Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se accelerează singura
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna I
mogutz
Se accelerează singura până la 2000de ture fac știe cineva ce are câteodată nu se accelerează timp de 2 săptămâni și câteodata mi se accelerează din minut in minut dacă trec de 2500_3000de ture nu se mai accelerează atașez poza cu beculetul ce se aprinde când se accelereaza
daniellu
Pai, dupa cum se vede, ai o problema de injectie si una de gramatica. Cea de gramatica nu poate fi rezolvata.
Ai SERVICE si injectia aprinsa. La tester ar trebui sa se vada defectul. Poate fi YAC-ul defect, senzor clapeta acceleratie, pot fi multe.
Da mai multe detalii : cod motor, cilindree, putere, de unde esti ptr. a fi ajutat sau indrumat. Sta accelerata sau are fluctuatii ?
Nu stiu ce motor este, dar regimul de turatie la relanti este controlat de una din cele doua piese:
Koni70
Salut Daniellu,

Spune-mi te rog ce este a doua piesa din postarea anterioara? Pare un senzor.

Am laguna 1 faza 1, benzina 1794 cc din 95, cod F3P, se accelereaza singura dupa curatare mpp. L-am curatat pentru ca decelera putin mai incet dupa accelerare si pornea mai bine doar ajutata cu pedala chiar daca i-am pus benzina premium.

As incerca sa verific si acel senzor.

Multumesc!
espacern
In poza 2 este MPP-ul montat pe faza 2 din 1998.
Daca ai curatat MPP-ul si ai verificat garniturile....atunci doar schimb de piese noi mai rezolva problema.
daniellu
In poza 2 ai YAC. Vezi pe Google. De obicei se defecteaza, nu merge curatat. Daca ai distrus cumva garnitura aia din hartie extrem de subtire intre YAC si galeria de admisie cand l-ai curatat...ai raspuns la intrebare. Pe acolo trage aer fals si se accelereaza singurica. Daca ai pus una mai groasa...trebuie ajutata masina din acceleratie la plecare de pe loc, poate si la pornire. Dupa inlocuire YAC lasa masina peste noapte cu bornele deconectate.
Masina ta este injectie monopunct, sunt importante bujiile si fisele, sonda apa si partea aia de senzor clapeta acceleratie. Apropos, ai curatat vreodata partea de carburator ?
Koni70
Salut,
Multumesc pentru raspuns.
Garnitura de hartie nu am schimbat-o niciodata, are ceva urme ca si ridurile, urme de indoire nu foarte mari. Am considerat ca daca strang suruburile cu simt de raspundere se etanseaza, la fel si garnitura de cauciuc de jos, are ceva urme de presiune dar am crezut ca se muleaza corect la strangere.
Am demontat si montat toata tarasenia de 4 ori, noroc ca nu este prea complicat.
YAC-ul l-am demontat tot, am probat motorasul si functioneaza, am curatat contactele, si gresat pinioanele, l-am montat cu garnitura dintre capace la locul ei si apoi dupa ce am identificat pinii de alimentare l-am pus la baterie la rece, a pornit si a retras tija pana la maxim.
L-am montat pe port-clapeta, (care nu era prea murdar, doar putin afumat in interior int-o parte), am fixat garnitura de hartie cu grija si am strans totul destul de bine.
Cand am pus contactul tija a iesit cat trebuie, a deschis clapeta corect, cat este normal sa fie fanta pentru pornire. Tot cu contactul pus la apasarea in contra pe mecanismul curbat al cablului de acceleratie, in incercarea de a apasa tija YAC-ului in interior, cedeaza aproximativ 1 mm, dar se simte un tacanit in interior si o presiune care incearca sa impinga tija la loc in pozitie. Cred ca functioneaza.
Motorul porneste normal pentru Laguna 1, adica dupa ce se invarteste de 2-3 ori, turatia nu scade sub 1200 de ture cand este motorul este rece si creste progresiv pe masura ce se incalzeste, stabilizandu-se la aprox. 3000 de ture.
Am mai observar ceva, pe timpul functionarii si cresterii turatiei, fumul de la esapament este dens si alb, cred ca din cauza amestecului necorespunzator.
Nu stiu care este partea de carburator, daca te referi la locul unde este injectorul, atunci este ok, este curat. Am observat doar ca dupa ce opream motorul si demontam iar tot, injectorul era ud cu benzina si din corpul portclapeta iesea un usor fum alb ca si cel de la esapament.
Nu mi-am dat seama daca se aude un sunet clar de aer fals.
Celelalte pe parte electrica sunt ok, bujiile sunt noi si la scoaterea a fiecarei fise pe rand, motorul isi deregleaza mersul corect. Sonda de apa nu am verificat-o.
Se vede treaba ca mai am ceva de lucru.
O sa caut garniturile sa le schimb si sper sa rezolv problema.

Multumesc inca o data si iti doresc Sarbatori frumoase si linistite!
daniellu
Normal, la rece ai 1200 de ture, dupa care turatia scade stabilizandu-se sub 1000.La tine se stabilizeaza la 3000 rpm ?
Inclin sa cred ca YAC-ul ala nu-i bun sau trage aer fals pe undeva. Garnitura aia de hartie umezeste-o, de fapt las-o sa absoarba ulei si monteaz-o din nou. Nu-i nevoie sa strangi excesiv piesa care e din aliaj se poate deforma pe partea de etansare.
La sistemul ala carburator nu mai ai vreo piesa electrica (senzor clapeta acceleratie) ?
Sempre
Aveam aceeasi problema,cand era rece o lua razna,se accelera foarte tare.
am luat un kit de reparatie admisie si in 30 de min am rezolvat problema,sta sub 1000 de ture asa cum era pe vremurile bune smile.gif
sunt 7 oring-uri din cauciuc,undeva la 150 de lei toate..

30 Dec 2017, 01:13:
si cele de la clapeta de accelerare
Koni70
Salut,

Da, IAC-ul a fost defect. L-am curatat eu dar nu cum trebuia.
Am gasit aici pe site un topic in care un coleg explica cu lux de amanunte cum se face curatarea lui, nebunie curata, nu m-am apucat.
Am gasit unul Bosch original cu codul 0 132 008 600 la un second-hand de la noi din Deva cu 50 de lei, l-am schimbat si totul a revenit la normal.
Intradevar puteau fi multe altele defecte, am avut noroc.
Va multumesc mult pentru ajutor.
Era destul de greu la service-uri, ma puneau sa schimb toate alea pe rand.
Am mai patit ca pentru o anomalie pe parte electrica, de la un atelier local de profil si cu pretentii de mari meseriasi, sa mi se spuna ca nu se ocupa de defectiuni ale masinilor mai vechi de 2004. Uite pentru asta nu o sa merg la ei nici o data, chiar daca o sa am o masina care se incadreaza in mofturile lor. Se bazeaza doar pe testere, nimic pe cunostinte, deductie, logica, ... meserie.
Eu aveam doar o lipsa de masa intre motor si caroserie, am identificat-o tot cu ajutorul colegilor de aici si am rezolvat-o singur.
Sa auzim numai de bine!
La multi ani!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.