Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Troncanit exasperant Grandtour
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
DaG
Salutare, sper că am postat unde trebuie, dacă nu îmi cer scuze!
Dețin un Clio 3 Grandtour 1.5 55kw din 2011 care a fost pe firmă până acum 1 când a ajuns la mine.Reviziile și toate piesele au fost schimbate in service Serus cât a fost pe firmă.
Problema: De 1 an și ceva am un troncanit la gropi scurte pe față, am schimbat bascule și toate cele dar nu a dispărut.
De curând am fost la service Dacia la Nesti in Apărători iar după tentative de răspuns gen pivoți, bascule au constatat că ar fi bucșele cadru motor față. După căutări mi-au dat răspunsul cum că bucșe nu se găsesc și ar trebui schimbat cadrul motor (2.100 Ron) + manoperă aproximativ 500 ron.
Un alt service mi-a făcut o ofertă foarte bună: schimbat bucșe cu aparat special fără a demonta cadrul, puse + manoperă 400 Ron ( timp de lucru maximum o oră)
Troncanitul era până acum doar pe stânga dar s-a extins la toată fața, la verificarea totul e ok: bucși de tot felul, bascule,amortizoare,capete de bară, și ce ar mai fi pe acolo.
Zgomotul se manifestă violent la trecerea peste gropi, de parcă de rupe mașina,la denivelări luate cu viteză mică nu se aude nimic.
A mai pățit cineva așa ceva?
AndreiMR
Da. Culisele de la etrieri sunt sursa zgomotului, daca n-ai jocuri pe nicaieri. La fel am patit si eu cand aveam Clio, facea o galagie infernala din cauza lor. Schimba-le pe alea inainte sa te apuci de alte lucruri, nu sunt scumpe. La bucsele de la cadru motor ar trebui sa faca galagie in momentul in care treci cu ambele roti peste gropi sau denivelari mari, cum sunt limitatoarele de viteza.

Din fericire, eu am fost la un service Renault bun, Mach1 WTC, au verificat din prima culisele si au vazut ca alea fac galagia....n-a fost nevoie sa schimb pe ghicite piese de la trenul de rulare
DaG
Andrei, am un scârțâit la pedala de frână când o detensionez dar frâna nu are probleme.zgimotul clioului tău tot că un troncanit violent era?
Și că bănuți cam cât te-am dus? Mulțumesc de răspuns
AndreiMR
Scartaitul ala apare si la Logan, banuiesc ca e de la tamburii de frana, nu cred ca e o problema. Zgomotul era un troncanit foarte puternic, care aparea doar pe denivelari scurte (linii de tramvai, sosea betonata etc). Intr-adevar, aveai senzatia ca urmeaza sa iti cada roata smile.gif La service stiau de problema, si stiau ca nu exista o rezolvare definitiva...asa sunt conceputi, la un moment dat prind joc si trebuie inlocuiti din nou. Costul nu il mai stiu exact, au trecut cativa ani de atunci si i-am schimbat impreuna cu revizia, dar cred ca a fost in jur de 180 de lei pentru fiecare roata
DaG
AndreiMR mulțumesc frumos! Verific treaba asta cu prima ocazie și postez rezultatul. O zi faină
DaG
Revin după ceva timp și cu rezolvarea problemei(parțială).
Am fost la un service,nu pot fac reclamă aici,oricum Bucșele de cadru Motor au fost de vina. Cee drept și etrieri au căpătat un joc dar nu scârțâie decât după frână când ridic pedala. Ultima descoperire la service după montarea bucșelor faimoase a fost un pivot dreapta dar o să schimb bascula cu totul pentru asta și am terminat povestea.
Deci pentru toți posesorii de Renault orice ham ar purta,orice pedigree dacă la inspecție nu va apar alte probleme la sistemul de direcție/suspensie și mașina tot troncane mergeți și schimbați Bucșele de cadru motor( numite și de jug).
George Paul
Si eu am schimbat respectivele bucse de la cadrul motor. Troncanea tare la liniile de tramvai, mai ales incalecate in diagonala, cand solicitarile in articulatii nu sunt concomitente pe ambele roti. Foarte posibil la acelasi service (nu fac multi acest lucru). Si la a mea i-au gasit joc intr-un pivot. Jocul exista, am vazut. Insa pretul schimbarii pivotului (manopera+piesa) a cam redus din atractivitatea pretului schimbarii bucselor cadrului motor.
La alt service, cu factura, legal, pretul ptr. schimbare pivot era pe jumatate. Astia care schimba si bucsele l-au schimbat cam ca la reprezentanta ca bani, plus ca fara nicio presa: cu ciocanul. Sunt activi pe forum, mai ales pe subiectul bucsi-cadru-motor.
Ii recomand strict pentru bucsele cadrului motor, la restul sunt foarte sceptic de atunci. Trebuie sa stiti gama de preturi la manopera/piese pentru fiecare situatie, ca sa aveti idee la ce va expuneti odata ajunsi acolo.
DaG
Și mie mi-au făcut un preț ptr pivot TRw+ manoperă dublu față de cât am dat să îl fac la alții.oricum ce am cumpărat eu nu e TRw. Cea mai buna variantă e cu basculă schimbata decât pivotul și atât.de altfel nu am să le reproșez nimic ptr bucșe.ticami ce am făcut un drum la munte de aproximativ 400 km și se prezintă impecabil.eu mai am joc in etrieri dar asta e altă poveste
75AIM
jocul din etrieri nu poate fi eliminat-la concluzia asta a ajuns reprezentanta,daca se schimba culise noi jocul revine in max 5k de km.ideea este de etrieri noi de duster ca cica se potrivesc.al meu clio 3 nu are decat joc in etrieri si a fost testat pe bancul de probe la dealer,eu am si o banuiala cu bucsa la caseta dar asta e alta poveste.
DaG
Am schimbat pivotul, nu toată bascula din lipsă de lichidități și pe grabă fiindcă urma un drum Giurgiu-Sibiu.am cumpărat pivot lemforder (53 Ron nu știu dacă e original).am făcut drumul 700km dus întors.nu mai bate că înainte asta e clar.cert e că pe denivelări scurte în oraș e exasperat să auzi că își bate mașina joc de tine.in afara orașului e destul de ok, atât că nu foarte stabilă peste 130.suspectez jante și geometrie. Probleme tipice Renault. Noroc de motorul reuși de care sunt foarte încântat, restul sunt de gumă. ph34r.gif mad.gif

@75AIM
Dacă afli ceva detalii în legătură cu etrierii de Duster te rog să ne spui și nouă.sunt tare curios dacă o scoatem la capăt . radmasa.gif
DaG
Salutare comunitate. Am reușit să rezolv definitiv cu zgomotele la suspensie.
Am scris anterior despre schimbarea bucșelor de cadru motor, apoi de pivot iar următoarele noastre invitate sunt drăguțele bielete antirului.Nu costă mult, monahul se face ușor acasă sau la service cu un cost al manoperei decent. Mașina e acum stabilă și mai rigidă decât înainte, totuși comodă. Am tot insistat pe acest subiect în ideea că poate va fi de ajutor cuiva experiența mea cu acest clio.
ph_80_bfc
Pentru cei ce au probleme cu zgomotul pe față la Clio III verificați amortizoarele. Aveam aceeași problemă descrisă mai sus respectiv zgomote pe drum denivelat dreapta față, în special pe drum pietruit. Am mers pe la așa ziși specialiști care m-au pus sa schimb pe față bucși, bielete antiruliu, cap bară, set reparație etrieri. Din întâmplare vrând sa schimb și rulmentul de sarcină la amortizor am descoperit că amortizorul era „terminat”, trăgeai axul cu mâna f. ușor. Am dat comandă de amortizor, l-am schimbat și surpriză, nu mai am nici un zgomot pe față pe drumurile denivelate. Și apropo de schimbat amortizoare nu mai puneți botul la vrăjeala comercianților și a serviceurilor auto care au tot interesul să vândă sau să înlocuiască ambele amortizoare de pe punte. Am schimbat de câțiva ani doar amortizorul pe dreapta spate la un Opel Vectra Break și nu a fost nici o diferență de înălțime și nici nu s-a defectat celălalt așa cum afirmă unii și cerdeți-mă că am cărat frecvent câte 400 - 500 kg cu ea pe drumuri de țară fără să am probleme. Experiența repetată pe față tot fără probleme. Așa că.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.