Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune motorina .
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Ferent
Va salut. Sunt nou pe forum. Am o laguna 2 1.9 dci 88 kw 120 cp . Treaba sta in feleul urmator : pornesc masina , merg ce merg , dupa ce o parchez dupa 5-10 min nu mai porneste si se aprinde martorul motorasul cu stop incadrat. Pt a o porni trebuie sa o amorsez cu pompita acea de dinaintea filtrului de motorina .porneste merg si aceeasi poveste. Plus pe furtunas sunt bule de aer.cunoasteti cauza ? Va multumesc .
garc3a2000
Trage aer ,, fals" pe undeva, pe la filtru, mufa, îmbinări.
Mergi la cineva care are puțin habar de mecanica și ți-o va face imediat.
DApophis17
Nu trage aer fals, asa apar bulele alea la varianta de 120cp si e normal. Vazusem recent pe forum problema asta cu nepornitul, cauta dupa valva de sens sau ceva de genul asta.
AdR!@N
Schimba para de amorsare, la capete are clapete de sens, astea nu mai inchid si motorina curge incetisor inapoi in rezervor. Eventual poti incerca sa le cureti, dar e o treaba foarte minutioasa si sensibila, iar pe frigul asta cauciucul e cam intarit si face treaba si mai grea.
Spor!
antonino
Buna stimati domni,
O informatie daca s-a mai confruntat cineva cu o problema asemanatoare, in sensul ca la plecarea de pe loc masina pierde brusc din putere, adica se accelereaza (sau nubse accelereaza)de la relanty pana undeva la maxim 1200-1300 de ture cu pedala in podea si apoi moare motorul. In bord a aparut "Couper contact" mesaj care reapare la fiecare pornire. Singurul mod sa urnesc masina de pe loc este turat pe loc undeva la 2500 de ture chiar mai sus si controlat din ambreaj.
Maine sper sa prind o vizita la Reno Timisoara dar apreciez orice parere oricat de nebuneasca ar fi , pt ca as reusi sa o dezbat cu baietii de la reprezentanta.
Mentionez ca masinuta porneste normal chiar si pe vremea de afara si in mers , dupa ce ce urneste, ruleaza iarasi la fel de normal.
Este vb de Laguna 2 1.9 dci 120 cai frumosi

Multumesc
DApophis17
@antonino
Stiu ca e veche problema, dar ai rezolvat si daca da cum ai rezolvat problema descrisa de tine? La mine face la fel de vreo 2 ani si nu mai stiu ce sa ii fac, am inlocuit aproape tot pe ea in timpul asta si desi s-a diminuat fenomenul, inca e prezent. Mie nu imi apare nici o eroare, absolut nimic.
xmisterx
Salut, am vazut ca n-ai mai zis nimic despre problema, am crezut ca ai rezolvat. Ce reglaje/teste ai mai incercat? Poate gasim o solutie.
DApophis17
Salut,
Recent am cumparat un regulator nou de motorina (cel de pe pompa) si s-a schimbat in mai bine comportamentul masinii, adica intra mai rar in "limitarea" de care tot zic eu, fumega mai putin, are cuplu (nu stiu daca ma exprim corect dar asa simt eu), parca merge mai rotund motorul si e o idee mai silentios.
Dar... inca am probleme la plecarea de pe loc in rampa, acolo se simte cel mai tare, daca turez putin mai mult si controlez din ambreiaj merge (fata de cum era inainte sa pun regulatorul nou, acuma e mai putin accentuat fenomenul, in sensul ca nu mai fortez asa tare ambreiajul si nu se mai simte mirosul specific).
Apoi, daca sta masina 1-2-3 zile si apoi pornesc motorul si plec imediat, nu se tureaza, uneori se opreste motorul dupa ce tuseste bine; repornesc si apoi merge ca de "obicei"... sau la inceput pornesc motorul si il las sa mearga 2-3 minute, eventual pisc usor acceleratia de 2-3 ori si parca pleaca mai bine, ca de obicei.
Pe langa asta, in zilele reci merge sesizabil mai bine... un fenomen ciudat rau.

Toate chestiile astea m-au dus cu gandul sa reiau problema cu alimentarea cu motorina. Urmeaza candva zilele astea sa desfac sorbul de la rezervor, chestie pe care am tot amanat-o crezand ca ar trebui sa se manifeste mai agresiv..., sa vad daca nu e infundat ceva pe acolo (din pacate nu reusesc sa gasesc topic-ul cu instructiunile de demontare, dar stiu in mare ce operatiuni trebuie sa fac), iar explicatia mea ar fi ca daca e infundat sorbul si nu poate asigura destul debit de motorina, cand e cald, de la dilatarea garniturilor de la filtrul de motorina, trage aer, care interfereaza cu presiunea in rampa; cand e rece ar explica de ce merge mai bine, daca nu mai intra aer, dar debitul tot nu e suficient.
Ma gandesc ca daca ar fi infundat de tot, as avea eroare pe presiunea in rampa, dar o fi partial si o fi la limita cat sa stea in parametri. Mentionez ca am schimbat cred ca anul trecut, carcasa filtrului, cu una nou, filtru nou, apoi altul nou in toamna, cand am schimbat motorul a doua oara, pompa de amorsare, etc, pentru ca vedeam periodic bule de aer pe conducta dintre filtru si pompa de motorina.
Cu toate schimbarile astea, inclusiv montat corect garnituri si tot ce e acolo, pana prin iarna cand am verificat ultima data, nu au disparut complet bulele alea de aer, doar s-au diminuat. Nu am mai urmarit de atunci daca mai apar bule de aer.
In continuare am corectie cu plus pe injectorul 4, desi injectoarele sunt bune. Asa aveam si pe motorul al doilea, care m-a tinut pana in toamna cand a clacat de tot, mai mult ca sigur avea ceva pori in bloc (sau chiuloasa)... oricum, e episod vechi cu motorul ala, asta de acuma e sigur bun, complet, neumblat in el, km putini (cica... dar chiar arata exceptional, deci nu e un motor obosit). Idea e ca si cu motorul asta comportamentul a ramas acelasi: corectie permanenta pe injectorul 4, limitarile de care ziceam la inceput, faptul ca tinde sa se opreasca la plecarile in rampa, fumega mult mai putin, dar inca fumega in sarcina... desi nu intotdeauna.

Deja am scris compunere, dar pe scurt, singurele chestii pe care nu le-am facut inca, dupa mintea mea, e curatarea sorbului de la rezervor, sa inlocuiesc senzorul de presiune motorina (e undeva la 650 de lei noi), eventual cu rampa cu tot, senzorul de temperatura motorina, calculator injectie cu ceva defect "dubios", eventual turbina in caz ca a obosit dupa atata vreme, desi in primavara nu aveam joc mare in ax, longitudinal deloc, ungerea se face bine...
O alta teorie ar fi ca cica e posibil sa fie un mic decalaj la avans daca nu sunt compatibile fuliile... dar fuliile sunt bune, au penele originale, nu facute din cuie sau alte improvizatii; aici parerile sunt impartite, un amic zice ca e posibil sa fie un mic decalaj, altul zice ca nu are cum sa fie, ca toate intra la fix si cam atat smile.gif.

Daca reusesti sa citesti pana la capat, iti multumesc pentru efort smile.gif
xmisterx
Salut, daca strangi de para de amorsare circuit si trage motorina destul de usor/normal poti exclude varianta cu sorb infundat si cea cu aer fals in circuitul de inalta presiune pt ca motorul ar avea un mers neregulat, in sarcina ai simti ca da in nas si fara fum negru in evacuare, lipsa de putere si fum negru inseamna ca in cilindri este injectata o cantitate mare de motorina si prea putin aer.
Acum daca simptomul asta apare aleatoriu inseamna ca ecu primeste niste date eronate de la vre-un sensor din admisie si apare o desincronizare intre cantitatea de aer impinsa in cilindri si injectia de motorina. Singurul care ar putea fi de vina este debitmetrul de aer care are legatura directa cu cantitatea de aer aspirata.

Apropo de debitmetru, ceva asemanator am patit si eu, lipsa de putere + niste "ghemuri'' de fum scoase pe esapament. La o incercare de curatare cu alcool izopropilic a debitmetrului am rupt fix lamela senzorului MAF, bineinteles imediat sa instalat si alarma aferenta in ECU, o perioada scurta de timp am mers cu mufa scoasa, motorul avea un comportament destul de placut, tragea mai slab ca inainte dar fara gram de fum. Am fost tentat sa cumpar un debitmetru nou aftermarket insa dupa ce am citit pe ici pe colo am ales sa cumpar unul sh. dar original cu coduri identice. Zis si facut, m-am intalnit cu vanzatorul, il montez pe masina, conectez interfata+ddt2000, vad ca functioneaza, valorile pareau normale, am plecat. Pe drum a inceput distractia, motorul cand tragea bine, cand nu si cu ghem de fum negru in spate, zic bai ce pana mea, asta merge mai bine cu debitmetru deconectat. Conctez iar interfata, ma uit iar la valorile raportate, accelerez-relanti, vlorile pareau normale, zic de ce scoate ghemuri de fum in spate si trage asa aleatoriu. Scot mufa la panarama si plec iar cu ea, motorul se comporta normal ca inainte fara gram de fum, zic e clar debitmetrul este defect sau incompatibil cu motorul asta. L-am sunat pe om si i-am inapoiat piesa, mi-a restituit banii integral(a fost om serios binenteles) si m-am pus iar pe cautat. Am cumparat altul tot sh. si tot cu coduri de origine, cu asta motorul merge perfect iar valorile afisate in ddt2000 sunt la fel cu cele raportate de debitmetrul ala "defect". De aici am dedus ca injectia pompa motorina anapoda in cilindri.

Eu cred ca la tine tot pe partea de admisie e ceva dubios.

L.E. Si la mine injectorul 1 are corectia mai mare, undeva pe la+ 2 si ceva, insa motorul merge normal.
DApophis17
Salut,
Eu am luat in decembrie 2018 debitmetru nou, original. Imi vine foarte greu sa cred ca e din el problema, desi sunt voci care spun ca "nu ies la fel" din fabrica... nu prea pot sa cred zvonul asta, mai ales ca inca am debitmetrul vechi si am retestat cu el la un moment dat si merge la fel dar parca fumega mai tare; am testat si cu unul uzat dar usor diferit la diametrul interior (mufa e la fel), de pe un volvo V40, care are acelasi motor.
Nu mai umblu la debitmetru... il consider nou; in total am inlocuit astea: senzori ax cu came, senzor volanta, TRS, senzor MAF, senzor MAP, senzor temperatura antigel cu carcasa cu tot, EGR cand am refacut primul motor, turbina refacuta acasa cu rotor cumparat si gata echilibrat, ulterior am tot reglat turbina pana a luat-o naiba si e bine acum (cred smile.gif ), radiator antigel, intercooler, tubulaturile de aer, toate inafara de aia metalica, galeria de admisie si de evacuare cu altele curatate in prealabil, regulator debit, plus alte multe maruntisuri, de la carcasa filtru motorina la epurator, reconditionat dumper, refacut injectoarele de 2 ori, motor smile.gif, etc etc etc.

Nu le-am inlocuit in ordinea asta si nu deodata, tot pe rand, ca nu am vrut sa mai bag bani multi in masina, dar atata de rau mergea a pana la urma am tot bagat putin cate putin, la fiecare piesa inlocuita ziceam "poate ca asta era problema"... acuma merge mult mai bine dar tot prost.
De aia ma gandesc ca as schimba si senzorul de presiune motorina; poate gresesc, dar parerea mea e ca desi pe tester vad valori normale la motorina, adica ~300 bari la relantiu cu motorul rece, 1350 de bari in varf de sarcina, e posibil ca pe anumite plaje de presiune sa fie "decalibrat", adica sa raporteze valori usor gresite, pe langa real, dar nu catastrofice incat sa imi puna eroare in calculator. Aici iar parerile sunt impartite, sunt oameni care zic ca nu exista, ala ori merge ori nu merge, altii zic ca daca ar fi decalibrat ar fi pe toata plaja, deci s-ar vedea... eu nu stiu ce sa zic, stiu doar ca la fiecare inlocuire de piese implicata pe partea de injectie s-a schimbat in bine functionarea masinii, cu cate putin. Asta e motivul pentru care as schimba si senzorul ala de presiune in momentul in care elimin alte cauze "ieftine" cum e curatatul sorbului.

Cu EGR-ul iar am facut o mie de teste si incercari, in toate modurile posibile, eu nu prea simt diferenta intre cu sau fara EGR.

Am uitat sa scriu mai sus, voiam cand am vreme sa caut toate punctele de masa de pe masina sa vad daca nu e ceva slabit; am mai incercat si cu "trasul" de cabluri; ma gandisem ca poate cand plec de pe loc, cum se misca motorul in suporti sa tensioneze ceva, dar... nu se intampla nimic.

In continuare sunt foarte receptiv la defecte ciudate rau, rezolvate prin metode neortodoxe, ca asta pare si la mine.

Amicul de care ziceam la un moment dat, care se pricepe la partea de electronica si nu doar, mi-a zis sa imi fac rost de un ECU identic si mi-l rescrie el, cat sa eliminam cazul putin probabil ca ar fi din el ceva defect ciudat, cum ar fi un convertor analog digital semiparlit, care s-ar manifesta cu valori citite gresit pe anumite plaje (presune motorina, sau presiune aer). E foarte logic ce zice el si plauzibil, dar inca nu am gasit un calculator identic; am sa mai caut, ca ma costa doar calculatorul, dar dupa cum se comporta masina, ma indoiesc ca rezolv ceva cu alt ECU... dupa cum am zis mai sus, la fiecare senzor inlocuit masina a mers o idee mai bine. Acuma circul cu EGR-ul curatat dar fara mufa conectata; am testat cu regulatorul de debit toate combinatiile si pare ca merge la fel cu sau fara EGR.

Deja vreau sa o fac sa mearga bine doar din ambitie, ca mi-a mancat sanatatea de 3 ani si jumatate de cand au inceput problemele.

LE: Cand ma apuc sa curat sorbul vietii, am sa verific inainte cum vine motorina cand amorsez, dar de fiecare data eu zic ca venea "bine". Daca am chef si rabdare, voi face un test nou cu debitmetrul deconectat, cine stie, s-o fi parlit si asta... La mine injectorul 4 e cum zici tu +1 +2 chiar +3 uneori, iar celelalte 3 sunt cu - 0,X. De aici am o suspiciune ca poate totusi nu e bun injectorul ala si poate fac o rocada cu altul, sa vad daca ramane corectia tot pe 4 sau se muta dupa el... iar ma apuc de mecanica si m-am saturat smile.gif.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.