ati avut probleme cu filtrul de particule ? eu la masina din semnatura nu am un astfel de filtru, dar intentionez sa schimb masina si am auzit tot felul de experiente neplacute in acest sens. Majoritatea drumurilor mele sunt scurte 3-5 km in oras. Ies in afara localitatii cam o data pe luna
madhorsefuzzy
31 Jan 2017, 11:38
Cumpara benzina. Cu automata o sa fie simplu.
Eu fac drumuri de minim 9Km uzual si iarna nu apuca sa se incalzeasca motorul pana la destinatie. Dar poate 1.6 dci se incalzeste mai repde.
cristian_nechita
31 Jan 2017, 12:26
Daca apar probleme il dai jos.
cj98czh
31 Jan 2017, 14:04
La E4 il dai jos ... de la E5 in sus este mai dificil ... ca nu mai ies noxele ..
roland
31 Jan 2017, 14:09
QUOTE(cristian_nechita @ 31 Jan 2017, 12:26)
Daca apar probleme il dai jos.
Si musai scos furtunul sub scut!
ma interesa experienta celor care au un astfel de filtru. Regenerarea se initiaza si in oras cand facem drumuri scurte cu opriri la semafor ? de cate ori pe an se aprinde acel martor care indica probleme de regenerare ? nu mi se pare firesc ca cei de la service sa ne recomande sa iesim la plimbare cu masina.
Aerius
31 Jan 2017, 16:22
Daca nu e stricat nici nu stii ca exista. Daca se strica il schimbi sau procedezi romaneste...
Pentru ce zici tu ca folosesti masina probabil e mai indicat un motor pe benzina
QUOTE(Aerius @ 31 Jan 2017, 16:22)
Daca nu e stricat nici nu stii ca exista. Daca se strica il schimbi sau procedezi romaneste...
Pentru ce zici tu ca folosesti masina probabil e mai indicat un motor pe benzina
Masina o voi lua noua dar nu as vrea mai devreme sau mai tarziu sa fiu stresat de aceasta grija. Ai avut probleme cu acest filtru ? sesizezi cand se produce regenerarea ? inteleg ca martorul de la bord se aprinde dupa mai multe regenerari esuate
Aerius
31 Jan 2017, 16:30
Pai deja esti stresat de grija lui
.
Pana acum (peste 100.000 km) nu am avut probleme si nici nu am sesizat functionarea lui
QUOTE(Aerius @ 31 Jan 2017, 16:30)
Pai deja esti stresat de grija lui
.
Pana acum (peste 100.000 km) nu am avut probleme si nici nu am sesizat functionarea lui
asta da o veste buna. Pot sa-ti trimit un PM sa discutam mai detaliat ?
Aerius
31 Jan 2017, 16:40
Nu sunt inginer, dar intreaba
florinoana
31 Jan 2017, 21:12
QUOTE(2069 @ 31 Jan 2017, 10:02)
ati avut probleme cu filtrul de particule ? eu la masina din semnatura nu am un astfel de filtru, dar intentionez sa schimb masina si am auzit tot felul de experiente neplacute in acest sens. Majoritatea drumurilor mele sunt scurte 3-5 km in oras. Ies in afara localitatii cam o data pe luna
parerea mea este ca mai indicat ar fi o benzinara in cazul tau.
Eu am 2.0 dci cu FAP, nu am avut probleme cu el dar fac 2000 - 3000 km/luna si preponderent in afara.
Uneori daca o plimb ceva prin oras, cand ies in afara am sesizat ca se regenereaza ( un consum instant mai mare pt cativa km )
Daca ai alte intrebari imi poti da MP.
thx
cristian_nechita
31 Jan 2017, 23:27
Trece itp/rar si euro 6 fara filtru de particule.
Dupa E5 nu prea mai sunt probleme cu fap pentru ca are injector separat de motorina pentru regenerare si nu mai este foarte dependent de turatia motorului pentru a face regenrare. Al meu face regenerare si in oras.
este un lucru pozitiv faptul ca se poate regenera chiar si la turatii mici in oras. Problemele pot aparea atunci cand nu sesizam ca s-a initiat regenerarea si oprim motorul. In cazul drumurilor scurte si f scurte se poate intampla ca in cateva zile sa se intrerupa de mai multe ori regenerarea
marius80_eugen
1 Feb 2017, 01:07
Cand face regenerare, motorul sta la o turatie mai mare putin si eu aud si un sunet mai gros pe evacuare. Daca esti in trafic si face regenerarea, consuma mai mult si este putin mai sprintena. Eu m-am obisnuit de la M3, asa ca nu imi fac griji cu L3.
Daca esti in oras si sesizezi ca face regenerarea, bine ar fi sa nu opresti motorul si daca chiar te grabesti, poti tine turatia mai sus, peste 2000 de ture , cateva secunde (30-45) si in principiu ar trebui sa termine in cateva minute.
Regenerarea fortata pe tester se face tot prin turatie mai ridicata, undeva peste 3000 de ture, asa ca si tu o poti face din pedala.
mafiosso_LODAN
1 Feb 2017, 01:31
De ce atatea griji?! Filtrul de particule nu este asa de problematic la motoarele Renault precum este la alte "marci de prestigiu".
QUOTE(cristian_nechita @ 31 Jan 2017, 23:27)
Dupa E5 nu prea mai sunt probleme cu fap pentru ca are injector separat de motorina pentru regenerare si nu mai este foarte dependent de turatia motorului pentru a face regenrare. Al meu face regenerare si in oras.
Esti sigur? Parca stiam ca se face prin post-injectie, nu cu al 5-lea injector...
1 Feb 2017, 10:42:PS: pentru initiator, nu mai fi stresat, nu sunt probleme cu FAP, indiferent cum si pe unde mergi. Ca mai apare cate un caz izolat... da, se mai strica si termostate si diverse alte componente, dar procentual sunt cazuri izolate. Ia masina care iti place, ai 5 ani de garantie, enjoy life.
QUOTE(roland @ 1 Feb 2017, 10:39)
Esti sigur? Parca stiam ca se face prin post-injectie, nu cu al 5-lea injector...
<span class='edit'>1 Feb 2017, 10:42:</span>
PS: pentru initiator, nu mai fi stresat, nu sunt probleme cu FAP, indiferent cum si pe unde mergi. Ca mai apare cate un caz izolat... da, se mai strica si termostate si diverse alte componente, dar procentual sunt cazuri izolate. Ia masina care iti place, ai 5 ani de garantie, enjoy life.
apreciez punctul tau de vedere. Din pacate garantia Renault este de 3 ani
Si atunci eu de ce am 5?
Mai verifica te rog... garantie extinsa...
ai platit suplimentar cei doi ani sau ai primit bonus de la dealer. In cazul in care ai primit de la dealer, garantia in cei doi ani suplimentari se refera doar la manopera nu si la piese. Este posibil sa fi prins o oferta lunara pt un anumit model de Renault. Eu am primit atat la Laguna cat si la Talisman 3 ani. Am intrebat la vocea clientului si raspunsul a fost sec doar 3 ani
Atat la Logan (2006) cat si la Fluence (2013) am platit pentru garantie extinsa, care acopera tot, nu doar manopera. La Logan am beneficiat de ea, in sensul ca am schimbat piese chiar inainte sa expire garantia extinsa.
1 Feb 2017, 12:45:https://www.renault.ro/servicii/servicii-po...ult-adagio.htmlExpandeaza, de ex, la Talisman si gasesti asa: 48 luni, 60 luni.
multumesc, o sa aprofundez subiectul, o sa intreb la vc care sunt conditiile concrete. Pare o optiune benefica
cristian_nechita
1 Feb 2017, 14:01
QUOTE(roland @ 1 Feb 2017, 10:39)
Esti sigur? Parca stiam ca se face prin post-injectie, nu cu al 5-lea injector...
<span class='edit'>1 Feb 2017, 10:42:</span>
PS: pentru initiator, nu mai fi stresat, nu sunt probleme cu FAP, indiferent cum si pe unde mergi. Ca mai apare cate un caz izolat... da, se mai strica si termostate si diverse alte componente, dar procentual sunt cazuri izolate. Ia masina care iti place, ai 5 ani de garantie, enjoy life.
Da, sigur.
Se evita asftel si dilutia uleiului.
http://www.e-automobile.ro/categorie-motor...-particule.html
La laguna, in oras, daca sesizezi ca e un pic mai turata la relanti si ceva mai sprintena in mers si vezi si un eventual consum marit daca stai pe instant, atunci las-o pana termina. Altfel e cu belea dupa mai multe nereusite. Astea dureaza cam 15-20 min maaaaxim 30min.
La drum lung, gen autostrada, maxim 10 min e rezolvat, conditia e peste 2000rpm. Aici vezi o usoara crestere pe instant, dar daca mergi constant, nu iti dai seama.
Dupa o regenerare, merge cu totul altfel masina.
totul este relativ, turatie putin mai ridicata, putin mai sprintena... daca nu interpretam corect aceste semne ? daca pur si simplu nu suntem atenti tot timpul la acest aspect ?
Nu exista indicator pe bord tocmai pentru ca nu conteaza, masina se descurca singura. Altfel, ramanea indicatorul si instructiuni in manual.
Da... o sa ziceti ca Renault vrea sa se strice... sa schimbe piese...
Come on, condu masina si that is, FAP isi face treaba singur.
Filtru particule poate sa își facă regenerarea și la.ralanti dacă ajunge la valoarea care are nevoie de regenare,indiferent de stilul de condus,de preferat după ce se încălzește sa schimbați după 3000 turații
marius80_eugen
1 Feb 2017, 19:07
Fata de alte marci/modele, Renault M3 si L3 se descurca foarte ok cu FAP-ul. Altii trebuie sa cumpre o solutie de genul AdBlue si sa o puna intr-un rezervor mic sub masina si de acolo sa isi ia DPF-ul si sa-si faca cand are nevoie, dar de acolo apar multe alte probleme.
Deci pentru cei care isi fac griji, pot sta linistiti si sa-si vada de drumurile lor pentru ca masina stie sa faca regenerarile ok.
Ca sfat pentru cei care merg preponderent in oras cu diesel-uri, ar fi sa faca si ceva deplasari in afara orasului si sa bage motorina ok.
tek_IDs
2 Feb 2017, 08:00
Exista reno-uri si cu AdBlue. .
In schimd la acest model de masina, L3, filtrul de particule nu pune probleme daca masina este exploatata corect. Cu a mea din 2014 pana in prezent am aprox 190.000 km si nu am avut nici o problema in sensul asta.
Deci motorina si ....talpa!
andru1973
2 Feb 2017, 11:14
se poate face regenerare cu un echipament de diagnostic tip CAN CLIP,AUTOCOM,pt cei la care se aprinde martorul,am facut o regenerare la o L3 si dupa nu a mai avut probleme ,asa a zis acel domn,care i-am facut regenerare.
tek_IDs
2 Feb 2017, 16:00
Aici ai dreptate, cat permite si regenerarea fortata. Prietenii care au masini cu simtomele astea ii trimit intr-o plimbare (in ture), sa bea un cico la peste 100km de "Prazburg" si la retur le scade semnificativ cantitatea de cenusa din filtru (nu sunt adeptul regenerarii fortate) . In cazul meu cand acumulez in jur de 13 g sau o regenerare nereusita ( in functie de traficul din metropola) organizez o plimbare si gata la retur 0 grame, asta cat si-o mai face treaba filtrul!
Toate Bune!
QUOTE(tek_IDs @ 2 Feb 2017, 16:00)
Aici ai dreptate, cat permite si regenerarea fortata. Prietenii care au masini cu simtomele astea ii trimit intr-o plimbare (in ture), sa bea un cico la peste 100km de "Prazburg" si la retur le scade semnificativ cantitatea de cenusa din filtru (nu sunt adeptul regenerarii fortate) . In cazul meu cand acumulez in jur de 13 g sau o regenerare nereusita ( in functie de traficul din metropola) organizez o plimbare si gata la retur 0 grame, asta cat si-o mai face treaba filtrul!
Toate Bune!
de unde stii cantitatea exacta de funingine acumulata in filtru ? ai tester ? sa intelegem ca daca masina este tinuta in regim de turatii ridicate, elimina funinginea din filtru de particule fara a fi nevoie de regenerare ?
nu. si pentru regenerare nu e nevoie de ture.
tek_IDs
2 Feb 2017, 19:50
Da pe testwr vad valorile alea.
Pai daca el merge cu masina subturata normal ca daca ii zic sa mearga la 2.500 ÷ 3.500 trebuie sa ii explic ca asta este forje pt el.
marius80_eugen
2 Feb 2017, 23:12
QUOTE(2069 @ 2 Feb 2017, 16:14)
de unde stii cantitatea exacta de funingine acumulata in filtru ? ai tester ? sa intelegem ca daca masina este tinuta in regim de turatii ridicate, elimina funinginea din filtru de particule fara a fi nevoie de regenerare ?
Pe tester se vede ... o valoare aproximativa calculata, nu cantarita
Daca mergi mai turat si in regim constant, chiar cu Cruise-ul activ, regenerarile se fac mai rar si masina e mai "sanatoasa", de asta se recomanda plimbari "in afara" cat mai dese.
QUOTE(roland @ 2 Feb 2017, 16:54)
nu. si pentru regenerare nu e nevoie de ture.
Esti sigur?
Daca merg in afara cu masina, regenerarile se fac MULT mai rar, FAP-ul se pastreaza mult mai curat si consumul chiar si in oras dupa o tura in afara este mai mic. Eu stiu ca FAP-ul se curata si singur si face regenerarea numai daca este nevoie, dar daca masina merge si la turatie si functioneaza in parametriii ok, se curata singur. Dar asta e parerea mea ...
madhorsefuzzy
3 Feb 2017, 07:00
Filtrul de particule se poate curata pe masina in 3 moduri:
1. Regenerare fortata din CLIP - pornesc toti consumatorii electrici, turatia motorului creste la ~3000 rpm (din ce am citit, personal nu am vazut) si temperatura FAP-ului creste la 500-600 grade C prin post injectie
2. Regenerare comandata de calculatorul masinii in trafic - pornesc consumatorii electrici (dezaburirea in principal) fara semnale luminoase in bord, turatia creste cu cateva sute de ture (100-200, eu niciodata nu m-am prins cand masina face asta) si temperatura FAP-ului creste la 500-600 grade C prin post injectie
3. Autocuratare (ardere naturala a particulelor dinauntru) cand se atinge temperatura interna de 350 grade C. Cum obtine fiecare acea temperatura si cat timp o mentine e de la caz la caz: se poate si la 2000-2500 rpm pe autostrada in a 6-ea tinuta mai mult timp si cu masina incarcata pentru sarcina, se poate si la 3000 rpm cu masina mai goala, se poate si cu 4000rpm (nu in viteza a 6-ea) si masina mai plina.
Deci se poate in mai multe moduri.
Eu personal am avut impresia de 2 ori ca si-ar putea face regenerarea in oras pentru ca parea ca e mai turat motorul, dar in acelasi timp motorul era destul de rece si se putea tura natural. Altfel nu m-am prins cand o face. Asta in 3 ani si 3 luni si 55.000Km de cand o am. A mea face drumuri de minim 9Km in fiecare zi si prinde 10Km cu 4000rpm pe autostrada cel putin 1 data pe luna.
QUOTE(marius80_eugen @ 2 Feb 2017, 23:12)
Esti sigur?
Da, sunt sigur.
Intrebarea a fost: "daca masina este tinuta in regim de turatii ridicate, elimina funinginea din filtru de particule fara a fi nevoie de regenerare".
Raspunsul e sigur "nu".
Ai dreptate, regenerarile sunt mai rare, dar sigur nu se elimina regenerarile. De aceea am raspuns cu "nu".
Si nu e neaparat la turatii ridicate, pentru ca se face via post-injectie (unele modele au al 5-lea injector) si nu e nevoie de turatie ridicata.
stefandinescu70
3 Feb 2017, 09:32
Daca DPF se incalzeste la peste 350 - 400 grade ( in functionarea motorului ) se auto curata prin arderea si suprapresiunea creata de motor in funtionare . Nu conteaza la ce turatii , la ce tip de sosea , sau ce sofer este la volan , conteaza numai ca temperatura lui sa ajunga suficient de mare ca se se arda si elimine funinginea adunata. NU ajunge la temperatura respectiva si ai presiunea diferentiala pe DPF ridicata( infundat adica ) , atunci ECU comanda regenerarea prin post injectie motorina( care se face si la relanti tinand masina in curte pornita doar= max 20 min ) . Iarna se fac cele mai multe regenerari iar vara cu iesirile la sosea poti sa nu regenereze deloc ECU .
Regenerarile cu TESTER ( fortate adica , limitate ca numar pot fi facute ) nu sunt bune , in timp crapa ceramica DPf ului , deoarece sunt facute de tester/ECU in niste conditii ( temp , presiune=turatie ) motor brutale ( fiind cam ultimele solutii inaintea cumpararii unui nou DPF ) .
cristian_nechita
3 Feb 2017, 11:34
A mea face si in oras regen. daca merg noaptea. Cum nu stiu, cert e ca scade cantitatea de funingine si imi confirma pe clip ca a fost efectuata o regenerare cu succes.
Mai mult de 22gr de funingine nu am avut vreodata, iar nr de regenerari nereusite maxim 3-4 in conditiile in care nu am mai iesit cu ea din oras din noiembrie cred.
Atunci cand ies face regenerare vreo 50 km (creste instantul la 140 de la 4 la 7.5) si totul pentru a scadea cantitatea de la 18gr la 5-6 gr.
marius80_eugen
3 Feb 2017, 18:17
Creste instantul de la 4% la 140 km/h ? Eu am avut M3 cu 1.5 dCi si nu am avut acel consum instant la 140...
QUOTE(madhorsefuzzy @ 3 Feb 2017, 07:00)
2. Regenerare comandata de calculatorul masinii in trafic - pornesc consumatorii electrici (dezaburirea in principal) fara semnale luminoase in bord, turatia creste cu cateva sute de ture (100-200, eu niciodata nu m-am prins cand masina face asta) si temperatura FAP-ului creste la 500-600 grade C prin post injectie
Regenerarea comandata de ECU nu porneste nici un consumator in plus sau cel putin nu unul de la accesorii, poate sa incarce mai tare bateria ... ! Nu stiu despre cea fortata, dar nici asa nu este nevoie. Pur si simplu creste turatia si baga al 5-lea injector sa creasca artificial temperatura FAP-ului. Daca pornea vreun consumator aiurea il observam imediat aprins la bord.
QUOTE(roland @ 3 Feb 2017, 09:05)
Da, sunt sigur.
Intrebarea a fost: "daca masina este tinuta in regim de turatii ridicate, elimina funinginea din filtru de particule fara a fi nevoie de regenerare".
Raspunsul e sigur "nu".
Ai dreptate, regenerarile sunt mai rare, dar sigur nu se elimina regenerarile. De aceea am raspuns cu "nu".
Si nu e neaparat la turatii ridicate, pentru ca se face via post-injectie (unele modele au al 5-lea injector) si nu e nevoie de turatie ridicata.
Daca masina este tinuta in regim de turatii ridicate, elimina funinginea din filtrul de particule fara a fi nevoie de regenerare comandata de ECU.
Asta este o afirmatie a mea si mi-o mentin. Intreba in service si unde doresti!
Cat timp prin FAP se evacueaza gaze arse la o temperatura mare si cu o presiune mare, FAP-ul este in stare sa arda singur o mare parte din funinginea stransa in el si daca valoarea ramasa este sub cea de regenerare (sub 22-27 gr) ECU-ul nu face regenerarea pentru ca nu este nevoie. Cu cat mergi mai mult la viteza si turatii, cu atat mai curat va fi FAP-ul si cu atat mai putine vor fi regenerarile comandate.
De asta si cei care merg mai "sportiv" au cateodata surpriza sa aiba un consum mai mic decat atunci cand merg "batraneste", pentru ca nu se mai fac regenerari comandate de ECU si acea cantitate de motorina nu se mai consuma inutil, ci doar util in mersul lor.
Din acelasi motiv si FAP-urile/DPF-urile masinilor din Vest care merg 160.000 - 200.000 km in 3-4-5 ani este perfect si dupa 30-50.000 km in Romania si in mersul din Bucuresti incep sa apara probleme cu ele, tocmai din cauza ca aici regenerarile sunt mult mai dese, carburantii mai slabi si traficul oribil.
cj98czh
4 Feb 2017, 01:11
QUOTE(marius80_eugen @ 3 Feb 2017, 18:17)
Regenerarea comandata de ECU nu porneste nici un consumator in plus sau cel putin nu unul de la accesorii, poate sa incarce mai tare bateria ... !
Taci mah ... porneste dezaburirea luneta, dezaburirea oglizi + altele ... nu mai zice din astea ...
stefandinescu70
4 Feb 2017, 04:25
QUOTE(marius80_eugen @ 3 Feb 2017, 18:17)
..............si baga al 5-lea injector sa creasca artificial temperatura FAP-ului. Daca pornea vreun consumator aiurea il observam imediat aprins la bord.
..........De asta si cei care merg mai "sportiv" au cateodata surpriza sa aiba un consum mai mic decat atunci cand merg "batraneste"............,
1. NU EXISTA AL 5 lea INJECTOR la motoarele diesel Renault euro 5 si euro 6 . La regenerare se face doar POST INJECTIE ( o injectie controlata de ECU in faza de evacuare a motorului = supapa evacuare deschisa ) cu injectoarele existente ale motorului ineaca ( brutal spus ) evacuarea cu motorina care arde si creste la 600 grade tot ce inseamna evacuare motor = TURBO+galerii evacuare+catalizator + DPF . Arde tot si curata tot .
2. Sportiv inseamna POWER in plus . POWER vine doar din consum de motorina , aerul nu produce POWER . Si la cei Sportivi regenerarile se fac destul de des , deoarece TURE sus( 3000+rpm) si POWER inseamna la fel FUM pe TEAVA
. UN mers echilibrat 2500- 3000 rpm max max si un min 2000 rpm cam face sa tii regenerarile DPF sub control .
QUOTE(cristian_nechita @ 3 Feb 2017, 12:34)
(creste instantul la 140 de la 4 la 7.5)
Te-ai molipsit de la tdi cu basmele astea?
la Laguna mi s-a recomnadat de mecanicii de la Renault pt curatarea sistemului de evacuare sa tin masina cateva minute la 4000 de ture in vit a 3 a cand ies din locatlitate. Unii spun ca este benefic, altii ca nu ar fi tocmai recomandat acest regim de turatii indus cu regularitate
stefandinescu70
4 Feb 2017, 11:59
Cum se numea , cumva , Dorel acel mecanic ??? Chiar ii plac dieselui 4000 rpm , mai ales fara sarcina mare ( tr3, tr2 ... )
Folositi masina in ce stil aveti de condus aveti si daca cumva se aprinde ceva pe la bord referitor la DPF /regenerare ceva abia atunci mai modificati ceva la stilul/soselele de mers . Renault diesel euro 5 si euro 6 nu este sensibil la stilul de mers si nu face probleme , mai ales daca masina/ motorul / DPF este pana in 120/140 000 km , dupa aceea incep problemele , din cauza evidenta de imbatranire/colmatare a DPF ului ( este pana la urma un filtru ceramic care se mai si infunda /crapa/ dupa sutele de regenerari , odata si odata ) .
cristian_nechita
4 Feb 2017, 13:03
[attachmentid=1628053937]
Iar injector are 100%.Cel putin a mea are.
1.5dci E5 2012 k9K836 .
stefandinescu70
4 Feb 2017, 14:07
QUOTE(cristian_nechita @ 4 Feb 2017, 13:03)
[attachmentid=1628053937]
Iar injector are 100%.Cel putin a mea are.
1.5dci E5 2012 k9K836 .
Se vede si in imagine ca nu are injector
cristian_nechita
4 Feb 2017, 19:06
Cu siguranta ala nu e e motor de L3.
E din generatia mai noua cu injectie bosch si egr de joasa presiune. S-au pus pe m3 la final si pe alte modele mai noi.
[attachmentid=1628053964]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.