1.zumzaitul e facut de functionarea valvei de shut off(incercuita cu rosu intr-o poza postata mai sus), daca nu zumzaie nu porneste+probleme cu alimentarea valvei sau valva e faulty
2.valva va functiona cand are 12v adica iti trebuie pozitiv si negativ de la baterie
3.-de la ecu la valva ai o cale de comanda:echivalentul firului negativ e caroseria, pompa insasi,
-echivalentul firului pozitiv de la baterie(aici e, fii atent!)
luam inapoi- de la surububelul ala mic de pe valva cu un fir negru pe care ar trebui sa gasesti pozitivul venit de la baterie ar trebui sa se duca la un releu de comanda care se afla in cutiuta aia mica de langa aripa soferului cum ridici capota, acel RELEU are in el un electromagnet micut care e comandat de ecu, firul de la surububelul valvei shut off se leaga la "Normal OPEN" iar un alt fir care este legat "T" din firul gros rosu "Pozitiv" care vine de la baterie la borna "C" adica common a releului, cand pui cheia in contact trimiti un semnal la ecu care analizeaza alte conditii posibile de fault in sistemul de injectie,daca totul e ok acel electromagnet micut din RELEU face legatura intre COMMON si NORMAL OPEN al releului- si uite asa ai pozitiv de la baterie la surubelul valvei.
De aceea daca ai martor aprins in bord si dai la automat sa o pornesti ai sanse mari sa strici ceva in pompa de injectie-pompa rotinduse creeaza presiune care ramane acolo- exista un sistem de refulare din pompa de injectir pe retur dar ....... mai bine nu da la automat daca nu bazaie, poti uza garniturile pompei de injectie care e si asa veche(poti sa le schimbi fara sa dai pompa jos si tot chitul costa 15 dolari).
Eu am avut o problema cu senzorul de pozitie a volantei care imi punea martor rosu si stop injectie cand era forte cald afara(senzorul ala trebuie sa citesca 800ohms pentru 20grade celsius + sau- 80 ohms, la alte modele este diferit 600ohms deci documentativa inainte sa dati un verdict dupa masurare), datorita uzurii mecanice/electrice(senzoru asta merge pe principiul efectului Hall-variatia campului magnetic in spatiu si timp produce un semnal electric variabil care arata ca un dinte de fierstrau si ale carui valori sunt influentate de proprietatile bobinei senzorului si pozitionarea exacta pe volanta-adica acei ohmi in plus sau minus schimba semalul si nu porneste, testarea acestui senzor se face cu un osciloscop ceel mai bine daca aveti disponibil unul) cand se dilata ceva senzorul era mai departe de locul lui si dadea cu o valoare mult mai mare, in timp am scurgeri din capacul pompei (ceva picaturi in timp).
Asa cum foarte clar a explicat un coleg mai sus trebuie sa verifici alimentarea valvei si daca valava in sine functioneaza adica tine deschis circuitul de injectie de la distribuitorul pompei la injectoare. De asemenea releul, firul din ecu era parca no120 am postat undeva o schema acu vreo 4 ani (vezi mai jos am editat si am adaugat)cu descrierea pinilor. Firul il gasesti de la ecu la releu-vezi care e releul din schema si conexiunea.
Mai e de verificat in compartimentul soferului pachetul de fuses de langa volan-e acolo una care se ocupa de injectie, orice altceva care supravegheaza alimentarea cu energie electrica a ecu trebuie verificat.
Have Fun!
<span class='edit'>11 Nov 2017, 19:20:</span>
OT CE E AICI
AM TRADUS DIN MANUAL DE REPARATII FRANCEZ PENTRU MEGANE SI SCENIC DIESEL DUPA 1999
REVUE TECHNIQUE AUTOMOBILE
SE REFERA LA MOTORUL F9Q744 DE PE MEGANE CLASSIC DIN 2001, CALCULATOR BOSCH, POMPA BOSCH
COD POMPA
0 460 414 983
r880
8200048193 H074853
011 182 091158
20791
CALCULATOR CU MUFA FRACTIONATA IN 2, MUFA DE LA 1 LA 81, A DOUA MUFA PINI DE LA 82 LA 121
senzor ulei sub filtru- un fir, 12 v, diferenta de conductivitate in aer sau ulei 6ohm-20ohm, indica temperatura uleiului si nivelul de ulei
sonda presiune de ulei- in dreapta motorului cu 2 fire
TEMPERATURI
termostat-89grd-101grd, cursa clapet 7,5 mm
motoventilator-comandat de un termocontact aflat jos, stanga radiator, tensiune 12 v
sonda dubla de temperatura-situata sub cutia termostatului, livreaza calculatorului imaginea electrica a temperaturii
-rezistenta intre bornele 2 si 3 ale sondei pentru gestionarea motorului 0 grd 5290-6490 ohm , 20grd 2400-2600 ohm, 40grd 1070-1270 ohm, 80gdr 300-450 ohm
-indicator alerta sau combinat cu alte indicatoare intre borna 4 si masa sondei identic la temperaturi ca la bornele 2 si 3 de mai sus
-temperaturi actionare ventilator viteza mica sub 96 grd oprit, peste 99 grd pornit; viteza mare pornit peste 102 grd, oprit sub 99 grd
-indicator bord temperatura motor aprins cand lichidul de racire are peste 105 grd
POMPA DE INJECTIE
ordinea de injectie 1 3 4 2
calajul pompei cil 1 la PMS pentru o inaltare a pistonului pompei de 0,11 +sau _ 0,02 mm,
turatii- relanti 825 + sau _ 50 rot pe minut, turatii maxime gol 4650 + sau _ 150 rot pe min, plin 4300 + sau _ 100 rot pe min.
sonda temperatura de combustibil CTN - sub capacul superior, indica temperatura combustibilului in pompa rezistenta intre bornele sondei 2200 -2600 ohm(bornele 5 si 6 de verificat documentatia)
tiroir de debit comandat printr-un actuator si o electrovana de stop electric
potentiometru de pozitie tiroir de debit - integrat in pompa , informeaza calc despre pozitia tiroirului de debit pentru calculul direct al debitului de injectie, marca Bosch, rezistenta in functie de temperatura intre bornele 1 si 3 4,9-6,5 ohm la 20 grd, intre bornele 3 si 2 4,9-6,5 ohm la 20 grd
actuator de avans
electrovana de avans-pilotata de calculator prin modificarea unui curent in raport ciclic de deschidere, permite dozarea presiunii de actionare a pistonului variatorului de avans lasand presiunea de transfer; daca electrovana este deschisa debit maxim,presiunea exercitata asupra pistonului de avans este diminuata si arcul de revenire face revenirea pistonului prin scaderea avansului; rezistenta 14,3-17,3 ohm la 20 grd
actuator de tiroir de debit - integrat in pompa solidar cu tiroirul de debit pentru calculul direct al debitului de injectie, marca bosch, rezistenta intre bornele 4 si 7 ale conectorului pompei 0,4-1 ohm la 20 grd
electrovana de stop electric-pe pompa, intervine in circuitul de alimentare a pistonului distribuitor, este alimentat prin calculator de la punerea contactului, rezistenta 9-12 ohm
contactor de stop-pe pedala de frana, informeaza calc despre pozitia pedalei de frana
contactorul de ambreiaj-este deschis in pozitia debraiaj , este inchis in pozitia ambreiaj
indicator de defect gravitate 1 -in bord , indicator preincalzire, se aprinde in caz de defect: antidemaraj, sonda temperatura racire, debitmetru aer, captor injector instrumentat,captor viteza vehicul, stop electric,electrovana EGR, potentiometru pedala acceleratie, actuator de debit carburant, captor de debit carburant si captor de avans al injectiei
indicator de defect gravitate 2- in bord, indicator de larma temperatura lichid de racire, se aprinde in caz de defct calculator, stop electric, captor regim si pozitie vibrochen, actuator de debit carburant,captor de debit de carburant si presostat
INJECTOARE
port injector Bosch Y 431 K03091
port injector instrumentat bosch Y 431 K03 091 CILINDRUL 4, rezistenta captorului acului indicator 100 + sau _ 10 ohm la 20 grd
injector tip DSLA 145 P987
PRESIUNE DE TARAJ IN BARI 200 + 12 SAU _ 30
CALCULATOR tip bosch , 121 borne
sonda temperatura aer-CTN, rezistenta la borne 2868+ sau _ 200 ohm la 25 grd
debitmetru de aer-CTN, 12 v, tensiune de referinta 5 volti primita de la calculator, marca siemens
captor regim pozitie vibrochen- pasiv, tip inductiv, produce tensiune sinusoidala ale carei frecventa si amplitudine variaza dupa viteza de rotatie, fixat pe cutia ambreiajului, rezistenta 800 + sau _ 80 ohm la 20 grd, marca MGI
potentiometru de acceleratie(incarcare)-calculatorul stabileste combustibilul de injectat,rezistenta pista 1 1200 + sau _ 480 ohm, pista 2 1700+_680 ohm, marca CTS
ELECTROVANA egr-este alimentata 40 sec la fiecare revenire la relanti, si daca temperatura aerului este mai mare de 15 grd, rezistenta intre bornele 1 si 5 ale electrovanei 8+_0,5 ohm la 20 grd, intre bornele 2 si 4 4000 0hm la 20 grd
- potentiometru integrat in EGR, captor pozitie EGR, comunica cu calculatorulpentru cunoasterea pozitiei clapetului electrovanei
borne calculator
1alim releu principal
2alim releu principal
4masa
5masa
6legatura CAN low dupa 06 2006
7legatura CAN hight dupa 06 2006
12alim potentiometru de accelerare pista1
14diagnostic linie L
15semnal antidemaraj
16diagnostic linie K
18comanda releu principal
20informatie viteza vehicul
21comanda releu termoplonjor - 1 thermoplonjor
28informatie consum carburant
29comanda releu compresor clima
30alimentare potentiometru EGR si debitmetru aer
31alimentare potentiometru acceleratie pista 2
33semnal diagnostic releu preincalzire
34semnal de cerere climatizare
37 + APC
40comanda releu termoplonjor nr 2
41comanda indicator de defct motor gravitate 1
42comanda releu preincalzire
46semnal frana de stationare trasa
49masa debitmetru de aer
50masa potentiometru acceleratie pista 1
51masa potentiometru de acceleratie pista 2
52masa potentiometru EGR
60comanda la punerea la masa motoventilator viteza mica
61comanda electrovana EGR
62comanda la punere la masa motoventilator viteza mare
65semnal contact frana la deschiderea contactului
66informatie contact pedala ambreiaj
68semnal de la debitmetru de aer
69semnal de la potentiometru acceleratie pista 1
70semnal de la potentiometru acceleratie pista 2
71semnal potentiometru EGR
73semnal captor temperatura de la debitmetru aer
80comanda indicator defect motor gravitate 2
89masa presostat
93semnal de regim si pozitie vibrochen
94alimentare presostat
95semnal parbriz electric
97semnal presostat
99semnal de pozitie tiroir de debit
100semnal de referinta tiroir de debit
101masa captor ac injector instrumentat
102masa captor de regim si pozitie vibrochen
103masa captor temperatura combustibil
104masa captor temperatura lichid racire
106semnal pozitie tiroir de debit punct mediu
107semnal de pozitie tiroir de debit masurat
108semnal de pozitie tiroir de debit de referinta
109semnal de la ac injector instrumentat
110semnal de regim si pozitie vibrochen
111semnal de temperatura de combustibil
112semnal de temperatura lichid de racire
114comanda electrovana de avans injectie
116comanda de debit electric
120comanda de stop electric
121semnal de comanda actuator de debit carburant
112semnal