Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1310 - 1989
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
dadoshel
Multumesc frumos,
Inca nu stiu cu certitudine ce modificari i voi aduce sau daca i voi aduce.....vedem cum se comporta, inca nu am apucat sa ies cu ea pe drum smile.gif
roland
Primul drum sa fie pe platforma :-)
Serios...
dadoshel
Doar nu-s nebun sa ies cu ea pe strada fara itp, la cat ma stiu de norocos nu fac 100 m si ma opresc baietii smile.gif
roland
Corect, daca iasa la control atunci sigur vor opri masini mai vechi, sansele sa fie cu probleme fiind mai mari.

Spor!
dadoshel
Ieri seara s-a lucrat la frane:
-inlocuit etrieri fata, discurile si placutele sunt in parametri
-inlocuit furtun frana dreapta,cel de pe masina nu se infileta ok in etrier, am preferat sa nu fortam, era unul pe stocul fostului proprietar
-pompa ei este functionala
-pe spate ferodourile si cilindrii sunt ok. Luasem cilindri noi, am preferat sa nu umblu daca merg
-reglat nitel frana de mana
-aerisit
-rezultat ok
Pana saptamana viitoare ce mai am timp de ea, asteptam sa vedem daca nu curge pe nicaieri smile.gif
-rezolvat semnalizarile din bara fata
-incercat sa rezolvam faza scurta pe stanga: demontat far, strans mufe putin cu patentul. Cu farul dat jos a mers, dupa montare...pauza. Ramane de rezolvat saptamana viitoare
Alte problemute:
-bielete anti-ruliu
-bucse tirant
-zisesem ca electromotorul se balbaie, problema pare a fi totusi alta. Cu contactul anulat, porneste de fiecare data. Legat din nou contactul, porneste daca se forteaza putin cheia intr-o anumita pozitie, si asta nu tot timpul. Sa sper ca rezolv cu un spray de contact sau iau un contact nou? Am vazut pe ner ceva Breckner la o suma de nimic.
Ca tot m-a pus pe ganduri colegul cu volanul: ar fi tiganie mare sa pun unul ca cel din foto de mai jos? Stiu sigur ca am vazut pe dacia din 90-91 si era al ei.
Multumesc frumos.

Ov
gasesti contact uamt nou, nu pune breckner! mai bine iei un contact de la remat!
Alex1300BV
Felicitari pentru masina! Câti km are?
dadoshel
@Ov: am vazut ceva pe net la 55 RON, dar zice model nou....se incadreaza? Sau ma poti ajuta cu o indicatie exacta? Multumesc.
@Alex1300BV: multumesc frumos, are 48000 km la bord
BLUE R 19
Model nou este cel cu dantura pe ambele parti la cheie, merge, cheia arata altfel si nu mai scrie UAMT pe suprafata din inox. Sa fie UAMT, celelalte sunt bune doar de dat dupa caini...poate si piatra este mai valoroasa.
Adrian Frigo
Break-ner,MasterSpârk și Asam sunt petarde chinezești.Dacă îți place fumul în mașină,e perfect ca piesă! smile.gif De partea mecanică nu mai vorbesc....
UAMT din dezmembrări,nou e greu să găsești,și chiar dacă mai dai de vreunul prin magazine și ai norocul să fie din ultimele loturi(unde au dat și ăștia rasoale cât cuprinde)n-ai făcut nimic.....o,ba da,mint,ai pierdut cel puțin 100-150 de lei!

Cu volanul mai așteaptă că nu știi de unde sare iepurele! wink.gif
dadoshel
Priceput.....o sa caut UAMT, vedem ce iese
95bogdi
eu zic ca asta e cel mai frumos volan pentru 1310 tlx tongue.gif
iustin_uap
Care, de altfel, e si modelul original.
dadoshel
Da, stiu ca ala e originalul, era o idee doar cu varianta cealalta smile.gif
Ov
Cauta cu rabdare pe forumuri (fa-ti cont si pe classiccar.3xforum.ro), pe olx, tocmai, grupuri de facebook (mai ales) si o sa-ti iasa in cale si un contact. Eu am gasit unul UAMT nou nout, modelul vechi, dar il tin pt sport (in speranta ca o sa o mai fac vreodata ...)
Daciotul_98
Salut te pot ajuta cu un contact nou de Uamt, el este pt oltcit, între ele diferă mufa finală. Oltcit are pini iar dacia papuci, in rest sunt identice. Pret 80 lei.
dadoshel
@Ov, m-am tot uitat incoace incolo pe net, nu vreau sa pun mizerii pe masina, dar am cateva chestiuni pe care trebuie sa le rezolv urgent, pentru a putea duce masina la ITP. Fra ITP nu ma pot duce la inmatriculari samd. Mi-e jena sa ma duc cu contactul actual, si sa porneasca in 2 cazuti din 5 smile.gif
@Daciotul_98, iti multumesc frumos pentru bunavointa, te voi contacta pe privat.Tocmai ce am primit o oferta tot pe de forum, insa nu mi-e clar daca e nou contactul
dadoshel
Ieri s-a mai lucrat putin, suntem gata de mers cu curaj la ITP biggrin.gif
-inclocuit bucse tirant, avea fostul proprietar de Fartec
-inlocuit bielete anti ruliu
-schimbat volan cu unul conform, cam uzat, dar pe moment merge pana gasesc unul bun
-montat stergatoare noi Goodyear, nu-mi prea place cum se clipseaza pe brat, au putin joc....
-schimbat tot ansamblul schimbator viteze, de la cutie incoace. Aici a fost distractia mai mare, am inceput cu inlocuire patina, o mizerie de 3 lei, care fix atat face. Nu au ajuns sub nici o forma gaurile prefabricate ca sa poata fi reglata omeneste, ca atare, in partea necesara s-au taiat pana in capat. Pe cand sa zicem hop, am constatat ca si levierul are o problema, tija intra efectiv prin bila cand apasam pentru marsarier. Am intrat iar in camara omului smile.gif si am luat tot ansamblul, levier + bieleta pana la cutie. Merge perfect. Levierul din pacate nu este conform, este modelul indoit. Aici am dat iar de o dilema: pana sa-l punem sus l-am luat drept solutie de moment, sa finalizez urgentele ca sa pot merge la ITP. Insa odata montat constat ca e mult mai comod in utilizare: pot sa dau scaunul suficient de in spate ca sa nu dau cu genunchii in volan si totusi sa ajung la treptele 1,3 si 5. Sunt foarte tentat sa-l las pe asta.....
-am identificat si problema la faza scurta dreapta, becul era de vina, initial dadusem vina pe instalatie. Era crapat soclul. Se rezolva si asta, becul pregatit nu era ce trebuie, n-am fost eu atent.
-franele sunt asa cum le-am lasat acum o saptamana, pedala sus, fara pierderi de lichid

Pe undeva spre finele saptamanii viitoare urcam pe platforma si mergem la ITP, va anunt de rezultat.
DACIOTUL_97
Avand cutie in 5 trepte,levierul indoit e ceea ce trebuie !
Daciotul_98
Mult succes ! Începând cu 1991 pe unele dacii s-ar pus mânere curbate, eu așa am pe berlina mea Tx din 91
dadoshel
Da , si la a socrului meu care e din 91 e tot curbata.
Mersi frumos, astept coletul smile.gif
dadoshel
Azi a urcat vitejeste pe platforma dupa 5 ani de odihna smile.gif
Fiindca locatia la care am dus-o a permis sa ma pot da cu ea, si are si asfalt si teren viran, am dat cateva ture.
E inchegata, nu bate nimic, pleaca bine, franeaza bine.
Problema noua: la plecare cu span se aude nitel planetara dreapta. Stiu ca sunt lungi si scurte, cum imi dau seama de care e? Mai gasesc pe undeva noi? Pe ce producator sa caut?
Multumesc.
Adrian Frigo
Cv. 4 trepte=planetară lungă
Cv. 5 trepte=planetară scurtă

Planetare noi de uzină sunt un vis umed,poate să mai ai noroc să găsești General Ricambi(italienești,recondiționate).Altceva.... unsure.gif
dadoshel
Pai si atunci iau noi de care or fi sau second/reconditionate?
Noi, din ce vad pe net, sunt Asam....
opre
Salut, am eu 2 planetare Glentzer bune.
dadoshel
Se vand doar set? Care ar fi pretul?
Rog colegii sa ma sfatuiasca la ce ar trebui sa fiu atent in cazul achizitiei.
Multumesc.
opre
Doar set, pret 300Ron
maho
QUOTE(dadoshel @ 24 Aug 2017, 03:57)
Pai si atunci iau noi de care or fi sau second/reconditionate?
Noi,  din ce vad pe net, sunt Asam....
*


Iei de care vrei, dar n-ai stiut tu sa cauti. Tie-ti trebuie scurte.
Daca te hotarasti sa iei Ricambi, codul e DC3002, gasesti de exemplu aici, dar mai sunt si pe alte situri. Nu te lua dupa dimensiunile schitei de pe sit, nici dupa "compatibilitatile" din tabel (nu merg astea la 1300). Eu am tot Ricambi (lungi, evident, aferente masinii mele), si sunt multumit, n-am nici o problema dupa ~ 15.000 km.
Mai gasesti si altele, noi, vezi pe e-piesa de exemplu.
QUOTE(dadoshel @ 24 Aug 2017, 12:26)
Rog colegii sa ma sfatuiasca la ce ar trebui sa fiu atent in cazul achizitiei.
Multumesc.
*


Pai verifica sa n-aiba joc cand rotesti de ambele capete. Jocul se simte la mana.
DACIOTUL_97
QUOTE(Adrian Frigo @ 24 Aug 2017, 00:19)
Cv. 4 trepte=planetară lungă
Cv. 5 trepte=planetară scurtă
*



Cutia in 4 se mai nimerea și cu planetare scurte,așa a avut a mea din fabrică,deci nu e o regulă generală.

Planetarele Ricambi sunt ok,dar o să trebuiască majorate găurile pentru știfturi.
maho
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 24 Aug 2017, 14:20)
Planetarele Ricambi sunt ok,dar o să trebuiască majorate găurile pentru știfturi.
*


Nu neaparat. rolleyes.gif
dadoshel
Asadar sugestia ar fi sa caut totusi noi? Cele propuse de colegul Opre daca sunt in parametri au sanse sa fie mai bune decat ce gasesc acum pe piata? Ieftine vad ca nu sunt. Stiu ca avea tata pe fosta Dacie, daca bine tine minte era ce zoala cu modelul asta Glentzer(nu mai stiu exact ce nu gasea, tripoda, burduf?)
maho
Nu stiu in ce stare sunt ale colegului si ce grad de uzura au, cat au fost folosite si cat o sa mai tina. Poate au mai fost reconditionete (mai mult sau mai putin bine) sau poate nu, habar n-am.
Cele Ricambi sunt reconditionate DE FABRICA, in Italia, arata ca noi, si sunt vandute in cutie, sigilate, la preturi pe care le gasesti pe situri. Repet, eu sunt multumit de ele, le-am luat acu' vre 4 ani cu 190-200 lei bucata.
opre
Cele pe care le am eu nu au joc la tripoda, doar putin la partea fixa.
dadoshel
Multumesc Opre, o sa caut totusi noi, vedem cum mi-a fi norocul.
Azi am mai lasat-o putin sa mearga, am un sunet nou smile.gif. Ceva zornaie cand o las din acceleratie, la relanti sau in turatie nu se aude. Zgomotul mi se pare a proveni de jos din partea dinspre habitaclu....
Contactul ala ma omoara.....la prima incercare a pronit, dupa ce am oprit-o , n-a mai vrut in ruptul capului. Abia astept sa soseasca cel promis smile.gif
dadoshel
No asadara avem si ITP biggrin.gif
Vineri seara am facut un drum de aprox 60 km, am avut si de urcat si de coborat, nu a tusit, trage foarte frumos.
Constatari la final de drum si peste week-end:
-planetara dreapta nu are sanse sa scape, bate binisor in curbe
-daca schimb treptele de viteza si cad undeva in jur de 2000 rpm, cand incerc sa accelerez imi da impresia ca sar motorul si cutia de la loc atat de tare se zdruncina tot ansamblul. Ce ar trebui sa verific? O fi ceva tampon de pe undeva?
-kilometrajul osclieaza.....se stabilizeaza pana la urma, dar oscileaza destul de bine
-radiatorul se umezeste in dreapta jos, o sa caut altul
-franele, desi zice ci omul de la ITP ca sunt ok, mie mi se par praf....pedala e sus, tare, dar parca apas pe cascaval....m-oi fi dezvatat eu si am asteptari prea mari?
-una din saibele de la noile bujii nu etansa corect,a prelins ceva ulei, asta s-a rezolvat deja, cu alta saiba. Acum etanseaza corect.
-incarcarea sta in zona hasurata daca nu am consumatori. Daca pornesc farurile si mai porneste si gmv e de tot pe minus. E normal?
Multumesc pentru rabdare.
INTREB: este exclusa posibilitatea ca din cauza vreunui tampon cutie sau motor rupt/obosit sa bata planetara? Omul zice ca nu batea cand a fost scoasa din uz....
dadoshel
Nici o parere, nimeni?
iustin_uap
Topicului astuia nu i-ar strica mai multe poze. smile.gif
dadoshel
M-am gandit eu ca va plictisiti fara poze smile.gif
Facem si poze.
Numai dati-mi sfaturi ca sa am de lucru smile.gif
Multumesc
Alex1300BV
sint unele lucruri evidente.
Dar asa, la distantza, e cam greu de dat sfaturi (cel putin pentru mine)
am o idee: trebuie pusi la contributie mai multi mecanici: trebuie luati la un "test drive" si fiecare o sa contribuie cu câte ceva.
dadoshel
Pai na....eu sunt deschis la sugestii smile.gif
As incerca sa fac si eu ce pot, nu sa fug la mecanic pentru orice.
Adrian Frigo
Găsești aici pe forum tot ce te interesează,de ce nu cauți?! biggrin.gif
dadoshel
Acu...sa fie cu iertare, nu ma descurc cu search-ul ala, numa balarii gasesc...
Lasand la o parte planetara, am cautat: tampon motor, tampon cutie, sarit schimbator, vibrat schimbator si n-am gasitnimic relevant
La fel la frane.....ba ca-I jos ba ca-I altfel. La mine nu e jos, dar imi lasa impresia ca apas pe branza, nu simt un punct ferm de oprire a pedalei...
Scuze daca sunt enervant, aveti putina rabdare cu mine smile.gif
sobolan
QUOTE(dadoshel @ 31 Aug 2017, 22:34)
La mine nu e jos, dar imi lasa impresia ca apas pe branza, nu simt un punct ferm de oprire a pedalei...

*



aer pe instalatie,aeriseste-le !
dadoshel
Avand in vedere ca au fost aerisite cand s-au schimbat etrierii pe fata, rezultatul fiind ok(atat cat ne-am putut da seama miscand masina prin curte) pe unde ar putea primi aer in instalatie? Ce ar fi de verificat? Pompa ei si-a dat drumul dupa cateva insistente, sunt sanse sa fi uitat din nou ce are de facut?
Multumesc
dadoshel
Nu vrea nimeni sa-si dea cu parerea referitor la hurducaturile la cutie/motor? Bate foarte tare, lasa impresia ca-mi arunca cineva de sub masina levierul in sus smile.gif
Azi am luat tampoane cutie si un tampon evacuare, poate ajung in week-end pe la ea.
A schimbat cineva tampoane la cutie?
Mersi
BN64FLO
Incearca sa schimbi uleiul si poate isi da drumul...o fi blocat vreun sincron ceva, habar n-am, am patit aproape la fel, in marsarriere si treapta 1 scutura de dadea cutia in pod, a trebuit schimbata cutia ca altfel n-am rezolvat-o...tampoanele se schimba destul de usor...dai jugul jos si gata
sobolan
daca zgomotul vine de la cutie si se manifesta mai ales la liber iar cand calci ambreiajul dispare e clar si sigur,sunt rulmentii de la trenul fix.....ala cu role de la priza cade la dacii smile.gif ,pune si tu o fimare ceva ca sa intelegem si noi....logic e ca daca te doare ceva mergi la doctor si stai sa te consulte,asa din povestiri se pot deduce o gramada de "boli" care poate n-au nici o treaba cu realitatea.
dadoshel
Incerc sa ajung sambata la ea si sa filmez, pare ca nu reusesc sa ma fac inteles.
Simptomele sun de mers subturat, dar impinse la extrem, lasa impresia ca sare levierul de viteze de la loc asa tremura/sare.
Sambata as vrea sa schimb si radiatorul. Am gasit la cineva unul romanesc aproape nou, cred ca am dat cam mult pe el(150 RON). Gasisem la magazine Asam sau Breckner pe la 130 RON, dar mi-a trecut pofta cand a zis madama ca tin si astea un 2-3 ani smile.gif
Avand in vedere ca acum este apa in motor, am cumparat si 3 l antigel concentrat. Va fi suficient sa umplu noul radiator si vasul de expansiune si se aeriseste singura? Trebuie sa fiu atent la ceva anume?
Multumesc.
razvan1985
Zgomotele ciudate,pot proveni de la esapamentul care atinge in jugul cutiei,sau de la prinderile cutiei pe jug,ce sunt slabe,ori vreun tampon rupt !;-)
roland
Apa sau apa distilata?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.