Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bule aer conducta alimentare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
maxwell
Salut,

cat de normal este sa apara bule de aer pe coducta de plastic transparet ce vine de la filtrul de motorina si merge la motor ? Apar mai multe bule atunci cand este cald afara sau s-a incalzit motorul si mai ales daca accelerez.
Intreb pentru ca incerc sa-mi dau seama daca asta ar putea fi cauza pentru care motorul merge usor intrerupt in accelerare (la turatii intre 2500-3000 ). Acest lucru se intampla doar in sezonul cald ( iarna sau cand este frig afara nu sunt probleme).
Mentionez ca nu apar erori pe calculator, ma confrunt cu aceasta probleme de peste un an si sau efectuat teste clip pe motor atat in stationare cat si in deplasare si nu a parut nimic la teste.
solidconvert
Toate masinile mele au avut bule de aer pe cele 2 furtune si n au avut nicio problema niciodata... nici la pornire, nici in timpul functionarii.
SerbanG
Si eu am bule de aer pe instalatie si cand este mai cald afara (cam peste 18 grade) la pornire vreo 30 de secunde se balbaie....intrerupe...nu stiu cum sa zic. Am inteles de prin alte parti ca ar fi sita de la regulatorul de presiune murdara si ar fi bine sa o curat ca poate se rezolva cu intreruptul.
cristian_nechita
Schimba filtru motorina + oringuri conducta.
La conducta ai oringuri 14 x 10 x 2mm.
fishi2
Cand schimbi filtrul de motorina schimba si garniturile alea. dar tot ce e frantuzesc are bule si nu e o problema grava oricum.
IonutGligan
tot despre bule... initial am crezut ca daca schimb filtrul o sa dispara insa s-a schimbat oarecum problema in sensu ca inainte apareau bule si in timpul functionarii motorului dupa cum se vede in filmuletul meu iar dupa ce am schimbat filtrul intradevar nu mai apar bulele pe furtunul de la filtru la motor dar e interesant ca dupa un timp cu motor oprit apare aer pe furtunul ce duce in filtru. Ma gandesc sa pun o supapa de sens.


https://www.youtube.com/watch?v=K3BIEr8hguE
silvanu96
Toti avem bule pe conducta de motorina.
Eu zic sa nu-ti mai bati capul cu ele.
RM4SI
11 ani si 225000 km. am avut bule la M2 si singurele porniri esuate au fost doar cand acumulatorii nu-si mai faceau treaba. Stai linistit.
IonutGligan
Am montat zilele astea o supapa de sens deoarece se dezamorsa circuitul cand masina era parcata, din cauza ca pe undeva inca prinde aer. Dupa montarea supapei, motorina ramane pe furtun nu se mai goleste furtunul dar tot nu am scapat de acele bule mici de aer care apar dupa filtru inspre motor in timpul functionarii motorului.

Pe furtunul ce vine de la rezervor pana in filtru acele bule nu se vad deci ma gandesc ca prinde pe la oring-urile cele doua de la filtru de pe mufe sau racorduri cum sa le zic...

Filtrul a fost schimbat anul trecut.

Oare pompa de combustibil unde se afla ? cumva intre filtru si rezervor sau e pe motor ?

an 2010 motor 1.9 dci diesel
xmisterx
Si laguna din semnatura are bule de aer pe furtun chiar inainte de filtru si dupa, insa cu toate astea motorul porneste la sfert indiferent de temperatura.
PetreAir
Nu stiu bine motorul dar daca nu ma insel are o pompa pe rezervor (sub bancheta) iar filtrul in dreapta rezervorului si cea de inalta pe motor. Din pacate la benzinarul meu nu iau adaptat si un filtru cred ca o sa ii montez eu cat de curand.
ProfiBv
QUOTE(IonutGligan @ 23 Oct 2019, 16:01)
Oare pompa de combustibil unde se afla ?  cumva intre filtru si rezervor sau e pe motor ?
an 2010 motor 1.9 dci diesel
*


Ai pompa de alimentare in rezervor.Sorbul pompei trage dintr-un pahar de plastic,de vreo 10 cm , in care se intoarce si returul .Pe fundul paharului ai o supapa de sens ce lasa motorina sa intre din rezervor atunci cand nivelul de combustibil este sub gura paharului .Daca nu ramai fara motorina , in pana prostului , teoretic sorbul este tot timpul in motorina si nu trage aer insa din balbotarea produsa de retur mai pot aparea bule de aer pe care pompa le retrimite pana in filtru....
Si eu am banuit ca rontaiala aleatorie are legatura cu bulele acelea de aer dar .... a zis Silvanu96 si mai zic sieu, treci peste , atata timp cat porneste.
Chiar am incercat sa leg o camera pe la motor , sa filmeze conductele de motorina , cele transparente ,sa vad daca apar bule in momentul cand apare acea rontaiala.
Nu am avut rezultatul dorit. Nu am reusit sa reproduc rontaitul si chiar si asa vibratia era destul de mare ca sa inteleg ceva clar pe imagine .
IonutGligan
Dar ideea e ca pe conducta transparenta din rezervor pana in filtru nu vad nici o bula sa vina ca altfel mi-ar fi clar... si nici nu curge motorina sa zici ca e intepata conducta sau crapata, ca asta ar insemna ca e presiune fiindca pompa din rezervor impinge altfel daca pompa era pe motor as fi zis ca trage si aer pe la un oring etc...

Bulele apar pe conducta transparenta dintre filtru care duce in motor... care-i explicatia ?

Ma roade problema asta chiar daca porneste si nu imi face probleme dar totusi cum se intampla ???

Nu e normal sa ajunga aer la motor... clar e o problema asta
PetreAir
Clar nu este normal sa aiba aer nici un circuit inchis nu trebuie sa aiba.Chiar daca ar fi un oring intre filtru si motor nu ar trebui sa intre aer intr-o conducta plina (chiar daca nu este in presiune) decat daca este aspirat de pompa de inalta cam greu de crezut ca stiu ca pleaca dupa cea din rezervor.
Ceea ce scriu este doar o opinie comparand instalatia ca orice circuit de lichid. Daca filtrul este relativ nou aerul poate veni chiar din el si se poate duce in mult timp tinant cond de modul in care este montat (orizontal) care ii permita sa stea depozitat aerul in el (in partea de sus,intrarea si iesirea sunt la jumatatea filtrului si doar poartea de jos este 100% plina orice ar fi) iar la pornirea pompei de pe rezervor sa balboteze motorina in el si sa mai iasa din aerul depozitat in filtru , aerul tinde sa nu prea circule pe instalatie are tendinta sa ramana in acelasa loc iar lichidul circula pe langa, s-ar putea crea probleme la motor cand mai multe bule se unesc si se creeaza un fel de blocaj si atunci sigur dopul de aer va fi impins spre pompa de inalta si sa dea ceva rateuri.
Ca si incercare/solutie eu as intoarce filtrul pe verticala,as scoata furtunul de la motor intr-o sticla si as porni pompa de pe rezervor pana iese tot aerul ( posibil sa plece la contact pus) dupa aerisire as monta la loc tot.
chivereanumarian
Sunt la al 3 megane 3 si o laguna 3 ,primul megane 3 avea furtun transparent si eu la întrebam de ce are bule, la al doilea megane si acum la ultimul din 2015 au pus furtun negru sa numai ne întrebăm mereu de ce are bule, lăsați mașinile în pace ,asa au toate
Fan Megane
Corect! Nu exista circuit de lichide fara bule de aer.
ProfiBv
QUOTE(Fan Megane @ 27 Oct 2019, 10:39)
Corect! Nu exista circuit de lichide fara bule de aer.
*


Sper ca te-ai gandit si la sistemul de franare aici....nu ai vrea aer in sistem.
Fan Megane
Ma refeream la circuitele care sunt antrenate de pompa, respectiv cel de alimentare si de racire, la frana este altfel de circuit, mai grav decat aerul produce condens de apa, de aceea e recomandat a se schimba lichidul de frana la 3 ani.
IonutGligan
PetreAir... filtrul la megane 3 diesel este in pozitie verticala nu orizontala si tot prinde aer... peste noapte uite cum se goleste furtunul... pana nu am montat supapa de sens se golea foarte mult acum doar putin si apar si bule dupa cum se vad pe furtun... urmatoarea actiune e sa schimb atat oringurile de la pompa de amorsare manuala cat si de la filtru si sa vad dupa... tot nu sunt impacat cu ideea ca asa e normal...
silvanu96
pompa de inalte foloseste mult mai putina motorina decat e in furtune, majoritatea se intoarce in rezervor, din acest motiv nu prea conteaza bulele de aer, vad ca ai basica de amorsare deci e posibil sa n-ai pompa de alimentare in rezervor
Dorin0301
Bulele pe acel furtun sunt normale, o mare parte din motorina de pe acel furtun se intoarce pe retur.

Pentru ca foarte multi clienti erau panicati de acele bule, Renault a pus furtune negre pe facelift-uri.

Stati linistiti...
ARMAGEDDON
SerbanG ai rezolvat problema prin curatarea sitei ? Si la mine la pornire intrerupe in primul minut dar doar in sezonul cald (cand temperatura exterioara > 15 grade)
azaghorth
QUOTE(Dorin0301 @ 3 Nov 2019, 13:53)
Bulele pe acel furtun sunt normale.

Nu sunt deloc normale, in injector trebuie sa intre combustibil nu aer.Bule de aer inseamna ca undeva nu este etans.

QUOTE(Dorin0301 @ 3 Nov 2019, 13:53)
Pentru ca foarte multi clienti erau panicati de acele bule, Renault a pus furtune negre pe facelift-uri.

Mda, caz tipic de rezolvare a efectului si nu a cauzei...
xmisterx
Azaghorth bulele alea nu ajung in injector, ele raman pe circuitul de joasa presiune.
azaghorth
La 1.9dCi am ECU Bosch EDC16 si pompa Bosch CP4.2 .
In poze se vede ca exista un circuit de joasa presiune unde probabil se duc bulele de aer si de acolo pe retur, in rezervor.
Posibil si la 1.5dCi sa fie ceva similar
Intr-un circuit inchis etans cu lichid nu are ce cauta aer...dar s-au gandit baietii ca poate trage aer undeva pe la un o-ring ceva, si atunci il scot afara...
coolspeak.gif
ProfiBv
Dupa 2012 au pus furtune de cauciuc , asta a fost solutia Renault !!! Dupa mintea lor ce nu se vede nu exista .
lupukel
IonutGligan, ai rezolvat problema?

Am o situatie similara, actionez pompa de amorsare manuala pana devine rigida, dar in maxim o ora, cu masina oprita, redevine moale.

Banuiala e ca prinde aer pe undeva si se reintoarce motorina in rezervor.

Intrebarea e pe unde, are cineva vreo idee?
IonutGligan
Am rezolvat fara sa vreau... pe langa ca am si supapa aia de sens a venit perioada de schimb ulei, filtre inclusiv filtrul de motorina si ghici ce... filtrul are cele 3 garnituri pe senzorul ala de apa care intra in filtru si problema era la garnitura mare in partea de sus a filtrului... era mai subtire decat ar fi trebuit si nu inchidea nici etans... pe acolo tragea aer.

Am avut timp sa tot stau sa analizez cauza care momentan s-a rezolvat... ar mai putea sa traga si pe la capetele furtunelor ce vin pe filtru ca ma gandeam ca poate trage si pe acolo dar la mine pare ca nu... om vedea cat a tine figura smile.gif

lupukel
Eu observ o chestie la mine, is curios daca s-a intamplat si la tine.

Cata vreme e amorsata instalatia, am senzatia ca motorul porneste instant, iar dupa ce sta o bucata (o ora, doua) se chinuie putin, in jur de o secunda, si dupa porneste. Nu am rateuri de genul sa nu porneasca deloc.

Poti sa imi spui te rog pe ce cod ai gasit garnitura aia? Nu o gasesc separat, se pare ca vine pe pre-heater.
IonutGligan
Pai exact aia era problema si la mine ca instalatia se dezamorsa si pana venea combustibil in injectoare aveam pornire greoaie insa dupa ce am pus supapa de sens pornirea e mai usoara, ajuta fiindca combustibilul ramane acolo nu se mai goleste furtunul. Mie mi se golea complet.

O supapa de sens te va ajuta in problema dezamorsarii...

Nu am cod pe garnitura din pacate...
silvanu96
asa e la Reno, nu porneste la sfert ca vagu...
cred ca e setat sa porneasca la primul impuls dat de senzor volanta...
lupukel
Mersi, o sa caut un set de oring-uri pe undeva, care sa aiba cat mai multe dimensiuni si poate am noroc sa nimeresc una sa se potriveasca.

24 Jul 2020, 18:43:
M-am uitat acu la niste filtre de motorina si am vazut ca unele vin cu un set de garnituri.

In conditia in care furtunele de tur si retur sunt din cauciuc si intra elastic pe cele 2 capete de teava subtiri din filtru, eu unul trag concluzia ca garniturile care vin cu filtrul sunt pentru etansare pre-heater, e corect?
IonutGligan
Da fiecare filtru nou are 3 garnituri una mai mare si doua mai mici... dar pana la urma ala ce intra in filtru e incalzitor ?

Ca asa stiam si eu dar cineva mi-a zis ca e senzor de apa si ca daia are surubul acela de sub filtru sa poti goli apa...
lupukel
Senzorul cred ca e in partea de jos, piesa 6.

Pre-heater-ul e piesa 2.
IonutGligan
corect, ala e... cele trei garnituri se pun pe preincalzitor iar problema dezamorsarii si pe unde prinde aer e la garnitura cea din partea cu mufa nu inchide etans motiv pentru care trage aer. Problema e ca e si un singur surub care ar trebui sa tina apasat incalzitorul in filtru dar fiindca incalzitorul e intr-un corp de plastic nu se intampla asa si garnitura il impinge in sus si deaia trage aer... si uite asa apar bulele pe furtun...
lupukel
Problema la mine e ca desi am comandat filtru original renault in martie, cred ca a venit fara garnituri, eu nu tin minte sa le fi vazut in cutie, si probabil mecanicul le-a lasat pe cele vechi si n-a zis nimic. Problema cu pornirea e veche, de cand am luat masina, dar n-am stiut cum ar trebui sa fie asa ca nu m-am sesizat pana acum.

Ma gandesc sa schimb din nou filtrul cu totul, chiar daca am doar 2k km cu el, si sa pun un mahle. Aveti alte recomandari?
IonutGligan
Eu exact mahle am avut acum am pus renault...
pistritu
La megane3 1,5dci 110cp filtre knecht mahle
Filtru ulei OC 471
Filtru aer LX 1748
Filtru combustibil KL 485/5D motorina
Filtru aer habitaclu LA 684
lupukel
Am inlocuit doar garniturile de pe pre-heater, cel putin aia mare parea mai groasa putin, cea care a venit cu filtrul de la mahle, dar nu e de acolo problema.

Problema e pe furtunul de tur, mai exact pompa de amorsare manuala care are o supapa de sens ca sa nu se intoarca motorina inapoi in rezervor.

Am dat jos furtunul turnat ceva pe partea dinspre filtrul de motorina, si se scurgea prin pompa de amorsare manuala, semn ca supapa din ea nu tine.

Pare ca e consistent cu ce ai patit si tu @IonutGligan

De-acu sa vad daca pun o supapa de sens inainte de pompa de amorsare, sau schimb furtunul cu totul. Tu mai ai pe undeva ce supapa ai pus si de unde ai luat-o?

Mersi mult.
IonutGligan
De la autoalbina am luat undeva la 24 lei... dar testeaz-o inainte pe limba sa vezi daca tine vidul deoarece prima data am mers la un magazin cu piese de logan si supapa de sens acolo era la 12 lei dar din pacate nu tinea si scapa astfel ca m-am dus la autoalbina si am gasit mai de calitate provenienta italiana nu mai retin firma...

Griji numa ce diametru are furtunul pe al meu scrie 8x10 daca bine tin minte de 8 parca a fost diametrul supapei... eu am luat furtunul cu mine dupa ce l-am taiat... (noroc ca magazinul nu era departe de zona unde locuiesc) furtunul e din doua straturi...

Am montat-o pe furtunul dintre motor si filtru deoarece acesta se golea aproape de tot...

p.s. si mai ai bule pe furtun daca ai schimbat garnitura aceea pe incalzitor ?
lupukel
Am furtunele negre, nu se vede nimic.

Tot ce am simtit eu e ca dupa ce amorsam pompa, cat sa fie tare, in 5 minute deja era iar moale, si testul cu turnat lichid (de parbriz) pe capatul dinspre filtru, si picuratul pe partea cealalta.
TheAlphonso
Va salut! Unde gasesc o supapa de sens similara?
La mine nu mai porneste deloc pana cand nu amorsez manual daca masina sta parcata cu botul in sus cat de putin
lupukel
Eu am sunat la epiesa, au zis ca au, diam ext 8mm.

Eu intentionam sa iau una de vreo 40 lei, dar am luat furtunul cu pompa de amorsare cu tot, de la dezmembrari, 80 lei. Urmeaza sa vad daca am facut vreo afacere, iar daca nu, imi iau supapa si aia e.

Piesa noua e 550 lei (furtun inteeg, cu pompa de amorsare).
lupukel
O rugaminte, poate cineva sa imi spuna daca gasesc undeva oring-urile din conectorii rapizi din furtunele ce se clipseaza pe filtrul de motorina si pe pompa de inalta?

Mersi.
gabyyy26
Salut,
Astazi am constatat ca masina mea nu a pornit din prima, dupa ce am deschis capota am observat ca am o pierdere la o supapa sau aerisitor automat nu stiu cum sa ii spun unde intra furtunul de la para de amorsat spre pompa de injectie.
Dupa ce am amorsat manual sistemul a pornit normal.
Asta sa intamplat dupa ce am schombat filtrul de motorina.
Aveti idee cum se numeste aceasta piesa?
Masina un Megane 3 1.5 dci 81 kw.
Multumesc
lupukel
Salut, nu e aerisitor automat, e manual, apesi pe capat si scoti aerul.

Face parte din furtunul care vine de la filtrul de motorina la pompa de injectie. Nu cred ca se gaseste separat.

De ex, pt varianta BZ14, piesa 1 din poza, cod 164461899R
gabyyy26
Mulțumesc frumos pentru răspuns.
Între timp s-a rezolvat de la sine, toate bune si frumoase.
O seara frumoasa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.