mihai_bmv
5 Aug 2017, 15:23
Salut detinatori de renault megane am si eu o problema cu masinuta mea si as dori sa vad daca cineva mai are aceeasi problema ca mine.
Pe scurt am un renault megane 2.1 din 2004 ( 75000km) motorizare 1.6 16v benzina+gpl (de 5000km) si problema mea este legata de aerul conditionat (climatronic) care raceste doar in mers sau cand masina este turata si nici atunci suficient. Cand stau pe loc temperatura masurata la grila de aerisire creste iar in mers scade, dar nu mult cam 18-19 grade.
Am fost la un service auto am vidat instalatia+freon cu toate ca avea dar na ...sa fie. tot nu a functionat.
Am mers din nou la alt service am schimbat filtrul uscator+vidat+freon... tot nu functioneaza.
Am revenit la service am schimbat compresorul + vidat + freon si tot nu vrea .
Ce se mai poate face? este vara si este foarte cald...
Multumesc de ajutor celor care se pricep si pot da un sfat.
Dreamer
6 Aug 2017, 09:29
Trece si tu la semnatura orasul din care esti. Mergi la o diagnoza autorizata sa vezi daca exista erori.
TomachE
6 Aug 2017, 13:31
Si eu ma confrunt fix cu aceeasi problema !
Erori nu sunt,radiator schimbat,freon bagat,presiunea nu scade....
Dreamer
6 Aug 2017, 15:51
TomachE .... daca ajungi prin Bv da un semn.
mihai_bmv
6 Aug 2017, 18:08
Sunt din Bucuresti. Scuze. Nu sunt erori, am curatat si radiatorul de la aer care avea putina mizerie dar nu creea o problema.
Dreamer daca crezi ca poti ajuta cu problema peste o saptamana (interval 14-20 August) ajung prin Brasov.
Dreamer
6 Aug 2017, 19:37
Cand ajungi da-mi un semn si incercam sa o rezolvam. Nu promit ca o rezolvam, dar incerc!
raducosmin1977
6 Aug 2017, 20:36
Salutare. Am și eu probleme cu AC-ul și anume ca nu vrea sa pornească. Am fost cu mașina la diverși meșteri dar toți mi-au zis sa caut un electrician bun. Am făcut testul de presiune la instalație, înlocuit freonul, diagnoze făcute care nu indica nici o eroare, cu toate astea nu vrea sa pornească. Am curățat și mufa care intra în compresor. Nu știu ce sa îi mai fac! Am noroc ca mai mult circul dimineața( serviciu de 24h, plec dimineata și vin dimineața ) dar când sunt nevoit pe timpul zilei îi un adevarat calvar. Ultimul meșter mi-a zis ca îi modulul confort ( alții mi-au spus ca dacă îmi funcționează senz. de lumina, geamurile electrice, senz. de ploaie, atunci nu are cum sa fie modulul confort ). Mai am de verificat releele, aici nu am idee unde sa mă uit. Rugămintea mea îi dacă știți un electrician bun în Timișoara sau prin zona va rog sa-mi spuneți.
Zici ca ai fost cu masina"la diversi mesteri",dar nu stii unde sunt releele,pentru a le controla.
De ce trebuie sa controlezi tu releele,"mesterii" ce au facut?
Mergi la un meserias bun si ti-l repara in secunda doi!
Atentie,nu ieftin si bun...
raducosmin1977
7 Aug 2017, 10:21
Intradevar eu nu știu unde se afla releul de la clima. Ce au făcut meșterii? Au făcut testul de presiune, înlocuit freonul și pe urma bâlbâieli. Ca o fi, ca o patii ș.a.m.d. Am zis ca nu știu unde sa mă bag, ca as face eu! M-am saturat sa tot umblu la diferiți 'specialiști ' . Poate înțelegi frustrarea. Sunt conștient ca nu sunt ieftini dar trebuie făcută.
mihai_bmv
7 Aug 2017, 16:12
Am fost sambata la service din nou cu masina unde a incercat sa scota freonul dar au iesit doar 350g din 700g, baiatul de la service mi-a zis ca ar avea o pelicula de apa pe instalatie si ramas asa.
Azi luni am fost iar si a mai scos 200g de freon, semn ca ceva este infundat pe instalatie. In concluzie am lasat masina acolo pana maine sa o desfaca sa sufle conductele etc.
Sper sa functioneze, ca am impresia ca s-au saturat si cei de la service de mine.
Va tin la curent .
espacern
7 Aug 2017, 16:23
Daca in cateva zile s-a scos tot mai putin freon poate se pierde pe undeva nu ca sunt infundate conductele......zic si eu!
mihai_bmv
7 Aug 2017, 16:40
In momentul cand s-au scos cele 350g nu mai reusea masinaria de freon sa scoata nimic. Dupa ce am mers cu ea duminica si luni au mai iesit 200g. Deci? Vidare de instalatie am facut anul acesta de vreo cinci ori tot mergand pe la service cu problema mea si nu a dat nici o pierdere.
punisher00
7 Aug 2017, 17:45
Stiu ca nu are legatura cu topicul dar nu am gasit nicaieri problema asta si este ciudat...
Cum se incarca instalatia de aer la Megane 2 , 1,5 dci 2007 , 106 cp . Este doar o singura supapa ( high pressure ) ?
Am fost la un centru de incarcare freon si nimeni nu stia cum se procedeaza la aceasta masina.
Multumesc
Dreamer
7 Aug 2017, 18:39
In cazul tau Mihai nu stiu ce sa zic, iar despre mesterii care nu stiu cum sa incarce instalatia de la Megane, cel mai bine cauta altii, daca trebuuie sa le spui tu cum sa isi faca treaba.
punisher00
7 Aug 2017, 19:38
Am renuntat , totusi, care este procedura? Din ce am cautat pe forumuri din strainatate cam asta am inteles, dar nimic concret...
@punisher00: da, o singura supapa, cea de deasupra vasului de expansiune.
Dreamer
8 Aug 2017, 10:02
QUOTE(meg2s @ 8 Aug 2017, 08:25)
@punisher00: da, o singura supapa, cea de deasupra vasului de expansiune.
Exact ... si pe acolo se face reincarcarea instalatiei de AC.
Apasati butonul de recirculare si rugati-va sa functioneze,cand sunteti in stationare.O sa inghetati!
CoL00SaL
12 Aug 2017, 15:22
Salut !
Nu am cine stie ce probleme, doar cateva intrebari.
Am Megane-ul de aproape 3 ani si in tot acest timp AC-ul nu l-am folosit niciodata pentru ca nu timteam nevoia de el. Acu' pe canicula asta parca as vrea un pic de racoare in masina:)
In instalatie nu exista deloc freon sau cum ii zice...am verificat la valva aia si nu a iesit decat un fasait.
Intrebarea mea este ca daca pun freon, sunt sanse sa porneasca compresorul? Dupa atata timp poate fi gripat compresoru? Ma tem sa nu imi rupa cureaua, daca e blocat...Pareri?
espacern
12 Aug 2017, 16:23
Poti verifica daca e blocat (putin probabil) inainte sa bagi gaz.....prin invartire manuala a fuliei.
CoL00SaL
12 Aug 2017, 22:31
Si cum as putea face asta? Miscand putin cureaua?
Si ma intreb oare cum as putea ajunge la compresor fara sa demontez nimic?
mihai_bmv
13 Aug 2017, 06:58
salut dreamer miercuri ajung in bv. cum iau legatura cu tine?
Dreamer
13 Aug 2017, 07:17
Marti dai un mesaj privat si vorbim acolo. Miercuri o sa fiu in Brasov.
mihai_bmv
14 Aug 2017, 14:51
Salut dreamer din pacate nu pot da mesaj pm. Lasa-mi te rog tu nr de telefon sa te pot suna.
marian24gam
14 Aug 2017, 14:56
Salut ! Aceeași problemă o am și eu, la ralanti nu mai bagă rece.Cum am plecat de pe loc bagă rece.
Ai facut ce am scris eu mai sus?
dangeorge007
24 May 2019, 12:22
Moderator edit: Regulament pct. 2 lit. d) Nu este permisa sub nici o forma folosirea unui limbaj tip "mirc" (daka, k, lol etc.) si nici a scrierii cu sh, tz, k etc. Punem accent pe calitatea mesajului (atat din punct de vedere al continutului cat si ca mod corect de redactare in limba romana) si nu pe "cantitatea" sa. Mesajul va fi scris, la alegere, cu sau fara folosirea diacriticelor.
Te rog sa repostezi cand o sa poti scrie in romana ..
danzel
14 Jun 2019, 19:31
Stie cineva cu ce interfata ( cat de cat accesibila la pret ) am putea diagnostiga o instalatie de AC manual la un Megane 2 de prin 2003 ?
Multumesc !
dangeorge007
14 Jun 2019, 21:09
mai moderatorule, posibil sa ai o problema de respect !!..cam la fel cu restul renault service..si acolo nu este nimeni care sa ii traga la raspundere pe incompetenti ! posibil sa fie un regulament care face aluzie la o scriere in bataie de joc sau cu jigniri, dar in comentariul meu nici pomeneala de asa ceva ! deci, astept scuzele tale !!! cum asa ..crezi ca nu stiu sa scriu romaneste..ti as zice si vreo cateva, daca mi ar sta in caracter!!
inca o data postez intrebarea mea :
renault megane 2, climatronic, freon verificat si este maximum 480 g ..la mine in masina, atunci cand motorul nu este cald ajunge o temp extrem de rece indiferent de temp setata ..in momentul in care se incalzeste, temperatura ajunsa la mine se incinge si ea...deci am trecut de la extrem de rece la extrem de cald, compresorul se aude cum munceste din greu dar totusi nimic la mine..am vazut un topic cu o problemuta similara si se pare ca ar exista o clapeta care mixeaza aerul in functie de temp ceruta ..aceasta clapeta ar fi reglata de un motoras..o fi motorasul respectiv de vina?! la renault service, ca de obicei..incompetenta crasa, bani aruncati pe geam ! astept daca are cineva vreo solutie, ceva asemanator, un sfat...
ProfiBv
14 Jun 2019, 21:58
QUOTE(danzel @ 14 Jun 2019, 20:31)
Stie cineva cu ce interfata ( cat de cat accesibila la pret ) am putea diagnostiga o instalatie de AC manual la un Megane 2 de prin 2003 ?
Multumesc !
La modul serios , fara mistouri....https://www.google.com/search?newwindow=1&q=baterie+r134a&sa=X&ved=0ahUKEwizgv_13-niAhXi4IUKHSFeAgsQ7xYIKygA&biw=1366&bih=636
mai adaugi un termometru si obligatoriu cunostinte despre cum functioneaza un sistem a/c de baza , standard.
dr.nils
15 Jun 2019, 10:25
Nu stiu daca postez unde trebuie, problema pare sa fie electrica, dar se manifesta numai la functionarea A/C.
De ieri, in mers, cu A/C pornit, mi s-a aprins in bord simbolul beteriei rosu, si mesajul STOP rosu.
Initial nu am inteles de la ce este, am pornit/oprit diverse chestii (casetofon, faruri, etc), iar eroarea a disparut cand am oprit A/C.
Am repetat operatiunea, acum face asta constant: cu motorul pornhit, daca pornesc A/C, in cateva secunde apare cu rosu STOP si martorul baterie, iar cand inchid A/C mesajul dispare si totul revine la normal.
Am avut rabdare sa mentin A/C pornit cu martorii aprinsi, ca sa vad daca compresorul functioneaza, si culmea, baga aer rece, deci compresorul functioneaza.
Ce poate sa fie, ce ar trebui verificat?
ProfiBv
15 Jun 2019, 11:24
QUOTE(dr.nils @ 15 Jun 2019, 11:25)
Nu stiu daca postez unde trebuie, problema pare sa fie electrica, dar se manifesta numai la functionarea A/C.
De ieri, in mers, cu A/C pornit, mi s-a aprins in bord simbolul beteriei rosu, si mesajul STOP rosu.
Initial nu am inteles de la ce este, am pornit/oprit diverse chestii (casetofon, faruri, etc), iar eroarea a disparut cand am oprit A/C.
Am repetat operatiunea, acum face asta constant: cu motorul pornhit, daca pornesc A/C, in cateva secunde apare cu rosu STOP si martorul baterie, iar cand inchid A/C mesajul dispare si totul revine la normal.
Am avut rabdare sa mentin A/C pornit cu martorii aprinsi, ca sa vad daca compresorul functioneaza, si culmea, baga aer rece, deci compresorul functioneaza.
Ce poate sa fie, ce ar trebui verificat?
Verifica intinzatorul , cureaua si daca sunt ok verifica periile colectoare , releului de incarcare de pe alternator.
danzel
15 Jun 2019, 15:51
Merci ProfiBv, fara misto ! Fac pariu ca ai inteles ce
voiam sa zic...
Pentru cei care au ceva asemanator:
AC manual, la apasarea butonului de AC se aude
acel clanc specific actionarii compresorului,
turatia motorului creste, ventilatorul porneste pe
prima treapta, teava cu ventil ramane calda, adica
nu "baga" rece...
Rezolvare : trebuie completat cu freon....
ProfiBv
15 Jun 2019, 16:17
Este ieftin sa completezi dar ma bine sa-l inlocuiesti ( recuperare,vacumare, umplere cu ulei si freon noi ).
Tu ai intrebat cu ce se diagnosticheaza , nu ?
danzel
16 Jun 2019, 10:11
Da, folosind kitul acela poti masura presiunea
si poti completa, schimba, etc. Sunt curios cum
se poate completa, sau verifica si cantitatea de ulei,
cu el...
Din cate am inteles, instalatiile automate pot sa faca
treaba asta.Extrag, masoara, completeaza, etc...
Eu ma refeream la interfata (electronica) cu care
se pot urmari mai multe date, printre care si
valoarea presiunii oferita de senzorul dedicat.
In cazul meu, acest senzor cred ca arata o valoare
mai mare ( e doar o banuiala, nu am interfata), care
pacaleste calculatorul sa poata actiona compresorul,
chiar daca presiunea nu e decat undeva la 2,5 bari...
Norocul meu a fost ca am chemat un frigotehnist
pentru instalatia din casa si l-am rugat sa verifice si
Incarcarea cu freon a masinii. In cateva secunde mi-a
aratat ca trebuie completat. Dupa completare teava cu
ventil s-a racit in cateva secunde, de unde inainte nu se
racea absolut deloc .... Sa vedem si cat tine
petre 1
15 Apr 2020, 21:56
Desi nu a mai scris nimeni pe aici de ceva vreme vin eu cu o problemă destul de bizară. Deci o sa va dau un exemplu si sper sa ma fac cat mai bine înțeles;de exemplu daca pe timp de vară parcam pentru cateva ore in soare cand reveneam si porneam clima setata pe 20 grede ventilatorul de habitaclu pornea la turație maxima si cu timpul cu cat se răcea in mașină turatia scadea si ea. Totodată electroventilatoarele de la motor porneau si ele la turatia maxima pentru un timp apoi se opreau si reporneau din cand in cand. (zgomotul era un vajait specific destul de puternic)
Acum daca fac la fel ventilatorul de habitaclu abia daca pleaca pe treapta unu sau doi, iar cele de afara nu mai pornesc decat ocazional decat daca este foarte cald. Culmea ca daca folosesc turatia pe manual instalația răcește foarte bine. In principiu am cumparat-o cu, climatronic dar am ajuns sa o folosesc ca la A/C manual. Poate știe cine va ce se întâmplă, ms.
megan2
15 Apr 2020, 22:36
Sunt foarte surprins ca mai apare inca un utilizator cu fix aceeasi problema ca a mea:
https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=316056&st=0Rezolvarea:
Nu exista...pentru ca diagnosticarea este greoaie.
Sa nu faci greseala sa te duci la service ca o sa o scoti si mai defecta.
Eu am reparat-o...cum?...dreaq stie ...a pornit singura.
Acu vreo saptamana am apasat din greseala AUTO si am auzit ventilatorul la max.
A fost o fericire si l-am lasat pornit chiar daca nu imi trebuia...toata iarna nu am avut clima.
Vezi ca in postarile din link gasesti o schema.Daca ai ceva cunostiinte si chef poti verifica una-alta.
Avand in vedere ca masina asta sta rau cu electrica eu cred ca la mine problema este de la conexiuni.Unde?...aici este complicat...
skorpio_bog
16 Apr 2020, 12:43
Problema asemanatoare era un fir rupt prin zona compresorului. Alte cauze ar putea fi: senzorul temperatura habitaclu, freon insuficient in instalatie, regulatorul de presiune, panoul de climatizare din bord.
megan2
17 Apr 2020, 20:57
Azi am mai observat un simptom...auto functioneaza doar cand este foarte cald afara (cum a fost azi) si bineinteles doar pe rece.
Am testat termistorul de la oglinda si este ok.Simplul fapt ca regleaza pe rece imi spune asta.
Senzorul celalalt functioneaza si el , testat chiar azi.Cu soarele in fata crestea turatia ventilatorului iar invers scadea.
dr.nils
24 May 2020, 12:25
De cateva zile am observat ca nu mai pot schimba pozitia fluxului de aer, a ramas blocat pe aeratoarele frontale (spre pasager).
Megane 2, benzina, clima automata.
Pe display se muta sagetile (spre parbriz, parbriz si picioare, spre pasager, sau doar spre picioare), dar indiferent ce afiseaza, aerul intra doar pe aeratoarele centrale, spre pasager.
In afara de asta, cand motorul este cald, baga aer cald, chiar daca e setat pe 15 grade, in conditiile in care afara este frig (10 grade), deci aerul ar trebui sa fie rece.
De unde ar putea sa fie problema?
MaimutaDespuiata
27 May 2020, 11:06
Daca baga aer cald cand e motorul cald, sunt sanse bune sa se fi lasat garnitura dinaintea grilei de la stergatoare (cade peretele cu tot, boala de Megane 2) . Si HVAC trage aer de acolo.
@dr.nils : daca ai chef de mesterit , urmareste fisierul atasat . pe la pagina 112 vei gasi cum demontezi torpedoul si partea soferului ca sa ajungi la clapetele de dirijare a aerului. trebuie sa cauti tija alba cu 2 bile. iti recomand sa setezi aerul pe max.jos(pozitia picioare) si abia apoi sa montezi tijele. daca nu le mai gasesti, sunt sanse mari sa fie in cutia vaporizatorului - cel ce se infunda cu frunze si duce la apa in filtru de habitaclu. daca gasesti o solutie simpla de fixare a acelor bile in caleta , anunta-ma si pe mine, te rog
Bafta!
punisher00
28 May 2020, 22:25
Apa la motor , sta la jumate ? Termostatul e bun?
dr.nils
31 May 2020, 16:27
Care apa la motor, unde sa stea la jumate?
Daca te referi la temperatura lichidului de racire, acul indica corect, la a 3-a liniuta,urca in 5 minute de la pornire si sta acolo constant, nu variaza. Termostatul cred ca e bun, avand in vedere cele de mai sus.
Nu cred ca are legatura cu temperatura motorului, mai degraba cu mecanismul de reglare a amestecului de aer cald/aer rece al sistemului de climatizare.
QUOTE(MaimutaDespuiata @ 27 May 2020, 11:06)
Daca baga aer cald cand e motorul cald, sunt sanse bune sa se fi lasat garnitura dinaintea grilei de la stergatoare (cade peretele cu tot, boala de Megane 2) . Si HVAC trage aer de acolo.
Cartonul ala cu pasla pe care sta chederul a fost schimbat, este in stare foarte buna (momentan, sa vedem cat tine), deci nu cred ca trage aer pe acolo
QUOTE(greny @ 28 May 2020, 21:01)
@dr.nils : daca ai chef de mesterit , urmareste fisierul atasat . pe la pagina 112 vei gasi cum demontezi torpedoul si partea soferului ca sa ajungi la clapetele de dirijare a aerului. trebuie sa cauti tija alba cu 2 bile. iti recomand sa setezi aerul pe max.jos(pozitia picioare) si abia apoi sa montezi tijele. daca nu le mai gasesti, sunt sanse mari sa fie in cutia vaporizatorului - cel ce se infunda cu frunze si duce la apa in filtru de habitaclu. daca gasesti o solutie simpla de fixare a acelor bile in caleta , anunta-ma si pe mine, te rog
Bafta!
Multumesc, speram sa fie ceva mai simplu, sa vad cand pot sa imi fac timp sa ma apuc de bricolat, sau o sa merg la service sa ii las pe cei in masura sa isi bata capul
punisher00
2 Jun 2020, 17:30
Nu este deloc complicat.
Trebuie dat jos torpedoul si apoi se vede acea clapeta de dirijare cu tot cu tija alba cu bila in capat. Si la mine a fost iesita , am pus o la loc destul de usor.
Urmareste tutorialul de schimbat filtrul de habitaclu , pentru a da torpedoul jos si apoi ai acces acolo.
Urmeaza sa curat ciuperca aceea a vaporizatorului . Am schimbat filtrul de polen si tot am un miros de caine ud in masina. Nu se mai scurge apa complet sub masina si iti fac poza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.