Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Activare functie START/STOP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2
MojoMG
Salutare! Am un Megane 3 din 2012, 1.5 dci cu cutie automata. As fi interesat daca se poate activa (din soft sau nu numai) functia START/STOP. Stiu ca modelele mai noi o au si personal, mi-ar fi de mare ajutor. Multumesc!
cj98czh
Masina ta a venit din fabrica cu SS? Ai baterie pentru SS ... este diferita face de cele fara ... si mai sunt si alte diferente ..
MojoMG
Ai putea detalia putin? Dintr-un filmulet de pe youtube, am vazut ca exista un buton (langa cel ce dezactiveaza ESP), buton care activeaza sau dezactiveaza functia START/STOP, pe care eu nu-l am. Merci. Masina nu are START/STOP din fabrica.
cj98czh
Masinile cu SS au baterie "mai speciala" care trebuie sa se incarce mai repede decat una clasica pentru a suporta descarcarile cauzate de multiplele porniri, am citit ca este alt ecltromotor si alt alternator ... personal nu as baga mana in foc ... + masina trebuie sa aiba managementul de a face SS ... sa stie sa porneasca singura cand temperatura setata in habitaclu scade sub cea setata sau creste de ex. vara ... etc .... gasesti pe net daca cauti ... tu cum nu ai buronul prezent acolo ... nu ai masina cu SS ...
Mycroft
Pe langa alta baterie, mai sunt si alte lucruri care fac sa functioneze sistemul Stop&Start.
Eu am M3 1.5 dci Energy cu S&S si Renault zice asa:

QUOTE
Sistem Stop&Start cu demaraj ultra-rapid: sistemul detectează pozitia exactă a pistoanelor si permite injectarea carburantului în cilindrul aflat în pozitia cea mai favorabilă, prin analogie cu demarajul pe o bicicletă (pedala în pozitie înaltă). Redemarajul este instantaneu. Energia necesară multiplelor redemaraje este recuperată în fazele de decelerare/frânare prin sistemul ESM (Energy Smart Management). Acest sistem permite recuperarea energiei cinetice a vehiculului prin intermediul alternatorului si stocarea acesteia în baterie. Consumatorii electrici (încălzire, iluminare, radio…) sunt atunci alimentati direct de baterie ceea ce diminuează sarcina alternatorului. Această energie va fi apoi reutilizată pentru a asigura redemarajele vehiculului.

Pentru a asigura multiplele reporniri ale motorului, demarorul a fost ranforsat (demaror si coroana demarorului), la fel si sistemul de injectie (pompă si injectoare de înaltă presiune), s-a montat o pompă de ulei cu cilindree variabilă, management al temperaturii, EGR racit de joasa presiune.


De cand e frig, sistemul S&S se activeaza mai greu, dar cand era cald eu il opream mai mereu. Este stresant sa mergi in trafic si sa se opreasca motorul la fiecare stationare dupa cativa zeci de metri.
roland
De ce e stresant? Daca porneste instant cand apesi acceleratia? Intreb de curiozitate... Se intampla sa nu mai porneasca? Doar atunci il pot considera stresant...
Mycroft
Porneste de fiecare data, instant. Doar ca atunci cand traversezi Bucuresti-ul, din Pantelimon pana in Militari, intr-o vineri dupa-amiaza, se va opri/va porni de zeci de ori, si asta la fiecare oprire in trafic, uneori dupa cativa metri.
Pentru mine e stresant.
roland
Am inteles.
Pe de alta parte, d.p.d.v. al poluarii sistemul ar reduce-o foarte mult, s-ar putea sa se vada binisor si la consum.
silvanu96
Este stresant la inceput pana te obisnuiesti cu el.
Este foarte bun la consumul mediu, pentru cine urmareste asa ceva. Pentru firme, pentru flote.
Sa va dau un exemplu la mine in firma pentru duster 1.5 dci: cu S&S 6,5% fara 7,5%. Aceleasi conditii de utilizare.
Mycroft
Eu nu m-am putut obisnui cu sistemul asta, cand e vorba de opriri foarte dese.
Pe la mine prin oras e ok, de la un semafor la altul sau cand am fost in concediu (aici a fost amuzant pentru ca am plecat de acasa si prima oprire a fost dupa vreo 2 ore).

Oricum, sistemul de inteligent si ia in calcul multi factori.
Din ce am citit eu, ca sa se activeze trebuie ca starea de incarcare a bateriei sa fie peste 80%, temperatura motorului sa fie peste 20C si sub 105C, si temperatura bateriei sa fie peste 5C.

La un moment dat stateam la bariera, s-a oprit motorul, iar dupa 90 sec. a repornit singur. Dar era foarte cald afara si in masina fusese pornit AC... probabil a sesizat diferenta de temperatura si a pornit motorul ca sa porneasca din nou AC.
ionut L.
si eu ca si @Mycroft de foarte multe ori anulez aceasta functie mai ales cand este aglomeratie, am bateria din 2012 si inca isi face treaba smile.gif sper sa mai tina o iarna smile.gif
solidconvert
QUOTE(roland @ 31 Jan 2017, 14:30)
De ce e stresant? Daca porneste instant cand apesi acceleratia?
*


Porneste cand apesi ambreiajul nu acceleratia... defapt nici nu apuci sa ajungi cu pedala la capat si motorul deja functioneaza.

QUOTE(silvanu96 @ 31 Jan 2017, 16:13)
Sa va dau un exemplu la mine in firma pentru duster 1.5 dci: cu S&S 6,5% fara 7,5%. Aceleasi conditii de utilizare.
*


Confirm!
L.E.: din pacate nu este o functie care sa poata fi activata din calculator. Masina trebuie sa fie dotata din fabrica cu acest system.
Tossi
Pentru initiatorul topicului: megane 3 cu CV automata nu are pe nicio versiune S&S. eu unul asa am citit la un moment dat...nu mai stiu pe unde.
torquemada
Discutabil:
software
-injecția trebuie să aibă funcția prezentă dar inactivă
-restul calculatoarelor să știe de S&S (de exemplu TdB)

hardware:
-bateria e AGM sau EFB (cu gel)
-senzor curent baterie
-alternatorul e la fel, controlat pe LIN (încarcă când și cât trebuie)
-demaror pentru S&S
-senzor capotă deschisă
-senzor șofer pe scaun


Toate astea sunt valide, cel puțin, pentru orice model Renault/Dacia începând cu X52(Logan II), X98(Clio4).

Merită efortul?
argon
QUOTE(MojoMG @ 31 Jan 2017, 14:16)
mi-ar fi de mare ajutor. Multumesc!
*



Ajutor? e o prostie, masina ta consuma 0.5 litri pe ora la semafor, merita economia?
marius80_eugen
Si eu sunt de aceeasi parere si anume ca NU merita sa o activezi si sincer daca o aveam activa m-ar fi deranjat sa o dezactivez de fiecare data sau poate chiar incercam in service sa o dezactivez complet.
Din toamna pana in primavara face mai mult rau decat bine, iar vara oricum mergi cu A/C-ul pornit. In afara de intarzieri la porniri si incurcaturi in trafic ... acea economie nu se cunoaste.
Pentru cei care nu au S-S : nu ati pierdut nimic , nu va mai agitati !
solidconvert
Colegu' vezi ca nici nu cunosti si nici nu stapanesti. wink.gif Chiar daca opreste motorul vara cand clima este pornita, masina continua sa bage aer rece fara probleme... daca sesizeaza ca nu mai poate sa bage aer rece porneste singura motorul in asa fel incat sa nu ai fluctuatii de temperatura in habitaclu. Cat despre intarzieri la porniri si incurcaturi in trafic asta este folclor al celor care n au aceast sistem si nu stiu cum functioneaza. Iar economia de combustibil este de 1l /100 km.
L.E.: mergi la un drive test cu o masina care este echipata cu sistemul asta si dupa aceea mai povestim... tongue.gif
ionut L.
baga aer rece pt ca mai este rece vaporizatorul, compresorul de ac nu mai este acctionat pt ca motorul este oprit.
roland
Logica e atat de simpla: in anumite cazuri face economie de combustibil, respectiv diminueaza poluarea.

Aditional, nu exista intarzieri la pornire sau orice alte lucruri care sa "supere" soferul sau pasagerii (gen caldura, frig, dezaburire, etc).
solidconvert
QUOTE(ionut L. @ 3 Feb 2017, 11:53)
baga aer rece pt ca mai este rece vaporizatorul, compresorul de ac nu mai este acctionat pt ca motorul este oprit.
*



Asa este dar n am vrut sa mai intru in detalii tehnice... conteaza exact cum a subliniat si colegul @roland... smile.gif
marius80_eugen
Vaporizatorul ramane rece maxim 30 de secunde, apoi daca nu ai recircularea pusa, ia aer la 35-37'C si ti-l baga in habitaclu si apoi normal ca iar porneste motorul. Iar daca ai recircularea pusa se mareste umiditatea din masina.
Intarzieri sunt mereu, pentru ca pierzi cel putin 2-3 secunde pana porneste si o bagi in viteza si daca vrei sa pornesti in acelasi timp cu cei care nu au S-S trebuie sa bagi in viteza mai devreme cu 1-2 sec. pentru ca motorul sa fie deja pornit.
Am mers cu cateva masini si la M3 nu se compara timpul de raspuns cu cel de Audi A6 de exemplu, la M3 se simte ca si cum pornesti normal motorul , in timp ce la A6 ai impresia ca motorul de fapt statea intr-un fel de stare de veghe si se simte cu totul altfel pornirea. La Passat e putin mai greu fata de A6, iar la Golf e chiar mai enervant decat la M3 sau Laguna3. Ideea este ca pornirea mi se pare mult mai usoara de motoarele de 2.0 decat la 1.5 sau 1.6.
In trafic se poate intampla ca sa opresti numai ca sa astepti sa acorzi prioritate si sa te trezesti cu motorul ca se opreste, el avand conditiile indeplinite pentru intrarea in S-S si devine enervant.
Este clar ca unora le place S-S si altora nu, mie nu imi place si nu regret nici o clipa ca nu am acest sistem activ pe L3.
solidconvert
Din nou folclor... radmasa.gif masina nu trebuie sa fie in viteza, ci doar sa apesi ambreiajul. La semafor cand este motorul oprit si sa presupunem ca s a facut verde, din momentul in care apesi ambreiajul si pana ajungi la capat cu pedala, motorul functioneaza. Nici vorba de intarzieri de 2-3 secunde. Daca vrei o parere pertinenta si nu folclor, singura diferenta remarcabila ar fi intre benzina si diesel, respectiv la.benzina este aproape insesizabil sistemul cand functioneaza dar la.diesel se simte cand porneste motorul. Ca nu ti place sistemul am inteles, dar cel putin nu mai posta in necunostinta de cauza.
P.S.: cu toate ca am observat pe topicul dedicat ca erai destul de interesat daca masina ta prospat achizitionata este echipata cu acest sistem. wink.gif
diddy1
Nu stiu cum e S-S la Reno pe cutie automata dar la VAG e super enervant ca pornirea motorului se face din pedala de acceleratie... adica lag. In traficul din Bucuresti si alte orase aglomerate unde de multe ori sunt acele situati cand te opresti o secunda pt asigurat/bagat si dupa vrei demaraj rapid. Eiii aici o sa apesi acel buton pt dezactivare smile.gif

Pe cutie manuala unde activarea se face la ambreiaj situatia de mai sus dispare si sistemul este ok.
marius80_eugen
Merci Diddy , chiar ajunsesem sa cred ca am visat ca am condus masinile de care am vb mai sus.
QUOTE(solidconvert @ 4 Feb 2017, 10:50)
Din nou folclor...  radmasa.gif  masina nu trebuie sa fie in viteza, ci doar sa apesi ambreiajul. La semafor cand este motorul oprit si sa presupunem ca s a facut verde, din momentul in care apesi ambreiajul si pana ajungi la capat cu pedala, motorul functioneaza. Nici vorba de intarzieri de 2-3 secunde. Daca vrei o parere pertinenta si nu folclor, singura diferenta remarcabila ar fi intre benzina si diesel, respectiv la.benzina este aproape insesizabil sistemul cand functioneaza dar la.diesel se simte cand porneste motorul. Ca nu ti place sistemul am inteles, dar cel putin nu mai posta in necunostinta de cauza.
P.S.: cu toate ca am observat pe topicul dedicat ca erai destul de interesat daca masina ta prospat achizitionata este echipata cu acest sistem. wink.gif
*


Eram interesat daca este sau nu si sunt happy ca nu-l am. Cu ocazia asta pot pune orice baterie vreau si mai usoara si mult mai ieftina si am scapt de bataile de cap cu sistemul asta. Nu vroiam sa ma trezesc la vara cu opriri aiurea sau in trafic cand indeplinea toate conditiile de oprire.
Observati si la semafoare in trafic masinile cu S-S si veti ajunge la aceeasi concluzie, iar impresiile ca toti dorm la semafor ... se vor diminua drastic.
zet105
Salutare,

Am zis sa postez aici ca sa nu mai deschid un alt topic.

Problema este la sistemul START/STOP de pe un megane 3 1.5 dci, 110cp, de la sfarsitul lui 2012.
Imediat ce am iesit din iarna imi afiseaza la pornire CHECK STOP AND START system. Am fost la reprezentanta cu ocazia altor revizii si i-am rugat sa verifice si acest lucru.
Au verificat doar bateria care s-ar parea ca incarca bine si nu ar avea probleme: dar cei de la reprezentanta au zis ca SS nu ar functiona din cauza ca bateria nu mai incarca pana la peste 80% sau ceva de genul.

Bateria este cea originala si a pornit toata iarna la primul buton chiar si la -18 grade.

As dori sa stiu si alte pareri, pentru ca nu as vrea sa schimb bateria si sa constat ca problema ramane.

Am observat si o crestere a consumului in ultimul timp cam cu 1l dar e posibil si datorita faptului ca iarna a rulat pe distante scurte in oras.
solidconvert
Si daca nu mai functioneaza sistemul cu ce te deranjeaza? Mai mult ca sigur ca este din cauza bateriei. Daca vrei sa fie functional sistemul schimbi bateria...
L.E.: dar obligatoriu trebuie sa pui baterie AGM sau EFB.
zet105
Nu ma deranjeaza faptul ca nu functioneaza ca oricum il dezactivam din buton.
Voiam sa stiu daca problema este de la baterie sau este din alta parte. Banuiesc ca nu sunt singurul care are ss si caruia i-a aparut acest mesaj in bord. Vreau sa fiu sigur ca schimbatul bateriei duce la rezolvarea problemei.

Daca ma hotarasc sa vand masina banuiesc ca cel care o va cumpara va dori sa vada ss ca merge!

Apropo la reprezentanta am primit o oferte de 991ron pentru o baterie cu suport ss.
Stiu ca sunt si mai ieftine.
silvanu96
La emag Rombatul pentru S/S era pe la 400lei.
iulian_prd
Enervant sistemul asta. Si eu il opresc din buton de cate ori pornesc motorul. Nu-mi place deloc. Pacat ca nu poate fi dezactivat definitiv din calculator.
Cei care nu aveti, nu plangeti.
stefandinescu70
Cu SS sunt pareri pro si contra . Daca se doreste se poate dezactiva SS la Renault , prin neasigurarea conditiilor de activare .
Oneofus
QUOTE(iulian_prd @ 13 Apr 2017, 15:00)
Enervant sistemul asta. Pacat ca nu poate fi dezactivat definitiv din calculator.
Cei care nu aveti, nu plangeti.
*


True... Pe borna de + a bateriei e o mufa a sistemului. daca o scoti nu mai are parametrii sa se opreasca, insa va sta tot timpul in bord un mesaj de genul" verifica stop and start"
stefandinescu70
Vrei SS dezactivat permanent = inchizi contactul de la capota motor PERMANENT. SS stie sa nu se activeze cat capota motor este deschisa , asta ca sa permita in service pornirea si testarea motorului . Nu da nici o eroare pe bord si nu influenteaza cu nimic alte functii daca tii capota motor deschisa smile.gif (vorba vine asa , in realitate tii micro contactul inchis situat in inchiderea capotei motor, ca sa vada ca si cum ar fi capota deschisa ) . Este valabil la toata gama REMAULT cu SS , de la A - Z .
Oneofus
Super asta! Insa trebuie sa gasesc contactul de care zici, ca nu m-a interesat niciodata:)
Eu chiar nu sunt fun SS, desi am citit o gramada despre.
1l/100km mi se pare inutil ca economie, iar ca eco avand in vedere cate deseuri se ard, si cate noxe sunt pe strazi, sau mai concludent cate ITP-uri se fac aiurea la masini de mare tonaj, autobuze, autocare, etc, nu cred ca de la mine vine marea poluare, incalzirea globala, sau cum s-o mai numi.
Pt sceptici, ati vazut vreo sonda care arde reziduri, la fata locului?
ligrivis
Am o intrebare ce se intampla daca pui o baterie normala in loc de baterie speciala SS. Ma gandesc cand voi fi nevoit sa schimb bateria sa iau normala caci nu folosesc deloc acest sistem si nu vad de ce sa investesc inutil in baterie SS decat dca as avea ceva probleme cu masina si ar fi musai sa pun aceasta baterie.
silvanu96
SS va functiona mai rar.
stefandinescu70
[quote=Oneofus,3 May 2017, 20:06]
Super asta! Insa trebuie sa gasesc contactul de care zici, ca nu m-a interesat niciodata:)


Il gasesti in incuietoarea capotei motor.Se vede si are conexiunea la vedere si acces.Are doua fire pe care le pui in scurt permanent intre mufa si intrerupator.Daca mai vrei dupa aia SS sa funtioneze .simplu decuplezi mufa si ai SS activ. La unele modele ai intrerupator care iese in sus si il apasa simplu capota. Depinde de an si model .Eu la M3 110 EDC din semnatura nu am SS deoarece are EDC . smile.gif
Oneofus
Butonul de la capota mai are legatura si cu altceva, gen airbags, sau doar control inchidere pentru SS? Ca de capota deschisa nici vorba.
Poate tai si alte comenzi odata cu asta.
roland
Cu airbags sigur nu, hai ca e logic, cine ar proiecta un sistem in care dai cu capul daca ai capota deschisa (sau se defecteaza senzor-ul)?
Cu altele putin probabil, chit ca m-as fi asteptat sa iti spuna in bord ca ai capota deschisa.
stefandinescu70
<span class='edit'>5 May 2017, 09:25:</span>
QUOTE(Oneofus @ 4 May 2017, 11:35)
Butonul de la capota mai are legatura si cu altceva, gen airbags, sau doar control inchidere pentru SS? Ca de capota deschisa nici vorba.
Poate tai si alte comenzi odata cu asta.
*




Ca sa fie toata lumea linistita am atasat pozele cu mufa de la incuietoarea capota motor care nu este conectata la nimic la Megane 3 , DCI 110 , EDC , 2014 EURO 5 , ( din semnatura ) , care nu are SS fiind automata ( nu inteleg de ce nu le-au pus SS , dar in fine nu asta este subiectul discutiei , cred ca din cauza EDC cu discuri uscate care nu este proiectata pentru SS ) .
Deci, daca ar fi avut si alt scop ( Airbags , ESP , ABS , etc etc , alarma ) acest intrerupator de la capota motor ar fi fost conectat si la acele masini FARA sistemul SS . Fara grija deci puteti anula SS prin intermediul acestui intrerupator capota motor. Repet , nu da nici o eroare si nici pe CLIP nu apare nimic ( folosesc eu procedura la Talisman la mine si este 100% verificata )
AdR!@N
Legat de contactul capotei, sa nu va treziti ca "urla" masina la plecare. Majoritatea masinilor accesorizarte au acest "feature".

Numai bine!
Adrian
tatimeu
QUOTE(stefandinescu70 @ 5 May 2017, 10:23)
<span class='edit'>5 May 2017, 09:25:</span>
Ca sa fie toata lumea linistita am atasat pozele cu mufa de la incuietoarea capota motor care nu este conectata la nimic la Megane 3 , DCI 110 , EDC , 2014 EURO 5 ,  ( din semnatura ) , care nu are SS fiind automata ( nu inteleg de ce nu le-au pus SS , dar in fine nu asta este subiectul discutiei , cred ca din cauza EDC cu discuri uscate care nu este proiectata pentru SS ) .
    Deci,  daca ar fi avut si alt scop ( Airbags , ESP , ABS , etc etc , alarma  ) acest intrerupator de la capota motor ar fi fost conectat si la acele masini FARA sistemul SS .    Fara grija deci puteti anula SS prin intermediul acestui intrerupator capota motor. Repet , nu da nici o eroare si nici pe CLIP nu apare nimic ( folosesc eu procedura la Talisman la mine si este 100% verificata )
*



poate la al tau, dar nu la toate
stefandinescu70
Testat azi pe a patra masina Renault si nu urla nimic si nu da nici o eroare . SS in stand by forever.
cyp10100
totusi capota deschisa nu influienteaza sistem de inchidere al masinii alarma ??
chivereanumarian
Start stop se dezactiveaza din soft!
solidconvert
Unde ca eu am incercat la Reno si dupa ce am pierdut vreo ora cu baiatul ala a spus ca este prea adanc infipt in sistem ca sa poata sa l dezactiveze. Eu unul sunt interesat sa l dezactivez permanent si fara sa am erori sau alte nebunii in bord.
cj98czh
Ti-a spus Espacern si d-nu Dinescu ce trebuie facut ... simplu si oricand reversibil ..
solidconvert
Am facut aia... radmasa.gif
P.S.: eram doar curios ca ala de la reno' mi a spus ca este destul de dificil de facut din soft...
espacern
Destul de dificil inseamna ca NU SE POATE face fara implicatii ulterioare......mai pe romaneste!
Astia care vin si scriu simple fraze fara acoperire(se face din soft)nu trebuie considerati ca aduc vreo informatie.....ba din contra.
ricmda
Ati scris mai sus ca bateria trebuie sa fie sau AGM sau EFB. O baterie EFB poate fi înlocuită și cu o baterie AGM, dar o baterie AGM trebuie să fie înlocuită întotdeauna cu o baterie AGM. Sunt doua tehnologii distincte. La Renaul Megane III, echipat cu Start-Stop bateria trebuie sa fie EFB.
Alin_macavei
QUOTE(Oneofus @ 3 May 2017, 11:26)
True... Pe borna de + a bateriei e o mufa a sistemului. daca o scoti nu mai are parametrii sa se opreasca, insa va sta tot timpul in bord un mesaj de genul" verifica stop and start"
*







Salut. Eu am un Renault Megane 3, cu functia Start and Stop nefunctionala si cu mesajul respectiv, tot timpul pe bord. Am gasit mufa, in jurul bateriei, care nu este conectata, insa nu prea ajunge pana la borna de plus, a bateriei. Poate cineva sa ma ajute cu o poza, sa vad exact unde trebuie conectata mufa respectiva?

Multumesc anticipat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.