Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.6 16v - accelerație cu întreruperi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
TeodorB.
Salutare!
Deschid un topic nou fiindcă nu găsit nimic care sa ma ajute.
Meganul meu 1.6 16v din 2004 accelerează întrerupt în intervalul 1200-2000rpm doar când motorul este cald și în sarcina. Am pus testerul pe ea și aveam eroare pe sonda lambda aval. Am schimbat sonda, eroarea și check engine -ul au dispărut dar mașina trage la fel de întrerupt. Înainte sa ma apuc sa schimb filtru combustibil, bujii, bobine etc.. am zis sa cer o părere.
A mai avut cineva problema asta?
Menționez ca relantiul este stabil.

Best regards!
OVIDIUS
Am avut eu asa ceva, numai ca se intampla si la cald si la rece. A fost o bujie defecta. Poate te ajuta...
Diac
Bujii + curatare clapeta acceleratie.
gastorro
probl pedala acceleratie megane II 1.5 dCi
QUOTE(gastorro @ 2 Jun 2016, 14:55)
Am montat "noua" ^ pedala si zvacniturile au disparut.
Poate o sa fac un filmulet cum il deschid si repar p'ala vechi/uzat .. (exisa "carioci" cu pulbere de grafit..)
< End >
*



Se vede pe tester daca-i din pedala ^..
TeodorB.
OVIDIUS cum ai descoperit ca era o bujie defecta? Le-ai schimbat pur și simplu sau îți dădea eroarea pe tester?
Pornirea cum era?

<span class='edit'>4 Jan 2017, 14:21:</span>
Gastorro, pe tester nu-mi da nici o eroare...
OVIDIUS
Imi dadea eroare pe tester. Scria chiar si care bujie, nr. 2....
TeodorB.
Ideea este ca mie nu-mi dă nici o eroare...
andri1940
Schimba bujiile si gata! Ai simptomele clasice... Nu te mai indoi atat, ca de la ele este, nu e neaparat sa apara pe tester!
TeodorB.
Ok ok...o sa le schimb astazi si revin cu detalii
TeodorB.
Salutare din nou!
Abia astăzi am reușit să schimb bujiile, dar degeaba...mașina tot la fel accelerează.. începe sa ma scoată din minți.. Relantiul este stabil, pornește bine chiar și pe -16 grade.
Am sesizat ca atunci când sunt în treapta a doua pe la 1400rpm și accelerez tare mașina are vreo 3-4 ezitări după care pocnește ceva în zona motorului și trage cum trebuie
jas2
Vrei sa vin eu sa-ti curat clapeta de acceleratie?
A scris DIAC clar mai sus :Bujii si clapeta de acceleratie.
Cauze pot fi mai multe dsr astea sunt uzuale.
bogdan9125
problema asta am avut o si eu cand am luat masina (laguna 1.6 16v 99) mergea intrerupr la cald mai ales, in mers se punea in bot si abia intr un final un electrician o pust testeru si nu aveam nici o eroare,el mi o zis k e o problema din ECU ( calculatoru masinii) l am schimbat atunci si pana acum o saptamana nu am avut probleme. acum stau cu ea stricata si nu stiu ce poate avea. nu imi vine curent la bobine
jas2
Pai electricianul ce zice ?
TeodorB.
Jas2 nu ar strica sa o cureți tu dacă tot te oferi. Dar pana ajungi o sa arunc eu o privire și revin cu poze și detalii
jas2
Asteapta-ma ca vin !
Daca tot ceri sfaturi,atunci cand le primesti,aplica-le.
Ai ales varianta cea mai usoara si putin complicata(crezi tu) adica sa inlocuiesti bujiile.
Masina mea este itretinuta de un Service Auto cunoscut(nu reprezentanta) si tocmai am inlocuit bujiile.Ce crezi ? Nu au pus ce am vrut eu,au pus ce trebuie sa puna.Masina e ceas elvetian.
Cine stie ce bujii ai pus...
Tu nu aplici sfaturile,insa te plangi in continuare.
Vrei sa incerci sa-ti rezolvi problemele,sau vrei doar sa te plangi ?
Curata si clapeta aia bine,daca te pricepi sa o cureti bine,altfel zici:"Am curatat-o si tot asa face"
Obraznicia nu te ajuta cu absolut nimic,ba din contra.
TeodorB.
Prietene, hai sa rămânem pe subiect. Clapeta a fost curata acum 9000 km. Bujiile pe care le-am schimbat erau duse într-adevăr, au fost înlocuite cu unele Renault exact ca cele din echiparea mașinii.
Tu nu-ți schimbi singur nici măcar bujiile dar dai altora sfaturi?
jas2
Ghiceam eu ca ai curatat clapeta ?
Ghiceam eu ca ai pus nu stiu ce bujii ?
Ai scris asta undeva ?
Da,schimb bujiile in service.Service-ul se ocupa de masina mea in totalitate.Ai o problema cu asta ?
Apelativul "prietene" il folosesti cu cine vrei,dar nu cu mine.

Nu de alta,dar nu sunt prietenul tau .

Aici am incheiat discutia si dorinta de a te ajuta.
moisemotor
TeodorB. nu are rost sa fii nepoliticos.Colegii de aici au dat sfaturi din experienta lor.Daca nu iti convine nu mai mai intra pe forum sa ceri sfaturi daca nu stii sa le folosesti.Revenind la problema ta ar fi bine sa verifici bobinele,sa CURETI clapeta de acceleratie(vei fi uimit sa vezi ce murdara este dupa 9000 de km)verifica filtrul de aer,senzorul de turatie senzorul ax cu came senzoru de aer dupa galeria de admisie pedala de acceleratie si nu in ultimul rand test cu canclip(Delphi am eu si nu vezi mare lucru).Deci....spor la verificat!
TeodorB.
Atașez o poza cu interfața testerului să-mi spui dacă este canclip fiindcă nu-mi dau seama. Următorul pas este sa iau o bobina noua și sa o mut pe fiecare piston.. Poate o fi una din ele dusa. Am uitat sa specific faptul ca întreruperile apar doar când motorul este cald.
espacern
Posibil injector "bolnav" mecanic sau pompa benzina pe duca.....nici una din astea nu apar pe tester.
Fulia defazoare cand a fost schimbata......daca a fost!
passaris_c
Teodorb, e momentul sa privesti mai departe, ca sa zic asa. Colegul Espacern are dreptate si fa urmatorul pas verificand injectia inclusiv pompa de alimentare si defazorul. Nu te stresa cu bobinele pt ca daca era de la bobine, motorul mergea intrerupt si la regim turatie relanti si aveai si "check motor" aprins in bord plus le poti verifica simplu, fara sa cumperi bobina noua. Scoti mufa fiecaruia, pe rand, cu motorul pornit si daca sesizezi modificari ale turatiei, intreruperi poate chiar oprirea motorului, asta inseamna ca acea bobina functioneaza. Stima.
Diac
Eu scoteam bobina cu totul din motor, fara sa desfac mufa. Daca se schimba mersul, aia era ok.
TeodorB.
Fulia defazoare întradevăr are undeva la 80.000 km.
Mașina are 151.000km 3 dintre bobine sunt cele originale ale mașinii iar una a fost schimbata.. Ma gândesc ca o bobina da semne de oboseala și când se încălzește da rateuri... O sa iau una noua totuși și o schimb pe fiecare piston.. Dacă nici asa nu scap vând mașina cu totul smile.gif)
passaris_c
Faci cum vrei dar repet...bobina cazuta aprinde chec motor si motorul functioneaza intrerupt si la relanti (functioneaza in 3 pistoane). Am avut problema asta iar pentru determinarea bobinei defecte, nu treb sa cumperi una noua (in cel mai rau caz o imprumuti) si nici sa le verifici prin extragere ci scoti pur si simplu mufa din capul acesteia. Are fir cu mufa. O scoti si vezi ce zice. Atentie ca daca totusi demontezi bobina, fa-o cu grija pt ca filetul interior din blocul motor in care se infileteaza surubul care fixeaza bobina, se strica f usor. Stima.
zamolxe12003
Aceleași întreruperi le aveam și eu, mai ales pe frig și la prima pornire dimineața. Mergea în trei pistoane parcă. Acum vreo două zile am avut și niște detonații în pistonul 4. Am hotărât să schimb bujiile. Astăzi le-am schimbat, am trecut pe iridiu, face cam la fel, poate s-a mai ameliorat puțin problema. Dilema este, dacă dau pe GPL, merge PERFECT. Cum dau pe benzină, întrerupe, până în 3000 ture. Deci, clar, e ceva cu benzina.
TomachE
QUOTE(zamolxe12003 @ 17 Jan 2017, 22:47)
Aceleași întreruperi le aveam și eu, mai ales pe frig și la prima pornire dimineața. Mergea în trei pistoane parcă. Acum vreo două zile am avut și niște detonații în pistonul 4. Am hotărât să schimb bujiile. Astăzi le-am schimbat, am trecut pe iridiu, face cam la fel, poate s-a mai ameliorat puțin problema. Dilema este, dacă dau pe GPL, merge PERFECT. Cum dau pe benzină, întrerupe, până în 3000 ture. Deci, clar, e ceva cu benzina.
*


Dai blanaaa pe banzina niste km ! Sigur isi revine ! S.a obisnuit pe gpl-ul !
moisemotor
TeodorB. daca ai gasit rezolvare la problema ta sa ne spui si noua ca poate prinde bine cuiva candva.
TeodorB.
Am sa postez imediat cum o rezolv .. momentan nu am timp sa ma ocup de ea. Acum 3 zile am curatat din nou clapeta de la acceleratie fara nici un rezultat. urmatorul pas este sa schimb filtrul de benzina. Am verificat zilele trecute cand a fost schimbat ultima data, acum 35.000 km..
jas2
Ai filtru de benzina ?
Eu nu am... sad.gif
TeodorB.
Da...am megane cu 2.1 cu filtrul în stânga rezervorului
Mr_X
La 2.1 este filtru, la 2.2 nu este (sau probabil că este, dar nu separat ci integrat în pompă și nu se poate schimba).

Era să iau și eu țeapă să cumpăr un filtru pentru al meu 2.2, dar mi-au conformat la reprezentanță că nu are. Pe site-uri de piese (ex Autokarma) îți dă în mod eronat variante de filtru de benzină și pentru 2.2.
luca76
Eu am 2.1 fara filtru benzina.
Dreamer
Si al meu 2.1 este fara filtru exterior.
moisemotor
Si eu am 2.1 fara filtru la extetior.O fi bine o fi rau?!
Salinas
Si eu 2.1 fara filtru exterior.
TomachE
Hop si eu !:P Fara filtru !
jas2
Eu zic sa nu mai continuam "cu filtru" vs "fara filtru" .
Initiatorul are alte probleme,nu stiu cat il intereseaza daca noi avem,sau nu,filtru de benzina. smile.gif
CoL00SaL
Ar trebui sa fie incadrata aceasta problema in "asa fac toate". biggrin.gif
Si mie imi face la fel dimineata...dar, doar daca merg constant cu 50 km\h imi face asa, iar daca ii dau blana pana in 70 km\h nici nu se mai simte deloc acea problema. Momentan pe mine nu ma deranjeaza prea tare, dar daca reuseste colegu' sa rezolve problema sa dea un reply aici. smile.gif
TeodorB.
Cateva informatii legate de modelul meu cu filtru smile.gif) : megane 2.1 1.6 16v, 83Kw, euro3, fabricat in Turcia pentru Romania
Acum nu stiu daca conteaza vreun detaliu din cele enumerate mai sus.

28 Jan 2017, 21:33:
Dimineata cu motorul rece nu am nici o problema.. merge cum trebuie fara nici un fel de ezitare.. problema apara cand motorul ajunge la temperatura normala de lucru.
Nu mar deranja daca ar fi un lucru minor ,dar acum o luna era sa ciocnesc frontal cu unul de pe contra sens fiindca atunci cand i-am dat "talpa" intr-o depasire a inceput sa se inece
demin2609
Mă bag si eu în discuție. Este bun un prieten să îți dea bobinele lui pentru un test. Dacă ai spus că face numai la cald.

Dacă făcea la rece recomandam o curățare profesională cu ultrasunete a injectoarelor sau altele noi.
zamolxe12003
Pornesc pe benzină, în trei pistoane, tremurat la greu până în 2500-3000 de ture, detonați pe undeva prin cilintrul 4 pe tester, ezitări la demaraj mai în forjă, până la 3000, apoi parcă își dă drumul și revine la puterea inițială. Dau pe GPL sau pornesc direct pe GPL, merge IMPECABIL. La naiba smile.gif

Am schimbat setul de bujii, face la fel, sau mai rău, poate. Am curățar clapeta, nici o schimbare. După câteva tălpi mai bune așa pe la 6000 își revine și merge perfect și pe benzină. Asta erau simtomele dinainte de a pune GPL, deci instalația nu are nci o vină. Să cred că toate fac la fel? Am auzit mulți cu problema asta.
espacern
Injectorul/mufa/cablajul de la 4 s-au verificat?
zamolxe12003
Cred ca am sa fac un test ca am cumparat si eu, pentru rezerva, o bobina. O sa o schimb pe cea de la 4 sa vad diferenta. Cablajul s a verificat cu ocazia instalarii GPLului. Desi, daca era bobina facea si pe GPL nu numai pe benzina si doar la pornire si temperaturi scazute.
oanavas
trebuie schimbata electrovana! cea de langa gura de umplere ulei! dar mai intai scoasa si curatata si daca nici asa apoi trebuie schimbata. La ornire la rece caraie si mototrul?
zamolxe12003
Ei, fulia defazoare e altă distracție. smile.gif Oricum, zgomotul s-a mai atenuat sau a dispărut complet de când am schimbat senzorul de ax came.
TeodorB.
Salutare, revin cu noutati.

Astazi am schimbat uleiul la motor si filtrul de benzina in speranta ca scap de acea intrerupere a acceleratiei..dar nici o schimbare..am pus testerul din nou si tot nu prezinta nici o eroare. Mecanicul de la service mi-a spus ca sar putea sa fie pompa de benzina... sincer nu as cumpara o pompa noua de benzina si sa aflu ca nu este ea de vina..momentan nu mai stiu ce sa ii fac sau ce sa ii mai schimb. Astept sa moara motorul detot, poate asa o sa se vada pe tester ce anume este defect.

P.S. : am ramas mut cand am vazut ce a putut sa iasa din filtrul de benzina, apa+namol+nisip+pietricele(alimentez numai de la Rompetrol)

O zi buna!
bronius
Am avut aceiasi problema si am schimbat pinion defazor, problema rezolvata!
o zi buna
megane2PH
salutare
am avut aceasi problema cu mers intrerupt si trepidatii
mergea in 3
am fost la diagnoza ca cb nu arata eroare
schimbat bujii si 1 bobina
acum merge ff bine
cost total 380 ron
jordi
Pot sa va spun ca una din cauzele mersului intrerupt sau a smucelilor in acceleratie, la benzina o reprezinta bobinele sau bujiile. Eu am spalat motorul si mergea in 3 pentru ca intrase apa in bobine.
ionitagelu
Vin si eu cu o intrebare, pana acum am condus numai megane diesel. Problema se manifesta la un GrandScenic 1.6 16v (stiu ca suntem la sectiunea megane, dar pana la urma si GS e tot megane si motorul e acelasi):

- la plecarea de pe loc, accelerand "domestic" in jur de 1500rpm masina pleaaca de pe loc, apoi da putin in nas dupa care accelereaza normal. Daca turez mai tare la plecarea de pe loc (gen 2500-3000 rpm) nu mai face, dar nu-mi place sa plec cu astfel de turatii de pe loc.

Dupa cum v-am spus nu am experienta la motoarele pe benzina, asa ca orice sugestie e bine-venita.
Am pus CLIP si nu am nici o eroare, masina e din 2004 cu 180k la bord, adusa de curand din Germania, nu stiu ce are schimbat si ce nu (bujii, bobine, etc.)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.