Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Formula 1 - sezonul 2006
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4
BAC
Deschid noul sezon cu un anunt soc: Alonso a plecat de la Renault si a semnat pt. Vodafone McLaren Mercedes! Soarta lui Kimi si a lui Montoya e in discutie, e clar ca unul va trebui sa plece.
Ake
Am modificat putin titlul

Am rugamintea ca acesta sa devina singurul topic unde se discuta despre Formula 1 pana la sfarsitul sezonului

Topicul se va face sticky la inceputul campionatului
ionutctn
Pai dupa cum se stia Kimi nu mai avea de gand sa continue cu McLaren numai ca rapiditatea cu care se intampl lucrurile ma uimeste. Ma intre daca din sezonul 2006 vom avea parte de un cuplu Schumacher - Raikkonen la Ferrari stiind ca deja Barrichelo a semnat pentru Toyota, iar la McLaren vor fi probabil Alonso si Montoya. Sincer mi se pare o greseala imensa ca il lasa pe Kimi sa plece. A fost cu mult peste Alonso si atunci cand masina nu ii mergea prea bine. Talent urias.
dantes
Nu pot decat sa ma bucur de acest topic, care in apropierea campionatului va fi sticky...

Acuma... intr-adevar se confirma ca Alonso e la Mercedes din 2007, insa la anul va fi tot la Renault..asta ca o clarificare...

Mai mult...astia de la Mercedes, ar vrea sa-l ia si pe Schumi tot din 2007...dar "e zvonuri dom'le"...

Pentru ionutctn..la anul, Schumi va avea coechipier pe Massa, asa ca nu o sa vezi Kimi si Schumi...Schumi acum cred ca vrea sa-si antreneze succesorul, asa cum a facut Senna cu el, iar apoi sa se retraga din 2007... Ba mai mult, el vrea sa fie no.1 in echipa, nu sa fie amenintat de un Kimi sau altul care are pretentii la titlu..asa ca Massa e perfect si ptr. el.

Oricum, momentan e prematur sa discutam ce se va intampla in 2007...sa vedem care vor fi regulile FINALE stabilite ptr. 2006..care nu sunt inca batute in cuie...
paulp
Abia astept sa inceapa Marele Circ, ca m-a omorit fotbalu cu jijii si borceii lui 022.gif
SUPERCAR
QUOTE(BAC @ 20 Dec 2005, 12:40)
Deschid noul sezon cu un anunt soc: Alonso a plecat de la Renault si a semnat pt. Vodafone McLaren Mercedes! Soarta lui Kimi si a lui Montoya e in discutie, e clar ca unul va trebui sa plece.
*


Ca o clarificare pentru tine asa cum a mai zis cineva Alonso va fi din sezonul 2007 la McLaren dar la anul in 2006 va fi tot la Renault tongue.gif
Oricum sper sa faca o figura frumoasa si la anul pentru Renault si sa castige un nou titlu mondial.
Smudo
Da, si eu sper ca Villeneuve sa arate ca nu a fost campion degeaba, chiar a mai imbatrinit de atunci. Cica la BMW in teste merge de i-a lasat masca pe aia, spuneau aici in ziare ca "merge in teste ca un campion mondial", dupa ce cu putin timp inainte era vorba sa-l dea afara, dar din cauza ca trebuie sa ii plateasca prea multi bani daca ii intrerup contractul au hotarit sa il pastreze in continuare. Sint curios ce-o fi cu el la anul.
ionutctn
@dantes
Imi cer scuze dar intelesesem eu gresit. Stiu ca esti fan Ferrari. Eu tin cu McLaren de pe vremea lui Senna. Asta e. Pe vremea aia ma puneam in fund la 2 metri de televizor si cand filma din masina ma apuca damblalele (adica eram in extaz.....bine ca mi-a trecut mania pana sa imi iau carnet ca ma omoram de la 18 ani la cum imi imaginam eu mersul cu masina).
Cine va face echipa cu Alonso la McLaren din 2007? Pleaca Kimi la Ferrari si raman Alonso cu Montoya sau dispare Montoya de aici si vom vedea o confruntare de vis intre cei doi ?
ssilviu
QUOTE(Smudo @ 20 Dec 2005, 16:02)
Cica la BMW in teste merge de i-a lasat masca pe aia, spuneau aici in ziare ca "merge in teste ca un campion mondial", dupa ce cu putin timp inainte era vorba sa-l dea afara, dar din cauza ca trebuie sa ii plateasca prea multi bani daca ii intrerup contractul au hotarit sa il pastreze in continuare.



merge ca un campion atata timp cat nu este si coechipierul lui pe pista.. radmasa.gif
AND
Jaques Villeneuve a fost intotdeauna unul din pilotii mei preferati. La inceputul inceputurilor am fost fan Williams Renault (Nigel Mansel , Damon Hill si apoi Villeneuve) . Inca imi aduc aminte ultima cursa cand Villeneuve a castigat titlul in 98 parca. Aproape de final , Schumacher era in frunte iar cand JV l-a depasit a incercat sa-l scoata de pe pista..doar ca n-a reusit! Daca Jaques revine la Williams ... wub.gif YEY! Ar fi chiar poetic.

O poza cu monopostul meu preferat all time in F1 : http://www.luna.co.uk/~daveg/vijwil06.jpg
Smudo
QUOTE(ssilviu @ 20 Dec 2005, 18:11)
merge ca un campion atata timp cat nu este si coechipierul lui pe pista.. radmasa.gif
*



smile.gif Nu conteaza, omul oricum a fost un fenomen in F1, si ce a facut el mai demult cu plecarea la BAR, putini piloti ar face-o. Cel putin in momentul ala a dovedit ca nu il intereseaza atit de mult banii in F1, cit de fapt era curios sa vada ce poate la bordul unei masini mai slabe. Iar Schumacher nu ar fi niciodata in stare sa faca treaba asta, oriciti bani ar avea el. De aia imi place de Villeneuve mai mult ca om poate, decit ca pilot. Si clar ca m-as bucura sa faca o figura frumoasa anul viitor cu BMW-ul.
dantes
@ionutctn... Nu se stie inca...doar zvonuri ca ar pleca Kimi la Ferrari...DAR este prematur sa vorbim ce se va intampla, ptr. ca totul depinde de Schumi cand se va retrage, sau daca pleaca de la Ferrari...

@Smudo... Vezi ca nu prea poti sa-l pui pe Villeneuve in fata lui Schumi... sa nu uitam Benetton! Sa nu uitam inceputurile lui la Ferrari! etc... PLUS titlurile de campion! Sa nu uitam ca Villeneuve era depasit de coechipier in multe cazuri... CATEGORIC ca om, Villeneuve e peste Schumi..insa ca pilot...Schumi e all time champion!

Este interesant ca Villeneuve a ramas la BMW si va trage si el ptr. titlu...dar, sa nu uitam ca nici Renault nu a castigat din primul an... Bine acuma motoarele BMW sunt rodate pe circuitele F1, dar sasiu, pneuri, combinatia lor cu motorul...sunt multi factori...

Ar fi super daca s-ar bate la titlu Kimi, Alonso, Villeneuve si Schumi...si sa castige Schumi 243.gif
ssilviu
QUOTE(Smudo @ 21 Dec 2005, 06:51)
Cel putin in momentul ala a dovedit ca nu il intereseaza atit de mult banii in F1, cit de fapt era curios sa vada ce poate la bordul unei masini mai slabe.

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
JV pentru BANI s-a dus la BAR!
dil
Ar fi super daca s-ar bate la titlu Kimi, Alonso, Villeneuve si M.Schumi...si sa castige Button radmasa.gif

ionutctn
QUOTE(dantes @ 21 Dec 2005, 09:21)
Ar fi super daca s-ar bate la titlu Kimi, Alonso, Villeneuve si Schumi...si sa castige Schumi  243.gif
*



Lasa-l Doamne' iarta-ma ca a castigat destule. Cate sa mai castige? Sa mai castige si altii. Uite astia mai tineri. Auzi tot ala m-am saturat de el.
Smudo
QUOTE(ssilviu @ 21 Dec 2005, 15:23)
radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif
JV pentru BANI s-a dus la BAR!
*



Ceva date exacte sau vreun link despre contractul lui cu BAR dupa ce a plecat de la Williams? Chiar ti-as fi recunoscator. Merci.
ssilviu
greu sa mai gasesti un link din perioada aia. Se stie foarte bine insa ca JV s-a dus la BAR unde era pretenul lui ce-i oferea 30 de mil de para, o suma imensa pentru timpurile alea...Eu il consider pe JV cel mai prost campion mondial. In 97 era sa piarda campionatul cu o masina muult superioara Ferrar-iului lui Schumacher. Si superioritatea asta nu o poate contesta nimeni..Daca nu ma crezi, pozi cauta in cronicele din vremea respectiva...Iar el nu pleca in plina glorie, ci a mai stat la williams inca un an, an in care nu a facut mai nimic..

De cand a plecat de la Williams, JV nu a mai aratat nimic. Cand a revenit in 2004 la reno , alonso mergea mai repede cu 2 sec decat el in cursa...

ps a fost spulberat si de button si de massa, doi piloti care niciodata nu au fost considerati ca fiind niste piloti de talia lui schumacher, alonso sau kimi.. Totul a culminat cu incidentul cu massa de la monaco, atunci cand a intrat in el...
Smudo
Da, ma mai uitai si eu pe net azi sa vad ce gasesc despre Villeneuve, dar niciunde nu vazui ceva date cit de cit oficiale despre ce suma a luat de la BAR, si cit luase inainte de la Williams. Cind a lipsit din F1 chiar am incetat sa mai urmaresc marele circ. Eu sper sa arate ceva totusi. Da' chiar, mai stii vreun pilot care devine campion in F1 in anul urmator dupa debut? Ca-s chiar curios. Oricum toata chestia asta e istorie deja, lucrurile alea s-au intimplat cu aproape 10 ani in urma, lumea a mai imbatrinit, masinile si regulile de acolo s-au schimbat, dar na... tot favoritul meu ramine. smile.gif

EDIT: clar ca stiu ca si Button si Massa au fost peste el.
dantes
QUOTE(ionutctn @ 21 Dec 2005, 15:54)
Lasa-l Doamne' iarta-ma ca a castigat destule. Cate sa mai castige? Sa mai castige si altii. Uite astia mai tineri. Auzi tot ala m-am saturat de el.
*



tongue.gif inca 1,2,3 campionate acolo...ce nu mai intra? Eu zic ca mai intra! Dupa ce se retrage sa mai castige si altii...si uite...anul asta a castigat Alonso..nu m-am suparat, chiar a fost super marfa campionatul.

Oricum eu vreau sa castige MS, dar vreau sa castige cu greu...adica in competitie cu ceilalti, nu singur de nebun pe pista...ca de asta m-am cam saturat si eu...
BAC
Noutati si zvonuri:
Kimi ar fi curtat de Toyota pt anul 2007. Inseamna ca Alonso si Montoya vor fi coechipieri.
O noua echipa in F1, Super Auguri, condusa de fostul pilot Auguri Suzuki, va folosi motoare Honda si sasiul de la vechiul Arrows.
Se reduce greutatea monoposturilor de la 605 la 550 kg, ca sa nu se mai puna lest; nr. de rotatii va fi limitat la 19000; aripa deportanta spate va fi despartita in doua pt. a permite scurgerea aerului favorizand o mai mare apasare aerodinamica pt. masina care vrea sa depasesca; diametrul rotilor se mareste de la 640mm la 710mm cu latimea de 365mm respectiv 460mm; pinioanele cutiei de viteza nu vor fi mai mici de 12mm grosime(pt. a fi mai robuste)... altele cine mai stie?
ssilviu
stai...stai...stai...

ce spui tu acolo sunt propuneri....
regulamentul 2006 fata de anul asta nu difera foarte mult, calificarile vor fi diferite, si se vor folosi motoare v8, dar si v10 cu limitare,aceasta urmand a fi stabilita in urmatoarele saptamani...in urma testelor..
BAC
Intr-adevar, mea culpa, sunt propuneri pt. sezonul 2008. De remarcat ca aceste propuneri au la baza consultarea a peste 90000 de fani F1 din peste 180 de tari.
ssilviu
au pe draq la baza opiniile fanilor. Am participat si eu la acel sondaj, si in nici un caz fanii nu au vrut prostii de genul limitari de turatie, fanii au vrut mai multe depasiri. Iar mintea de ceapa a lui Max a considerat ca acestea pot fi facilitate prin asemenea rahaturi....O rezolvare in cel mai pur stil romanesc....
BAC
Nu o lua asa, eu am votat propunerea pt. sistemul de calificari eliminatoriu si din cate stiu, chiar asta a fost adoptata.
Propunerile au fost pt. limitarea costurilor si a decalajelor de performanta, pai daca BMW, Renault si Mercedes ajung la 20-21000 rot. Minardi nu va ajunge in veci la performanta lor. Pt. a ajunge la astfel de turatii trebuie dezvoltata tehnologia de fabricare a motorului, care insemna costuri. Mai mult acesta tehnologie este exclusivista, nu se aplica in cazul masinilor obisnuite de strada. Se incerca o deviere a cercetarilor spre scopuri mai practice aplicabile in viata de zi cu zi. In acest sens se doreste si folosirea unor combustibili care sa contina un anume procent de componente din sursa biologica. Poate vor pune norme EURO pe masini, mai sti?
ssilviu
pai daca limitezi turatiile, de ce nu impui limita de cai putere? sau limita de viteza? sau le impui tuturor aceeasi masina pana la urma, nu? Sa fie o intrecere doar a pilotilor..Dintotdeauna unii au fost mai buni decat altii,asa cum si anu asta honda atingea peste 19k de ture, iar minardi nu vedea nici 18.500...asta e competitia, unul e mai bun ca altul, nu are nici un rost sa le aducem pe toate la acelasi nivel.....ca doar nu suntem in comunism...

vrei competitie egalasi spectaculoasa? micsoreaza cilindreea, sau numarul de cilindri. impune combustibil obligatoriu motorina...Si sa vezi cum o iau toti de la zero, si se va vedea cine este mai bun. In cazul asta se va vedea cine are echipa mai buna, si va reusi sa se adaptze cel mai bine. Si nu va mai castiga echipa care se baza pe avantajul obtinut cu un an inainte...
ionutctn
De-a lungul timpului s-a limitat capacitatea motorului. Tocmai aici este si problema. Fiind un sport de echipe, echipele puternice vor reusi la aceeasi capacitate sa obtina o putere mai mare a motorului fata de cele slabe (minardi). Unele reusesc chiar sa compenseze restrictiile fara a slabi performantele monoposturilor.
ssilviu
singura solutie ar fi atunci limitarea bugetelor. numai ca asta e practic imposibil..

din fericire, bugetul inca nu este un factor determinant in stabilirea performantelor echipelor. A demonstrat-o Reno anul asta. Dar si toyota. Renault cu cel de-al 6-lea buget a luat titlul, iar Toyota cu cel mai mare, abia a luat locul 4...
dizzy
Daca vrei sa limitezi performanta poti pune restrictor pe aerul admis, cum e brida din raliuri. In acest fel, oricat de mare ar fi motorul, nu poti trage mai mult de un volum clar definit de aer. Atunci toate motoarele vor avea putere limitata de, sa zicem, 600CP.
Poti sa limitezi si numarul de trepte in cutia de viteze la 6, de exemplu.
Poti sa furnizezi o forma standard pt eleroanele fata si spate.
Forma poate fi optimizata incat sa permita depasirea
Atunci o sa ai masini cam cu aceeasi performanta si se va vedea clar avantajul strategiei si a pilotului.
ssilviu
dar asta e Formula 1, nu Formula Reno, nu Formula Nissan, nu Formula Ford!
clr
QUOTE(Ake @ 20 Dec 2005, 11:50)
Am modificat putin titlul
Topicul se va face sticky la inceputul campionatului

*



Mi - a luat ceva pana am regasit topicul. Este oricum, numai sticky nu.
einstein1984
Rossi unde se duce pana la urma?
BAC
Nu se duce, ramane in motociclism. Cu toate ca nu sunt pasionat de motociclete, cursele din clasa "Regina" le urmaresc cu placere datorita spectacolului oferit cu generozitate.
dantes
Iata ca de la inceputul sezonului vom avea a 11-a echipa! Deci 22 de masini...marfa! Echipa se cheama Super Aguri si va porni se pare cu o masina Arrows modificata, iar de la jumatatea anului vor avea masina proprie. Se pare ca Sato va fi pilotul nr. 1 desi nu au fost inca oficial confirmati.

In alta ordine de idei, Rossi testeaza pentru Ferrari pe circuitul de la Valencia, impreuna cu Schumi si Massa...

Mai multe aici.
paulp
Si s-a revenit la sistemul de schimbare a cauciucurilor. Si-au dat seama ca e o prostie curata smile.gif
dantes
Aaa..tot pe formula1.com , la testele de miercuri, Massa a fost cel mai rapid cu 0.6 sec fata de Alonso...Sper sa-si revina Ferrari cu noul motor V8...
ssilviu
QUOTE(paulp @ 27 Jan 2006, 11:41)
Si s-a revenit la sistemul de schimbare a cauciucurilor. Si-au dat seama ca e o prostie curata smile.gif
*



poate da, poate nu...insa jumatate din aia 200 de cai pierduti prin trecerea la v8-uri au fost recuperati de trecerea la schimbarea pneurilor...

un link foarte folositor
http://www.ews.uiuc.edu/~ayres/barcelona.htm

dantes, uite rezultatele de ieri:

1 F. Massa Ferrari Bridgestone 01:15.970 73
2 R. Barrichello Honda Michelin 01:16.361 66
3 G. Fisichella Renault Michelin 01:16.365 68
4 N. Heidfeld BMW Michelin 01:16.549 89
5 J. Button Honda Michelin 01:16.739 81
6 F. Alonso Renault Michelin 01:16.754 109
7 D. Coulthard Red Bull Michelin 01:16.885 42
8 M. Schumacher Ferrari Bridgestone 01:16.907 78
9 J. Trulli Toyota Bridgestone 01:17.250 85
10 R. Schumacher Toyota Bridgestone 01:17.506 71
11 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso Michelin 01:17.590 93
12 K. Räikkönen McLaren Michelin 01:17.741 65
13 R. Kubica BMW Michelin 01:17.992 93
14 P. de la Rosa McLaren Michelin 01:18.258 47

Massa a fost cel mai rapid, insa cu un sasiu de 2004, masina cu o apasarea aerodinamica superioara...F 248-ul, noua masina ferrari pentru 2006 a fos condusa de Schumi...Oricum timpii astia spun prea putin daca nu esti atent si la timpii scosi pe timpul intreului stint....

PS....Mclaren cam la pamant...se pare ca motorul Mercedes este un dezastru, in 3 zile de testare a bubuit deja de trei ori..
dantes
Eu am vazut pe formula1.com azi dimineata si inca nu afisasera si testele de ieri...Oricum sa vedem cum vor decurge testele apoi sa vedem cursele...prima peste 44 de zile la Bahrain!
dantes
Iata ca Williams va avea motor Cosworth si va fi incaltat cu Bridgestone. Noua lor masina se numeste FW28.. Oricum o vad ca un Minardi sau ceva de genu', acuma cand BMW este separat...
Mai multe detalii aici.
ssilviu
parerea internationala este insa foarte pozitiva, multi considerand motorul cosworth drept cel mai bun....datorita vastei experiente in motoare v8. Nici eu nu prea sunt de acord cu asta, insa ramane sa vedem...
dizzy
Cosworth stie sa faca V8-uri foarte bune.
Pe vremuri, cand Schumacher era tanara speranta, V8-ul de 3500cmc se batea de de la egal la egal cu V10-le de 3500cmc. Iar echipele au mai colaborat,deci cred ca Williams se va descurca.
Anul asta va fi un an de tranzitie pt multe echipe, si e greu de dat un pronostic. Eu pariez in continuare pe Ferrari si MS. Experienta si combativitatea lui poate compensa intr-o oarecare masura eventualele scapari ale masinii
Echipa japoneza Super Aguri e condusa de fostul pilot Aguri Suzuki, are sasiu Arrows (era destul de laudat la vremea lui) si vechiul motor Honda.

ssilviu
tehnologiile au evoluat foarte mult iar principala problema la noile v8-uri sunt vibratiile. Ele apar la o turatie foarte mare si de aceea nimeni nu a mai experimentat asa ceva..Eu zic ca toti pornesc cu sanse egale iar experienta anterioara nu ajuta cu ceva...Pentru ca noul v8 se aseamana mai mult cu vechiul v10 decat cu oricare alt v8 din alte competitii.

un mic filmulet de la ultimele teste
http://koti.mbnet.fi/tbkclips/yosssi/testsbarcelona.mpg
observati sunetul produs de mclaren...

si niste observatii

Pedro comments after Barcelona testing:

- Macca chassis good but engine is the weak part. Lots of improvements expected on the engine side before Bahrain.

- Renault is the best car at the moment. Alonso long stints are impressive.

- Bridgestone and Michellin are pretty equal in winter conditions. He expect Michellin better in Bahrain due to heat.

- Michellin to push and leave F1 winning the titles.

- He trusts Ron abilities to attract talented engineers from other teams. McLaren has the resources and facilities.

- Kimi is motivated as ever but reckons it would be beneficial if the contractual decision on Kimi (by him or McLaren) won’t be delayed for too long.
mugur
Sunt si eu curios anul acesta cum va fi. Astept prima etapa si sper intr-o revenire a lui Schumacher, ca e favoritul meu , asta de mult timp.
ATM
Hmm...din cate stiu eu, Ferrari a fost mereu inspre "cat mai multi cmc, cat mai multa putere"... Prin '94-'95, daca mai tin minte, ei inca mai foloseau V12-le, cand mai toti trecusera la V10. Ceea ce vreau sa subliniez aici e ca dupa umila mea parere, Ferrari nu vor avea un motor prea competitiv la inceputul sezonului.
Mult mai bine mi se pare ca stau aici Toyota - versiunua lor V8 e gata de ceva timp...
Mercedes - hell reborn. Iar o iau pe aratura cu motoarele. Cred ca Kimi isi da palme cand se gandeste la cate motoare o sa sparga (de parca nu i-a ajuns sezonul trecut la asta...)
Williams Cossworth , zic eu (hac!), va avea fiabilitatea ca punct forte... dar echipa in sine a fost in cautari de vreo cativa ani incoace. BMW va fi foarte interesant de urmarit.
Super Aguri, hm... Mai stie cineva cand s-a retras Arrows din F1? Eu parca tin minte ca in 2003, deci sasiul ala nu cred ca mai este de actualitate. Totusi, bine ca vor fi mai multe masini pe pista. Sper sa nu fie o echipa fantoma, gen Pacific-Ford sau Lola din '96.
Asa ca il vad tot pe Alonso ca favorit. Sa vedem cine va fi challengerul (sper ca Montoya...)
ssilviu
din ultimele teste se pare ca principalul contracandidat la titlu pentru Alonso este ....... Fisico..A mai trecut o saptamana de teste, Renault a avut cel mai rapid tur in fiecare zi in care a testat. Astazi cei doi piloti au facut peste 300 de ture...

1 F. Alonso Renault Michelin 01:10.552 144
2 H. Kovalainen Renault Michelin 01:10.953 163
3 N. Rosberg Williams Bridgestone 01:11.404 53
4 P. de la Rosa McLaren Michelin 01:11.607 96
5 N. Heidfeld BMW Michelin 01:11.797 83
6 R. Schumacher Toyota Bridgestone 01:11.851 77
7 R. Zonta Toyota Bridgestone 01:11.934 112
8 R. Kubica BMW Michelin 01:12.217 86
9 JP. Montoya McLaren Michelin 01:12.802 71
10 J. de Oliveira Williams Bridgestone 01:13.918 32

Rossi a testat pentru ferrari:
1 F. Alonso Renault Michelin 01:10.904 90
2 J. Button Honda Michelin 01:10.907 85
3 F. Massa Ferrari Bridgestone 01:11.284 50
4 A. Davidson Honda Michelin 01:11.573 128
5 M. Schumacher Ferrari Bridgestone 01:11.649 48
6 C. Klien Red Bull Michelin 01:11.796 71
7 H. Kovalainen Renault Michelin 01:12.011 89
8 J. Villeneuve BMW Michelin 01:12.179 104
9 R. Schumacher Toyota Bridgestone 01:12.182 92
10 A. Wurz Williams Bridgestone 01:12.246 84
11 N. Rosberg Williams Bridgestone 01:12.313 46
12 V. Rossi Ferrari Bridgestone 01:12.315 54
13 P. de la Rosa McLaren Michelin 01:12.360 92
14 JP. Montoya McLaren Michelin 01:12.488 61
15 J. Trulli Toyota Bridgestone 01:12.525 72
16 R. Kubica BMW Michelin 01:12.812 48

Mclaren are probleme mari cu motorul...Toyota se zbate cu noile pneuri. Ferrari este in grafic, iar Honda arata foarte bine. Iar noua echipa Super Aguri va incepe testele cu noua masina pe 14 februarie
ATM
Hm, hm, se pare ca Cossworth isi face treaba destul de bine. Williams primii la testele de la Valencia.
Mai are cineva noutati , ceva? Ce stiti de Super Aguri? Am auzit ca l-au luat pe Sato si pe unul Ide, sau Ike, ceva de genul. De unde vine nenea asta? (ca n-am auzit pan-acu...Da' nu ziceti Japonia, ca de asta m-am prins... Unde a activat?
Charlton
Pentru fanii echipei FERRARI , Free Sticker , eu mi-am comandat si anul trecut si l-am primit prin posta.
Ake
QUOTE(Ake @ 20 Dec 2005, 11:50)
Am modificat putin titlul

Am rugamintea ca acesta sa devina singurul topic unde se discuta despre Formula 1 pana la sfarsitul sezonului

Topicul se va face sticky la inceputul campionatului

*


Asa cum am promis, sezonul a inceput, si topicul devine sticky pentru ca fanii acestui sport, si nu numai ei, sa poata gasi mai usor locul comentariiilor, poate in acest fel evitam si deschiderea unor noi topicuri pe aceeasi tema.

Multumesc pentru intelegere, si sper sa avem un sezon frumos
vis-a-vis
QUOTE
Incepe Formula 1: prima cursa din 2006 are loc duminica


 
Sezonul 2006 al Campionatului Mondial de Formula 1 se va desfasura dupa un nou regulament, care aduce modificari numeroase si semnificative, comparativ cu editia precedenta. In acest context, presa internationala de specialitate remarca faptul ca acest sezon pare mai degraba unul imprevizibil.

In privinta motorizarii, s-a trecut de la propulsoare de 3,0 litri cu arhitectura V10, la cele V8 de 2,4 litri, care vor trebui folosite, la fel ca anul trecut, pe durata a doua curse. Restrictiile din 2005 vizand schimbul de pneuri au fost eliminate, deci vom avea parte din nou de strategii ingenioase pentru intrarile la boxe.

Bridgestone va fi furnizor pentru Ferrari, Williams, Toyota, Super Aguri si MF1, in timp ce Renault, McLaren, Honda, BMW, Red Bull si Toro Rosso vor "incalta" Michelin, furnizor aflat la ultimul sezon in Formula 1. Calificarile vor avea loc doar sambata. Toti concurentii vor incepe calificarile pe pista, apoi dupa 15 minute vor fi eliminate 5 masini, cele timpii cu cei mai slabi.

Dupa alte 15 minute vor fi eliminate urmatoarele 5 masini. Cei mai rapizi piloti vor ramane pe pista, in ultimele 20 de minute, pentru stabilirea ordinii in partea superioara a grilei de start. Acestia vor concura in ultimele 20 de minute cu cantitatea de combustibil cu care vor lua startul in cursa de a doua zi.


Evolutiile si recordurile consemnate in perioada testelor de iarna au aratat ca performantele masinilor au ramas la un nivel comparabil cu cel de anul trecut, in ciuda modificarilor impluse, in special la motoare. Un alt punct forte al monoposturilor de F1, aerodinamica, pare sa-si continue trendul, atingand performante care ii pot face invidiosi pana si pe cei din aeronautica.

Renault, McLaren, BMW Sauber, Honda si Ferrari formeaza plutonul favoritilor, echipe care isi pot adjudeca in orice moment victoria. A doua parte a plutonului este formata din echipe mici, cu bugete limitate, a caror prezenta in fruntea cursei tine mai degraba de domeniul paranormalului. Sezonul prevede 18 mari premii, marea absenta fiind cursa de la Spa Francorchamps.

Bahrain Grand Prix - avancronica
Luxosul complex Bahrain International Circuit se intinde pe 170 de hectare, pista fiind realizata dupa proiectul arhitectului german Hermann Tilke. Constructia a durat 16 luni si a costat 150 milioane de dolari.

Proiectul a fost finantat de Sheikh Salman bin Hamad al Khalifa, printul Bahrainului, un fan impatimit al curselor care detine si functia de presedinte al federatiei de automobilism din aceasta tara. Circuitul poate gazdui 50.000 de spectatori, principala tribuna avand o capacitate de 10.500 persoane.

Circuitul din Bahrain are 5 variante de circuit, cea mai lunga fiind cea pentru cursa GP, de 5.412 km. Circuitul are 15 viraje (6 pe stanga si 9 pe dreapta), iar linia de start/sosire are 1.090 metri. Bahrain si-a castigat independenta fata de Marea Britanie in 1971. Seful statului este emirul, care guverneaza cu ajutorul unui cabinet.

Cu 665 kmp, tara are 36 de insule, in afara coastei Arabiei Saudite. Emiratul are un climat uscat, de desert, cu ierni moderate si veri foarte calduroase. Anul trecut, Bahrain Grand Prix a avut temperaturii foarte mari (42 de grade Celsius duminica). Anul sunt asteptate temperaturi sub 42 de grade in timpul cursei, data fiind organizarea acesteia cu 4 saptamani mai devreme decat anul trecut.

57 tururi a 5.412 km, total 308,238 km
Castigator in 2005: Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team) 1:29:18,531
Pole position 2005: Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team)
Cel mai rapid tur in 2005: Pedro de la Rosa (West McLaren Mercedes), 1:31:447
Cel mai rapid tur: Michael Schumacher (Scuderia Ferrari Marlboro) 1:30:252 (in 2004)
BAC
Iata-ne la inceputul uni nou sezon F1, sambata la ora 13 pe TVR1 calificarile, intr-un format mai putin obisnuit. In antrenamente, cei mai buni timpi au fost obtinuti de Honda, Ferrari, Williams, Renault. Performante bune au obtinut echipele cu motoare Cosworth, Williams si Toro Roso.
Timpul obtinut de Davidson 1:31.353 e doar cu 94 de sutimi mai slab fata de cel mai bun tur de anul trecut, dar sa vedem in cursa.
vis-a-vis
Au inceput calificarile... pentru cei care poate au uitat biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.