Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Transfăgărășan – atunci (2002) și acum (2016)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2
gibonu
Hai noroc la toată lumea.

Transfăgărășan-ul nu este o noutate pentru nimeni.
Acesta poveste nu va aduce nimic nou ci va fi doar o paralelă între primul Transfăgărășan parcurs pe bicicletă în anul 2002 și ultimul (până acum) parcurs în iulie 2016.

Transfăgărășan-ul din 2002 a fost prima mea tură cicloturistică singur și cu cortul, de atunci am deventi dependent de cicloturism și de tot ceea ce ține de activitatea respectivă.

Sau altfel spus, anticipat, cu scuzele de rigoare, “abuzez” puțin deschizând separat acest topic.
Sper sa nu se supere nimeni.

Așadar, să ne întoarcem puțin în timp cu 14 ani în urmă, în vara anului 2002.

Pentru cei mai tineri, pe atunci Internetul se accesa prin dial-up, adică prin linia de la telefonul fix. Se forma direct din computer un număr de telefon fix, se auzea cum sună iar în cazul în care aveai noroc, te și conectai la Intenet.
De cele mai multe ori nu aveai noroc și așteptai cate o oră încercând să te conectezi.
Telefonia mobilă era deja bine înfiptă în RO, însă la Intenet pe telefon nu se gândea nimeni că într-o zi va fi ceva banal.

Feisbuc-ul nu există, cea mai tare tehnologie de cominicare era Mirc-ul, un fel de bunic al Messenger-ului.

Referitor la aparatele foto, eu cel puțin nu știam de aparatul foto digital.
Țin minte că existau niste aparate foto de dimensiunea unui Polaroid în care se introducea o dischetă (de computer) pe care puteai stoca parcă 4 fotografii.

Foloseam aparatele foto clasice, cu film.
Inițial am avut un aparat foto compact pentru vremea respectivă (cam cât o juma’ de cărămidă) apoi am trecut la un Zenit TTL.
Te gandeai de 3 ori îniante de a face o poză, deoarece pe filmul foto avea doar 36 de poziții (dacă știai să pui filmul în aparat, puteai scoate și vreo 38-39 de poze de pe un film).
De cele mai multe ori aveai cu tine în tură doar un singur film și nimeni nu dorea să ajungă la momentul terminării filmului.

În plus, la intoarcerea din tură, filmul era dus la un centru foto pentru developare și scos pozele.
De aparat foto pe telefon nu își punea nimeni problema.

Muzica se asculta la Walkman.
Asta era un mic casetofon portabil, puțin mai mare față de o casetă audio și de vreo trei ori mai lat.
Iar daca doreai variație muzicală, te cărai cu casetele audio după tine (parcă maxim 90 minute / per casetă).
CD-player-ul poartabil exista, însă doar premianții aveau acces la el.

În rest, referitor la anul 2002: Lance Armstrong câștiga al patrulea Tur al Franței consecutiv, Marco Pantani mai avea de trăit iar la CFR încă existau vagoanele de posța / colete atașate trenurilor de călători.

Acest forum nu știu dacă exista în anul 2002, io cu siguranță nu știam de el.
Nici povești de tură nu știu dacă existau pe Internet sau dacă ar fi existat n-am căutat nimic înainte de plecare.

Adică am plecat de acasă la un ghici total, știm doar pe unde trece Transfagarășan-ul (era prima dată când mergeam pe acolo).
Singura sursă de documentare (dacă se poate numi așa) era un prieten care a fusese pe Transfagarășan cu părinții lui, cu mașina, cu mulți ani înainte și oricum nu își mai amintea foarte bine ce văzuse.

Partea bună a fost că neștiind nimic depre drumul pe care urma să îl parcurg magia descoperirii a fost totală.
Mi-aș dori mult să repet acestă experientă, însă nu mai este posibil.

Revenind la lucruri concrete, bicicleta pe care o aveam atunci, marca Necs’ Bike, model Cobra.b

[attachmentid=1628050950]

18 viteze, nu mai țin minte câți dinți avea pinionul mare.
Portbagajul era făcut din fier beton de 6 mm grosime (cam cât o țigară). Mi l-a făcut un moșulet foarte de treabă, omul bun la toate din cartier.
În 2002 magazinele velo din Bucureșți erau doar cătevă, portbagajul de bicicletă nu exista în oferta lor, iar despre comandă on-line si plata cu cardul nu se punea problema.

Cu bicicleta încărcată arătam ca un semi-refugiat.

[attachmentid=1628050951] [attachmentid=1628050952]

De șaua Brooks încă nu auzisem, idem și despre salteaua auto-gonflabilă.
Sacul de dormit era o nenorocire din vetelină care îmi ajungea până la piept astfel încât înghețul pe timpul nopții era garantat (pe timp de vară).
Izorenul în schimb își făcea treaba bine, era un salt imens de la dormitul direct pe podeau cortului.

Cortul, un igloo cu absidă în schimb era nou, cumpărat în anul 2000.
Ca eu mergeam singur și cortul era de 4 persoane conta mai puțin, pentru că oricum alt cort nu aveam.
Se vede mai bine în poza de mai jos.

[attachmentid=1628050953]

Și pentru că tot am vorbit mai sus despre muzică, Walkman-ul încă îl mai am. Buretele de la căști s-a dus demult.

[attachmentid=1628050954]

31 Dec 2016, 03:03:
August 2002
Pe atunci mersul trenurilor nu exista pe Internet iar biletul online la tren era de domeniul SF.
Singura modalitate de informare referior la mersul trenurilor era brosura propriu-zisa [se publica si azi] sau mersul la gara / agentia de voaiaj CFR.
Ani de zile mi-am cumparat mersul trenurilor, acum imi pare rau ca nu le-am pastrat.

Atunci, m-am bazat pe ce era scris in brosura, asa ca pe la ora 04:00 eram in gara de Nord sperand sa ma urc intr-un tren de la ora 04:30 spre Pitesti.
Insa odata ajuns in gara am constat ca trenul de la ora 04:30 nu mai exista iar urmatorul tren spre Pitesti era abia pe la ora 07:30.
Trebuie amintit faptul ca atunci gara de Nord era unul dintre locurile preferate ale aurolacilor si boschetarilor asa ca a trebuit sa stau cu ochii pe bicicleta ca pe butelie.

Pe la ora 07:00 a fost garat trenul, am vorbit cu nasu' iar acesta m-a trimis direct la vagonul de posta / colete.
Cam asa arata acel vagon.

[attachmentid=1628050980]
Sursa fotografiei: http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/vag_bagaj.htm

Cel putin in ziua respectiva acel vagon era complet gol, nu transporta nimic.
Insotitorul / deserventul acelui vagon a fost de treaba si nu a comentat nimic referitor la faptul ca mergam cu el in vagon [si cu bicicleta] pana la Pitesti.
Omu' era pregatit pentru drum, in sensul ca avea cearceaf, patura si perna pentru ca oricum alta treba nu avea.
Mi-am intins si eu izoperenul pe unul din rafturile vagonului, asa ca drumul pana la Pitesti, vreo 3 ore, a fost foarte placut.

Iulie 2016
Bilet online, Sageata Albastra, aer conditionat si doua ore pana la Pitesti.

[attachmentid=1628050981]

Super gara din Pitesti.

[attachmentid=1628050982] [attachmentid=1628050983]

Scara rulanta era functionala

[attachmentid=1628050984]

liftul la fel, doar ca nu incape bicicleta in el.

[attachmentid=1628050985]

Dusurile nu le-am incercat, insa pana acum n-am mai vazut asa ceva intr-o gara.

[attachmentid=1628050986]

Afisaj electronic.

[attachmentid=1628050987]

In Pitesti trebuia sa stam vreo ora pana la trenul pentru Curtea de Arges, asa ca cel mai potrivit lucru mi s-a parut sa ma duc pentru drum de gara la McDonald's sa beau o cafea.
Ajuns aici am aflat ca "nu va putem servi pentru ca n-avem curent". Foarte tare.

In 2002 nu stiu daca exista McDonald's la Piesti.
Daca imi aduc bine aminte, atunci pe bucata Pitesti - Curtea de Arges mergea doar un automotor similar [sau indentic] cu cel din poza de mai jos.

[attachmentid=1628050988]

Initial nasu' nu a vrut sa ma lase sa ma urc cu bicicleta in automotor, pe motivul [intemeiat pentru el] de aglomeratie si lipsa de spatiu.
Chiar tin minte ca a venit cu sugestia "du-te pe bicicleta, pe sosea, ai 35 de km de asfalt".
Insa eram pregatit pentru astfel de situatii iar replica "hai bre, ca mi-am luat si io 3 zile libere de la patron" l-a induplecat pe nas.

In iulie 2016 la Curtea de Arges ajungea Sageata Albastra.

[attachmentid=1628050989]

Gara Curtea de Arges.

[attachmentid=1628050990]
corbex
Gibonu, pe Transfagarasan, in 2002:[attachmentid=1628051026]
argon
BMW-ula la seria 1 a aparut in 2004, deci e imposibil sa fie poza din 2002.


QUOTE(gibonu @ 30 Dec 2016, 15:40)
Acest forum nu știu dacă exista în anul 2002, io cu siguranță nu știam de el.
*




In 22 mai 2002 s-a infiintat, atunci si-a facut cont primul administrator.
MoneyTalks
QUOTE(gibonu @ 30 Dec 2016, 13:40)
Pentru cei mai tineri, pe atunci Internetul se accesa prin dial-up, adică prin linia de la telefonul fix. Se forma direct din computer un număr de telefon fix, se auzea cum sună iar în cazul în care aveai noroc, te și conectai la Intenet.

Exista si internet prin cablu in Romania. Eu am avut in Oradea inca din 1997.

QUOTE
Referitor la aparatele foto, eu cel puțin nu știam de aparatul foto digital.
Țin minte că existau niste aparate foto de dimensiunea unui Polaroid în care se introducea o dischetă (de computer) pe care puteai stoca parcă 4 fotografii.
*


Aparatele foto digitale erau inca la inceputuri. Primul meu aparat digital (compact) l-am cumparat in 2001 din USA si avea zoom OPTIC de 10x, cel mai mare existent pe piata la acel moment. Avea 2.1 mega pixeli numai
VladSoare
QUOTE(gibonu @ 30 Dec 2016, 14:40)
In 2002 nu stiu daca exista McDonald's la Piesti.
*

Era și în Pitești. Nu știu dacă era ăsta la care ai fost acum, însă sigur exista unul pe șoseaua care intra în oraș în continuarea autostrăzii. Se termina autostrada, intrai în oraș, iar la un moment dat strada se spărgea într-un Y și continuai pe un segment cu sens unic cu vreo trei sau patru benzi. Imediat după asta venea un McDonald's pe stînga. În 1998 era deja acolo; eu de-atunci îl știu. Pe vremea aia nu exista nici un fel de centură, iar drumul ăla era singurul mod de a trece de Pitești. Trăgeam mereu la acel McDonald's pentru o mică pauză și o gustare sănătoasă. biggrin.gif
radian
Gibonu, vorbesti despre 2002 de parca ai vorbi despre Evul mediu... Exista si internet pe cablu, pana si intr-un orasel prapadit de provincie ca cel in care traiesc, iar biciclete on-line vindeam la greu, pe atunci lucram la chinezii de la DHS. Inclusiv la export, pe baza de comenzi primite pe net. Primul aparat foto digital l-am primit cadou de la sefa mea de atunci, chinezoiaca, prin 2001.
gibonu
@corbex
Nici nu stii cat ma bucur pentru ca ai gasit poza respectiva. O credeam definitiv pierdura.

@MoneyTalks
Nu te contrazic insa nu tin minte sa fi existat Internet prin cablu in 2002, cel putin in Bucuresti.
Sau poate era prea scump si nu merita.

Referitor la aparatul foto digital, n-am spus ca nu exista in 2002.
Am spus doar ca personal nu stiam de existenta lor.

@VladSoare
Aproape sigur vorbim despre acelasi McDonald's.
Centura Pitestiului a devenit functionala la sfarsitul lui noiembrie 2007 [sau cel putin io asa imi aduc aminte].

@radian
N-am zis ca DHS nu vindea biciclete on-line in 2002, desi imi vine cam greu sa cred.
Si chiar nu imi aduc aminte sa fi fost comertul on-line la fel de bine dezvoltat ca si azi. Insa poate ma insel.


1 Jan 2017, 15:55:
August 2002
Cam asa arata biletul de tren.

[attachmentid=1628051137] [attachmentid=1628051138]
Sursa: http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?f=207&t=2740

In majoritatea garilor, data calatoriei este aplicata pe bilet cu ajutorul unei masinarii destul de mare, montata vertical pe peretele de langa biroul casierului.
Biletul se introducea in masinaria respectiva care era apoi impinsa spre perete astfel incat sa fie aplicata / stantata data calatoriei.
O astfel de masinarie este expusa in micul muzeu feroviar [privat] din gara Sinaia.
Daca nu ma insel, in unele gari exista o stampila mare, metalica, cu care se aplica / stanta data pe bilet.

Iulie 2016
Incepe treaba [iesirea din Curtea de Arges, langa fabrica Doctor Oetker].

[attachmentid=1628051139]

Pana acum habar n-aveam ca aproape jumatate dintr-o borna se afla in pamant. Si nu nu prea inteleg care este logica sa existe un astfel de obstacol pe marginea drumului.

[attachmentid=1628051140]

Bine ca au aparut bornele metalice, care sper ca nu sunt atat de bine infipte in pamant.
Probabil locul in care a murit, pe 12.11.1982, Emilian Cristea.

[attachmentid=1628051141] [attachmentid=1628051142]

Emilian Cristea a fost unul dintre cei mai mari alpinisti romani, insa, suprinzator, a murit pe bicicleta, lovit de un camion. Cobora de la Balea Lac.
Locatia monumentului din satul Oestii Ungureni.
https://www.google.ro/maps/dir/45.2589107,2...,24.6516177,15z

Un camping din Capataneni.

[attachmentid=1628051143]

Ghiseul postal Capataneni pare ca nu mai este folosit.

[attachmentid=1628051144]

Indicator din alte timpuri, care ar sta mai bine intr-un muzeu. Probabil ca nu va mai trece mult timp pana va dispare si va ajunge de vanzare de Internet.

[attachmentid=1628051145]


Oare "telegraf" insemana ca de aici se puteau trimite telegrame?
Cat de ciudata pare azi, in era fesibucului, acesta modalitate de comunicare.

Semicentenarul Hidrocentralei Vidrau.

[attachmentid=1628051146]

Cascada de 166 metri inaltime, atunci cand, datorita nivelului ridicat al lacului de acumulare, apa curge prin gura de supraplin [scuze daca nu asta este denumirea corecta] a barajului Vidraru.

[attachmentid=1628051147]

Campingul Dracula, chiar langa hidrocentrala, pare ca arata OK.

[attachmentid=1628051148] [attachmentid=1628051149]

Pauza de masa pe marginea drumului, chiar inainte de inceperea urcarii de 5 km spre barajul Vidraru.

[attachmentid=1628051150]

Am renuntat la paine si am trecut la lipie.
Habar n-am care este diferenta de valoarea calorica dintre paine si lipie, insa dupa mintea mea inlocuieste foarte bine painea.
Plus ca ocupa mai putin spatiu in bagaj si se poate manca foarte bine si pe ploaie [detalii mai tarziu].

Daca cu lipia am nimerit-o nu acelasi lucru pot spune despre slanina.
Adica nu m-a dus capu' ca slanina si caldura nu se impaca, asa ca am carat degeaba cu mine bucata de slanina care se vede in poza de mai sus.
Altfel spus, slanina calda este de-a dreptul gretoasa, asa ca bucata respectiva am impachetat-o bine si am dus-o inapoi acasa fara sa ma mai ating de ea.
Dupa cateva zile de stat in frigider sa revenit la forma delicioasa.

Cutitul Opinel [nr. 8] isi face bine treaba.

[attachmentid=1628051151]

Ciocolata Hanuta sau aroama Transfagarasanului.

[attachmentid=1628051152]

In 2002 am campat o seara langa niste nemti care erau cu masina. La plecare acesita mi-au dat niste ciocolata Hanuta si de atunci aceasta ciocolata a ramas asociata cu Transfagarasanul.
Dupa 2002, cum il auzem pe vreunul ca pleaca in Germania sau Austria il rugam sa vina cu niste ciocolata Hanuta. Azi se gaseste la Lidl.
Adrian Frigo
QUOTE(gibonu @ 1 Jan 2017, 00:23)
Indicator din alte timpuri, care ar sta mai bine intr-un muzeu. Probabil ca nu va mai trece mult timp pana va dispare si va ajunge de vanzare de Internet.

[attachmentid=1628051145]
Ahh,de când vreau un panou din ăsta emailat P.T.T.R!Poate reușesc să conving un rrumân să mă descurce... radmasa.gif radmasa.gif
QUOTE(gibonu @ 1 Jan 2017, 00:23)
Oare "telegraf" insemana ca de aici se puteau trimite telegrame?

Da!N-ai observat cumva prin zonă stâlpi de telegraf ca ăștia?[attachmentid=1628051195]

gibonu
Incepe urcarea spre barajul Vidraru.

August 2002.

[attachmentid=1628051226]

Ma uitam ca prostu' si nu pricepeam pe unde merge drumul. Credeam ca drumul continua pe podul de jos apoi ajunge la podurile de sus.
Atunci nu stiam ca podul de jos face parte din drumul, inchis circulatie publice, care merge spre baza barajului Vidraru.

Iulie 2016 - acelasi peisaj, 14 ani mai tarziu.

[attachmentid=1628051227]

Unul dintre podurile din partea superioara a drumului.

[attachmentid=1628051228]

Conducta prin care apa din lacul de acumulare Vidraru coboara la hidrocentrala.

[attachmentid=1628051229]

Pe unde am urcat.

[attachmentid=1628051230] [attachmentid=1628051231] [attachmentid=1628051232]

Alt pod.

[attachmentid=1628051233]

Podul din primele poze, vazut de sus.

[attachmentid=1628051234]

In caz de nevoie, cineva este pregatit oricand sa te ajute, pe bani. In 2002 nu se punea problema de asa ceva.

[attachmentid=1628051235]

Tunel mai batran ca barajul, contruit in perioada 1962-1963.

[attachmentid=1628051236]

Prespun ca ICHB insemna Intreprinderea de Constructii Hidrotehnice Bucuresti.

[attachmentid=1628051237]

Barajul Vidraru - date tehnice.

[attachmentid=1628051238]

Lacul Vidraru

[attachmentid=1628051239]

aproape plin.

[attachmentid=1628051240]

Omul de tinichea tot acolo este.

[attachmentid=1628051241]

Am continuat alergare pe asfalt, pe malul drept al lacului Vidraru.
Se pare ca zona lacului Vidraru este freceventata de ursi, pentru ca am vazut multe afise precum cel de mai jos. Urs insa n-am vazut.

[attachmentid=1628051242]

Un semn de civilizatie pe care l-am vazut in mai multe locuri de pe malul lacului Vidraru.

[attachmentid=1628051243]

O problema a drumului, singura pe care am vazut-o.

[attachmentid=1628051244]

La un moment dat, m-am intersectat cu un grup de 3 cicloturisti [doi barbati si o femeie] foarte bine echipati, care mergeau spre Curtea de Arges.
I-am salut cu "Hai noroc". Gagica, cea mai comunicativa dintre ei, mi-a raspuns cu "Hello".
Auzind rapsunul, dupa logica mea am crezut ca sunt straini, asa ca am continuat conversatia cu "Where are you from?".
Raspunsul a fost "Targu Mures", dupa care am continuat conversatia in limba romana.

<span class='edit'>2 Jan 2017, 14:30:</span>
QUOTE(Adrian Frigo @ 2 Jan 2017, 01:06)
Ahh,de când vreau un panou din ăsta emailat P.T.T.R!


Pai de ce n-ai zis, ca te rezolvam.
Dupa cum arata in poza, pare ca acel panou are undeva pe la 20 de kile. O nimica toata de carat pe bicicleta, nici nu-l simteam.

Telefonul public cu fise care a existat pana in 2012 in gara Medgidia tot la tine a ajuns?
Adica asta.

[attachmentid=1628051245]
Sursa fotografiei: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4248237

Multumesc pentru clarificarea referitor la telegraf.
Nu m-am uitat atent, insa parca stalpi similiari cu cei din poza pusa de tine n-am vazut.

Daca tot te pricepi, radio [e scris e panoul emailat] ce insemna?

Multumesc.
Adrian Frigo
QUOTE(gibonu @ 2 Jan 2017, 13:16)
Pai de ce n-ai zis, ca te rezolvam.
Dupa cum arata in poza, pare ca acel panou are undeva pe la 20 de kile. O nimica toata de carat pe bicicleta, nici nu-l simteam.

Eh,data aviatoare.Că tot mi-ai adus aminte de panou,o să mă duc la țară la un fost diriginte de poștă,poate am noroc!
QUOTE(gibonu @ 2 Jan 2017, 13:16)
Telefonul public cu fise care a existat pana in 2012 in gara Medgidia tot la tine a ajuns?
Adica asta.
[attachmentid=1628051245]

Nu.Aș fii vrut eu... blush.gif Cel mai probabil a fost casat.Era produs de Electromagnetica(UEM).
QUOTE(gibonu @ 2 Jan 2017, 13:16)
Daca tot te pricepi, radio [e scris pe panoul emailat] ce insemna?

Avea două semnificații:
1)-Până în '89,înainte de a cumpăra un aparat de radio sau un televizor,trebuia să faci dovada plății taxei radioTV,plată ce se putea face la un astfel de oficiu!Am și un astfel de abonament dar nu mai țin minte unde e...
2)În unele sate,unde posibilitățile erau reduse,existau niște stații de radioficare și cu un abonament lunar(ce se făcea-plătea tot aici),ți se monta în casă un difuzor de radioficare și ascultai ce se dădea(știri locale/ședințe și muzică).Singura stație de radioficare încă funcțională,din câte am cunoștință,este la Băilești-Olt(comuna natală a lui Amza Pellea) și ''studioul" arăta ceva de genul ăsta[attachmentid=1628051255](în spate se vede bateria/sursa de alimentare) iar stația cu selectorul de linii propiuzisă era așa[attachmentid=1628051256]
Uite aici primul difuzor de radioficare produs la noi din anii '50(foto colecția personală)[attachmentid=1628051251]verso[attachmentid=1628051252] ,iar aici modelul comunist al anilor '70 [attachmentid=1628051253]verso[attachmentid=1628051254]

Dacă găsesc abonamentul,revin cu foto,asta dacă nu te superi! smile.gif
gibonu
@Adrian Frigo

Foarte multumesc pentru informatiile legate de radio.
Chiar te rog sa pui aici poza cu abonamentul. Pana acum n-am vazut asa ceva si nici nu stiam ca detinerea unui aparat radio / tv era conditionata de plata abonamentului.
Adrian Frigo
QUOTE(gibonu @ 2 Jan 2017, 22:21)
Pana acum n-am vazut asa ceva si nici nu stiam ca detinerea unui aparat radio / tv era conditionata de plata abonamentului.

Textul care specifică că:
''Departamentul Poștelor și Telecomunicațiilor

1.Dreptul legal de folosire a aparatelor de radiorecepție/televiziune îl au numai abonații cu plata
taxelor tarifare la zi prin timbre aplicate pe carnetul de abonat sau prin chitanța respectivă.
2.Carnetul este personal și netransmisibil.Timbrele tip radio/televiziune se obțin de la factorul
poștal sau de la oficiul P.T.T.R în raza căruia locuiește abonatul.
Abonatul va controla ca pe carnetul său să se aplice timbrele de valoarea tarifului achitat.Timbrele cu inscripția 'Contramarcă' sau 'fără valoare' nu au valabilitate pe carnetele abonaților.
3.Neplata abonamentului la termenele fixate,atrage după sine plata majorărilor legale.
4.Abonatul care își schimbă domiciliul trebuie să anunțe mutarea la oficiul respectiv,pentru a
nu a deveni contravenient și a suporta rigorile legii.
5.La anularea abonamentului,abonatul trebuie să țină aparatul împachetat și sigilat neavând
dreptul de a face recepție.În caz contrar devine contravenient și va plăti despăgubiri și amendă conform legilor în vigoare.

Se va prezenta la cererea organelor de control P.T.T.R .
"
smile.gif
Și carnetele propiuzise:
-cel de radio[attachmentid=1628051299]
-cel de TV[attachmentid=1628051300]
-cel de Radioficare[attachmentid=1628051301]
-carnetul timbrat(se observă valoarea)[attachmentid=1628051302]

Și pe certificatele de garanție ale aparatelor de radio și TV se specifica același lucru referitor la obligativitatea dovedirii plății abonamentului respectiv la momentul achiziționării (din nou,nu mai știu pe unde sunt,o să revin cu foto).Altfel,vânzătorul nu-ți făcea garanția și nu puteai beneficia de aparat!

Interesant,nu? laugh.gif
corbex
Drumul de jos a fost folosit la inceputul lucrarilor la baraj. E fostul drul forestier. In paralel s-a lucrat la drumul de sus. Daca va uitati, pe ambii versanti sint platforme beronate mari. Acolo erau amplasate sistemele de vinciuri care comandau benele cu ajutorul carora se turna betonul. Tot acolo era statia de betoane.
gibonu
@Adrian Frigo
Foarte tare si foarte interesant.
Daca acele poze ar fi fost putin mai mari era si mai bine.

Radioficare era acel sistem de difuzor in curte si statie radio locala.

Parca vorba "a zis la aparat" sau "am auzit la aparat" la acele difuzoare se refera.


@corbex
Multumesc pentru completare, data viitoare cand voi trece pe acolo voi beli ochii mai bine.
Pana atunci, daca ai niste poze cu acele platforme care se vad azi, raman dator.
corbex
N-am pozenu mi s-au parut interesante. Una e chiar deasupra locului de parcare, intre gurile celor doua tunele. Cealalalta e locul in care ajungi urcind scarile de la celalalt capat al barajului. Cind am fost prima oara, lucrarile cred ca ajunsesera pe la cota 100. Le-am vazut la lucru. Drumul de pe varsantul sting nu exista. Se carau busteni pe cel de pe versantul drept, care e neasfaltat.
gibonu
QUOTE(corbex @ 3 Jan 2017, 11:40)
Una e chiar deasupra locului de parcare, intre gurile celor doua tunele.


Presupun ca la asta te referi (desupra banner-ului Ceresit).


[attachmentid=1628051322]

QUOTE(corbex @ 3 Jan 2017, 11:40)
Cealalalta e locul in care ajungi urcind scarile de la celalalt capat al barajului.


Platfoma din capatul estic (dreapta) al barajului.

[attachmentid=1628051323]

QUOTE(corbex @ 3 Jan 2017, 11:40)
Cind am fost prima oara, lucrarile cred ca ajunsesera pe la cota 100


Foarte tare.
Asadar ai vazut barajul in constructie.

QUOTE(corbex @ 3 Jan 2017, 11:40)
Drumul de pe varsantul sting nu exista. Se carau busteni pe cel de pe versantul drept, care e neasfaltat.


Adica drumul forestier care merge acum la Cumpana a fost construit odata cu barajul?

Daca mai ai si alte informatii interesante despre baraj, te rog, nu le tine doar pentru tine.

Multumesc.
corbex
Da, astea sint platformele. Uite o bena la lucru. Imagini gasite pe net. M-am inselat, exista drum si pe malul celalalt, de fapt un singur drum care inconjura conturul viitorului lac, construit in scop tehnologic. Atit ca accesul la el se facea numai prin actuala parcare si tunelul 2, neexistind coronamentul barajului. Pe el se carau materiale la celalalt capat al barajului.
gibonu
@corbex

Multumesc.
Banuiesc ca drumul despre care vorbesti era mai scurt si ca nu mergea pana ca coada de acum a lacului.
Adica nu ocoleau 50 km ca sa duca materialele la celalat capat al barajului.
corbex
N-am fost pe el. Podurile de la intrarea pe valea Caprei si Budei atunci a fost facute. Sa duca drumul pina jos pentru ca sa-l urce inapoi pe versantul celalalt ar fi fost, totusi, prea mult. Gindeste-te la drumul de dinjos de baraj ca sa-ti imaginezi costuri si dificultati tehnice. Cu serpentinele de rigoare ar fi avut cam aceeasi lungime. In pus, drumul trebuia facut oricum, pentru vremea cind se termina barajul. La vremea aia n-am vazut nici un drum care sa coboare in albia Argesului. Si ar cam fi trebuit sa-l vad, ca am cascat ochii ca melcul, de mirare.
ady77
De piramide iti mai amintesti cum s-au construit? tongue.gif
gibonu
@corbex
Cred ca ai dreptate referitor la drumul de contur al lacului, nu m-am gandit ca un alt drum ar fi trebuit sa treca pe fundul lacului.

QUOTE(corbex @ 3 Jan 2017, 11:40)
Cind am fost prima oara, lucrarile cred ca ajunsesera pe la cota 100. Le-am vazut la lucru.


Barajul, cred inainte de cota 100.

[attachmentid=1628051345]

Capatul vestic (stang) al barajului, acolo unde acum este parcarea.

[attachmentid=1628051346] [attachmentid=1628051347] [attachmentid=1628051348]

Capatul estic (drept) al barajului, acolo unde sunt scarile.

[attachmentid=1628051349]

Sistemul de cabluri, vazut de jos.

[attachmentid=1628051350]

Betonul era adus cu trenul.

[attachmentid=1628051351] [attachmentid=1628051352]

Sursa fotografiilor de mai sus, precum si multe altele:
http://energie.gov.ro/hidrocentrala-si-bar...-la-inaugurare/

Stie cineva pe unde era amplasata statia de betoane care deservea santierul barajului?
corbex
Ai gasit exact pozele pe care le-am cautat eu. biggrin.gif
gibonu
@corbex

Am observat asta cand am vazut poza cu bena atarnata de cablu.
Sa inteleg ca despre amplasarea statie de betoane care a deservit santierul barajului nu stii nimic?



Iulie 2016
Pe la coada lacului Vidraru a început să plouă așa că vreo oră am stat sub un pom.

Paranteză.

În august 2002 a fost primul Tansfăgărășan complet pe bicicletă. Apoi au urmat altele, în anii 2003, 2004 și 2006.
După 2006 până în 2016 am tot fost cu bicicleta pe Transfăgărășan, pe diverse bucăți, însă niciodată complet de la Curtea de Argeș la Cărțișoara.

O compare din 2003, într-o curbă, la vreo 40 km înaințe de Bâlea Lac.

[attachmentid=1628051363]

Același loc în iulie 2016, cu vegetație mult crescută și imposibil de campat acolo.

[attachmentid=1628051364]

Am închis paranteza.

August 2002.
După cum spuneam mai sus, sigura mea sursă de documentare despre Tansfăgărășan era un prietent care mai fusese pe acolo, cu părinții și cu mașină cu ceva ani în urmă.
Din ce își mai aminte omu’ și din ce am înțeles eu de la el, am ajuns la concluzia ca urcarea finală și grea spre Bălea Lac începe acolo unde apare indicatorul cu mesajul “Curbe deosebit de periculoase”.

Astfel mergeam precaut și cu ochii beliți după indicator. În logica mea de atunci nu doream să mă prindă noaptea în zona de gol alpin.

Indicatorul respectiv nu s-a lăsat mult așteptat și a apărut undeva la vreo 24 de km înainte de Bâlea Lac, în plină zonă de pădure și fară niciun fel de legătură cu golul alpin de care mă temeam și în care nu vroiam să campez.
Mi s-a părut că ciudat să începă urcare finală spre Bâlea de acolo, direct din pădure, însă în lipsa oricărei alte informații m-am oprit acolo.
Loc de campat nu prea exista, așa că m-am mulțumit cu un petec de pământ de la marginea asfaltului.
Se vede mai vine în poza de mai jos.

[attachmentid=1628051365]

Noaptea n-au fost probleme, cu excepția unui autobuz care mergea spre Vidraru. Autobuzul a trecut însă curentul degajat de acesta după trecere am crezut că mai ia cu cort cu tot.
TIR-uri n-au trecut pe acolo în noapte respectivă.

Peste noapte am auzit niște zgomote, însă am crezut că este o vulpe.
Dimineată am constatat că vulpea era de fapt un șoarece, care mi-a ros podeau cortului și un colt al genții laterale, exact în locul în care aveam o bucată de cașcaval.
M-a amuzat incidental și la plecare i-am mai lăsat rozătorului o bucată de cașcaval în semn de admirație pentru perseseverență.

Podeau cortului am vulcanizat-o după ce m-am intors din tură. Gaura era atât de mică încât un petic de cameră de bicicletă a fost suficient.
Geanta laterală n-am mai cusut-o, am lasat-o așa ca amintire. Geanta respectivă mai este folosită și azi.

Iulie 2016

Locul de campare, după 14 ani.

[attachmentid=1628051366] [attachmentid=1628051367]

Doar indicatorul s-a schimbat. Peste drum este un indicator identic (în 20002 era unul cu “Curbe deosebit de …”).

Locul de campare din seara respectivă era stabilit la vreo 2 km înainte de Piscu Negru, loc identificat înainte de a pleca în tură cu Google Street View.
Adica asta (poza este din 2014, în 2016 era mai multă iarbă acolo).

[attachmentid=1628051368]

Cine visa în 2002 că înainte de a pleca de acasă poți vedea cum arată drumul pe care vei merge sau că îți poate stabili locurile de campare?

Până am ales locul de amplasare și până am montat cortul deja se intunecase.
Cum traficul auto era aproape zero a fost ocazie perfectă pentru un duș la un părâu de pe maginea drumului.
Dacă ar fi trecut vreo mașină ar fi avut ocazia să vadă pe marginea drumului un nebun în curu’ gol și cu o lampă frontală pe cap.
Statul în curu’ gol s-a prelungit puțin pentru că între timp a sunat telefonul însă interlocutoarea a înțeles repede situația și după ce a râs puțin de mine a închis.

Nu a trecut nicio mașină iar dușul cu apă rece a fost perfect. Chiar îmi era dor de spălatul la pârău, nu neapărat pe maginea drumului.

A urmat masa de seară și apoi somnul în cort. Și de asta îmi era dor, deoarece erau câțiva ani de când dormisem ultima dată în cort.
Bicicleta galbena
QUOTE(gibonu @ 1 Jan 2017, 00:23)
Indicator din alte timpuri, care ar sta mai bine intr-un muzeu. Probabil ca nu va mai trece mult timp pana va dispare si va ajunge de vanzare de Internet.
*


Ca si asta, de la intrarea in Timisul de Jos.
Daca ai drum si esti mai inalt... biggrin.gif


MoneyTalks
QUOTE(gibonu @ 2 Jan 2017, 20:21)
nu stiam ca detinerea unui aparat radio / tv era conditionata de plata abonamentului.
*


Pai de unde crezi ca taxa radio tv din ziua de azi exista? E una din taxele comuniste ramase in vigoare

Din cite imi aduc aminte parca abonamentul radio-tv (combinat) era 45 de lei, iar numai cel radio era 30 lei (cum se vede in poza cu timbre)
Adrian Frigo
QUOTE(Bicicleta galbena @ 3 Jan 2017, 20:50)
Ca si asta, de la intrarea in Timisul de Jos.

Exact ca ăsta am avut ocazia să i-au când s-a renovat gara acum ceva ani,era aruncat într-o grămadă de fiare vechi dar nu mi-a fulgerat ideea să-l i-au.....acum regret... sad.gif
QUOTE(MoneyTalks @ 3 Jan 2017, 21:40)
Din cite imi aduc aminte parca abonamentul radio-tv (combinat) era 45 de lei, iar numai cel radio era 30 lei (cum se vede in poza cu timbre)

Parțial corect doar că cel radio era 30 de lei și cel de TV era 45 de lei adică vreo 75 de lei combinat. blush.gif Uite aici dovada:[attachmentid=1628051397]

tongue.gif
gibonu
@Bicicleta galbena
Cumva acel indicator este la fostul oficiu postal de langa fostul [actuala ruina] a hotelului Dambu Morii?



Somnul in cort, pe saltea autogonflabila a fost de vis.
Mi-am propus sa ma trezesc la ora 07:00, cu greu am iesit din cort la ora 09:30.

Cateva vorbe despre cort, marca Kelty, model Crestone [firma americana, modelul meu nu se mai fabrica].
L-am luat in 2007, de fapt mi l-a adus o doamna din Statele Unite, pret 100 si ceva de dolari.
Este considerat un cort de doua persoane, mai exact de "two close friends". Pentru mine singur este suficient de spatios, doua persoane nu prea vad cum ar incapea.
Sau daca ar incapea, inghesuiala ar fi maxima.

Se vede mai bine in pozele de mai jos.

[attachmentid=1628051434] [attachmentid=1628051435]

Varianta topless.

[attachmentid=1628051436]

Cortul se pune destul de redepe, insa n-am incercat niciodata pe ploaie.
Podeau nu este din rafie ci dintr-un fas. Pare destul de subtire insa tine bine.

[attachmentid=1628051437]

Cuiele, dintr-un aluminiu gol pe interior. Desi par fragile rezista bine la bataie cu pietroiul in cap.

[attachmentid=1628051438]

Nu am prins prea multe ploi in acest cort, insa mi s-a paarut ca se comporta bine la ploaie.

Prosopul de la MSR. Foarte absorbant, parca dau cu smirghelul pe mine. Plus ca se usuca relativ repede iar strans il cam pierzi prin bagaje.

[attachmentid=1628051439] [attachmentid=1628051440]

Geaca de ploaie. Cumparata in anul 2000 din Canada, inca tine.

[attachmentid=1628051441]

Bagajul inainte de a fi pus pe bicicleta.

[attachmentid=1628051442]

Pe randul de jos, de la stanga la dreapta: sacul de dormit [cam voluminos], salteaua autogonflabila plus o bluza mai groasa si cortul.

Nu in ultimul rand, sacul de rafie, original de la United Stated Postal Service.

[attachmentid=1628051443] [attachmentid=1628051444]

Cine isi mai aduce azi aminte de echipa de ciclism cu acelasi nume sau de Trenul albastru. Ce vremuri.

Sacul de rafie poate fi folosit foarte bine pentru stat in cur pe el, in loc sa stai pe iarba uda.
De asemenea, se poate folosi foarte bine la transportul, dintr-o bucata, a tututor pieselor de bagaj atunci cand se pune problema de transport cu trenul / avionu / autobuzul.
Detalii mai tarziu.

Peste noapte bicicleta a stat legata de un pom

[attachmentid=1628051445]

iar roata fata a fost asigurata cu un cablu cumparat cu cativa lei de la un magazin cu de toate din Curtea de Arges.

[attachmentid=1628051446]

Foarte subtire, cred ca se poate taia cu un cleste mai serios, insa mai bine decat nimic.

Gata de plecare.

[attachmentid=1628051447]

Conserva care vine plina, obligatoiu pleaca goala pana la primul cos de gunoi.
Compactarea este o optiune buna pentru un transport mai usor si eficient iar lasata cu niste apa in ea peste noapte, conserva nu va mai fi unsuroasa.

[attachmentid=1628051448] [attachmentid=1628051449]

4 Jan 2017, 19:40:
Iulie 2016

Cât mă coiam cu micul dejun și strânsul tarabei au apărut doi cicloturiști polonezi. Erau impresionați de ceea ce văzuseră pe Transfagărășan și le-am văzut bucuria pe față când le-am spus că de acolo îniante urmează partea spectaculoasă.
Mi-au mai spus că sunt 3 inși și că cel mai lent dintre ei a rămas în urmă.

Am campat chiar lângă o micro hidrocentrală, așa că înainte să plec m-am dus să văd despre ce e vorba.

[attachmentid=1628051490]

Micul lac de acumulare.

[attachmentid=1628051491]

Beton grămada.

[attachmentid=1628051492]

Apa care mai rămâne în pârâu.

[attachmentid=1628051493]

Restul pleacă pe niște conducte destul de mari, pe care constructorul nu a avut nici măcar minima decență de a le camufla în peisaj.

[attachmentid=1628051494] [attachmentid=1628051495]

A urmat o oprire la una dintre pensiunile de la Piscu Negru, unde mă știu de mulți ani cu proprietarul.
Am vrut să-l salut însă omu’ nu era acolo.

În schimb pe terasă era un alt cicloturist polonez, cel lent și rămas în urmă despre care îmi povestiseră ceilalți doi polonezi întâlniți mai devreme.
Polonezul era foarte de treabă, fluent în engleză și foarte comunicativ, așa că am stat vreo juma de oră de vorbă cu el.
Într-un final, pe o ploaie ușoară eu m-am urnit iar polonezul a rămas să mai bea o bere. Urma să ne reîntâlnim în drumul spre Bâlea Lac.

Un fel de camping amenajat pe ambele părți ale drumului, aproape de podul peste pârâul Capra, pod după care începe panta abruptă spre Bâlea.

[attachmentid=1628051496] [attachmentid=1628051497] [attachmentid=1628051498]
corbex
Microhidrocentralele alea furnizeaza curent la sticla sub forma de apa plata de izvor. Sint o minarie.
marksman
Un dezastru ecologic care nu justifica decat banii de certificate verzi incasati de baetii dastepti.
Bicicleta galbena
QUOTE(gibonu @ 4 Jan 2017, 02:13)
@Bicicleta galbena
Cumva acel indicator este la fostul oficiu postal de langa fostul [actuala ruina] a hotelului Dambu Morii?

Da, ala e.

gibonu
Iulie 2016

Incepe urcarea catre cabana Capra. Daca nu ma insel, panta de la podul peste paraul cu acelasi nume si cabana Capra este cea mai accentuata. Apoi, dupa cabana capra pana ca cabana Salvamont de la cota 2000 parca panta este putin mai domoala.

Despre "Curba lui Zavate".

[attachmentid=1628051538]

Descifrarea:
"Maiorul ILIE ZAVATE a fost unul dintre constructorii care au venit primii pe acest santier si care a plecat odata cu momentul predarii cheii grandioasei realizari a poporului roman.
Este exemplul dintre miile de militari care au dat proba daruirii neconditionate pentru realizarea misiunii incredintate "VIA SACRA" a armatei tarii noastre.
Pentru profesionismul si mai ales pentru calitatile adanc umane ale comandantului lor, militarii au denumit acest sector "CURBA lui ZAVATE".
Calatorule tine minte. Cand inima iti canta de fericire pentru ce ai realizat, atunci fii sigur ca niciun sacrificiu nu a fost prea mare
."

Imi pare cam ciudat acest limbaj, cam limba de lemn.

Presupun ca asta este curba maiorului Zavate.

[attachmentid=1628051539]

O mica cascada peste copertina pentru protectia soselei.

[attachmentid=1628051540]

Imi aduc aminte ca in 2006, la o cascada asemanatoare cu cea din poza de mai sus [poate chiar aceiasi] am stat de vorba cu niste cicloturisti nemti.
La un moment dat, unul dintre ei s-a bagat cu totul sub jetul de apa al cascadei ca se se racoresca. Era imbracat in tricoul si pantaloni lungi insa asta nu l-a deranjat prea mult.
Dupa ce a stat cam 1 minut sub jetul de apa s-a urcat pe bicicleta si a continuat alergare.

Captarea de langa cabana Capra.

[attachmentid=1628051541] [attachmentid=1628051542]

Aici conducta care preia apa este mai bine camuflata in peisaj.

[attachmentid=1628051543] [attachmentid=1628051544]

Oare asta este scara pentru pesti? Adica locul special gandit pentru ca pestii sa poata urca pe cursul de apa.

[attachmentid=1628051545]

Turul Ciclist al Sibiului abia se terminase.

[attachmentid=1628051546]
gibonu
August 2002
Altimetrul de la cabana Capra.

[attachmentid=1628051601]

Azi tot acolo este.

Iulie 2016
Cascada Capra.

[attachmentid=1628051602]

Tarabele de pe marginea drumului care vand, probabil la suprapret, tot felul de mancaruri [branza, sorici, carnati, etc] sunt nesimtit de multe si se integreaza perfect in peisajul alpin.
Ca doar d-aia mergem la munte, ca sa mai facem niste cumparaturi. Astept cu nerabdare deschiderea unui mol pe Transfagarasan.
In fond, fraier este cel care da nu cel care cere.

In afara de acele tarabe, am mai stat putin de vorba cu polonezul intalnit la Piscu Negru.
Asta era cel lent. L-am lasat la bere la Piscu Negru, m-a depasit si abia l-am ajuns din urma la cascada Capra.
De fapt omu' cred ca s-a cam plictisit cat m-a asteptat, insa din curtoazie n-a zis nimic.
Dupa care polonezul a luat-o din loc si nu m-am mai intalnit cu el. Adica a lasat curtoazia la o parte si si-a vazut de drum.

August 2002
Cabana Capra vazuta de la cascada Capra.

[attachmentid=1628051603]

Iulie 2016
Exact aceiasi poza.

[attachmentid=1628051604]

Va las pe voi sa observati diferentele dintre cele doua poze si cate s-au schimbat in decurs de 14 ani.
Doar adaug ca in 2002 nu era nicio taraba la cascada Capra.

August 2002
Celalalt altimetru, putin mai sus de cascada Capra.

[attachmentid=1628051605]

Iulie 2016
Cat am urcat

[attachmentid=1628051606]

si cat mai aveam de urcat.

[attachmentid=1628051608]

In anul 2002 daca as fi vazut o drona as fi fost convins ca au venit extraterestii pe Transfagarasan.
In 2016 doar era ceva interesant care merita o poza.

[attachmentid=1628051609] [attachmentid=1628051610]

Flori si piatra.

[attachmentid=1628051611] [attachmentid=1628051612]

Privind in vale.

[attachmentid=1628051613] [attachmentid=1628051614] [attachmentid=1628051615]

Tunelul era aproape.

[attachmentid=1628051616]

Usile tunelului, sudate in pozitia deschis pe timp de vara.

[attachmentid=1628051617]

In tunel.

[attachmentid=1628051618]

Iliminarea nu este pe toata lungimea tunelului si doar la capetele acestuia.
Adrian Frigo
QUOTE(gibonu @ 6 Jan 2017, 01:32)
August 2002Cabana Capra vazuta de la cascada Capra.
[attachmentid=1628051603]
Iulie 2016
Exact aceiasi poza.
[attachmentid=1628051604]
Va las pe voi sa observati diferentele dintre cele doua poze si cate s-au schimbat in decurs de 14 ani.

Alt acoperiș la cabană(probabil mansardare),o porcărie de microcentrală(mamă ce i-aș împușca pe ăștia de au permis construirea lor),au râmat în deal pentru parcare,copacii crescuți,construcții în plus și care strică toată estetica,multe mașini și cam atât...parcă mai mult îmi place poza din 2002! smile.gif
MoneyTalks
QUOTE(gibonu @ 5 Jan 2017, 23:32)
Tarabele de pe marginea drumului care vand, probabil la suprapret, tot felul de mancaruri [branza, sorici, carnati, etc] sunt nesimtit de multe si se integreaza perfect in peisajul alpin.
Ca doar d-aia mergem la munte, ca sa mai facem niste cumparaturi. Astept cu nerabdare deschiderea unui mol pe Transfagarasan.
In fond, fraier este cel care da nu cel care cere.
*


Interesant mod de gindire... blink.gif In primavara cind am fost la Grand Canyon, de-a lungul soselei spre Antelope Canyon erau asemenea tarabe, deschise de indienii bastinasi din USA. Sincer m-am bucurat ca i-am vazut si am putut vorbi cu ei. Am cumparat lucruri facute manual de la o indianca apache (nu m-a interesat daca sint la supra pret sau nu tongue.gif oricum ce cumperi in magazine nu sint aceleasi lucruri)

Ce vreau sa spun prin asta? Ca acei oameni care vindeau la tarabe isi duc existenta din aceste vinzari. Tarabele nu erau pentru tine, iar daca se va deschide un mall acolo, in mod sigur nu vei fi bine venit.

Prin cele ce ai spus mai sus ai pus o uriasa pata neagra peste jurnalul tau, care era foarte interesant. Acum deja nu mai este
Adrian Frigo
QUOTE(MoneyTalks @ 6 Jan 2017, 02:43)
Interesant mod de gindire...Ce vreau sa spun prin asta? Ca acei oameni care vindeau la tarabe isi duc existenta din aceste vinzari. Tarabele nu  erau pentru tine, iar daca se va deschide un mall acolo, in mod sigur nu vei fi bine venit.

Ehm...în caz că nu știai,tarabele alea sunt în mare parte patronate de țigani cu porcării chinezești!Tarabe ce nu își au locul într-un mediu natural,și așa greu încercat de epoca asta modernă! mad.gif Tocmai că frumusețea mai mare o are un astfel de mediu când e cât mai puțin aport modern....dar na,în concepția ta unde merge o tarabă merge și un mall,nu?!?! doh.gif
QUOTE(MoneyTalks @ 6 Jan 2017, 02:43)
Prin cele ce ai spus mai sus ai pus o uriasa pata neagra peste jurnalul tau, care era foarte interesant. Acum deja nu mai este

Cred că mai degrabă ce ai scris tu,dar deja e altă poveste...

@Gibonu-Dă-i înainte,mie îmi place chiar și cu pata aia neagră... tongue.gif
MoneyTalks
QUOTE(Adrian Frigo @ 6 Jan 2017, 00:54)
Ehm...în caz că nu știai,tarabele alea sunt în mare parte patronate de țigani cu porcării chinezești!

Asa, si? Ei nu au voie sa traiasca? Daca nu fura, nu omoara, nu tilharesc, ci incearca sa traiasca dintr-o munca cinstita, TU le negi dreptul la existenta? Din ceea ce zici rezulta ca preferi ca tiganii sa iti deie in cap, sa fure etc, doar sa dispara din peisajul ala unde nu fac nici un rau fizic nimanui.

QUOTE
Tocmai că frumusețea mai mare o are un astfel de mediu când e cât mai puțin aport modern....dar na,în concepția ta unde merge o tarabă merge și un mall,nu?!?! doh.gif
*


Cind ai iesit ultima data din tara? Peste tot in lume asemenea lucruri sint NORMALE, doar in romania secolului XXI te-ai gasit tu sa vrei sa le interzici. blink.gif
argon
Se încadrează de minune țiganii cu tarabele pe Transfăgărășan. Ultima oară am fost acum câțiva ani, m-am simțit că în București, aglomerație, prostime, bizoni, fitze...Mediu natural ce sa zic, n-am mai dat pe acolo de atunci.
corbex
Une e o taraba, e si tarabagiu. Daca nu-i linga taraba, atunci e pe DC, presteaza idei crete, despre ce este natura si ce face ea.
espacern
Zona Balea Lac 2016.....vedere mai de sus!
corbex
Zona Balea va fi declarata "Park Kokalaros". Le mai lisesc 114 tarabe ca sa indeplineasca cinditiile. E misto cind stai sus, in fereastra Balii si te uiti cu un ochi la Balea si cu unul dincolo, la Capra. Si vezi deferenta.
Bicicleta galbena
QUOTE(MoneyTalks @ 6 Jan 2017, 02:43)
de-a lungul soselei spre Antelope Canyon erau asemenea tarabe, deschise de indienii bastinasi din USA.
*


Comparatia cu indienii din SUA si produsele manufacturate de ei nu-si are rostul.

Personal nu agreez sa vad, in mijlocul muntilor, intr-un loc in care ai venit sa scapi de jeg si tiganie, exact jeg si tiganie.

Cine vrea un sandvis sau o apa le ia de la un supermarket de la baza sau vine cu el de acasa. Micul comert facut de indienii nostri:
1. aduce poluare la munte (cine cumpara de la ei e genul care arunca pet-ul pe munte, fara jena);
2. nu se plateste nimic catre comunitatea locala;
3. nu se da bon fiscal;
4. strica exact atmosfera de liniste pe care o cauti la munte.

Scuze de off-topic, colegul Gibonu e rugat sa continue.



gibonu
@MoneyTalks

Nene, te simti bine?
Te intreb pentru ca din ceea ce scrii nu s-ar zice.
Sau las-o mai moale cu whiskey-ul ala irlandez. O fi el bun, insa in doze mari dauneaza.

QUOTE(MoneyTalks @ 6 Jan 2017, 03:43)
Tarabele nu  erau pentru tine, iar daca se va deschide un mall acolo, in mod sigur nu vei fi bine venit.


Oricat m-as stradui, nu inteleg ce vrei sa spui.
Sa se deschida un mall unde?
Ideea cu mol-ul pe Transfagarasan era doar o gluma.

QUOTE(MoneyTalks @ 6 Jan 2017, 03:43)
Prin cele ce ai spus mai sus ai pus o uriasa pata neagra peste jurnalul tau, care era foarte interesant. Acum deja nu mai este


WOW. Sunt devastat sa aflu asta.

QUOTE(MoneyTalks @ 6 Jan 2017, 04:40)
Peste tot in lume asemenea lucruri sint NORMALE, doar in romania secolului XXI te-ai gasit tu sa vrei sa le interzici.


2005 - Mont Ventoux, Franta. In varful catarararii, erau amenajate niste casute de lemn din care se vindeau diverse chestii. Casutele erau asemanatoare cu cele care apar pe la targurile de Craciu. Asadar nu tarabe.

2009 - Pasul Stevio, Italia. Aceleasi casute descrise mai sus, nu tarabe.
2009 - Pasul Umbrail, granita intre Elvetia si Italia - nimic.

2010 - Pasul Pordoi, Italia - nu exista nicio taraba, doar o cabana cu terasa.

2010 - pasul Agnello, granita dintre Franta si Italia - nu exista nimic, nici macar un sopron sub care sa te feresti de ploaie.
2010 - Col du Vars, Franta, doar o cabana cu terasa.
2010 - Col de la Bonette si Cime de la Bonette, Franta - nimic.

Ti-am enumerat mai sus cateva dintre pasurile din Alpi si Dolomiti pe unde am avut ocazia sa ajung cu bicicleta.
Bineinteles ca cei de acolo sunt niste dobitoci pentru ca nu au tarabe.
Stiu ca au trecut niste ani de cand am fost prin acele pasuri, insa imi este greu sa cred ca intre timp s-au umplut de tarabe.

Iar daca nu m-am exprimat clar: casutele era doar in varf, tot timpul langa o parcare.
Nicaieri n-am vazut tarabe pe marginea drumului.

In plus, am uitat sa specific si imi cer scuze pentru asta.
Acele tarabe sunt amplasate pe asfalt, pe marginea drumului. La asta se adauga romanii civilizati care parcheaza chiar in fata tarabei si ambuteiajul este gata.
Cui nu ii este dor de un ambuteiaj pe Transfagarasan?

Te asteptam cu Lexus-ul din semnatura (sa-ti traiasca) sa vezi cum este.

Ca sa nu ma intelegi gresit, n-am nimic cu cei care vand marfa la taraba si nici cu cei care cumpara.
Am doar o problema cu ideea de taraba pe marginea drumului, in zona alpina, unde se presupune ca merg ca sa scap de aglometatia si tigania din oras.
Concret, se pot ampalsa acele tarabe in parcarea de la Capra si nu pe marginea drumului.

In rest, ti-au explicat ceilalti colegi ca esti pe langa subiect. Mai ales @Bicicleta galbena a punctat foarte corect si la obiect.

Oricum, imi place ca unul plecat din RO da lectii savante celor ramasi aici despre ce ar trebui sa faca sau sa nu faca.
Ca sa nu ma intelegi gresit, n-am nicio problema cu cei plecati din tara. Doar ma amuza atitudinea lor in anumite situatii concrete, cum ar fi tarabele de la cascada Capra.
corbex
Poate a facut primii bani vorbitori vinzind la o taraba in pasul Prislop. Icoane cu Arsenie Floca.
gibonu
August 2002

După cum spuneam mai sus, atunci nu era nicio tarabă pe margine drumului pe față sudică a Transfagărășan-ului. Plus traficul auto mult mai redus față de ziua de azi.

Am intrat în tunel crezând că și pe fața nordică va fi la fel, insă când am ieșit la Bâlea Lac am crezut că m-am teleportat în țigănia (de la vremea respectivă) din piața Obor din București.

Pe atunci nu se punea problema de iluminare a tunelului, însă farul alimenat de la dinam și lanterna care se agătă de cozocul șepcii au fost suficiente cât să nu îmi rup gătul. De lampă frontală încă nu auzisem.

O grămadă de tarabe care vindeau toate prostiile. Țin minte și acum că se vindeau, printre altele, veste relfectorizante. Stăteam că prostu’ și mă gândeam cine dracu’ urcă până la Bâlea ca sa își cumpere vestă reflectorizantă.
Haosul auto era maxim, pentru că în 2002 nu se punea problema de parcare organizată la Bâlea Lac. Sau cel puțin așa mi s-a părut.
Țin minte că abia prin anul 2006 a apărut un polițist rutier la Bâlea că să dirijeze circulația.

Iulie 2016

Aglomerația și tarabele de la Bâlea tot acolo sunt.

[attachmentid=1628051666] [attachmentid=1628051667]

Însă între timp a apărut măcar o parcare organizată, cu niște angajați care se chinuie să dirijeze mașinile prin parcare și care le explică răbdător românilor (mai ales celor din zona sudică) că nu este frumos ca o mașină să ocupe două locuri de parcare pentru că celui de la volan îi este lene să facă câteva manevre.

Indicator rămas din alte vremuri.

[attachmentid=1628051668]

Am apreciat foarte mult faptul că la Bâlea există tomberoane cu gunoi, varinta mare cu 4 roți. Tomberoane care, spre surprinderea mea, încă nu erau pline sâmbătă seara. Sau doar îmi place să cred că se golesc destul de des.

Cât am fumat o țigară și am strâns lampa frontală a apărut al cicloturist polonez care mergea spre Vidraru.
Era un tânăr de vreo 20 de ani care făcea o tură prin toată zona balcanică, inclusiv Macedonia, Kosovo și Albania cu final la Zagreb.
Omu’ mi-a mai spus că de la Zagreb în Polonia se va întoarce cu trenul, însă granițele le va trece pe bicicletă deoarece în trenurile internaționale nu are voie cu bicicleta.
Se grăbea să ajungă la campingul de la Cumpănă și a fost foarte bucuros când i-am spus că va merge doar la vale. Informația că va mai avea câțiva km de drum forestier înainte de Cumpăna n-a mai procesat-o.
I-am mai spus că în RO încă se poate campa pe marginea drumului (wild camping) însă omu’ nu părea că ar fi interesat de așa ceva. Zicea ceva de urși.

August 2002

Ajuns la Bâlea Lac am trăit o senzație foarte frumoasă, aceea a visului împlinit.
Nu prea se poate exprima în cuvinte, trebuie trăită. Din păcate, nu se mai poate repeta. Din 2002 până azi am ajuns la Bâlea de multe ori, însă senzația din august 2002 n-am mai avut-o.

Eram nerăbdator să încep coborărea. Înainte de asta am dat drumul la muzică și s-a nimerit să fie melodia Nathalie a lui Gilbert Becaud.
S-a nimerit să fie = la Walkman ascultai ce era pe casetă în momentul respectiv și nu prea aveai posibilitatea de derulare a benzii casetei înainte / înapoi, ordonare alfabetică a melodiilor, salt la melodina nr. …, etc.
Sau exista posibilitatea de derulat banda casetei înainte / înapoi însă asta mânca din baterie (și uza curelele, după cum mi-au spus unii care se dădeau specialiști în domeniu).
Mai exista posibilitatea derulării cu creionul, însă creion ceva nu aveam la mine.
Probabil că cei mai tineri nu înteleg ce am spus mai sus și se întreabă din ce epocă istorică relatez.

Singura poza mai prezentabilă de atunci.

[attachmentid=1628051669]

Despre coborâre n-am ce să spun. Doar că am avut senzația, mai mult psihică și mai puțin fizică, că zbor.
Ce vremuri.

Undeva înainte de Bâlea Cascadă m-am oprit pentru că mă dureau îngrozitor închieturile și degetele.
Aveam frâna clasică, nici măcar V-Brake. Cine visa atunci la frână pe disc?

Iulie 2016

Tehnologia a evoluat, partial și eu odată cu ea, așa ca Nathalie a lui Becaud se auzea de la telefon (ne-smartphone atunci).
Senzația de zbor nu am mai avut-o, doar de ușoară plutire.
Nu cred că are vreo relevanța că cei 14 km de la Piscu Negru până la Bâlea Lac i-am urcat în 5 ore.
Nu mă grăbeam nicăieri plus că la ora 19:00 drumul era aproape pustiu, ceea ce în plin sezon este un mare avantaj.
Aproape că am fost singur pe Transfăgărășan. Se vede mai bine în pozele de mai jos.

[attachmentid=1628051670] [attachmentid=1628051671] [attachmentid=1628051672]


Suprapunere.

[attachmentid=1628051673]

Poarta geniștilor.

[attachmentid=1628051674] [attachmentid=1628051675]

Soarele se pregătea să apună.

[attachmentid=1628051676]
gibonu
Iulie 2016

Urma cautarea unui loc de cazare. Pardon, a unui loc de pus cortul.
Mi-a placut mult senzatia de liberatate pe care o aveam, in sensul ca nu trebuia sa ma opresc neaparat la un punct fix de cazarea, rezervat in prealabil.
Apoi mi-a mai placut faptul ca am putu fi pretentios in sensul ca "am refuzat" [ce tare suna] cateva locuri de cazare de pe marginea drumului pe motive mai mult sau mai putin obiective precum: prea aproape / departe de drum sau de apa, nu erau suficienti copaci, etc.
Cum spuneam, o senzatie de libertate pe care nu am mai trait-o de mult timp. Si care mi-a placut la nebunie.

Ceea ce nu mi-a placut a fost faptul ca la Vama Cucului, fosta parcarea in care am campat in perioada 2002 - 2006 acum nu mai exista. Mai exact este plina de constructii.
Se vede mai bine in imaginea de mai jos, luat de pe Google Street View.

[attachmentid=1628051782]

Acum imi pare rau ca n-am si o poza din 2002, pentru a putea face o comparatie. Atunci nu mi s-a parut interesant sa fotografiez o banala parcare cu ceva iarba verde si copaci pe margine.

Locul de campare din seara respectiva a fost inainte de intrarea in Cartisoara, pe malul paraului Laita [pe Google Maps este paraul este denumit Cartisoara].
Mai exact.

[attachmentid=1628051783]

Umbra, apa si mai ales liniste. De-a dreptul idilic. Se vede mai bine in pozele de mai jos.

[attachmentid=1628051784] [attachmentid=1628051785]

Peste noapte bicicleta a stat foarte bine legata de un pom.

[attachmentid=1628051786]

Ora mesei.
Bucataria mobila: suport de butelie Primus, butelie, arzator si vas Optimus plus lingura, de plastic, de la Dechatlon.

[attachmentid=1628051787]

Cina din seara respectiva.

[attachmentid=1628051788]

Fusili [marca Kaufland], branza de burduf de la Napolact [tine bine vara] si o conserva de peste. Ce se vede in poza de mai sus costa sub 10 Lei, cu tot cu gazul din butelie [vreo 5 lei a fost conserva].

A mai urmat niste ceai si un somn perfect in cort.
Singura deficienta de organizare a fost ca n-am reusit sa iau cu mine niste palinca. Ar fi mers bine cu ceai. Data viitoare ma voi organiza mai bine.
corbex
Sub tufa aia mi-am pus si eu masina. Mai erau urme de ulei? In zavoiul de pe malul riului chiar gasesti putina liniste, desi nu chiar intotdeauna. Se aseaza mai putina lume ca e cam bolovanos. Mai putina lume, mai putine peturi.
Dan73
QUOTE(gibonu @ 4 Jan 2017, 23:34)
Despre "Curba lui Zavate".

[attachmentid=1628051538]

Descifrarea:
"Maiorul ILIE ZAVATE a fost unul dintre constructorii care au venit primii pe acest santier si care a plecat odata cu momentul predarii cheii grandioasei realizari a poporului roman.
Este exemplul dintre miile de militari care au dat proba daruirii neconditionate pentru realizarea misiunii incredintate "VIA SACRA" a armatei tarii noastre.
Pentru profesionismul si mai ales pentru calitatile adanc umane ale comandantului lor, militarii au denumit acest sector "CURBA lui ZAVATE".
Calatorule tine minte. Cand inima iti canta de fericire pentru ce ai realizat, atunci fii sigur ca niciun sacrificiu nu a fost prea mare
."

Imi pare cam ciudat acest limbaj, cam limba de lemn.

Presupun ca asta este curba maiorului Zavate.

[attachmentid=1628051539]
*


[attachmentid=1628051844]
Intamplator, fix din curba lui Zavate e poza asta.
Ca sa ma laud, le-am trecut pe ambele noaptea...si Transfagarasanul si Transalpina, dar nu cu bicicleta smile.gif
Adrian Frigo
QUOTE(corbex @ 8 Jan 2017, 15:53)
Sub tufa aia mi-am pus si eu masina. Mai erau urme de ulei?

Ia uite cine a poluat flora și fauna locală.... nedumerire.gif
gibonu
QUOTE(corbex @ 8 Jan 2017, 16:53)
Sub tufa aia mi-am pus si eu masina. Mai erau urme de ulei?


QUOTE(Adrian Frigo @ 9 Jan 2017, 04:04)
Ia uite cine a poluat flora și fauna locală.... nedumerire.gif


@corbex
Da-te prins, nu mai ai nicio scapare.
Ca sa te reabilitezi trebuie sa deschizi o taraba pe Transfagarasan. In tunel la Balea, ca sa se blocheze circulatia si pe acolo.
espacern
QUOTE(gibonu @ 9 Jan 2017, 10:21)
trebuie sa deschizi o taraba pe Transfagarasan. In tunel la Balea,

Sunt instalate acum cateva tarabe in tunel la adapost......da cum tunelul e inchis lipsesc clienti! sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.