Claudio81
24 Jan 2017, 13:06
Salutare. Am avut prob cu garnitura de chiulasa. Am schimbat o am reconditionat chiulasa integral cu supape tacheti etc. Inainte de reparatie masina pornea din prima normal indiferent de temperatura de afara. Acum da sa porneasca si se opreste si abia a 3 a oara o ia. Este f deranjant mai ales ca pornea ok inainte. Atasez video. Ceva idei? Precizez ca o data ce porneste toata ziua porneste normal.Service ul ridica din umeri. Clasic...
https://youtu.be/HaMKdzCDiqk
espacern
24 Jan 2017, 13:13
Baga un tester si vezi ce zice senzorul de pe fulia pompa....poate n-au aliniat la distributie cum trebuie.
Claudio81
24 Jan 2017, 13:15
Am pus testerul. Nici o eroare. Senzorii sunt sincronizati
24 Jan 2017, 14:48:
Intrebare stupida. La tipul meu de motor pompa de injectie are punct ca la axa cu came? A doua: am vazut ca fulia de la axa cu came are 3 suruburi ce permit practic modificarea avansului. Aveti idee daca asta este valabil?
digioptic
24 Jan 2017, 14:59
Ar fi trebuit sa stie toate astea cei care l-au "operat". Un test de compresie i-au facut dupa operatia suferita ? Eu as schimba si motorina din rezervor.
Claudio81
24 Jan 2017, 15:04
Compresia este ok. Facut test. Motorina am pus din totdeauna numai de la Rompetrol. Vis a vis de pompa au zis ca e injectie siemens si e pompa fara punct
digioptic
24 Jan 2017, 15:31
Atunci fa un drum mai lung cu ea si dupa aia, sa o judeci cum porneste, poate-i trebuie un timp sa se "aseze" cum zic aia mai batrani...
Claudio81
24 Jan 2017, 15:52
Am facuti vreo 300Km pana acum. Asteptam, mai facem
marius80_eugen
24 Jan 2017, 21:33
Eu as verifica si bujiile si injectoarele. Daca ai lasat masina peste noapte prin service ai sanse sa se fi schimbat ceva la ea.
Claudio81
25 Jan 2017, 09:25
Bujiile le am verificat, sunt toate ok. Injectoarele le am veriticat( am notat codul de pe ele inainte sa o duc si sunt aceleasi)
cristian_nechita
25 Jan 2017, 18:08
Nu cumva se dezamorseaza si ai furtunul de motorina gol dimineata?
Claudio81
25 Jan 2017, 22:56
Nop. Motorina e pe furtun. Daca dau la pompita din 2 apasari e tare. Porneste la fel, nici o schimbare
Claudio81
27 Jan 2017, 11:04
Astazi dimineata m am hotarat sa masor ce curent ajunge la bujii - 9V la contact 2 sec si apoi 2.7V. aceste valori sunt indiferent de temperatura. Intrebarwa mea este: releul defect ( pe tester nu apare nimic) sau trebuiesc bujii de 4,4V? Eu pe masina cand am cumparat o am gasit Beru de 12V. Am schimbat senzor temp si la fel. Tine bujiile f putin
cristian_nechita
27 Jan 2017, 13:38
Nu exista decat bujii de 11v.
Verifica si cat ajunge la releu inainte de a comanda releu.
Ajungi la el pe sub masina, undeva langa intercooler este.
Claudio81
27 Jan 2017, 15:22
Ticmai ce am cumparat bujii de 4.4V dupa seria de sasiu. In prog orig de Renault pana in 2010 luna 9 se pun cele de 11V iar dupa aceasta data bujii rapide de 4.4V
27 Jan 2017, 17:15:
Update: am inlocuit bujiile: pe masina erau 2 de 4,4V si 2 de 12V. Dimineata voi vedea daca acum pornirea va fi ok
28 Jan 2017, 10:10:
Rezolvat. Era de la bujii. Acum porneste din prima
digioptic
28 Jan 2017, 10:26
QUOTE(Claudio81 @ 27 Jan 2017, 16:22)
Rezolvat. Era de la bujii. Acum porneste din prima
Ei vezi, abia acum s-a "asezat"...
Claudio81
28 Jan 2017, 16:04
QUOTE(digioptic @ 28 Jan 2017, 10:26)
Ei vezi, abia acum s-a "asezat"...
Da, da
Bravo!
Perseverent, nu gluma!
auras78
17 Feb 2018, 21:04
Salut ! Detin o laguna 3 an fabricatie 2010. Dimineata, la minus 5-10 grade, am intampinat probleme la prima pornire, spun asta pentru ca la cald pornirea este usoara. M.am gandit ca bujiile incandescente nu isi fac treaba, astfel ca le.am masurat si probat cu firul stabilind ca totul este ok. Mai departe m.am gandit ca este o problema cu releul bujiilor si l.am schimbat dar nu s.a intamplat nimic. Am aplelat la cineva cu un tester si au aparut codurile P0380 si P0670 preheating unit control circuit. Am curatat toti contactii, am verificat cablajul de la releu, la calculator si la bujii, si totul este ok ca si cum nu exista cabluri intrerupte sau altceva. Nu stiu care este motivul pentru care bujiile nu isi fac treaba la temperaturi scazute. Stie cineva care ar fi cauza ?
andru1973
18 Feb 2018, 11:01
P0670 asta ar fi "Circuitul de comandă al modulului de control al bujiilor incandescentă / deschis"
P0380 asta ar fi "Bujii, circuitul A - funcționare defectuoasă"
Poate totuși e ceva pe circuitul de comanda,ceva dezlipit...
La mine a fost releul de bujii, prins undeva sub aripa. Mai exact nu făcea masa contact , că a coclit prinderea, l-am dat jos, curățat suprafețele de contact dintre releu și masa, și nu am mai avut probleme de atunci.
auras78
18 Feb 2018, 12:06
Multumesc ! O sa incerc curatarea sistemului de prindere pentru a vedea daca nu face contact releul de bujii. Revin cu precizari .
Încearcă, masa nu e pe mufa lui, e direct la caroserie prin prindere.
auras78
20 Feb 2018, 16:33
Am eliminat si varianta cu contactii imperfecti, cablaje scurtcircuitate sau masa pe caroserie a releului de bujii. Am schimbat chiar si bateria pentru ca era cam epuizata si tot greu porneste dimineata. Cineva mi.a spus ca ar putea fi probleme de soft. Ce parere aveti si daca ar fi asa care ar fi costurile de rescriere ??? Ar putea fi cauza si senzorul de temperatura de pe motor ??? Stiti unde se afla ???
andru1973
20 Feb 2018, 18:04
nu cred ca ar fi acel senzor ,am schimbat la un espace acel senzor de temperatura apa motor ,când era defect porneau electroventilatoarele și aprindea lumina in bord precum e foarte cald motorul +stop + ceasul de temperatura arata peste 90º ,(arata când motorul era rece ,ma refer lăsat peste noapte și pornit dimineața,numai când punea contactul se aprindeau becurile în bord și îl anunța ca motorul a depășit temperatura )si el defapt nici nu era pornit...dar posibil sa fie nu zic nu
radunre
20 Feb 2018, 21:06
@auras78, cand a fost ultima schimbare de bujii incandescente ?
Faptul ca "scanteiaza" la alimentare nu este relevant pentru eficienta lor.
Daca ai posibilitatea, masoara-le (intre masa si contactul bujiei) cu un ohmetru decent, valorile nu trebuie sa depaseasca 1 ohm, pe oricare.
andru1973
20 Feb 2018, 21:25
Apropo de bujii te-ai uitat să vezi de cîti volti sunt?exemplu la mine sunt de 7v,acum zic și eu poate ai luat de 12v și posibil sa nu încălzească de ajuns
auras78
20 Feb 2018, 21:38
Bujiile au fost scoase si probate pe baterie si se inrosesc. Problema este faptul ca la rece intre releu si bujii nu exista nicio valoare cu toate ca releul a fost inlocuit cu un altul nou. Atat masa acestuia cat si contactii au fost verificati, iar cablurile nu sunt intrerupte. Ce ar mai putea sa fie ???
20 Feb 2018, 22:44:
Bujiile nu au fost inlocuite, sunt OK (BERU)
AdR!@N
21 Feb 2018, 08:58
Salut,
Uite ce spune un coleg de aici de pe forum vis-a-vis de aceleasi erori:
QUOTE
acea mufa care intra in releul de preincalzire bujii,are o garnitura de cauciuc subtire in interior care se rupsese, si din aceasta cauza mufa nu mai facea contact cu pinii din releu.
Merita incercat.
Mai departe, verifica sa ai tensiune pe pinul 4 si daca ai semnal de pornire bujii pe pinul 8 la punerea contactului.
Spor!
auras78
21 Feb 2018, 09:33
Toata problema este de la releul de bujii. De la el nu pleaca semnal catre bujii. Mufa si garnitura acesteia este ok. O sa incerc cu un alt releu nou. In rest au fost eliminate pe rand eventualele nereguli. A ramas in joc releul sau softul. Cineva mi.a spus ca ar putea fi si probleme de soft. Ce parere aveti ???
AdR!@N
21 Feb 2018, 10:21
Eu nu as lua in calcul probleme de soft. Mecanicii dau vina pe soft atunci cand nu gasesc problema, dar asta nu inseamna ca nu exista. Softul ia decizii in functie de parametrii de intrare si actioneaza asa cum a fost programat, nu isi schimba/anuleaza proceduri ca asa ii vine lui.
Insist sa verifici sau sa imi confirmi, cu motorul rece, prezenta semnalului pe pinul 8 la punerea contactului.
Daca ai semnal (+12V), dar bujiile nu pornesc, inseamna ca problema este la releu.
Daca lispeste semnalul de comanda, inseamna ca problema este inaintea lui, poate fi un sezor de temperatura si ECU nu considera necesara pornirea bujiilor.
auras78
21 Feb 2018, 11:58
Testerul nu a identificat vreo problema legata de senzorul de temperatura. Dar o sa verific si acest lucru. Stie cineva unde se afla senzorul de temperatura la laguna 3, 1,5 diesel ?
andru1973
21 Feb 2018, 12:13
la numărul 4 ai senzorul de temperatura
cum te uiți la motor în partea dreapta in lateral
auras78
21 Feb 2018, 12:36
Multumesc, o sa verific si acest lucru.
Senzorul se curata, se masoara, cum imi dau seama ca are probleme avand in vedere faptul ca testerul nu l.a indicat ?
AdR!@N
21 Feb 2018, 13:22
Testerul detectează probleme de scurt circuit, circuit intrerupt, sau ieșirea din domeniu de masura. Dacă un senzor da o abatere in domeniul măsurabil, calculatorul nu știe dacă este corecta sau nu, aici contează persoana care face testul sa interpreteze el valorile. O sa verific dacă găsesc ceva privind verificarea senzorului de temperatura.
Inca un aspect: in bord, la pornirea la rece, iti apare martorul de preîncălzire 3-5 secunde?
auras78
22 Feb 2018, 19:21
da in bord apare martotul de preincalzire bujii si are o activitate de 3-5 secunde.
AdR!@N
22 Feb 2018, 20:31
In cazul astai senzoristica este ok.
Iti rămâne sa încerci cu alt releu.
auras78
23 Feb 2018, 12:49
Stie cineva releul trebuie sa aiba vreo valoare la masurare. Cel de pe masina cat si cel pe care l-am comandat au valori 0. Sa fie defect si cel nou ?
radunre
23 Feb 2018, 14:32
QUOTE(argon @ 18 Feb 2018, 12:11)
Încearcă, masa nu e pe mufa lui, e direct la caroserie prin prindere.
Conform schemei electrice, masa (-) este pe pinul 5, nu are treaba cu carcasa. Plusul este pe pinul 4, printr-o siguranta alocata exclusiv bujiilor, de 70A (FM5), in compartimentul motor. Daca masina este dotata cu modul economisire energie, partea de alimentare bujii este deconectata la momentul intrarii in "sleep".
Ca o ciudatenie, masa este conectata la ECU. Nu pot spune daca este sau nu permanenta. Logic ar fi sa fie permanenta.
@auras78, nu ai specificat motorizarea. Ca si informatie generala, motorul de 1.5dCi foloseste bujii de 5V.
In primul post ai specificat verificarea cablajului, cum s-a facut acest lucru ?
auras78
23 Feb 2018, 23:12
Motorizarea este de 1,5 - 110 cp. Au fost excluse problemele privind bujiile, releul si cablajele. Bujiile nu sunt in scurt si dau scanteie, au fost masurate (4,4 omi) fiecare.
Cablurile de la calculator catre releu si de la releu la bujii au fost masurate si nu sunt intrerupte. Releul de bujii a fot inlocuit (de doua ori).
A fost masurata intensitatea cabalajului privind coamanda de la calculator catre releu pentru cuplare, iar la pinul opt al releului a rezultat o intensitate de 4,4 V, pe timpul cat a fost pus contactul si a functionat martorul pentru bujii ( 3-5 secunde). E posibil sa fie o valoare mica ? Care ar fi cauza pentru care bujiile nu-si fac treaba ?
azaghorth
25 Feb 2018, 11:59
Le cam incurci,dieselul are bujie incandescenta nu cu scanteie...
O bujie buna trebuie sa aiba o rezisteta foarte mica,undeva sub 1 Ohm.Daca tu le-ai masurat corect si au 4.4Ohm,poti sa le arunci.
Cum ziceau si colegii,la aceasta motorizare bujia se alimenteaza la 4.4V (iesire din releul de bujii),deci daca masori 4.4V pe fiecare bujie,e ok.Si asta e tensiune,nu intensitate.
Daca te referi la intensitatea curentului care trece prin bujii,asta e alta poveste
megan2
25 Feb 2018, 16:00
Foarte tare.Se refera la >intensitatea cablului<(ce-o fi aia?)
Cert este ca nu are treaba cu termenii(confunda V cu A)
radunre
26 Feb 2018, 08:55
Cum zicea colegul azaghorth, daca s-a masurat corect o impedanta de 4,4 ohmi per bujie, acelea sunt total depasite/uzate, chiar daca "dau scanteie" la alimentarea direct din baterie. O alta treaba, bujiile de 4,4V nu se incearca direct din baterie...
Cumpara bujii noi, dupa seria de sasiu, desi 99%, motorul tau (daca e tip K9K782) are nevoie de bujii pe 4,4V, BERU 100 266 023 / BOSCH 250 403 012.
Mare atentie, multe cataloage nu stiu ca 1.5dCi, de la 2010 in sus, are bujii de 4,4V.
La momentul cand am schimbat bujiile, am mers direct la magazin si conform aplicatiei, mi-au dat de 11V. Doar dupa ce le-am demontat am observat ca cele vechi sunt pe 4,4V.
azaghorth
26 Feb 2018, 12:55
Aha,la acest gen de "scanteie" se referea colegul...Precum ai zis si tu ,o bujie de 4.4V nu se probeaza prea mult la 12V pentru ca sunt sanse sa se defecteze.
Se zice ca Beru sunt cei mai buni la bujii de Diesel iar NGK la bujii de Otto(benzinar),totusi modelul de Beru pentru 1.5/1.9dCi la 4.4V consuma foarte mult,pe la 25A/bujie...daca bateria e mai slabita,sunt sanse sa porneasca greu sau deloc.
Personal recomand Denso sau NGK,calitate buna si consuma mai putin (aprox 7-10A/bujie).
Am alimentat o bujie de ALH (Bosch la 11V) si se vede cum initial trage curent mai mare si apoi mai scade,oricum trebuie un minim 6A ca sa incalzeasca pe la 500C (in camera de ardere e mai mult).
https://www.youtube.com/watch?v=RdEG_9XUkqU
radunre
26 Feb 2018, 14:03
Corect, curentul initial este mult mai mare intrucat rezistenta bujiei este foarte mica.
Pe masura ce se incalzeste, rezistenta creste mult si astfel, curentul consumat scade drastic.
marius80_eugen
26 Feb 2018, 16:41
Pana la urma eu nu am inteles ca omul ar avea probleme de la bujii, ci doar ca bujiile lui sunt alimentate la 4.4V. Nu stiu daca a schimbat si de cat timp filtrul de motorina si daca a incercat si cu motorina mai buna.
cristian_nechita
26 Feb 2018, 17:53
QUOTE(azaghorth @ 26 Feb 2018, 12:55)
totusi modelul de Beru pentru 1.5/1.9dCi la 4.4V consuma foarte mult,pe la 25A/bujie...daca bateria e mai slabita,sunt sanse sa porneasca greu sau deloc.
Ia mai gandeste-te....
Eu zic ca sarcina pe baterie e aceiasi indiferent daca sunt de 4.4 sau de 11 bujiile.
Sau ai impresia ca releul e un fel de lm317 pe steroizi si iti consuma toata diferenta (11-4.4)*25*4 [W]
azaghorth
26 Feb 2018, 18:25
cristian_nechita in formula puterii intra si curentul nu doar tensiunea,probabil nu stiai asta ...La acelasi curent,pentru 2 tensiuni diferite...puterile sunt diferite,ca urmare si 'ncarcarea pe baterie' ...mai gandeste-te tu o data
Stiu foarte bine ce este in releu,nu LM317 pe steroizi ci 4 convertoare buck,care au diagnoza si masurare/monitorizare curent
Beru consuma mult fata de alte bujii pentru acest motor.De exemplu Denso consuma 10A.
Punctul 1:
Pentru aceeasi tensiune de 4.4V pentru 4 bujii Beru consuma 4*25A*4.4V=440W,iar 4 bujii Denso consuma 4*10A*4.4V=176W.Se vede clar diferenta de consum Beru vs Denso.Proportional si incarcarea pe baterie e diferita.
Punctul 2.
Am dat exemplul cu bujia de 11V de ALH pentru a se vedea cum scade curentul,nu am comparat-o cu bujia de 4.4V de pe Megane.
Depinde insa cu care bujie o compari,una de 25A va consuma ca putere tot cat cea de 11V din exemplu,insa una de curent mic (6-10A) va consuma mai putin ca cea de 11V.
Intr-adevar:la curenti diferiti si tensiuni diferite se nimereste a fi aceeasi putere
bujia de ALH 4*11V*10A=440W (varf),daca punem si pierderile prin conversie din 12V (sunt sau convertor buck) sare de 500W.
bujia de dCi 4*4.4V*25A=440W (varf),identic cu cea de 11V,cu pierderile prin conversie prin buck idem sare de 500W
Dar:la acelasi curent insa tensiuni diferite,bujia la tensiune mai mica castiga
Daca pui insa o bujie de curent mai mic,10A sa zicem...e total alta situatie (adica putere consumata mult mai mica)
4*4.4V*10A=176W,cu pierderile fata de intrare 176W/0,85=207W...adica la jumatate
q.e.d
cristian_nechita
26 Feb 2018, 20:23
QUOTE(azaghorth @ 26 Feb 2018, 18:25)
[
Punctul 1:
Pentru aceeasi tensiune de 4.4V pentru 4 bujii Beru consuma 4*25A*4.4V=440W,iar 4 bujii Denso consuma 4*10A*4.4V=176W.Se vede clar diferenta de consum Beru vs Denso.Proportional si incarcarea pe baterie e diferita.
Da, dar masinile cu fap au bujii de 11v 10A pana in 2011 iar dupa au bujii rapide de 4.4V 25A, asa ca incarcarea este aceiasi pe baterie.
Masinile fara fap au bujii 11v 5A sau 4.4V 10A iar incarcarea pe baterie este din noua aproape identica.
Daca pui bujii de 5A pe un ecu care stie ca are bujii de 10A o ia razna, pentru ca totul e calculat estimativ, el habar nu are ce temperatura au bujiile.
Btw nu exista pierderi de conversie din 12V. Bujiile de 11v sunt de 12v iar cele de 4.4v sunt de 5v.
Spun ei 11v pentru ca de regula bateria la rece are 11 si ceva volti, iar in sarcina cand intra bujiile scade si mai mult.
La alh releul de bujii, e chiar un simplu releu, deci nici vorba de conversie in 11v.
Bosch Duraterm High Speed: Faster starts better
Glow plug with 4.4 V low voltage or 5 V nominal voltage
Starts at above 1,000 °C in less than 3 seconds
AdR!@N
26 Feb 2018, 20:31
Dar ce se întâmplă cu temperatura din cilindru când aplici doar jumatate din putere?
Puneți ce bujii recomanda producatorul, altfel va treziti ca și colegul de mai sus... "scânteiește, benzinește, da ce are de nu porneste?"
andru1973
27 Feb 2018, 10:38
" Mașinile fără fap au bujii 11v 5A sau 4.4V 10A" la mine sunt de 7v nu de 11v de amperi chiar nu m-am uitat,dar o sa verific când le schimb si mașina e fără DPF
<span class='edit'>27 Feb 2018, 09:41:</span>
astea le am
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.