Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1310 - 1989
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
sobolan
QUOTE(dadoshel @ 26 Aug 2019, 17:11)
Interiorul e dezechipat, am vazut atunci ca e bai acolo, de aia am insistat pe zona.
Problema e , dpmdv, de la rahaturile alea de gauri cu dop de tabla. Nu le inteleg rostul, dar peste tot pe unde este rugina in zona lor a inceput. Exceptie fac centurile spate si imbinarea aia de la pedalier. ,
*



problema de acolo nu e numai de la dopuri ,e si de la rahatul ala de pasla de kko+cartonul ala bituminat,aia tine umezeala/condens acolo,are rol de antifonare fonica...eu arunc pasla aia de la orice masina prind,chiar si la golf am scapat de ea.


QUOTE(Ov @ 27 Aug 2019, 10:21)
Alea le poti astupa linistit cu un petic de tabla. Rostul lor a fost in fabrica cand caroseria era scufundata in baia de grund/vopsea si pe acolo se scurgea zeama din ea.
*



corect,se numesc gauri tehnologice.....petic de tabla lipit cu mastic pensulabil sau sudat si apoi o mica gaura de 6 pentru scurgere si/sau egalizare temperaturi(anticondens)....

Ai luat aparatul ala cu sarma flux pana la urma ?
Agrig
QUOTE(dadoshel @ 27 Aug 2019, 17:54)
Nu isi da cineva cu parerea...



Alea 2 ce le`ati pus merg doar cu sirma flux si rola mica, D100 de max 1Kg.
Sirma cu flux e scumpa bine, Lincoln e cam 40 lei 450g.
Sirma plina e in jur de 50-60 lei 5Kg, trebuie insa gaz, rezolvi cu extinctor G5 reincarcabil, regulator si aparat bun.
Este o achizitie pe termen lung si merita sa iei ceva mai bun.
Mai este un aspect, cu cit mai ieftin aparatul cu mai pretentios cu utilizatorul, utilizator incepator, aparat ieftin, reteta cu sanse mari de fail.
Eu recomand ceva de la Jasic, 3ani garantie sau Stahlwerk, 5 ani.
https://www.weldmaster.ro/aparate-de-sudura...rsoane-juridice
https://www.weldmaster.ro/aparate-de-sudura...rsoane-juridice
E de luat cu rola D200, de 5Kg.
Mai este inca ceva, de preferat cu pistolet detasabil, cele cu Euroconector, si acolo mai ai de schimbat linerul, duze de gaz, cea de sirma din timp in timp, sint consumabile.

P.S. nu fac reclama la acel site insa e singurul ce aduce Stahlwerk in tara.
P.P.S. Cele care merg cu gaz trebuie neaparat sa aiba stutul de gaz pe spate, fara ala e doar cu sirma tubulara cu autoprotectie.
Atentie la sirma tubulara, mai exista si sirma cu flux care necesita si gaz de protectie, sirma dual shield flux core, aia nu merge cu aparatele fara gaz...
dadoshel
@sobolan : stau pe ganduri intre cele 2 aparate de la postul 287
@agrig: din pacate aparatele propuse de tine imi depasesc bugetul, in varianta asta ar fi mai usor sa o duc undeva la vreun tinichigiu pentru cele 7-8 petece cate sunt. Aparatul il iau strict pentru lucrarea asta, cred ca dupa ce termin il pun pe Olx:)
Cred ca am inteles eu gresit functionarea acestor aparate. Din cat am apucat sa citesc intelesesem ca pot functiona atat cu sarma flux cat si cu sarma plina(in variana cu sarma plina functionand ca un aparat clasic, dar cu posiblitati de reglaj mai fin, nu chiar atata zgura etc). Din ce imi spui am inteles gresit...
AnTonio_12
Īncerca la un tinichigiu ca sa nu te complici...
Nu cred ca iti ia mult pt niste petice... blink.gif
dadoshel
Nope, e la 60km distanta de Cluj masina, numai platforma dus-intors costa mai mult decat un aparat de-ala. Cand ajungem la vopsit e alta poveste.
AnTonio_12
Oh. sad.gif

sobolan
QUOTE(dadoshel @ 28 Aug 2019, 12:53)

Cred ca am inteles eu gresit functionarea acestor aparate.
*



posibil....is doua tipuri mari si late:alea care sudeaza cu mediu protector(gaz) si care pot suda si fara cu sarma flux dar se schimba alte role de impingere a sarmei si duza respectiva la grosime in pistol.....al doilea tip is alea care sudeaza fara DOAR cu sarma FLUX.....punct.
dadoshel
Boon, deci alea de le-am pus eu la link in postul 287 sudeaza cu sarma flux, are in componenta bullshitu ala de tine loc de gaz
Pls, avand in vedere ca tre sa duca o lucrare, recomanda unul din ele. Eu as fi mers pe cel rosu, vad ca pot cobori mai jos amperajul
BN64FLO
Ia-l pe care vrei...al meu are 130A si e reglabil in 4 trepte (are comutator min-max si 1-2) si merg cu el in blana mereu...nu e prea tare...cum ziceam si mai sus, mai greu e pana prinzi smecheria pistoletului
maho
Avand in vedere ca
QUOTE(dadoshel @ 28 Aug 2019, 12:53)
Aparatul il iau strict pentru lucrarea asta

chiar merita sa dai bani ca sa inveti sa sudezi pe masina ta?
Un sudor bun nu se face peste noapte.
Agrig
QUOTE(dadoshel @ 28 Aug 2019, 14:43)
Nope, e la 60km distanta de Cluj masina,


Ii fi dejan ca mine... biggrin.gif
Un aparat de sudat bun este tot timpul necesar la casa omului.
Iti deschide noi posibilitati in a face enorm de multe pe linga casa.
Abia dupa ce`l ai iti dai seama ce bun este.
In esenta este alegerea dumneavoastra, noi ajutam cu ce putem.
Aparatele cu gaz merg toate cu sirma flux dar trebuie intoarsa polaritatea, au in interior posibilitatea asta cam toate, unele chiar la borne.
Pe sirma flux se merge cu - pe fir iar la sirma plina si gaz de protectie cu + pe fir sau mai simplu la pistolet.
Colegul are aparat de 130A cu care sudeaza table, radmasa.gif
La table se merge pe la 35-45A, nu 130A.
Bineinteles ca nu le infloreste colegul, atita poate aparatul, scoate probabil la jumatate si asta e, e mai usor de scris 130A decit de scos.
Asa arata o sudura la 125Adc cu sirma de 0,8mm pe un fier "forjat" de 10x12mm.
[attachmentid=1628108634]
Acolo sint 120-130Adc, nu mai mult.
dadoshel
Poate ca nu... Dar mi-am propus sa fac eu cat se poate de multe.
Nu am zis ca primele suduri vor fi direct pe masina. Imi iau o mica perioada de practica pe tablele din gospodarie. Chiar nu am alta solutie. Sa o car pana la Cj pe platforma si inapoi nu incape vorba. Nici nu am gasit sudor care sa aiba aparat, sa-l duc la masina.
Ce sa zic, poate gasesc totusi pe cineva care sa sudeze, odata ce am aparatul.

28 Aug 2019, 21:19:
@Agrig: nope, Catinean smile.gif
Si pe mine m-a contrariat valoare propusa, in descrierea aparatelor, pt tabla de 1 erau recomandate valori pana in 60A.
Presupun ca locul de bastina e Dejul, dar locuiti in alta parte a tarii...
BN64FLO
Clar ce scrie pe aparat nu e valoarea RMS, e o valoare maxima, aparenta...tine si de experienta si de ce table sudezi, cum le sudezi, etc...tabla pe masini o sudez doar in puncte, in cordon as gauri-o si s-ar si decali/stramba groaznic...cu el pe maxim, am taiat fier beton de 8, daca mi-am pus mintea cu el...dar fac si puncte, pt ca imi place sa tin 2 sec pe pistolet si sa stiu ca e prins bine...o sa pun o poza cu un cordon pe niste suporti facuti din tabla de 5mm cu teava de 3 in carne
Agrig
Da, sint nascut in Dej, ala e locul meu de bastina insa viata m`a dus in Banat.
Aparatele de 300-500 lei sint cu trafo, facute cu economie si merg cum merg.
La table alaturate se calculeaza la MAG cam 40A/mm, deci la 0,8mm sa fie 32A, sau pe acolo.
Pina la urma este doar o valoare orientativa deoarece doar la aparatele sinergice o poti seta.
Cu un aparat bun nu`i asa greu de sudat MAG, cu o "petarda" nu mai stii de unde sa o apuci cind merge prost si la inceput totul merge aiurea...
La fel, sudura cu flux e mai pacatoasa decit cea cu sirma plina.
Necunoscutele sint multa si daca temai incurca si aparatul iasa aiurea de tot.
Macar luati sirma de calitate, Lincoln NR-211 este cea mai buna de pe piata si la citeva petece nu costa asa mult.

dadoshel
Ultimele postari m-au demoralizat rau de tot.....
Nu au userii mai vechi de prin zona Clujului nici o cunostinta dotata si dispusa sa ma ajute? Ofer plata, transport, gratar sau ceaun la alegere biggrin.gif si cazare daca e cazul.
Multumesc frumos!
sobolan
QUOTE(dadoshel @ 29 Aug 2019, 09:49)
Ultimele postari m-au demoralizat rau de tot.....

*



man,daca macar stii sa sudezi ok(nu bine de tot) cu electrod atunci o sa poti si pe MAG.....nu mai te da batut asa.....in fine,daca esti departe de sudura,oricare ar fi ea atunci las-o la un tinichigiu ca sa n-o strici,e corect......
Daca totusi ai ambitie ia un MIG (ala pe gaz) ,cu ala se sudeaza mai usor cand n-ai mana si exerseaza pe alta tabla,in cateva zile o sa poti......
Sunt destule materiale pe net.....n-ai pe nimeni care sa te ajute ?
dadoshel
Azi am primit un contact. Omul pare sa stie ce vorbeste, are aparatura,este dispus si la deplasare.
Doar ca....i-am zis in linii mari cam unde/cat este de petecit si s-a aruncat la pret orientativ 1000-1500 lei....nu e cam mult?
tatabobu
Tu ai face treaba aia cu 1000 - 1500 de lei? Daca da, e cam mult. Daca nu, se schimba treaba. In plus, doar ai pus niste poze, n-ai si specificat ce i-ai cerut si ce ti-a oferit de banii aia.
dadoshel
Poate din cauaza ca sunt necunoscator....as face-o pentru mult mai putin
Sunt putine petece, mici. E putin de reparat la suporti faruri(am suporti noi, se pot doar taia si inlocui).
Sunt 2 petece pe contraaripi. Sunt 2 petece la centuri spate. Sunt 2 petece la pedalier, unde urca si se imbina. Singurele petece mai mari, sunt cele de pe planseu, unde de altfel m-am oferit sa cumpar planseu nou, sa taiem doar bucatile cu nervurile de rigidizare. A, si suportul de cric de pe stanga fata.
Deci undeva la 8 petece mici si 2 mai mari.
Iese mai bine de 100/petec, de-aia mie se pare multisor.
Dar nu am mai facut operatiuni de genul, chiar nu am idee cat ar trebui sa coste. De-aia intreb.
Ah... Si zicea ceva de 2 zile de lucru.....
Agrig
Sper ca n`am fost eu autorul "deprimarii" in a invata sa sudati.
Nu`i asa complicat dar repet e bine sa incepeti cu aparatura cit mai buna daca nu aveti macar
pe cineva sa va initieze.
La table se puncteaza, aparatele bune fac asta automat, setezi viteza sirmei, tensiunea si durata de timp cit merge sirma, in felul asta punctele sint aproape toate la fel, este constant totul.
Mai este un aspect, restaurezi o masina, asta inseamna ca dupa un timp iara vei avea nevoie de sudura, deci mai bine inveti sa o faci singur, in felul asta scapi de cautari si nu in ultimul rind de nervi, macar aia cind injuri meseriasul de ce fuserai a facut ca daca`l face e facut de tine!
O sa incerc sa fac niste foto zilele astea cu sudura pe aripa de Logan.
Sper sa nu ma fac de ris... sad.gif
Neaparat trebuie sa o fac, oricum dupa asta s`ar putea sa o dau la rabla... radmasa.gif
Am mai facut eu afaceri bulgaresti...
Inca nu`s hotarit, nu am mers cu nici un motor din astea in 3 cilindri si nu stiu la ce sa ma astept.
Bun am mers eu cu un Suzuki in 3 si m`am lamurit urgent, luat in 4 insa ala era fara arbore de echilibrare, 3 in linie ca la motociclete.
Am incercat azi la Timisoara pe Sagului sa merg cu o masina de acest gen si ...n`au !
Ma rog, aia mai vor sa si vinda?
O sa ajung la Oradea!
sobolan
QUOTE(Agrig @ 29 Aug 2019, 18:41)

O sa incerc sa fac niste foto zilele astea cu sudura pe aripa de Logan.
Sper sa nu ma fac de ris... sad.gif


Inca nu`s hotarit, nu am mers cu nici un motor din astea in 3 cilindri si nu stiu la ce sa ma astept.

*



la logan mpi am inlocuit segmentul aripii spate dar am sudat autogen,nu am avut curaj cu Telwin-ul cu gaz.....e subtire rau de tot tabla...

Logan nou TCE 0.9 nu te-as sfatui,bineinteles asta e doar parerea mea,am eu pasarile mele....
meganus_bicorpus
fara legatura cu subiectul...Logan 0,9 e una din cele mai bune alegeri de la DACIA, un motor excelent!
Agrig
Multumesc de info!
@sobolan, pe unde ai taiat portiunea dinspre portiera? pe lateral sau in interior?
Asa sus a trebuit mers, pina la girul rezervorului sau este mai usor asa?
De sudura nu mi`e asa teama, cu tinichelele stau mai rau...cu vopsitul la fel, acolo baiatul e mult mai bun ca mine.
Am pregatit Argonul si sirma de bronz, CuSi3 si vedem ce iasa.
Ma bazez si foarte mult pe aparat, daca reusesc un punct bun ala`l repet pina la infinit.
Ce sa zic despre motor, mie mi se cam rupe de el, la 73Cp am coeficientul de putere Cp/T mai bun decit la Patrol, ala are 2,4T si 136Cp si ma descurc cu el.
Culmea cine are de comentat este ... sotia, ca`i prea mic, ca`i prea slab... si ea nici nu conduce!
Va multumesc inca o data.
sobolan
QUOTE(meganus_bicorpus @ 29 Aug 2019, 23:33)
fara legatura cu subiectul...Logan 0,9 e una din cele mai bune alegeri de la DACIA, un motor excelent!
*



asa ziceam si eu fiind un fan inrait logan mpi,avusesem doua dintre care una 1.6mpi,o masina foarte-foarte fiabila...asta pana m-am urcat intr-un dci,de aici lucrurile au evoluat altfel....eu ,cel care uram motoarele diesel pentru ca-s scumpe rau la o intretinere corecta,am ajuns sa-mi iau DCI,bineinteles dupa ce am facut un test drive cu ambele....
Am repetat,e doar parerea mea,e un motor mic,dopat de soft si turbina,nu c-as tine masina pana la pensie dar nu are viata lunga.....si pe asta am de gand s-o tin macar 7-8 ani,timp in care sper sa n-am parte de ghidusii.....
Multi din cei cu 09tce o lauda,altii mai zic si altele,nu toti is sinceri,nu au putererea sa recunoasca ca erau si alte optiuni mai ok,eu da....end.


QUOTE(Agrig @ 29 Aug 2019, 23:52)
Multumesc de info!
@sobolan, pe unde ai taiat portiunea dinspre portiera? pe lateral sau in interior?

*



pe interior...ideea e ca am preferat autogenul in lipsa de alte unelte,daca aveam ceva care sa stie wig/tig se putea perfect dar intru putin intr-o portiune de domeniu in care cineva a stins lumina,daca pe autogen stiu bine si daca tot il aveam era imposibil sa nu-l folosesc....am dat cu ceara apoi pe dinauntru.....
Agrig
Multumesc!
Eu ma uitam la ala 0,9 SCE, acolo`s rablele ieftine.
Cred ca`i tot cam pe acelasi schelet motorul.
Oricum ma pregatesc sa fac preventiv un antitetanos!
[attachmentid=1628108698]

[attachmentid=1628108699]
In interior totul este perfect, e ceara de iasa fum de la taiat insa buza e inchisa fara nimic, cel putin asa cred.
Ma rog, au avut dreptate, tine aia 6-7 ani de garantie a tablei, mai departe fix pix.
La prima vedere tabla e de 0,6mm, o sa mai masor.
Segmentul meu e de 0,8mm zincat.
Trebe sa reconstruiesc si arcul, ala e complet mincat.
einstein1984
iegzista segment de reparatie pentru arc
Agrig
Da, gasesc eu o tabla si`l rezolv.

30 Aug 2019, 20:34:
Am in curte o masina de spalat AlbaLux 7, capacul e din tabla zincata de 0,75mm, din el am facut arcul.
Sudura in fapt este brazare, sirma CuSi3, 0,8mm, Argon, 4m/min si 14Vdc setarile aparatului.
Al meu nu are program de brazare desi este synergic deci merg pe manual.
[attachmentid=1628108710]
[attachmentid=1628108711]
[attachmentid=1628108712]

Cu scuze pentru colegul nostru ca i`am "poluat" topicul cu Golanul meu...
sobolan
ar trebui sa scrii o carte despre suduri,serios....
Agrig
Nu`i cazul meu, nu sint de specialitate, sint amator, lucrez doar acasa de nevoie nu neaparat de hobby.
Carti bune de sudura sint destule, totul este sa fie studiate.
Nu vreau sa mai fac offtopic aici, as continua sa pun citeva foto pe acest topic in citeva minute:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4864553
dadoshel
Mda....serios tare omul: suna-ma marti, ca nu raspund nici marti nici miercuri. Raspunde joi si zice sa-l sun sapt vitoare. Ca atare am achizitionat aparatul din foto. Baiul e ca nu gasesc, sau nu stiu sa caut sarma tubulara de 0,6. Ma indruma cineva punct ochit/punct lovit?....sper sa nu fi dat banii pe el degeaba, la tabla subtire recomanda 0.6-0.7 radmasa.gif
Intre timp am dat un strat de grund pe unde nu am de sudat. Greu merge la mana. L-am diluat 10% asa cum recomanda producatorul, dar tot gros este. Nu vad cum l-as fi putut sulfa...
Am primit azi si planseul pedalier din care voi taia bucatile pentru zonele afectate. Am vrut neaparat sa pastrez forma in zona nervurilor de rigidizare.
Revin...cat de repede sper smile.gif
busu 12
QUOTE(dadoshel @ 9 Sep 2019, 10:59)
Mda....serios tare omul: suna-ma marti, ca nu raspund nici marti nici miercuri. Raspunde joi si zice sa-l sun sapt vitoare.

Tipic rromesc, ce te mai miri?
Nu-l mai cauta ever.

Iti faci singur lucrarea si gata smile.gif
sobolan
QUOTE(dadoshel @ 9 Sep 2019, 11:59)
Baiul e ca nu gasesc, sau nu stiu sa caut sarma tubulara de 0,6.
*



sarma flux mai mica de 0.8 nu exista deci de aia iei si cu aia iti faci treaba....
dadoshel
Pai cretinii astia, in descrierea aparatului, ziceau ca pt tabla de 1 se foloseste sarma flux de 0,6 cu duza de 0,8
Wtf?
busu 12
Fa cum zice sobolan si gata.
sobolan
QUOTE(dadoshel @ 9 Sep 2019, 23:27)
Pai cretinii astia, in descrierea aparatului, ziceau ca pt tabla de 1 se foloseste sarma flux de 0,6 cu duza de 0,8
Wtf?
*




Mai omule,ti-a scris agrig romane,citeste-l cu atentie....lasa-i pe astia care doar dau din gura si n-au habar de nimic,astia se cheama habarnavisti....eu nu am vazut sa existe sarma de 06 flux...nici duze de 06 pentru pistolul ala nu ai sa gasesti....la masina ta se poate suda si cu 09 flux desi e un pic mai dificil... este sarma de 0.06 sau 0.068 in inch in pana mea.....
Cum dracu' sa sudezi sarma de 06 cu duza de 08 ? pai si cum mai reglezi avansul ? incredibil....
Sarma de 06 este dar trebuie gaz,la aparatul ala nu merge.....

Agrig
Bun!
Ai inceput, asta este principalul.
Despre sirma cu flux deja s`a raspuns, nu mai are rost sa discutam.
Buna ar fi de calitate sa iei, NR-211 de la LEC.
La aparatele alea linerul, tubul pe unde trece sirma in general este ditr`un plastic ordinar, la un moment va incepe sa "scuture" pistoletul, este semn clar de liner uzat.
Cind ajungi acolo schimba`l cu unu din otel, nu`i exorbitant pretul, 26lei Abicor Binzel 4m:
https://www.suduratm.ro/cumpara/tub-ghidare-124-0012-445
La pedalier cred ca tare bune ti`ar prinde o scula de faltuit de la Lidl.
Probabil ca puteai da cu pistol de antifonat solutia antirugina.
Succes si sa ne tii la curent!
P.S. totusi si la 1300 tabla era de 0,6mm?
Eu stiam ca e pe la 0,8mm.

Grig
tatabobu
0.7, cat distanta de la bujiile carburatelor.
dadoshel
QUOTE(sobolan @ 10 Sep 2019, 00:16)
Mai omule,ti-a scris agrig romane,citeste-l cu atentie....lasa-i pe astia care doar dau din gura si n-au habar de nimic,astia se cheama habarnavisti....eu nu am vazut sa existe sarma de 06 flux...nici duze de 06 pentru pistolul ala nu ai sa gasesti....la masina ta se poate suda si cu 09 flux desi e un pic mai dificil... este sarma de 0.06 sau 0.068 in inch in pana mea.....
Cum dracu' sa sudezi sarma de 06 cu duza de 08 ? pai si cum mai reglezi avansul ? incredibil....
Sarma de 06 este dar trebuie gaz,la aparatul ala nu merge.....
*



Am citit, de mai multe ori....de-aia am si cautat pe cineva care sa faca treaba asta in locul meu. Din pacate nu mai pot sta dupa nea Caisa, vine frigul si trebuie sa termin. Va multumesc tuturor ca va rupeti din timpul personal ca sa ma ajutati cu sfaturi, nu am pus la indoiala, am zis doar ce recomanda chinezu: "Pentru grosimi ale materialului de 1-2 mm recomandam utilizarea sarmei de sudura cu flux cu diametru Ø0.6-0.7mm, duza arzator Ø0.8mm si intensitatea curentului de sudura 48-60A." Fiind neavizat, am luat de bun ce scrie acolo, de aici intrebarile suplimentare.
O sa iau sarma de 0,8, inca sper ca nu am dat banii degeaba pe aparat sad.gif
iulica89
Poti testa aparatul inca de pe acum cu sarma pe care o are si eventul il returnezi in cele 30 de zile... Sarma de 0.6 sau 0.7 flux nu am vazut... Spor la treaba!
sorin1983
QUOTE(tatabobu @ 10 Sep 2019, 01:26)
0.7, cat distanta de la bujiile carburatelor.
*


distanta se facea pe marginea aripii smile.gif
Agrig
Multumesc @tatabobu & @sorin1983, n`am avut Dacia...vechi Oltcit-ist radmasa.gif
Ma rog, Solenza nu se pune!

@dadosel
Daca ai duze de 0,8mm ia sirma de aceeasi dimensiune, exista Telwin, ar trebui sa fie buna.
Oricum duzele cred ca sint cu filet M6 deci universale, gasesti si pe la Hornbach.
De 0,9mm nu cred dar gasesti la distribuitorii de echipamente de sudura.
Alea pentru aluminiu nu le folosi la fir de otel, sint mai largi un pic si nu fac contact bun.
Pentru usurinta ta cind sudezi cu sirma cu autoprotectie nu mai ai nevoie de duza de gaz, o tragi jos de pe virful pistoletului si lasi doar duza de sirma la vedere.
Dezavantajul este ca poti atinge din gresala cu partea activa metalul de sudat.
In mod normal exista capace izolatoare subtiri care se trag peste duza de curent, la astea ieftine insa nu cred sa fie deci ori sudezi cu grija ori dai citeva spire din banda de teflon peste partea activa, lasi duza cam 2/3 libera sa nu arzi teflonul, acuma in functie de curent, care la tine este cit mai mic, poti sa dai pe ea pina aproape o acoperi, e pe incercate asta.
Avantajul este ca vezi mult mai bine ce faci zona de lucru nemaifiind obturata de ditamai cilindrul care acuma nu mai are nici un rost.
dadoshel
Asadar, duza tb sa fie de aceeasi dimensiune ca si sarma, nu mai mare cum zic astia la descriere. Am vazut Telwin la Dedeman, fug azi sa iau. Prostia mea a fost ca l-am bagat doar in priza sa vad daca se alimenteaza, l-am bagat in cutie si l-am dus la tara. Acu ca ma gandesc, nu tin minte sa fi vazut in pachet nimic care sa semene a duza, ei zic ca vine cu 0,8 si 1.
Aparatul a venit cu o rola de sarma de 0,9.
Agrig
Precis este de 0,9mm sirma?
Daca da, trebuie duza de 0,9mm.
Probabil este deja echipat cu ea in pistolet.
In general deschizi capacul de unde pui sirma si acolo cam gasesti accesoriile.
Oricum mai ia citeva duze, se mai sudeaza sirma in ele, mai sint probleme la inceput.
Macar 3-4 sa ai pentru sirma ce o folosesti.
sobolan
Vezi si rola de antrenare...are dublu sant,in functie de sarma o pui in stativ cum trebuie.....eu zic sa iei sarma de 08 si duza la fel,cred ca e de metric 6 la filet....
Exerseaza pe table aleatoriu si ai sa vezi ca daca ai rabdare iti iese si masina ok....
Intre aparatul tau si ala al meu pe care l-am folosit la golf nu-s mari diferente....la mine linerul e metalic,asta e ok.....
Ov
Eu cand m-am apucat de masina mi-am luat vreo 7-8 duze de sarma si tot cam atatea e gaz. N-am stricat niciuna smile.gif
Ce-i drept, dupa fiecare zi de utilizare, cand imi strangeam sculele sa plec acasa desfaceam duza de gaz, o curatam bine, curatam si duza de sarma, apoi dadeam cu ceva spray special pe ele, le asamblam si le lasam pregatite pentru urmatoarea utilizare.
Agrig
Colegul de duza de gaz n`are nevoie...
Duze de sirma macar citeva trebuie, daca esti departe de un magazin si ai nenorocul sa lipesti una
te opresti de tot din munca.
Eu am citeva terminatem dar am si citeva role de sirma de 5Kg folosite, oricum cam la o rola schimb duza de sirma .
De 6mm ar trebui sa fie.
sobolan
QUOTE(Agrig @ 11 Sep 2019, 09:44)
oricum cam la o rola schimb duza de sirma .
De 6mm ar trebui sa fie.
*




blink.gif mama,eu am vreo 5-6 mancate la aceeasi duza....role de 0.8kg....asa repede se largesc ?
Agrig
Rola la mine este de 5Kg, curentii de sudura pe la 100-135Adc, limita pentru sirma de 0,8 la intrat in transfer globular, nu sudez auto.
Cind prind Corgon, C18 si trec in spray arc, numai sfiriie pe la 160-180Adc, acolo se cam consuma duza.
Oricum le schimb preventiv, nu simt mare lucru la schimbat dar parca merge mai uniform totul cu ele schimbate.
Temperatura este mare si la duza.
iustin_uap
QUOTE(dadoshel @ 26 Aug 2019, 14:47)
Intrebase cineva la un moment dat de nivelul de achipare. Am vazut pe placuta ovala un 222. o fi de bine?


Ala nu e nivelul de echipare, ci codul tarii de destinatie. Nivelul de echipare e TLX.

@Antonio, TLXurile din primii ani ('87-'88) au avut lucasuri. Prin '89 au renuntat la ele si-au bagat semnalizarile.

Scuze ca intrerup discutia despre sudura. Raspund si eu in legatura cu ce stiu. smile.gif)
dadoshel
Si stii cumva si carei tari i era destinat codul in discutie?
Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.