Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turbina 0.9 TCE
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
mariusik88
Salut,

Inainte sa-mi ajunga masina am tot citit pe forumuri si al un moment dat am gasit pe cineva care spunea ca la 0.9 tce dupa un drum lung trebuie sa mai faci cativa km cu ea prin oras pentru a se raci turbina (nu am mai gasit topicul). Voi ce stiti sau cum faceti?

Multumesc,
Hunab
Eu nu fac.
espacern
Dupa un drum lung in care motorul a functionat la turatie mare este recomandabil sa nu opresti imediat motorul......lasat cateva minute la turatie de relantiu sa se raceasca turbina.
old_jhon
QUOTE(espacern @ 20 Aug 2017, 14:18)
Dupa un drum lung in care motorul a functionat la turatie mare este recomandabil sa nu opresti imediat motorul......lasat cateva minute la turatie de relantiu sa se raceasca turbina.
*




Sistemul start&stop opreste motorul si dupa un drum mai lung, pe autostrada, nu asteapta sa se raceasca turbina. Cred ca e doar un mit, eu nu fac asta cu 1.6 dCi, las SS activ. Si dupa ce ies de pe autostarda daca opresc undeva imediat se opreste si motorul.
stefandinescu70
S/S nu are treaba cu reparatiile ulterioare ale componentelor motorului ( dupa un nr de km bineinteles ). El isi face treaba doar pentru ce a fost gandit , putina ecologie + marketingul unui consum mai redus . ATAT doar .
Mitul devine realitate cand se ajunge in service cu un Turbo defect , cu intrebarea , OARE de ce ?? avea numai 110 000 km masina ??? sa pice asa de repede un Turbo ???
Thaddaus
Eu nu fac.
vvede
Turbo - turbina (care merge la 200k+ rpm) se raceste cu uleiul circulat de pompa. Daca se opreste brusc motorul uleiul se va prinde/incimenta prin turbina - pale, ax. Cu timpul va genera probleme
NA (aspirate) - merg blana la 4000 + rpm apoi opresc racirea motorului se va face deficitar (spre deloc in anumite cazuri) ceea ce cu timpul va duce - iarasi - la probleme.
Eu fac in felul urmator indiferent ca vorbim de turbo sau NA opresc SS-ul inainte dea pleca la drum.
Daca vin dupa 50-100 km de autostrada inainte dea iesi de pe autostrada cu 5 km sa zic, incep sa reduc turatia treptat. La destinatie mai las motorul la relanti 30-90 de secunde pana sa il opresc.

2 centi smile.gif
mariusik88
Multumesc mult pentru pareri.
Darian01
In principiu, viata turbinei depinde de calitatea ungerii/racirii si expunerea la socurile termice.
O incalzire lenta (regim moderat de exploatare a motorului rece) si o racire lenta, nu fac decat sa-i prelungeasca viata.
La tipul asta de motor se pare ca punctul vulnerabil nu este turbina, ci lantul de distributie. Am auzit de vreo 5 cazuri (ce-i drept Logan 2, dar tot aia este), care dupa 100.000 km au inlocuit lanturile & intinzatoarele.
vvede
Misto pdf-ul. Multumim!
Distributia - se lungea lantul/intinzatorul nu mai functiona?

Sper ca nu e aceeasi problema ca la VAG la motoarele TSI... (generatia cu lant nu cele actuale cu curea)
m3st_tce
Nu e, pentru ca la TSI se schimba mai repede. Nu cred ca prind pe Rapid-ul meu 20kkm cu acelasi lant, revizut (mai am 2mm intindere, si gata). Intinzatorul deja a fost schimbat, anul trecut. Prin comparatie, la Renault e parfum!
Darian01
QUOTE(vvede @ 22 Aug 2017, 14:08)
Distributia - se lungea lantul/intinzatorul nu mai functiona?

Lanțul se întinde, întinzătorul nu mai poate prelua alungirea lui și atunci te anunță (zornăie).
Spre deosebire de curea, care te lasă în drum, după care te pui pe schimbat supape, pistoane...

Nu m-ar mira sa scrie pe lanț ,,Made in China''.
Mașini low cost / entry level, piese pe măsură.
stefandinescu70
La fel ca si cureaua de distributie , lantul , se rupe daca este lasat lung sa zornaie si sa atinga carcasa . ( vezi BMW si TSI VW , rup lanturi la greu pe la max 100 000 km )

Ontopic , ....deci trebuie lasat sa se raceasca TURBO sau nu ??? Face treaba buna sistemul Start/Stop in a deteriora si reduce viata TURBO ????
vvede
Oprirea brusca dupa mers indelungat in ture mari, deterioreaza turbo.
Asadar - turbo trebuie lasat sa se raceasca, SS deterioreaza viata la turbo daca opreste brusc motorul.(SS nu tine cont de temperatura motorului ci doar de incarcarea bateriei si setarile climei daca e cazul)
clio4edc12
Ati inteles macar procesul termic care duce la problemele astea teoretice? Racirea brusca teoretic deterioreaza turbo, dar racirea oricum nu are cum sa fie mai brusca decat incalzirea turboului intr-o zi de iarna. In plus, trebuie sa mergi pe autostrada cu forja cu 4000 rpm si pe urma imediat sa tragi pe dreapta si sa opreste motorul. Cat de des vi se intampla asta? In rest, turbina are timp destul sa se raceasca cu uleiul motorului. Nu va mai faceti griji inutile.
Darian01
La un rulaj urban, unde scoți media de 20-30 km/h, și în general distanțele parcurse sunt mici, nici regimul termic nu al motorului nu poate fi mare.
Deci n-ar afecta așa mult turbina, iar economia de combustibil ar trebui sa conteze.
Problema poate apărea la mersul ,,blana'' (pe autostrada, sa zicem), când la un moment dat ești nevoit să oprești. Ăla e momentul când de recomanda sa mai lași motorul mergând câteva minute.

În general, Start Stopul nu e o invenție prea sănătoasă pentru motor.
Orice pornire presupune un interval de timp de funcționare cu ungere deficitara, până când uleiul parcurge toate traseele și ajunge în zonele cu frecări, la presiunea și debitul necesar.
Producătorul spune că pentru compensare utilizează materiale mai performante, care asigura o durabilitate în funcționare similară motoarelor clasice.

Acuma, dacă tot ansamblul motor-turbina-demaror este așa de fiabil, încât să asigure o funcționare de 300.000km fara probleme, iar tu folosești masina 200.000 este ok.
Eko
E normal sa se auda fasait/fluietat zici ca trage aer fals cand intra turbina la 0.9 tce si cand schimbi sa aiba un sunet usor ca de blowoff? Masina pare sa traga ok, nu am beculete aprinse, astazi in a doua la 2000 rpm zici ca s-a inecat si da sa moara motorul, apoi totul a fost ok. Am mai condus 1000 km un Clio 4 0.9 tce, nu am sesizat sa aiba sunetul acela, desi el in sine e placut zici ca cine stie ce turbo ai pe masina.
roland
E normal pana la un anumit punct, deci depinde cat de tare face. In alta ordine de idei, turbina nu "intra", ea merge tot timpul, doar ca se face simtita de la o anumita turatie in sus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.