Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turbina noua Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Rastadac
Salutare!

Am fost asigurat de la Service Renault Verbita Arad, dupa ce am schimbat debitmetrul de aer la o Laguna 3 cumparata de la un nemernic (vina a fost a mea, mi-o asum) ca daca schimb/reconditionez "turbo" ziceau ei, presupun ca turbina, nu imi va mai aparea eroarea "Check Injectuon system". Se pare ca eraoarea nu e la filtrul de particule. Nu stiu daca ar putea fi la injectoare sau altundeva, mi-au aratat un grafic de presiune in care am vazut ca era destul de similara imaginea graficului optim cu cea a masinii mele, dar nu cea potrivita. Eroarea imi apare de fiecare data cand ajung la o turatie mare, dar cumv afortat, de obicei in depasire, sau intre 110 si 140 km pe ora in viteza a 5-a sau a 6-a. Eroarea dispare uneori, dar revine si masina pierde din putere. Uneori in depasiri sunt nevoit sa reintru pe banda din dreapta cum faceam cu vechiul meu Matiz, dar, culmea, cam la aceeasi viteza. Caut sa schimb turbina cu una noua, sau sa o reconditionez, dar... bineinteles, caut varianta mai ieftina, dar totusi care imi va rezolva problema. Are cineva ceva sfaturi? Stiu ca e o problema frecvent intalnita la Laguna 3, am inteles ca din mai multe motive. Ma puteti sfatui efectiv despre turbina? De unde sa iau? Preturi pentru una noua? Are rost sa iau noua? Are rost sa o reconditionez? La service mi-au spus ca "agata" si ca teoretic, fiindca a functionat cu debitmetrul vechi de aer care era China made acum e imbacsita. Ei mi-au recomandat sa merg la un drum lung si sa alternez turatia, intre 2500 si 3000 sa o tot pompez, ca "poate se curata". Idei, va rog?
Multumesc ca m-ati primit intre voi si pentru eventualele sfaturi.
dethave
Salut!
Schimba service-ul,pentru inceput.Turbina se schimba pentru alte motive,nu pentru ca agata.Apoi cauta un service ce are mecanici capabili sa verifice jocurile axului si sa-ti spuna clar daca trebuie doar data jos si curatata sau trebuie intr-adevar schimbata turbina.
marius80_eugen
1. Schimbi service-ul sa mai auzi cel putin inca o parere;
2. Daca si alt service iti spune ca tot turbina este, ceea ce eu ma cam indoiesc, cauti o frma de reconditionari si le ceri un deviz de curatare/constatare sau de ce nu , chiar de revizie completa. Eu stiu ca o turbina cu defect pateste alte probleme si nu ce iti face tie.
3. O alta turbina si servori poti incerca la dezmembrari, dar cumva cu o garantie sa o iei, nu ca ti-ar face aceeasi problema, pentru ca nu are cum, dar macar sa stii ca nu e mai terminata decat a ta.
Nu cred ca are ce sa se "curete", decat sa te curete la buzunar daca ceva nu functioneaza cum trebuie. Nu cred ca puteai perge subturat cu un 1.5 dCi cu o L3 ... asa ca acea curatare eu nu cred ca se va intampla si mai ales ca acea curatare poate fi facuta de un service specializat.
Din cate stiu o reconditionare completa a turbinei de 1.5 este pe la 200-300 euro , ajungand si pana la 1500 lei, dar la 1500 lei are specificatiile uneia noi.
Eu as suspecta niste senzori, 1-2 injectoare si de ce nu chiar FAP-ul. Cu regenerarile cum stai, cate grame ai in FAP ? Motorina de unde bagi ? O diagnoza ai facut ?
solidconvert
Mergi in alta parte sa ti constate jocurile la turbine... daca sunt problem se reconditioneaza cu preturi cuprinse intre 1000 si 1500 lei cu garantie. La pretul asta se adauga manopera demontat/montat care mai este de vreo 300 lei.
cj98czh
Verifica pilotajul turbo, vezi cum sta cu traseul de vacuum ... ca ce ti s intampla tie cam aia este cand este traseul de vacuum cu pierderi sau pilotajul dus ..
Alxseb
Salut, dacă tot se vorbește de turbină, mă bag și eu. Ideea este următoarea: văzând mai multe tutoriale despre cum se poate curăța o turbină cu tot felul de soluții, am urmărit și cum funcționează geometria variabilă. Vă dați seama că am ieșit la mașină și am pus mâna să văd dacă nu cumva este blocată. Ce am descoperit: cu motorul oprit, tija culisează greu, adică trebuie să aplic o forță mare pentru a o mișca(ca și cum aș apăsa pe un arc tare), neajungând la opritor măcar. Cu motorul pornit, la relanti, este complet blocată și nu se mișcă deloc, probabil că așa și trebuie datorită presiunii. Întrebarea mea este dacă e normal comportamentul ei pentru că din ce am văzut în tutoriale, tija trebuie să se miște destul de liber și să aibă cursa până în opritor. E posibil oare să fie parțial blocată?


Am mai întrebat și eu în stânga și în dreapta și se pare că tija ajunge să se miște complet până în opritor doar dacă pompa de vacuum trage aerul din capsulă, desigur comandată de ecu. Cică dacă vrei să o verifici, dai capsula jos și fiind decuplată de pe tijă, geometria ar trebui să se miște liber fără să agațe nimic. 😉
Acum că m-am lămurit cu problema asta, ce soluții recomandați pentru curățarea turbinei fără demontare? Am văzut Revive, o soluție pe care o pulverizezi în admisie cu motorul pornit și cică ar face treabă bună.
madhorsefuzzy
Eu am vazut turbuna mea desfacuta bucati cand a bubuit: nu ai ce sa cureti la ea. Nu cred ca a ta difera mult de a mea ( ca murdarie ma refer) daca mergi si pe autostrada din cand in cand.
pishky
uite cu solutie din asta am curatat eu, merge bine, atat de bine ca am surprins ambreiajul in offside.

https://www.facebook.com/turbopro.ro/
Vasile Dorian
Turbina ca să mearga bine la o anumita perioadă parte de evacuare trebuie curățită mecanic , niciodată altfel,nu va amăgiți,se dă turbina jos se demontează partea caldă cum este numita se scot toate piesele mobile pe care le poti scoate le cureți le pui la loc si verifici sa mearga usor fin parghia fara sa agațe si ai terminat,binenteles verifici atunci si jocul la ax nu trebuie sa aibă joc pe orizontală pe vertical cu o controlezi cand îi montată pe masina toate au daca are pe orizontala adică să tragi și să impingi inauntru de paleți și să miste inseamna ca saiba dintre lagare sa uzat si trebuie desfacut miezul ,si este nevoie de chit de reparatie care ii vreo 30 euro ,aia nui problema problema este ca trebuie să o echilibrezi acolo am avut eu probleme,am pilit paleți după cum am crezut, și agață o să pierzi putere cand acelerez in sarcina simti turbina ca fluieră nu tare da simți,asa ca am cumparat un miez echilibrat si doar al pus atmisia si evacuarea pe ia si acu merge brici miezul o fost 120 euro.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.