Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme motor 2.0 16V 140CP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Safrane,Velsatis,Avantime si Espace
mark``
Salutare!
Bineinteles ca nu se putea sa am o problema si cu acest reno smile.gif
Asa ca o sa incep sa expun ce am, poate mai dati un sfat pe ici colo.

Probleme:
1) nu am frana de motor, da, ati citit bine, n-am
2) ocazional imi da in nas fie ca e rece motorul sau cald
3) relantiu instabil

Tind sa cred ca a 2-a problema e legata un pic de prima asa ca o sa vad cum o rezolv pe prima.

Posibile rezolvari:
1) ma pun sa curat clapeta de acceleratie care din ce am auzit e extreme de prost pozitionata ca la Reno Laguna 2, adica in spatele motorului, doamne...
2) curat cu spray de contacte mufele de la senzorii din partea superioara a motorului.

Mai vedem apoi. Nu stiu daca motorul asta are motoras pas cu pas, poate imi spuneti voi ca l-as curate si pe ala pt relanti instabil.

<span class='edit'>19 Apr 2017, 06:29:</span>
Ok, revin cu update.
N-am reusit sa curat clapeta de acceleratie, inca, dar am curatat motorasul pas cu pas ce-l puteti vedea in poze mai jos. E prins in 3 suruburi torx 20 de intake gasket foarte usor. E unpic greu de accesat ca e pozitionat in partea din spate stanga sus a motorului dar merge.
Am curatat cu spay de contacte toate conexiunile de la senzori sa fie ok.
Atentie cand desfaceti motorasul pas cu pas! Are un oring ce-l puteti pierde ft ft usor cand il desfaceti de pe intake si v-ati ars fara el. Eu l-am gasit sub masina smile.gif
In plus sa deconectati bateria neaparat inainte sa va apucati de treaba dupa care sa puneti si sa luati contactul de mai multe ori sa se regleze valva de mers la gol. In caz contrar, cum am facut eu, vi se va tura motorul pe liber singur la 3000rpm si acolo sta.
Ca si o concluzie, am scapat, deocamdata de probleme. Tot trebuie sa curat si clapeta sa fiu impacat dar deocamdata o las asa.

PS. M-am uitat sa vad unde naiba e filtrul de aer la masina asta si m-am crucit. Sa te fereasca dumnezeu cat de prost e amplasat. In dreapta motorului in spate. N-ar fi chiar o tragedie doar ca la montarea inapoi a suportului o sa va rugati sa nu-l fi desfacut. Se monteaza doar intr-o anumita pozitie si nu intra altfel. Dezastru. Pentru desfacerea lui merge tot o surubelninta torx de 20.
andri1940
Piesele admisiei si filtrul de aer sunt aproape identice la 1.4/1.6/1.8/2.0 de pe Clio/Megane/Laguna/Espace (si Logan I) din anii aia. Doar ca la tine, la Espace, totul este mai ingramadit din cauza caroseriei de monovolum. Iti recomand sa cureti bine si clapeta de acceleratie, o sa ajunga sa nu se mai inchida bine de la mizerie iar MPP nu va putea compensa, de unde si relantiul instabil si ridicat. Dupa ce umbli la ea e obligatoriu sa inlocui garniturile sau macar sa le dai cu silicon!
mark``
Multumesc mult pt reply.
O sa ajung si la ea intr-o zi.
Cert este insa altceva, am identificat problema mea in esenta si anume senzorul MAP, de presiune admisie.
Dupa cum se vede si in poza e distrusa garnitura si fostul proprietar nu l-a schimbat ci la peticit cu silicon pe admisie. Clar ca pierdeam vacuum pe acolo.
Am pus altul din dezmembrari cu garnitura intacta si ce sa vezi, ceas elevetian. Mda smile.gif
Cel putin sunt happy ca am gasit problema si deocamdata nu ma bag pana in spate la clapeta acceleratie.
mark``
Revin cu feedback nou, iar am aceeasi chestie/problema cu datul in nas. Cred ca fara diagnoza nu scap.
La clapeta tot n-am ajuns inca.
Deocamdata am planificat saptamana asta sa schimb toate becurile din bord ce sunt arse.

<span class='edit'>24 Apr 2017, 22:22:</span>
Am mai invatat o chestie. Cum sa testezi senzor MAP daca merge sau nu cu un multimetru?
Pui mana pe el, vezi cate fire are. La Renault, cel putin Espace 3 benzina, are 3 fire. Trebuie sa identificam + si -.
Punem pe multimetru 20m pentru Volti, firul negru il punem la - la baterie si cu firul rosu luam pe rand firele din mufa senzorul sa vedem care ne indica 5V pe ecran multimetru. Mai intai punem contactul sa ne dea calculatorul voltaj pe cablaje. Cand il depistam acela e + la mufa senzor-ului. Apoi luam contactul OBLIGATORIU sa nu gresim ceva si mutam pe multimetru slider-ul la testare continuitate. E un semn distinct pe dialer. Practic suna cand gasim continuitate pe fir. Lasam firul negru la - la baterie si cu cel rosu testam celelalte 2 fire de la mufa senzor, fara cel care e + si l-am gasit inainte. Cand piuie acela e - la mufa senzor.
Bun, acum am gasit + cu 5V si - la mufa. Acum vine partea interesanta.
Ne trebuie ori 2 lite subtiri subtiri care sa le bagam in cele 2 gauri ale mufei cu firul de date (e cel din mijloc de regula) si - ale mufei ori 2 agrafe dar cat mai subtiri. Le indoim in spatele mufei si bagam putin fortat mufa in senzor. Scoateti mai intai garnitura de etansare de la mufa sa intre mai usor in senzor cu tot cu cele 2 fire. Ideea e sa putem avea 2 fire externe din senzor sa masuram in timp real Voltajul dat de senzorul MAP.
Depinde de la masina la masina Voltajul in mers, principiul este insa acelasi: Ai un voltaj mai mic de 1V sau chiar mai mic la relantiu si pe masura ce cresti acceleratia acel Voltaj din senzor trebuie sa creasca spre 5V. Daca e stationar indiferent de voltajul afisat initial, inseamna ca avem un senzor mort/stricat.
Cam asa se testeaza un MAP.

PS. Rezultatele pot sa apara si altfel si senzorul tot sa nu fie ok. Adica: iti indica 1V la relantiu, turezi gradual motorul si valoarea nu creste. Daca insa turezi brusc motorul valoarea e posibil sa sara spre 5V. NU E OK nici asa. Daca accelerezi incet si fin motorul valoarea Voltajului musai trebuie sa urce si ea gradual catre 5V. Altfel e mort.

25 Apr 2017, 16:17:
Bun si am uitat sa va dau rezultatul testului de senzor MAP la Espace meu urmand ce am scris mai sus.
Senzor mort. Adica, la relantiu cu motor cald am 0.8V. Daca cresc gradual acceleratia oricat Voltajul ramane acelasi, ba chiar scade la 0.7V. Daca accelerez brusc imi sare Voltajul de la 0.8V la 3V si scade odata cu acceleratia.
Concluzie: alt senzor si vedem dupa.
mark``
Am inlocuit senzorul MAP si s-a ameliorat problema, dar am gasit alt senzor decedat pe jumatate: senzorul de la clapeta de acceleratie.
L-am masurat si pe asta si in loc sa-mi dea voltaj liniar crescator baga eratic voltaje si urca si scad rapid. Mda.

Am o alta intrebare, daca se poate @Espacern ma ajuti:

- motorul asta asa prost a fost gandit ca sa schimbi un senzor/clapeta de acceleratie trebuie musai sa dai jos motorul? Serios????

andri1940
Doar la Espace si Clio RS e problema cu spatiul, la celelalte demontezi usor clapeta.
mark``
Super, ma bucur...
M-am chirat bine bine de tot si pot sa desfac 1 din cele 2 suruburi ale senzorului de pe clapeta fara sa demontez nimic. Baiu e ca al 2-lea surub e mult mai jos si nu mai ajungi la el ca e ditai surubul + admisia in fata lui.

LE. Chiar nu pot face nici cum? Sa desfac admisia, etc, si sa las motorul in pace sa nu-l cobor? Vreau doar senzorul sa-l dau jos, nu si clapeta.
espacern
QUOTE(mark`` @ 28 Apr 2017, 18:55)
Am o alta intrebare, daca se poate @Espacern ma ajuti:
- motorul asta asa prost a fost gandit ca sa schimbi un senzor/clapeta de acceleratie trebuie musai sa dai jos motorul? Serios????


Masina este construita de Matra doar mecanica este Renault....nu stiu cum au gandit-o ingineri de la Matra Automobile la ditamai masina nu ai acces usor!
Pentru acces usor la clapeta incearca sa demontezi suportul motor si cu motorul suspendat il tragi in fata....ai spatiu mai mare asa.
Atentie la pozitie senzor clapeta....ce montezi sa-l pozitionezi exact la fel!
mark``
Da, e clar asta.
Hm, naspa. E suficient sa demontez suportul motor din dreapta, nu?
mark``
Continui saga...
Am pus-o pe un tester pana la urma si am citit 3 erori: senzor MAP (asta l-am schimbat), potentiometru clapeta acceleratie (la asta inca n-am ajuns) si motoras pas cu pas pe care l-am curatat.
Am sters erorile, am dat o tura ma scanat din nou calculatorul si nu a mai aparut nici o eroare.
Deocamdata merge bine masina, mai vedem pe viitor.
mark``
Revin... Dupa ce am rezolvat azi tot ce putem pe la motor constat o chestie pe care n-am observat-o pana acum dar care am impresia ca era prezenta de cand am luat masina:
- n-am frana de motor, in anumite situatii.
Mai exact, daca merg linistit cu masina si schimb vitezele pana in 2000-2500 de ture e totul ok. Daca insa merg mai agresiv si schimb la 3000 sau mai sus nu mai am frana de motor cand iau piciorul de pe acceleratie. Ce vad pe bord e ca in acea situatie imi ramane motorul turat la turatia cand am schimbat treapta de viteza in loc sa scada catre relantiu cum e normal cand apesi ambreajul.

Ciudat!

Acuma nu stiu ce sa cred, ma gandesc ca ar trebui posibil sa fie reglati culbutorii, nu stiu.
Restul functioneaza ft ok la masina. N-am aer fals sau ceva ca daca aveam imi facea figuri si pana in 2000 de ture (ma gandesc).

@espacern, ai vre-un sfat?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.