Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Prestige 2008
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Victorine
OK, dupa topicul referitor la pierderile de ulei pe la capacul culbutorilor, am zis sa las lucrurile acolo asa cum sunt, pana nu se amesteca cu alte chestii si sa deschid separat jurnal. Mai mult pentru evidenta proprie, dar si pentru a cere poate cateva sfaturi.
Istoria pe scurt: Logan Prestge 2008, 1.6 16V, 88.000km, luat din familie. Preconizez ca mai ramane la mine macar vreo 3-4 ani. Fata de vechiul Ambition 1.6 MPi e un oarecare progres.
Masina nu a fost prea ingrijita, dar asta mai mult la nivel estetic, altfel are toate reviziile facute in reprezentanta. De-a lungul timpului a prins o grindina serioasa, dar nu ma deranjeaza semnele ramase, a fost sparta pentru rahatul ala de radio-CD cu care a venit, daca va vine sa credeti si cu ocazi asta s-a schimbat colectia de incuietori si a ramas cu fetele de usa prost etansate. A mai primit si o pompa noua de benzina OEM, dupa ce aia veche a picat. Toba intermediara a fost sudata. Si cam atat. Am fost foarte bucuros sa constat ca nu are rugina. Cu o exceptie, intr-o zona cacacioasa: [attachmentid=1628061660]
Daca aveti idei/ solutii sau sfaturi privind remedierea, va raman recunoscator.

De cand e la mine masina a primit:
- o curatare de motor, era imbaxit capacil de la pierderile de ulei pe la suruburi, rezolvat prin etansare cu silicon rosu si strangere cu simt. Erau 3 surube cu probleme.
- garnituri noi galerie de admisie AJUSA si epurator ulei OEM. Alea vechi erau topite de la ulei.
- curatare galerie de admisie, MPP si corp clapeta, erau toate imbaxite cu ulei + praf
- ajustat nivel ulei motor (era peste max), am scis mai mult de 500mL.
- ajustat nivel ulei servo, era 1 cm peste max.
- kit distributie complet INA
- pompa de apa Hepu
- antigel RX tip D
- kit accesorii complet SKF
- filtru de polen (nu avea montat din fabrica)
- anvelope noi Falken Sincera SN832 Ecorun, clasa A pe ud
- cheder inferior parbriz, ala vechi fusese lipit cu silicon si se mai tinea doar pe jumatate.

Urmeaza bujii, filtre de aer si ulei, ulei, discuri si placute. Si lichid de frana Ate dot 4. Ce are acum e maroniu si mult peste max, ajunge la capac.

Si cam atat. Deocamdata.
andri1940
Sa-l stapanesti sanatos!
In 2008 cred ca era inca Euro4 Loganul, ca altfel nu prea era nicio diferenta intre ce ai avut si asta de 1.6 16v din punct de vedere dinamic.
Victorine
Ba sa stii ca se simt cei aproape 20 cai in plus. Aia era Euro 3, asta e 4. Aia avea 200.000km, asta 88.000. + ca e mai echilibrat motorul, e mai silentioasa, deh, tampon hidroelastic, insonorizanti motor, articulatii mai tinere, etc.
Se infige clar mai bine si consumul e ceva mai mic: 9.8 fata de 11 in aceleasi conditii de mers in oras. Imi place mai mult tapiseria, e mai de calitate, are 2 airbaguri in plus in scaune, ma rog, sunt multumit de combinatie. Am vandut-o pe cea veche si obosita si am luat-o pe asta cu 2200. Eu zic ca e bine.
andri1940
Da, clar ca e bine. Daca luai Euro 5 (din 2009 incolo, parca) sigur nu ti se mai parea asa sprintena, aia e la nivel de 1.6 MPi Euro3/4.
andreig1982
A avut cumva parbrizul schimbat? Eu am observat niste urme similare la cazanul meu cand i-am schimbat parbrizul a doua oara in 11 ani, dar fara rugina.
Partea nasoala e ca poate fi rugina si sub chederul ala.
Pe partea vizibila poti folosi un dremel cu o piatra de polizor de aia conica sa cureti zona, dat cu un pasivizant si vopsea cu o pensula subtire.

PS
S-o stapanesti sanatos smile.gif
Victorine
Va multumesc pentru urari.
Din cate stiu, parbrizul nu a fost schimbat, desi mi se pare ca acolo rugina a pornit chiar de la o taietura gen cutter. Pana acum n-am tras chederul ala afara, am zis sa-l comand intai, sa organizez solutiile de curatare/ pasivizare si dup-aia desfac, curat, las sa se usuce si montez noul cheder. Cel de jos l-am gasit de foarte buna calitate, AM facut in Germania, cu vreo 20 de lei fata de 60 cel OEM. Sper sa gasesc la fel si sus. Cam asa ma gandeam si eu, curatat cu un biax cu ceva piatra fina. Insa nu stiu ce solutie de psivare exista. Tre sa merg sa ma interesez pe la magazinele de profil.

Mai e o chestie care ma bazaie. Dupa ce am remontat galeria de admisie cu garniturile schimbate motorul are un mârâit ceva mai pregnant intr-o anumita zona de turatie. Il pun pe seama rezonantei in care intra carcasa filtrului de aer. Acolo sunt doua bucse paradite.[attachmentid=1628061692] [attachmentid=1628061693]

Daca la vechiul 1,6 solutia era simpla - inlocuirea bucsilor vechi tasate cu cele de la tija de capota, aici inca nu am idee cum sa fac. Evident ca nu se gasesc separat, tre sa iei carcasa cu totul... Initial vazand cat sunt de praf am pus doua saibe subtiri, insa rigidizand tot ansamblul mârâiala era si mai pregnanta, pe un interval mai larg de rpm, asa ca le-am scos. Acum nu e foarte deranjant, dar as vrea sa gasesc o solutie. Daca aveti careva idei, bagati aici.
andreig1982
Pentru rugina eu folosesc loctite 7505.
Am mai folosit kelfos sau mai nou i se zice kelfer dar pentru o actiune durabila trebuie date minim 3 straturi.
Victorine
Cateva imagini de la schimbul distributiei (a doua oara) la 88.000km.
dr_mKe
Pe corpul clapetei de acceleratie exista o garnitura imensa, care etanseaza galeria de admisie / corpul clapetei. Eu as schimba-o, OEM, nu este scumpa si poti face singur.
sorin1983
sunt 2 garnituri...una spre galerie si una spre rezonatorul ala idiot...
Victorine
Cele doua garnituri de pe corpul clapeta, mica si mare, erau in stare foarte buna. Corpul s-a mufat destul de greu cu galeria si rezonatorul, etanseaza bine. Daca alea ar fi uzate ar trage aer fals pe-acolo si s-ar simti in mersul motorului.

Pe mine ma deranjeaza tampoanele alea 2 superioare de la rezonator, care sunt cam bulite si asta contribuie la rezonanta care apare intre 1500 si 2000 rpm.
Victorine
Am un bidon de lichid de frana Ate Dot 4 de 1L inceput de vreo 2 ani, ramas de la vechea masina. [attachmentid=1628062006] Voi l-ati mai folosi? Avand in vedere ca de atata vreme sta plin doar pe jumatate, cealalta fiind aer mai mult sau mai putin umed... pe capacul rezervorului scrie DOAR din recipient sigilat. Nu e scump un bidon nou, dar imi si pare rau de el. Pe de alta parte il consider expirat. Ce ziceti? La masina asta lichidul nu a fost schimbat niciodata, cred, e maroniu.
Bicicleta galbena
QUOTE(Victorine @ 15 May 2017, 13:25)
pe capacul rezervorului scrie DOAR din recipient sigilat.
*


Eu as respecta ce scrie acolo. Or sti inginerii aia mai bine decat mine de ce doar din recipient nou.



sorin1983
eventual il bagi pe asta sa cureti instalatia si la final iei altul nou
Victorine
Nu cred. O sa caut o modalitate sa scap de el safely.

In alta ordine de idei, am desfacut si curatat din nou in WE MPP pentru ca nu imi placea cum revine motorul la relanti. Cateodata "agață" in jur de 1500rpm iar la revenire scade sub turatia de relanti apoi urca la 760 rpm. Cateodata ingheata acolo, alteori (frecvent) oscileaza. Am curatat din abundenta cu WD40, lasat sa se inmoaie, limpezit din abundenta din nou, de data asta cu spray de curatat frane, lasat sa se usuce si in cele din urma cateva jeturi de WD40 cu teflon. Cam asta a curs din el: [attachmentid=1628062015]

Cu ocazia asta am inspectat si bucsele de amortizare de la carcasa. Una e mai dusa decat cealalta. [attachmentid=1628062016] [attachmentid=1628062017]

Cele inferioare sunt ok.[attachmentid=1628062018] [attachmentid=1628062019]

La cele superioare, partea din cauciuc are diam interior 10mm si exterior 15mm. Cred ca o sa incerc sa le fac eu.[attachmentid=1628062020]

Cu relantiul nu s-a rezolvat. Problema e prezenta mai ales la rece. Si pornirea mi se pare cam greoaie dimineata. O sa schimb saptamana asta bujii, filtre, ulei si vad daca persista, apoi vedem ce facem mai departe.

Daca stie cineva, ziceti cum masor bobinele cu un multimetru si care ar fi valorile normale. Sunt BERU.
AmunDei
Daca masina nu are interventii de soft eu as miza pe senzor clapeta obosit. Sunt simptome care mai repede indreapta catre acesta. Daca senzorul e obosit si/sau exista o problema cu cablajul, ECU va interpreta niste valori de voltaj incorecte si ca rezultat vei avea fix asta, fluctuatii, agatari sau caderi sub turatia de ralanti.

Nu inseamna ca va genera erori de check engine pt ca din punctul de vedere al ECU, interpretarea valorilor se face corect, dar daca acestea sunt date gresit masina merge prost.

Cel mai simplu cauti in manual valorile de referinta si masori cu un multimetru sa vezi daca mai e in parametri. Asta ca nu cumva sa iei altul si sa-l iei degeaba.
Victorine
M-am gandit si eu la senzorul de pozitie a clapetei... sa vad dupa ce schimb bujiile cum merge.

O alta chestie care imi da de gandit este faptul ca parghia pe care se prinde cablul de acceleratie are un mic joc inainte si dupa ce actioneaza clapeta. Bine, asta n-are treaba cu ce se transmite la senzor, care e pe axul clapetei, dar ma intreb daca e normal...


AmunDei
Bujii si fise noi este posibil sa-ti amelioreze din simptome din simplul fapt ca scanteia revine in parametri, dar nu va elimina complet problema (nu-ti zic din auzite, fix aceleasi simptome le-am avut si eu).

Treaba cu parghia, mai vezi dupa cum se comporta.

Deci ordinea ar fi bujii > eventual fise daca tot umbli, pot arata bine dar sa fie coapte rau de la caldura > apoi verifici senzorul si daca e nevoie il schimbi.

Cum ai curatat si motorasul pas cu pas totul ar trebui sa revina in parametri (a, ca bonus, dupa ce faci toate astea, verifica daca nu cumva exista vreo procedura de invatare ralanti specificata de producator).
dr_mKe
Fise nu are iar bobinele individuale merg sau pas. Nu-s deloc eftine. Daca sunt Beru nu au moarte.
Motorasul pas cu pas eu nu l-am.desfacut veci.
Jocul in articulatiile clapetei este normal. Sa nu cureti/ungi cu nimic pentru ca vei sfarsi sa cumperi alta.
sorin1983
s-au ieftinit... dar se simte rau o bobina cu probleme... eu n-am reusit sa scap de unele balbaieli cu nimic... bobine, clapeta, bujii, motoras de origine cu tot cu soclu... draci...nimic.
Victorine
Trebuie sa le iau pe rand prin eliminare. Nu stiu nimic despre bujiile ei, poate sunt terminate. Sa-i fac si revizia asta si vad. Revin la sfarsitul saptamanii.

L.E. O bobina Beru e pe la 130 lei. MPP cu soclu, VDO OEM 270... senzor pozitie clapeta sub 100. De tras trage foarte bine, nu prea-mi place cum porneste si revenirea/ relanti-ul.
Victorine
Am prins azi o dupa amiaza mai aerisita si am lucrat la masina. Facut revizia de ulei, filtre, bujii si frane. Cost total 490 lei, manopera in regie proprie. Zic ca e bine.

Observatii:
- primul lucru pe care l-am facut, am scurs uleiul uzat, cu motorul cald. Dupa ce in urma cu cca. 2 saptamani am scos excesul de ulei, cam 500 mL, acum a iesit un bidon de 4L plin ochi. Deci cam 4,2L. Am pus putin sub 4L si au ramas 2x curate pe joja. Asa ca apreciez ca e cam mult cat scrie in manual...

- intre timp m-am apucat de frane. Discurile vechi aveau cca. 18mm dar aratau ca naiba.[attachmentid=1628062250] [attachmentid=1628062251]
Placutele de origine erau in regula dar fiindca am schimbat discurile am pus altele noi. Discurile sunt Textar cu strat de protectie, placute Textar.[attachmentid=1628062252]
Curatat etrirei, portetrieri, lamele antivibratie, verificat culise si burdufe.

- am terminat cu franele (maine schimb si lichidul de frana) , m-am apucat de schimbat filtru ulei, aer, bujii. Filtrul de ulei l-am schimbat pe sus dupa ce am demontat in prealabil protectia de la rampa injectoarelor. Filtrul de aer o sa-l mai schimb odata pe la mijlocul intervalului de revizie. Am pus bujii Bosch super 4 cu electrodul central argintat. Cele vechi erau de OEM cu un singur electrod si aveau gap-ul cam mare. Bujia 2 cel mai mare. Bujia 4 arata nasol in zona soclului. Poate imi ziceti voi de ce... locasurile erau curate si uscate.[attachmentid=1628062253] [attachmentid=1628062254] [attachmentid=1628062255] [attachmentid=1628062255] [attachmentid=1628062257]

- schimbat garnitura buson baie de ulei cu Ajusa, montat, schimbat filtru de ulei Mahle/Knecht, turnat uleiul. Maine mai verific odata nivelul si completez, desi nu cred ca e cazul, nu vreau sa ma mai duc spre maxim sau peste.

- demontat cu mult chin si curatat senzorul de la volanta, era foarte imbacsit.

- curatat cu atentie baia de ulei in zona in care prezenta scurgeri. Cu ocazia asta am putut constata ca e etansata cu mastic si am mai gadit un senzor nemufat sau dop in spate spre galeria de evacuare. Poate ma luminati ce-i cu el...[attachmentid=1628062256]

- motorul porneste parca mai bine, merge mai rotund, trage la fel de bine, am scapat aproape de tot de micile balbaieli si fluctuatii, relantiul mult mai stabil, revine mai frumos in frana de motor, probabil bujiile erau cam duse.

- am facut o tura si am baut o bere contempland lucrarea biggrin.gif
[attachmentid=1628062257]

18 May 2017, 22:50:
Costuri: [attachmentid=1628062258]
YRX
Pentru bujia nr 4 verifica sa nu curga lichidul de parbriz sau sa se infiltreze apa pe langa duza de stropit de deasupra bujiei.

Uleiul, daca il scurgi bine, scoti peste 4 litri. Eu torn bidonul de 4 litri tot si ajunge pe joja undeva la mai putin un x. Apoi mai pun vreo 100 de ml pornesc motorul si a doua zi completez pana la max. In total cam 4,2. Il tin la max pentru ca mi-e mai usor sa urmaresc modificarile.
Victorine
Asa zic si eu ca vinovata e duza aia, am vazut ca intra ploaia pe sub ea si picura de pe bucla furtunasului. Nu chiar langa bobina, dar in mers precis ajunge acolo. Trebuie sa gasesc o solutie de etansare. Poate iau de-alea cu 3 jeturi, si slea tot asa prost etanseaza oare? Pe masina veche am avut aceeasi problema pana am pus duze cu jet perdea, cand am scapat.

Cu uleiul asa ma gandeam sa fac si eu. Totusi m-as feri sa pun max. Din motivele deja expuse. Am adaugat inca vreo 400, in total cam 4,2-4,3L, a ramas un X curat pe joja, asta la 10 min. dupa completare. Cred ca ma opresc aici.
dr_mKe
Pt. Bujii cu 2 sau 4 electrozi, Reno / Dacia scoteau din garantie, exista nota de service !

Mare atentiune ! Bujii cu 1 sau 2 electrozi de masa excl.gif

LE: solutie de etansare ? Schimbi matzele alea si gata dry.gif Mie nu mi-a picurat pe acolo veci in 240.000 km. Picura, tai 1 cm si reimbini, daca nu ajunge cumperi alt matz.
Victorine
Ai la indemana nota aia? Care era pericolul?

Furtunele nu sunt crapate, nu ai inteles la ce ma refeream. Apa patrunde pe sub stropitorile montate in capota. Ma mir ca nu te-ai prins. S-a discutat si paradiscutat problema, sunt clipuri pe youtube.

19 May 2017, 22:34:
Gata, am gasit discutiile dedpre bujiile cu 4 electrozi de mass si prajirea centralei ABS. pana una-alta, motorul merge bine asa ca bosch super 4 sa le rsmana numele. Daca imi trimiti si mie nota aia pe e-mail ma gandesc daca sa le schimb sau nu...
sobolan
QUOTE(dr_mKe @ 19 May 2017, 16:23)
Pt. Bujii cu 2 sau 4 electrozi, Reno /  Dacia scoteau din garantie, exista nota de service !

*



foarte bine faceau .....

In alta ordine de idei vad un jurnal de bord fara poze cu masina in culpa....senzorul din poza e pentru detonatii daca nu ma insel....
dr_mKe
Risti doar sa arzi centrala ABS, plus parazitarea ECU. A mea nu pornea la prima cheie si mergea dubios la ralanti. Date jos imediat si puse alea vechi in loc, apoi iridium si gata.

Mers apoi la Dacia si aflat ce ti-am spus.
YRX
N-au ma nimic bujiile cu 4 electrozi. Masinile mele au toate, de foarte multi ani, bujii Bosch Super 4. Sunt niste bujii robuste care merg constant mult timp, le pun si timp de cativa ani uit de ele. Evident le-am cumparat numai din surse de incredere.
Stiu de vechea discutie, dar sincer mie mi se pare SF. Cum dracu' sa prajesti un calculator ABS cu niste bujii care se afla pe alt circuit electric separat de bobina / bobine eu nu "vizualizez".
Victorine
Pai Dacia/ Renault vor sa le cumperi de la ei, si poate ca n-au decat cu 1/2 electrozi de masa, asa ca pe alealalte le-au eliminat printr-o nota tehnica. biggrin.gif

Sobolan, m-am gandit la senzorul de detonatii, da ala n-ar trebui sa fie mufat si sa transmita informatia prin niste sârme undeva? La mine arata mai mult pe post de dop... wacko.gif Cat priveste pozele, o sa pun daca vrei, dar e un logan 1 argintiu ca atatea altele de pe strada, nu e mai frumos ca e al meu. Ba chiar are o gramada de mici indoituri de la grindina. Am facut jurnalul ca sa tin evidenta cheltuielilor si mai mult ca sa cer un sfat acolo unde nu nu am gasit informatie pe forum.
argon
Pentru 16v bujii cu 1 electrod, pe 8v cu 2. E lege, asa da producătorul, dacă pui petarde cu 4 e pe riscul tau, pe lângă că nu te ajuta cu absolut nimic .
Diferențele între 1 și 2 (4) electrozi sunt enorme, la un motor e gandita scânteia sa fie verticala, la celălalt orizontala, nu sa faceți voi o varza după ureche, că nu au fost degeaba inginerii și milioanele băgate în cercetare de Renault.
dr_mKe
1.6 16v vine din fabrica cu bujii care au 2 electrozi de masa, monșerule dragă sleep.gif

Victorine, eu îți recomand să pui un set de iridiumuri și să îi dai pace. Un set de NGK merge 60-90k kmp iar mersul motorului la ture mici / înalte se schimbă radical. Întreabă pe marian-j, presupun că ai toată încrederea în el.
Victorine
La o prima vedere, asa dupa ureche, amestecul comprimat ajunge la fel intre electrozi si se aprinde de la scanteie indiferent de configuratia acestora.

Sunt de acord cu YRX ca singura diferenta la bujiile cu mai multi electrozi de masa este rezistenta acestora in timp. Dar e interesant ce explicatii pot aparea...

Poate ma lamureste cineva ce e cu senzorul ala chior de pe bloc. Comunica wireless/ prin bluetooth sau e doar un dop sau lipseste la mine ceva care ar trebui sa fie acolo?...

Merci mke de recomandare, poate ca o sa incerc mai incolo, dar cred ca astea o sa stea o vreme, macar asa ca referinta, sa-mi fac o idee.
dr_mKe
Scoate-le pana nu iti cumperi alta centrala ABS, foarte serios vorbesc excl.gif Au existat multe cazuri de gen, iar la constatare s-a invalidat garantia exact din motivul ``bujie cu mai mult de 2 electrozi``

Merg la fel de prost ca alea normale cu 1 electrod, stai linistit ! Cu iridium vei simti diferenta.
Victorine
Eu cred ca tu esti putin nostalgic dupa frigiderul tau Prestige smile.gif

Fa-ma sa inteleg te rog: atunci ce zice YRX referitor la circuite e gresit, sau aia din service sunt niste magari ca au cautat sa se agate de chestia asta cu bujiile ca sa nu repare pe garantie? A fost sau nu doar un lot de centrale ABS, dupa care nu au mai fost probleme?
corbex
Fulgerele care-ti ard electrotehnicele din casa sint intotdeauna pe alt circuit. Vorbeau unii in metrou despre inductii, deductii, conductii.
Victorine
Deci interferente, cum zicea doctorul.
YRX
Doctore ai amnezie sa mor io. Cand nu-ți mai pornea rabla pusesie beru ultrax, apoi ngk și ai ajuns la champion pe care le ridicai în slavi. Te-ai ramolit...

La Argon numărul de valve e invers proporțional cu electrozii și aia cu scânteia verticala e de mare angajament. wacko.gif
Audi la motoarele cu 5 supape recomanda bujii cu 0.5 electrozi biggrin.gif
A, și fulgerul ca sa prăjească ceva trebuie sa lovească circuitul de alimentare al acelui ceva...
Victorine
Iti pui si tu mintea... credeam ca ai intrat sa ma luminezi cu senzorul ala. N-are nimeni o poza din manual, ca al meu a expirat...
corbex
E dopul gaurii prin care s-au bagat pistoanele.
Intreb si eu, ca un necunoscator: ca sa te electrocurentezi la o linie de inalta tensiune trebuie s-o iei in mina sau ajunge sa te apropii la o anume distanta de ea?
Singura chestie pe care n-a incercat-o doctorul au fost rotile patrate.
dr_mKe
Beru UltraX, da, apoi am pus inapoi Champioanele cu care iesise din fabrica, avea totusi 28k kmp, nu erau chiar varza si chiar nu le-am ridicat in slavi deloc. Uiti ca iridiumuri NGK pusesem pe SupeRNova cu vre-o 3 ani inainte, nu ? Sau ma inseala memoria ?

Cu UltraX pur si simplu nu a pornit, iar cand a pornit a mers foarte rau. Nu gasisem NGK iridium si eram pornit sa le schimb, iar cum einstein era ultra multumit de Beru UltraX, am cumparat mad.gif

Apoi in cateva zile, gen sleep.gif , am loat NGK Iridium si am rezolvat problema laugh.gif

Ocazie cu care am aflat de problemele cu centrala ABS din cauza parazitarii de catre bujiile cu mai mult de 2 electrozi de masa.
Victorine
Bun. O sa tin cont de discutiile de aici, dar exista si topic dedicat bujiilor.

Azi am muncit in gradina de la rasarit pana nu s-a mai vazut afara. Printre altele am facut si un drum la tara ca sa iau rasaduri si cu ocazia asta am pus oficial la treaba consumabilele schimbate saptamana asta. Cam 100km dus-intors. De curiozitate am resetat calculatorul si a iesit un consum de 6,8 de la poarta casei si inapoi. Asta inseamna si vreo 10 km prin oras. La dus 2 adulti + 2 copii si AC, la intors un adult in plus si portbagajul plin, fara AC. Extraurban fara autostrada, mers absolut legal, drum liber. Motorul trage bine, inca nu am erori de ABS...

Consumul pare putin mai mare decat la vechiul 1.6 MPI in aceleasi conditii. Sunt curios cum stau lucrurile cand in calcul intra si niste autostrazi... tre sa fac cumva sa-l tin sub 7.5.
dr_mKe
Ultima replica la subiect. Singura eroare care apare = kaput centrala ABS.

Soarta rolleyes.gif
Victorine
Si asta nu aprinde un bec in bord?...
Mi se pare demn de observat ca pana acum nu am sesizat sa se planga nimeni pe forum de problema asta, desi bujiile cu 4 craci sunt destul de populare cu siguranta printre utilizatorii de K4M. Au contraire, unii au folosit si zic ca n-au nicio treaba. Doar observ. Nu sunt nici pro nici contra.
Pe de alta parte, unii zic ca problema aparea pe anumite centrale ABS, de unde trag concluzia ca problema ersu centralele, or fi fost prost ecranate... chiar as fi curios sa vad nota aia buclucasa.

<span class='edit'>21 May 2017, 00:09:</span>
Am uitat sa mentionez inca o constatare. Masina a ajuns la mine cu anvelopele originale Conti EcoContact 2 din 2008. Aveau peofilul suficient de bun, cca. 5-6mm (a rulat cu anvelope de iarna in sezonul rece), insa erau ca din plastic si aveau rupturi si mici fisuri in banda de rulare. Astea noi Falken sunt mai zgomotoase...
dr_mKe
Dacia / Reno a facut treaba asta cu un motiv bine intemeiat. Bujia cu 4 electrozi in nici un caz nu este mai buna ca aia cu unul singur. O fi mai rezistenta la uzura, n-o fi, n-am mai mers cu bujii non-iridium de ....... ~400k kmp ? Evident cu exceptia catorva zile cu Frijiderul dupa ce l-am cumparat.
sobolan
QUOTE(YRX @ 20 May 2017, 06:35)
Bosch Super 4. Sunt niste bujii robuste care merg constant mult timp,
*



down.gif ,nu recomand ......orice bujie buna cu un electrod de masa (ex Champion,beru,ngk,bosch) tine peste 15000km fara probleme si nici necazuri nu-ti face....am fugit toata viata de porcariile cu o mie de electrozi de masa pentru ca niciodata nu am obtinut rezultate satisfacatoare cu ele in sensul ca le scoateam mereu afumate,ba nu-mi parea ok mersul la motor,etc....nu recomand la logan 1/clio 2 !
Vrei sa-ti arat bujii bosch bune cu un singur electrod de masa si ala central ascutit ? asa-s ele din fabrica,am dat 40E pe ele din italia.....merg si acum....asa ca lasati tampeniile cu bujiile de 1000 de electrozi de masa.....ai bani iei bujii bune cu un sg electrod,sunt variante destule,n-ai bani iei porcarii si ozn-uri.....

QUOTE(Victorine @ 20 May 2017, 07:48)
Sobolan, m-am gandit la senzorul de detonatii, da ala n-ar trebui sa fie mufat si sa transmita informatia prin niste sârme undeva? La mine arata mai mult pe post de dop...  :
*



Posibil ca la tipul tau de motor/cablaj nu-si avea rostul,probabil ca-si ia informatia din alt loc....habar n-am....
Victorine
Da dom'le! Ala e. Merci! Intr-o imagine din manualul K4J am vazut ca acolo se poate monta dop sau senzorul respectiv. De ce-or fi pus la asta senzor (mai scump ca un simplu dop) si totusi l-au lasat nelegat, ma depaseste... Poate cei cu 16V aveti curiozitatea sa vedeti daca si la voi e la fel.

<span class='edit'>21 May 2017, 10:21:</span>
Discurile si placutele noi aproape pasuite: [attachmentid=1628062348]

Si cateva mici imbunatatiri care au avut efecte vizibile la vechea masina, aplicate si la asta:
- cheder sub capota motor [attachmentid=1628062349]
- obturatoare de praf pe tirantii de la usi [attachmentid=1628062350]
- garnitura pe buza portierelor spate. A disparut vajaitul deranjant la nivelul capului, acum se aude mult mai bine din fata de la oglinzi si stergatoare... [attachmentid=1628062351]
- noul cheder inferior la parbriz, fixat bine si avand lungimea corecta, intra sub protectiile de plastic ale balamalelor capotei. A disparut vibratia deranjanta a acestora la viteza mare, se manifesta ca un zbarnait pe care l-am localizat foarte greu. Chederul vechi se scurtase si era desprins pe jumatate din lungime, fusese lipit cu silicon si degeaba.[attachmentid=1628062352]
Victorine
Nu-mi vine sa cred ce-am facut... azi dupa amiaza o duc pe fie-mea a mica undeva si cum aveam vreo ora s-o ard in flacari, imi fuge gandul la bujii... si zic ia sa arunc un ochi pe la Ciclop, sa vad ce bujii au. Zis si facut. Merg la raionul Dacia si intreb de bujii pentru K4M. Aveau OEM cu un crac, cu doi craci si NGK cu unul singur si electrodul central de Ni. Zic hai sa iau NGK sa scot BOSCH-urile Super 4 sa vad cum arata (dupa 300km...) si sa vad cum merge cu astea, daca simt vreo diferenta. M-a pus dracu, ce mai... adica mi-au bagat șopârla unii. Gata, le iau, ajung la locatie, mai aveam vreo 10 minute, zic sa arunc o privire pe net sa vad ce-i cu ele... SURPRIZA: NGK 2330 BCPR6ES nu apar in nicio lista de compatibilitati cu motorul asta. In schimb is bune pentru barci si masini de tuns iarba! Cine n-are de lucru isi face... iar eu tre sa fac cumva sa nu mai raman cu timp liber mai mult de 10 minute ca sa nu-mi mai vina idei crețe...
sobolan
m-am enervat...tu ma faci sa umblu noaptea prin motoare.....uite aici bujii,greu de gasit in romania,la noi ajung numai stifturi contrafacute....erau 40E la oferta in italia,au multi kilonetri si inca merg....Bosch FR7DPP33....sa retii un lucru : eu nu vorbesc din auzite niciodata si unde nu stiu nu ma pronunt,bujiile cu enspe mii de electrozi de masa sa ti le pui matale la drujba nu la logan !!! ti-a zis si doc treaba asta si degeaba,fa ce vrei pana la urma,e masina ta ...... up.gif

LE: gaseai pana la urma si aici bujii bune dar probabil ai dat-o matale in economie.....la unix is 58 de lei bucata..... wink.gif
dr_mKe
Iridiumuri domle !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.