Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MEGAN-E 4
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Dri
Am deschis acest topic pentru a va intreba, in ce masura ati fi (sau ati fi fost, daca aveati optiunea la momentul achizitiei) interesati de achizitionarea unui Megane 4 electric? Masinile electrice incep sa fie la moda, si de aceea sunt curios cum le percepeti si voi, ca potentiala alternativa acum, sau in viitor.

Reiau o parte din avantajele si dezavantajele unei masini full electric, la acest moment:

Avantaje:
- Zero emisii
- Zero costuri de intretinere motor - gata cu schimb ulei, filtru de ulei, de combustibil, probleme turbo, probleme intercooler, EGR, sonde lambda, catalizator, etc.
- Zero costuri carburant
- Masina este foarte silentioasa, si confortabila din acest punct de vedere

Dezavantaje:
- Autonomie - marea majoritate a masinilor electrice pe care si le poate permite un om normal au autonomie sub 100km
- Predictibilitatea autonomiei - daca pornesti AC, te poti trezi ca va scadea drastic autonomia, sau daca transporti 4 persoane + bagaje in masina
- Durata reincarcarii - multe din masinile electrice necesita in jur de 8 ore de reincarcare - motiv pentru care sunt destinate momentan doar traficului urban, nu si drumurilor lungi
- Pret - masinile full electric deocamdata sunt foarte scumpe, de exemplu un VW e-Golf costa peste 36.000 eur
- Fiabilitatea bateriilor - ce te faci daca dupa cativa ani bateriile incep sa nu mai tina ca la inceput (problema inexistenta la motoarele cu combustie interna)...?
- Costul bateriilor de schimb


Ce parere aveti?
aba81
Parerea mea....Tesla sau nimic biggrin.gif
speedman
la un pret asemanator cu gt ul, as fi interesat...clar..insa e de durata dezvoltarea infrastructurii, locuri in care sa o poti reincarca rapid...peste cativa ani ar fi o optiune. La zoe ai autonomie 400 km...dc nu tragi de ea, cred ca e ok.
RveMO
Cred ca era bine daca producatorii abordau strategia Toyota si incepeau sa isi dezvolte motoarele electrice incepand cu niste hibride.
Cu siguranta acestea sunt viitorul, dar e destul de greu cu bateriile actuale.
adrianovici_2006
Dealer-ul de care apartin are un ZOE de cand acestea au aparut si inca functioneaza foarte bine!...este folosit zilnic!
Ma incanta ideea dar nu la pretul actual!...cu atat mai putin propunerile Renault referitoare la inchirierea bateriilor, restrictionarea nr de km anual, etc!!!
Cred ca peste 7...8 ani vor deveni mult mai performante si accesibile la pret!
De curand am citit ceva pe net referitor la acest domeniu si se vorbea acolo de tehnologii noi iar dupa 2022 preturile vor fi comparabile cu cele ale unei masini pe benzina!....vom vedea!!
RM4SI
In Romania este cea mai mare prostie. Cum ti se pare sa ai o intalnire urgenta sau o problema si sa te trezest ca ramai in drum ? Momentan autonomia si sistemul de incarcare sunt de rahat. Si nu de noi vorbim, ca nici nu se discuta, ci la nivel european. Poate peste 10 ani, dar nici atunci, pentru ca sigur nu este un succes. Daca se intampla chestia asta la nivel mondial singura varianta sunt masinile hibride fara discutie. Punctul meu de vedere : moft pentru snobi.
cj98czh
Personal mi se rupe de emisii si de poluare ... autonomia inafara de Tesla este o gluma proasta si nici aia nu sclipeste, da nu aia este problema ci durata de incarcare ...
RveMO
Sunt mai multe avantaje la o masina electrica. Cuplul urias, silentiozitatea, podeaua perfect plana care iti da mai mult spatiu la interior, si alte chestii care nu imi vin acum in minte.

Niciun lucru nu s-a facut peste noapte.
RM4SI
Insucces scontat ! Sa vezi ce o sa ma bucure podeaua plana cand stau la rand sa incarc acumulatorul. Ai impresia ca au sa existe statii cu 100k de prize cand ai sa mergi pe autostrada si acumulatorul indiferent cat de smecher este se duce vazind cu ochii ? Sau sa merg la servici si sa prind aglumeratia de fiecare zi si sa raman ca fraierul pe marginea drumului ? Personal nu-i gases nici o utilitate, poate doar sa te dai mare ca poti.
RveMO
Repet, niciun lucru nu s-a facut peste noapte.

Vor trebui suplimentate retelele electrice in primul rand pentru ca actuala retea nu suporta atata incarcare. Ganditi-va cata energie e necesara pentru cateva sute de mii de masini electrice ca sa nu spunem milioane. Trecerea se va face treptat, evident, ca nu ai cum altfel.

Pot sa descopere materiale revolutionare care sa iti permita incarcarea in cateva minute si asta te-ar scuti de multe. Pot sa faca statii de incarcare mai peste tot. Supermarketurile sunt primele care sunt dispuse sa investeasca in asa ceva si e logic de ce.

300 de km e o autonomie fezabila daca exista posibilitatea de a o incarca pana in 20 de minute ca sa mai faci 300 km. La momentul la care vorbim acea autonomie de pe Tesla e castigata cu costuri imense, atat financiare cat si pentru dinamica masinii. In jur de jumatate din greutatea masinii o reprezinta bateriile si probabil ca si din cost tot atat daca nu mai mult.

Daca va spunea cineva acum 20 de ani ca o sa aveti telefon mobil cat caramizile de pe vremea respectiva dar cu ecran de rezolutie care nici nu exista atunci si cu camera foto care nu developeaza film si camera video fara caseta si ca o sa va uitati la filme pe ele, ii spuneati sa se duca la Obregia sa isi ia tratamentu`.

Desi e o conspiratie, dar cei care exploateaza si proceseaza petrol sunt extrem de interesati ca tehnologiile necesare sa se treaca la masini electrice sa nu iasa prea repede pe piata. Producatorii de masini in schimb au tot interesul pentru ca ei vor sa mai existe si dupa ce petrolul se va imputina si va ajunge atat de scump incat doar foarte putini vor putea sa mai aiba masini. Pe de alta parte sunt state cu probleme grave de poluare urbana datorate masinilor cu combustie interna si vor pune presiune pe producatori sa reduca din ce in ce mai mult emisiile si vor taxa oamenii daca au masini care polueaza. Probabil nu numai in Romania sunt programe de subventie pentru cumpararea unei masini electrice si toata treaba va lua amploare.

Renault este practic cel mai titrat producator auto care participa in Formula E. Acolo mai vedem Audi, Panasonic(care sunt unii dintre cei mai mari dezvoltatori de baterii) Jaguar, cei de la Virgin si altii mai putin cunoscuti. F1 a fost si inca este un centru de dezvoltare pentru marii producatori auto de motoare cu combustie interna. Mai toti marii producatori sunt intr-o competitie sau alta in care motorul face aproape tot campionatul. Asa este si Formula E...
speedman
stiu pe cineva care are un mitsubishi outlander phev ( hybrid)...si desi are autonomie de 50 km in oras (bucuresti) merge doar electric (una din conditii este sa nu sara de 70 km/h pt ca atunci intervine motorul termic). Sunt convins ca un renault zoe care acum are autonomie 400 km, in 2- 3 ani va avea autonomie mult mai mare...600 km. Peste cativa ani (minim 5) va fi o alternativa la masinile actuale...iar preturile vor fi accesibile. Oricum tesla 3 este undeva la 35000 dolari....in cativa ani se pot intampla multe
RM4SI
Sunteti optimisti, dar eu nu vad un succes nici peste 15 ani. Poate cu energie nucleara. Pe acumulatori care folosesc incarcarea clasica, nu. Zilele astea am avut ocazia sa vad la treaba o electrocoasa cu acumulatori foarte avansati in materie de autonomie de la cel mai mare producator mondial de motoferastraie. Se lucra in curtea unei crese la taiatul ierbii si se folosea pentru a nu deranja sau speria copiii. Omul avea 2 acumulatori. Unul la incarcat si celalalt in lucru. Nu-i placea chestia asta sub nici o forma, pentru ca mereu trebuia sa astepte dupa terminarea ciclului de incarcare. Repet : sunt acumulatori avansati ca autonomie, dar....te lasa cand este mai mare nevoia.
adrianovici_2006
Unii dintre noi sunt prea negativisti!...asta ca sa nu zic altfel!
RveMO
Sunt statii de încărcare ce au capacitatea de a încărca în 20 de minute până la 80%....o masina. Acum 10 ani dura minim 12 ore să încarci doi acumulări amărâți de telecomanda.
E vorba de tehnologie, iar noile tehnologii pot aduce chestii la care nici să nu te gândești că este posibil. Da, azi e aproape imposibil să fie o soluție viabilă dar viitorul este promițător.

mars
Eu vreau electrica si iau foarte in serios ideea de Zoe in locul Twingo pentru sotie. Are de mers 30 km pe zi prin oras (trafic moderat), plus ca o tine in garaj, unde e si priza. De ce nu? Desi nu vad nicio economie, benzina o costa cam 300 lei pe luna, nu cred ca chiria bateriei e mai putin.

In Londra am vazut ca, cel putin prin centru, erau 50% hibride sau electrice, o mare parte dintre ele Uber wink.gif. Asta e viitorul, nu avem ce face. Eu o sa imi iau din nou benzinara de 2 litri, desigur smile.gif.
stefandinescu70
Cat polueaza o centrala electrica sa incarce 1 mil de masini electrice ??? Ajuta cu ceva TERRA ca mutam poluarea din orase in zona unde este situata centrala electrica ??? Pret initial masina electrica f mare + pret mic la incarcare + autonomia limitata ( redus/mica chiar pot spune ) se compara cu o masina de mic/mediu litraj (suficienta unei familii) folosita exact cand trebuie si unde trebuie + un pret de cumparare echitabil si consum modest ??? Sunt intrebari grele si raspunsuri la fel de grele ....
RveMO
Din punctul meu de vedere nu sunt atat de grele. In primul rand ca un motor electric e mai eficient, adica energia electrica disponibila e transformata intr-o proportie mult mai mare in lucru mecanic decat in energie termica.

Legat de centrale, e clar ca energia electrica ce se produce in acest moment nu ar fi suficienta, dar ideea e sa exploatam si sa generam energie electrica mai mult prin metode regenerabile decat prin metodele traditionale. Cum ar fi ca toate blocurile/casele sa bage in retea energia electrica luata de la soare in timpul zilei? In Germania o multime de case sunt conectate la sistemul energetic si li se scade la sfarsit ce au bagat in retea, sau le intra in cont daca sunt pe plus. Fac asta mai ales cei care nu au retea de gaze in zona si trebuie sa se incalzeasca electric.

Costul acestor masini o sa scada inevitabil pentru ca orice tehnologie cu cat e mai comuna si stiu mai multi sa o realizeze se ieftineste.
St
Apropo de costul bateriilor. -80% in 6 ani.
https://electrek.co/2017/01/30/electric-veh...h-tesla-190kwh/

Dri
Eu cred ca peste ceva ani, atunci cand peste 90% din masini vor fi electrice, incarcarea nu va mai fi gratuita la punctele publice. Deocamdata este, pentru ca cererea este mica. Dar investitia in dotarea fiecarui loc de parcare al unui supermarket cu o statie de incarcare (plus infrastructura aferenta) nu este deloc neglijabila.

Cred ca vom ajunge ca si azi, sa analizam unde este cea mai ieftina reincarcare.
adrianovici_2006
Analiza interesanta!

http://www.gandul.info/auto/anul-in-care-m...enzina-16390159
MoneyTalks
Vrabia malai viseaza... laugh.gif Companiile petroliere si tarile arabe nu au nici un interes ca masinile electrice sa ia locul celor pe benzina. Daca s-ar intimpla asa, tarile din zona golfului ar da faliment. Sint multe trilioane in joc pentr ca sa lase masinile electrice adevarate sa apara pe piata. Ce exista acum, inclusiv Tesla, sint niste glume mai mult sau mai putin reusite. O masina electrica adevarata nu are nevoie sa o incarci la priza, ea trebuie sa se incarce in timpul mersului, sau chiar in timpul zilei cind e parcata. Exact cum se incarca un ceas cu baterie solara. E careva din voi care are un ceas cu baterie solara si il pune la priza pentru incarcare? rolleyes.gif
espacern
O masina electrica "consuma" mai mult petrol pana apare pe piata....ca o masina normala.
Asa ca producatori de petrol stau linistiti....si masinile electrice au nevoie de destul petrol.
MoneyTalks
QUOTE(espacern @ 4 Jun 2017, 21:45)
O masina electrica "consuma" mai mult petrol pana apare pe piata....ca o masina normala.
*


Asta e cam ca frectia la picior de lemn. Conteaza consumul de petrol in conditii de exploatare a masinii. Daca tu nu mai dai pe la pompa vreo 10 ani si nici nu o incarci la priza, abia atunci va fi o problema pentru producatorii de petrol.
espacern
S-au facut niste calcule exacte si nu e chiar frectie......se consuma enorm de mult petrol cu vapoarele care transporta piese/masini peste oceane.
Bateriile/motoarele/electronicele se produc prin China si se asambleaza la mare departare.....la fel ca si alte componente.
RveMO
QUOTE
O masina electrica adevarata nu are nevoie sa o incarci la priza, ea trebuie sa se incarce in timpul mersului


Daca te-ai gandit la faptul ca trebuie sa ia energie de la soare, da e o posibilitate dar extrem de mica sa se intample. Plus ca sunt masini care circula si noaptea si atunci e chiar imposibil sa o incarci. De drumuri care sa aiba ceva inductie si sa o incarce in mers, sunt vise umede dar nu e ceva chiar imposibil...problema cea mai mare fiind costurile de realizare pentru asa ceva. Sunt inca multe tari cu drumuri fara asfalt dar cu SF-uri de genul asta.

@espacern Cred ca pentru masinile de transport ar fi o miza mult mai mare sa poata sa mearga mai ieftin si sa polueze mai putin.

Da, si eu cred ca cei care exploateaza si proceseaza petrol au o influenta uriasa asupra producatorilor de masini sa nu lanseze astfel de tehnologii pana nu spun ei ca nu mai curge nimic pe conducta. Totusi ei sunt constienti ca nu va exista petrol la infinit si se pregatesc din vreme.

MoneyTalks
QUOTE(espacern @ 4 Jun 2017, 22:01)
se consuma enorm de mult petrol cu vapoarele care transporta piese/masini peste oceane.
Bateriile/motoarele/electronicele se produc prin China si se asambleaza la mare departare.....la fel ca si alte componente.
*


Cam la fel se consuma petrol pentru producerea oricarei masini, nu doar electrice. Avantajul celor electrice trebuie sa apara din exploatare. Deocamdata acest avantaj nu exista
spy_oh_joy1389
QUOTE(stefandinescu70 @ 4 Jun 2017, 12:53)
Cat polueaza o centrala electrica sa incarce 1 mil de masini electrice ??? Ajuta cu ceva TERRA ca mutam poluarea din orase in zona unde este situata centrala electrica ???
*


Ești conștient că se scoate energie electrică prin mai multe moduri și s-au investit foarte mulți bani în surse regenerabile în lumea asta, nu? Dacă treci cu avionul peste Marea Nordului o să vezi foarte multe eoliene.

QUOTE(MoneyTalks @ 4 Jun 2017, 22:40)
Vrabia malai viseaza... laugh.gif Companiile petroliere si tarile arabe nu au nici un interes ca masinile electrice sa ia locul celor pe benzina. Daca s-ar intimpla asa, tarile din zona golfului ar da faliment. Sint multe trilioane in joc pentr ca sa lase masinile electrice adevarate sa apara pe piata. Ce exista acum, inclusiv Tesla, sint niste glume mai mult sau mai putin reusite. O masina electrica adevarata nu are nevoie sa o incarci la priza, ea trebuie sa se incarce in timpul mersului, sau chiar in timpul zilei cind e parcata. Exact cum se incarca un ceas cu baterie solara. E careva din voi care are un ceas cu baterie solara si il pune la priza pentru incarcare? rolleyes.gif
*


http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/art...a-vehicles.html
Arabii investesc foarte mult acum când au petrol că știu că nu pot călări mult timp trendul ăsta ca să aibă mai târziu din ce să scoată bani. Dacă-s așa puternice companiile astea petroliere, de ce n-au menținut prețul barilului la peste 100 de dolari? De ce Tesla vinde din ce în ce mai mult? De ce se umple lumea de eoliene și solare? Sună mai bine o teoria conspirației fără să o verificăm, nu?
Dri
QUOTE
Arabii investesc foarte mult acum când au petrol că știu că nu pot călări mult timp trendul ăsta ca să aibă mai târziu din ce să scoată bani. Dacă-s așa puternice companiile astea petroliere, de ce n-au menținut prețul barilului la peste 100 de dolari? De ce Tesla vinde din ce în ce mai mult? De ce se umple lumea de eoliene și solare? Sună mai bine o teoria conspirației fără să o verificăm, nu?

De acord.

In plus, normele EURO si americane sunt din ce in ce mai restrictive, iar tendinta este descurajarea emisiilor si implicit a masinilor ineficiente din punct de vedere energetic. Iar companiile petroliere nu au avut niciun drept la replica, protectia mediului este un subiect mult prea puternic pentru ei.

Si mai e un aspect. China este o piata de desfacere si consum auto uriasa in ultimii ani, iar normele de poluare nu sunt nici pe departe reglementate la fel de strict. In concluzie, piata de desfacere pentru benzina si motorina este din belsug, mai ales daca nivelul accizarii este redus.
RveMO
QUOTE
Dacă-s așa puternice companiile astea petroliere, de ce n-au menținut prețul barilului la peste 100 de dolari?

Aici e alta discutie si deja o dam in politica. Sunt mai multe organizatii in care sunt diverse tari. Ei pot foarte simplu sa tina petrolul sus, extragand mult mai putin. Din diverse considerente nu fac asta si exploateaza extrem de mult, probabil pentru ca au si de unde.

E foarte adevarat ca ei au investit si investesc o multime de bani in diverse chestii prin care se castiga bani fara sa produci ceva neaparat, de exemplu turism. Probabil ca investesc si in astfel de solutii alternative dar nu cred ca se pot compara cu japonezii, coreeni, europenii sau americanii.
Dri
QUOTE
Aici e alta discutie si deja o dam in politica. Sunt mai multe organizatii in care sunt diverse tari. Ei pot foarte simplu sa tina petrolul sus, extragand mult mai putin. Din diverse considerente nu fac asta si exploateaza extrem de mult, probabil pentru ca au si de unde.


Nu numai, insa costurile de extractie, transport si rafinare ale titeiului sunt din ce in ce mai mari, pentru ca rezervele continentale, care sunt mai ieftine de exploatat, sunt pe terminate. Extractia din Atlanticul de Nord, sau din Golful Mexic, sau din Marea Nordului, este mult mai costisitoare decat daca s-ar face in continent, fapt care se reflecta oricum in pret, indiferent de politica.
RveMO
Daca ala in emirate varsa in piata nu stiu cati barili, poate sa il coste oricat pe norvegian sau pe altul care exploateaza pe mare, pretul il face ala care vinde cel mai ieftin.
Cei mai multi care exploateaza in Europa au disponibilizat masiv oameni sau au oprit investitiile in prospectare.
Sunt anumite "coincidente", cand e petrolul jos se varsa mult sange. Asta tine de anumite politici, pentru ca tine de bani.
In fine, v-am zis ca nu are rost ca o dam in politica si nu despre asta e vorba aici.
RM4SI
QUOTE(Dri @ 4 Jun 2017, 17:12)
Eu cred ca peste ceva ani, atunci cand peste 90% din masini vor fi electrice, incarcarea nu va mai fi gratuita la punctele publice. Deocamdata este, pentru ca cererea este mica. Dar investitia in dotarea fiecarui loc de parcare al unui supermarket cu o statie de incarcare (plus infrastructura aferenta) nu este deloc neglijabila.

Cred ca vom ajunge ca si azi, sa analizam unde este cea mai ieftina reincarcare.
*


Cativa ani si 90%. Asta da optimism dus la extrem. N-ai sa vezi !
rty745
Principalul motiv pentru care a scazut pretul petrolui este revoltia petrolului de sist din SUA. Costul de extactie din sisturile bituminoase era in jur de 80- 100 usd/baril la inceput. Cum pretul petrolului a fost multa vreme peste 100 usd/baril, Arabia Saudita (care are un cost de productie de 20 usd/baril) s-a gandit sa creasca productia si sa scada pretul sub 100 de dolari. Ideea era s-i falimenteze spectaculos pe producatorii americani, dupa care sa creasca la loc pretul petrolui eliminand un concurent potential periculos.

Un plan bun ...dar care nu a mers , pt ca americanii, au reusit sa scada costurile spre 30-40 usd/baril.

Au ramas profitabili si au crescut productia. Ca urmare ptretul petrolului a ramas scazut , iar acum Sauditii, cara au probleme financiare foarte mari, incearca sa scada productia, pentru a creste pretul. Problema lor e ca o crestre a pretului pe termen mediu va incuraja atat o crestere a productiei de pertol din surse ma scumpe (sisturi bituminoase, platforme marine) car si o crestere a productiei de energie verde, care incepe sa devina tot mai ieftina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.