Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Captur 1.2 TCe
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
f.cristi
E normal ca la un motor turbo pe benzina (in speta 1.2 TCe) uleiul de pe joja sa miroase evident a benzina sau gaze arse ? Mentionez ca acest lucru se intampla de cand am luat masina (2013).
Am verificat de curand joja la un motor aspirat pe benzina cu o vechime de peste 10 ani si uleiul mirosea a...ulei.
espacern
Da gazele evacuate ce miros au....tot asa prin comparatie la cele 2?
argon
E normal sa miroasa a benzina la injectie directa, pentru ca arderile sunt incomplete, dar daca nivelul nu creste peste maxim, e ok.
f.cristi
QUOTE(espacern @ 19 Sep 2017, 19:42)
Da gazele evacuate ce miros au....tot asa prin comparatie la cele 2?
*


Daca te referi la evacuare, la Captur-ul meu miroase a sulf ("oua clocite"). La aspirat n-am tras pe nas. biggrin.gif
Oricum, mirosul ala de sulf nu tin minte sa-l mai fi sesizat dupa vreo masina.

20 Sep 2017, 19:10:
QUOTE(argon @ 20 Sep 2017, 10:31)
E normal sa miroasa a benzina la injectie directa, pentru ca arderile sunt incomplete, dar daca nivelul nu creste peste maxim, e ok.
*


Nivelul (de ulei) intr-un an nu creste, dimpotriva, dupa ultima revizie, la 1 an mi-a ajuns cam la 30-40% pe joja.
jedimisu
Dacă e tot problemă de ulei, nu mai deschid alt topic, că am și eu o problemă.
Am făcut revizia în martie, anul acesta. După 7000 de km nivelul uleiului a scăzut la minimum. Am fost la service și au completat cu 1.5 l. blink.gif Eu zic... cam mult. Deci, motorul acesta manâncă ulei, nu glumă.
După aceea, asta s-a întâmplat ieri, am făcut și eu săpături pe care vi le împărtășesc și vouă, deși cred că unii mai știau, mai ales Renault:
O anchetă a publicației franceze l`Argus pe tema motoarelor puse în pericol de consumul excesiv de ulei are printre protagoniști modele populare în România. Posesorilor de Renault Clio IV, Captur sau Dacia Duster cu motorul 1.2 TCe li se recomandă să verifice des nivelul uleiului.
Cei de la service au măsurat, au completat și au spus să revin după 5000 de km. Mă voi duce mai repede, desigur. Văd atunci ce și cum.
Am făcut o sesizare și la Vocea Clientului și aștept răspuns la întrebarea: De ce consumă atât de mult ulei la atâția km?
Răspunsul e în articolul celor de la Capital, desigur.
Mie mi se pare problemă tratată românește: Merge și așa...
f.cristi
Pe 20 august 2017 am trimis un mail la vocea clientului pe aceasta tema si ulterior am dat si doua telefoane in care mi s-a spus ca se analizeaza mail-ul, dar pana acum n-am primit niciun raspuns.
Pe de alta parte, ieri am fost si am facut ITP-ul iar noxele au iesit doar cu ajutorul baietilor ...
roland
Cum adica cu ajutorul baietilor?
Ma gandesc ca mai esti inca in garantie (pana in 2018), ar trebui sa rezolve problema si apoi sa refaci ITP!

PS: mirosul de oua clocite l-am simtit destul de des stand in spatele unor masini.
jedimisu
QUOTE(f.cristi @ 3 Oct 2017, 21:15)
Pe 20 august 2017 am trimis un mail la vocea clientului pe aceasta tema si ulterior am dat si doua telefoane in care mi s-a spus ca se analizeaza mail-ul, dar pana acum n-am primit niciun raspuns.
*



Păi... eu nu aștept atât de mult. Într-o lună de zile vreau răspuns. Dacă nu-l primesc, vorba aia: „Pac, la Războiul!” Adică merg și eu pe la protecția consumatorului, la RAR, pe unde se poate. Mașina e în garanție. După ce iese, ce fac?
Cred că aș fi luat o hârtie de la ITP și mă duceam direct la Renault cu ea. Nu o rezolvam „cu băieții”. Îi dau dreptate lui Roland.
Vă țin la curent.
f.cristi
Masina a iesit din garantie la 1 sept. 2017 (3+1) si are 47000 km. Baietii au rezolvat noxele infundand un prosop in esapament. Chiar nu am timp sa umblu pe la niste incompetenti. M-am plans la fiecare revizie de mirosul de benzina al uleiului, de mirosul de sulf al gazelor de esapament, de teava de esapament superafumata si raspunsul a fost mereu acelasi: "Ce ? Unde dom'le ? Asa face toate !".
Cu petitia aia la Renault nu stiu daca rezolv la ANPC; eu am cerut un punct de vedere asupra stirii cu privire la consumul de ulei. Nu stiu daca sunt obligati sa raspunda.
dil
Nu ai avut 3 ani garantie + 2 ani garantie extinsa?

Eu asa am.
f.cristi
Data viitoare cand ma duc la ITP o sa bag benzina de 98 in loc de 95 si o sa forjez un pic masina inainte.
roland
3+2 era ideal, nu costa mult mai mult.
f.cristi
3+1 am primit gratis; nu stiu daca era oferta cu 3+2 in 2013.
roland
Era, am eu. Era 3+1 gratis, dar se putea opta si pentru 3+2, practic plateai un an suplimentar.
Thaddaus
Eu am 3+1 Garanție extinsă 48 Luni - Încheiere 22.02.2019 , nu am avut optiune de 3+2 in 2015 cand am luat masina.
tannu
QUOTE(Thaddaus @ 5 Oct 2017, 12:06)
Eu am 3+1, nu am avut optiune de 3+2 in 2015 cand am luat masina.
*


Idem
jedimisu
Am primit totuși o reacție de la Renault, prin Vocea Clientului, în legătură cu consumul de ulei.
Am vorbit cu un domn inginer care vorbise cu cei de la service care nu i-au dat un răspuns la întrebarea de ce a consumat așa deodată atât de mult, adică în 7.000 km, 1,5 L, când înainte nu consumase.
La întrebarea de ce acum și nu și înainte, nu mi-au răspuns încă, dar mi-a spus cum să monitorizez pe o perioadă mai lungă și apoi să mă duc iar la serice. Asta știam și eu, că doar nu trebuie alfabet special pentru jojă.
I-am spus de ancheta din Franța, cea legată de motoarele de 1,2 TCe și consumul lor de ulei, de care a spus că nu știe. I-am explicat că suflu și în înghețată și că sunt cu ochii pe ea. Dacă nu scade mai repede, mă duc atunci când fac 5000 de km sau în ianuarie.
f.cristi
Si pe mine m-a sunat cineva nu numar de Arges. Mi-a recomandat sa fac o programare in (acelasi) service (in care am mai fost si au zis ca "asa face toate") pt. monitorizarea situatiei. Deocamdata am refuzat ca nu vad cu ce ma ajuta sa-i vad pe aia cum ridica din umeri.
f.cristi
Azi am facut o inspectie de rutina pe sub masina si am observat umezeala (ulei sau apa, ce-o fi) in zona curelei de accesorii/pompa de apa. Pozele sunt facute pe sub masina, din spatele rotii dreapta fatza.
Ce parere aveti, de unde e umezeala aia ? Sa ma ingrijorez ?
f.cristi
Am fost ieri intr-un service Renault si le-am aratat pozele (nu aveam masina la mine) si raspunsul a fost: "asa face toate, ca e turbo, presiuni mari...Curatam cu niste spray sa vedem ce se intampla."
Antonyo
Cine a fost la revizie poate sa imi spuna si mie ce ulei v-au bagat cei de la service ? Eu acum am facut putina oridine si am gasit o sticla de ulei care a ramas de la revizie ai am constat ca mi-au bagat Ulei motor Elf Evolution 700 Turbo Diesel, 10W40. Este ok? Masina este benzina si vad ca uleiul este Turbo Diesel? Voua ce ulei v-au bagat? Revizia am facut-o in iulie la Meridian Nord Bucuresti.

f.cristi
Elf Evolution 900SXR 5W40
Antonyo
QUOTE(f.cristi @ 10 Dec 2017, 19:15)
Elf Evolution 900SXR 5W40
*


Nu mai inteleg nimic...
tannu
In mod normal, la motorizarea ta se baga ulei sintetic 5W40 (sau 5W30).

Tie ti-au bagat ulei semi-sintetic. Ori din cauza ca ... asta aveau pe acolo, ori pt ca 1.2 consuma, de regula, iar 10w40 e mai gros.

Cat despre partea cu diesel/benzina, in ziua de azi cam toate uleiurile merg si la una si la cealalta.

PS: Asta este un motiv pt care eu ma duc la revizii cu uleiul meu.
f.cristi
Pe mine nu m-au primit cu piesele mele nici cand masina a iesit din garantie
tannu
QUOTE(f.cristi @ 11 Dec 2017, 22:33)
Pe mine nu m-au primit cu piesele mele nici cand masina a iesit din garantie


Daca ii intrebi frumos, o sa iti spuna ca nu. Daca le spui ca tu vii cu piesele tale si ca n-au cum sa te refuze, atunci o sa iti zica sa vii numai cu originale Reno si ulei Elf, iar ora de manopera va fi mai mare.
f.cristi
Ce e chestia asta de pe blocul motor ? Pare oxidat. Am lasat masina acasa nepornita o saptamana cat am fost in concediu de Anul Nou.
PS: locuiesc la 500 m de o salina si am impresia ca atmosfera e destul de ionizata. Sa fie sare ?
mars
Poti gusta smile.gif. Sau o fi gheata?
r_vlad
QUOTE(f.cristi @ 8 Jan 2018, 01:02)
Ce e chestia asta de pe blocul motor ?

Oxid de aluminiu. Apare mai usor daca masina sta nefolosita o perioada mai lunga de timp. Conditiile meteo din ultimele saptamani favorizeaza aparitia condensului iar evaporarea este mult redusa in lipsa caldurii generate de motor.
f.cristi
Cred ca asa este. Pare un fel de praf zgrunturos, ca un mucegai. Dupa ce am mers cu masina s-a uscat dar blocul motor a ramas pictat. Cristale de gheata nu sunt pt. ca e cald afara.
Antonyo
Astazi in timp ce asteptam sa se elibereze un loc de parcare la Lidl,in spatele unei doamne cu megane-ul,doamna nu s-a uitat in spate cand a vrut sa iasa din parcare si cam dintr-o distanta de juma`de metru (bine ca nu a apucat sa isi ia avant) mi-a dat-o in bara putin. Am pus si o poza ca sa vedeti exact ce si cum si daca stie cineva cum pot sa bag mana pe detesubt sa imping putin de ea in afara. Chestia este ca eu am fost la meridian sa imi fixeze baietii bara ca tot sarea din clipsurile alea si acum daca apas pe bara parca e cimentata. Ideea este ca eu nu situ daca bara este putin infundata fata de aripa (se vede la imbinari) de acum de cand m-a trsonit duduia sau baietii de la meridian au fixat-o asa din prima...acum daca apas pe ea nu are nici un joc si imi este greu sa cred ca s-a deplasat putin dar totusi nu se misca,din ce am inteles cei de la meridian au fixat-o in suruburi si pe stanga si pe dreapta. Ma poate lumina cineva? smile.gif
Ridermann
Incearca si tu cu apa clocotita si poate ajutata cu o ventuza mai mica sau mai mare ceva gen de desfundat sau de suport de telefon etc...
E YouTube plin de masini refacute asa.
Antonyo
QUOTE(Ridermann @ 14 Jan 2018, 06:24)
Incearca si tu cu apa clocotita si poate ajutata cu o ventuza mai mica sau mai mare ceva gen de desfundat sau de suport de telefon etc...
E YouTube plin de masini refacute asa.
*

cred ca nu m-am exprimat bine. Nu este infundata la modul de adâncitură.... Bara se îmbină cu aripa și are doua puncte unde se îmbină, sus spre far și jos spre roata. La mine jos spre roata coltul de la bara este putin mai inauntru decat coltul de la aripa. Daca apas si sus si jos nu se misca deloc,cum am spus si mai sus, am fost la Renault să o prindă mai bine ca la denivelări tot sarea bara din clipsuri si acum dacă apas pe colturi sunt fixe fixe,nu are pic de joc. D-asta nu stiu daca coltul ala s-a dus mai jos de la lovitura sau asa au prins-o aia de la meridian.
Ridermann
Pai desfa holzsurubul pus de aia de la Meridian si vezi cum sta coltul "natural". Daca pica ok pe liber inseamna ca e fortat de surubul prins aiurea la "merge" nu se vede, nu de la lovitura.
Antonyo
QUOTE(Ridermann @ 14 Jan 2018, 23:01)
Pai desfa holzsurubul pus de aia de la Meridian si vezi cum sta coltul "natural". Daca pica ok pe liber inseamna ca e fortat de surubul prins aiurea la "merge" nu se vede, nu de la lovitura.
*


Ok...cum ajung la el ? Ca eu nu am vazut cum l-au prins...au demontat contra aripa,bucata aia neagra de plastic de la aripa...habar nu am,
dobre13
Este o masina foarte buna ! biggrin.gif
mircea.zbr
Salut tuturor,

Sunt in punctul de a achizitiona un Renaul Captur 1,2 TCE, problema e ca inca nu sunt sigur daca decizia este cea buna.
Sunt persoane in grup care au aceasta masina varianta 2018? Daca da, va rog sa dati o prima parere.
Cica problema cu consumul mare de ulei a fost rezolvata dar in acelasi timp cei de la Renault vor sa schimbe motorul de 1,2 cu un model nou 1,3 TCE, care din configuratorul de pe site Renault nu pot sa imi dau seama daca a fost pus pe lista sau nu, nu precizeaza.
Oare e o decizie mai buna sa astept urmatoarea versiunea a motorului?
Va multumesc.
myreno4me
Nu am captur insa am prins motorul pe ultima suta. Cred ca este o alegere buna dat fiind faptul ca este un motor vechi pe piata, deci tot ce era nasol la el a cam fost rezolvat.
Noul motor , e nou...
Singura garantie este colaborarea cu Daimler, in rest ...trebuie sa treaca niste mii de utilizatori peste el ca sa iti poti face o parere.
Plus de asta, e foarte posibil sa vina cu DFP, deci...inca un minus !
Personal, as merge pe motorul actual !
mircea.zbr
Intr-adevar, acesta este un motiv bun.
Multumesc pentru sfat,
Sunt bine venite si alte reply-uri, cu cat mai multe pareri cu atat mai bine, in special cele in care cineva a achizionat modelul din 2018 si pot sa ofere un feedback.
bgd2018
Cred ca mai ai de asteptat mult. Nici macar la Kadjar nu se grabesc sa aduca TCE 1.3 in Romania. Abia a aparut in configurator prin Germania la Kadjar/Scenic, dupa ce aparuse in Olanda si Belgia pe Scenic/Kadjar. S-ar putea sa nu ajunga niciodata tce 1.3 in Romania pe Captur, dar speranta moare ultima...
Antonyo
Va salut,
Luni am primit acest mesaj + martori in bord. Am fost la AMG au sters eroarea, a zis baiatul de acolo ca este posibil sa fie de la senzori, umiditate...etc..oricum nu am plecat impacat de acolo. Ieri s-a reaprins, am fost la meridian sud, a pus baiatul de acolo si el calculatorul si...a avut reactie de genul '''senzational am martori aprinsi in bord si nicio eroare pe calculator''. S-a uitat, s-a plimbat o tura cu masina, a dat nu stiu ce update la senzori si au disparut iar martorii. A scos masina in curte, am discutat cu baiatul de la receptie, m-am dus la masina si s-au reaprind martorii cu mesajul. M-au chemat luni dimineata cand este inca un coleg pe tura care cica s-ar pricepe mai bine.
Avei poza in attach.
Mai are cineva vreo parere?

Multumesc
crisolro
sonda lambda - cu probleme sau doar un contact prost pe undeva
bobina, daca are tce-ul, fise bujii ... la 1.2-ul 16v al meu de la o bobina a fost
torquemada
TCe-urile au bobine creion...
Antonyo
QUOTE(torquemada @ 5 Oct 2018, 09:17)
TCe-urile au bobine creion...
*


Ok si ce inseamna asta? ca pica greu, pica repede sau nu pica deloc? smile.gif
myreno4me
Scoate-i mufa si bag-o la loc ! Da-i o curatare de catalizator 😉
Antonyo
QUOTE(myreno4me @ 6 Oct 2018, 10:20)
Scoate-i mufa si bag-o la loc ! Da-i o curatare de catalizator 😉
*


care mufa?
cum ii dau curatare? ce variante propui?

myreno4me
Colegul de mai sus a sugerat problema la bobina, ziceam sa ii scoti mufa si sa o bagi din nou, poate acelasi lucru si la sonda lambda si curatate contactele cu spray. Legat de curatare , aia o faci mergand spre zona rosie, adica minim 5000 rpm.
Daca nici la service "nu isi dau seama" este posibil sa se lase cu schimbare de catalizator, daca o ai in garantie esti fericit.
Ca idee, ce stil de mers ai, la ce turatii ?
Daca nu te deranjeaza becul aprins si merge masina poti sa o lasi asa, stiu masina ce merge cu el aprins de 3 ani....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.