Salut,
Recent am cumparat un regulator nou de motorina (cel de pe pompa) si s-a schimbat in mai bine comportamentul masinii, adica intra mai rar in "limitarea" de care tot zic eu, fumega mai putin, are cuplu (nu stiu daca ma exprim corect dar asa simt eu), parca merge mai rotund motorul si e o idee mai silentios.
Dar... inca am probleme la plecarea de pe loc in rampa, acolo se simte cel mai tare, daca turez putin mai mult si controlez din ambreiaj merge (fata de cum era inainte sa pun regulatorul nou, acuma e mai putin accentuat fenomenul, in sensul ca nu mai fortez asa tare ambreiajul si nu se mai simte mirosul specific).
Apoi, daca sta masina 1-2-3 zile si apoi pornesc motorul si plec imediat, nu se tureaza, uneori se opreste motorul dupa ce tuseste bine; repornesc si apoi merge ca de "obicei"... sau la inceput pornesc motorul si il las sa mearga 2-3 minute, eventual pisc usor acceleratia de 2-3 ori si parca pleaca mai bine, ca de obicei.
Pe langa asta, in zilele reci merge sesizabil mai bine... un fenomen ciudat rau.
Toate chestiile astea m-au dus cu gandul sa reiau problema cu alimentarea cu motorina. Urmeaza candva zilele astea sa desfac sorbul de la rezervor, chestie pe care am tot amanat-o crezand ca ar trebui sa se manifeste mai agresiv..., sa vad daca nu e infundat ceva pe acolo (din pacate nu reusesc sa gasesc topic-ul cu instructiunile de demontare, dar stiu in mare ce operatiuni trebuie sa fac), iar explicatia mea ar fi ca daca e infundat sorbul si nu poate asigura destul debit de motorina, cand e cald, de la dilatarea garniturilor de la filtrul de motorina, trage aer, care interfereaza cu presiunea in rampa; cand e rece ar explica de ce merge mai bine, daca nu mai intra aer, dar debitul tot nu e suficient.
Ma gandesc ca daca ar fi infundat de tot, as avea eroare pe presiunea in rampa, dar o fi partial si o fi la limita cat sa stea in parametri. Mentionez ca am schimbat cred ca anul trecut, carcasa filtrului, cu una nou, filtru nou, apoi altul nou in toamna, cand am schimbat motorul a doua oara, pompa de amorsare, etc, pentru ca vedeam periodic bule de aer pe conducta dintre filtru si pompa de motorina.
Cu toate schimbarile astea, inclusiv montat corect garnituri si tot ce e acolo, pana prin iarna cand am verificat ultima data, nu au disparut complet bulele alea de aer, doar s-au diminuat. Nu am mai urmarit de atunci daca mai apar bule de aer.
In continuare am corectie cu plus pe injectorul 4, desi injectoarele sunt bune. Asa aveam si pe motorul al doilea, care m-a tinut pana in toamna cand a clacat de tot, mai mult ca sigur avea ceva pori in bloc (sau chiuloasa)... oricum, e episod vechi cu motorul ala, asta de acuma e sigur bun, complet, neumblat in el, km putini (cica... dar chiar arata exceptional, deci nu e un motor obosit). Idea e ca si cu motorul asta comportamentul a ramas acelasi: corectie permanenta pe injectorul 4, limitarile de care ziceam la inceput, faptul ca tinde sa se opreasca la plecarile in rampa, fumega mult mai putin, dar inca fumega in sarcina... desi nu intotdeauna.
Deja am scris compunere, dar pe scurt, singurele chestii pe care nu le-am facut inca, dupa mintea mea, e curatarea sorbului de la rezervor, sa inlocuiesc senzorul de presiune motorina (e undeva la 650 de lei noi), eventual cu rampa cu tot, senzorul de temperatura motorina, calculator injectie cu ceva defect "dubios", eventual turbina in caz ca a obosit dupa atata vreme, desi in primavara nu aveam joc mare in ax, longitudinal deloc, ungerea se face bine...
O alta teorie ar fi ca cica e posibil sa fie un mic decalaj la avans daca nu sunt compatibile fuliile... dar fuliile sunt bune, au penele originale, nu facute din cuie sau alte improvizatii; aici parerile sunt impartite, un amic zice ca e posibil sa fie un mic decalaj, altul zice ca nu are cum sa fie, ca toate intra la fix si cam atat
.
Daca reusesti sa citesti pana la capat, iti multumesc pentru efort