https://www.daciaclub.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=115419&hl=
In link e un topic de prezentare a unei Dacii 1310. Din motive total neimportante acum, m-am certat cu cineva pe forum, m-am certat apoi cu administratia, am primit mod preview pe viata. De draci si frustrare, prin 2010 mi-am sters toate mesajele.
In urma cu vreun an sau doi, mod preview-ul mi-a fost anulat, cu amendamentul ca un comportament civilizat si bun de dat ca exemplu din partea mea va fi apreciat, ca urmare am reinceput sa activez pe daciaclub, la Jurnal de Bord in special (Stifturi, cazane, d-astea). Motivul revenirii aici - oameni destepti si priceputi.
1-2 ani mai tarziu, gen acum, simt nevoia acuta de a continua povestea Daciei, ca urmare pornesc acest topic.
Voi incerca sa refac informatia in totalitate, folosind backupul personal si un cont "de imprumut". Cel din urma e necesar pentru ca forumul uneste mesaje si nu iese nimic bun.
Muttley - propriile-mi mesaje, cele sterse.
Cont de imprumut - meajele altora, cu quote din linkul de sus.
DACA ADMINISTRATIA considera ca ce fac e gresit, sa ma anunte, si renunt complet la idee, nu-i bai deloc. Daca administratia are o idee mai buna, ii multumesc de pe acum.
De aici si pana pe la pagina 30 e tentativa de refacere a vechiului topic.
De acolo mai departe, topic normal.
__________________________________________________________
Posted by: Muttley 15 Jun 2008, 10:27
Odata cu mutarea topicului la "Jurnal de bord", ma vad cumva nevoit sa fac unele adaugiri primului post din topic Asadar, un scurt istoric al gramezii de fiare vrednice de REMAT...
Masina a fost cumparata de noua, de la Adas Bacau, in octombrie 1988, de parintii mei. Aveam 6 ani pe atunci, si-n mod uimitor (pentru mine cel putin) imi amintesc ca-n acea dimineata m-am trezit la ora 7. Aveam un ceas mare de perete in dormitor si primul lucru a fost sa ma uit la el, eram surescitat rau de faptul ca ai mei urmeaza sa vina acasa cu masina!!!
Inca de foarte mic eram inebunit dupa masini, astfel incat inca de la aparitia ei, aceasta Dacie a devenit marea mea dragoste. Chiar de prima oara cand am urcat in ea, am apasat toate butoanele, spre exasperarea lu' taiaca-miu, deci atractia era de necontestat.
Prima oara tata m-a lasat s-o conduc la varsta de 12 ani. Mult spus "condus", cum n-am facut altceva decat s-o misc un metru inspre fata in parcarea manastirii Bistrita. Mai tarziu, cu ocaziile aniversarilor zilei mele de nastere sau cand eram cuminte, tata ma mai ducea in poligonul din oras (Piatra Neamt).
La 18 ani am luat permisul, asta devenind cumva un fel de legalizare a relatiei mele cu masina asta
Un moment deosebit in viata masinii l-a reprezentat noaptea de 20 decembrie 2000, cand am busit-o destul de zdravan N-a fost din vina mea, dar incidentul putea fi evitat dac-as fi avut ceva mai multa minte. Reparatia a fost facuta ieftin, cum situatia financiara nu permitea mai multe.
De atunci, incidente n-au mai aparut in palmaresul niciunuia dintre noi.
Dacia asta a fost menajata cat s-a putut de parintii mei, n-a fost chinuita, n-a fost fugarita. Adica nimicuri de genul prelata, baterie in casa iarna, stergatoare si oglinzi demontate si depozitate in interior. Sacrificiile facute pentru cumpararea ei au fost insemnate, iar mentalitatea cat si contextul vremii nu imbiau la o atitudine de tipul "da-o dracu' de fieratanie" cum intalnim azi. Mai subtire insa cu investitiile in ea, astfel incat ajunsese sa fie destul de ponosita la exterior. Insa mecanic, era impecabila.
In 2003 l-am pierdut pe tata, iar eu mi-am jurat ca masina nu va pleca vreodata de la mine. In privinta acestor intentii, inca nu s-a schimbat nimic.
Ajutat cu bani de maica-mea, am facut o restaurare a caroseriei cat am putut eu de bine. Aceasta a constat in eliminarea ruginii care insa nu era deloc multa (praguri, fete de portiera, suport roata de rezerva si petece prin podea) si inlocuirea partii frontale, anapoda reparata cand am avut accidentul (masca fata, semiaripi interioare fata, aripi exterioare fata). Vopsirea a fost facuta-n bataie de joc, lucru ilustrat de aspectul exterior actual al masinii, care e cel putin jalnic (vopsea sarita, matuita, etc).
Cat am fost student, cam toate economiile mele si bursa intrau in rabla. Pe vremea aia, Dacia inca mai era vazuta ca o masina, iar a mea era tinuta-n puf Aveam foarte mult timp la dispozitie ca sa ma ocup de ea, planurile erau gramada, insa lipseau banii pentru chestii serioase.
De cand am terminat scoala si am inceput sa am un salariu, s-a inversat balanta: bani ar fi, dar timp nu. Oricum, de vreo 2 ani incerc pe cat posibil sa ma ocup de partea de motor a masinii, nucleul fixurilor mele.
Stiu, Dacia 1310 e o masina moarta, decedata moral, condamnata la disparitie de altfel. Insa pentru ciudatul de mine (cum mai toti cunoscutii ma califica), e ceva mai mult. Tin foarte mult la ea, iar "imbunatatirile" mecanice reprezinta un hobby excelent.
O poza mai veche (de prin iarna 2007 - 2008 cred) cu "rabla mea":
[attachmentid=1628062951]
Cam atat pentru partea de introducere.
Mai departe, sub denumirea lui veche ("Upgrade motor Dacia - ...imbunatatiri aduse motorului standard") de cand se afla la Dacia Clasic, topicul trateaza modificarile pe care am inceput sa i le aduc motorului acum aproape
_____________________________
A trecut
Initial nu prea stiam care va fi soarta acelui motor. Inclinam mult spre a ma incapatana de a-i face toate mofturile si de a-l pune pe masina. Da' multe au fost considerentele care-n cele din urma m-au facut (totusi) sa renunt. Asa ca m-am dus hotarat asta iarna pe balcon unde astepta cuminte o decizie si m-am dat cu cheile-n el.
[attachmentid=1628062954] [attachmentid=1628062955] [attachmentid=1628062956]
Din motor am pastrat urmatoarele piese:
- baie ulei gtt
- pompa ulei gtt
- arbore cotit dacie 1.6, cuzinetii Kolbenschmidt
- setul motor Mahle 1.6 si bielele de renault 1.4 C3J
- pinioanele de distributie renault
- tachetii renault
- carburatoarele Dellorto DHLA 40
- pompa de benzina electrica noua de Daewoo Damas
Restul s-a vandut.
Am zis ca nu repet greseala comisa cu Alpine-ul. Bine, au fost mai multe atunci, da' ma refer la prostia de a ma apuca de motor fara a avea toate piesle necesare. Asa ca inca de anul trecut m-am apucat de adunat piese pt noul motor. Cu piesele esentiale m-a ajutat payty. De la el am luat o chiulasa de 1.6 de Nova (aveam de gand sa folosesc chiulasa mea de 1.4, da' e mai bine asa. Nu vreau sa stric nimic din motorul original), o galerie de admisie pt DHLA-uri si chiulasa de Dacie si o axa cu came de reno 12 TS. Tot anu' trecut am mai luat o galerie de evacuare, dar nu stiu dac-am s-o folosesc. Oi vedea...
[attachmentid=1628062957] [attachmentid=1628062958] [attachmentid=1628062959]
Apoi, bantuit fiind de observatiile "cunoscatorilor" (poate va mai amintiti replica lui SGM vizavi de simeringul de palier), am cautat sa cumpar absolut orice piesa cat de marunta, orice garnitura nenorocita de calitate. Asa am ajuns sa dau o caruta de bani pe:
- simering de palier Victor Reinz
- simering de distributie Victor Reinz
- lant de distributie Febi
- garnituri de etansare camasi / bloc (nu mai stiu marca, facute prin Austria sau nu stiu unde)
- simeringuri de supape Victor Reinz
- silicon etansare Victor Reinz (de asta am folosit totusi si la Alpine)
- ghiduri de supapa Metelli
- suruburi de volant pt motoare renault seria K
- si ce-o mai fi...
Alte piese de prin motor am cautat sa le iau de la dezmembrari de pe motoare Renault 1.4:
- intinzator mecanic distributie
- rampa culbutori
- inca o pompa de ulei (cu pinioane asta, dar in stare impecabila)
- pinion delco, suruburi prindere pompa pe bloc
- semiinele etansare baie de ulei (astea urmeaza sa le iau, nu am gasit noi de import )
- si nu mai stiu...
Prima zi de munca pr-zisa pt noul motor s-a consumat ieri, cand am inceput lucrul la chiulasa.
QUOTE(Muttley @ 14 Jun 2008, 18:47)
QUOTE(Muttley @ 12 Jun 2008, 18:43)
Mda, banuielile-mi fura confirmate. Respectivul scaun de pe evacuare a fost candva rectificat prost. Asta desi meseriasu-mi spune ca e uzura. In fine...
Important e ca am vrut sau nu, ori ca e indicat sau nu... am schimbat toate scaunele de evacuare! Chestie pe care as fi preferat sa n-o fac, de vreme ce-i atat de riscanta.
Asa am ajuns eu la un baiat dintr-un sat din AG, renumit in zona ca mare reparator de chiulase.
Ziua de azi a fost dedicata-nlocuirii scaunelor. S-au montat scaune de F8Q (diesel 1.9), chestie f buna oricum, de vreme ce benzina cu Pb sau cu inlocuitor nu mai pupam de vreo doua luni.
Cum operatiunea asta nu e explicata-n manuale (cel putin eu nu am gasit nicaieri), iata etapele...
1) scaunele vechi se alezeaza pentru a deveni subtiri, moi si fragile, si pentru a putea fi usor extrase.
[attachmentid=1628062961]
2) cu o dalta ascutita, scaunele se taie pe generatoare (find de fonta mai mult se sparg), astfel putand fi usor "saltate". Poza 1 - extragere, poza 2 - ce a ramas din ele
[attachmentid=1628062962] [attachmentid=1628062963]
3) cu o freza cilindrica si un centrator plasat in ghidul de supapa, se alezeaza locasurile-n care se vor presa noile scaune.
[attachmentid=1628062964]
4) chiulasa se pune la rumenit p-o plita-ncinsa si se lasa... mult, nu mai stiu, 30 min - o ora. Cert e ca dup-aia frige cu draci (saracele mele degete, is pline de beshici... daca-s bou...)
5) se preseaza noile scaune cu un dorn adecvat si cu ciocanu'. Nu m-a-ncantat initial ideea "intelijentului" da' nu cred ca are cu ce dauna. Dornul era dintr-un metal moale, so no harm done. (aici n-am mai facut poza, ca dracu m-a pus sa tin de chiulasa ca se misca. Si cum am zis mai inainte, era fierbinte cu spume, deci fiind cu mainile pana la coate-n galeata cu apa rece (ca matzele 'cele proaste din desene animate), numai grija telefonului n-am mai avut-o)
Rezultat - o chiulasa cu scaune noi si cam indistructibile pe evacuari (cele mai chinuite).
[attachmentid=1628062965]
Saptamana viitoare voi continua cu largirea canalelor, lustruire canale si camere de ardere. Sunt blocat pana cealalta saptamana cand ma duc la Iasi sa iau ghidurile de supapa. Apoi vor urma pasuirea supapelor cu scaunele, masurarea camerelor de ardere si calculul inaltimii chiulasei necesare pt un raport de comprimare de 10.
Altceva ce sa mai zic.......
Nu am precizat... Din actualul motor ce se afla pe masina voi pastra DOAR blocul motor, asta pentru a fi totu-n regula cu seria.
Inainte de a-l da jos de pe masina voi monta in configuratia standard noua aprindere si pompa de benzina. Asta ca sa ma asigur ca functioneaza corect inainte de a fi totul gata.
Spre marea mea nefericire si marele meu stres, iar sunt presat de timp... Trebuie sa fie totul gata (fara partea de carburatoare cel putin) pana la sfarsitul lui iulie cand plec in concediu. Adica o luna si un pic. Doar ca de data asta lucrul se va desfasura seara si sambetele de vreme ce merg si la serviciu.
Aaaa, si ca sa fie totul nasol, nu am inca un garaj / atelier unde sa fac motorul. Da' am incredere ca se vor regla lucrurile pe parcurs. Sper...