Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane GT Energy dCi 165 CP EDC
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Gill_ro
Propun sa discutam pe acest topic despre tractoras si astfel sa nu amestecam benzina cu motorina.

Mai multe detalii despre GT-ul DCI din fisa de produs :

CARACTERISTICI TEHNICE Energy dCi 165 EDC

MOTOR SI CUTIE DE VITEZE

Carburant Motorina
Postprocesare depoluare Filtru de particule și catalizator de NOx
Jante/certificare J17/J18
Tip de motor Integral din fontă 4 cilindri
Capacitate (cm3) 1598
Alezaj x cursă (mm) 80 x 79,5
Număr de cilindri/supape 4 / 16
Putere maximă kW CEE (CP) la viteza de (rpm) 120 (163) la 4000
Cuplu maxim Nm CEE (m.kg) la viteza de (rpm) 380 la 1750
Tip de distribuție Pe lanț

Filtru de particule Da
Stop & Start și functie de recuperare a energiei la frânare Da
Tip de cutie de viteze Cutie de viteze automată EDC cu dublu ambreiaj
Numărul treptelor de viteză 6

PERFORMANȚE

Coeficient aerodinamic SCx 0,69
Viteză maximă (km/h) 214
Distanța de oprire la 400 m (s) -
Distanța de oprire la 1 000 m (s) 29,9
0-100 km/h (s) 8,8
Accelerare medie: 80 km/h - 120 km/h (s) în viteza a 4-a (și viteza a 5-a unde exista date comunicate) 6,2

CONSUM DE CARBURANT ȘI EMISII*

Ciclu combinat NEDC (l/100km) 4,6
CO2, ciclu combinat (g/km) 120
Capacitatea rezervorului de carburant (l) 47
Asistență pentru economie de carburant
Modul Eco Da , integrat in modul confort
ECO2 DRIVING -

DIRECTIE

Servodirecție variabilă Da
Sistem de direcție mecanic R-EPS și suport pompă servodirecție electrică Da
Diametrul de bracaj intre trotuare(m) 11,2

FRÂNARE

Față: diametru discuri ventilate (mm) 320x28 Φ 60
Spate: diametru discuri pline (mm) 290x11 Φ38
Asistență pentru frânare de urgență (AFU) Da
ESP (sistem de stabilitate electronica a autovehiculului) cu asistenta la pornirea in rampa (HSA) Da

PNEURI

Dimensiune standard pneuri 225 45 R17 / 225 40 R18

MASE** (KG)

Masa proprie 1430
Masa maximă autorizata (MMA) 2001
Sarcina utila 571
Masa maximă remorcabilă cu sistem de frânare 1600
Masa maximă remorcabilă fără sistem de frânare 750
Masa maximă pe pavilion (kg) 80
vladof
Sincer sa fiu mi se pare ca e numit GT numai cu numele.

Are mult prea putina performanta ca sa o pot numi GT sau masina sportiva. Este o masina normala cu kit mai sportiv si motor o idee peste standardul din clasa ei.

Desigur, o alternativa foarte buna pentru cei care isi doresc o combinatie mai buna de performanta/consum. Evident va fi mult mai eficienta ca benzinarul.
LAURR
Evident ca nu consuma 2 rezervoare de carburant dus-intors Bucuresti-Constanta, evident ca performantele alea pe care le are GT-ul tau doar te uiti la ele pe hartie sau le folosesti 10' pe, pista lui Titi Aur sau te lipsesti de permis 3 luni daca le folosesti pe autostrada dar asta nu conteaza ca poate sa ajunga la chestia asta si motorul de 90 cp, evident ca .... mai au si altii GT, dar evidend ca nu-i ca al tau. Penibil. Dar nu GT-ul 1.6 dci.
John A.
Mda, din pacate GT-ul dci 165 nu aduce mult peste dci-ul de 130, si asta la o diferenta considerabila de pret fata de 130 si chiar si de GT 205.
bonzai
De mentionat totusi ca varianta motorina se incadreaza la Rabla si diferenta devine mai mica.
John A.
QUOTE(bonzai @ 27 Sep 2017, 13:27)
De mentionat totusi ca varianta motorina se incadreaza la Rabla si diferenta devine mai mica.
*



Adevarat graiesti cu asta, capata un avantaj fata de gt 205. Desi parca tot DCI 130merita mai mult ca 165, considerand ca si acela se incadreaza.

Ciudat totusi, cum de intra un diezelache la rabla si benzinara nu ? Reprezentantul nu a stiut sa dea un raspuns real.
Gill_ro
E simplu cu rabla...cel pe benzina prezinta emisii de 134g/km CO2 iar cel pe motorina emisii de 120g/km CO2. Pentru rabla cantitatea de CO2 emisa trebuie sa fie mai mica sau egala cu 130g/km. Toate aceste informatii se gasesc in fisa de produs, pe care multi nici nu o citesc...

Nici Civic-ul cel nou cu motorul de 1.5 benzina nu este eligibil pentru rabla, asta ca exemplu.

@John A. Eu zic ca e fortata comparatia cu motorul de 130cp. Pe langa diferenta de putere mai ai si sistemul 4control ceea ce il face sa fie diferit de orice alt Megane ( Intens, Zen, Life etc. ) si cutia EDC.

Decat un INTENS cu toate optiunile posibile cu motorul 1.6 dci 130cp mai bine un GT fara nicio optiune suplimentara ( obligatoriu faruri led si incalzire in scaune ) fie el benzinar sau tractor.
John A.
Desi multi arunca gu ura in 4control, sunt de acord cu tine, face banii. Faceam comparatie intre diezelacheuri ca este diferenta de doar 1 sec in acceleratie, la cei 35 cp.

Comparand tractorasul 165 cu benzinara 205 care este mai ieftenica, spun eu ca sunt din clase diferite totusi. Pentru un 2-3% consum (ca la logan, dealtfel) te alegi cu o masina care isi poate duce sigla de RS.
aba81
Cred ca diferenta de consum in regim normal e unde la maxim maxim 1.5 l. Cel putin asa reiese din teste.
John A.
Chiar, are cineva idee cat consuma 165 si cat consuma 205 in Buc, la mers potolit (consum din bord, nu de pe site) ?
RveMO
Greu de zis, dar cu cat e mai aglomerat cu atat se apropie mai mult de consumul unui benzinar. Motoarele diesel fac diferenta la mers intins.

Mie mi se pare o alternativa pentru cei ce vor face multi kilometrii si nu vor o masina standard. Motorul nu e cine stie ce pentru ceva aproape hothatch, dar nici rau nu e deloc.
Cine vrea automata si 4 control pe megane, are o singura varianta, GT.
ethical
dci 130 NU are EDC sad.gif este un motiv f bun pt a cumpara gt diesel vs dci 130 si de aici si o diferenta de pret intre ele asa mare
speedman
eu nu cred sa sara de 8% in oras, tce ul consuma 10-11% mers lejer...eu acum am 8% cu viteza medie sub 30 km/h...ma uit maine si spun
hammer
Nu cred sa existe diferente la exterior fata de GT205, nu? Ma refer la semne sau embleme. Teava de esapament este integrata tot in bara spate?
aba81
nu sunt diferente la aspect nici la interior nici la exterior.
Gill_ro
Consum pentru GT-ul Dci - 80% extraurban ( autostrada si dn-uri ) - 20% urban ( Bucuresti )

2 persoane + bagaje pentru 2 zile.

Folosita atat pe mod confort cat si pe mod neutru ( 50/50), viteza maxima undeva pana la 140 km/h si 2500 ture.

Masina este in rodaj pana la 1500 km.
speedman
felicitari pt achizitie! ceva fotografii? biggrin.gif
Gill_ro
Multumesc frumos, doar doua poze pe topicul dedicat.
aba81
QUOTE(Gill_ro @ 1 Oct 2017, 18:36)
Consum pentru GT-ul Dci - 80% extraurban ( autostrada si dn-uri ) - 20% urban ( Bucuresti )

2 persoane + bagaje pentru 2 zile.

Folosita atat pe mod confort cat si pe mod neutru ( 50/50), viteza maxima undeva pana la 140 km/h si 2500 ture.

Masina este in rodaj pana la 1500 km.
*


felicitari!
ai reusit sa te incadrezi cu un plin in distanta asta?
la mine de obicei la un plin am medie intre 50-55km/h si doar uneori ajung la 600 km cand se aprinde becul. Cand plec la drum lung am o medie cam de 7,5 l%.
Oricum consumul tau e cam cel care a fost prezentat si in testele de pe net.
mars
Am testat ieri tractorasul. Trecand peste tableta si luminite, masina e decenta, trage binisor, mi s-a parut EDC-ul ceva mai brutal la schimbari decat cutia automata clasica. Foarte teapana pe curbe, niciun zgomot in interior, dar avea numai 2.500 km wink.gif.

Consumul mediu afisat era 15% dupa o zi intreaga de teste (se ocolea mall-ul Baneasa, iar in spatele cladirii toata lumea ii dadea talpa cat se putea), foarte decent, as zice.

Parerea mea e ca isi merita numele de GT, pentru drumuri lungi si depasiri e exact ce trebuie. In schimb, sigla RS nu prea are ce cauta acolo (nici macar pe benzinar).
dandobre
Gill, tu parca iti luasei Talisman, sau ma insel?
Gill_ro
@aba81 - sa zicem ca 1 plin mi-a fost de ajuns.

@dandobre Da am avut dar a plecat...
ratonbox
QUOTE(mars @ 2 Oct 2017, 06:58)
Am testat ieri tractorasul. Trecand peste tableta si luminite, masina e decenta, trage binisor, mi s-a parut EDC-ul ceva mai brutal la schimbari decat cutia automata clasica. Foarte teapana pe curbe, niciun zgomot in interior, dar avea numai 2.500 km wink.gif.

Consumul mediu afisat era 15% dupa o zi intreaga de teste (se ocolea mall-ul Baneasa, iar in spatele cladirii toata lumea ii dadea talpa cat se putea), foarte decent, as zice.

Parerea mea e ca isi merita numele de GT, pentru drumuri lungi si depasiri e exact ce trebuie. In schimb, sigla RS nu prea are ce cauta acolo (nici macar pe benzinar).
*


Te-ai dat cu ala negru de acolo? E brutal la schimbari cand o calci talpa fara sa fii in sport, de obicei.
Eu am stat o ora la coada la Zoe si tot baga alti oameni in fata asa ca mi-am bagat piciorul si m-am dus in Ikea.
La ce bataie era pe GT trebuia sa-l fi parcat pe-al meu in fata si ceream 50 lei pe test-drive. biggrin.gif
speedman
am fost si eu ieri...pt clio rs trophy...spuneau sa astept 2 ore si jumatate, motiv pt care am spus pas si m am dat cu talisman ul 1.6 turbo 200 cp. Ca impresie este sub gt la reprize si senzatii...nu as da gt ul meu pe asa ceva desi imi place cum arata per total mai mult decat gt...nenele din dreapta mea, trecut de 50 de ani, ma tot indemna sa franez... smile.gif
John A.
L-am prins si eu si sotia, de ne-am dat cu el alaltaieri, a fost destul de smecher. Am reusit sa o conving ca este o investitie buna, dupa ce m-am invartit de 3 ori in giratoriu cu 4control. Pacat de faptul ca nu a mai fost disponibil benzinarul. smile.gif)
mars
QUOTE(ratonbox @ 2 Oct 2017, 09:25)
Te-ai dat cu ala negru de acolo? E brutal la schimbari cand o calci talpa fara sa fii in sport, de obicei.
*



Ala negru a fost. Am asteptat fix 15 minute, dar am ajuns seara, pe la 17:00. L-am tinut numai in sport, altfel are numai 130 CP, cu o singura turbina (cel putin asa a zis nenea de la Reno).
John A.
Cum a fost cel negru la talpa si control, pe langa Laguna-ul tau? Diferenta majora?
Himura
A mea are 100 km si deja am observat niste lucruri care ma deranjeaza....daca merg pe un drum mai prost usa soferului troncane sau mai bine spus se aud renumitii "greierasi", am sistemul "bose" care sincer nu ma impresioneaza pot spune ca se aude mediocru, daca tin bassul pe 6 si dau volumul la jumate deja usile vibreaza ca toate cele.....
Ma gandeam sa merg undeva sa antifonez usile poate nu mai vibreaza asa si ma ajuta si cu troncanitul, ce parere aveti merita?
tatimeu
nu stiu cum sesizezi ca vibreaza usile ca toate cele atunci cand ai volumul la jumatate. In cazul asta nici macar nu te poti auzi in masina. Iar basu la 6 e exact ca respectivii la care le salta cocineata pe drum de la muzica, dar na....
mircea_aq
QUOTE(mars @ 2 Oct 2017, 19:09)
Ala negru a fost. Am asteptat fix 15 minute, dar am ajuns seara, pe la 17:00. L-am tinut numai in sport, altfel are numai 130 CP, cu o singura turbina (cel putin asa a zis nenea de la Reno).
*



Doar e twin turbo, ce naiba.
Stie domnu' bine de tot, daca n-o fi acelasi domn care ma invita sa simt cum se modifica raspunsul suspensiei la gt in functie de modul de conducere selectat.

Data viitoare sa-l rogi sa-ti arate cum functioneaza motorul cu o singura turbina:
https://www.youtube.com/watch?v=KyU3eU2rbZg
Himura
Nu vreau sa ma contrazic sau ceva dar la mine cu siguranta te poti auzi in masina la jumate iar bassul este la 6 din 10 putin peste jumate.... nu imi salta cocineta pe drum de la bass nici nu merg asa... pe radio de exemplu si la un sfert imi vibreaza usa si e vorba doar de una.
Acum depinde daca vorbim de radio sau muzica de pe stick.
Nu stiu daca usa vibreaza sau boxa are ceva.
Testul l-am facut pe loc, eram curios cum se aude ca na doar este bose, este ceva anormal ca am testat pe ce am dat banii?
Tu ai sistemul bose?
tatimeu
nu a spus nimeni ca este anormal.
Eu nu am bose dar lcu volumul a jumatate (pe radio) nu se mai poate discuta in masina. cat despre muzica pe usb - chiar nu se pune problema la volum mai mare. Iar fidelitatea din punctul meu de vedere este foarte buna, dar na poate nu sunt eu un tip cu ureche fina, dar sa spui despre bose ca e mediocru e cale lunga.
speedman
eu tin basul la 2 si pot da, cand am stick cu muzica, la maxim...la 6 nu am incercat sa l dau pt ca nu simt nevoia, insa e posibil sa fie cum spui tu...sa nu poti asculta la un volum ridicat
de asemenea poti umbla la fader sa lasi pe spate greul...va diminua zgomotele din usi...
mie imi place cum se aude, insa pe radio nu este asa stralucit...pe anumite posturi ce i drept
Himura
Multumesc pentru sfat o sa incerc sa mai reduc din bass iar fader-ul sa il dau mai pe spate, acolo nu am umblat este pozitionat central cum vine din fabrica
De pe radio pe unele posturi cum spui tu nu este stralucit.
LAURR
QUOTE(speedman @ 4 Oct 2017, 12:47)
eu tin basul la 2 si pot da, cand am stick cu muzica, la maxim...la 6 nu am incercat sa l dau pt ca nu simt nevoia, insa e posibil sa fie cum spui tu...sa nu poti asculta la un volum ridicat
de asemenea poti umbla la fader sa lasi pe spate greul...va diminua zgomotele din usi...
mie imi place cum se aude, insa pe radio nu este asa stralucit...pe anumite posturi ce i drept
*


Tu ai citit ce sfat ai dat. Adica sa faca diferite ,,inginerii'' ca sa poata sa auda un sunet curat la un sistem foarte bun, dar care nu are supot fizic pe masura, in cazul lui o chestie care vibreaza in usi. Da, intradevar se poate intampla si o chestie de genul asta. Dar nu-l invata ,,ca merge si asa''. Clar : daca se mentine problema mergi la service sa elimine vibratia, si-ti recomand sa selectezi sfaturile pe care le primesti.
vladof
Fara suparare dar omul se refera la altceva, si ii dau dreptate.

Fetele portierelor vibreaza aiurea la bass. Sistemul audio bose este mediocru. Calitatea nu se masoara in cat de tare te poti auzi in masina, ci in fidelitate.

Intre 80 si 180 de hz (estimativ) vibreaza fetele de portiera. Daca tii bass-ul jos ar trebui urcat volumul tare ca sa vibreze, si atunci s-ar putea sa acopere mediile si inaltele zgomotul fetelor de portiera. Eu aud zgomotul din portiere chiar daca e acoperit, si e foarte deranjant.

La un moment dat probabil ca voi incerca sa antifonez fetele de portiera ca sa scap de zgomotul asta.

Fidelitatea pe FLAT (adica fara bass sau inalte urcate nicaieri - pe sistemul bose) aproape de 0. Oricum, nici cu bass-ul sau inaltele ridicate nu se rezolva mare lucru, dar macar face sunetul mai "punchy".

Nu se compara cu un radio de pe solenza, asta-i sigur, dar daca vorbim de ce poti pune in masina pentru 1000E, exista alternative mult peste. Desigur, mai ai bonus si tableta mare cu rezolutie de 1024x768 biggrin.gif

Ca idee, pe vechea masina am schimbat difuzoarele stock cu Audison Prima (care coborau doar pana la 60hz fara sa piarda din db) si se aude mult peste bose. Investitia a fost de 1000 de lei. Nu aveam niciun subwoofer acolo.
LAURR
Corect. Dar nu suntem noi vinovati, si trebuie sa le spunem celor de la service.
RM4SI
Eu pe cealaltă masina am un sunet de serie, nici măcar nu stiu cum se numeste. Când pe forum toti baietii căutau difuzoare de calitate eu si cu un prieten posesor si el tot de Sedici, ne-am apucat de insonorizat. Prima oara usile iar apoi toata masina. Referitor la sunet pot sa va spun ca a fost o schimbare extraordinara dupa ce am facut usile si fixarea a tot ce putea sa vibreze in interiorul acestora. La inceput tineam basul la plus 9 si se auzea ca dracu, ceva spart si cu multe vibratii, dupa la 1-2, cateodata chiar si sub zero. Vibratiile principale veneau de la capitonajul usii (fetele de plastic), care vibrau oe tabla. Pentru asta am folosit un burete special tratat cu zeama de bitum, practic am izolat tot contactul dintre plastic si metal. Pentru interioare am folosit si alte materiale dedicate. A crescut calitatea sunetului pe joase si nu mai vibra nimic chiar si la volum maxim. La M4 sunetul este Ok, doar ca am intalnit si eu o vibratie la o usa si cauza este plasticul de la capitonajul interior. Si eu vreau sa izolez contactul cu tabla dar sa nu ne trezim scosi din garantie daca apare vreo problema. In rest usile sunt insonorizate bine. Sa vad daca mai am pozele de la lucrare.
aba81
pot confirma si eu mediocritatea sistemului bose...s-a mai discutat despre asta. trebuiau sa lucreze la un pic mai multa calitate in difuzoare, incinte gandite sa nu rezoneze aiurea plus sistemul de redare care are un hardware slaba calitate. sincer si eu ma asteptam la ceva mai sus un pic ...in banii astia de 1000 euro. In rest...la radio....youtube....etc...fac galagie dar galagie face si un sistem de 200 euro.
bonzai
Exista alternativa chiar la Renault. In catalogul de accesorii exista Focal, in diverse configuratii si pot confirma ca in reprezentanta se comanda/ instaleaza. Pentru cine nu tine sa aiba display-ul mare, poate cumpara Focal si cred ca dpdv al sunetului e peste Bose standard Renault.
aba81
sa stii ca e posibil....mergi pe rlink mic de 7 si focal...si daca ai aceiasi calitate esti mai castigat smile.gif. doar ca nu ai subwoofer si boxa de pe bord parca.
bonzai
Suntem un pic offtopic, dar exista configuratie focal si cu subwoofer smile.gif
Himura
Poate se aude mai bine dar nu ne antifoneaza si usile, problema cu vibratul cu siguranta va ramane, defapt asta ma deranjeaza cel mai mult.
Oare putem antifona fara sa pierdem garantia ?
speedman
observ ca sunt multi specialisti pe aici cu urechea fina...depinde de pretentii...dc dai bas ul la nivel inferior scapi de vibratii, o sa vezi. smile.gif
LAURR
Si dinamica unde este ? Asculti muzica doar ca sa faci zgomot in masina. Aaaahh ! Sfaturi, sfaturi, sfaturi....
mars
QUOTE(John A. @ 4 Oct 2017, 09:04)
Cum a fost cel negru la talpa si control, pe langa Laguna-ul tau? Diferenta majora?
*



Mi s-a parut mai rapid la demaraj, de reprize nu am avut loc si timp. Teoretic, avand 20 Nm in plus si 185 kg. in minus fata de Laguna, ar trebui sa se miste mai bine, mai ales ca are EDC. Legat de control, nu am sesizat diferente, dar, repet, nici nu a fost loc de testat cum trebuie.
speedman
cred ca se simte diferenta...eu, cel putin, am simtit diferenta intre gt 205 si talisman tce 200...cea din urma nu este la fel de dinamica comparativ cu megane ul. Bine in ideea ca l3 este mai puternic decat gt dci, probabil diferenta este mai mica decat la benzinare care au acceasi putere
mars
Eu sunt curios daca diferenta de cilindree compenseaza greutatea si cutia mai lenesa la testele de elasticitate (ex. 80-120 kmh), desi imi vine greu sa cred.

Totusi, un Latitude cu 2.0 dCi 175 BVA sta putin mai bine decat un Talisman 1.6 dCi 160 EDC, desi pierde la demaraj si e mai greu. Stau la fel la 80-120 min, care (cred ca) se masoara in accelerare continua, de la zero. Si totusi, la 80-120 in KD castiga, zic astia.
speedman
poate vb aiurea, insa cred ca valoarea 80 120 se inregistreaza de la 80 si nu de la 0...banuiesc ca sunt secunde, nu?
am primit un mesaj de la un posesor de talisman tce (aici pe forum), care a parut vizibil deranjat de afirmatia mea referitoare la dinamica gt ului tce comparativ cu talismanul tce...mai este cineva care a condus ambele variante? sa infirme sau sa confirme...
eu asa am perceput masina, asta nu inseamna ca gt ul este peste talisman...nu am afirmat asa ceva
mars
Evident ca Megane GT bate la fundu' gol Talismanul, ar fi si culmea sa nu o faca: click here. Si nu e vorba de diferenta de greutate (foarte mica) si de cei 20 Nm ai Megane-ului, ci de cutie si setari ale motorului, cred eu. Ca Talismanul are alte calitati, e alta treaba. Interiorul e mult peste Megane, cel putin asa cred eu, dupa ce m-am urcat in amandoua si am studiat tot ce se putea. Daca asta il incalzeste cu ceva pe colegu' suparat wink.gif.

Legat de 80-120 min, eu ma refer la faptul ca se masoara in timp ce masina e in accelerare continua, mai exact cate secunde trec de la 80 khm pe ceas pana la 120 kmh, pe cand 80-120 in KD inseamna mers constant cu 80 kmh, apoi pedala la podea pana la 120 kmh. Dar, repet, nu bag mana in foc pentru asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.