Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1300 - 1978
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
xxm
Salut!
De vreo 10 ani imi tot doresc sa cumpar si sa reconditionez o Dacia 1300. Ba din lipsa de capital si, mai apoi, de timp am tot amanat momentul.
In toamna, am ajuns, la intalnirea Klausenburg din Cluj-Napoca, unde am vazut cateva dacii, fapt care a facut sa fiarba putin in mine dorinta de a face pasul inaninte.
Asa ca, m-am tot pus pe cautat in stanga si in dreapta... Nu-i usor sa gasesti o dacie 1300, ori o gasesti bunicica dar totusi, supraevaluata la pret ori cotet la bani putini sau multi. La cele bune, n-am avut noroc, desi ma uitam zilnic la anunturi on-line, aveam un talent mai aparte in a-i lasa pe altii sa le cumpere biggrin.gif
Bunicul meu stia ce vreau sa fac, asa ca mi-a propus sa-i cumpar lui alta masina(orice fel, 4 roti si volan tongue.gif ) ca el sa-mi dea la schimb Dacia lui 1300 din '78. Sincer, mi s-a parut o idee buna. Eu ma alegeam cu o 1300, el avea cu ce merge la cumparaturi. smile.gif De asemenea, o masina care este in familie de 30 de ani nu ajunge la fier vechi.
Asa ca, in martie am cumparat un 1310 din '84, de la vecinul meu de garaj, pe care i-am dat-o bunicului la schimb. (family business radmasa.gif )
Desi bunicul meu era mecanic auto, starea generala a masinii (a celei din '78) nu o apreciez ca fiind foarte buna, si aici ma refer la caroserie, partea tehnica fiind.... aproape perfecta (functioneaza tot, fara zgomote sau chestii suspecte) insa, ultimele interventii asupra caroseriei au avut loc in 2003.
Probleme sunt la: fusta fata, fusta spate (stopuri de 1310), oala rotiii de rezerva, aripi fata, si la un suport de la amortizor spate. Pe dedesupt, situatia fiind destul de buna, pragurile si lonjeroanele fiind umplute cu ulei si vaselina.
Sincer chiar imi doresc sa o reconditionez si ma bucur ca a ajuns pe mainile mele acum, si nu peste vreo 3-4 ani de exemplu, cand rugina apuca sa isi faca de cap si mai grav.(interesant faptul ca este tinuta in garaj si totusi.... dar a fost masina folosita, nu a fost demult, de pe vremea cand bunicul meu era mai tanar, tratata ca un bibelou smile.gif
De asemenea, Dacia din '84 si-a gasit loc in garajul bunicului in loc sa ajunga la remat happy.gif
Pana in vara, vreau sa-mi achizitionez piesele care imi lipsesc (aripi, volan, scaune, banchete stopuri,poate niste bari etc), elementele cromate care nu sunt montate pe masina fiind de fata, la fel si jantele originale, 2 capace tip testoasa lispsc, si mai am o gramada de piese de 1300 si 1310, care au ramas de pe vremea cand "fostul propietar" mai repara masini si sa ma pun serios pe treaba, ca la anu' am nunta si vreau sa merg dupa mireasa cu masina care m-a adus si de la maternitate blush.gif
Si niste poze cu masina blush.gif
si cu 1310, ca-i rosie ca focu' wub.gif
iustin_uap
Sincer, chiar ma mira faptul ca te-ai dus sa cauti in alta parte in conditiile in care aveai una in ograda. Multi pasionati ar da orice sa mai aiba o sansa de a salva masina/masinile cu care au crescut si putini sunt cei care se pot mandri cu asta. Spor la treaba si ai grija de ele!
xxm
era in ograda, da' era inca in exploatare...
si nu puteam sa-i spun bunicului ca, dupa 30 de ani, nu mai are voie cu Dacia lui si s-o paseze mai departe smile.gif
oricum, tot pe mainile mele ramanea... dar totusi ma bucur ca a mai ramas ceva din ea....peste vreo 3-4 ani cred ca ar fi ruginit mult mai tare, fiind mult mai greu de reparat.
om_bland
Felicitari pentru masini smile.gif , arata bine sunt ingrijite. Acum ramane doar... ca viitoarea sotie sa iti accepte si sa iti intelega dorinta de a pastra Dacia . wink.gif
Ov
eu zic ca in paralel s-o ingrijesti si pe cea din 84 ca e frumoasa tare si aia smile.gif
xxm
QUOTE(om_bland @ 25 Apr 2017, 01:02)
Acum ramane doar... ca viitoarea sotie sa iti accepte si sa iti intelega dorinta de a pastra Dacia . wink.gif
*



Sa ști că-s norocos, și ei îi plac. (Bine, ar prefera un 1100 sau un Kafer roșu, da-i plac și astea radmasa.gif )


QUOTE(Ov @ 25 Apr 2017, 09:32)
eu zic ca in paralel s-o ingrijesti si pe cea din 84 ca e frumoasa tare si aia smile.gif
*



Mersi Ov, trebuie să-i rezolvăm și la aia o bătaie de tachet și sa-i reglez pedala de frână, stă cam sus și îi cam incomod.
Nu-i rea mașinuța, fostul proprietar, care are acum 79 de ani nu o prea folosea. Fiind vecin de garaj cu mine, care mi-am petrecut aproape toată viața pe la garaj, nu știu dacă l-am vazut la volanul ei de 30 de ori. Are 75000 de km pe bord, din septembrie 2014, când a făcut ultima dată itp-ul a parcurs cu ea 300 de kilometri biggrin.gif
Nici acum nu face mulți, bunicii mei merg exclusiv la cumpărături, 2000 de km într-un an cred că-s mulți... tongue.gif
Partea mai puțin apetisantă ar fi că, prin 98, a făcut reparații pe la caroserie și nu-s o lucrătură tocmai grozavă, că multe părți ale caroseriei nu-s la linie, dar e remediabil.

M-aș bucura dacă aș avea mai mult timp de ele, dar termin acuma cu licența și promit că mă pun pe treabă icon_mrgreen.gif
opre
Salut si bafta! eu de-abia m-am apucat...acum sa vad cand termin:D e mult de munca....
Ov
QUOTE(xxm @ 25 Apr 2017, 13:39)
pedala de frână, stă cam sus și îi cam incomod.
*



Sa nu cumva sa aiba servo defect (daca are) sau limitatorul blocat pe inchis si lichidul nu mai ajunge si la rotile din spate. Verifica lucrurile astea inainte sa te apuci de reglat cursa pedalei.
xxm
QUOTE(opre @ 25 Apr 2017, 16:00)
Salut si bafta! eu de-abia m-am apucat...acum sa vad cand termin:D e mult de munca....
*


Mersi le fel și ție! Am văzut topic-ul tău, ai și tu ceva de lucru, dar ai o bază destul de bună blush.gif

QUOTE(Ov @ 25 Apr 2017, 17:15)
Sa nu cumva sa aiba servo defect (daca are) sau limitatorul blocat pe inchis si lichidul nu mai ajunge si la rotile din spate. Verifica lucrurile astea inainte sa te apuci de reglat cursa pedalei.
*



Când am cumpărat mașina, avea itp-ul expirat.
Am spălat-o, m-am mai ocupat puțin de ea aici și mai incolo și am mers, ziua următoare la ITP.
Nu avea servofrână și, nefiind obișnuit cu asta, nu mi-am dat seama că ar avea vreun defect la frâne. Când a pus-o pe stand....Surpriză! Frâne deloc pe spate!
Am adus-o acasă și am inlocuit conductele pe spate, care erau megaruginite, am înlocuit pompa de frână și i-am pus și un servo ce era prin garaj, am reglat saboții(care erau aproape sau chiar noi) și, când am revenit la ITP, inspectorul chiar m-a felicitat pentru treaba ce am facut-o biggrin.gif
Dat fiind faptul că frână este, reglăm tija happy.gif
Victor3001
Frumoasa masina, mai ales ca e din familie constituie un plus. Pacat ca are stopurile alea mari. Succes la lucru.
razvan32
imi plac amandoua masinile.
xxm
Mersi! Nici mie nu-mi plac stopurile alea, nu se potrivesc cu mașina. O sa sudez și o sa pun stopuri mici smile.gif ce sa faci, "Facelift românesc" smile.gif

În altă ordine de idei, oare tricolorul ăla din față, este echipare din fabrică, sau tuning al vremii?
Victor3001
E tuning 100%....daca a ta a fost "tunarita" ce sa mai zic de a mea care a avut alte bare etc...astea au fost vremurile...
iustin_uap
QUOTE(xxm @ 24 Apr 2017, 20:12)
era in ograda, da' era inca in exploatare...
si nu puteam sa-i spun bunicului ca, dupa 30 de ani, nu mai are voie cu Dacia lui si s-o paseze mai departe smile.gif


Pai si eu tot in coproprietate am masina de la semnatura. Bunicu-si mai face treburile cu ea, iar eu damblaua. laugh.gif
xxm
QUOTE(Victor3001 @ 25 Apr 2017, 22:26)
E tuning 100%...
*



original sau nu, de ăla nu mă pot despărți, deci rămâne biggrin.gif
sobolan
au fost masini ca asta cu lampi spate mari,identice,din 83,cu bare de 1300...diferenta e ca au 4 ochiuri pe fata.....
Mai poti face inca un schimb cu bunicul tau si-o faci si pe aia din 84 biggrin.gif ,pare mult mai buna !
La dacia 1300 fusta fata e de 1310,modificata,nituita sau ce palaria mea e p-acolo ?
Victor3001
Cred ca a pus pe fusta de 1310 niste table sa nu se vada prinderile de 1310 si le-a nituit...si chit cu mistria...dar asta e, se face.
xxm
fusta e originala, da' ii reparata intr-un mod mai... rudimentar sa spunem smile.gif
sobolan
mentin intrebarea.....de ce nu te-ai apucat de aia cu 4 ochiuri,zic eu ca era mai putin de lucru,mie imi pare mult mai buna ca baza de restaurat !
xxm
sobolan, nu esti primul care intraba... smile.gif
asta din 78' ii de 30 de ani in familie, ar fi pacat sa o pierdem.
In plus, cand stai sa le diseci, constati ca, la caroserie cel putin, sunt cam la acelasi nivel. Vopseaua destul de buna o face pe aia rosie sa arate mai bine.
Oricum, cand nu va mai conduce bunicul meu, poate ma voi apuca si de aia. El oricum o tine in garaj si face maxim 500 de km/an. Nici nu i se renteaza sa tina o masina dar... obisnuinta smile.gif
Adrian Frigo
QUOTE(xxm @ 13 May 2017, 10:39)
fusta e originala...

Nu prea... smile.gif
Oricum,felicitări pentru ambiție,sunt curios ce o să iasă!

P.S-ornamentul din spatele emblemei eu zic să-l păstrezi,e frumos tare! up.gif
DACIOTUL_97
Fusta fata e originala...acolo unde sunt table nituite,cel mai probabil o napadise rugina si s-a carpit in mod traditional.
xxm
QUOTE(Adrian Frigo @ 13 May 2017, 21:05)
Nu prea... smile.gif
Oricum,felicitări pentru ambiție,sunt curios ce o să iasă!

P.S-ornamentul din spatele emblemei eu zic să-l păstrezi,e frumos tare! up.gif
*




QUOTE(DACIOTUL_97 @ 14 May 2017, 01:00)
Fusta fata e originala...acolo unde sunt table nituite,cel mai probabil o napadise rugina si s-a carpit in mod traditional.
*



Tind sa cred ca ii originala, daca are fantele in zona incercuita, fusta de 1310 nu are.
Capota nu este originala, a fost schimbata prin '90, in urma unui accident (caruta cu lemne nesemnalizata), la fel si pavilionul, insa fusta, masca si farurile nefiind afectate de acesta.
De asemenea, aripile au fost schimbate in 2003, cand a fost ultima data reparata caroseria.
As face "investigatii" mai amanuntite, la fata locului, da' momentan eu is in Cluj si masina e in Satu Mare.
o sa am de lucru, sunt modificari la frane (pompa dublu circuit si conducte aferente), servo ramane, radiatorul este mare, ceva modificari pe la instalatia electrica (becurile de frana si semnalizare functioneaza si cu cheia scoasa din contact).
La motor, nu cred ca umblu, merge perfect, curatat si cosmetizat putin si ar fi ok, oricum vreau sa mai fac unul, de rezerva.
La caroserie, e de lucru la oalele arcurilor, oala rotii de rezerva, pasaj roata spate, fusta spate (trebuie sa gasesc un 1300 bun din care sa tai bucata din jurul stopurilor), fusta fata-reparata, daca mai ii posibil, aripi-ambele is varza(tabla de conex), pe dedesupt nu prea am treaba, se prezinta uimitor de bine.
In schimb, nu stiu ce tip de contact trebuie sa am- Romanesc sau Neiman, la fel si volanul(aici am inteles ca '78 ar fi fost un an de tranzitie de la un model la altul, as fi fericit daca cineva stie mai exact)
Ochelarii de plastic de la faruri , ar trebui sa ii inlocuiesc, is cam obositi, stergatoare de parbirz cromate ar fi absolut necesare.
O sa ma orientez si spre niste inimi de chedere cromate, daca o sa gasesc la un pret cat de cat omenesc.
Jantele ar trebui sablate si roluite, fiind nevoie si de inca 2 capace tip testoasa.

Vointa este, timp mai greu da' fac eu cumva si sper s-o duc pana la capat tongue.gif
Adrian Frigo
QUOTE(xxm @ 14 May 2017, 13:13)
In schimb, nu stiu ce tip de contact trebuie sa am- Romanesc sau Neiman...

Neiman sau LMP! wink.gif Cam de prin '79-80 a început UAMT Oradea să fabrice contacte...
xxm
bun, o să caut!
sobolan
aia era...contactul.....fa-i tablaria de la cap la coada si apoi motorul si mecanica si vezi tu ce-i de facut apoi cu "resturile" ......
Apropo de asta : sunt masini atestate praf la tabla si la motor dar au accesorii originale....ce sa zic....eu pe a mea am contact UAMT de ala nou tip CN ,nu suport porcariile alea dinainte care mai aveau prostul obicei de a se bloca uneori......
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 14 May 2017, 21:27)
..... sunt masini atestate praf la tabla si la motor dar au accesorii originale....ce sa zic....

QUOTE(o veche vorbă din popor)
Las' că merge și așa!

icon_mrgreen.gif

@xxm-o faci în regie propie sau la vreun service?
sobolan
Permite-mi sa te corectez....

QUOTE(o veche vorbă din popor)
Las' că merge și așa ca doar e dacie !


xxm
QUOTE(sobolan @ 14 May 2017, 21:27)
aia era...contactul.....fa-i tablaria de la cap la coada si apoi motorul si mecanica si vezi tu ce-i de facut apoi cu "resturile" ......
Apropo de asta : sunt masini atestate praf la tabla si la motor dar au accesorii originale....ce sa zic....eu pe a mea am contact UAMT de ala nou tip CN ,nu suport porcariile alea dinainte care mai aveau prostul obicei de a se bloca uneori......
*



mă ,mai documentez și eu despre chestiuni care nu le cunosc, deocamdată atât pot face printre examene și licență, plus că mai trebuie să și fac rost de ele.

Adrian, teoretic da, în regie proprie dar mai colaborez cu un tinchigiu și un vopsitor, nu am echipamentele sau cunoștințele necesare să fac tot a-z.

Hmm... asta cu "merge si-asa că-i Dacie, dom'le cred că ne trage pe noi, ca nație, mult în jos dar generațiile se schimbă și poate ne mai trece biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.