Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Service Restaurare Dacia 1100
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2
raresbucur
Bună ziua,

Sunt posesorul unui autovehicul Dacia 1100, modelul fiind din 1969. Aș dori să vă întreb dacă îmi puteți recomanda un service bun ce se ocupă cu restaurări pentru Dacia.

Menționez că am sunat în două locuri...nu dau nume...m-au ținut vre-o 10 minute la povești cu pești cât de renumiți sunt ei și deștepți și mi-au cerut 60.000 de euro pentru proiect ca în final să îmi zică că dacă nu am bani de ce mai sun. Nu judec...în fine, bugetul meu este cu mult mai mic în orice caz și de aceea apelez la bunul simț a celor care și-au recondiționat mașina Dacia 1100, 1300 etc. Nu exclud probabil costă un proiect de restaurare 60.000 de euro dacă lipsesc piese, șasiul și tabla sunt mâncate de rugină. Ce pot să vă spun e că la mașina mea nu lipsesc piese, are pete de rugină, consumă ulei, e obosită, veche, a fost 25 de ani mașina de navetă a părinților mei și vreau să o restuarez nu pentru competiții ci să o folosesc ca și mașină de serviciu, de călătorii prin țară și Europa cu soția.

Cu respect,
Rareș Bucur
Alex1300BV
In ce oras?
Puteti face dvs multe etape ale proiectului, cu multa rabdare, energie si un mic garaj/ atelier: dezasamblare, curatare de rugina...

Apoi, un tinichigiu si vopsitor (bun e 1000 euro)

Eventual, se poate schimba motorul, daca e uzat.

Cum arata masina?
Adrian Frigo
QUOTE(raresbucur @ 4 Oct 2017, 17:47)
...  Nu exclud probabil costă un proiect de restaurare 60.000 de euro dacă lipsesc piese, șasiul și tabla sunt mâncate de rugină....

radmasa.gif blink.gif Nici R8/12 Gordini la cheie nu costă atât!!!!!!!JAPCĂ PE FAȚĂ!!! gun3.gif

În primul rând îți recomand să pui și ceva poze,să vedem pacientul la fața locului.În al doilea,fie cauți ceva mai bine meseriași ce pot și știu să facă o restaurare cum trebuie la prețuri în limita bunului simț,fie(cel mai indicat)ți-o faci tu singur!Mai ales că zici că e relativ completă.Rugina se tratează cu zeamă de flex și de kelfos.Motorul se face fără probleme.Așa că... wink.gif
johnybic
Poate a vrut sa scrie 6000 de euro ca dacă nu a greșit și intradevar au cerut 60000 sunt chiar panarame,sau poate a sunat la West Coast Custumer în America deși mă îndoiesc ca nici la aia nu ar fi sărit de 20000 cu un motor de Baracuda
Ov
north coast customs smile.gif)) cum ma sa-ti ceara 60k ?!?! radmasa.gifradmasa.gifradmasa.gif
maho
Ca sa aiba de unde sa-i faca un discount generos, un "0" in minus.
La "west coast" o fi si Chanel inclusa in pret.
Buei nene, eu am mai zis-o si o s-o repet: daca s-a schimbat macar o componenta (altceva decat lichide consumabile, adica: benzina, lichid frana, amestec antigel, uleiuri, lichid parbriz) la o masina, nu mai vorbiti de "restaurare", pt. ca nu s-a readus la viata o garnitura etrier originala, ci s-a SCHIMBAT; nu s-a readus la viata (nu vad cum) un furtun de frana original, crapat si batran, ci s-a INLOCUIT. Sa mai vorbesc de elemente de caroserie, rulmenti, sau orice altceva ce a necesitat (e si normal) inlocuire? Nu-i cazul. Cu alte cuvinte, dupa parerea mea un autoturism e aproape imposibil sa poata fi restaurat in adevaratul inteles al cuvantului, mai degraba reparat, re-pus in functiune, reconditionat, revopsit, etc.
Pt. comparatie, daca detii un tablou de Rembrandt, as putea presupune ca-ti permiti sa-l RESTAUREZI la un megaspecialist, te va costa (probabil) greutatea lui in aur, si va dura o gramada de timp in care se va lucra cu microscopul si penseta pe obiectul (care va ramane) original. Sigur, il poti si repara/reconditiona la atelierul din colt, in doua zile, cu vopseaua casei. Iesi mai ieftin.
Cam asta-i diferenta intre notiuni.
Nu mai luati ad-literam traducerea din engleza a lui "restore", chiar daca suna bine.

@ initiator: mai citeste p-aici cu rabdare, ca sigur vei gasi suficienta informatie utila (chiar daca trebuie s-o mai filtrezi). Cu service-urile e mai dificil, dar la fel, trebuie sa ai rabdare si sa cauti, sa te informezi. Ieftin si bun nu exista, daca ai noroc gasesti o varianta de compromis.
sobolan
QUOTE(raresbucur @ 4 Oct 2017, 17:47)
...și mi-au cerut 60.000 de euro pentru proiect ....
*



las-o dracului.....eu nu cred ohmy.gif

5 Oct 2017, 18:16:
QUOTE(Alex1300BV @ 4 Oct 2017, 18:36)

Puteti face dvs multe etape ale proiectului, cu multa rabdare, energie si un mic garaj/ atelier: dezasamblare, curatare de rugina...

Apoi, un tinichigiu si vopsitor (bun e 1000 euro)

Eventual, se poate schimba motorul, daca e uzat.


*




carpeala,normal masina se baga pe o usa si apoi se scoate pe aceeasi usa.....daca mergi cu ea din meserias in meserias o sa iasa ca dracu,unde mai pui timp pierdut,foiala,bani bani bani...
Alex1300BV
Normal ca iese "carpeala" daca nu ai la dispozitie in zona un atelier bun. Eu am reconditionat break-ul meu in Fagaras, sint novice, si nu am gasit atelier (plus ca nu aveam un buget imens)
Au intervenit la masina urmatoarele persoane:
1) pers 1, pt dezechipare avansata (400 lei)
2) pers 2, pt petice metalice (vreo 10, micutze, in locurile clasice: parbriz, capat prag, podea) 250 lei
3) pers 3 (Singur eu), pt curatat de rugina si grunduit = zeci de ore cu bormasina cu perie metalica.
4) pers 4, vopsit - 500 lei (manopera)
5) pers 5 montat alternator, demaror, saxofon, esapament, scut motor rezervor etc etc (100 lei pe zi, vreo 6 zile)
6) pers 6: montat faruri stopuri, reglat aprinderea (300 lei)
7) pers 7: schimbat articulatii fata, revizuit frâne fata + spate (250 lei - o zi)
8) tot Singur-eu: montat interior, centuri sigurante, scaune, etc etc

De adaugat zeci de km cu bicicleta in cautare de piese, vopsea, grund, antigel, ulei

De adaugat platforme, plimbat piesele cu taxi papuc dintr-un loc in altul...

Pentru un total de vreo 2000 de euro (manopera + piese + vopsele)

Scriu acestea pt ca initiatorul topicului sa isi faca o idee despre cum se deruleaza aventura.

Ma gandesc totusi ca e bine sa mergi din meserias in meserias, fiecare fiind "expert" in câte ceva.
harby ;))
QUOTE(Alex1300BV @ 5 Oct 2017, 23:05)
Normal ca iese "carpeala" daca nu ai la dispozitie in zona un atelier bun. Eu am reconditionat break-ul meu in Fagaras, sint novice, si nu am gasit atelier (plus ca nu aveam un buget imens)
Au intervenit la masina urmatoarele persoane:
1) pers 1, pt dezechipare avansata (400 lei)
2) pers 2, pt petice metalice (vreo 10, micutze, in locurile clasice: parbriz, capat prag, podea) 250 lei
3) pers 3 (Singur eu), pt curatat de rugina si grunduit = zeci de ore cu bormasina cu perie metalica.
4) pers 4, vopsit - 500 lei (manopera)
5) pers 5 montat alternator, demaror, saxofon, esapament, scut motor rezervor etc etc (100 lei pe zi, vreo 6 zile)
6) pers 6: montat  faruri stopuri, reglat aprinderea (300 lei)
7) pers 7: schimbat articulatii fata, revizuit frâne fata + spate (250 lei - o zi)
8) tot Singur-eu: montat interior, centuri sigurante, scaune, etc etc

De adaugat zeci de km cu bicicleta in cautare de piese, vopsea, grund, antigel, ulei

De adaugat platforme, plimbat piesele cu taxi papuc dintr-un loc in altul...

Pentru un total de vreo 2000 de euro (manopera + piese + vopsele)

Scriu acestea pt ca initiatorul topicului sa isi faca o idee despre cum se deruleaza aventura.

Ma gandesc totusi ca e bine sa mergi din meserias in meserias, fiecare fiind "expert" in câte ceva.
*


Nu te supara, dar materialele cat te-au costat?
Bine, masina si-o face fiecare dupa posibilitati, dar sa nu se astepte ca o masina "restaurata"/"reconditionata" cu 2000e sa arate tipla, sa aiba totul impecabil pe ea si sa si reziste inca 30 ani.
Ideea e ca reconditionarea poate fi facuta in mai multe feluri, dar garantez, o vopsea care costa 2000lei nu reprezinta ceva ok, asta daca nu ti o face vreo cunostinta si pui doar materiale. Dar ca sa iasa ceva bun trebuie sa fie macar in cabina, sa o tratez, ca totusi vorbim de masini de 40 de ani (in sus).
BLUE R 19
rares bucur, daca este bine in Pitesti ma pot interesa undeva.
Alex1300BV
Nu mai stiu in detaliu preturile, am lucrat acum 3 ani.
Daciotul_98
wink.gif)+5 Oct 2017, 23:25-->
QUOTE(harby wink.gif) @ 5 Oct 2017, 23:25)
Nu te supara, dar materialele cat te-au costat?
Bine, masina si-o face fiecare dupa posibilitati, dar sa nu se astepte ca o masina "restaurata"/"reconditionata" cu 2000e sa arate tipla, sa aiba totul impecabil pe ea si sa si reziste inca 30 ani.
Ideea e ca reconditionarea poate fi facuta in mai multe feluri, dar garantez, o vopsea care costa 2000lei nu reprezinta ceva ok, asta daca nu ti o face vreo cunostinta si pui doar materiale. Dar ca sa iasa ceva bun trebuie sa fie macar in cabina, sa o tratez, ca totusi vorbim de masini de 40 de ani (in sus).
*


O sa vezi ca exista si masina restaurata cu buget sub 2000 e care va arata si multi ani dupa tipla. Momentan e la tinichigerie. Totul conteaza si de ce piese folosesti, de aia am refuzat sa iti vand podeaua aia. Nu te arunca la preturi, avem useri pe aici care nu depind de banii parintilor cand e vorba de proiecte.
bucatzel
Mda, brusc incep sa cred si eu preturi de-astea...

O aparut unii cu masinuta asta la retroparada de pe la noi.
[attachmentid=1628073897]

Pentru o sportiva din prima generatie, va las sa numarati cate chestii neconforme se gasesc in o singura poza. biggrin.gif Sa ne intelegem, masina arata chiar foarte bine, dar atat s-o agitat omu' ca o pus "doar piese exact cum trebuie, piese care se gasesc foarte greu", ca n-am rezistat.

Cica sablarea s-a facut chimic, cu substante din industria aeronautica. L-am intrebat mai exact cum functioneaza, mai ales de vreme ce avioanele sunt de obicei din aluminiu, caroseriile noastre din fier si rugina. N-am reusit sa primesc un raspuns coerent, numa' ceva legat de faptul ca se curata cumva vopseaua.

Dar mno, avand in vedere ca oamenii se laudau ca fac restaurari, si ca mai lucreaza si la masini mai pretentioase (aveau pe acolo si ceva poze cu un e-type), mi-am zis ca nu doare sa intreb.

-Cam cat ar costa la voi munca de tinichigerie si vopsitorie la nivelul masinii expuse ?
-Cam 20000.
Cam scump, ma gandesc eu, dar mno, poate ca atat costa intr-o lume normala in care toata lumea plateste facturi, TVA, samd.
-De lei. nu?
-A, nu, de euro. STII CAT E DE LUCRU LA UNA DE-ASTA?
-Da...

Am plecat, nu prea vedeam la ce ar fi ajutat sa continui discutia...
BLUE R 19
Da, stopurile si luneta sunt elemente rare, au ciopartit saracul ornament din poliuretan, cat despre ornamentele din Al, s-au chinuit sa le indrepte, arata ca noi. Poate arata mai...sport cu eleronul si ornamentele Al sad.gif
sobolan
da' ce dracu' i-a facut de 20000E ? prin cate etape ale procesului tehnologic a trecut si ce materiale asa scumpe a folosit ? cu 20000 E imi iau un 911 de prin anii 80 si-l iau bunisor......si aia e masina de epoca....
Ov
nu iei 911 cu banii aia
MuciX
Poate ia vreun 996 cu multe probleme, dar aircooled in niciun caz.
Ov
Cel mai ieftin 911 in stare bunicica (deplasabil) e vreo 40jdemii. Mi-a trecut si mie prin gand asa ceva dar m-am linistit dupa 2 clicuri smile.gif)

Si-au mentinut pretul sau chiar s-au ieftinit nitel masinile foarte vechi si in general mai scumpute.

E jale cu masinile mai noi din intervalul 30-40 de ani, au bubuit preturile la ele ca din ce in ce mai multi oameni incep sa prinda gustul retro si incep cu masini mai accesibile => a crescut pretul smile.gif
sobolan
QUOTE(Ov @ 23 Oct 2017, 09:05)
nu iei 911 cu banii aia
*




iei man dar nu de aici din tara,cauti prin alte tari,imposibil sa nu gasesti unul cat de cat ok la un ban bun,asta implica deplasare,cheltuieli de transport si pe cineva de baza in alta tara care sa se intereseze intai....daca vrei se poate....

QUOTE(MuciX @ 23 Oct 2017, 09:07)
Poate ia vreun 996 cu multe probleme, dar aircooled in niciun caz.
*



e posibil si asta.......944 iei unul beton la banii astia dar e water-cooled,alta gasca in alta traista plus ca nu-a asa rare....


QUOTE(Ov @ 23 Oct 2017, 09:28)
Cel mai ieftin 911 in stare bunicica (deplasabil) e vreo 40jdemii. Mi-a trecut si mie prin gand asa ceva dar m-am linistit dupa 2 clicuri smile.gif)

*



eu am avut bani odata de asa ceva dar ma bucur ca i-am bagat in altceva,faceam greseala vietii mele,ramaneam doar eu cu masina si gol in stomac radmasa.gif dar pentru cineva care are niste venituri decente nu e nimic anormal la suma asta....decat un q7 sau alte dracii de bemveleuri mai ok un porsche de asta....

Acuma revenind la restaurarile noastre chiar si un om cu bani si multa pasiune nu cred ca ar baga 20ooo E in dacie,eu cred ca sunteti de acord cu mine,nu ai cum si nu stiu ce mama masii ii fac aia de cer asa bani,dezbracata complet,dusa caroseria la sablat,reparat tinichigeria,ceruita terosonata,vopsita si remontata ca la carte si tot nu ajunge la suma asta,poate doar sa aiba ei un mare tarif la ora tehnica dar tot nu iese la suma asta,acuma ca restaurezi un mercedes vechi sau o dacie normal ca ambele trec prin aceleasi proceduri dar una e sa cauti un volan de mercedes vechi si sa-l iei tocmai din state ca aici nu gasesti si alte e sa iei un volan de dacie ca-l iei ok la 100 ron.....plus ca in service nu controleaza nimeni unele aspecte,am vazut cu ochii mei ce poate zace intr-un lonjeron de dacie care pe afara e ok,am dat cu ciocanul in el si era rock-solid dar inauntru era copt,se exfolia rugina,am bagat o camera endo pe o masina din remat din 99 ca sa compar cu dacia mea(a mea statea chiar ok ,cineva bagase vaselina prin ea ca asa se facea pe timpul ala,toti mosii stiu asta,probabil ca la aia din remat nu s-a bagat nimic decat talpa)....
La dacie is multe locuri in care nimeni nu baga macar o lanterna cu o oglinda ca sa vezi dupa unghi....dacia are multe locuri unde tine rugina si daca n-o iei la puricat te trezesti ca o iei la barba pe romaneste,o faci cap-coada si iese rugina prin vopsea dupa doi ani....alte masini straine n-au nici pe dracu' dupa 20 de ani,inca zace ceara din fabrica si cand bagi mana injuri trei ore ca nu te poti spala decat cu benzina dar la dacie bagi mana si o scoti plina de maroneala radmasa.gif .....
Fostul logan,dupa zece ani de folosinta s-a gaurit la una din aripile spate....masina de garaj......am rezolvat-o cu alt segment de pasaj.....wtf ? masina aia n-a indurat iernile pe afara,prindea o ploaie pe an....ce dracu sa mai zic ?
MuciX
Pai tu ai zis 911, nu 944. Ala e porsche-ul saracului, cum i se zicea la vremea aia.
M-am uitat pe mobile, care nu e neaparat cea mai buna sursa, daca pui 911 sub 20k euro nu gasesti decat 996 pe care nu le vrea mai nimeni. Primul watercooled, cam uratele, gadgeturi cu tehnologie invechita si scumpe de inlocuit, etc. Sunt si cateva mai vechi, dar in general SC-uri din state - anii 70-80.
M-am uitat si la 912. Acolo la fel, iei masina de proiect la banii astia.
sobolan
Nu-s povesti,am un amic in state,l-am pus la "treaba" acum 2 ani gasise un 911 pentru mine ,cerea proprietarul 20ooo$,era ceva de lucru la tabla,masina cica mergea impecabil....o scoteam mai ieftin dar cu cheltuieli cu tot ma ducea peste 20oooE lejer,am tot gandit ca nu era singurul porsche din state da' acolo nu-i ca-n romania sa umbli dintr-un judet in altul in cateva ore+ ca omu' ala nu avea timp sa le vada pe toate pentru mine.....oricum fusese o idee "geniala" de a mea si ma bucur ca nu am facut asa ceva,nu ma "tinea" sa fac asa ceva......In germania is scumpe....si da,944 e masina omului de rand(aproape),era una si pe aici in Galati,una rosie cat de cat ok.......oricum ar fi el si 944 e tot porsche wink.gif
Vorbesc de sume "mici" dar ma atac cateodata chiar si la cel mai mic rahat cum ar fi marirea de impozite si alte shit-uri,la ora actuala e un lux in romania ca sa poti tine in regula cel putin 3 masini si mie imi plac fiarele ,am 5(+1),inca pot sa le intretin corect si sa le platesc darile la stat.....vom vedea....or se ne omoare si pe mine la golf-uri si pe tine la bmw daca baga o noua taxa de poluare si o sa platim....ca asa trebuie sleep.gif
Ov
acum 2 ani si din state ...
eu zic ca ACUM nu iei 911 circulabil cu sub 40jdemii, nu zic de vreun bulan d'ala ca si cum ai gasi o dacie din 69 intr-un garaj parasita cu 20jdemii de km la vanzare cu 2000 de lei, nu zic ca nu exista, dar apar mega rar si nu apuci tu sa pui mana pe asa ceva
sobolan
Ne abatem un pic mai mult de la topic dar americanii nu se omoara dupa porsche in general si nici dupa multe masini europene,la ei sunt cateva(nu toate) masini care sunt si pe la noi dar au motoare mai mari si pe benzina si alte dotari/echipamente.....ei restaureaza in general masinile lor muscle.....in germania ai gasi 911 de restaurat dar probabil la peste 30ooo,acuma vorbesc din mintea mea,se poate cauta pe mobile.de....la noi is peste 35ooo,sunt vreo doua pe autovit(sau erau) .....

se poate pana la urma si acum,in clipa de fata.....

https://www.mobile.de/ro/Automobil/Porsche-.../208192983.html
https://www.mobile.de/ro/Automobil/Porsche-.../251926453.html
MuciX
Vezi ca slantnose-ul ala e in state. smile.gif
Pentru ca imi plac porsche-urile de nu mai pot, urmaresc fel si fel de pagini si canale legate de ele. Americanii chiar se vaita de noul interes descoperit al pietei pentru porsche si mai ales 911 si 912 pentru ca in timp ce acum 15 ani nu dadea nimeni 2 bani pe ele (luai masini bune pe $3k) acum s-au dus la ceruri preturile.
sobolan
QUOTE(MuciX @ 23 Oct 2017, 16:26)
Vezi ca slantnose-ul ala e in state. smile.gif

*



am vazut.....curios ca s-a descoperit si la ei masina europeana,pana acum la ei astea erau blasfemii...ma rog......merita cumparat,cu inca 4-5000 il faci belea si apoi il poti vinde aici cu mai mult.....eu is mort dupa 911 si era cat pe ce dar inca nu e timpul pierdut,ma fac eu mare iar smile.gif si mai e o masina de belea in capul meu : lancia delta HF/integrale smile.gif raritate si asta si iar scumpa.
iustin_uap
QUOTE(sobolan @ 23 Oct 2017, 10:24)
nu ai cum si nu stiu ce mama masii ii fac aia de cer asa bani,dezbracata complet,dusa caroseria la sablat,reparat tinichigeria,ceruita terosonata,vopsita si remontata ca la carte si tot nu ajunge la suma asta


Ei nu? Adaos la greu pe langa manopera standard + materiale + piese noi luate fara ezitare la scoruri babane + transport si se aduna. Banii, in general, sunt greu de facut, nu de cheltuit.

QUOTE(sobolan @ 23 Oct 2017, 10:24)
La dacie is multe locuri in care nimeni nu baga macar o lanterna cu o oglinda ca sa vezi dupa unghi....dacia are multe locuri unde tine rugina si daca n-o iei la puricat te trezesti ca o iei la barba pe romaneste,o faci cap-coada si iese rugina prin vopsea dupa doi ani


Foarte adevarat!

Am vazut si eu poze cu sportul ala. Misto masina, dar faza cu ornamentele de portbagaj ma depaseste. Nu stiu ce ochi tre' sa ai ca sa te poti uita la spatele ala si sa-ti zici ca arata bine.
oldtimercraiova
Altii cer pe Dacii , cat costa Karmann-ul asta , spre exemplu...

https://www.virginoutlaws.com/en/cars-for-s...or-project.html
bucatzel
Chestiile alea in plus is sursa de amuzament, avand in vedere cat de mandru era omu' ala ca o urmat la litera "documentatia oficiala" dar no, fie, poate o pastrat pe masina ce era din tuningul vremii.

Dar stopurile mi-au sarit in ochi. Ca sunt cele gresite. Si mai rau de atat, se vedea pe pozele din timpul restaurarii ca pe stanga fusta nu avea cum sa acomodeze stopurile care se vad montate in poza, deci o taiat din fusta spate ca sa le puna pe astea. Da' omu' sustinea sus si tare ca ma insel, si ca are ce trebuie acolo.

La doojdamiidacoco, m-as fi asteptat sa viseze fiecare piesa care trebuie montata pe masina, nu sa aplice tehnologia "las' ca merge si-asa, ca nu se prind fraierii".
iustin_uap
Partea cu stopurile nu cred ca i se poate imputa. As vrea si eu sa stiu unde se mai gasesc stopuri noi din primul tip, in conditiile in care si o pereche sh se obtine f. greu si in cine stie ce stare. Nu mai zic de faptul ca-s si paguboase, fiind facute dintr-un material prost.
Ov
Am vazut cu 2000 de euro o dacie 1310 perfecta, fara gram de rugina si la vopsea originala cu stopuri mici ca noi. Din 20jdemii putea sa dea 2000 pe dacia aia sa-i ia stopurile tongue.gif
MuciX
Daca nu e cu deranj si cu offtopic, imi poate explica si mie cineva ce stopuri trebuia sa aiba si cum se deosebesc de cele de pe masina?
Presupun ca nu trebuiau alea de pe 1300, oricum.
Legat de ornamentul de porcbagaj, da si eu ma minunez cum s-a putut uita cineva la el si sa zica "da, e o idee buna, hai sa pun ornament de cauciuc peste ala de 1310 faza 1 si ca se potriveasca, il tai putin pe la colturi". smile.gif
sobolan
Stopurile de 1310 is de vreo 3 tipuri daca le pun si pe alea de r12 cu bec vertical....cum era si la a mea ai aripa spate de 1300 si lampa de 1310 ph1,daca pui de ph2 nu cade ok la fusta.....trebuie sa dai in aripa la propriu.....lampile alea is pacatoase,au socluri de antimoniu,se incing/topesc,eu le pusesem becuri cu led si asa mergeau perfect si nici frica nu mai aveam....eu le aveam pe ea inca dar "vandalizasem" si eu aripile putin din cauza ca aveam eu lampa originala dar chederul era de ph2.....shit-uri romanesti(si lampile si ceea ce am facut eu,recunosc,dar nu prea e nimic de facut in asemenea caz,incerci sa mentii echilibrul intre original si functional).....

@OV : La ora actuala nu ai da(nu ca n-ai avea de unde) si nu as da tot la ora actuala 2000E pe o dacie buna desi daca e asa cum zici face lejer si din plin banii pana la ultimul leu....eu personal cu 2000E mi-as face golf-ul 2 syncro beton la toate aspectele si fiind din 86 e si aia un potential vehicul istoric mai ales ca totul e original pe ea pana la ultimul surubel.....acuma depinde,variante corecte sunt mai multe,fiecare alege ce vrea,nu te poti pune cu pasiunea fiecaruia si nu te poti pune cu "gusturile" omului ......
Din ce vad eu prin jur ca si pasionat "entry level" fiecare cauta o troaca bunisoara pana in 1500 ron si se apuca de ea acasa,unii o refac bine,altii o refac cat de cat sa mai tina si multi din ei se duc pe la parade cu ele,acolo-i spiritul,de aia o faci,aia si satisfactia.....o mai intretii periodic c-o mana de ulei prin praguri/lonjeroane si te mai lalai cu ea,nimeni nu-ti scoate ochii,iti faci placerea....
Eu,unul,nu-s adept la asa ceva,daca pun mana pe o rabla(oricare ar fi ea) imi aloc o suma ,cheltui tot pana la ultimul leu si caut sa fac tot ce-mi sta in putinta ca sa fac tabla ok in primul rand,acasa mai rudimentar dar am cam tot ce trebuie,cum ma pricep o fac cat de ok pot......nici dacia mea nu fusese vopsita profi sau alte celea dar a zacut aproape un an sub un tei in ploi si ceata si nu avea gram de rugina pe nicaieri cand am dat-o ceea ce ma face sa cred ca am reparat-o cat de cat ok.
Un inrait de "rable" ia aproape orice masina,nu conteaza starea tehnica pentru unii ,conteaza actele(sa fie veche,sa aiba istoric cat de cat clar),omu' da banu' pe ea si apoi mai baga un sac de bani s-o scoate la adevar aproape perfecta,un asemenea om nu prea risca sa ia una refacuta pentru ca nu stie exact ce si cum,prefera s-o faca el e la zero si de vandut ioc,o tine pana la adanci batraneti,respect asta.....

In timp ce scriu/citesc pe aici lucrez si la rable......mai dam cu mig-ul,cu autogenul pe unde-i tabla mai "cu forme" ,mai dam cu ceara anticoroziva prin cavitati ca asa trebuie,sanatosi sa fim....
Mi-ar fi placut un jurnal de bord cu ceea ce mai fac dar cum pe aici te inghesuie numai cunoscatori/mistocari prefer sa citesc si sa mai raspund uneori.....
Alex1300BV
@sobolan: hai te rog, fa jurnal la golf smile.gif
bucatzel
QUOTE(iustin_uap @ 25 Oct 2017, 22:03)
Partea cu stopurile nu cred ca i se poate imputa. As vrea si eu sa stiu unde se mai gasesc stopuri noi din primul tip, in conditiile in care si o pereche sh se obtine f. greu si in cine stie ce stare. Nu mai zic de faptul ca-s si paguboase, fiind facute dintr-un material prost.
*


A, da, uitasem sa zic cum am inceput discutia cu omul. Avea sprituitoare de-alea de plastic tip lacrima. NOS. Si eu tot caut un set de de-astea de ceva vreme, si nu gasesc. Asa ca il intreb pe om politicos unde le-o gasit.
"Aaaaaa, pai am cautat mult, a fost un efort extraordinar, s.a.m.d." .
Adrian Frigo
QUOTE(Alex1300BV @ 26 Oct 2017, 10:46)
@sobolan: hai te rog, fa jurnal la golf smile.gif

Și eu te rog,să mai clătim ochii la ceva frumos!Se trezește vreun specialist cu indicații prețioase din careva,îl trimiți elegant la plimbare și gata. biggrin.gif
johnybic
Apropo de sprituitoare cred ca numai alea au fost vor 1000 de euro așa se justifica prețul final al dacie sport radmasa.gif
sobolan
QUOTE(Alex1300BV @ 26 Oct 2017, 10:46)
@sobolan: hai te rog, fa jurnal la golf smile.gif
*




QUOTE(Adrian Frigo @ 26 Oct 2017, 14:41)
Și eu te rog,să mai clătim ochii la ceva frumos!Se trezește vreun specialist cu indicații prețioase din careva,îl trimiți elegant la plimbare și gata. biggrin.gif
*




Va multumesc de sugestie dar nu,am ajuns la concluzia ca daca nimeni nu stie ce faci atunci nimeni nu te critica/nimic nu se intoarce impotriva ta,nu ca nu suport critica dar aci is numai cunoscatori,mai sunt si prin alte locuri poate dar ca aici n-am mai vazut biggrin.gif ......daca tot am deschis acest subiect cel care mi-a luat dacia e multumit din plin dupa ce-a analizat-o el in legea lui si dupa ce-a bagat vreo 600km cu ea,a participat si la o parada in GL acum ceva zile in urma,a aparut si la un post local de televiziune....eu ma bucur pentru masina,e a lui dar e facuta de mine wink.gif ,o masina ca aia mai greu de gasit si la cum e facuta mai tine mult de acum incolo.....
Ma iertati ca am deviat...subiectul discutiei era altul aici...... sad.gif
iustin_uap
QUOTE(MuciX @ 26 Oct 2017, 08:27)
Daca nu e cu deranj si cu offtopic, imi poate explica si mie cineva ce stopuri trebuia sa aiba si cum se deosebesc de cele de pe masina?


La inceput, in perioada '81 - '85, s-au pus pe Dacii stopuri cu ochiul de pisica pe verticala, o adaptare la mixul dintre aripile spate de 1300 si fusta de 1310. Apoi, din '86, cand era deja facuta trecerea la aripile de 1310 s-au pus cele cu ochiul de pisica pe orizontala.

Drept exemplu, o poza cu o masina care are ambele tipuri si BONUS, suprinzator, 2 ornamente de portbagaj. radmasa.gif

[attachmentid=1628074357]

oldtimercraiova
Ce coincidenta , ca Sportiva de mai sus! tongue.gif
johnybic
si asta cred ca a fost pus de proprietar ,un tuning al vremii ,eu am vazut si eleron de cauciuc iar pe laterale si jos bagheta de aluminiu

27 Oct 2017, 21:04:
eleron ca la sportul din imagine am vazut pana acum vreo jumatate de an pe o berlina in oras dar crapat ca dracu,deci eu cred ca sunt modficari ale vremii facute de proprietari
bucatzel
Eleronul de pe sportiva era ala de cauciuc de s-o pus pe 1310 mai tarziu, taiat un pic la capete. Sincer, recunosc, chiar nu arata rau. Nu arata deloc rau nici tapiteria scaunelor refacuta cu ceva ce banui ca era alcantara. Dar no, anvand in vedere cati de p-aci se chinuie sa pastreze cate un surub "ca-i ala original", mi se par amuzante micile "scurtaturi" pe care l-o luat omu' de care vorbesc eu.
johnybic
o masina de epoca chiar trebuie sa aiba pana si suruburile originale ? sau colierele? daca sunt vai de ele eu aleg sa pun noi si cum am o cutie de suruburi de inox si piulite prefer sa le folosesc biggrin.gif ,daca nu o piulita zicata este totusi o piulita si o gasesti si noua asa nu mai stai sa cauti sa le bagi la zincat pe cele ale masinii de acum 30 de ani ca nici dracu nu isi da seama ca este cea de acum 30 de ani dar zincata acum o luna ,serios o piulita este tot o piulita ,da na unii au o pasarica si altii un stol ,decat sa folosesc niste coliere de acum 30 de ani prefer sa umblu la cutie si sa pun unele frumoase de inox
sobolan
QUOTE(johnybic @ 29 Oct 2017, 21:16)
o masina de epoca chiar trebuie sa aiba pana si suruburile originale ? sau colierele?
*



cu suruburile exagerezi,colierele de atunci erau ok,alea cu fus de se strangeau la patent,ingenios sistem,merg refolosite,strang perfect circular.......pentru zone supuse la intemperii se gasesc suruburi si piulite din inox,chiar si saibe,toate le gaseam eu prin practiker...
johnybic
a fost doar o intrebare nu ca as fi nebun sa dau suruburile vechi jos sa le sablez si sa le duc la zincat cand se gasesc noi ,si de inox care nici nu ruginesc,da care spune ca a folosit si suruburile sau piulitile originale cred ca exagereaza,da daca sunt anumite suruburi sau piulite particulare dar daca sunt normale nu vad rostul
Ov
Nu trebuie, dar este un element care se puncteaza in cadrul concursurilor de eleganta. Daca nu te pasioneaza subiectul atunci poti pune orice surub.
sobolan
pune-i suruburi/piulite/saibe de inox peste tot daca iti permiti.....daca te depuncteaza inseamna ca sunt nebuni,acuma sincer.....la coliere te poate depuncta dar oare nu se exagereaza si asa ? dry.gif
BoR
QUOTE(johnybic @ 29 Oct 2017, 22:19)
a fost doar o intrebare nu ca as fi nebun sa dau suruburile vechi jos sa le sablez si sa le duc la zincat cand se gasesc noi ,si de inox care nici nu ruginesc,da care spune ca a folosit si suruburile sau piulitile originale cred ca exagereaza,da daca sunt anumite suruburi sau piulite particulare dar daca sunt normale nu vad rostul
*



Salut!
Se gasesc undeva in Buzau suruburi, saibe si piulite de inox?
maho
Dedeman, Praktiker... n-aveti asa ceva prin Buzau? N-as crede, si or mai fi si altele (magazine) mai mici, probabil au si pe la "metalochimice".
@Sobolan: e la latitudinea proprietarului cat de "maniac" e, si e normal sa fie apreciata (si punctata suplimentar la concursurile de profil) originalitatea. Eu nu fac parte din categoria asta, cand e vorba de saibe, coliere, piulite, suruburi. Din cate mi-amintesc, Danut (Crainiciuc) a luat la mana (la perie) fiecare saiba originala de pe 002, am zis ca-i nebun, dar pot sa-l inteleg. smile.gif
johnybic
daca are pana si la ultima saiba originala o mananc,cred ca se exagereaza si eu pot sa pun poze cu 10 suruburi la care frec cu peria sau cu smirghel si sa pun noi ,dupa cum am zis daca sunt suruburi sau piulite sau holsuruburi particulare da dar daca sunt normale nu vad rostul ,OV cine face deosebire dintre o piulita de 6 de acum 40 de ani curatata si zincata din nou si una noua 2017 ?la coliere inteleg ca sunt particulare dar pana si alea se mai gasesc noi,si la o masina de 40 de ani cu siguranta a mai ruginit un colier sau sa rupt si propietarul l-a schimbat char cu altul la fel,deci o masina nu poate avea 100% piese ca atunci cand a iesit din fabrica,da nu stiu eu cum se puncteaza pe la concursuri ,cum juriul stabileste ca o piulita de acum 40 de ani este de acum 40 de ani si nu de acum un 1 an ,bine poate discutam in contradictoriu si fiecare proprietar mega pasionat spune ca :domnule eu am pana la ultima saiba originala ,eu tot nu cred
ionut_doc
Sa iei suruburile la perie, este o nebunie intr-adevar si are numai dezavantaje (timp, nu le cureti perfect in veci, strici suprafata surubului). Dar se pot trata chimic inainte de zincare cu o substanta numita Evipass.
Intre o piulita de acum si una din 70 nu se poate face diferenta, asa e (cu exceptia celor cu forme speciale) dar intre suruburi se poate face. De exemplu, Daciile frantuzesti au suruburi Dera, Karo, cele cu litera N si inca 2-3 tipuri care nu imi vine acum in minte si sunt montate in locuri spceifice, in functie de clasa de duritate, saibe crestate pe mijloc, pe exterior sau si mijloc si exterior, saibe patrate crestate pe interior (cele de la capacul distributiei) care nu ai nici cea mai mica sansa sa le gasesti in magazine.
O comparatie intre starea initiala a suruburilor si dupa tratamentul cu evipass:

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.