Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Paris si Beauvais
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Hai noroc la toala lumea.

Asta a fost tura din Normandia:
https://www.daciaclub.ro/Normandia-8211-dep...os-t310717.html

dupa care au mai urmat cateva zile la Paris si o noapte la Beauvais.

Cazarea la Paris a fost la Ibis Budget Porte d'Italie, pret 199 Euro / camera dubla / 4 nopti, fara mic dejun, luat de pe booking.com.

Camera, cam austera

[attachmentid=1628069211]

insa baie a fost ok.

[attachmentid=1628069212]

Cel mai ciudat mi s-a parut faptul ca geamul camerei era blocat [manerul scos] astfel incat nu se deschidea deloc. Astfel, singura posibilitate de schimbat aerul din camera, ca de aerisit nu se punea problema, era instalatia de aer conditionat.
Oricat de performanta ar fi instalatia de aer conditionat, nu se compara cu aerisirea naturala a unei incaperi.

Micul dejun costa 7 euro de om, ceea ce mi s-a parut cam mult, asa ca nu l-am luat. Pana la urma s-a dovedit o decizie buna, pentru ca prea multa mancare nu era disponibila.

[attachmentid=1628069213]

Hotelul este amplasat chiar langa centura Parisului.

[attachmentid=1628069214]

Ca transport in comun, linia de metrou nr. 7 este in apropierea hotelului, la maxim 10 minute de mers pe jos in ritm lejer spre statiile Le Kremlin Bicetre sau Maison Blanche.

Duminica, 18.06.2017

Un numar de inmatriculare din noua regiune Grand Est, cea care azi contine fostele regiuni Alsacia, Lorena si Champagne Ardenne.

[attachmentid=1628069215]

Banca Le Credit Lyonnais, sponsorul de multi ani al tricoului galben din Turul Frantei.

[attachmentid=1628069216]

Printr-o piata temporara de langa hotel.
Cartoful de Noirmoutier, doar 4,80 euro kilu'.

[attachmentid=1628069217] [attachmentid=1628069218]

Noirmoutier este o insula pe coasta atlantica a Frantei, de unde va pleca Turul Frantei in 2018. Cu toate astea, nu prea inteleg ce are cartoful de acolo atat de special incat sa coste aproape 5 euro [peste 20 de lei] kilu'.

Zona de peste.

[attachmentid=1628069219] [attachmentid=1628069220] [attachmentid=1628069221]

Revenind la cartoful de Noirmoutier de 5 euro kilu', exista si varianta prajita a acestora, parca 3 euro cateva sute de grame asa ca mi-am luat si io ca sa nu mor prost.

Au fost buni, insa nu m-au dat pe spate, nu aveau nimic deosebit fata de alt cartof.

[attachmentid=1628069222]

Am terminat cu piata, insa dupa cartoful de 5 euro kilu' urmeaza chilotii de 57 de euro si sutienul de 95 de euro. Deja aveam impresia ca sunt intr-un film cu prosti.

[attachmentid=1628069223]

O expozitie cu haine care i-au apartinut lui Dalida.

[attachmentid=1628069224]
espacern
QUOTE(gibonu @ 23 Aug 2017, 23:58)
Hotelul este amplasat chiar langa centura Parisului.

Strada din poza este Bulevardul Periferic si nu mai reprezinta de mult centura Parisului.....a fost detronat prin ani 2000 de strada A86 care acum este saturat si se incearca amenajarea strazi A104 care astfel devine centura Parisului.
Bulevardul Periferic este o strada circulara de 35 km care face turul Parisului.....si permite intrarea/iesirea din toate directiile.
gibonu
@espacern
Multumesc pentru completare.



Duminica, 18.06.2017 - Partea a II-a

Intram la metrou, statia Place d'Italie.

[attachmentid=1628069275] [attachmentid=1628069276]

Indicatorul referitor la circulatie trenurilor.

[attachmentid=1628069277]

Metroul.

[attachmentid=1628069278] [attachmentid=1628069279]

Pretul calatorie este 1,80 euro per bilet sau 1,40 Euro daca cumperi un calup de 10 bilete. Despre restul variantelor de abonament nu stiu.

Indicatoarele mai retro din zona centrala a Parisului [sau cel putin asta am observat].

[attachmentid=1628069280]

Turnul Sfantul Ion.

[attachmentid=1628069281] [attachmentid=1628069282] [attachmentid=1628069283]

Cu siguranta cei mai batrani isi aduc aminte de revista Pif.

[attachmentid=1628069284]

Pentru cei mai tineri, au existat vremuri, nu prea indepartate, in care oamenii au putut trai fara feisbuc, smartfon si tableta.

O reclama de pe strada care zice [in franceza mea de balta] ca "Si la Rennes traim ca robotii".

[attachmentid=1628069285]

Nu prea inteleg bine despre ce e vorba, insa poza de mai jos, din aceiasi reclama am inteles-o foarte bine.

[attachmentid=1628069286]

Traducere [aici nu mai am dubii] "In 2017 Rennes la 1,25 ore de Paris".

Se refera la linia directa de TGV dintre Paris si Rennes [capitala regiunii Bretania]. Am verificat si pe site-ul cailor ferate franceze si tot 1,25 ore sunt date, cu TGV-ul, intre Paris si Rennes, fara oprire.
Pe calea ferata nu stiu cati km sunt, insa pe sosea sunt aproximativ 350 km, distanta pe care TGV-ul o parcurge in 1,25 ore.

Pentru comparatie, distanta de 146 km dintre Bucuresti si Fetesti este parcursa cel mai rapid [fara oprire] de CFR Calatori in 1,15 ore. Din cate stiu, calea ferata Bucuresti - Fetesti - Constanta este cea mai moderna cale ferata din RO.
gibonu
Duminica, 18.06.2017 - Partea a III-a

Catredrala Notre Dame, văzută din față.

[attachmentid=1628069495]

Coada la intrare era imensă. Fiind duminică, m-am gândit să vin în altă zi, crezând ca aglomerația va fi mai mică.
Eroare totală, deoarece coada era la fel de mare, plus că afară erau cam 40 de grade. Astfel, catredrala Notre Dame am vazut-o doar pe exterior.

Statuia lui Carol cel Mare de lângă catedrală.

[attachmentid=1628069496] [attachmentid=1628069497]

Ses levdes” n-am reușit să înțeleg ce înseamnă. Dacă mă poate lumina vreun vorbitor de franceză, rămân dator.

Grămada mare de lacate,

[attachmentid=1628069498]

din care am aflat ca Logan și Jilie tocmai au trecut pe acolo.

[attachmentid=1628069499]

Cam meltean Logan, pentru că textul trebuie să înceapă cu Julie. Nu spun că Julie trebuia să stea deasupra, pentru că poate interpreta.
Am înțeles că municipalitatea are grija periodic de aceste lacăte, în sensul că le tratează cu flexul. Pe toate.

Notre Dame văzută din lateral.

[attachmentid=1628069500]

Vaporul Brigitte Bardot.

[attachmentid=1628069501] [attachmentid=1628069502]

Unul dintre multele belciuge de pe malul Senei.

[attachmentid=1628069503]

Om pasionat de bărci și biciclete.

[attachmentid=1628069504]

În curtea interioară de la Luvru niște însurăței chinezi se trăgeau în poză. Bănuiesc că acei chinezi nu erau Logan și Julie.

[attachmentid=1628069505]

Iar armata franceză patrula agale, în echipament de război.

[attachmentid=1628069506]

Imi era milă de acei băieți nevoiți să stea cu vesta antiglonț pe ei la 40 de grade.

Piramida din curtea exterioară a Luvrului, văzută de aproape

[attachmentid=1628069507]

și mai de departe.

[attachmentid=1628069508]

Negrii care vând toate prostiile

[attachmentid=1628069509]

Cum ar fi mini turnuri Eiffel, 5 bucați pentru 1 Euro.

[attachmentid=1628069510]

Cât o fi costul de producție în China (plus transportul) al unui astfel de mini turn Eiffel, dacă negrii de la Paris îl vând cu 20 de eurocenți?
Nu i-am studiat prea atent, însă acei negri nu păreau să facă muncă patriotică, în sensul că aveau și ei un oarecare profit dacă tot stăteau toată ziua în soare.
andreig1982
QUOTE(gibonu @ 28 Aug 2017, 18:20)
Ses levdes” n-am reușit să înțeleg ce înseamnă. Dacă mă poate lumina vreun vorbitor de franceză, rămân dator.



S-ar traduce ca "Charlemagne si servitorii sai".
Cu toate astea, leude in franceza descria un membru al inaltei aristocratii franceze pe la 1600.

Dupa berete, soldatii ar fi Chasseurs Alpins.
gibonu
@andreig1982

Mutumesc pentru completare.

De la un coleg de pe alt forum, coleg care sta la Paris de cativa ani:

"Les leudes étaient des membres de la haute aristocratie durant le haut Moyen Âge. Ils étaient liés au roi par un serment (le leudesanium) et des dons.

Habar nu am care ar fi traducerea termenului in romana, dar e vorba de niste inalti aristocrati din perioada medievala, care erau legati in mod direct de rege printr-un juramant si, bineinteles, prin donatii
."

------------------------------------------------------------------------------------


Duminica, 18.06.2017 - Partea a IV-a

Prin gradina Tuileries, dintre Luvru si piata Concorde.

[attachmentid=1628069531]

La iesirea din gradina, un francez cu un Ural cu atas vrajea turistii. M-a luat si pe mine in primire si a inceput sa imi povesteasca cat de tare este motoreta lui ruseasca. Cand i-am spus ca este tehnologia BMW din anii '70 omului i-a disparut entuziasmul si zambetul de pe mutra si brusc si-a adus aminte ca abtibildul de pe atas nu sta bine.

[attachmentid=1628069532]

Obeliscul egiptean din piata Concorde.

[attachmentid=1628069533] [attachmentid=1628069534]

Vazul mai de la distanta.

[attachmentid=1628069535]

Locul in care ne aflam.

[attachmentid=1628069536]

Din piata Concorde am intrat pe Champs Elysees, am mers putin [spre arcul de triumf] si ne-am oprit, pe stanga la statuia lui Georges Clemanceau.

[attachmentid=1628069537] [attachmentid=1628069538]

Printre altele, premier al Frantei in perioada 1917 - 1920 si unul dintre artizanii Tratatului de la Versailles din 1919, concluzia [invingatorilor] asupra Primului Razboi Mondial.

Peste drum de Clemanceau, Charles de Gaulle, probabil cel mai important presedinte al Frantei de pana acum.

[attachmentid=1628069539]

La baza statuii.

[attachmentid=1628069540]

Traducerea [franceza mea de balta]: "Exista un pact bimilenar intre maretia Frantei si libertatea Lumii".
Daca exista si alte traduceri mai bune, va rog nu ezitati.

Linie de metrou automata, adica fara deservent.

[attachmentid=1628069541]

De mult timp vroiam sa mananc stridii, ca sa nu mor prost. Insa stiam ca sunt cumva o mancare mai ciudata, care era posibil sa nu imi placa, asa ca n-am riscat la carciuma in Normandia.
La Paris, m-a rezolvat un bun prieten care sta de cativa ani acolo, cu marfa congelata de la Auchan.

[attachmentid=1628069542]

Cam asa arata inainte de consum.

[attachmentid=1628069543]

Desfacerea stridiei se face cu un cleste special, pe care nu m-a dus capu' sa-l fotografiezi.
Cam asa arata ceea ce se mananca, cu suc de lamaie presarat din belsug.

[attachmentid=1628069544]

In cazul in care nu se vede prea bine in poza, este o chestie super gelatinoasa, cu un gust de apa sarata. Nu mi-a placut, insa mi-am facut damblaua, m-am linistit si acum stiu despre ce e vorba, raman la scoici.
espacern
QUOTE(gibonu @ 28 Aug 2017, 23:06)
De mult timp vroiam sa mananc stridii, ca sa nu mor prost. Insa stiam ca sunt cumva o mancare mai ciudata, care era posibil sa nu imi placa, asa ca n-am riscat la carciuma in Normandia.
La Paris, m-a rezolvat un bun prieten care sta de cativa ani acolo, cu marfa congelata de la Auchan.

Aceste vietati sunt 100% vii si daca au murit nu trebuie consumate.....testul de prospetime este cand storci lamaie si vezi cum misca lamelele fine(sunt rare variante gatite dar se pierde gustul unic).
Conteaza foarte mult cand mananci prima data sa o faci cu cineva care te indruma corect......si sa-ti placa gustul de mare/iod+sa-ti fie foame.
Fac parte din orice meniu de sarbatoare (An nou/Craciun/Paste) alaturi de Champagne/Somon/Caviar.....si trebuie desfacute cu 10-15 min.inainte de consum.
gibonu
@espacern
Cum ar putea sa fie vie stridia congelata nu reusesc sa inteleg.

In plus, personal am niste probleme [posibil la cap] pentru ca nu pot manca nimic gelatinos, cum ar fi albusul sau piftia.
Cei cu care am mancat stridiile stiau despre ce e vorba, vreo 2 bucati au fost aruncate pe motiv ca nu miroseau bine.

Oricum, ideea de baza a fost ca n-am murit prost, am mancat stridie si acum stiu despre ce e vorba.

--------------------------------------------------------------------------------------

Luni, 19.06.2017

Piata [permanenta] de vechituri de la Porte de Clignancourt, din nordul Parisului.

[attachmentid=1628069618]

"Les puces" = puricii, adica acelasi lucru ca "flea market" din engleza.

Harta pietei.

[attachmentid=1628069619]

Oricum, marfa este foarte scumpa, nu cred ca am vazut prea multe lucruri sunt 15 euro, n-am luat nimic de acolo.
Mi-as fi luat un astfel de tirbuson, insa cand am vazut pretul de 45 de Euro m-am linistit.

[attachmentid=1628069620]

Intrerupatoare din ceramica

[attachmentid=1628069621]

si din metal [sper ca am vazut bine].

[attachmentid=1628069622]

Astea par a fi cutii pentru fire [nu stiu termenul tehnic exact] doar 25 de Euro.

[attachmentid=1628069623]

La mare cautare erau lazile de lemn.

[attachmentid=1628069624] [attachmentid=1628069625]

Un chipiu sovietic.

[attachmentid=1628069626]

Gilbert Becaud, pe vinil mai mic.

[attachmentid=1628069627] [attachmentid=1628069628]

Daca nu ma insel, ceea ce se vede in pozele de mai sus erau discurile "de 45 de rotatii" pe minut.

Un autobuz 100% electric.

[attachmentid=1628069629] [attachmentid=1628069630]

Daca nu ma insel, pe aici urmeaza sa fie contruita o noua linie de tramvai.

[attachmentid=1628069631]
espacern
Cei ai cumparat tu nu erau congelate.....100% sunt proaspete altfel nu le cumpara nimeni.
cj98czh
Confirm ce spune Espacern ... personal nu am reuit sa mananc dar colegii mei halesc cu placere si cica sunt foarte bune smile.gif
dan22y
QUOTE(gibonu @ 30 Aug 2017, 00:27)
--------------------------------------------------------------------------------------
Astea par a fi cutii pentru fire [nu stiu termenul tehnic exact] doar 25 de Euro.
[attachmentid=1628069623]
*


Sunt doze de ramificatie cu prindere pe tencuiala. blush.gif
gibonu
@espacern
Posibil sa fie cum spui tu. Stridiile nu le-am cumparat io.
Avand in vedere ca au venit intr-o cutie (se vede in poza) am banuit ca erau congelate.


@cj98czh
Pentru cine apreciza, intr-adevar, sunt foarte bune.
Personal clar raman la scoici, stridiile nu sunt pentru mine.


@dan22y
Multumesc pentru explicatie.


------------------------------------------------------------

Luni, 19.06.2017 – Partea a II-a

Biserica Notre Dame de Clignancourt.

[attachmentid=1628069681] [attachmentid=1628069682]

Exteriorul.

[attachmentid=1628069684]

Un bloc.

[attachmentid=1628069685]

Începem să urcăm scările care duc spre Monmartre.

[attachmentid=1628069686]

Până la scări, am urcat ușor pe stradă.

[attachmentid=1628069687]

Un petic de pâmănt trasformat în grădină.

[attachmentid=1628069688]

Continuăm urcarea.

[attachmentid=1628069690]

Separație între balcoane sau sistem anti Spiderman.

[attachmentid=1628069691]

Ne mai uităm și în spate ca să vedem cât am urcat.

[attachmentid=1628069693]

Ajungem în Monmartre, care așa cum mă așteptam este o mare țeapă turistică.

[attachmentid=1628069695] [attachmentid=1628069696]

Nu mă așteptam să regăsesc atmosfera din cântecele lui Aznavour, însă îmbârligătorii din fața fiecărei cărciumi, sunt deja prea mult, cel puțin pentru gustul meu.

31 Aug 2017, 01:06:
Luni, 19.06.2017 – Partea a III-a

Catedrala Sacre Coeur.

[attachmentid=1628069757]

Accesul in interiorul catedralei se face dupa un control sumar la poarta in curte. Avem in rucsac o sticla [din sticla] de 1 kil de cidru iar omul de la paza m-a rugat politicos sa las sticla la el si sa o iau la plecare.

Cateva poze din interior, nu prea multe pentru ca am prins o slujba.

[attachmentid=1628069758] [attachmentid=1628069759]

O macheta a catedralei.

[attachmentid=1628069760]

Lumanari 10 Euro bucata.

[attachmentid=1628069761]

Inapoi la circul turisitc din Montmartre, mai exact la carciuma "La mere Catherine''.

[attachmentid=1628069762]

Nu m-am dus la carciuma pentru mancat sau baut, ci pentru a vedea placa de mai jos [sub copertina din poza de mai sus, in partea dreapta].

[attachmentid=1628069763]

Traducerea:
"30 Martie 1814
Aici au lansat cazacii faimosul lor termen "bistro" si, pe aceasta colina, a aparut stramosul demn al tuturor bistrourilor din zilele noastre.
A 180-a aniversare. - 10
Sindicatul de initiativa din vechiul Montmartre
"

"Sindicatul de initiativa" am inteles ca este un termen arhaic pentru ceea ce azi numim birou de informare turistica.

"Bistro" in rusa inseamna repede si de aici s-a dezvoltat notiunea de carciuma la care se mananca sau se bea ceva repede, fara sa te intinzi prea mult.
Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Bistro

Astfel, avand in vedere cele de mai sus, cred ca nu mai exista niciun dubiu ca ''bistro"unul dintre simbolurile Parisului este cuvant rusesc.
Sau altfel spus, rusii [si aliatii lor] au ocupat odata Parisul insa francezii n-au ocupat niciodata Moscova.

Putin mai jos de carciuma, Dalida este mamelita bine de turisti.

[attachmentid=1628069764] [attachmentid=1628069765] [attachmentid=1628069766]

Mini autobuzul electric care trece prin Montmartre.

[attachmentid=1628069767]

Vedere asupra Parisului din fata catedralei Sacre Coeur.

[attachmentid=1628069768]
partner
QUOTE(gibonu @ 30 Aug 2017, 17:12)


Vedere asupra Parisului din fata catedralei Sacre Coeur.

[attachmentid=1628069768]
*



De aici se vede cel bine noaptea Parisul
gibonu
Referitor la stridii, corect, nu erau congelate. Mi-a confirmat azi omul care le-a cumparat
Scuze pentru eroare.


@partner
Multumesc pentru pont


--------------------------------------------------------------------------------------------

Luni, 19.06.2017 – Partea a IV-a

Pe langa gara de Nord, despre trenul [de mare viteaza] Thalys care leaga Parisul de Bruxelles, Amsterdam si Koln [ca statii principale] plus alte statii secundare precum Liege, Anvers, Roterdam sau Lille.

[attachmentid=1628069872]

In iarna lui 2005 am avut ocazia sa merg cu Thalys de la Amstedam la Paris. Atunci trenul parcurgea distanta in 4 ore, acum vad ca o parcurge in 3 ore si 18 minute.

Strada Dunkerque [filmul inca n-am apucat sa-l vad].

[attachmentid=1628069873]

Prin gara de Nord, trenul Eurostar care leaga Parisul de Londra.

[attachmentid=1628069874]

Eurostar are peron separate de alte trenuri.

[attachmentid=1628069875]

Si un TGV, cu care spre regretul meu n-am apucat sa merg.

[attachmentid=1628069876] [attachmentid=1628069877]

Punctul zero al drumurilor din Franta [prin bunavointa unui coleg de pe alt forum],

[attachmentid=1628069878]

situat chiar in fata catedralei Notre Dame.

[attachmentid=1628069879]
tatabobu
QUOTE(gibonu @ 31 Aug 2017, 23:03)

Si un TGV, cu care spre regretul meu n-am apucat sa merg.

*




Daca ai mers cu Eurostarul sau Thalys, e acelasi tren. Culorile difera.
cj98czh
Nu este acelasi tren TGV si mai nou RGV sunt 100% facute in FR, celelalte doua sunt fabricate in cooperare cu altii ..
nasty
QUOTE(gibonu @ 30 Aug 2017, 17:12)
...
Sau altfel spus, rusii [si aliatii lor] au ocupat odata Parisul insa francezii n-au ocupat niciodata Moscova.
...
*



Napoleon a ocupat Moscova timp de 35 de zile, că, după, a pierdut toată armata în iarna declanșată f devreme în acel an 1812 și faptul că a acționat singur, fără să se sincronizeze cu turcii, suedezii și polonezii, despre toate astea s-au scris volume.

https://www.historia.ro/sectiune/general/ar...leon-in-moscova

Dreamer
O revista Pif ... de cand nu am mai vazut. Parca in tinerete erau mai frumos colorate, mai atragatoare smile.gif

Faina excursie! Bravo!
gibonu
@tatabobu
Am mers cu Thalys in 2005 si cu Eurostar in 2008. Insa atunci nu ma pasionau trenurile.

@nasty
Corect, scuze pentru gresala pe care mi-o asum.
Nu are rost sa o intorc ca la Ploiesti si sa zic ca Napoleon o ocupat un oras gol si ulterior incendiat.

@Dreamer
Atunci comparam Pif cu revista Cutezatorii (imi pare rau ca n-am pastrat macar un exemplar).
Atunci nu exista toata tehnologia din ziua de azi astfel incat revista Pif era lucru mare.
Multumesc pentru apreciere.

6 Sep 2017, 01:18:
Marti, 20.06.2017

Lech Walesa apreciat si in Franta.

[attachmentid=1628070197]

Tramvaiul [n-am apucat sa merg cu el].

[attachmentid=1628070198]

Nu putea trece prin Paris fara sa ma opresc la FNAC [o retea de magazine imense de carti, discuri, birotica, etc]. Daca tot am intrat, am iesit cu cateva harti, ca material de studiu pentru turele viitoare.

[attachmentid=1628070199]

Harti originale Michelin, 4,95 Euro bucata.

[attachmentid=1628070200]

Ca fapt divers, 4,95 euro = aprox. 23 Lei. Ultima data cand m-am uitat in RO in benzinarie, o harta a Romaniei [facuta de ungurii de la Cartographia] costa 32 de Lei.

Marea Moschee din Paris.

[attachmentid=1628070201] [attachmentid=1628070202]

Tot aici este si Institutul Teologic.

[attachmentid=1628070203]

Cateva vorbe despre istoria moscheii.

[attachmentid=1628070204]

Prin interior [in sala de rugaciune nu am facut poze].

[attachmentid=1628070205]

Gradina.

[attachmentid=1628070206]

Lumea araba.

[attachmentid=1628070207]

Sistem antifurt pentru scuter.

[attachmentid=1628070208]

6 Sep 2017, 19:13:
Marti, 20.06.2017 – Partea a II-a

Mașinile electrice care se închriază precum bicicletele. Pur și simplu, în baza unui abonament, când ai nevoie iei mașina, îți faci treaba cu ea și o lași în orice stație Autolib din Paris.

[attachmentid=1628070301]

Biserica Saint Etienne du Mont.

[attachmentid=1628070302]

Exteriorul.

[attachmentid=1628070303] [attachmentid=1628070304] [attachmentid=1628070305]

Interiorul.

[attachmentid=1628070306] [attachmentid=1628070307] [attachmentid=1628070308]

Platforma din poza de ma jos are o denumire specifică, însă am uitat-o.

[attachmentid=1628070309]

Am înțeles că Saint Etienne du Mont este singura biserica cu a astfel de platformă din Paris.
Orga.

[attachmentid=1628070310]

Unul dintre vitralii.

[attachmentid=1628070311]

Câteva vorbe despre biserică.

[attachmentid=1628070312]

Biserica văzută mai de la distanță.

[attachmentid=1628070313]

În apropiere se află Panteonul.

[attachmentid=1628070314]

Este locul în care sunt înmormântate o serie de personalități ale culturii și științei franceze, cum ar fi Victor Hugo, Voltaire, J.J. Rousseau, Pierre si Marie Curie, etc. N-am intrat.

Primăria arondismentului (un fel de sector) nr. 5.

[attachmentid=1628070315]

7 Sep 2017, 01:11:
Marti, 20.06.2017 – Partea a III-a

Pauza in gradina Luxemburg [jardin du Luxembourg].

[attachmentid=1628070365] [attachmentid=1628070366]

Container pentru donat haine.

[attachmentid=1628070367]

Salonul aeronautic pe care mi-ar fi placut sa-l vad.

[attachmentid=1628070368]

Domul Invalizilor.

[attachmentid=1628070369] [attachmentid=1628070370]

Mormantul lui Napoleon.

[attachmentid=1628070371] [attachmentid=1628070372]

In jurul sarcofagului este prezent Napoleon in diverse ipostaze

[attachmentid=1628070373]

plus diverse cugetari ale omului.

[attachmentid=1628070374]

Traducere [din franceza mea de balta]: "Peste tot pe unde a trecut domnia mea, aceasta a lasat urme solide de binefacere"
Cam grandoman.

Printre vecinii lui Napoleon este si maresalul Foch [mare comandant francez din Primul Razboi Mondial].

[attachmentid=1628070375] [attachmentid=1628070376]
andreig1982
QUOTE(gibonu @ 5 Sep 2017, 17:46)
Platforma din poza de ma jos are o denumire specifică, însă am uitat-o.

Le jube in franceza, rood screen in engleza.
"Le jubé allie une structure gothique interne et une ornementation pleinement Renaissance. La balustrade est un entrelac de dentelle de pierre, sculpté dans du calcaire de Saint-Leu. Deux escaliers à claire voie s’enroulent autour des piliers, desservant à la fois le jubé et la coursive, dont la fonction exacte, autre que décorative, n’est pas bien établie."
gibonu
@andreig1982
Multumesc pentru completare.

---------------------------------------------------------------------

Marti, 20.06.2017 – Partea a IV-a

Jocurile olimpice [de vara] din 2024 am inteles vor fi gazduite de Paris, doar decizia final mai trebuie anuntata. Iar cele din 2028 vor fi gazduite de Los Angeles.

[attachmentid=1628070726]

Turnul Eiffel si Champ de Mars.

[attachmentid=1628070727]

Pe unul dintre pilonii turnului.

[attachmentid=1628070728]

Sper ca astfel se spulbera mitul conform caruia turnul a fost construit cu otel de la Resita.

Pe langa turn.

[attachmentid=1628070729] [attachmentid=1628070730] [attachmentid=1628070731]

N-am urcat in turn din cauza cozii. Plus ca acum, din cauza starii de urgenta accesul sub turn se face dupa un control ca la aeroport.

Peretele vegetal mi s-a parut foarte tare [la Istanbul am mai vazut ceva similar].

[attachmentid=1628070732] [attachmentid=1628070733]

Noua biserica ortodoxa rusa, situata relativ aproape de turnul Eiffel.

[attachmentid=1628070734]

13 Sep 2017, 01:13:
Miercuri, 21.06.2017

Cateva vorbe despre bicicletele care se inchiriza in Paris.

[attachmentid=1628070815]

Schimbator de viteze in butuc.

[attachmentid=1628070816] [attachmentid=1628070817]

Cosul pentru bagaj.

[attachmentid=1628070818]

Saua.

[attachmentid=1628070819]

Anvelopele.

[attachmentid=1628070820]

Banda comuna, nu speciala, pentru autobuz si biciclisti.

[attachmentid=1628070821] [attachmentid=1628070822]

Pe Sena nu circula doar vapoare pentru turisti.

[attachmentid=1628070823] [attachmentid=1628070824]

Caldura de 40 de grade mi-a redus orice chef de vizitat asa ca prietena s-a dus la muzeul Orsay iau io am stat cu bicicletele la umbra in gradina Tuileries, cu cartea lui Ryan.

[attachmentid=1628070825]

La un moment dat un domn a venit sa se roage, dupa ce s-a spalat pe picioare cu apa dintr-o sticla.

[attachmentid=1628070826] [attachmentid=1628070827]

Cu ocazia asta am aflat ca Mecca este in directia Luvrului.

Niste mosuleti jucau petanque.

[attachmentid=1628070828]

Nu puteam pleca de la Paris fara sa trec pe Champs Elysees.

[attachmentid=1628070829]

Din cate am vazut, singura companie aeriana care are un birou pe celebrul bulevard.

[attachmentid=1628070830]

Trenul cu care am plecat la Beauvais, pret 14,50 Euro / om, gratis pentru bicicleta.

[attachmentid=1628070831]
gibonu
Miercuri, 21.06.2017 - Partea a II-a

Aer conditionat in tren, plus un plan inclinat in vagon, ideal pentru manevrarea unei biciclete incarcate cu bagaje.

[attachmentid=1628071623]

La Beauvais, la fel ca la Paris erau 40 de grade, desi era ora 22:00.
Cazarea am avut-o la un hotel din piata centrala a orasului. Pana aici nimic deosebit, doar ca piata centrala era plina de oameni plus cateva scene la care se canta [la volum maixm] de toate, de la cover-uri rock pana la hip hop frantuzesc.
Asa am aflat ca am ajuns la Beuvaias exact cu ocazia "Fete de la musique", probabil o sarbatoare legata de solstitiul de vara. Partea mai nasoala a fost ca francezul de la hotel ne-a asigurat ca sarbatoare nu dureaza prea mult, doar pana la ora 1 noaptea.

Revenind la hotel, camera noastra a fost la etajul 4. Hotelul nu avea lift, doar o scara destul de ingusta. Pe scurt, o placere sa car toate bagajele pe scari la o temperatura de 40 de grade.
Singurul loc disponibil in care am putut lasa bicicletele a fost un calorifer din holul foarte ingust de la parter.

Legate intre ele.

[attachmentid=1628071624]

Si apoi legate de teava caloriferului.

[attachmentid=1628071625]
cj98czh
"Fete de la musique" este o sarbatore foarte populara in FR ... se canta live cam peste tot ... baruri colturi de strada, etc, toate genurile muzicale ... nu mai zic ca vezi oameni dansand peste tot ... am prins-o de 2 ori in Angouleme si a fost misto ... ma tot miram in oraselul ala mic de unde au aparut atatia pt. ca strazile erau full ..

Intradevar in jur de 12-1 .... toata lumea catre casa smile.gif
gibonu
@cj98czh
Sunt convins ca este o sarbatoare foare tare, insa in cazul nostru concret n-am perceput-o in felul asta [detalii mai jos].
Data viitoare voi fi mai atent atunci cand rezerv cazarea pe booking, o sa incerc sa evit piata centrala din orasele mici.


-------------------------------------------------


Miercuri, 21.06.2017 - Partea a III-a

Printre cei care cantau era si o formatie cu niste calugari [parca franciscani] ceea ce mi s-a parut foarte tare [scuze pentru calitatea pozei].

[attachmentid=1628071785]

Catedrala Sfantul Petru din Beauvais, chiar spectaculoasa. Imi pare rau ca n-am apucat sa o vedem si in interior.

[attachmentid=1628071786] [attachmentid=1628071787] [attachmentid=1628071788] [attachmentid=1628071789]

In afara de catedrala mai erau niste lucruri interesante de vazut in Beauvais, pacat ca nu m-am documentat inainte si l-am considerat doar un oras de tranzit.

Apel pentru o viteza de 30 km/h in centrul orasului.

[attachmentid=1628071790]

Traducerea: "Mersul cu 30 km/h in centrul orasului este mai cool".

Pe la ora 12 noapte am incercat sa dormim, insa nu prea ma reusit. In piata centrala muzica inca era la maxim, camera nu avea aer conditionat, afara tot 40 de grade erau, asa ca nu se punea problema de inchis geamul.
Cel mai tare a fost ca pe la ora 2 noaptea, formatia de mosuleti care cantau cover-uri de rock au considerat necesar sa isi termine concertul cu ambalarea, vreo juma de ora, a celor cateva motociclete pe care le aveau.
Dupa asta a fost liniste.


Joi, 22.06.2017

Trezit la ora 6 dimineata, mers la aeroport, dezmembrat bicicletele si ambalate in husele pentru transport, un iaurt, o tigara si imbarcarea in avion.

[attachmentid=1628071791]

Viteza cu care zbura avionul. Pacat ca nu m-a dus capu' sa setez si afisarea altitudinii la care zbura avionul.

[attachmentid=1628071792]

Avionul nu a avut nicio intarziere iar cand am ajuns la Bucuresti era parfum, doar 26 de grade fata de cele 40 din ultimele zile de la Paris si Beauvais. Plus aer conditionat in autobuzul 780 de la aeroport pana la gara de Nord.

Cam asta a fost.

Daca are cineve vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
gibonu
Marti, 18.06.2019

Asta a fost tura din Normandia:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4859095

De la Caen [17:07] la Paris - Saint Lazare [19:19] am mers cu trenul Intercites, pret 36,70 Euro / om. Bicicletele au fost gratis.

[attachmentid=1628115366]

Mai interesant a fost faptul ca initial am vrut sa cumpar biletele de la aparatul automat, insa am renuntat in momentul in care a trebuit sa completez numele si prenumele pasagerilor, crezand ca asta este o setare doar a aparatului.
Insa, spre suprinderea mea, frantuzoaica de la casa de bilete mi-a cerut numele ambilor pasageri ca sa le treaca pe bilete. Nu am intrebat din ce motiv.

Bicicletele in tren, la capatul vagonului.

[attachmentid=1628115367]

Nașul. A se observa brandul si tatuajele.

[attachmentid=1628115368]

Obisnuit cu trenurile din RO care circula si cu doua vagoane, m-am simtit putin pierdut in spatiu cand am vazut in gara Saint Lazare trenuri cu 15 vagoane.

[attachmentid=1628115369]

Steagul, rabatat pentru transportul bicicletei cu trenul.

[attachmentid=1628115370]

Interiorul garii Saint Lazare. Adica un mall pe unde se intampla sa mai treaca si trenul.

[attachmentid=1628115371]

Soc cules din Normandia. Din pacate, la Paris n-am apucat sa-l transformam in socata, asa cum era planul initial.

[attachmentid=1628115372]

Exteriorul garii.

[attachmentid=1628115373]

In Paris, haosul din trafic era total.

[attachmentid=1628115374] [attachmentid=1628115375]

Pauza pe Pont de la Concorde.

[attachmentid=1628115376]

Carciuma pe roti n-am mai vazut pana acum.

[attachmentid=1628115377] [attachmentid=1628115378]

O banda pentru masini transfoarmata in pista de bicicleta, undeva langa catedrala Notre Dame.

[attachmentid=1628115379]

Ziua s-a terminat in apatamentul prietenilor nostri [romani] din Paris, la un spritz cu Riesling din Alsacia.

[attachmentid=1628115380]

25 Mar 2020, 01:49:
Miercuri, 19.06.2019

Institutul Lumii Arabe.

[attachmentid=1628115397] [attachmentid=1628115398]

Intrarea costa 8 euro pentru muzeu si 9 euro pentru expozitia temporara "Fotbalul si lumea araba".

[attachmentid=1628115399]

Muzeul in sine nu m-a impresionat insa expozita a meritat banii.

Afisul.

[attachmentid=1628115400]

Fotbalul si lumea araba.

[attachmentid=1628115401] [attachmentid=1628115402]

Prima editia a Cupei Africii din Egipt, in 1957.

[attachmentid=1628115403]

Unul dintre baloanele meciului de deschide al Cupei Mondiale din Rusia 2018.

[attachmentid=1628115404] [attachmentid=1628115405]
rue
Saptamana asta s-au anulat zborurule mele la Paris de la jumatatea lui Aprilie si sa vedem cum se vor anula si Barcelona in iulie.
Cred ca nu m-as da in vant dupa institutul lumii arabe dupa cate shaorme am mancat prin tarile arabe... Oricum, jumatate din Egipt ese expus la Luvru si la muzeele din Londra.
Londra parca a fost mai hulpava si a colectat si Orientul, mai ales India.
fain!
gibonu
@rue
Stiu ca nu te incalzeste cu nimic, dar suntem multi cei care se vad nevoiti sa renunte la vacantele deja programate [si visate de mult timp] anul asta.
Ramanem optimisti, locurile tot acolo raman, nu pleaca nicaieri.

Cat despre ciordeala de antichitati, Anglia si Franta sunt campioane in domeniu. Nu doar din Orient, ci si din Grecia [si intr-o masura mai mica Turcia].
Cum ar fi Victoria din Samotrace, al carei original se afla la Luvru iar in insula de origine exista doar o copie chioara de gips.

----------------------------------------------------

Miercuri, 19.06.2019 - Parte a II-a

Legitimatia unui jucator profesionist sau semi-profesionist, din anul 1967.

[attachmentid=1628115422]

Oare cat castiga in fotbalist in anul 1967?

Despre toleranta si multiculturalism in echipa nationala de fotbal a Frantei.

[attachmentid=1628115423]

Tricoul lui Zidane din meciul Franta - Arabia Saudita [4-0] de la Cupa Mondiala din '98.

[attachmentid=1628115424]

Cupa mondiala. Presupun ca este o copie.

[attachmentid=1628115425] [attachmentid=1628115426]

Despre fotbalul din Cairo

[attachmentid=1628115427]

si din Palestina.

[attachmentid=1628115428] [attachmentid=1628115429]

Qatar 2022 si stadioanele modulare.

[attachmentid=1628115430]

PSG si moda.

[attachmentid=1628115431] [attachmentid=1628115432]

27 Mar 2020, 01:24:
---------------------------------------------------------------------------------------

Miercuri, 19.06.2019 - Parte a III-a

Vanzatorii de carti si reviste de pe malul Senei.
La fel ca in 2017, cu siguranta cei mai batrani isi amintesc de revista Pif.

[attachmentid=1628115471]

Paris Match-ul in care era anuntata moartea lui Iuri Gagarin [aprilie 1968].

[attachmentid=1628115472]

Turul Frantei pe macadam, anul 1954.

[attachmentid=1628115473]

Doua legende ale ciclismului.

[attachmentid=1628115474]

Poulidor a murit anul trecut in noiembrie [la 83 de ani] iar Bahamontes inca traieste [91 de ani].

Armata franceza inca era prezenta pe strada, insa mult mai putin comparativ cu 2017.

[attachmentid=1628115475]

Notre Dame, dupa incendiu si in asteptarea restaurarii / reconstructiei.

[attachmentid=1628115476] [attachmentid=1628115477] [attachmentid=1628115478] [attachmentid=1628115479]

Mare parte din piata din fata catedralei era inchisa.

[attachmentid=1628115480]
gibonu
Miercuri, 19.06.2019 - Parte a III-a

Urmeaza biserica Sainte -Chapelle, situata in curtea Ministetului de Justitie.

[attachmentid=1628115580]

Biletul de intrare costa 10 euro.

[attachmentid=1628115581]

Exteriorul.

[attachmentid=1628115582]

Parterul

[attachmentid=1628115583]

de unde nu lipseste magazinul de suveniruri.

[attachmentid=1628115584]

Etajul.

[attachmentid=1628115585]

Aici, atractia principala sunt vitaliile, parca mai inalte comparativ cu alte biserici / catedrale pe care le-am vazut. Din pacate, fotografiile facute cu telefonul nu sunt chiar cele mai reusite.

[attachmentid=1628115586] [attachmentid=1628115587] [attachmentid=1628115588] [attachmentid=1628115589]

Sena, vazuta de pe podul Saint Michel.

[attachmentid=1628115590]
gibonu
Vineri, 21.06.2019

In vitrina unei agentii imobiliare mi-a atras atentia anuntul de vanzare al unui apartament in suprafata de ... 14,93 m.p. cu pretul de doar 115000 Euro, bani d-astia de acum.

[attachmentid=1628116880]

Villejuif [in traducere, orasul evreiesc] este o suburbie a Parisului, in departamentul Val-de-Marne, regiunea Ile-de-France. In ciuda numelui, azi nu mai locuiesc acolo evrei, majoritari fiind musulmanii. Adica cam totul este halal.

Numele unui bulevard din Paris, probabil cu trimitere la Razboiul Crimeii din perioada 1853 - 1856, in care Franta, alaturi de Marea Britanie, Imperiul Otoman si Sardinia a luptat contra Rusiei.

[attachmentid=1628116881]

Biserica Saint Merry.

[attachmentid=1628116882] [attachmentid=1628116883]

Interiorul.

[attachmentid=1628116884] [attachmentid=1628116885]

Altarul.

[attachmentid=1628116886]

Amvonul.

[attachmentid=1628116887]

Cripta.

[attachmentid=1628116888]

Un vitraliu.

[attachmentid=1628116889]
einstein1984
garsoniera avea WC doar? Fara dus??
gibonu
@einstein1984
Pentru dus, locatarul merge la vecini. Este un vechi obicei frantuzesc care dateaza din era precrestina, sta la baza conceptului se socializare.

Acum serios. Are si dus, se vede cat de cat in poza mai mica cu chiuveta. Bine, cu greu chestia aia poate fi numit chiuveta.
Iar apa de la dus se duce direct pe podeau baii, unde se afla si scurgerea. Am mai vazut asta prin hotelurile bulgaresti, unde baia era cam cat garsoniera respectiva.

In rest, daca imi aduc bine aminte, garsonierele confort 2 facute de comunisiti in RO parca aveau peste 15 m.p.
einstein1984
cam cat o camera de camin as zice.
gibonu
@einstein1984
Posibil. Nu stiu ce suprafata avea o camera de camin.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Vineri, 21.06.2019 - Partea a II-a

Centrul Georges Pompidou.

[attachmentid=1628116966] [attachmentid=1628116967]

De fapt cautam expozita dedicata atelierelor lui Brancusi, care nu este in interiorul centrului, ci in imediata apropiere a acestuia.

Fara a ma da cunoscutor in domeniu sau mare admirator al lui Brancusi, cate ceva din epozitie.

[attachmentid=1628116968] [attachmentid=1628116969] [attachmentid=1628116970] [attachmentid=1628116971]

La iesirea din expozitie, niste concetateni, avizi de cultura si fini cunoscatori ai artei lui Brancusi, se injurau in dulcele grai romanesc si se amenintau reciproc cu taiatul cu cutitul. Parca Brancusi spunea ceva de genul "V-am lăsat săraci și proști, vă găsesc și mai săraci și mai proști!"

In apropiere se afla centrul comercial de la Chatelet - Les Halles, unde bineinteles ca exista si un magazin FNAC. Iar daca tot am intrat, era pacat sa plec fara doua harti, ca sursa de documentare pentru turele viitoare [6,95 Euro bucata].

[attachmentid=1628116972]
gibonu
Vineri, 21.06.2019 - Partea a III-a

Magistrala de metrou M1,

[attachmentid=1628117283]

pe care circula trenuri automate, adica fata deservent uman si fara cabina acestuia la capetele trenului.

Accesul in tren se face prin niste usi automate, care se deschid odata cu usile trenului.

[attachmentid=1628117284]

In capatul trenului, acolo unde ar trebui sa fie cabina deserventului uman.

[attachmentid=1628117285]

Datele tehnice ale magistalei si ale trenului.

[attachmentid=1628117286]

Data de 19.07.1900 reprezinta data punerii in functiune a magistralei de metrou, nu a trenului fara deservent uman.

Pe fundal, cartierul La Defense.

[attachmentid=1628117287]

Fundatia Louis Vuitton.

[attachmentid=1628117288]

Un fel de plan inclinat pe care curge apa.

[attachmentid=1628117289]

Revenind la Fundatia Louis Vuitton, aici nu sunt expuse genti, ci un fel de arta neconventionala. Sau avangardista, habar n-am care este denumirea corecta. Eu n-am intrat, insa cam asa arata cateva dintre exponate [sper ca am nimerit pozitia corecta a acestora].

[attachmentid=1628117290] [attachmentid=1628117291] [attachmentid=1628117292]

Biciclete, trotinete si scutere scoase din Sena.

[attachmentid=1628117293]

Despre accesul cu bicicleta in sistemul publlic de transport al Parisului.

[attachmentid=1628117294]

Adica accesul cu bicicleta este permis doar pe magistala M1 si in toata reteaua RER, de luni pana vineri cu exceptia intervalelor orare 06:30 - 09:00 si 16:30 - 19:00 si toata ziua sambata, duminica si in zilele de sarbatoare legala.
einstein1984
din ce imi aduc aminte, statiile frantuzesti de metrou nu prea au lifturi pentru fotolii rulante sau biciclete, nu?
gibonu
@einstein1984
Cam asa ceva, cu exceptia liniei 14.

"The Paris Metropolitan Subway is spread across 16 lines and serves 303 stations throughout the city and the surrounding areas. The majority of stations are not equipped to accommodate wheelchairs. Lengthy stairways, large gaps between train and platform, and a lack of elevators make wheelchair access unavailable. The newest line, 14, is fully accessible, and there is a hope that future construction and renovation will lead to greater accessibility in the subway system. Line 14 features elevators at all stations and a minimal gap between the subway train and station platform. These accommodations allow wheelchair users to make use of the line without any special assistance from station personnel. For more information on the metro’s accessibility, or for maps of Line 14, click here.

I personally recommend that persons with mobility challenges and power wheelchairs use the accessible city bus network and avoid the subway, unless Line 14 service works well for your needs on a particular journey.
"
Sursa: https://wheelchairtravel.org/paris/public-transportation/
einstein1984
deh, cand ai statii vechi de 120 de ani e greus a gasesti loc de lifturi.
gibonu
Sambata, 22.06.2019

Ziua plecarii. Trezit dimineata devreme, incarcat cele doua cutii de carton [cu bicicletele in interior] pe plafonul masinii prietenului nostru din Paris si cam intr-o ora am ajuns la aeroportul Charles de Gaulle, terminalul nr. 3.

Aici, indicatoarele sunt tri-lingve, in franceza, engelza si chineza.

[attachmentid=1628117308]

Ne-am asezat la coada, asteptand deschiderea ghiseului de imbarcare, desi de partea cealalta a ghiseului erau cativa salariat ai aeroportului care butonau cu simt de raspundere niste computere.
Intre butonari, am observa ca o negresa se tot uita la cutiile noastre cu biciclete. Pana la urma, s-a ridicat de la ghiseu, a venit la noi, si foarte politicos m-a intrebat ceva de genul "Monsieur, ce aveti in cutiile astea". Cand i-am spus ca sunt bicicleta s-a cam blocat.

La fel de politicos mi-a cerut biletele de avion, a plecat cu ele la ghiseu, a mai butonat vreo 5 minute computerul alaturi de colegii ei, am mai vorbit cate ceva la telefonul fix, dupa care mi-a reuturnat biletele si mi-a spus un sec "c'est bon" [e-n regula].

Dupa finalizarea formalitatilor de imbarcare, negresa m-a indrumat cu cutiile spre o usa, unde a aparut alt negru, a deschis-o, ne-a condus pe un culoar si ne-a spus sa-i asteptam pe colegii lui care vor prelua bicicletele. Intre timp, negrul mi-a confirmat ca pot lipi cu duct tape cutiile pentru ca nu va mai fi niciun control de securitate care sa necesite prezenta mea. Abia am terminat de lipit cutiile pentru ca dinpre exterior s-a deschis o usa, au aparut doi magrebieni, au luat cutiile si dusi au fost.

Imbarcarea.

[attachmentid=1628117309]

Avionul nu era chiar nou, avea aproape 30 de ani vechime.

[attachmentid=1628117310]

Un Concorde, acum obiect de decor pe aeroport.

[attachmentid=1628117311]

Alte avioane care se pregateau sa decoleze sau care abia au aterizat.

[attachmentid=1628117312] [attachmentid=1628117313]

Decolarea noastra a fost foarte tare, in sensul ca pilotul a inceput sa accelereze avionul inca de pe pista secundara, curba de 90 de grade parca a luat-o cu frana de mana, astfel incat pe pista principala a intrat cu ceva viteza, dupa care imediat a decolat. Mi-a placut mult manevra tipului.

Undeva prin estul Frantei, la sud de Verdun [punctul albastru],

[attachmentid=1628117314]

la 10348 m altitudine si o viteza de 765 km/h.

[attachmentid=1628117315]

Deasupra Cazanelor Dunarii,

[attachmentid=1628117316]

si deasupra Oltului.

[attachmentid=1628117317]

Cel mai tare moment al zborului a fost cand comandantul Paul Ochirosii s-a adresat pasagerilor. Ne-a spus ceva de genul "zburam cu un Boieng 737-800, nu prea nou, dar din fericire nu este Max". Apoi ne-a povestit despre traseul urmat, alocat de computerul central de la Bruxelles, care a fost prin Franta, Germania, Elvetia, Italia, marea Adratica, Croatia si Serbia.
Clar, cel mai tare pilot cu care am zburat pana acum.

Daca stie cineva mai multe detalii despre computerul central de la Bruxelles care aloca rutele de zbor fiecarui avion, raman dator.

La Henri Coanda a durat ceva pana au aparut si bicicletele. Fata de turele trecute, n-au mai venit pe banda, ci au fost aduse la o usa de doi salariati ai aeroportului.

Cutiile erau putin rupte in zona manerelor, dar nimic grav.

[attachmentid=1628117318]

Data viitoare, voi blinda mai bine cu duct tape zona manerelor.

In autobuzul 780 cutiile cu biciclete au stat foarte bine.

[attachmentid=1628117319]

Apoi, de la Gara de Nord, cu alt autobuz am ajuns direct in fata blocului. Astfel, transportul de la aeroport acasa ne-a costat doar 9.60 Lei pentru doua persoane, doua biciclete, un sac de rafie plin cu bagaje si un geamantan.

Cam asta a fost. Pana data viitoare cand voi ajunge la Paris, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
marksman
QUOTE(gibonu @ 25 May 2020, 21:00)

Daca stie cineva mai multe detalii despre computerul central de la Bruxelles care aloca rutele de zbor fiecarui avion, raman dator.




Probabil e vorba despre asta: https://www.eurocontrol.int/project/advance...pace-management

gibonu
@marksman

Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.