@Sudsemnatu
Corect, la baza balconului sunt traverse de cale ferata.
Sâmbătă, 17.09.2017 – Partea a V-a
La întoarcea spre Ano Lehonia m-am plasat pe platforma ultimei uși de la ultimul vagon al trenului ca să pot vedea traseul cum trebuie.
Linia îngustă.
[attachmentid=1628055796]
Pe marginea râpei.
[attachmentid=1628055797]
Lucrări ample de consolidare.
[attachmentid=1628055798]
Trenul travesează viaductul metalic curbat.
[attachmentid=1628055799]
Viaductul după trecerea trenului (ne vom mai întoarce la acest viaduct pentru câteva zile).
[attachmentid=1628055800] [attachmentid=1628055801]
Un drum care trece pe deasupra liniei înguste.
[attachmentid=1628055802]
Altă consolidare.
[attachmentid=1628055803]
Un mini defileu.
[attachmentid=1628055804]
Un mini tunel.
[attachmentid=1628055805]
O consolidare mai lungă.
[attachmentid=1628055806]
Alte săpături în stâncă.
[attachmentid=1628055807]
Viaductul de piatră rămâne în urmă.
[attachmentid=1628055808]
Prin gară pe la Ano Lehonia.
Un vehicul pentru întreținerea căii ferate.
[attachmentid=1628055809]
Din vremurile în care locomotivele cu abur încă funcționau.
[attachmentid=1628055810] [attachmentid=1628055811]
Garajul locomotivelor.
[attachmentid=1628055812]
Nașul mi-a spus că au doua locomotive diesel identintice și le folosesc alternativ, câte o zi fiecare.
Calea ferată care odată ajungea până la Volos, acum dezafectată.
[attachmentid=1628055813]
Am constata cu mirare că apa plată la alimentara este mai ieftină ca în România.
[attachmentid=1628055814]
Concret, 9 litri de apă au costat 1,70 Euro, adică 7,65 Lei, la un curs de 1 euro = 4,50 Lei. Altfel spus, 1 litru de apă a costat 0,85 bani.
1 Mar 2017, 02:21:@Adrian Frigo
Asta este aparatul foto pe care il folosesc de multi ani.
[attachmentid=1628055831] [attachmentid=1628055832] [attachmentid=1628055833] [attachmentid=1628055834]
1 Mar 2017, 02:29:Duminica, 18.09.2016
Marul creste bine in nordul peninsulei Pelion, avand in vedere numarul mare de livezi existente.
[attachmentid=1628055835] [attachmentid=1628055836]
Pe langa mar, in zona sunt foarte multi castani care produc castane comestibile.
[attachmentid=1628055837] [attachmentid=1628055838]
Vreo 3 kile, culese intr-un sfert de ora de pe marginea drumului.
[attachmentid=1628055839] [attachmentid=1628055840]
Dupa ce ne-am intors in RO, acele castane prajite sau fierte si apoi facute pasta au fost un deliciu.
Satul Zagora de pe coasta estica a peninsulei. Robinet securizat n-am mai vazut pana acum.
[attachmentid=1628055841]
Biserica din sat.
[attachmentid=1628055842]
Carciuma fix in curtea bisericii nu credeam sa existe.
[attachmentid=1628055843]
Era prea devreme, altfel cu mare placere as fi baut un spritz in curtea bisericii.
Plaja Horefto.
[attachmentid=1628055844] [attachmentid=1628055845] [attachmentid=1628055846]
O plaja linistita, cu un pietris fin foarte cald, ideal pentru un somn de vreo doua ore.
Plaja Agia Saranta, putin mai la sud fata de plaja Horefto.
[attachmentid=1628055847]
Apa limpede
[attachmentid=1628055848]
si pietris fin.
[attachmentid=1628055849]
Un bananier.
[attachmentid=1628055850]
O sticla de vin foarte prost, pe care oricat m-am straduit n-am putut s-o beau. Si sunt bautor de Riesling de Jidvei (Banutz pentru cunoscatori).
[attachmentid=1628055851]
Insa macar am ramas cu tirbusonul de plastic vandut odata cu sticla.
[attachmentid=1628055852]
1 Mar 2017, 19:34:Luni, 19.09.2016
Se anunța o zi ploioasă spre prânz, așa că în loc de plaja am ales să mergem la Volos.
Orașul văzut de sus, de pe drumul care coboară din zona nordică (și înaltă) a peninsulei Pelion.
[attachmentid=1628055901]
Mașina am lăsat-o în parcarea din port. Tarif 1,50 euro pe oră pentru primele două ore, 1 Euro pe oră pentru următoarele 7 ore, apoi 0,50 Euro pe oră.
[attachmentid=1628055902]
O bicicletă pe un velier.
[attachmentid=1628055903]
Dacă înțeleg bine, barca asta are 500 de cai putere.
[attachmentid=1628055904]
Pește.
[attachmentid=1628055905]
Caracatiță.
[attachmentid=1628055906]
Calamar (sper să nu mă înșel).
[attachmentid=1628055907]
Un cimitr de locomotive cu abur lângă gara din Volos.
[attachmentid=1628055908] [attachmentid=1628055909]
Un cazan văzut mai de aproape.
[attachmentid=1628055910]
O macara telescopică Hiab,
[attachmentid=1628055911]
montată pe un vehicul de intervenție la calea ferată.
[attachmentid=1628055912]
Gara Volos.
[attachmentid=1628055913] [attachmentid=1628055914]
O drezină mai mare, expusă în fața gării.
[attachmentid=1628055915]
2 Mar 2017, 01:54:Luni, 19.09.2016 - Partea a II-a
Muzeul tiglei si caramizii.
[attachmentid=1628055937] [attachmentid=1628055938]
Mai multe detalii despre muzeu:
http://www.piop.gr/en/diktuo-mouseiwn/Mous...to-mouseio.aspxSi despre reteaua muzeala din care face parte:
http://www.piop.gr/en/diktuo-mouseiwn.aspxAm avut ocazia sa vad cateva muzee din reteau asta si pot spune ca sunt niste muzee foarte bine gandite, care merita vazute.
Practic, fosta fabrica de tigla si caramida din Volos, in loc sa fie demolata, a fost cumparata de catre municipalitate si cu ajutorul finantarii venite din parte unei importante banci grecesti acum s-a transformat in muzeu.
Cam asa arata fabrica.
[attachmentid=1628055939]
Fabrica a functionat din anii '20 pana in 1978.
[attachmentid=1628055940]
Plan inclinat pe care circulau vagonetii cu materia prima pentru tigla si caramida.
[attachmentid=1628055941]
Vagonet si suportul acestuia.
[attachmentid=1628055942]
Un motor cu abur.
[attachmentid=1628055943] [attachmentid=1628055944]
Si altul electric.
[attachmentid=1628055945]
Aparat pentru taiat caramizi in forma primara (cleioasa).
[attachmentid=1628055946]
Diverse forme de caramida si tigla.
[attachmentid=1628055947] [attachmentid=1628055948] [attachmentid=1628055949]