Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Captur 1.5 dCi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
Pages: 1, 2
eagleking95
Nu stiu daca am eu pitici pe creier sau suna ciudat motorul... Am putin peste 1000km si parca de pe locul soferului mi se parea ca aud uneori un sunet ca al motorului doar ca pe o tonalitate mai "inalta", nu foarte usor sesizabil, doar daca il ai deja in minte. Asa ca am facut o inregistrare cu motorul la relanti.

Pe la secunda 2 se aude mai bine... cam asa e sunetul parca (spun parca deoarece de la locul soferului nu se aude asa, dar cred ca asta este).

https://drive.google.com/file/d/0B-n0QEAVU-...iew?usp=sharing

Ce parere aveti...? Am eu pitici pe creier? sad.gif
RazvanF
Stai calm, masina este noua si ai garantie. Poate fi de la curele, accesorii sau distributie. Parea ca vine din partea stanga a motorului, unde sunt cele 2 curele.
I-a si te bucura de masina biggrin.gif si alunga piticii.
eagleking95
Da... dar nu ma bazez pe faptul ca e in garantie. Ma gandeam sa nu fie ceva care sa duca la ceva mai grav, nu am chef sa am mai mari batai de cap pe viitor, chiar daca e pe banii lor...
RazvanF
Atunci poti merge inapoi la dealer si sa rogi un mecanic sa se uite/asculte motorul si sunetul respectiv, dar sigur iti va zice ca e din cauza rodajului si ca e normal.
eagleking95
Hmm..ok. Momentan o sa "monitorizez" situatia smile.gif Multumesc!
Andrei.TUT
Si mie mi se pare ca intre 1600-1900rpm uneori se aude un tacanit mai intens.. sa speram ca nu avem probleme biggrin.gif
tannu
Se aude de pe unde e turbina (posibil chiar de la turbina sa se auda, dupa ce se incalzeste).
Nu este o problema. Asa se aude la toate. E un sunet normal.
La rece, dupa pornirea motorului, nu se aude, apoi in cateva minute incepe sa se auda.
Pentru cine vrea sa fie total linistit, sa se duca la un dealer si sa porneasca 1-2 Captur dci si se va convinge dupa cateva minute wink.gif
eagleking95
Salutare!

Este vorba despre masina din semnatura, de noua, 6k km. Am observat de ceva vreme o fluctuatie mica a acului de la turometru la pornirea la rece (temperaturi spre 0 grade sau cu minus) dar erau foarte mici, in jur de 50 RPM cred, si motorul se auzea bine, si am zis ca e normal asa.

Ei, de cand cu temperaturile astea, de revelion -20 de grade pe la munte, la pornire atunci a facut destul de urat, fluctua cu cate 200 RPM si motorul nu mergea lin parca il accelera cineva cate putin. Tot atunci dupa plecare, daca il turam peste 2000 RPM scotea fum alb mult de pe esapament.

La -13 azi dimineata acceasi problema cu relantiul din nou, fluctuatie putin mai mica cred in jur de 100 RPM, parca ar fi direct proportional cu temperatura de afara, dar fara fum.

In toate cazurile dupa putin mers nu mai face nimic. De asemenea, problema nu apare daca e cald.

Ce ziceti? Mai are cineva aceeasi "problema" la Captur diesel cutie manuala? E din categoria "asa face toate"? Ma gandesc daca se merita sa ma duc la reprezentanta pentru asta...
xyz30
Salut, eu am ca masina de servici Dokker 1.5 dci euro 75Cp. Azi dimineata la -11 grade, la fel a facut cum spui tu,a variat turatia relantiului.Am vb cu un vecin care lucreaza la Dacia-Renault si mi-a spus ca lucreaza socul automat si ca se regleaza turatia de relanti.Deci este ceva normal,asa a fost conceput motorul sa lucreze,deci nu e panica.
eagleking95
Multumesc de raspuns!
espacern
QUOTE(xyz30 @ 3 Jan 2016, 20:52)
Am vb cu un vecin care lucreaza la Dacia-Renault si mi-a spus ca lucreaza socul automat si ca se regleaza turatia de relanti.

Vecinul se ocupa cu vanzarea de bomboane la reprezentanta?.....ca cam asa rezulta din explicatiile date.
Nu este normal ca turatia sa VARIEZE cand motorul este rece......ci trebuie ca turatia sa fie CONSTANTA si lejer accelerata pana la incalzirea lichidului.
Asta se intampla pentru ca calculatorul de injectie impune un regim moderat accelerat cand temperatura lichidului este rece.....dar nicidecum cu variatie de regim.
Andrei.TUT
Si Capturul meu tot asa face, are 4k, ieri am avut o problema destul de urata, a intrat gheata la ventilatoru de baga in masina aer si uruia ca un tractor, am dat cu o solutie de dezghetat si dupa 2-3 ore si-a revenit... ningea tare rau ieri
xyz30
Dokkeru de servici are 1300 km, deci slabe sanse sa aiba probleme.Fluctuatia de turatie a aparut dupa ce a trecut temperatura de afara sub 0grade,pana atunci nu varia deloc.Atata timp cat motorul porneste "instant" si dupa 10 15 secunde dispar fluctuatiile de turatie, nu vad de ce m-as stresa.
espacern
Probleme de soft nu de Km rulati....da nu-i stres.
tannu
Eu am Captur diesel, cutie manuala (4000 km) si nu am avut, din fericire, problema asta.
Posibil sa nu fie nici ceva de care sa iti faci griji, dar normal nu este, indiferent cat s-ar zice.
Andrei.TUT
Am eu, diesel 5070km pe bord, cateodata nu face la rece, uneori face si cu motoru la 90 de grade sau la cat sta el... Deci imi face cand are el chef... Iar caldura daca vreau trebuie sa ii schimb treptele peste 2300:))
Ridermann
Am cateva intrebari dupa un drum mai lung in afara. Ani de zile am condus doar benzina 1.4, 1.6, 1.8...

Facand abstractie de modul cum indica masina sa schimbi (practic ea vrea sa mergi ECO si atat).

- Cum/La cat schimbati - raport viteza/treapta. ?
Ce inseamna subturat, turarie optima si supraturatie la motorul asta?

Am observat o vibratie DOAR intre 2.000 si 2.200 RPM in treaptele superioare. Dupa 2.200 dispare.
Sa zic in a 4-a urca 120 spre 2.800, schimbi a 5-a si daca scade turatia in 2-2.200 vibreaza ca o subturata pana treci de prag.
roland
Daca vibreaza atunci e ceva defect. Acolo e deja cuplu maxim, nu e subturata.
Ridermann
Asta stiam si eu din graficul motorului... intre 1700 si 2700 sa zic are cuplu max.
tannu
Cum spune si roland, daca exista o vibratie, s-ar putea ca ceva sa nu fie in regula. Pe acolo intra turbina in functiune.

In rest, schimbatul vitezelor este dupa necesarul cerut de fiecare situatie. Poti sa schimbi si la 1300 ture, si la 4000 ture, daca situatia o cere. Nu se strica nimic.

Notiunea de subturat (sa zicem ca) nu prea exista biggrin.gif In general, fata de benzina, dieselul are alt cuplu si (in mod normal) alte rapoarte.
Poti sa mergi pe schimbatul vitezelor pana 2000 ture, cand esti prin oras, sa zicem... Dar nu fa un obicei permanent din asta, daca vrei sa fie masina in regula. Nici sa freci turbina aiurea, dar nici sa o neglijezi. Iar in afara, mai renunti cateodata la croaziera in favoarea unui mers constant in turatie mai mare, pentru DPF.
Ridermann
Am sunat la Renault si am programat masina la Meridian Sud pentru vibratia respectiva.
teodorcaptur
Am un Captur cu acelasi motor de 2 saptamani si in weekenul acesta a fost prima data cand am reusit sa il scot la drum lung. Fix aceeasi problema. Mergeam cu a 4-a pe autostrada pana la 120 km/h, apoi cand schimbam a 5-a scadea turatia la 2000 si pana la 2200 tremura. Cand ajungea la 132-135 km/h se linistea.

Eu am pus problema pe seama rapoartelor cutiei si a stilului de mers.

Sunt foarte curios ce iti va spune la service.
Ridermann
M-am documentat temeinic si e o problema cunoscuta de Renault, foarte multe cazuri in U.K.

- schimbat ambreiaj (unii scapa, unii nu)
- un inginer a gasit cauza ca fiind de la admisie

Cam de $&#@ ambreiajul. Vad ca doua probleme apar:
- vibratia asta la 2000-2.200 in a 5-a la 110/120 (70-75 mph in UK)
- patinat+vibrat ambreiaj (clutch judder). Motorul 1.5 in medie dupa 16.000km... unora de la inceput, altora deloc.

Pentru a doua problema am inteles ca dupa 2016 au remediat.

Masina fiind NOUA practic nu ma intereseaza cum o rezolva dar o vreau la standardul pe care l-am platit si care mi-a fost GARANTAT.

Uzura nu e in 1.000km.
teodorcaptur
Am fost azi pana la reprezentanta cu o alta problema (clapeta de la carburant nu se inchidea odata cu masina) si am pus si problema cu trepidatiile in a 5-a. Tipul de la receptie a parut surprins dar a zis ca imi poate face o programare. Mai astept putin, am de facut un drum pana la Cluj si voi investiga problema mai atent.
Ridermann
O sa vad joi ce mi se spune.
Am facut un tabel cu valorile viteza/rpm raportat la trepte si din cauza unei a 5-a destul de lunga posibil sa fie nevoie de un schimb mai sus din a 4-a in a 5-a. Astfel ar fi insesizabila sau nu ar exista/ar fi evitata vibratia asta in 2000-2.200 RPM in a 5-a.
Sa schimbi din a 4-a la (macar) putin peste 3000 pentru a scadea turatia peste pragul acela in a 5-a si viteza peste 110/120.

Practic esti limitat sa nu poti sa mergi cu a 5-a cu 100-110. Doar peste.
Anormal.
teodorcaptur
Eu am "fortat" a 4-a pana la 125-128 si apoi am schimbat direct in 2300+ si nu se mai auzea/simtea nimic. Totusi avand in vedere numarul mic de raspunsuri la problema asta, incep sa cred ca e ceva in neregula cu masinile noastre.
Ridermann
Am fost pe A2 i-am dat si a4a si a5a pe plaja aia. Pare OK.
Au fost caucurile noi 0km de iarna + jantele noi de tabla.

Am gasit in plus o alta informatie legata si de rezonanta esapamentului in aria 2000-2300.

M-am calmat!

teodorcaptur
La service ai ajuns? Stiam ca trebuia sa mergi ieri.
roland
Cum adica au fost cauciucurile?
Ridermann
Masina a venit cu jante pe 17".
I-am pus jante de tabla pe 16" cu gume de iarna, noi.
S-a echilibrat. Nu am mai avut problema.
Am fost pe A2 i-am dat 100 110 120 140 in a 4-a si a 5-a, am stat si urmarit comportamentul in plaja aia de turatie, am incercat de toate in vreo 12km, s-a comportat normal.

NU m-am mai dus in service, am anulat. De ce sa mi-o deschioleze degeaba si mai ales ca facusem la Meridian Sud despre care am citit numai mizerii de la furat becuri pana la benzina din rezervor.

Am citit zilele astea ore intregi sa gasesc o explicatie.
Am intalnit vibratia asta si la alte masini fie Renault fie Ford, BMW, Audi etc... in aceeasi plaja. In majoritatea cazurilor vibratia a fost pana la urma din roti.
La Captur in mod expres negasind explicatii le-au schimbat ambreiajul insa fara niciun efect. Probabil ca nu s-au gandit si la roti/jante

Conteaza mult jantele sa se tina pe cercul central nu doar in prezoane daca sunt aftermarket, sa fie dedicate pe model nu universale.
Gumele noi chiar daca par rotunde pot avea o forma ovala initial (am citit ca Michelin sta cel mai bine la "rotunjimea" initiala) si necesita orice guma o reechilibrare dupa un numar de kilometrii.
roland
Totusi, rotile se invart la fel de repede daca mergi cu x km/h in a 3-a sau a 5-a.
Adica, vibratia de la echilibrare proasta nu depinde de turatie. Deci, nu era de la cauciucuri.
Ridermann
Doar in a 5-a poti avea viteza aia in cuplu maxim. Poate fi un cumul de factori.
Nu-mi mai bat capul. Ma bucur ca s-a comportat ok ieri pe A2.
roland
Repet, daca vibreaza de la cauciucuri o face si daca ai 120km/h si motorul la ralanti (adica scoti din viteza). Nu are legatura cu nimic altceva, cuplu maxim, etc...

La inceput ai dat impresia ca fenomenul e constant, acuma pare ca e ocazional. Poate fi si de la regenerarea DPF-ului (dar nu sunt sigur).
Ridermann
Am refacut pe A2 toate scenariile, s-a comportat perfect, am avut diferenta de vreo 40kg in minus pe spate.
Vibratia cand s-a simtit a fost in caroserie, masina mergea drept, volan ok, schimbator ok.
O sa ma uit si despre DPF dar raman la gumele de iarna.
Si pe net vibratii simteau cei cu Kumho all-season.

Am avut Michelin Primacy3 205/55/R17, n-am simtit nimic.
eagleking95
Salutare tuturor.

De vreo doua zile de cand au venit temperaturile sub 0 grade la primele plecari de pe loc tremura ca turbata daca o accelerez putin.

Daca o tin doar din ambreiaj nu are absolut nimic blink.gif . Dupa ce se incalzeste nu mai face. Aveti idee de la ce ar putea fi? Multumesc! Am abea 27k km, ma gandesc daca are rost sa ma duc pe la reprezentanta cu problema.
napster1988
Salut Riderman, Salutare tuturor,

Am citit intamplator postul din acest topic referitor la problema asta ce pare a fi cauzata de jante-anvelope.
Tocmai intentionam sa cumparam un set de jante de aliaj aftermarket cu specificatii identice ca cele originale de tabla 6.5 J 4x100 ET40 insa cu gaura centrala CB 70.

Riderman, vibratiile au fost cauzate in cazul tau doar de gumele de iarna sau are legatura si cu gaura de centrare a jantelor?

Jantele la care ma gandeam eu au gaura centrala mai mare fata de cele originale cu aprox 1 cm, insa am inteles ca se pot monta inele de centrare.
tannu
@eagleking85 , daca te ajuta cu ceva informatia, a mea nu are nici o simptoma negativa la pornirile sub 0 grade. Se comporta perfect normal. Tot 1.5 dCi 90 cp, cca 13600 km.
eagleking95
@tannu Nici a mea nu face de fiecare data asa, a facut de vreo 3 ori pana acuma. Vroiam sa vad daca se mai manifesta la cineva.
Ridermann
Jantele de tabla sunt dedicate pt Captur stantate Renault.
Ridermann
CONSUM

Mașina are 4900km.
1.5 dCi 90 manuala 5 viteze

Drum Bucuresti - Constanta si retur
4 adulti + bagaj aferent
Constant 140km/h pe autostrada pe pilot automat
(adica a 5-a, vreo 2700 rpm). Am vrut sa merg mai tare putin sa se curete un pic pentru ca a mers mai mult in oras ultima perioada.
Fără ECO, nu am folosit ECO.
Consum 6.8 l/100km

E normal, e mult, se mai așează motorul?
Razvi22
Consumul e ok la numarul de km pe care ii ai, asteapta sa treci de rodaj si vei ajunge la consumul normal. Eu scot in afara 5,2 l cu 60-70 km/h in sate si 100-120 km/h in afara. Minimul ce l-am scos a fost 4,7 l/100km, sunt curios de alti colegi ce consum minim au scos pe 1.5 dCi biggrin.gif. In oras rare ori trec de 7 l/100km.
Modul ECO in afara nu il folosesc deloc deoarece imi taie prea mult din putere insa in oras il folosesc tot timpul, acceleratia ce mi-o ofera modul eco in oras fiind ideala pentru mine la un mers normal.
mariuswk
Captur 1.5 DCi, consum mediu iarna 5,1 mixt, traseu Brasov- Azuga , vara consum 4,6- 4,7 are 70 000 km
Ridermann
Am si eu o întrebare. Turbina este aceeași pe 1.5 dCi 90CP si 110CP?

Ideea e ca in viitor, dupa Garanție, daca e doar o chestie de mapare as fi interesat de un "tuning" in sensul de rescriere undeva la un atelier renumit, profi, sa trec de la 90 la 110 (115). Daca nu ma insel undeva la 600 Euro pentru Captur 1.5 dCi 90. Nu chinezarii tuningbox.
tannu
QUOTE(Ridermann @ 13 Apr 2018, 13:31)
Am si eu o întrebare. Turbina este aceeași pe 1.5 dCi 90CP si 110CP?

Ideea e ca in viitor, dupa Garanție, daca e doar o chestie de mapare as fi interesat de un "tuning" in sensul de rescriere undeva la un atelier renumit, profi, sa trec de la 90 la 110 (115). Daca nu ma insel undeva la 600 Euro pentru Captur 1.5 dCi 90. Nu chinezarii tuningbox.
*



Eu asa am inteles, ca ar fi aceeasi turbina, iar puterea se creste prin mapare, dar nu sunt sigur.

Daca cineva stie sigur, ma intereseaza si pe mine un raspuns, pentru ca acelasi lucru, ca si Ridermann, as vrea sa il fac si eu dupa iesirea din garantie. (Nu ca nu as fi super multumit de cum trage de aia 90 cp).


PS: Referitor la consum, mai mult de 6.5% nu ar trebui sa fie in traficul de zi, pe Bucuresti.
In cazul meu, consumul de Bucuresti este 5.5%, mixt zi/seara, iar consumul Bucuresti - Thassos, in fiecare an, a fost 4.2% - 4.6%, in circa 2000 km rulati, din care 800 km doar pe insula. Timp de 3 ani, cate 2 drumuri pe an.
Masina are cca 14.000 km.
silvanu96
Sunt turbine diferite. Una e fixa cealalta variabila.
Prin remapare se ajunge pe la 100cp si 240nm.
Si nu costa 600e ci 250e. Ii gasiti pe baieti la bursa cu anunturi permanente.
s780
Eu am dCi 2017, facelift, și sunt foarte mulțumit de consum. Am scos 3.2 de la Curtea de Argeș la Pitești (32 de km) și 4.3 de la Curtea de Argeș la București (147 km) cu 110-120 pe autostradă, pilot automat.

În rest, am maximum 5.4 consum cu drumuri zilnice în Otopeni, adică mixt adevărat.

Folosesc întotdeauna ECO în oraș. Am renunțat la el când era foarte cald afară și am observat că nu făcea față aerul condiționat. Plus că nu mă prea descurcam pe Dealul Negru.

De menționat că mașina are numai 1900 de km.
ProfiBv
[quote=s780,5 May 2018, 19:52]
Eu am dCi 2017, facelift, și sunt foarte mulțumit de consum. Am scos 3.2 de la Curtea de Argeș la Pitești (32 de km) și...


Ce viteza medie ai in bord la acest consum ?
Cat despre a/c eu il scot din mod automat si-l tin la 22 grade ,raportul confort/consum fiind bun si elimin si uzura cuplarilor si decuplarilor ambreajului de la compresor . Evit la drumuri scurte in oras sa pornesc a/c ....se simte la demaraj.
mariuswk
A avut cineva pana acum probleme cu aerul conditionat? Al meu a crapat.
partner
QUOTE(s780 @ 5 May 2018, 18:52)
Eu am dCi 2017, facelift, și sunt foarte mulțumit de consum. Am scos 3.2 de la Curtea de Argeș la Pitești (32 de km) și 4.3 de la Curtea de Argeș la București (147 km) cu 110-120 pe autostradă, pilot automat.
*



Sa ne spui ce consum ai in sens invers ca la vale l-am vazut smile.gif
s780
QUOTE(partner @ 9 May 2018, 16:35)
Sa ne spui ce consum ai in sens invers ca la vale l-am vazut smile.gif
*



La următorul drum mă uit și la asta biggrin.gif

10 May 2018, 06:04:
[quote=ProfiBv,5 May 2018, 21:32]
[quote=s780,5 May 2018, 19:52]
Eu am dCi 2017, facelift, și sunt foarte mulțumit de consum. Am scos 3.2 de la Curtea de Argeș la Pitești (32 de km) și...
Ce viteza medie ai in bord la acest consum ?
Cat despre a/c eu il scot din mod automat si-l tin la 22 grade ,raportul confort/consum fiind bun si elimin si uzura cuplarilor si decuplarilor ambreajului de la compresor . Evit la drumuri scurte in oras sa pornesc a/c ....se simte la demaraj.
*

[/quote]

Nu m-am uitat dar este de notat că am condus liniștit, fără depășiri inutile. Numai când a fost necesar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.