Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: EGR Megan 3 1.5 DCI
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
petree
Am megane 3 1.5 DCI 196000km 2011

Am demontat EGR-UL pentru curatare, nu aveam probleme cu el.

Dupa montare cred ca am recuperat niste caluti.

Parca urca mai repede in ture.
Silviu881
Ai demontat cate ceva de pe la motor? Nu ma prea pricep eu, desi parca as curata si eu EGR-ul la DCI-ul meu. Ai curatat cu spray de frane cumva?
gangara
Oau. jumatate de motor demontat pt un EGR.
Poti preciza te rog cat timp a luat demontatul?
Nu se decalibreaza nimic in urma demontajului/montajului?
petree
Demontat in 1.30 h

Am spalat cu de toate, spray de frane si o solutie de spalat motorul.

La montaj a fost destul de greu, sunt suruburi de diferite marimi, dimensiuni, montajul 2 ore.

Toate au fost puse cum au fost, de colegul meu mecanic.

Se merita curatarea EGR-ULUI.

Urmatoarea miscare va fi un ijector care rapane la 1900 de ture.
silvanu96
Eu am scos doar egr-ul si trompa aceea. N-am indraznit mai mult. Data viitoare...
Silviu881
As vrea si eu sa-l curat, poate cine sa-mi explice cum se face, cam cat dureaza si cat trebuie sa desfac de pe la motor?
ProfiBv
QUOTE(petree @ 25 Jul 2017, 17:54)
Demontat in 1.30 h

Am spalat cu de toate,  spray de frane si o solutie de spalat motorul.

La montaj a fost destul de greu, sunt suruburi de diferite marimi, dimensiuni, montajul 2 ore.

Toate au fost puse cum au fost, de colegul meu mecanic.

Se merita curatarea EGR-ULUI.

Urmatoarea miscare va fi un ijector care rapane la 1900 de ture.
*


Salutare Petre.
Indraznesc sa intreb ce ai fatut in problema injectorului? Pe Grand Scenicul meu cred ca-s mai multe care "rontaie" si incep sa ma stresez de costuri .
clau166
A curatat cineva EGR de joasa presiune ?
Detin Megane 3 1.5 dci cu 2 egr :
- un egr de inalta presiune cel obisnuit pe care il avem toti. Pana acum am crezut ca doar asta e pe masina mea ;
- al doilea egr de joasa presiune prezent pe motoarele k9k 636.

Ma intereseaza daca are cineva vreo experienta cu acest egr de joasa presiune. Am ceva probleme la cum se comporta masina in demaraj , la incalzirea motorului si la consum mai ridicat mai ales cu motorul rece.

Cred ca am acelasi EGR ca cel de pe motoarele 1.6 dci de aici .
chivereanumarian
Problema lor ca se mai blocheazã, dai cu wd40
clau166
Nu imi apare eroare in bord doar ca e crescut consumul si nu stiu de unde. Am mers neregulat la ralanti + demaraj ceva mai prost. Cateva sugestii erau sa ma indrept catre EGR pe care am sustinut ca l-am curatat pana am aflat ca mai am si acest al doilea EGR de joasa presiune. Ma intereseaza defapt daca acesta are vreo influenta sau e doar pentru regenerare filtru particule.

O alta anomalie a masinii foarte observabila e ca in treapta 6 consumul e mai mare decat in treapta 5 chiar ruland cu 120km/h. Daca arata 6% in treapta 5 , in treapta 6 sare lejer la 7,5% minim. Nu e impresie de moment pentru ca am rulat de proba vreo 30km si consumul e permanent mai mare. Nu am explicatie. Pe diagnoza apare ca in treapta 6 cere calculatorul presiune mai mare si primeste. Consumul e per total mai mare in orice treapta. Cel putin cand e rece masina daca fac un drum de 5 km ( 2,5km dus si 2,5km intors ) extraurban nu scap sub 8-9% consum mediu . In oras daca merg doar 3km cu motorul rece nu scad sub 10-12 litri si vorbesc de Pitesti nu de Bucuresti.

Am detinut anterior un Clio4 si anterior lui un alt Megane 3 si nu existau aceste consumuri aiurite. Nu mai zic de intarzierea la accelerare care apare mai ales la turatii mici ( 2000 rpm ) . Initial a fost turbina la care agata geometria dar observ ca s-a deblocat si merge normal turbina imi face presiune 2,6 bari. Nu mai este problema acum de turbina. Am analizat putin si debitmetrul de aer dar si acela pare in regula : am flux de aer intre 22-38kg/h ralanti pana la 400kg/h . Cu el scos am demaraj mai prost dupa 3000 rotatii deci ar fi bun debitmetrul.

EGR-ul nu se comporta bine. La celelalte motoare k9k 1.5 dci egr-ul functiona la ralanti dar si la sarcini mici la mers economic. La masina asta nu merge. Am crezut mult timp ca nu merge deloc pana am vazut pe diagnoza ca defapt EGR-ul deschide doar la subturare grava 1400-1500rpm maxim si turbina sa nu faca deloc presiune. Cum face turbina presiune cum inchide egr-ul. Apoi am aflat de acest al doilea EGR care ia aer din evacuare si il reintroduce inainte de turbina in admisie.
Nu am vreo eroare in bord. Nu afiseaza probleme. Supapa aceea EGR sub masina se aude cum se misca la punerea contactului.

Stiu ca EGR ajuta la incalzirea motorului. La mine se incalzeste foarte greu. Am schimbat termostatul in primavara si am pus unul de 89 grade fara vreo schimbare evidenta doar ca acum nu mai coboara temperatura afisata in bord. Pe temperatura exterioara 0 grade daca merg extraurban cu caldura pornita nu-mi apare apa la temperatura buna nici dupa 30km. Mentin turatia peste 2000rpm pentru ca altfel chiar nu se incalzeste motorul. Chiar si dupa ce apare temperatura buna in bord daca ridic usor temperatura in interiorul masinii scade iar afisajul temperaturii lichidului de racire. Merg cu carton pus in fata radiatorului acum. Initial mergeam cu carton pe 50% din suprafata radiatorului ulterior am acoperit 100% radiatorul. Se incalzeste mai repede acum si acolo ramane. Nu mai scade temperatura din bord. Pe diagnoza am vazut maxim 87 grade la demaraje prelungite in general stand la 82-83 grade. Am reparat efectele nu cauza.


Intrebarea pe scurt este daca acest egr de joasa presiune poate cauza vreuna din problemele mentionate de mine.
silvanu96
esti sigur ca e inlocuita? poate doar curatata-gresata... poate blocata sa nu mai intervina in functionare.
din ce spuneau cei ce au avut probleme cu ea, egr-ul asta lucreaza doar la regenerare fap, pentru a creste si mentine temperatura ridicata pe fap la regenerare.
si inca ceva ,aveau becul aprins in bord cu mesajul check antipolution system...
clau166
Sunt sigur ca e inlocuita pentru ca e esapamentul taiat. Din fabrica e dintr-o bucata. E prins acum cu niste mansoane metalice. Fostul proprietar mi-a dat si o factura cu inlocuirea ei prinsa pe factura. Uite aici ma duce si pe mine cu gandul : poate e modificata cumva sa nu mai functioneze. Am mai gasit pe masina asta alternatorul modificat de la 210A original la 150A. Poate i-a facut ceva sa nu mai afiseze eroarea.

Ce e ciudat e ca nu am niciun mesaj in bord. Totul e ok. Consuma mai mult masina, merge prost la ralanti in special la rece. Cat timp e rece motorul se balbaie rau. Aproape as zice ca am mici intreruperi. Se incalzeste greu motorul. Renault chiar face reclama ca tipul meu de motor se incalzeste mai rapid dar in realitate la mine se incalzeste mult mai prost decat la vechile motoare k9k 1.5dci pe care le-am avut.
cj98czh
QUOTE(clau166 @ 13 Jan 2020, 10:33)
Poate i-a facut ceva sa nu mai afiseze eroarea.
Ce e ciudat e ca nu am niciun mesaj in bord. Totul e ok.
*



EGR off ?

QUOTE(clau166 @ 13 Jan 2020, 10:33)
Consuma mai mult masina, merge prost la ralanti in special la rece. Cat timp e rece motorul se balbaie rau.
*



Du injectoarele la testare pe banc + test cu borcanasele inainte ..

clau166
La injectoare ma astept sa am unele probleme. Am un injector cu corectii mari la rece. Nu cred ca din injectoare se explica consumul marit la rece si incalzirea grea a motorului. Nu mai zic ca e inexplicabil cum sare consumul in treapta 6 pe autostrada. Daca merg la 120km/h in tr5 imi afiseaza sa zicem 6%. Daca pastrez viteza si dau treapta 6 deja sare la 7,5% garantat. Nu e doar afisaj pentru ca e testat la pompa ca papa mai mult. Pe diagnoza se vede ca in treapta 5 am presiune in turbina 1,3 bari iar in treapta 6 sare la 1,8 bari ambele la 120km/h.

Hai ca ar consuma mult dar de ce se incalzeste asa de greu ? Subliniez ca am mai avut 2 motoare 1.5 dci de la renault si stiu cum se incalzesc. Nu se compara cu benzina dar nici in felul cum se incalzeste al meu acum. Renault chiar se lauda in brosura de prezentare ca motorul k9k 636 se incalzeste mai repede ca are nu stiu ce management termic.

EGR off ar fi naspa. Nu prea am cum sa verific , nu ? Teoretic daca cineva face egr off o face cu cap si merge masina in parametri ? Mi-a povestit la un moment dat cineva de un EGR blocat cu o tabla si efectul era ca masina consuma mai mult dar era mai fasneata si intra aer curat in motor. EGR-ul asta de inalta presiune l-am verificat si curatat . E ok . Avea unele depuneri dar nimic de speriat.

Ce mi-as dori ar fi sa elimin ce se poate elimina prin diagnoza si apoi sa verific ce e mai usor pe masina. De exemplu acea clapeta as putea sa o demontez . Dar ce e de verificat la ea ? Trebuie sa stiu intai cum functioneaza pentru ca odata demontata de pe masina ma astept sa o gasesc ca se misca normal. Din diagnoza e un modul testare egr joasa presiune. Dau test , se aude cum se misca pe sub masina un arc/clapeta sau ceva care produce un zgomot si testul se incheie cu bine.
silvanu96
ai vazut faza cu rezistenta pe regulatoru pompei de injectie , la motoarele cu start-stop ??
cj98czh
Gaseste un posesor pe forum cu o motorizare ca a ta .. si vezi la el cum este ..
clau166
Multumesc amandurora pentru sugestii. Intr-adevar trebuie sa compar cu una care merge bine. Doar acolo voi putea face unele diferente mai ales ca ar putea fi modificari mai serioase ascunse.

Am citit despre rezistenta aceea si chiar am probat la mine. E montata in prezent. N-aveam vreun simptom descris acolo si nici nu s-a schimbat nimic in bine sau in rau. Am verificat pe tester temperatura motorinei inainte si dupa modificare si este cu vreo 10 grade mai calda dupa modificarea rezistentei. Fara efect. Nu mi se oprea motorul la ralanti.
MTP94
O intrebare , La Megane 3 1.5 dci 110 cp 2014 euro 5 exista si dpf si egr ? Nu ma pricep .
costas78
DPF(FAP) este filtrul de particule si este un filtru activ, iar EGR este o valva de recirculare a gazelor de esapament. Sunt doua componente total diferite. Daca ai cod motor 636 e posibil sa ai doua EGR-uri si o clapeta control presiune diferentiala evacuare, pe care multi o confunda cu al doilea EGR.
Gil26
QUOTE(MTP94 @ 20 Mar 2023, 18:01)
O intrebare , La Megane 3 1.5 dci 110 cp 2014 euro 5 exista si dpf si egr ? Nu ma pricep  .
*


Din cate stiu pentru Megane III 1.5 dCi doar cel de 105CP motor K9K832 si de 85CP K9K830 nu au FAP insa acestea au fost fabricate intre 2008 si 2010, in rest toate motorizarile de 110CP Euro5 2014 K9K836\837\846\... au FAP si EGR, ex atasat pentru un K9K636.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.