Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bucuresti - Barcelona
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
alecsz99
Salutari tuturor,

Cum drumetului ii sta bine cu drumul, profitand de ceva zile libere si un context favorabil am purces la drum, la sfarsit de august, fara a avea o destinatie sau ruta precisa in cap. Cam asta a iesit:

Bucuresti – Budapesta – Treviso – Florenta - Genova – Pisa - Piemont – Monaco – Saint Tropez – Marsilia – Barcelona – Granollers – Andora – Grenoble – Zurich – Innsbruck – Vienna – Bucuresti.

Budapesta

Am sosit acolo intr-o sambata, un moment special pentru oras, podul peste dunare Szabadság híd (Podul Libertatii) fiind inchis accesului auto si destinat exclusiv pietonilor. Vremea frumoasa, multimea galagioasa, vapoarele si stralucirea Dunarii ne-au indus un sentiment pozitiv. Cum totusi insa am fost prin acest oras de foarte multe ori (de fiecare data gasindu-l fascinant si incantator) nu am zabovit prea mult pe aici.

In drum spre Italia am trecut prin Slovenia, unde, la nici 1 km de intrarea am fost opriti de un filtru de politie care ne-a intrebat de vignieta. Ce vigneta, abia am intrat…Pai nu ati vazut, era o benzinarie mai in spate, trebuia sa luati vigneta…150 E amenda. Degeaba m-am certat cu politistii slovaci si le-am promis ca data viitoare voi allege ruta prin Croatia, erau pusi pe dat amenzi. M-am simtit usor inselat, evident aveam de gand sa cumpar vigneta, daca era pe iesire si nu o aveam mai intelegeam, asa…Oricum si acolo e ca peste tot in lume…”Aici ne-au trimis sefii” mi-a spus agenta de politie. Am platit dar am ramas cu un gust amar, neprimitor. SFAT – totdeauna luati vigneta cum gasiti, fie si cu o tara inainte, ca sa zic asa. Am aplicat acest concept la intrarea in Elvetia, mai tarziu, si bine am facut si acolo era politie ce controla masinile, cine stie daca nu luam si acolo o amenda.

Treviso

A fost doar un alt punct pe traseu, si aici am mai fost iar gandul ne ducea mult mai departe, am avut norocul sa innoptam la o pensiune agro turistica foarte faina (pe care o stiam din trecut) si linistita de unde am cumparat cateva borcane de gem de caise produse local. Superb gustul! Totodata aici am gasit si o plantatie de kiwi.

[attachmentid=1628071672] [attachmentid=1628071673]

Florenta

Desi am trecut de cateva ori pana acum prin Toscana si zona ni s-a parut intotdeauna superba, Florenta a fost de fiecare data ocolita. Pana acum…Nici vorba sa o ratam si de aceasta data.

Am setat pe GPS centrul orasului si am avut parte de prima surpriza placuta. Iesind de pe autostrada am intrat in Florenta pe un…haideti sa-i spune drum..desi era mai mult o straduta ingusta pe care doua masini nu putea trece in acelasi timp. Florenta ne-a intampinat cum se cuvine.

[attachmentid=1628071674]
Am gasit un oras superb, linistit desi plin de turisti, fascinant ca arhitectura si relaxat ca stil de viata. Terasele impanzite de oameni care mancau, beau ristretto sau aperol si discutau galagios.

O experienta aparte intr-un oras ce face parte din patrimonial UNESCO. Si nu e greu de inteles de ce…plin de palate, catedrale, domuri, strabatut de raul Arno, cu strazile brazdate de cafenele, restaurant si locante cu bauturi si mancaruri care mai de care mai italienesti – aromate si incantatoare atat pentru ochii cat si pentru nari. Era cald si inghetata locala a venit la fix!

Ca unul care a calatorit pe ici si pe colo recomand Toscana si Florenta ca fiind un must do pentru orice calator de azi. Si de obicei nu folosesc cuvinte mari in mod gratuit!
[attachmentid=1628071676] [attachmentid=1628071675] [attachmentid=1628071677] [attachmentid=1628071678] [attachmentid=1628071679] [attachmentid=1628071680]


Genova

In drum spre Pisa am gasit de cuviinta sa ne oprim in acest oras istoric cu nume atat de rasunator – Genova/Genovezii. Din pacate mare parte din stralucirea lui este de domeniul trecutului, am vizitat zona portului unde am gasit o corabie interesanta, dar pe care de data aceasta nu am putut-o vizita. GALIONUL NEPTUN – IL NEPTUNE. Aceasta nava ce sta ancorata in portul Genova a fost construita ca replica a unui galion spaniol in anul 1985, facand parte din recuzita filmului Piratii de Roman Polanski. Construita in Tunisia, la exterior parte un galion insa timpurile moderne nu a ezitat sa o atinga, avand o structura din otel si un motor de 400 CP.

In port, chiar langa galion, este un imens aquarium. Era ziua de Sfanta Maria, si in Italia, ca si in Romania, era liber, zona portului era impanzita doar de cativa gura-casca, cativa imigranti care jucau carti pe jos, pe strada si cativa politistic are ii controlau doar de dragul de a le cere actele, imigrantii vazandu-si in continuare netulburati de jocul de carti. Scena era chiar fascinanta, pe de-o parte imigrantii care practice ignorau politia, murdari, desculti, prinsi in lumea jocului lor iar vis-à-vis la 15 m departare dock-urile pline de yachturi ce-si asteptau cu rabdare urmatorul voiaj. Printe ele, am constatat cu mandrie, erau cateva, nu cele mai mari dar nici cele mai mici, ce aveau arborat pavilionul romanesc.

Tot in Genova se gaseste si casa lui Cristofor Columb, celebrul descoperitor al Lumii Noi, nascut aici. Nimic special, o casa mica si cam atat.

In rest, in afara de scootere pe strazi, containere in portul imens, mizerie si imigranti, Genova nu prea (mai) are multe de aratat.

[attachmentid=1628071681] [attachmentid=1628071682] [attachmentid=1628071683] [attachmentid=1628071684] [attachmentid=1628071685]

Pisa

Turnul inclinat este un simbol al Italiei, nu numai al Pisei. Merita vazut insa experienta este strict comerciala, inca din parcare si pana la zidurile turnului cineva (imigrant sau nu) va incerca sa iti vanda ceva. Si asta cam strica din atmosfera.

Noi nici nu am parcat bine si ne-a abordat un senegalze care povestea ca este din Dakar – “capitala” dupa cum spunea. A incercat sa ne vanda nistre bratari facute de mana…mai de mila mai de nevoie i-am intans 2 Euro pe o prostie de plastic si guta…vazand ca este loc de parale a inceput sa se tocmeasca…”da-mi 5….” Vazand ca nu e loc s-a multumit si cu mai putin “inca unul!” Nu ne-am simtit departe de casa…si cand zic “casa” nu ma refer la Romania noastra draga, despre care cu fiecare excursie in strainatate imi fac o impresie din ce in ce mai buna, dar mai repede la zona “de targuiala” specifica Portii Levantului (cine a citit “Toate Panzele Sus stie despre ce e vorba!)

Tot aici poti gasi ceasuri, genti si multe alte fake-uri. Toate intinse la vanzare pe asfalt…ca in targ la vitan. Si vanzatorii la fel de agresivi…la un moment dat unul chiar a pus mana pe mine incercand sa ma indrepte spre “vitrina” lui cu ceasuri…dupa o privire corespunzatoare si doua cuvinte si-a vazut de treaba, dar parca e mai mult decat ti-ai dori intr-o zona turistica majora. In Florenta nu am vazut asa ceva. Mai mult, acolo era plin de militari desfasurati pe strazi de catre guvern in cadrul operatiunii “Strade Sicure” initiata de Berlusconi in 2008.

[attachmentid=1628071686] [attachmentid=1628071687]

Piemont

Fara a gasi cazare in zona Genova/Pisa, caci am uitat sa spun ca nu am luat nici o cazare dinainte, totul a fost live, pe drum, in functie de ce am vrut sa vedem si unde am vrut sa ajungem, ne-am orientat spre Piemont unde am gasit ce-a mai buna cazare a excursiei, tot la a pensiune agroturistica, sus pe un deal, intre vie, cu cerul plin de stele aproape si cu vinul bun.

Am stat pe terasa la cateva pahare de vin rosu, sec si bun, am vorbit vrute si nevrute sub cerul instelat, am dormit, ne-am trezit, am mancat, am admirat iar peisajul inconjurator cu dealurile sale impanzite de vie si ne-am pus pe drum, cu destinatia Monaco.

[attachmentid=1628071688] [attachmentid=1628071689] [attachmentid=1628071690]

Monaco

Pe drumuri laturalnice am pornit spre Monaco, dar nu direct ci ocolind spre coasta Italiei, pe la San Remo si Ventimiglia. Ne-am bucurat de Italia rurala, frumoasa asa cum o stiam, am facut cumparaturi la un targ de antichitati in Ceva, am infruntat caldura si am inaintat spre Franta prin Menton si Cap Martin, pe bulevardul Winston Churchill ce contureaza marea.

Am urmat drumul spre Monte Carlo/Monaco si ne-am indreptat fix catre Palatul Princiar.

In Monaco totul este exact cum te-ai astepta…scump…luxos…linistit si la locul lui.

O experienta mai placuta decat ne asteptam, fiind convins ca mai degraba Monaco este scump si artificial cand defapt este scump si semi-artificial.

Fiind in Monaco am realizat un lucru pe care mi-l doream de mult, am condus pe pista stradala de Formula Unu din Monaco -Circuit de Monaco - in special pe celebra Fairmont Hairpin.

[attachmentid=1628071691] [attachmentid=1628071692] [attachmentid=1628071693] [attachmentid=1628071694] [attachmentid=1628071695] [attachmentid=1628071697] [attachmentid=1628071698]

Saint Tropez

Am fost pentru a doua oara aici…si in continuare este un mix nedefinit.

Pe de o parte iti rasuna inevitabil in ureche soundtrackul din filmele lui Louise de Funes si astepti ca dupa orice colt sa apara calugarita la volanul unui Citroen vintage.

Numai ca realitatea este alta…bogatii fara limita, mult peste Monaco, yahturi dintre cele mai rasarite, restaurante dintre cele mai alese unde pana si milionarii nu gasesc o masa iar in ziua de azi zeci de jandarmi si militari cu arma in mana patruland strazile, controland bagajele si urmarind multimea.

In toata agitatia si opulenta am reusit sa gasim un loc ferit, sub o fereastra de casa scoasa la vanzare, cu o mica plaja in fata unde un baiat invata o fata cum sa arunce pietre in apa…

Cam asta este Saint Tropez!

Trafic incredibil la iesirea din statiune…fix ca acum 9 ani, ultima data cand am fost aici.

[attachmentid=1628071699] [attachmentid=1628071700] [attachmentid=1628071701] [attachmentid=1628071702] [attachmentid=1628071710] [attachmentid=1628071711] [attachmentid=1628071712] [attachmentid=1628071709]

Marsilia

Cazarea live si on the spot pe booking, pe care am adoptat-o ca si concept de calatorie si-a aratat si partea negativa, la Marsilia.

O experienta dezamagitaore incepand cu cazarea la Ibis Budget (tot ce am mai gasit disponibil pentru seara in care am ajuns) pana la orasul murdar, plind de tarabe ce vindeau tot – de la oale la tricouri…tot ca in targ la Vitan si fara nici o legatura cu asteptarile noastre ridicate.

Nu am zabovit, nu ne-a placut, nu ne-a atras.

Asa ca de aici am pornit spre Spania, cu destinatia Barcelona. Drumul de la Marsilia si pana la granite cu Spania a fost foarte aglomerat, iar de la Marsilia pana la Nimes peisajul este chiar dezolant – buruieni, mizerie, graffiti, rugina, sate pescaresti care parca nu sunt din acest tablou…

Deja Franta incepea sa ne para scumpa si urata.

Odata ajunsi in Spania peisajul s-a schimbat…


Barcelona

Si a inceput a fi din ce in ce mai exotic, mai cald, mai primitor, mai latin.

Daca Toscana este superba, nici Barcelona nu este mai prejos. Iar oamenii sunt de alt soi (no offence to the French!). Intr-o parcare de langa Sagrada Familia cu greu am reusit sa manevrez masina, fiind foarte lunga, iar parcarea subterana foarte ingusta. Spaniolul de la casa insa a vazut durerea mea, m-a ghidat pe contra sens, in rampa, catre un alt etaj si ne-a indicat un loc de parcare.

Dupa ce ne-am plimbat prin toata Barcelona … de la Sagrada Familia, la magazinul official FC Barcelona, in port, in Placa de Catalunia, la Arcul de Triumf, la casino, prin parcuri si pe plaja, am mers intr-un bazar organizat in zona limitrofa a orasului, am constata ca am pierdut ticketul de parcare. Scria mare ca pentru asta trebuie sa platim 35 Euro. Asa am vrut sa facem insa acelasi spaniol ne-a intrebat cam pe la ce ora am intrat, a verificat in sistem numarul masinii, ne-a scos un alt bilet si ne-a cerut bani fix pe orele reale state in parcare. Dupa care ne-a dirijat iar pe contrasens catre iesirea din parcare. Gotta love this city!
Ca si observatie, orasul are doua mari echipe de fotbal, FC Barcelona si Espanyol Barcelona. Totusi, vizibil, prin oras, la fiecare colt de strada, in fiecare magazin, in fiecare parc, la fiecare terasa iti dai seama ca orasul asta respira si traieste pentru FC Barcelona. De laudat si spiritual oamenilor din oras, foarte activi, alergand prin parcuri, facand tractiuni la bara, jucand fotbal la tot pasul, totul intr-o atmosfera foarte relaxata.

Cel putin asa gandeam noi, mergand catre cazarea pe care nu am gasit-o in Barcelona ci in Granollers, cativa kilometri pe langa.

Fara masuri de securitate, fapt evident de observant venind din Itala cea cu armata pe strazi si din Franta cea plina de jandarmi si trupe cu mitraliera la gat, chiar si in cele mai exclusiviste zone.

Era cu o zi inainte de atentatul de pe Las Ramblas.

[attachmentid=1628071713] [attachmentid=1628071714] [attachmentid=1628071715] [attachmentid=1628071716] [attachmentid=1628071717] [attachmentid=1628071718] [attachmentid=1628071720] [attachmentid=1628071721] [attachmentid=1628071722] [attachmentid=1628071723]

controversele legate de Ergodan nu au ocolit nici Barcelona...

[attachmentid=1628071719]

Andorra

Din Barcelona am pornit catre Andorra, tara cu steagul atat de asemanator cu tricolorul nostru incat parca te simti usor mai aproape de casa.

Drumul catre Andorra este frumos, mai ales partea montana ce trece prin parcul national Cadi Moixero.

In Andorra La Vella ne-am oprit in unul dintre multele centre comerciale pentru a face cateva cumparaturi (nimic WOW, in nici un caz nu ar merita un drum dedicat pentru asa ceva), apoi am alimentat rezervorul insetat al masinii cu motorina andoreza de 90 de centi pe litru, am taiat Andorra in doua si am trecut El Pas de la Casa in Franta. Exista si un tunel care leaga cele doua tari, Tunel d’Envalira, care era inchis. Control sumar la intrarea in Franta, interesat in special de cantitatea de bunuri accizabile cumparate fara taxe in Andorra si introduse in Franta, Andorra fiind pentru zona aceea din Franta si Spania cam ce era pana de curand shopping la Ruse pentru Bucuresteni.

[attachmentid=1628071725]

Pe ruta El Pas de la Casa – Carcassonne – Narbonne – Montpellier – Nimes – Orange – Valence – am ajuns la Grenoble. Cazare peste noapte si apoi ne-am pornit drumul inapoi spre casa.

Ruta urmata a fost Grenoble – Chambery – Geneva – Lausanne – Berna – Zurich. Aici am iesit de pe autostrada, am vizitat orasul Zurich si am pornit in jos, pe lacul Zurich pe Drumul National 17 (nu pe autostrada), catre Liechtenstein. Ma opresc putin asupra aceste sectiuni de drum, una extreme de interesanta, de frumoasa in mod natural, tinand conturul lacului Zurich plin de veliere elegante la fel cum drumul auto era prin de masini de epoca bine lustruite. Vremea insorita sigur a adaugat experientei noastre.

La intrarea in Liechtenstein am stat aproximativ o ora din cauza unui accident, am taiat apoi principalul in lung si in lat, adica am stat cam 30 de minute acolo si am pornit spre Austria. Liechtenstein si Andorra se aseamana doar la dimensiuni, in timp ce Andorra este un paradis fiscal cu preturi pe masura Liechtenstein se ridica la nivelul Frantei de preturi.

Kilimetri treceau, seara se apropia si cazare nu aveam. Optiunile erau putin in drumul nostru asa ca ne-am decis sa facem o iesire in neant, booking.com ne propunea ceva la Serfaus in Austria, cumva adiacent drumului principal catre Innsbruck/Vienna. Am zis, haide. Si bine am facut.

Am descoperit o cazare intr-o statiune de munte, pe drumul care urmat mai departe catre Italia duce catre Passo Dello Stelvio. Dupa caldurile de pe coasta, cele 15 grade de sus din statiune precum si vremea ploioasa au fost o incantare.

Am gasit usor hotelul, statiune nu era prea aglomerata asa ca am putut parca fix in fata, insa luminile erau stinse si totul parea parasit. Am gasit totusi o usa deschisa, in momentul in care am intrat lumina s-a aprins iar la receptive am gasit cartelele camerelor precum si instructiunile de utilizare, ora micului dejun si asa mai departe.

Am tras de timp cum s-ar spune, cat am putut, plimbandu-ne pe strada dupa cina, si privind norii ce amenintau a ploaie noaptea.

[attachmentid=1628071726] [attachmentid=1628071727]

A doua zi am pornit spre Romania, pe ruta Serfaus – Innsbruck – Salzburg (evitand autostrada pe intrarea in Austria, care de obicei este foarte aglomerata) – Vienna – Budapesta – Timisoara (cazare o noapte) – Bucuresti.
IRONICK
QUOTE(alecsz99 @ 27 Sep 2017, 10:15)
Fiind in Monaco realizat un lucru pe care mi-l doream de mult...am condus pe pista stradala de Formula Unu din Monaco -Circuit de Monaco  - in special pe celebra Fairmont Hairpin.
*


Ai condus o tura cand era amenajata pentru F1 sau doar ai condus pe strazi si ai prins portiuni din ea?
Eu am facut tura intreaga, este fain sa faci asta.

Flatron
Nice trip, am citit cu plăcere!

Cu care dintre mașinile din semnătură ai fost? biggrin.gif
tatabobu
Cu S-ul. Se vede tinta intr-o poza facuta din masina.
bgdrenault
Cam cati km ai facut si in cate ziel?
Costuri aproximative?
alecsz99
QUOTE(bogdanbiciusca @ 2 Oct 2017, 23:21)
Cam cati km ai facut si in cate ziel?
Costuri aproximative?
*




Traseul a insumat 7000 de km.

Durata nu este relevanta in conditiile in care nu am fost porniti pe drum intins, ne-am oprit unde am vrut si catam vrut.

Nu am tinut socoteli, ca strica farmecul drumului.

Planul initial viza si Maroc, numai ca a trebuit sa ne oprim la Barcelona datorita timpului, trebuia sa ajungem inapoi la o data fixa.
Muale
wow! asta da road-trip
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.