bun, sa o luam pe rand, logic si cu rabdare...

"Ridicarea" talonului se operează în sistemul informatic chiar daca nu se realizeaza efectiv....adică pe langa amenda mai urmează si posar penal daca continui sa mergi cu masina.

Asta ma intereseaza cu adevarat... Arata-mi fix paragraful din OUG 195/2002, conform caruia daca talonul a fost ridicat si tu circuli cu masina, esti pasibil de dosar penal. Eu nu am gasit niciunde (ma gandesc ca nu or inventa ei de capu' lor, doar discutam pe lege, nu?). Eu stiu ca atata timp cat nu sunt retinute placutele de inmatriculare, poti circula linistit... Plus de asta, pentru xenon sunt SIGUR ca nu se ridica placutele de inmatriculare.

Poti sa-ti faci orice modificare doresti la masina.....la un service autorizat cu documente doveditoare!

Bun, eu as face... dar cu ce scop? Sa se stearga RAR-ul la "dos" cu ele si sa imi dea negatie? Mai si platesc sa isi bata joc de masina si de masina mea ca apoi raspunsul sa fie nu? Daca mi le-ar omologa (mai ales ca s-a facut o lucrare cu bun simt si cu materiale de calitate), eu m-as duce, sa nu mai am problema asta, insa coruptia si mizeria de ideologie comunista care inca colcaie in institutia aia, face ca sa nu poti omologa xenon. Bine ca gropile le "omologheaza" si daca iei o groapa la 90km/h noaptea pe ploaie, de iese roata din fuzeta si intri pe contra-sens si omori pe cineva (poate si cu copii in masina), e mai ok...

In cazul unui control in trafic RAR/Politie e grav.....nu mai scriu de expertiza tehnica in caz de accident.

In cazul unui control trafic RAR/Politie ce anume e grav si despre ce expertiza tehnica vorbim aici? Pana acum de 2 ori am fost lovit din spate, insa in ambele cazuri, politia nu a facut masuratori, sau sa verifice/determine ce anvelope o avut cel vinovat... Cred ca ce vorbesti tu acolo e valabil doar in cazul accidentelor cu vatamari corporale sau ucideri (si nu e vorba de asa ceva). Unde mai pui faptul ca niste anvelope mai late scad distanta de franare, sau comparat cu instalatia de iluminare stock, de cand am pus xenon, nu cred ca am folosit faza lunga de 3-4 ori, asa ca... despre ce vorbim aici?
argon
Ai pus și sistemul de autoleveling la xenon, cu senzorii de la suspensii, și toate anexele necesare?
psychoo
Testele astea facute cu prietenii sunt de mare incredere.
Daca nu ai mai folosit faza lunga imi dau seama ca nu au fost montate corespunzator.
Vazut din contrasens, eu doresc mai multe controale in trafic fix pentru cei ca tine, care chiar daca ar vrea sa se gandeasca la mine si sa nu ma orbeasca, o fac totusi, iar daca iau un biciclist sau caruta in plin din cauza ca nu am vazut, nici macar nu ar opri sa isi asume raspunderea.
khrysty@n
Nu, am spus deja ca pentru masina mea nu se oferea deloc in oferta la achizitie, cu sistem de iluminare cu xenon, deci e clar ca nu am de unde sa fac rost de ceva ce nu exista... Am facut doar retrofit cu lupe Hella Evo X, Xenon de 35W digital cu temperatura de culoare de 4300K si sistem de spalare aftermarket cu pompa separata (le-am legat pe spalare parbriz si am montat un releu ca daca spal geamu' fara faruri aprinse sa nu spele farurile aiurea).

Practic sistemul e complet, cu exceptia auto leveling-ului (cati au vazut masina nu au stiut ca nu e OEM ce i-am facut la faruri), care din moment dat ce fabrica nu a conceput asa ceva, nu am de unde sa fac rost (nu cred ca ar fi mers sa adaptez unul de pe alta masina, iar aftermarket asa ceva nu am gasit).

Oricum autoleveling-ul e cam inutil la o masina cu suspensie sport de fabrica. Suspensia e deja sudata, deci e exclus la o denivelare sa o vezi ca danseaza cu farurile sus-jos inca 100 metri, plus ca deja cum am mai zis, m-am asigurat ca e reglat corespunzator cu proprii ochi, si nu deranjeaza absolut deloc.
argon
Nu spun că nu nu ai dreptate, dar impresiile pot fi subiective. Legal trebuie sa fie sistemul complet , in caz de accident, la o expertize se va vedea imediat că sistemul de lumini e incomplet /neconform. Sau chiar la un control în trafic făcut de poliție și rar. Ca doar politia, te sufla de praf.
marksman
Deci ai montat "xenoane" pe o masina care nu a avut din fabrica asa ceva in nicio varianta de echipare. Spalatorul de faruri nu este obligatoriu sub o anumita putere, dar autolevel-ul nu poate lipsi. Un control RAR te lasa urgent fara talon din cauza asta. Or fi multi din aia de la RAR batuti in cap (am dat si eu peste un exemplar), dar in cazul tau e simplu sa vada ca e o modificare neautorizata la sistemul de iluminare.
khrysty@n
Bun, tot nu inteleg de ce expertiza vorbesti ca nu inteleg... Nu am auzit pana acuma la un accident (fie din culpa altuia sau culpa proprie, comuna sau cum o fi), sa iti faca expertiza la sistemul de iluminat? Despre ce vorbim aici? Cum ziceam pana acum am "asistat" la 2 accidente (si la niciunu nu am facut amiabila, ci am insistat sa vina politia), iar singurele lucruri care au fost verificate si la masina mea si la al vinovatilor, a fost ITP, Asigurare, talon, permis si buletin. Ulterior la asigurator, s-au verificat kilometri (poza la bord) cat si poza la masina/sub masina in zona lovita. Asta numesti expertiza?

Bun si practic cum o vede, sunt curios... In interior nu se vede butonul de reglaj de la faruri. Ce vor face, se pun 2 grasani sa se lase pe portbagaj iar al 3-lea se uita la far sa vada da se misca dupa cum sar aia doi? Cand deschizi capota nu se vad fire, cleme, drosere care atarna, chestii prinse provizoriu cu suruburi, sau alte lucrari de 2 lei...

Dupa seria de sasiu nu pot "decoda" dotarile, fiindca am patit-o chiar eu si nu se poate. Am avut neplacerea sa-mi sparga unu parbrizul (din fabrica vine atermic si cu tenta mov), iar pretul batea spre 1850 lei la reprezentanta. Asigurarea mi-a despagubit o mizerie de parbriz simplu la vreo 410 lei. M-am dus in Instanta cu ei, iar Instanta mi-a cerut sa aduc de la reprezentata dotarile masinii. Odata ajuns la reprezentanta mi-au spus ca nu pot face asta si ca nu au cum sa ma ajute, deci...
mars
Bun, deci ce vrei de la noi? Sa iti confirmam ca e OK ce ai facut? Nu, nu e OK. Mult succes la Politie si/sau RAR, sper sa te prinda cat mai curand wink.gif. Te lamuresti atunci cum e cu legislatia. Neeext!

P.S. - Va rog sa inchideti urgent aici. Nu toleram chestii de genul "si ce daca incalc legea?!". Multumesc!
khrysty@n
Daca citeai mai sus intelegeai... Am intrebat clar care sunt consecintele nepredarii talonului in caz de suspendare? Cineva zicea ca intra sub incidenta laturei penale, dar nu a stiut sa imi exemplifice cu paragraf din codul rutier (OUG 195/2002 actualizat). Eu mereu am procura la mine, deci talonul nu o sa-l vada decat in "poze".
mars
Pai si tie ti se pare OK sa mergi cu o copie, in ideea ca nu ti se poate lua talonul? Ori faci omologarea ca la carte, ori iei alta masina, daca "fara xenon, viata e pustiu" radmasa.gif. Asta daca vrei sa dormi linistit, desigur. Daca iti place sa mergi "ilegal non-stop" (ˆ La Familia - 2000), las-o asa.
khrysty@n
Dar tie ti se pare OK o tara in care pe langa ca esti furat, infrastructura e o mizerie, daca doresti sa aduci masinii orice fel de modificare (pentru care ai platit) sa nu o poti omologa (contra-cost si asta)? Iti baga masina, se fac ca verifica 10-15 minute la ea, apoi iti iei negatia pentru o instalatie perfect ok, la care scriu acelasi minciuni infecte care le repeta la nesfarsit pana sunt tocite uniform "instalatie de iluminare neconforma".

In Germania, poti sa iti pui si proiector de TIR. Va merge la verificare, niste ingineri competenti o supun unor verificari cu echipament adecvat, iar daca e ok si ai platit taxa de omologare individuala (care apropo, e mai mica ca la noi, nu mai zicem de salari si traiul in general), primesti o fisa cu TUV si ciao, esti legal... nu mai ai batai de cap in trafic, la fel cu jante mai mari, gume mai late, etc...
In UK spre exemplu, modificarile de genul se declara la asigurator si nu au nevoie de "omologare". La un eventual control, politia vede ONLINE o fisa cu "extras", declarate si aduse masinii. Daca ai ceva pe masina care nu e trecut la asigurator, iti pierzi dreptul de circulatie (aia tine loc la ei si de talon), plus amenda aferenta si de acolo incep eventuale probleme daca mai circuli cu ea...

La noi nu e bine nici asa, nici asa, si nici asa. Totusi, in loc de off-topic, mai bine ramanem la subiectul pentru care a fost deschis topicul, ca sincer pana acuma numa te-ai luat in gura cu mine fara sa fi concret axat pe subiect... Aici nu discutam daca e moral ce am facut eu sau nu (nu ca mi-ar pasa...), ci am intrebat care sunt consecintele legislative daca nu predau talonul, fiindca conform OUG 195/2002, nu e niciunde stipulat ca s-ar incadra la infractiune daca ai talonul suspendat si tu o conduci in continuare.
marksman
Dacă tu crezi că e nevoie de cine știe ce expertiză ca să se vadă că xenonul ăla e neomologat, înseamnă că mai ai de studiat un pic legea și construcția unui sistem de iluminare clasic vs. construcția unui sistem de iluminare HID. De tiuningari din ăștia pe bordură sunt sătul. Pe aici pe unde am facut eu ITP-ul la troacele din semnătură nici nu te-ar băga pe flux.
Una e tâmpenia celor de la RAR, alta e încălcarea cu bună știință a legii.
RDK
Conducerea auto cu "talon suspendat" poate fi contravențional sau penal, depinde de situație.
Cine te-a sfătuit să umbli cu procură autentificată că să nu ți se poată lua din buzunar o hârtie, te-a păcălit.

Sper să fie noaptea, undeva prin Botoșani, fără drept de circulație.
khrysty@n
Stiu prea bine diferentele dintre halogen si HID, aici mai mult ca sigur te referi la inscriptiile de pe sticla farului si la lipsa striatiilor de pe geam la un bec ce are HID. Repet, asta e tipic romanesc, sa nu isi faca vecinul ceva ce tu nu ai, ca imediat e bai mare... Daca NU deranjeaza alti participanti la trafic, care e problema? Din pura invidie ca eu am xenon si altul nu are? Sau din faptul ca eu merg relaxat cu 90-100 noaptea si altul sta ca pe cuie cu halogenele la nici 70km/h?

Repet a nu stiu cata oara... sa ne axam pe intrebarea din titlu. Oricum. oricare ar fi raspunsul, xenon-ul de pe masina nu pleaca, asta e clar. Am farurile vechi cu halogen, daca e cazul sa merg la RAR, verifica si cand am ajuns acasa, back to xenon... Intrebarea din titlu este, "daca se retine certificatul de inmatriculare, iar tu nu il predai la timp, care sunt consecintele?" (cu exemplificare din OUG 195/2002, va rog).

@RDK, poti detalia "depinde de situatie"?
psychoo
Cati participanti la trafic ai oprit care sa iti zica daca ii deranjeaza sau nu, excluzand amicii tai?
khrysty@n
Cand cineva te deranjeaza de pe contra-sens, logic nu ii sa ii dai "blituri" sau sa ii tii faza lunga aprinsa, daca da dovada de nesimtire (gen daca vine si el cu faza lunga)?

Cand cineva merge in spatele tau si te deranjeaza nu ii pui avariile, sau din nou, daca e cioban sa mearga cu faza lunga sau proiectoare sa ii aprinzi la randul tau stopul de ceata?

Nu am avut parte de niciun "repros" in trafic, nici sa fiu "blitat", dar nici sa imi puna cineva avariile in ideea ca il deranjez din spate. Ca idee, de la ~250-300 metri, xenon-ul se vede mai slab (in sensul ca deranjeaza mai putin) decat vechile faruri pe halogen ce le aveam, deci care e ideea? Explica-mi logic CUM deranjez? Luand in considerare ca lupele au cut-off si peste linia de cut-off e "bezna", pe cand un far classic cu halogen nu are niciun cut-off, are doar zona pricipala de focalizare si in rest scape lumina pe unde prinde...
psychoo
Eu unul m.am saturat sa tot dau blitzuri nesimtitilor cu becuri neconforme. Ce anume rezolv? Sa imi bage si faza lunga in ochi ca sa imi dovedeasca ca ei circula cu faza scurta? Nu merci, vad mai bine fara sa am retina arsa. Doar ca eu nu am nici o retinere sa intru pe contrasens frontal intr.un dinasta decat sa lovesc pe cineva de pe banda mea in caz de evitare.
Apoi de scap, cu certitudine va exista expertiza pentru a stabili daca instalatia de iluminat e conforma sau nu.
In caz de vatamare se lasa cu penal.
marksman
QUOTE(khrysty@n @ 29 Oct 2017, 18:47)
Stiu prea bine diferentele dintre halogen si HID, aici mai mult ca sigur te referi la inscriptiile de pe sticla farului si la lipsa striatiilor de pe geam la un bec ce are HID. Repet, asta e tipic romanesc, sa nu isi faca vecinul ceva ce tu nu ai, ca imediat e bai mare... Daca NU deranjeaza alti participanti la trafic, care e problema? Din pura invidie ca eu am xenon si altul nu are? Sau din faptul ca eu merg relaxat cu 90-100 noaptea si altul sta ca pe cuie cu halogenele la nici 70km/h?

Repet a nu stiu cata oara... sa ne axam pe intrebarea din titlu. Oricum. oricare ar fi raspunsul, xenon-ul de pe masina nu pleaca, asta e clar. Am farurile vechi cu halogen, daca e cazul sa merg la RAR, verifica si cand am ajuns acasa, back to xenon... Intrebarea din titlu este, "daca se retine certificatul de inmatriculare, iar tu nu il predai la timp, care sunt consecintele?" (cu exemplificare din OUG 195/2002, va rog).

@RDK, poti detalia "depinde de situatie"?
*


Văd cât de bine le știi. Atât de bine încât invoci o expertiză pentru ca un control RAR să identifice o instalație HID neomologată pe loc, în trafic.

Textele cu "dujmanii-mi poartă pică dar n-au valoarea mea" ține-le pentru tine. Există într-adevăr câteva modele de mașini la care faza scurtă este prost concepută și vizibilitatea e jalnică. În rest există numai faruri prost reglate sau care au elementele optice îmbătrânite. Un bec HID nu are ce să caute într-un far conceput să funcționeze cu bec cu incandescență.
khrysty@n
Dar nu ma intereseaza asta... intelegi? Chiar nu imi pasa absolut deloc. Modificarea este deja facuta, si m-am interesat suficient inaite de a o face. Tipul ce face retrofit-ul a facut peste 500 de masini de cand e in meserie... Daca lupii moralisti de aici ar vedea masina, garantat nu ar mai avea aceeasi conceptie despre retrofit-ul de xenon si ca autoleveling-ul e o aberatie si un lucru inutil (in special in Romania).

Iar @marksman, eu nu am cerut nicio expertiza... Cineva mai sus zicea ca la o expertiza, in caz de accident o fi rau de mine cand se vor expertiza farurile (lucru care e o aberatie, nu se face asa ceva).

Nu vad pentru ce va agitati atat, incat farurile sunt deja de jumate de an pe masina si NU vor pleca curand niciunde. Nu asta dezbatem aici, intrebarea mea e simpla si clara "DACA SE RETINE CERTIFICATUL DE INMATRICULARE, IAR EL NU ESTE PREDAT LA TIMP, CARE SUNT CONSECINTELE ACESTUI FAPT?"
IRONICK
QUOTE(marksman @ 29 Oct 2017, 16:38)
construcția unui sistem de iluminare clasic vs. construcția unui sistem de iluminare HID. De tiuningari din ăștia pe bordură sunt sătul
*
Esti foarte suparat. blink.gif Dar fara sa iti faci temele.
Sunt sisteme de fabrica unde zona de cut-off este facuta foarte prost. Nu mai zic de nuanta de blue.
QUOTE(khrysty@n @ 29 Oct 2017, 13:05)
(pentru cei alergici la xenon, ii invit sa vada masina live, inainte sa comenteze ca orice xenon pus aftermarket e jale)
*
Niste poze sunt suficiente. Ca in exemplul de mai jos:

user posted imageuser posted image
khrysty@n
@IRONICK, e plin sediul RAR de functionari si "sefi" frustrati ca @marksman, care sunt contrari evolutiei si contrari oricarei idei progresiste. Am incercat clar sa-i spun ca am dat masina mea unui prieten si eu am luat masina lui, dupa retrofit si reglaj si am dat intr-o seara nu stiu cate ture sa le testez pe proprii ochi...

Dar cand ii explici cuiva ca de la 300m halogenele vechi le vedeai mai puternic de la distanta (DECI DERANJAU MAI TARE), decat xenon-ul care are cut-off pe lupa si e directionat in jos... eu n-am ce face cand nu pricepe, e ori rea vointa, ori vreo problema undeva. Tot ce e in stare sa o dea e ca nu e legal si vrajeli de astea... Legal e ca sa vezi Loganele de politie rupte in gura de rugina si sa vopseasca asfaltul cu fum, cand pleaca de pe loc? E legal sa aiba cauciucuri linse (sub 1mm carne), si in caz de o franare urgenta, te spulbera ca merge ca sania? Hai... sa nu o dam in ipocrizii ieftine, ok? Atata timp cat mi-am facut la masina o modificare prin care sa-mi sporesc propria siguranta in trafic, FARA a deranja pe cineva, nu cred ca e cineva in masura sa imi spuna ca nu am facut bine.
IRONICK
QUOTE(khrysty@n @ 29 Oct 2017, 17:25)
@IRONICK, e plin sediul RAR de functionari si "sefi" frustrati ca @marksman
Hai sa nu ajungem la limbajul asta.
marksman
QUOTE(khrysty@n @ 29 Oct 2017, 19:14)
Dar nu ma intereseaza [...]Tipul ce face retrofit-ul a facut peste 500 de masini de cand e in meserie... Daca lupii moralisti de aici ar vedea masina, garantat nu ar mai avea aceeasi conceptie despre retrofit-ul de xenon si ca autoleveling-ul e o aberatie si un lucru inutil (in special in Romania).

Iar @marksman, eu nu am cerut nicio expertiza... Cineva mai sus zicea ca la o expertiza, in caz de accident o fi rau de mine cand se vor expertiza farurile (lucru care e o aberatie, nu se face asa ceva).

[...]Nu asta dezbatem aici, intrebarea mea e simpla si clara "DACA SE RETINE CERTIFICATUL DE INMATRICULARE, IAR EL NU ESTE PREDAT LA TIMP, CARE SUNT CONSECINTELE ACESTUI FAPT?"
*


Îți dai seama ce proști au fost inginerii ăia care au conceput sistemele HID? Fraierii au adăugat un sistem de autoleveling când puteau de fapt să bage niște lupe și niște balasturi și un bec în farurile deja existente. Experiențele făcute de un tip pe banii altora și pe taloanele altora au indicat că de fapt nu e nicio problemă cu faruri neconforme.

Tu înțelegi că nu e nevoie decât de o privire asupra mașinii oprite în trafic la un control RAR pentru ca inspectorii să-și dea seama că acolo e o instalație HID neomologată?

Talonul ți se ridică și dacă nu-l ai la tine, și dacă "organul" consideră că e necesar, îți ridică și plăcuțele de înmatriculare. Vei avea termen să predai talonul pe care nu-l ai la tine. Nu-l predai, se dispun măsuri ca să nu mai circuli.
IRONICK
QUOTE(marksman @ 29 Oct 2017, 17:29)
Îți dai seama ce proști au fost inginerii ăia care au conceput sistemele HID? Fraierii au adăugat un sistem de autoleveling când puteau de fapt să bage niște lupe și niște balasturi și un bec în farurile deja existente. Experiențele făcute de un tip pe banii altora și pe taloanele altora au indicat că de fapt nu e nicio problemă cu faruri neconforme.
*
Vezi ca a existat chiar la Renault becuri HID in far normal din fabrica.
khrysty@n
@IRONICK, nu e vorba de niciun limbaj, e parerea mea... Cand explici frumos ca modificarea pe care ai facut-o NU DERANJEAZA DELOC, fiindca e pusa de o vreme fara probleme, politisti normali la cap nu au comentat nimic, participantii nu o considera o modificare deranjanta, tu o tii in continuare ca nu e legal, ca sa iti ia talonu si vrajeli de astea? E efectiv vorba de cat de limitat e cineva in gandire (si ne mai miram ca avem ce legi avem...)

29 Oct 2017, 19:35:
QUOTE(marksman @ 29 Oct 2017, 19:29)
Îți dai seama ce proști au fost inginerii ăia care au conceput sistemele HID? Fraierii au adăugat un sistem de autoleveling când puteau de fapt să bage niște lupe și niște balasturi și un bec în farurile deja existente. Experiențele făcute de un tip pe banii altora și pe taloanele altora au indicat că de fapt nu e nicio problemă cu faruri neconforme.

Tu înțelegi că nu e nevoie decât de o privire asupra mașinii oprite în trafic la un control RAR pentru ca inspectorii să-și dea seama că acolo e o instalație HID neomologată?

Talonul ți se ridică și dacă nu-l ai la tine, și dacă "organul" consideră că e necesar, îți ridică și plăcuțele de înmatriculare. Vei avea termen să predai talonul pe care nu-l ai la tine. Nu-l predai, se dispun măsuri ca să nu mai circuli.
*



Daca tot afirmi ceva, poti sustine cu argumente legale, sa nu fie vorbe in vant? In ce baza se ridica placutele de inmatriculare (da-mi te rog citat din OUG 195/2002)? Sau mi le ridica ca asa vrei tu?

Referitor la punctul doi, ce masuri se dispun pentru a nu mai circula daca s-a ridicat talonul? Asta ma intereseaza si vreau efectiv din lege niste paragrafe...

29 Oct 2017, 19:35:
QUOTE(IRONICK @ 29 Oct 2017, 19:30)
Vezi ca a existat chiar la Renault becuri HID in far normal din fabrica.
*


Si nici autoleveling nu stiu sa aiba...
VladSoare
QUOTE(khrysty@n @ 29 Oct 2017, 19:03)
Cand cineva te deranjeaza de pe contra-sens, logic nu ii sa ii dai "blituri" sau sa ii tii faza lunga aprinsa, daca da dovada de nesimtire (gen daca vine si el cu faza lunga)?
*

Cînd văd pe unul venind pe contrasens cu xenoane aftermarket care bat prin copaci, nu mă mai obosesc să-i dau flash-uri, pentru că-mi dau seama că-i dau degeaba. Pe de o parte pentru că oricum n-are ce face (că doar n-o să le stingă pînă cînd trece de mine), și pe de altă parte pentru că dacă e atît de nesimțit încît să umble cu astfel de mizerii înseamnă că oricum îl doare la bască de flashurile mele. Așa că doar îl înjur și-i doresc să se înșurubeze pe un copac și trec mai departe.
Faptul că nu primești flash-uri nu dovedește nimic.
marksman
QUOTE(IRONICK @ 29 Oct 2017, 19:21)
Esti foarte suparat.  blink.gif Dar fara sa iti faci temele.
Sunt sisteme de fabrica unde zona de cut-off este facuta foarte prost. Nu mai zic de nuanta de blue.
Niste poze sunt suficiente.[...]

Am afirmat eu superioritatea unui sistem asupra celuilalt? Am zis ca vreunul e fara scapari?

Eu am zis ca becuri HID nu au ce sa caute intr-un sistem conceput pentru becuri cu incandescenta, mai ales cu dispersor cu striatii, cum are, din ce imi amintesc eu, Peugeot 206.
Troaca germana din semnatura are faruri cu lupa si in spatele lupei un bec cu halogen. Daca eu pun un bec HID acolo e modificare omologata sau nu?

29 Oct 2017, 19:38:
QUOTE(IRONICK @ 29 Oct 2017, 19:30)
Vezi ca a existat chiar la Renault becuri HID in far normal din fabrica.
*


Renault Laguna 1, unde farul a fost proiectat pentru asa ceva.
IRONICK
Pai nu a zis ca a pus direct, ci a folosit Hella Evo X. Alea-s dedicate pentru retrofit.
psychoo
Talon retinut sau suspendat = masina neinmatriculata.
Talonul este dovada ca masina e inmatriculata, ori daca e anulat e foarte clar.
Din cate stiu e infractiune sa circuli pe drumurile publice cu o masina neinmatriculata.
Articolul poti sa il cauti si singur, e in codul rutier
IRONICK
QUOTE(marksman @ 29 Oct 2017, 17:37)
dispersor cu striatii
*
Striatiile au alt rol, nu au legatura cu sursa de lumina.
khrysty@n
Ba iti garantez ca dovedeste destule... Poate tu faci asa si nu dai flash-uri, insa sunt o gramada de soferi care dau flash, sau chiar iti baga faza lunga in gura de razbunare, cand sunt deranjati. Am mai condus si alte masini pe langa a mea si am primit destule flash-uri din contra-sens. Pot sa iti dau exemplu' criminal, anume X6 (2016+) care are "autoleveling" si faruri FULL LED (complete) si te sparge cum stie el mai bine. Iti doresc sa ai un sistem de ala OEM "bine" pus la punct macar vreo 30-40km in spatele tau pe ploaie, sa vezi ce bine se regleaza ala cand tu esti intr-o masina mica gen Opel Vectra si ala e intr-o "duba" la 2 metri la 30 metri in spatele tau... Iti garantez ca nu o sa te mai deranjeze xenoanele cel putin vreo' jumat de an.

29 Oct 2017, 19:45:
QUOTE(psychoo @ 29 Oct 2017, 19:40)
Talon retinut sau suspendat = masina neinmatriculata.
Talonul este dovada ca masina e inmatriculata, ori daca e anulat e foarte clar.
Din cate stiu e infractiune sa circuli pe drumurile publice cu o masina neinmatriculata.
Articolul poti sa il cauti si singur, e in codul rutier
*



Bun si sti sa faci diferenta intre un talon suspendat si unul anulat? De cand pentru xenon pe faruri iti anuleaza talonul? Scrie clar si in codul rutier ca il SUSPENDA. Mai are rost sa repet ca NU am gasit in codul rutier de ceea ce spui tu (adica faptul ca ar fi incadrat la legea penala)? Daca gaseam, nu mai deschideam topicul... ca nu am deschis aici topic sa ma judece x si y ca mi-am pus eu xenon, ca nu's absolut deloc curios. smile.gif
IRONICK
QUOTE(marksman @ 29 Oct 2017, 17:37)
Troaca germana din semnatura are faruri cu lupa si in spatele lupei un bec cu halogen. Daca eu pun un bec HID acolo e modificare omologata sau nu?
*
Daca ii pui folie la o firma autorizata de RAR, cum este?
marksman
QUOTE(IRONICK @ 29 Oct 2017, 19:39)
Pai nu a zis ca a pus direct, ci a folosit Hella Evo X. Alea-s dedicate pentru retrofit.
*


Pai daca Hella Evo X e omologata pentru retrofit HID in faruri cu striatii, prezinta omologarea si scapa de grija talonului.
Asa exista si la cealalta troaca din semnatura faruri Hella dedicate pentru retrofit (deci nu cele originale) si stiu ca vin cu tot ce trebuie, inclusiv autolevel.
khrysty@n
O luam altfel... Poza nu e prea clara, insa se poate intelege esentialul (pentru cine are minte si vrea sa inteleaga, evident...). Masina pusa la zid la ~15 metri in poza. Astea dupa tine, deranjeaza (luand in considerare ca stangul e reglat mai jos, TOCMAI din bun simt), iar de fabrica farurile halogen erau reglate la acelasi nivel. Deci astea deranjeaza?

Daca cineva poate afirma ca astea deranjeaza, eu dau foc masinii cu totul, insa si el sa isi anuleze pe viata dreptul de a conduce, fiindca e un pericol pe sosele (sofer de duminica e putin spus).
psychoo
Ce intelegi prin suspendare? Inseamna ca e valid sau nu?
3 ani cu suspendare ce inseamna? Faci sau nu parnaie?
Permis suspendat? Mai e valabil ori ba?
La fel cu talonul. Suspendatea talonului = suspendarea inmatricularii.
Adica nu e valabila inmatricularea adica e neinmatriculata masina pana se reia valabilitatea, adica se anuleaza suspendarea.
Iar asta e mentionat in lege in ce conditii se aplica.
khrysty@n
QUOTE(psychoo @ 29 Oct 2017, 19:52)
Ce intelegi prin suspendare? Inseamna ca e valid sau nu?
3 ani cu suspendare ce inseamna? Faci sau nu parnaie?
Permis suspendat? Mai e valabil ori ba?
La fel cu talonul. Suspendatea talonului = suspendarea inmatricularii.
Adica nu e valabila inmatricularea adica e neinmatriculata masina pana se reia valabilitatea, adica se anuleaza suspendarea.
Iar asta e mentionat in lege in ce conditii se aplica.
*



Vorbesti de 2 chestii fara sa le cunosti sensul, esti constient, nu?

Permisul poate fi suspendat... Dai pentru redobandire la 30/60/90 zile, dar iti mai poate de asemenea fi ANULAT, caz in care faci din nou scoala. Stiai asta nu? Esti conducator auto...
marksman
QUOTE(IRONICK @ 29 Oct 2017, 19:46)
Daca ii pui folie la o firma autorizata de RAR, cum este?
*


Nu mi-ai raspuns la intrebare. Lasa folia, ca aia e alta discutie.

QUOTE(IRONICK @ 29 Oct 2017, 19:41)
Striatiile au alt rol, nu au legatura cu sursa de lumina.
*


Care e atunci rolul lor?
khrysty@n
@psychoo, ca sa iti dai seama ca vorbesti prostii, da? Poftim... cu mare atentie sa citesti, poate intelegi si faci diferenta, e luat din cea mai recenta versiune de OUG 195/2002 (aka Cod Rutier).

Articolul 112

(1) Certificatul de inmatriculare sau de inregistrare ori dovada inlocuitoare a acestuia se retine (cum o zis? aaaa SE RETINE cumva? pai nu se anuleaza?)de catre politia rutiera in urmatoarele cazuri:

a) vehiculul nu are efectuata inspectia tehnica periodica valabila;
cool.gif nu sunt respectate normele tehnice constructive referitoare la transportul produselor periculoase;
c) vehiculul circula noaptea fara faruri sau lampi de semnalizare, dispozitivele de iluminare si semnalizare luminoase, mijloacele fluorescent-reflectorizante, prevazute in normele tehnice in vigoare;
d) vehiculul circula cu defectiuni majore la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive decat cele omologate;
e) sistemul de franare de serviciu este defect;
f) sistemul de franare de ajutor sau de stationare este defect;
g) mecanismul de directie prezinta uzuri peste limitele admise;
h) anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decat cele prevazute in cartea de identitate a vehiculului, prezinta taieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita legal admisa;
h1) autovehiculul nu este dotat, la circulatia pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, cu anvelope de iarna, iar autovehiculul de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune ori nu au montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate;
i) zgomotul in mers sau stationare depaseste limita legal admisa pentru tipul respectiv de vehicul;
j) motorul emite noxe poluante peste limitele legal admise;
k) elementele dispozitivului de cuplare pentru remorcare prezinta uzuri pronuntate ori nu sunt compatibile, fiind de natura sa provoace desprinderea remorcii sau dezechilibrarea ansamblului;
l) autovehiculul, tractorul agricol sau forestier ori tramvaiul are aplicate pe parbriz, luneta sau geamurile laterale afise sau reclame publicitare, folii neomologate si/sau nemarcate corespunzator ori accesorii care restrang sau estompeaza vizibilitatea in timpul mersului, atat din interior, cat si din exterior;
m) autovehiculul si tractorul agricol sau forestier are aplicat pe partea frontala si/sau posterioara a acestuia afise, inscrisuri sau reclame care diminueaza eficacitatea dispozitivelor de iluminare si semnalizare luminoasa ori citirea numarului de inmatriculare;
n) autovehiculul si tractorul agricol sau forestier prezinta scurgeri semnificative de carburant sau lubrifiant;
o) placutele cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare nu sunt conforme cu standardul ori au aplicate dispozitive de iluminare, altele decat cele omologate;
p) datele din certificatul de inmatriculare sau de inregistrare nu concorda cu caracteristicile tehnice ale vehiculului;
r) vehiculul nu a fost radiat din circulatie in cazurile prevazute in prezenta ordonanta de urgenta;
s) vehiculul nu este asigurat de raspundere civila in caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie, conform legii;
t) detinatorul vehiculului nu a preschimbat certificatul de inmatriculare sau de inregistrare, in conformitate cu prevederile legale;
u) vehiculul nu are montata una dintre placutele cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare;
v) vehiculul are lipsa elemente ale caroseriei ori aceasta este intr-o stare avansata de degradare;
x) lipsa dotarilor obligatorii pe autovehicule destinate invatarii conducerii autovehiculelor si tractoarelor agricole sau forestiere in procesul instruirii persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere, prevazute de reglementarile in vigoare.

(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. cool.gif , c) , e) , g) , h1) , k) , o) , p) , r) si s) , la retinerea certificatului de inmatriculare sau de inregistrare, politistul rutier elibereaza conducatorului de vehicul o dovada inlocuitoare fara drept de circulatie, iar in cazurile prevazute la alin. (1) lit. a) , d) , f) , h) , i) , j) , l) , m) , n) , t) , u) , v) si x) , o dovada inlocuitoare cu drept de circulatie pentru 15 zile.

(3) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. cool.gif , o) , p) , r) si s) , odata cu retinerea certificatului de inmatriculare politistul rutier retrage si placutele cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare.

(4) Certificatul de inmatriculare sau de inregistrare si placutele cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare, cu exceptia celor care nu corespund standardelor, se restituie proprietarului sau utilizatorului vehiculului de catre politia rutiera, la prezentarea de catre acesta a dovezii incetarii motivului pentru care documentul a fost retinut, in conditiile prevazute in regulament.

Luam totul logic, da?

La punctul 1, eu m-as incadra la punctul "d". Booon...

Mergem la punctul 3, unde scrie clar ca pe langa talon, odata cu retinerea certificatului de inmatriculare, iti mai poate lua numerele (CAZ IN CARE NU MAI AI VOIE SA CIRCULI SI E DOSAR PENAL), insa doar pentru punctele o, p, r, s.

Ei bine, eu nu am nici placute de inmatriculare neconforme, nici nu am probleme in talon sa nu coincida, nici nu e radiat din circulatie atata timp cat eu platesc pe el impozit, am ITP valabil si am asigurare si nici nu am RCA lipsa... deci pentru ce sa-mi retina numerele?

Repet... daca imi retine talonul si eu evident ca nu il voi da, ce consecinte legale precede aceasta actiune? Codul rutier l-am rasfoit cap-coada si nu scrie niciunde de raspundere penala daca nu predai talonul, ci atat ca ramane la ei... O sa merg sa-l ridic cand fac ITP-ul, cel mult. Sau ma voi duce la RAR sa mai solicit alt talon ca pe vechiul l-am pierdut, nah. radmasa.gif
mars
Consemnam "frustrat" la adresa lu' marksman... Sa zicem ca echivaleaza cu ridicarea talonului. Oare ce se intampla daca "circulam" pe forum "fara talon" rolleyes.gif?

On topic: din cate am citit eu, nu e caz penal, se lasa doar cu amenda, posibil sa iti ia si placutele de inmatriculare. Asa ziceau niste politisti.

P.S. - Aia cu gelozia pe xenoanele tale e de vis radmasa.gif! Eu as adauga si hanoracu' lu' Mos Craciun, mor dupa el.

khrysty@n
@mars, pai asa am stiut si eu... de amenda chiar nu imi fac probleme deloc. Exista contestatia pe calea instantei (nu am facut 4 ani dreptul, degeaba), iar din cate am contestat pana acuma nu a fost una sa nu o castig, deci... smile.gif Oricum talonul nu il vor vedea nici daca se mai nasc baietii odata.

Iar referitor la faza cu "gelozia pe xenoane", fix asta reiese din comportamentul lui. Inainte sa ma judece el sau "ai mai de sus in functie" sa fie ei perfecti si cu constiinta curata, nu eu ca mi-am pus un retrofit xenon sa am mai mare siguranta in trafic noaptea sau niste cauciucuri mai late pentru o aderenta si franare mai buna. Atata timp cat "zmeii" fug prin localitate cu 130, unii circula fara permis de la 17 ani sau mai sunt specimene cu "sange in alcool", nu consider ca un xenon, o janta sau o folie arde cu adevarat in tara asta...

Daca m-as fi comparat cu "nea Gicu", ce tranteste in farul de tip "oala" (gen cum e la Logan), xenonu' cumparat din obor la 120 lei, marca "tzandar", care il mai si alege pe 6000 sau 8000K, sa vada "dujmanii" ca si-o pus xenon si o trecut de la galbenu chior la xenon, frate!, atunci da... lasam capul in pamant, imi recunosteam vina, si terminam balciul, dar atata timp cat am facut ceva "de bun gust", nu imi poate veni x sau y, sa-mi spuna ca nu am facut bine si ca orbesc lumea.
psychoo
În cazul în care cel surprins în trafic cu un vehicul care circulă cu acesta fără ITP și nu prezintă ori nu are asupra sa certificatul de înmatriculare, i se aplică sancțiunea pentru lipsa ITP, care începe de la 945 la 2.100 de lei, (de la 9 la 20 puncte amendă) și cea pentru lipsa documentului de la bordul vehiculului, așa cum prevede legislația în vigoare, sumă care începe de la 630 la 840 de lei. (de la 6 la 8 puncte amendă) În total o amendă minimă de 1575 de lei. Acesta trebuie să meargă să facă ITP-ul însă nu trebuie să mai prezinte la poliție pentru ridicare certificatului de înmatriculare pentru că nu i-a fost reținut. Dacă alege varianta de a nu se conforma legii și a pune mașina în legalitate, de fiecare dată când va fi oprit de poliție va fi și sancționat cu minim 1575 de lei plus șansa de a rămâne fără talon dacă-l are și nu vrea să-l prezinte.

Asta e de pe un forum cu politisti, acelasi mentionat de mars

Asta a fost la o cautare scurta pe google.

Revenind la legalitate, retinerea talonului nu trebuie facuta musai fizic daca nu.l ai, dar se trece in baza de date faptul ca e/trebuie retinut.
Logica mea zice ca saca te.au marcat acolo e ca si retinut. Ca hartia nu le.o dai pt ca esti roman e problema ta si pot sa te amendeze conform cu citatul de mai sus.
khrysty@n
@psychoo, dar eu am ITP valabil, cine a zis ca nu am ITP? Se vede pe procura legalizata unde e foto-copiat talonul cand are verificarea masina + ca pe numarul din fata se pune acea "bulina" colorata care o primesti la ITP, sa nu mai vorbim ca daca nu le ajunge, pot verifica prin statie valabilitatea ITP-ului. smile.gif Mda...
psychoo
Situatia expusa este a altcuiva. La tine se poate aplica a doua sanctiune.
cea pentru lipsa documentului de la bordul vehiculului, așa cum prevede legislația în vigoare, sumă care începe de la 630 la 840 de lei. (de la 6 la 8 puncte amendă)

Dar no, trebuie sa si intelegi ce citesti...
IRONICK
QUOTE(marksman @ 29 Oct 2017, 17:56)
Nu mi-ai raspuns la intrebare. Lasa folia, ca aia e alta discutie.
*
Era o intrebare capcana.
QUOTE(marksman @ 29 Oct 2017, 17:56)
Care e atunci rolul lor?
*
Nu sunt striatii, ci suprafete. Suprafete cu forme si marimi diferite in functie zona unde trebuie sa focalizeze sau sa disperseze lumina. Si cele mai importante sunt 'dungile' din reflector (ca sa folosesc aceeasi exprimare) care asigura cut_off-ul pentru faza scurta. Daca sursa de lumina depaseste acele 'dungi', apare efectul de orbire. Iar la HID nu a stat nimeni sa dimensioneze ecranele laterale sa nu le depaseasca.
khrysty@n
Dar pana la urma cum e, cum am zis eu sau cum ai zis tu? E sau nu sub latura incidentei penale?
mars
Eu zic ca n-are sens s-o dam in chestiuni tehnice. Omul a intrebat strict pe partea juridica (asta imi aduce aminte de o faza a lu' Becali, aia cu partea... economica), s-a documentat, cam asta reiese si de prin lege si interpretarile date de politisti: nu e caz penal. Nu stiu ce se poate intampla in caz de accident, urmat de expertiza etc., dar asta e alta poveste.
psychoo
Parca ziceai ca nu ai facut 4 ani de drept degeaba.
Eu nu am facut nici o zi de drept, deci iti expun rationalizare mea.
Daca ceva e suspendat inseamna ca nu mai e valabil dupa logica mea.
Pentru altele exista google.
Pentru raspuns definitiv exista instantele de judecata. Poate ar trebui sa te adresezi direct lor cand va fi cazul.
IRONICK
QUOTE(mars @ 29 Oct 2017, 19:49)
Eu zic ca n-are sens s-o dam in chestiuni tehnice. Omul a intrebat strict pe partea juridica
*
Si a fost judecat pentru partea tehnica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.