Salut!

Daca ati observat ca masina vibreaza mai tare ca de obicei, inseamna ca incep sa se duca tampoanele. Am facut un tutorial video cu schimbarea celui din dreapta. Motivul: cand am schimbat distributia am observat ca era rupt. Linkul catre video:

https://www.youtube.com/watch?v=JqLLfjfD4XE&t=104s

1)Se slabesc suruburile (8 la numar, va trebuie neaparat o tubulara lunga de 16 pentru a putea scoate piulita, un prelungitor mic si de preferat, un antrenor mai mare pentru forta)
2)Se demonteaza scutul (10 suruburi de 10mm care sunt destul de ruginite)
3)Se asaza un cric sub baia de ulei, in zona cu patratele. Puneti o bucata de lemn intre cric si baie. NU PUNETI GREUTATE PE CATALIZATOR (aflat intre baia de ulei si transmisie)
4)Se scot suruburile de la tampon incepand cu cele aflate pe caroserie. Sa nu va speriati cand scoateti ultimul surub, motorul se va lasa spre habitaclu, fiind posibil sa alunece de pe cric. Nu se va intampla nimic, se va sprijini in cadru, poate nici nu o sa realizati daca aluneca.
5)Se monteaza noul tampon, incepand cu piulita si cele 4 suruburi de pe caroserie.
6)Daca motorul sta pe cadru, se ridica cu ajutorul cricului, iar cu grija, se trage cu mana in fata. Simultan, bagati un surub in gaura si motorul nu se va mai lasa "pe spate" in habitaclu.
7)Strangeti cele 3 suruburi cu grija, ridicand motorul daca este necesar.
8)Asigurati-va ca suruburile au intrat de tot si motorul este paralel cu solul. Daca suruburile nu au intrat de tot se pot rupe in mers fiindca sunt din aluminiu
9)Se scoate cricul si se monteaza scutul

Timp de lucru: 20 minute
Dificultate: usor-mediu
Suport folosit: Metzger Germany