liviu.ene
18 Sep 2017, 18:11
Va salut!
Sunt (mandru) posesor de Renault Twingo 2008, motorul 1.2 16V 76CP.
Ieri dupa un drum mai lung, dupa ce am ajuns acasa am observat ca mi-a pornit ventilatorul insa nu am suspectat nimic, am zis ca e normal.
Astazi insa dupa un drum de aproximativ 10km de mers normal, aceleasi simptome: a cuplat ventilatorul si in masina mirosea ca si cum as fi avut caldura la blana. Clima merge fara probleme atat cu AC cuplat, cat si fara.
Apa din vasul de expansiune era ok, fara presiune, radiatorul era in regula, insa furtunul care iese din radiator era foarte fierbinte chiar si dupa acele 30 de minute.
Intrebarea mea este: in functie de aceste simptome ce este defect pompa de apa sau termostatul?
Multumesc anticipat!
roland
19 Sep 2017, 16:22
Nu pot sa-ti raspund direct la intrebare, dar pot puncta niste lucruri daca te ajuta:
- termostatul se poate verifica usor; blocat inchis sigur nu e, ca nu ti s-ar incalzi radiatorul si ti-ar fierbe motorul; blocat deschis verifici simplu, daca furtunul spre radiator se incalzeste inainte sa ajunga motorul la regim termic normal
- apa din vasul de expansiune, de fapt tot circuitul sa fim mai exacti, ar trebui sa fie sub presiune, atunci cand functioneaza; dupa oprire, dupa ceva timp, presiunea scade, dar in timpul functionarii este sub presiune; cum ai verificat? (sa nu deschizi capacul cand merge motorul ca te arzi! improasca cu antigel)
- ai antigel in instalatie? Compozitia corecta? Ca daca e doar apa sau e foarte diluat, nu mai are proprietati de racire corespunzatoare
- daca pompa de apa nu ar circula antigelul corespunzator, cred ca ar trebui sa ai o temperatura in motor mai ridicata decat normal; ce iti arata acul de temperatura?