marian_ionut
22 Nov 2016, 12:55
Salutare. Unde ati schimbat pneurile pe megane 4 si la ce preturi? Merci.
adrianovici_2006
22 Nov 2016, 17:37
QUOTE(marian_ionut @ 22 Nov 2016, 12:55)
Salutare. Unde ati schimbat pneurile pe megane 4 si la ce preturi? Merci.
In reprezentanta....DE cE?..pt ca am considerat ca riscam mergand altundeva, din 2 motive...1. riscul mai ales pentru deteriorarea valvelor cu senzor si 2 , senzorii au fost imperecheati tot de ei..Nu m-a costat nimic pt ca asa am negociat..am cumparat de la ei valvele cu senzor si cauciucurile!
Ai pus cauciucurile de iarna pe alte jenti ? Ce jenti ai ales, preturi ?
marian_ionut
22 Nov 2016, 19:10
QUOTE(adrianovici_2006 @ 22 Nov 2016, 17:37)
In reprezentanta....DE cE?..pt ca am considerat ca riscam mergand altundeva, din 2 motive...1. riscul mai ales pentru deteriorarea valvelor cu senzor si 2 , senzorii au fost imperecheati tot de ei..Nu m-a costat nimic pt ca asa am negociat..am cumparat de la ei valvele cu senzor si cauciucurile!
Eu am luat pneuri separat si m as duce la Dacia ca e mai ieftina manopera. Cei de la vocea clientului mi au zis ca ma ajuta daca am pb cu ei. Nu mi au zis ca as avea pb de garantie. Voi ce credeti, fac bine sau nu?
merci.
adrianovici_2006
23 Nov 2016, 06:59
QUOTE(2069 @ 22 Nov 2016, 18:41)
Ai pus cauciucurile de iarna pe alte jenti ? Ce jenti ai ales, preturi ?
Bineinteles!...am pus alte jenti din aliaj si am montat totul la reprezentanta Renault gratis...dupa cum am scris mai sus de la dealer am cumparat cauciucurile si valvele.
Cat despre jenti, am cumparat unele second care arata ca si noi, aduse din Germania si fabricate acolo...din moment ce dealer-ul nu a comentat nimic, totul este ok. Imi scapa acum marca jentilor (m-au costat 1500 lei)! La mine in oras exista un tip care se ocupa cu jenti de toate categoriile la niste preturi decente! Anumite jenti de aliaj ce arata impecabil le vinde si 900 sau 1000 lei(4 buc)! ATENTIE!...sunt mai multe tipuri de jenti de 16 ce se 'potrivesc" la prezoane la M4 dar nu toate corespund...obligatoriu trebuie jenti cu 114,3 (vanzatorul stie despre ce este vorba)!
DUDU D
25 Nov 2016, 13:39
QUOTE(adrianovici_2006 @ 23 Nov 2016, 06:59)
Bineinteles!...am pus alte jenti din aliaj si am montat totul la reprezentanta Renault gratis...dupa cum am scris mai sus de la dealer am cumparat cauciucurile si valvele.
Cat despre jenti, am cumparat unele second care arata ca si noi, aduse din Germania si fabricate acolo...din moment ce dealer-ul nu a comentat nimic, totul este ok. Imi scapa acum marca jentilor (m-au costat 1500 lei)! La mine in oras exista un tip care se ocupa cu jenti de toate categoriile la niste preturi decente! Anumite jenti de aliaj ce arata impecabil le vinde si 900 sau 1000 lei(4 buc)! ATENTIE!...sunt mai multe tipuri de jenti de 16 ce se 'potrivesc" la prezoane la M4 dar nu toate corespund...obligatoriu trebuie jenti cu 114,3 (vanzatorul stie despre ce este vorba)!
Eu am niste jenti de aliaj pe care vreau sa le folosesc pentru iarna cum pot verifica acest 114,3?
silvanu96
25 Nov 2016, 14:08
114,3 este distanta intre 2 gauri care nu sunt una langa alta.
Distanta dintre 2 gauri este distanta dintre centrele lor, nu margini.
b76bgaarh
25 Nov 2016, 14:13
trebuie sa scrie pe ele dimensiunea respectiva, dudu.
old_jhon
25 Nov 2016, 15:08
Meridian Vest m-a redirectionat catre www.anvelope-janteauto.ro. Am luat roti de iarna:
- jante Alcar 16" de tabla 258 lei bucata
- Nokian WR-D4 205/55/R16 339 lei bucata
Montaj si valve gratuite la anvelope-janteauto.ro. Am fost cu rotile de vara la Meridian si le-am depozitat.
Cu riscul de a fi "blacoslovit" din nou de vasile82 sau R19/16V, aduc aminte ca sunt mai multi parametri ce definesc o janta:
tipul de profil al jantei;
latimea jantei;
ET = distanta dintre sectiunea centrala ( circulara ) a jantei si placa in care sunt gaurile prezoanelor; (o explicatie mai buna nu pot da fara desen tehnic)
CB = diametrul gaurii din centrul jantei ( in mm );
D = diametrul cercului ce trece prin centrul gaurilor
Pentru detalii cautati pe google literatura de specialitate.
ET-ul este la randul sau foarte important. In functie de valoarea lui roata iese mai mult sau mai putin in afara (cu alte cuvinte determina ecartamentul).
Cel mai probabil 114.3 se refera la D (adica 114.3 mm)
DUDU D
25 Nov 2016, 15:28
QUOTE(DUDU D @ 25 Nov 2016, 13:39)
Eu am niste jenti de aliaj pe care vreau sa le folosesc pentru iarna cum pot verifica acest 114,3?
Va multumesc pentru raspunsuri.
adrianovici_2006
25 Nov 2016, 16:21
QUOTE(jbn @ 25 Nov 2016, 15:08)
Cu riscul de a fi "blacoslovit" din nou de vasile82 sau R19/16V, aduc aminte ca sunt mai multi parametri ce definesc o janta:
tipul de profil al jantei;
latimea jantei;
ET = distanta dintre sectiunea centrala ( circulara ) a jantei si placa in care sunt gaurile prezoanelor; (o explicatie mai buna nu pot da fara desen tehnic)
CB = diametrul gaurii din centrul jantei ( in mm );
D = diametrul cercului ce trece prin centrul gaurilor
Pentru detalii cautati pe google literatura de specialitate.
ET-ul este la randul sau foarte important. In functie de valoarea lui roata iese mai mult sau mai putin in afara (cu alte cuvinte determina ecartamentul).
Cel mai probabil 114.3 se refera la D (adica 114.3 mm)
E foarte corect cum ai punctat,..ET-ul cel mai bun este in jur de 50...cu cat este mai mic cu atat ies mai mult rotile in afara!
Eu am comandat de la e-mag de black friday 4 anvelope nokian d3. Au sosit zilele trecute la tatal meu la casa la Pitesti si mi-a spus ca 3 din ele au DOT 4216, iar al 4-lea are DOT 4316. Ok, nu-i bai. Insa tata, sceptic din fire, le-a cantarit si a observat ca cel cu DOT 4316 este cu 120 grame mai greu decat celelalte 3 (care au cam aceeasi greutate). Oare este vreo problema? Voi ce ziceti?
adrianovici_2006
25 Nov 2016, 21:00
QUOTE(jbn @ 25 Nov 2016, 18:47)
Eu am comandat de la e-mag de black friday 4 anvelope nokian d3. Au sosit zilele trecute la tatal meu la casa la Pitesti si mi-a spus ca 3 din ele au DOT 4216, iar al 4-lea are DOT 4316. Ok, nu-i bai. Insa tata, sceptic din fire, le-a cantarit si a observat ca cel cu DOT 4316 este cu 120 grame mai greu decat celelalte 3 (care au cam aceeasi greutate). Oare este vreo problema? Voi ce ziceti?
Intr-adevar, tema de meditatie! La un prim impuls am putea zice ca nu se echilibreaza bine masina...dar nu cred asta!!!...Mai degrama as zice "chiar nu conteaza' diferenta de greutate!
Personal cred ca diferenta de greutate nu e foarte relevanta, atata timp cat rotile sunt corect echilibrate. Din perspectiva greutatii, imagineaza-ti ce diferente stanga/dreapta apar cand esti sofer singur in masina... Din perspectiva tractiunii/franarii, nu cred ca masina 'simte' diferenta atata timp cat profilul si dimensiunile anvelopelor sunt aceleasi.
Totusi nu poti sa nu te intrebi de unde vine diferenta aia de 120 de grame... din volumul de cauciuc? din volumul de sarme? sau din diferenta de densitate (compozitie diferita a cauciucului)?
Poti sa-l rogi pe tatal tau sa compare circumferintele? De curiozitate.
Catalin.
27 Nov 2016, 12:14
Salut!Imi puteti spune va rog ce marci de cauciucuri v ati achizitionat?(de iarna 205/55/R16).Multumesc!
old_jhon
27 Nov 2016, 13:05
QUOTE(Catalin. @ 27 Nov 2016, 12:14)
Salut!Imi puteti spune va rog ce marci de cauciucuri v ati achizitionat?(de iarna 205/55/R16).Multumesc!
Am scris si mai sus, Nokian WR D4 339 lei bucata
Catalin.
27 Nov 2016, 13:22
Multumesc!
Haustrum
27 Nov 2016, 13:52
Eu am primit de la dealer 4 bucati de cauciucuri de iarna Gislaved. Sunt un lowcost de la Continental. Sper sa fie ok.
Catalin.
27 Nov 2016, 14:06
Gratis...sunt excelente...M am interesat in schimb cu privire la aceste anvelope nokian wrd4 si raportul pret calitate este foarte bun.foarte silentioase,aderenta mare pe zapada si carosabil umed...cel putin asa declara cei ce le au folosit.
Urlea Bogdan
27 Nov 2016, 22:32
Eu mi-am achiziționat Continental winter sports contact ts860 r16 205 55, pret 370 lei cu montaj gratuit.
daniel.vlad
24 Dec 2016, 01:01
Bf Goodrich winter sport 2 la 293 lei bucata. Schimbate la o vulcanizare. Am luat masina cu jenti din tabla...asta are si acum. Eroare in bird dupa ce le-am schimbat...reset indicator presiune( aparea ca am pana)...fara problems pana in momentul asta. Masina luata PE 17 decembrie
Laurentiu979
26 Jan 2017, 17:23
Salut,
Dimensiunea jantelor pentru noul megane este:
6.5x16 5x114.3/41/66, unde :
41 este ET-ul;
66 este diametrul alezajului central
5x114.3 este distanta dintre prezoane
adrianovici_2006
26 Jan 2017, 18:05
QUOTE(Laurentiu979 @ 26 Jan 2017, 17:23)
Salut,
Dimensiunea jantelor pentru noul megane este:
6.5x16 5x114.3/41/66, unde :
41 este ET-ul;
66 este diametrul alezajului central
5x114.3 este distanta dintre prezoane
DA, este corect ce zici , mai putin ET-ul....sper sa nu ma insel dar este mai mare...cu ET 41 apreciez ca dauneaza stabilitatii masinii mai ales la curbe!...dar nici nu trebuie exagerat cu marimea ET...!
Salut. Marti sau miercuri urmeaza sa ridic un Sedan versiunea Intens. Voi ce dimensiuni de anvelope aveti in certificat ?
Urlea Bogdan
28 Mar 2017, 09:20
Eu am varianta Zen cu jante de 16, la mine in carte scrie 205/55/16 si 2015/50/17 .
<span class='edit'>28 Mar 2017, 09:24:</span>
QUOTE(adrianovici_2006 @ 26 Jan 2017, 18:05)
DA, este corect ce zici , mai putin ET-ul....sper sa nu ma insel dar este mai mare...cu ET 41 apreciez ca dauneaza stabilitatii masinii mai ales la curbe!...dar nici nu trebuie exagerat cu marimea ET...!
De ce zici ca ET-ul mai mic dauneaza stabilitatii? Din ce stiu ET mai mic scoate janta mai inafara, normal ar trebui sa fie mai stabila masina, asa cred eu.
adrianovici_2006
28 Mar 2017, 18:48
QUOTE(Urlea Bogdan @ 28 Mar 2017, 09:20)
Eu am varianta Zen cu jante de 16, la mine in carte scrie 205/55/16 si 2015/50/17 .
<span class='edit'>28 Mar 2017, 09:24:</span>
De ce zici ca ET-ul mai mic dauneaza stabilitatii? Din ce stiu ET mai mic scoate janta mai inafara, normal ar trebui sa fie mai stabila masina, asa cred eu.
asa este ...un ET mai mic scoate janta in afara....jantele cu ET normal se invart in jur de 50
Ia uite ce spun aici:
https://www.wheel-size.com/Site-ul a dat dimensiunile corecte pentru fostul M2. Acum ramane de vazut daca si pentru M4 sunt corecte.
Urlea Bogdan
30 Mar 2017, 13:23
Eu o sa-mi pun rial torino (negre ) pe 16 cu ET 40 (initial doream sa merg pe 17 insa sunt chiar prea multe gropi in tara asta)
Daca cele cu care a venit masina au ET 47, atunci ET 40 iti va scoate fiecare roata in exterior cu 7mm. La drumurile noastre pline de nisip, pietris, noroi etc, coroborat cu lipsa aparatorilor de noroi, eu unul nu as pune un ET asa mic. Parere si crez personale
adrianovici_2006
30 Mar 2017, 19:12
QUOTE(jbn @ 30 Mar 2017, 14:33)
Daca cele cu care a venit masina au ET 47, atunci ET 40 iti va scoate fiecare roata in exterior cu 7mm. La drumurile noastre pline de nisip, pietris, noroi etc, coroborat cu lipsa aparatorilor de noroi, eu unul nu as pune un ET asa mic. Parere si crez personale
Subscriu....un Et mic la drumurile noastre deloc bune, forteaza pivotii, suspensia, planetarele, bucsile, directia. Un drum necorespunzator induce uzuri suplimentare!....dar aceasta optiune depinde de fiecare ce-si doreste!
Suruburile pentru roti difera de la aliaj la tabla, asa cu era la M2 ? In cartea masinii, la modificari ce nu afecteaza caracteristicile, sunt trecute anvelope 195/60/15. Prefer aceste anvelope pentru o aderenta mai buna pe zapada. Asa am si la celelalte 2 masini.
balauru_327
17 May 2017, 18:28
eu stiu ca orice janta din aliaj are prezoane cu acele "saibe"
Nu cred ca toate. La Fiat nu am decat un set, fara saibe si am jante de aliaj.
Se potrivesc. Am intrebat eu mai demult la vocea clientului, impreuna cu alte intrebari. Vezi postul #418 din topicul "Megane IV - pareri utilizatori".
Am citit postul, dar cred ca am sa achizitionez suruburi cu conul strunjit. La M2 pentru iarna aveam genul asta de suruburi. Am pierdut unul si am folosit din cel cu saiba. Senzatia mea era ca parca tot vroia sa fie strans in continuare. Cat despre cauciucurile 195/60/15, le aveti si voi trecute in carte ?
papa_mulo
17 May 2017, 20:58
Cred ca te referi la 195 65 r15. Varianta 195 60 r15 nu ai cum sa o ai in carte.
Da, corect. Am tastat gresit. Pentru iarna cred ca merg pe varianta asta. Sa vedem.
papa_mulo
17 May 2017, 21:37
Sigur ca merg, in germania spre exemplu echiparea life vine cu 195 65 r15.
Da stiu ca merg, dar este ok ca sunt si specificate in carte pentru CASCO.
Daca nu ma insel avem colegi care folosesc cheia dinamometrica. La ce valoare se strang prezoanele la M4 ? Urmeaza sa comand o astfel de scula. Sunt valori generale de strangere sau depinde de constructor ?
bogdabogda
19 Jun 2017, 22:37
QUOTE(LAURR @ 19 Jun 2017, 20:22)
Daca nu ma insel avem colegi care folosesc cheia dinamometrica. La ce valoare se strang prezoanele la M4 ? Urmeaza sa comand o astfel de scula. Sunt valori generale de strangere sau depinde de constructor ?
110Nm
1. Tighten the wheel bolts to bring all the bolt heads
into contact with the wheel.
2. Pre-tighten the wheel bolts to 30 Nm, with the wheel
hanging, starting with the bottom bolts.
3Rotate the wheel through 180° to bring the valve into
the bottom position.
4 Position the vehicle on its wheels.
5 Torque tighten in order the wheel bolts (110 Nm).
Multumesc si eu. Urma sa intreb exact despre asta.
Dragi colegi,
Are cineva idee, care este et-ul jantelor pe 17, Celsium/Decaro?
Multumesc.
speedman
23 Jun 2017, 14:06
postez eu mai tarziu...sa ajung acasa si ma uit.
23 Jun 2017, 17:39:
astea sunt: [attachmentid=1628064945]
Kidoalex
23 Jun 2017, 20:33
QUOTE(speedman @ 23 Jun 2017, 15:06)
postez eu mai tarziu...sa ajung acasa si ma uit.
<span class='edit'>23 Jun 2017, 17:39:</span>
astea sunt: [attachmentid=1628064945]
Sa inteleg ca pe a ta ai 225/45R17 7J si ET43 ?
speedman
23 Jun 2017, 20:37
din moment ce am pus foto din certificatul de conformitate....imagineaza ti
QUOTE(speedman @ 23 Jun 2017, 14:06)
postez eu mai tarziu...sa ajung acasa si ma uit.
<span class='edit'>23 Jun 2017, 17:39:</span>
astea sunt: [attachmentid=1628064945]
Multumesc!
Acum 5 minute am intrat in posesia unei chei dinamometrice noua si recomandata. Momentul de strangere la M4 este 110, dar nu trebuie sa reglam ceva mai sus din cauza pierderilor, incepand cu iesirea din cheie, prelungitor (cat mai scurt am ales eu) si tubulara care intra pe prezon ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.