Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane Sedan vs Megane Hatchback
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2
ionutrazvan
Buna ziua colegi .

Deschid acest topic pentru a cere parerea posesorilor de megane 4 , pentru a ma putea decide asupra achizitiei unei astfel de masini . Personal as prefera varianta Sedan dar am inteles ca este fabricat doar in Turcia , eu fiind fost posesor de Megane 3 stiu ca au existat unele diferente intre masinile produse in Spania si cele produse in Turcia.
O alta problema ar fi in alegerea motorului , 1.5dci vs 1.6 dci .
As dori sa aflu informatii de la cei care deja au achizitionat fie Sedan , fie Hatchback daca au constatat diferente intre cele doua masini si catre ce ar fi bine sa ma orientez .

Va multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre .
mircea_aq
Reno n-a mai scapat nicio informatie pe tema asta ca la m3.
Fii sigur ca odata ce au luat-o pe calea reducerii de costuri vor continua hotarat in aceasta directie.
Posesori de m4 hatch care sa aiba si sedan, eventual cu aceeasi motorizare nu cred ca vei gasi.
De lamurit te-ar putea lamuri cineva de la un dealer, care are access la ambele variante. Nu cred ca risca cineva sa faca o comparatie cu poze. Parerea mea.
In rest o sa ne dam multi cu parerea fara hard facts.
Din punctul meu de vedere mergi pe hatch/estate cu 1.6dci.
cj98czh
Avand in vedere ca sedanul este clar destinat pietelor estice .... 100% ca nu o sa regasiti aceeasi calitate ..
bogdan_dsn
Am discutat si eu cu dealer-ul din cluj si el imi zicea ca pt moment si sedan-ul se face in spania pentru ca fabrica din turcia se retehnologizeaza si mai dureaza pana prin vara. Pentru ca si eu sunt interesat tot de sedan si nu as vrea sa prind unul din turcia(dupa mine turcia = taiere de costuri).
cj98czh
Eu zic ca M4 Sedan = low cost ...
bogdan_dsn
De aceea sunt putin in dubiu...eu sunt intre sedan si estate. Mie imi place mult estate si e si mult mai practic, consoarta vrea musai sedan
ionutrazvan
Eu tind spre achizitia de Megane Sedan , insa daca sunt diferente intre cele produse in Spania si cele produse in Turcia , as tinde catre Hatchback sau Estate .
Nu este niciun posesor de Megane Sedan pe forum care sa ne spuna cateva pareri ?

La dealeri am tot intrebat despre aceste diferente dar am aflat doar ca este produs in Turcia si cam atat . Nimeni nu spune ca ar fi diferente , doar in momentul in care specific de diferentele care erau la Megane 3 mi se raspunde ca nu mai exista.... La dealerul din orasul meu ( Craiova ) nu au inca Megane sedan ca sa pot sa il analizez...singura varianta care imi ramane este sa astept pana cand o sa ajunga un astfel de model la ei ca sa pot lua o decizie.
cj98czh
daca imi aduc bine aminte, Renault nu a spus niciodata ca ar fi vreo diferenta nici la M3 .... si este ....
aba81
e posibil diferentele sa apar in timp. pana la urma fabrica lucreaza cu materialul clientului smile.gif). Chiar credeti ca are importanta daca se livreaza aceleasi materiale in Turcia sau Spania. Mergi la showroom...pipaie. La motoare si subansamble mecanice nu ar trebui sa fie diferente. La caroserie... oricum nu iti dai seama.
cj98czh

aba81 - la m3 diverntele dintre Europa si Turcia constau in folosirea altor platforme tehnice ... nu erau doar de materiale ....
AndreiMR
Prin testele de prin presa auto de la noi, se mentioneaza explicit ca spre deosebire de generatia trecuta, acum Sedanul foloseste fix aceeasi platforma ca si hatchul. Daca e modificata sau nu, nu spune nimeni...dar la presa asta e informatia care a ajuns.
espacern
Diferente sunt mai ales din cauza tarii de livrare....nu din cauza tarii de productie!
Fabrica din Turcia livreaza si pentru Germania/Franta/etc.....dar la alta calitate/pret.
Highwayman
Aici spun ca sedanul este pe aceeasi platforma cu hatch-ul:
http://www.autoevolution.com/news/2017-ren...nce-109353.html
meg2s
Prevad ca imi voi lua multe bobarnace din cauza acestui post... wink.gif
M2-ul Sedan (turc) din semnatura, comparat cu hatch-ul unui bun prieten: M2 1.5 dci 85cp 2008, Dynamique (echiparea aia cu Cruise, clima, dar fara senzor ploaie/lumini).
Eu il am de nou, el l-a cumparat in 2010 cu vreo 20.000 km, inca in garantie.
Din perspectiva detaliilor de finisaj hatch-ul mie mi s-a parut sub sedan. Sudurile/masticul (pe unde se vad - hayon, portbagaj) mai slab sau deloc finisate. Eu aveam aproape dublul km parcursi, niciun greiere in habitaclu, la el era nenorocire (portiere, bord, hayon). Acum dupa ce m-am ambitionat, am produs si eu niscavai greieri (in ultimii 3-4 ani) dar nu ma pot lauda decat cu cei din bord si unul foarte harnic in portiera dr.fata.
Eu voi face in mai 9 ani cu M2S si aprox 200.000 km si nu-mi da inca motive sa-l inlocuiesc cu M4S.
Prin comparatie, epopeea prietenului meu cu hatch-ul s-a sfarsit dupa un an de utilizare, pentru ca nu mai pornea decat dupa amorsare manuala ( cu celebra para de pe conducta de motorina) altfel dadea 'INJECTION FAULT'. A mers la Renault, tocmai ce iesise din garantie, i-au dat de inteles ca i se duce pompa de injectie (???) si-a vandut-o in graba.
Acum as lua Sedan Intens 1.5 dci edc sau 1.6 dci - grea alegere - norocul meu ca M2-ul imi lasa destul timp de gandire. Nu ofera turcii BOSE, dar macar nu-ti mai bati capul cu antena 'aripioara de rechin' ca e incorporata in luneta... wink.gif (cine citeste forumul M4 stie la ce ma refer)
aba81
timpul va da verdictul.l smile.gif Masticul se vede si GT prin portbagaj in zona rotii de rezerva si e produs la Palencia...politica e sa se vada smile.gif)
adrianovici_2006
QUOTE(ionutrazvan @ 19 Dec 2016, 12:54)
Eu tind spre achizitia de Megane Sedan , insa daca sunt diferente intre cele produse in Spania si cele produse in Turcia , as tinde catre Hatchback sau Estate .
Nu este niciun posesor de Megane Sedan pe forum care sa ne spuna cateva pareri ?

La dealeri am tot intrebat despre aceste diferente dar am aflat doar ca este produs in Turcia si cam atat . Nimeni nu spune ca ar fi diferente , doar in momentul in care specific de diferentele care erau la Megane 3 mi se raspunde ca nu mai exista.... La dealerul din orasul meu ( Craiova ) nu au inca Megane sedan ca sa pot sa il analizez...singura varianta care imi ramane este sa astept pana cand o sa ajunga un astfel de model la ei ca sa pot lua o decizie.
*


Nu este de acceptat ca un dealer sa nu aiba masinile din marca! Mergi la Flamicom Rm.Valcea si poti gasi de la Megane RS 265 CP pana la Dacia 1100 fabricata in 1968!..Stiu sigur ca au M Sedan la drive si au unul negru si pentru vanzare!
Eu as alege intre H si E! S-ul are gura de incarcare relativ mica...este principalul inconvenient!...
Am avut MS, 1,5 dci, cumparat de nou in 2007...accesul mic la portbagaj a fost principala nemultumire...In rest, masina produsa in Turcia a mers excelent...in aproape 10 ani n-am schimbat decat un brat cu pivot si bieleta de directie, toate pe partea dreapta, o supapa de sens la un injector si o macara de usa (+consumabilele si reviziile specifice)....l-am vanut cu aproape 200000km!
sserban22
Am Megane Sedan 1.6 zen,am mers si am analizat anterior achiziției ambele modele,nu am identificat diferențe de calitate,sau materiale, si pe factura de proveniență la meganul meu apare turcia.Spatiul in spate e mai mare la Sedan vs hatch, în rest e la fel.
Catalin.
QUOTE(sserban22 @ 19 Dec 2016, 17:54)
Am Megane Sedan 1.6 zen,am mers si am analizat anterior achiziției ambele modele,nu am identificat diferențe de calitate,sau materiale, si pe factura de proveniență la meganul meu apare turcia.Spatiul in spate e mai mare la Sedan vs hatch, în rest e la fel.
*


De acord cu cele spuse mai sus.nu am gasit nicio diferenta intre hatch testat si sedan in posesie...doar spatiul mai mare in cazul sedanulul.Ca si idee de ansamblu,tatal meu detine un symbol 1,5 dci 2008 fabricat in turcia si dupa 180000,nu are vreo problema legata de renaulturile fabricate in turcia...masina merge struna si acum. smile.gif
aba81
eu cred ca tine si de modul de exploatare. Ai grija de masina te tine. Dai in ea de o rupi fara sa o intretii la timp....te plangi ca e in Turcia facuta. Eu am un Fiat Linea din 2007 facut in Turcia si nu am avut probleme majore. Ce a picat a fost normal pentru varsta ei si nr. de km (aproape 400.000).
speedman
Eu m am urcat in cele 3 variante de caroserie...nu am observat diferente intre ele, platforma tehnica este aceeasi.
sagetator
Eu am un prieten bun la dealer-ul din Oradea, care, dupa ce a apărut sedanul, m-a sunat sa ma felicite ca nu am mai așteptat dupa el si ca am luat hatch-ul. Spunea sa-mi fac timp sa merg la reprezentanta sa fac un drive test cu sedanul sa ma conving (recunosc ca am cochetat serios cu privire la alegerea sedanului, desi asta însemna sa mai astept alte 2-3 luni). Nu am mers, avand incredere in el.

Altfel si eu am avut inainte tot o turcoaica, care a functionat impecabil, desi avea putin peste 180.000 km.

Cert e ca trebuie sa faci o analiza swot. Apoi sa decizi. Succes!
RveMO
Spune mai direct...ce e așa diferit la ele.
În mod normal la Sedan ar trebui să fie mai moale suspensia si in curbe să nu stea la fel de bine dar nici de asta nu sunt convins. La interior nu sunt diferențe.
meg2s
Dap, detalii te rugam! Si eu sunt direct interesat de motivele tehnice pentru care ai fost felicitat.
sagetator
Habar n-am. Nu m-a mai interesat. Eram (si sunt) atât de mulțumit de mașinuță, incat nu i-am mai dat curs invitației.

Totuși, cand ma vad cu el, am să-l întreb ce e atat de diferit, fiindcă el trebuie sa aiba experiență. Lucrează la dealerul local de peste 11 ani (si cealaltă mașină, tot el mi-a vândut-o). Si știu ca le cam plimbă. Plus ca pe unele le folosește (alături de colegii lui) ca masini de serviciu. Deci cam trebuie sa știe ce vorbește. wink.gif
budspencer07
Una sta mai bine pe viraje si ideal ar fi sa aibe distributie pe curea motorul 1.5.La calitate sunt lafel.
speedman
Sedanul nu este mai moale decat varianta hatch...cel putin mie nu mi s a parut moale
Catalin.
QUOTE(speedman @ 20 Dec 2016, 17:41)
Sedanul nu este mai moale decat varianta hatch...cel putin mie nu mi s a parut moale
*


Confirm..nu este mai moale.ambele sunt destul de rigide in privinta articulatiilor.
R19/16v
Ati vrut masini nemtesti...
Catalin.
QUOTE(R19/16v @ 20 Dec 2016, 19:31)
Ati vrut masini nemtesti...
*


Da,si nu mi pare rau.chiar ma bucur ca in final si reno s a indreptat catre masini mai "inchegate" din toate punctele de vedere.intotdeauna am avut impresia ,poate gresita,ca reno sta mai slab din punctul asta de vedere.nu mi se parea asa rigida pe cat as fi vrut eu sa fie.acum pot spune ca am vazut diferenta intre un reno construit in anii 2000 si cel de astazi. smile.gif
Ramon11
Buna ziua,
Doresc sa achizitionez un Renault Megan IV sau un Renault Megan Sedan 2016 in varianta ZEN.
Deoarece fac putini km pe an(aprox. 7000 km) din care circa 70% sunt facuti in circulatia din oras(porniri si opriri dese), doresc sa achizitionez una din aceste doua masini in varianta benzina.
Am doua intrebari si cine ma poate ajuta in luarea unei decizii il rog sa o faca:
1). Care varianta pe benzina mi se preteaza tinand cont de utilizarea masinii preponderent in oras?
- motor aspirat Sce 115 CP(disponibila pe Megane Sedan 2016)
- motor aspirat Sce 115 CP sau motor Energy TCe 130 CP(disponibile pe Renault Megan IV)
2).Sistem de navigatie multimedia R-Link 2 cu ecran tactil 7" este folositor daca il adaug la optionale sau nu e neaparat necesar?

Daca aveti masini din cele doua variante va rog sa impartasiti cateva impresii.

Va multumesc anticipat si va doresc Sarbatori Fericite!


25 Dec 2016, 22:17:
Buna tuturor,
Va multumesc pentru parerile voastre exprimate pana acum. Deci:
-nu am facut nici un testdrive pana acum, la rep. auto din Suceava nu au nici o masina pe benzina, iar dci nu ma intereseaza, fac putini km/an
-intreb: eu am momentan un Logan Laureate 1,6 MPI din 2005; Motorul SCe 1,6 cred ca este mai bun ca 1,6 MPI, ce spuneti(adica trage mai bine, e la fel de fiabil)?; eu am fost multumit de 1,6 MPI, nu am avut probleme cu el, am aprox. 80.000 km(nu e mult, stiu); de aceea m-as orienta spre 1,6 SCe(motor aspirat) si nu 1,2 TCe; singurul lucru care pot spune ca m-a deranjat este faptul ca la putinele deplasari in afara localitatii, este mai greu cu depasirile, nu te ajuta in timp scurt, daca esti lansat, da o faci mai usor, in rest prin oras este OK. As lua si 1,2 TCe pentru cuplu mai bun, dar daca merg mai mult prin oras, nu cred ca ma ajuta prea mult, ce spuneti? Adevarul e ca imi place s-o mai calc uneori...
Imi place Megane Sedan ca are mai mult spatiu in spate si portbagaj mai mare, dar are 4600 mm lungime fata de 4300 mm Megane hatchback, e mai greu cu el prin traficul din oras si cu parcarile...
Rog sa ma ajutati cu opiniile voastre sa iau o decizie buna!!!
Ramon11
Salut
Am o intrebare pentru sserban 22 si pentru cei care au megan 1,6 Sce, benzina sau 1,2 TCe benzina.
Esti multumit de megane sedan 1,6 SCe? Cum trage masina, e zgomotos motorul? La consumuri cum e? Intreb deoarece vreau sa cumpar si eu un megan simplu sau sedan 2016, tot 1,6 SCe benzina aspirat, avand in vedere ca fac putini km/an. Oare pentru folosit masina mai mult prin oras se renteaza motorul de 1,2 TCe 130 benzina?
Multumesc anticipat si sa stapanesti sanatos masina!
sserban22
Motorul nu e zgomotos,pe loc nu îl auzi ,în mers se simte în interiol între 3000-3500,dupa turațiile astea devine mai silențios.
Simt lipsa unei cutii în 6 tr., consumul pe 500 de km , Bz-Bv, dat în gura pe alocuri Dar fără să sAr de 120 km/h,a fost de 6.9,in aceleași condiții cu L 2 ,1.9dci a fost de 5.3.
Sta mai bine pe sosea în schimb ,scaunele sunt mai bune, se înfige bine în depășiri Dar mai slab în tr.4, fata de ce-am avut anterior.
Pe trasee de câmpie ia cu un litru mai puțin, si poate după ce iese din rodaj va consuma mai puțin.
Motorul de 1.2 se comporta ca unul pe motorina,are cuplu , dar diferență de 1000 euro din pct
meu de vedere nu rentează.
Mr_X
Lipsa unei cutii în 6 trepte pe 1.6 16V este bătaie de joc. Încă de la Megane 2 trebuia pusă și nici acum, după încă 2 generații, nu o au. Măcar au etajat diferit treapta a 5-a, să nu mai ai 4000 ture la 130 km/h?
argon
Nu va grabiti cu concluziile, o cutie in 6 trepte facea mai rau la motorul ala, daca era cazul, faceau a cincea mai lunga, si nu costa nimic in plus, daca va ganditi ca de costuri e vorba. Pur si simplu motorul ala isi face treaba turat, cuplul maxim, si ala mic cum e, e la 4200 rpm, deci e normal sa aiba 4000 rpm la 130km/h. Daca era lunga, avea turatie mai mica si stres mai mare, consumul era si mai mare si eficienta motorul redusa.

Stiu ca e neplacut sa stai peste 4000 rpm pe autostrada, deci nu e recomandat 1.6 16v la cei ce circula mult, pana in 110 km/h e ok.
sserban22
In tr.V-a la 110 ai 3000 de ture, la 120 in jur de 3400 ture. Motorul e silentios, dupa 3500 de ture nu se aude in masina .La un passat de 1.6 fsi cu 6 tr. , in ultima treapta ai cam aceleasi turatiii ale motorului.Probabil daca puneau o cutie in 6 tr. cu etajare mai lunga, nu ducea motorul din cauza lipsei de cuplu. Daca va uitati la 1.2 tce, are cutie in 6 tr., dar cuplul e de 205mn, fata de 165nm cat are 1.6 sce.
papa_mulo
QUOTE(Mr_X @ 30 Dec 2016, 06:46)
Lipsa unei cutii în 6 trepte pe 1.6 16V este bătaie de joc. Încă de la Megane 2 trebuia pusă și nici acum, după încă 2 generații, nu o au. Măcar au etajat diferit treapta a 5-a, să nu mai ai 4000 ture la 130 km/h?
*



Pe megane 3 a fost cutie cu 6 trepte pe 1.6 16V.
Highwayman
Si probabil au scos-o din motive de consum.
DragosCatalin
Nu inteleg de ce faceti comparatii intre o masina fabricata in turcia si una in spania! Chiar daca sunt 2 tari diferite, materialele sunt tot alea! Aici e ca mitul cu dacia, cum ca pentru nemti e facuta mai bine. FALS! Am condus sandero din 2008 facut pentru germania, masina unui domn in Germania. Nu era absolut nici o diferenta intre ea si masina din semnatura. Ba da, poate una, avea greierasi in ea care in a mea nu sunt prezenti. (Eu am dat bordul jos si am "strans" unele treburi pe acolo+fete de usi date jos si capitonate, capitonaj luat de la un crysler vechi smile.gif) ) Probabil ca daca s.ar fi auzit si in a mea greierii din sandero "nemtesc" erau la fel. Oricum in ziua de azi nu trebuie sa ne asteptam la o calitate din ce in ce mai mare, poate fix invers.. Dar eu sunt convins ca nu sunt diferente intre ele. Adica ca producator, nu iti permiti sa faci 2 randuri de piese. Este aceeasi calitate. Sunt inginer TCM si va zic eu ca orice mica modificare la o piesa aduce costuri suplimentare chiar destul de mari, costuri pe care Renault nu cred ca le doreste. Pentru mine s.a dus mitul cu masina facuta pentru germania si masina facuta pentru romania.
papa_mulo
QUOTE(Highwayman @ 4 Jan 2017, 19:25)
Si probabil au scos-o din motive de consum.
*



Tehnic vorbind, o cutie cu mai multe trepte nu poate duce la consum mai mare decat una cu mai putine(puse pe acelasi motor). Doar daca aia cu 6 trepte are rapoarte setate dezastruos si cea cu 5 e bine armonizata/setata cu motorul...
adrianovici_2006
QUOTE(papa_mulo @ 6 Feb 2017, 10:40)
Tehnic vorbind, o cutie cu mai multe trepte nu poate duce la consum mai mare decat una cu mai putine(puse pe acelasi motor). Doar daca aia cu 6 trepte are rapoarte setate dezastruos si cea cu 5 e bine armonizata/setata cu motorul...
*


...foarte corect...si as adauga eu, un cuplu sensibil mai mare!
Highwayman
Probabil ca prima varianta, din moment ce in brosura consumul e 8.8/5.4/6.7 pentru cutia in 5 rapoarte si 9.7/5.6/7.1 pentru cea in 6.
dincammp
QUOTE(Highwayman @ 6 Feb 2017, 16:57)
Probabil ca prima varianta, din moment ce in brosura consumul e 8.8/5.4/6.7 pentru cutia in 5 rapoarte si 9.7/5.6/7.1 pentru cea in 6.
*


am 1300km cu masina din semnatura - consum mediu 7.4l/100 cu ECO majoritatea timpului ON - in oras 70% din timp (28km/h media de viteza)
adrianovici_2006
QUOTE(dincammp @ 6 Feb 2017, 19:05)
am 1300km cu masina din semnatura - consum mediu 7.4l/100 cu ECO majoritatea timpului ON - in oras 70% din timp (28km/h media de viteza)
*


7,4???...super....esti un sofer eficient cu adevarat!
dincammp
QUOTE(adrianovici_2006 @ 6 Feb 2017, 19:22)
7,4???...super....esti un sofer eficient cu adevarat!
*


nu este un condus brutal....chiar deloc (mai ales ca sotia o conduce 50km pe zi in mod "relaxat". Cand pun eu mana pe ea(masina), primul lucru este sa ii dezactivez ECO smile.gif
balauru_327
stie cineva ce cod are cutia 6+1 ?
espacern
Sunt vreo cateva zeci....functie de seria VIN!
Ovidiu Oltean
Pt ionutrazvan.Daca nu ai luat o decizie inca...eu am fost la dealerul de unde am cumparat masina si diferentele sunt: Sedanul in comparatie cu hatch back ul are potbagajul mai mare ,dar sedanul are spatiul pt cap la pasagerii din spate mai mic.Poate te ajuta
sagetator
QUOTE(sagetator @ 20 Dec 2016, 00:19)
Eu am un prieten bun la dealer-ul din Oradea, care, dupa ce a apărut sedanul, m-a sunat sa ma felicite ca nu am mai așteptat dupa el si ca  am luat hatch-ul. Spunea sa-mi fac timp sa merg la reprezentanta sa fac un drive test cu sedanul sa ma conving (recunosc ca am cochetat serios cu privire la alegerea sedanului, desi asta însemna sa mai astept alte 2-3 luni). Nu am mers, avand incredere in el.

Altfel si eu am avut inainte tot o turcoaica, care a functionat impecabil, desi avea putin peste 180.000 km.

Cert e ca trebuie sa faci o analiza swot. Apoi sa decizi. Succes!
*


QUOTE(RveMO @ 20 Dec 2016, 12:06)
Spune mai direct...ce e așa diferit la ele.
În mod normal la Sedan ar trebui să fie mai moale suspensia si in curbe să nu stea la fel de bine dar nici de asta nu sunt convins. La interior nu sunt diferențe.
*


QUOTE(meg2s @ 20 Dec 2016, 13:45)
Dap, detalii te rugam! Si eu sunt direct interesat de motivele tehnice pentru care ai fost felicitat.
*


Vezi ce zice băiatul acesta incepand cu minutul 17: https://youtu.be/MoDhG5Kzovc
Cred ca veți intelege la ce se referea prietenul meu. cool.gif
DragosCatalin
Eu unul nu am observat nici macar o diferenta intre ele...
RM4SI
Exact si eu. Chiar acum am vizionat filmarile lui si la testul de demaraj in forta zgomotul de motor se aude identic. Tinand cont ca nu specifica daca sunt cauciucuri identice in teste, nu gasesc relevant nici faptul ca spune ca sunt si zgomote de rulare mai mari la sedan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.