Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme motor M9R 2.0 dCi Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2
wreiceva
la obiect:
M9R de pe Laguna 3 2008 150CP montat pe Nissan cu acelasi motor care a cedat in mers (bieleta iesita prin bloc).
Noul motor luat de pe masina lovita s a dezbracat complet si s au pus toate accesoriile de pe Nissan (inclusiv injectoare).

de stiut- injectoarele sunt de la Nissan si toate accesoriile s a schimbat decat blocul motor dezbracat de accesorii s a schimbat

-lasat desfacut egr si esapament sa nu cumva sa fie infundate
-da fum negru deci probabil motorina ne arsa
-porneste cam 1-2 secunde si moare la loc

Ce am uitat de ce nu reusesc sa l pornesc? Nici trasa nu o ia nimic... ce lipseste din ecuatie? daca ma ajuta cineva munca titanica am montat si nu reusesc sa l pornesc... Sa nu se potriveasca injectoarele? uit ceva? Porneste aproape si moare apoi dc nu tine relanti...

help plsss!!!
andru1973
dar calculatorul e al motorului?motorul care l-ai pus ,eu înțeleg ca e de pe un nissan,daca e asa posibil sa nu pornească rescrie injectoarele ,ca el le vede ca ai pus altele(daca e calculatorul de la laguna )sunt multe cauze ,trebuie sa spui exact ce a ramas de la renault si ce ai montat de la nissan
wreiceva
Masina donatoare a fost o laguna 3 150cp euro4. S a luat de pe aceasta motorul complet fara accesorii si fara injectoare. S au pus pe acesta toate accesoriile de pe motorul spart al Nissan ului inclusiv injectoarele Nissan ului. Deci calculatorul este al Nissan ului impreuna cu injectoarele acestuia.
-O intrebare ar fi exista posibilitatea ca motorul sa fie atat de prost incat sa nu tina compresie? totusi cat de prost sa fie... Arunca ulei din el la rotire de proba pe stand ca vulcanul (fusase pus ulei in pistoane sa nu rugineasca)
-Posibil sa fie distributia sarita... (putin probabil e lant si nu suna de parca nu s ar invarti corect cand dau la automat ori cand am tractat o)
Eu suspectez problema la alimentare..desi initial alimenteaza si da fum negru gen motorina nearsa corect imediat ce porneste ceva taie alimentarea si moare (1-2 secunde apuca sa horcane). Oare exista vreun senzor care sa i spuna calculatorului ca nu e conectat egr, nu e presiune in circuitul de racire etc si dicteaza injectiei sa taie alimentarea? Azi montez toate subansamblele sa vedem porneste...
De mentionat in primele zile nu pornea deloc acum aproape aproape porneste dar se opreste imediat. De ce suspectez alimentarea? pt ca orice circuite i ar lipsi daca motorina ar veni in pistoane de suna ca tractoru dar tot ar porni...
Astept opinii, parri de la cei care au mai multa experienta ca mine.. Multam
andru1973
vezi senzorul de la rampa injectoare,posibil sa fie acel senzor ,senzori sunt multi ,nu ai test sa vezi ce îți da?distribuția nu cred sa fie sărita,daca zici ca porneste si se opreste imediat ceva senzori da comanda de oprire alimentare,sau vezi pompa de alimentare motorina are ceva(poate e dezamorsata)
wreiceva
3 testere incercate niciunul nu zice ca ar fi vreun defect Mai ramane sa incerc CLIP testerul original Renault sa vedem... sa nu mai lucreze injectoarele corect oare... sa nu mai le dirijeze calculatorul motorului bine.. Injectoarele/calculatorul etc tot sunt de la Nissan singurul lucru schimbat e blocul motor complet fara niciun accesoriu. Astept sa vedem ce zice un mecanic de la Renault ca vine cu testerul asta seara... Daca nu duc injectoarele la un service specializat sa le verifice.
cj98czh
QUOTE(wreiceva @ 5 Jul 2017, 15:44)
Daca nu duc injectoarele la un service specializat sa le verifice.
*




Roaga-te sa nu trebuiasca ca cel putin unul din 4 o sa iti iasa bucati ....
wreiceva
poi cand le am scos de pe motorul spart si le am mutat pe blocul nou...?! Bine nu eu mecanicul dar zic s au putut scoate si muta
andru1973
ai încercat sa rescrii injectoarele ?sunt cazuri când nu pornește pentru cauza injectoarelor,încearcă sa le rescrii,daca mecanicul tau are test încearcă si varianta asta

6 Jul 2017, 08:13:
eu am patit asa ,le-am scos pentru a schimba garniturile de cupru si nu am tinut cont cum le-am scos "cica calculatorul vede "fiecare injector unde era ,ma refer ca injectorul cu seria respectiva era la pistonul 1,le-am rescris si a pornit
Lupu_Cadmiel
are dreptate colegul andru1973. Posibil sa fie injectoarele puse diferit...ma refer ca si ordine. Si atunci sa nu porneasca. Asa am patit la un Ford Focus 1.6tdci...doar ca am stiut care injectoare sunt puse aiurea si am schimbat injectoarele intre ele si a pornit masina.
wreiceva
multam de ajutor. Ideile sunt f bune numai ca nu am cu ce le scrie... niciunul din test erele pe care le am nu sunt utile pentru asemenea setari. Am incercat ieri cu CLIP test erul original pt Renault si nu merge fiindca masina e Nissan (de la Renault are doar blocul motor, fierul) toata electronica (injectoare, calc motor etc) sunt ale Nissan ului. Drept urmare am nevoie de un tester original pt Nissan.. Am vb la noi la reprezentanta Nissan si dupa ce s au strambat ca "vai daca a umblat altcineva in el.." au zis sa duc masina peste 7 zile la programare sa o puna pe test...
Astept...
Are cineva tester pentru asemenea setari? Nissan 2010 2.0Dci 150cp Sunt din Valcea.
andru1973
ai probat cu autocom/delphi? eu cu delphi am rescris multe injectoare


7 Jul 2017, 08:11:
si daca nu intra pe un forum,nu își va rezolva ? de rezolvat tot o va rezolva ,crezi ca ma interesează pe mine ce face el cu mașina?omul a cerut o părere,din ce știu si cunosc eu daca pot ajuta ajut,ca nu ma dor degetele sa scriu ,si nu vad ca e făcuta din bucăți ,(după cum a spus omul)a schimbat motorul,asta înseamna ca e din bucăți?la urma urmei nissan e renault,deci nu vad care e problema,va certați aiurea. daca vrei sa îl ajuți cu un sfat,o vorba buna ajutal ,nu vrei nu comenta aiurea ,părerea mea
si apropo de samsari ,masinile care le aduc de afara sunt sigure?

cineva spunea „Nu vreau să fiu un geniu, am destule probleme încercând să fiu om.”- Albert Camus
mars
On topic, va rog. Daca nu, inchid.
Lupu_Cadmiel
colegu, cauta pe cineva cu diagnoza Nissan Consult 3. Asta parca merge pe nissan-ul tau. Si cu el sigur reusesti sa rescrii injectoarele. Eu am scris injectoarele cu un delphi dar pe un opel vivaro din 2008 tot cu 2.0dci(cdti) si a mers.
wreiceva
mecanicul meu e specializat pe Opel... a scris aseara injectoarele dar dupa regula Renault stanga dreapta gen si nu merg acuma si a dat seama ca la Nissan e invers de la dreapta la stanga. vedeam pe forum ca problema comuna a acestor m9r motoare este ca iese biela 2 sau 3 prin motor (aceasi numai ca la renault e 2 la nissan e 3 ca se numara din cealalta parte)... Ghiciti ce am patit eu? a iesit biela prin motor smile.gif). Am vazut ca se certa cnva pe aici ca se "carpesc" masini.. FALS nu se carpeste abslut nimic am luat motorul complet acelasi M9R e identic pe laguna si Nissan repet IDENTIC si motor cu 60.000km doar de pe o laguna lovita. Ce carpeala? pacat ca unii vb mult si gandesc putin.
Lupu_Cadmiel
si ai rezolvat problema????
wreiceva
inca nu am vb cu mecanicul daca le a rescris invers ca la nissan cum aflu va spun..
andru1973
ai reușit?sa pornești motorul?
wreiceva
UPDATE: duminica
Motorul nu porneste. Maine adica luni duc injectoarele la un service specializat la Craiova sa le verifice sa vada daca sunt bune. Daca sunt bune desfac motorul cumparat SH. (posibil ca acesta sa nu tina compresia, poate a stat prea mult nefolosit si trebuie segmentat curatat etc.) mecanicul meu spune ca arunca compresia pe sus prin .... am uitat exat cum a zis ceva de genul arunca pe unde nu trebuie gazele in loc sa le dea pe evacuare.
Na motor luat de pe masina lovita numai ca cine stie de cand era lovita... Nu i bai o sa l fac cap coada ca nou il desfac il segmentez tot injectoarele verificate, Va porni alta solutie nu are smile.gif
deci pas 1: Craiova duc injectoarele sa vad daca sunt bune
pas 2: Vineri o duc la reprezentanta sa vedem ILUMINATI ce zic smile.gif
pas 3: dau iar motorul jos il desfac piulita cu piulita, pistonel cu pistonel si l refac din temelii.
P.S pt cei cu carpelile - va fi ca NOU! i promise u b***smile.gif
andru1973
ok e bine ce faci o întrebare,injectoarele nu erau ale motorului nissan,cel care ai spus ca ti-a ieșit biela?daca da ,cauza ar fi ca nu sunt in ordine si nu va porni pana nu le rescrii,e foarte bine ca le verifici ,totuși tot trebuie rescrise si după ce le verifici,calculatorul mașinii le vede ca sa umblat si numai e ordinea lor(părerea mea)ce sa-ti zic "multa bafta"
si apropo lasa-i pe cei care zic ca faci cârpeli,eu unul nu vad cârpeala,(faci bine ce faci,da e mai bine sa faci segmentare noua )dar ma rog unii asa vad,fiecare cu viziunea lor

10 Jul 2017, 16:03:
ai încercat sa vezi daca nu ai aer pe instalație?si asta e o cauza (îți spun doar,poate ai controlat,dar eu îți dau o părere)
golfy03
Salut,
Verifica si axul cu came pe care vine senzorul de turatie,sunt vreo 2 modele din ce am mai vazut si e posibil sa nu citeasca pozitia axului corect si din cauza asta sa nu porneasca.
Bafta!
andru1973
Ce ai mai făcut?a pornit până la urmă?
wreiceva
salut. Scuze pt intarziere revin cu amanunte.
Am dus injectoarele la proba la Craiova- Toate sunt OK.
Am aratat video cu motorul incercand sa porneasca si la mecanicii de acolo. Ca si al meu toti au concluzionat:
Motorul pus nou desi avea km putini a stat mult dat jos de pe masina. Rezultatul: Cel mai probabil segmentii dusi si poate nu numai. Nu mai are compresie probabil segmentii sunt ruginiti etc. Alt indiciu da gazele pe sus pe unde bagi ulei in loc sa le dea normal pe esapament...
Deci: In acest moment motorul este dat iar jos de pe masina desfacut de data aceasta in interior si refacut complet. Dupa segmentare si remontare voi reveni cu amanunte smile.gif
Thanks
andru1973
sa faci ceva poze când desface motorul (daca poți)
si apropo de injectoare e ok ca le-ai verificat ,dar daca nu le pui in ordinea in care la-ai dat jos nu va porni,îți spun ca mie mi sa întâmplat fara sa vreau nu am ținut cont de ordinea lor când am desfăcut si numai pornea motorul,am rescris fiecare injector si a pornit
Alxseb
Băieți, arunc și eu o întrebare aici dacă tot e vorba de motorul M9R....cam ce cantitate de fum ar trebui să iasă în mod normal pe furtunul de la carter, ca să nu mă îngrijorez? Mie îmi cam fumegă 🙄. Mă gândesc că acel fum conține vapori de ulei ce se duc direct în turbină și mă gândesc să nu fie prea mult totuși.
cj98czh
Scade nivelul de ulei ? ca daca nu ... nu ai de ce sa iti bati capul ..
Alxseb
Păi am 9500 km făcuți și mi-a păpat cam un litru. Este adevărat că a scăzut nivelul în ultima mie de km mai tare, toată vara și până acum o lună aveam doar o bulină lipsă iar de curând am văzut 3 buline lipsă așa că am completat și a intrat 1 l
andru1973
Poate îl pierzi pe undeva,la mine la 235 mii de Km nu mi-a păpat ulei deloc,o singură dată îmi scăzuse o bulină,cauza fuseseră pe la garnitura de la șurub de la baia de ulei
madhorsefuzzy
Este ca bagi 5W40? Aia cu DPF bagam 5W30 care e mai subtirel ...
Alxseb
De curs nu curge pe nicăieri, iar uleiul folosit este Elf fulltech fe 5w30 compatibil dpf
andru1973
mie mi se pare cam mult într-o luna, totuși pe undeva se pierde daca zici ca nu scoate fum alb-albastru
Alxseb
CB-ul zice să schimb la 10.000 uleiul, poate că pe final s-a mai pierdut din proprietăți și îl mănâncă😁. Fum nu scoate deloc, tips-urile de la tobă sunt curate iar erori pe dpf nu am.
andru1973
ok sunt de acord dar ar trebui sa se vadă fum ,cum il mănâncă?orice motor "obosit "ar scoate fum sau poate da îl mănâncă nu știu ce sa zic,al meu de moment e bine si sper si de acum încolo,macar sa depășesc 500 mii far probleme smile.gif
Alxseb
Mă gândesc că poate nu mi-am dat eu seama cu cât scade în timp, dar 1l la 10.000 km cum vi se pare ca și consum? Este mult sau normal? Mă repet, nu iese fum deloc, nici la rece nici la cald, scurgeri pe nicăieri, eu mă gândeam la fumul din carter, că este plin de vapori și de aceea să scadă 🙄
andru1973
1l la 10000 km e mult ,cu vaporii ok scade un maxim 100-200 grame dar nu un litru,eu zic ca e mult părerea mea
cj98czh
1l la 1000 km este mult.

cum ai calculat acel litru? pe joja dupa bulinele din bord?
busu 12
@Alxseb, mergi la un mecanic bun sa iti vada motorul si sa ti-l monitorizeze o perioada pentru a stabili cu exactitate daca consuma ulei si cat anume.
Alxseb
Păi pe buline aveam 3 lipsă, pe jojă cam jumătate. Urmează schimbul de ulei și cred că am să bag eneos. Am auzit doar de bine de el, mai ales că există o variantă special concepută pe tru renault

20 Feb 2019, 21:18:
https://youtu.be/dV7rRBZhMvQ
Așa arată gazele din carter, credeți că arată normal?
Și încă ceva legat de ulei, am uitat că acum 2 luni am făcut o regenerare forțată cu clip-ul, credeți că asta ar putea fi cauza scăderii nivelului?
busu 12
lasa eneos, e subtire rau si este facut ptr asiatice mai mult

ce ulei ai avut pana acum? La cati km faci schimbul

chiar daca da gaze de carter multe nu e musai sa consume ulei. Stiu 2 motoare generatie veche cu camasi de cilindri, facute cu seturi motor noi si segmenti geoetze si nu consumau gram de ulei, doar ca dadeau gaze de carter de la prima pornire a motorului proaspat asamblat , pe masina.

din filmul postat in link, gazele de carter nu par asa de speriat, era de rau daca scotea fum negru mult sau chiar albastru

foloseste un ulei rn0720 acea c4
Alxseb
Am postat mai sus ce ulei folosesc, Elf Evolution Fulltech Fe 5w30 rn0720. Cel puțin asta am pus ultima oară, eu având mașina de doar 10.000 km. Acum trebuie să fac al doilea schimb.
cj98czh
nu stiu ce inseamna la tine juma de joja .. la masinile mele intre min si maxim pe joja este 1 litru ... daca asa este si la tine atunci este maxim 500 ml .. asta daca a fost pus nivelul la maxim ...
mars
In Laguna ta intra 8.2 litri de ulei. Daca la revizie ai pus numai opt litri, ai avut in bord o bulina goala (din sase). Daca mai lipsesc inca doua, ai “pierdut” maxim 400 ml de ulei. Bulinele alea reprezinta marcajele de pe joja, minim si maxim, intre ele “fiind” aproximativ un litru de ulei.
busu 12
QUOTE(Alxseb @ 19 Feb 2019, 22:44)
Păi pe buline aveam 3 lipsă, pe jojă cam jumătate. Urmează schimbul de ulei și cred că...

elful are caracteristici destul de ok, e destul de vascos la cald 12,2 flash point-ul foarte bun 240
http://www.lubs-products-database.total.co...els/21500/21998
altele sunt mai light, adica mai subtiri

daca vrei ceva similar ca viscozitate si caracteristici, poti folosi de la valvoline, synpower mst c4 5w30
https://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/9005.pdf
acesta are TBN-ul 7,9 deci e mai rezistent in timp, neutralizeaza acizii din ulei

nu lua eneos, asa cum am zis si in postul precedent, este mai subtire https://www.eneos.cz/download/documents/ene...PER_R1_5W30.pdf
Alxseb
Într-adevăr, Eneos este mai subțirel decât celelalte. Să văd ce inspirație am în ziua în care dau comandă de ulei 🤣. Mă îngrijorează totuși consumul lui, cred că fac o vizită la un mecanic să verifice și turbina și eventualele scurgeri ascunse, deși nu se vede nimic nici deasupra și nici dedesubt.
andru1973
mai e o varianta (asta dacă nu faci tu schimbul de ulei)de unde știi ca acel mecanic care ai făcut schimbul de ulei a pus în motor mai putin(poate nu știe câți litri intra în motorul tău)zic și eu ,și poate de-asta zici ca, consuma ulei,cum a spus Mars în motorul tău intra 8,litri al meu e tot M9R ,dar intra 6,6 litri poate a pus mai putin
Alxseb
Adevărul este că mecanicul habar nu avea câți litri intră🤣🤣🤣 dar am stat lângă el și a pus 8 litri și cu cât a rămas în motor s-a completat până la 8.2. De data asta îl schimb eu și aștept să se scurgă cât de mult se poate, la service lucrează băieții pe repede înainte și nu au răbdare.
andru1973
chiar dacă ar fi scurgeri pe la turbina ar ieși fum albastru,dacă îl consuma la fel iese fum ,eu zic ca pe undeva îl pierzi ,la ce ai spus ca nu scoate fum ,asta înseamnă ca îl pierzi
busu 12
Mergi la mecanic sa faca testul de compresie pe fiecarè cilindru in parte.
Posibil si segmentul de ungere sa fie blocat in canalul din piston.
Sorin stana
Salut,aceasi problema am patito si eu cu laguna 3 2.0 diesel piston 2 si 3 cuzineti biela arbore facuti praf,insa problema este ca nu gasesc motor pe codul meu M9R-J8, unii mecanici zic ca merge orice motor care este M9R nu contează restul altii zic ca trebuie sa fie identic codul motor, cine ma poate ajuta cu un sfat, mulțumesc
espacern
Blocul motor (de la chiuloasa in jos) este identic cam 80%.....dar asta nu inseamna sa cumperi chiar orice motor fara sa-l verifici!
Sorin stana
Cele mai dese motoare la dezmembrari sunt M9R G742 stii cumva daca este compatibil cu al meu M9R-J8 nu găsesc niciunde asa ceva....nu cred!!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.