Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare Baterie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
BejanCorneliu
Buna seara tuturor,

De curand m-a lasat bateria (12v - l2 EFB 60Ah 510A) originala Varta dupa fix 2 ani si 2-3 luni. Timp in care nu am folosit start-stop iar de la inceput si pana acum masina a stat noaptea la +12-13 grade iar iarna mai deloc folosita.

Recunosc ca mai mereu am avut un consumator in bricheta : incarcator de telefon ( daca conteaza ) ; Fara camera video sau alti consumatori pe motor oprit after market

Am incercat sa o pun pe redresor 24 de ore si tot degeaba.

Nu prea ma pricep si apelez la voi : ce baterie de putere maxima pot pune ? se poate mai mare de 60Ah si pana la ce valoare maxima ? Exista o valoare maxima pt A ?

Ce baterii recomandati ? Apropiatii mi-au spus de Banner si Moll. Colegii de munca de Bosh

Multumesc
O seara placuta,

vvede
Nu o schimba pe garantie?
Recomand sa nu te indepartezi prea tare de amperajul "de fabrica" asadar 60Ah.
510A este curentul de pornire - poti merge si la o valoare putin mai mare

Atentie sa fie baterie pentru Start - Stop

Ca si marci eu as merge pe Varta, Rombat, Bosch - nu neaparat in ordinea asta
BejanCorneliu
Multumesc de raspuns.
Am sunat la Meridian si am inteles ca doar 2 ani tine garantia la baterie.
Florin_Matei
Am vazut ca bateria originala are borna de ,,plus" in stanga.
Majoritatea bateriilor de pe piata(Rombat,Varta etc) au polaritatea inversa,adica cu plusul in dreapta.
Lungimea firelor de conexiune permite si montarea unor astfel de baterii?
torquemada
Check again, e la fel dar rotită 180grade
baban sergiu
Si la la a mea a murit bateria cam la fel, la 2 ani ci vre-o 2 luni (1.5dci). Am sunat la Renault Asistenta si mi-au trimis un echipaj sa verifice masina...
Verdict: bateria este moarta
Cel de la asistenta a spus: This is like the one from the Nisan, we replace a lot of them!
Mi-a pornit masina am dus-o in reprezantanta si seara am luat-o cu baterie noua pe garantie
- Saptamana trecut am fost 2 zile cu masina in service pt ca aveam mesaje obscene pe bord gen: "Engine hazard failure"
- Raspunsul lor: Bateria avea doar 510A in loc de 720A, au reincarcat-o si acuma totul functioneaza normal
- Cand am cerut explicati dece bateria este slabita sa-u dat din use in use cu raspunsuri de genu:
- poate folosesti incalzirea dimineata si apoi opresti si nu are timp sa se reincarce sau ca am stat cu farurile pornite si motorul oprit...
- si cand le-am zis ca eu stat 10-12 ore in masina ca este masina de scoala au rupt usa...
- acum nu conteaza ca daca crapa si dupa garantie o sa o schimbe pe gratis

gata ma mut pe Megan 4 (sectia pe forum) ca cu aia am si mai multa distractie
razvan511
Tie ti-au schimbat-o dupa 2 ani si 2 luni - si ti-au raspuns asta, dar cred ca lui @BejanCorneliu ii vor raspunde "This is like the others - we don't change them 2 months after warranty expiry".

La fel ca raspunsul cand am reclamat faptul ca ambreiajul s-a tocat neuniform incepand cu 5000km "ati mers sportiv dom'le" - eu si ceilalti 20 de colegi de forum care au aceeasi problema.
orex
QUOTE(vvede @ 10 Jan 2017, 07:23)
Nu o schimba pe garantie?
Recomand sa nu te indepartezi prea tare de amperajul "de fabrica" asadar 60Ah.
510A este curentul de pornire - poti merge si la o valoare putin mai mare

Atentie sa fie baterie pentru Start - Stop

Ca si marci eu as merge pe Varta, Rombat, Bosch - nu neaparat in ordinea asta
*


Ia-ti un FULMEM. Daca pastreaza traditia, de reper bine facut, o sa te tina a la long. Mie cand o sa-mi "cada" bateria imi voi lua una de 64 Ah Xtreme cu (640 A) curent pornire.
FauritorulDeZambete
Salut! Iată și primul meu post pe acest grup. Am un Clio 0,9tce 75cp din iunie 2019 și azi am schimbat bateria pe garanție. Cei de la service mi-au spus că am garanție la baterie până la sfârșitul garanției mașinii (3ani). Lucru bun, dar sa cada prima piesa după nici 8 luni?
Seara buna!
xmisterx
Ce simptome avea masina?? Banuiesc ca functia start/stop a dat-o gata.
MihaiF3
La Clio-ul din semnatura (dec2014) bateria e originala Varta. Am 54400 km si folosesc Start-Stop, nu ma deranjez sa il opresc. Zilele trecute m-am uitat la ea si am observat oxidare la borna minus, trebuie sa ma ingrijorez?

[attachmentid=1628113777]
FauritorulDeZambete
Oxidarea bornelor se poate remedia cu un pic de ulei, nu e motiv de îngrijorare dar nu mai face contact foarte bine.
Simptomele bateriei mele erau urmatoarele:
Indiferent de km făcuți nu mai pornea s&s, nici macar după un drum de 400 km
Tensiunea la borne cu motorul oprit era de 12,13
xmisterx
Dar pornea cum trebuie? N-au strambat din nas la inlocuire?
FauritorulDeZambete
Pornea ușor, fără ezitări doar când opream mașina parca se simțea o scade a intensității farurilor. Erau un pic rezervați referitor la schimb și au verificat bateria minutios, au pus-o și la redresor și degeaba. Concluzia => baterie cu probleme. S-a comandat o baterie noua la Pitești și s-a montat 4 zile mai târziu la Serus.
Cristi Pitesti
Varta poate e o marcă bună în alte țări.
SYL
Varta e o baterie buna, dar gama de top (Silver Dynamic, respectiv Silver Dynamic AGM)...si in general la acumulatorii auto, e bine de luat gama de top, eventual cea de ”mijloc”, si de evitat gama de baza.
cj98czh
este de luat un acumulator care iti ofera garantia cea mai mare din gama de top la cel mai mic pret ... in rest este can can
KaitenRed
Am avut si eu o situatie cu acumulatorul original, prin primavara 2019, mai exact acid scurs din baterie , dar au fost baieti de treaba si mi-au schimbat-o pe garantie. Daca mai tin masina pana crapa si acumulatorul asta schimbat sigur nu mai cumpar original.. o sa merg pe varianta cu garantie cea mai mare.
nicuval
Va salut. Am schimbat saptamana trecuta bateria masinii din semnatura. Interesant este ca dupa ce trei magazine diferite de piese mi-au recomandat o baterie de 70 Ah dupa consultarea talonului am ajuns la Sorgeti unde meseriasul a montat o Varta AGM de 60 Ah dupa consultarea calculatorului. Motorul este TCe 0.9 - 90 cp. Intrebarea mea este daca trebuie pus testerul pe masina in urma acestei operatiuni( omul de la Sorgeti a pomenit ceva de niste erori care trebuie inlaturate). Va multumesc anticipat pentru un eventual raspuns.
xmisterx
Daca nu afiseaza alarme in bord nu cred ca trebuie sters nimic.
cj98czh
daca masina are SS ar trebui resetat contorul pt. baterie ..
torquemada
NU ai contor la baterie, doar la demaror.

Ideal bateria trebuia să fie la fel 70Ah cu 720CCA, dacă ai pus 60Ah cu 600CCA trebui spus și mașini că ai altă baterie
Darian01
Cum trebuie spus masinii?

Eu am pus baterie AGM de 70Ah/760A (Rombat), in locul celei de 60Ah/680A (Varta).
Din cate-mi amintesc, undeva ai scris, ca la schimbare se lasa motorul la ralanti cca. 5 minute, cu toti consumatorii decuplati, pentru ca ECU sa invete noua baterie.
Mai trebuie explicat si din laptop ?
nicuval
De afisat nu afiseaza nimic dupa inlocuire, nici o eroare. Sa inteleg ca este in regula asa?
Mentionez ca are start/stop.
einstein1984
nu afiseaza eroare, dar daca nu stie ca bateria e mai mica, os a lase S&S sa functioneze desi bateria nu e suficient incarcata. Singur nu are cum sa invete nimic.
r_vlad
Voi ati pus AGM. Pe masina nu aveati EFB ? Daca asa e nu mi-as face griji pentru a diferenta mica de capacitate.
einstein1984
Da, peste 10% e mica diferenta
cj98czh
EFB are din fabrica.
Darian01
A mea a venit cu AGM (vezi foto atasat)
cj98czh
este primul pe care il vad cu AGM ..
mircea_aq
Varta agm, lux, bine ca si-au invatat lectia dupa EFB-urile de la FIAMM de pe Megane 4.
cj98czh
nu stiu ce am pe Clio .. dar este cea de origine si EFB 100% ... cand o sa fie cazul .. mergem pe Rombat ..
Darian01
Mașina mea e din iunie 2013. Pe atunci Megane 4 nu exista....
cj98czh
Decembrie 2015 .. [attachmentid=1628118074]
xmisterx
Tot asta am si eu pe "furia rosie turbo" radmasa.gif radmasa.gif sper sa tina macar 3 ani.
Darian01
Revin cu intrebarea pentru torquemada:

Ne spui si noua care e procedura la inlocuirea bateriei pe masina, cu alta de alta capacitate?
nicuval
E probabil logic sa puna pe masinile noi baterii EFB. Cand am inlocuit-o pe a mea acum o saptamana un EFB de 60 A costa 325 de lei iar pe Varta AGM cu acelasi amperaj am platit 675 de lei. Si nu este singura privinta in care se face economie.
Horatiu_lungu
Bateria din imagine este gata. Clio 4 1.5 dci 90 CP 2016, 90000 km. Am inlocuit cu VARTA AGM 70 AH 760 A. Sper sa tina mai mult
cj98czh
de ce AGM si nu EFB, ca doar cu asa ceva a venit .. ?!?
einstein1984
ca e mai buna....
cj98czh
mai scumpa putin stiu, necesara ? nu stiu ... ca daca era punea si renault din fabrica ... de aici nedumerirea mea ..
einstein1984
plm, cand fac economii, de ce fac economii, acuma luam invers, orice e peste ce e din fabrica e degeaba.... E ca un beck Night breaker, si ala din fabrica era ok.
cj98czh
tu spui ca nu prea ai nimic nevoie peste ce se ieftineste producatorul sa puna ... eu doar intrebam ... daca imi aduc bine aminte ziceai ca acumulatorii de prim montaj nu au nici maner ...
einstein1984
nu colega, tu spui asta. Omul vrea AGM ca e mai bun, tu zici ca de ce da banii daca EFB face treaba (bine, efb de fabrica nu e idem cu efb de aftermarket fara sigla renault pe el, dar asta e altceva).
Daca vrea omul sa dea banii, poate primeste o durata de viata mai lunga a bateriei (nu direct proportionala cu diferenta de bani). maner nu au ca nu au nevoie, bateria o scoti din masina in 99,9999% din cazuri cand e moarta.
cj98czh
QUOTE(einstein1984 @ 10 Dec 2020, 10:44)
maner nu au ca nu au nevoie
*



Ia vezi poza pusa de colegul ... cu bateria OEM, la fel este si la mine ... cat despre nu este bun ca ala de fabrica ... nu, ai dreptate, se poate sa fie chiar mai bun ... oricum orice acumulator care tine 5 ani .. s-a achitat de treaba cu brio ... al meu are 5 ani .. inca nu de semne de oboseala. ok este benzinar nu diesel ca al colegului ..

ma rog, eu vroiam sa inteleg de ce as avea nevoie sa pun AGM cand de fabrica vine cu EFB .. atat, ai raspuns .. este mai buna ... sunt toate detaliile incluse smile.gif
tuneam
AGM, ca si tehnologie e mai buna decat EFB, are un numar mai mare porniri/opriri, in jur de 36000 parca fata de 27000 EFB si poate functiona mai mult la sub 70% incarcare. E f utila la motoare mai mari, diesel, cu start&stop ssau daca sunt consumatori multi.
Dar Da, pentru clio 4, mai ales benzinar... nu e un must have. A mea a venit in 2014 cu Varta EFB 70A. Am 1.2 TCE EDC fara Start&Stop. Cand moare, am pe acasa o baterie normala, o sa o pun pe aia daca mai e buna.
Atentie, stiu ca la S&S cand schimbi bateria ar trebui setat ceva la cal daca nu e aceeași amperaj
einstein1984
doar anunti ecu ca e bateria noua (ca sa reseteze contorul de porniri)si ce amperaj are ca sa stie cum gestioneaza incarcarea,
tuneam
Daca nu ai S&S nu vcrwd ca trebuie sa faci nimic...sper
einstein1984
incarcare pilotata e dela euro5 fara S and S. Dar nu e grav daca nu faci, abia tine bateria mai mult daca e mai mare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.