Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare becuri Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
costyy1977
Cum se schimba becurile faza lunga si scurta la laguna 3 1,5dci 110 cai, an 2013. Dar becurile la daylight?
silviuum
trebuie demontat spoileru jos si demontare fiecare far ca sa ai acces la becuri
dantes
Nu la laguna 3.
augustinel64
la farul de pe partea soferului se scoate bucata de plastic in forma de L de la baterie. La partea cealalta se scoate gatul vasului spalatorului de parbriz.

11 Nov 2016, 17:40:
https://www.youtube.com/watch?v=BMp2QRcGbNQ
adyx06
Īn caz ca nu ai inteles ce zice rusu, dupa ce scoti gatul vasului spalatorului de parbriz/ coltul din dreapta de la suportul bateriei, pt becuri normale este o clema care trebuie ridicata in sus, dupa care becul iese destul de usor.
costyy1977
Am inteles. Ms!
tek_IDs
Va rog sa imi spuneti daca becul pentru faza scurta este montat corect in soclu?!
Nu am putut urca poza asa ca am pus un link cu montajul
RedJohn
Salutari! Doresc sa schimb becul drl de pe partea stanga si nu am acces acolo din cauza rezervorului pentru lichidul de directie. La variantele cu cutie automata este situat fix acolo.

Se poate sa ma sfatuiti cum sa actionez mai departe?

Later edit: Pe un forum strain scrie ca rezervorul de poate scoate din locul respectiv. Nu stiu cum se scoate din soclul respectiv si nici nu vreau sa-l fortez.

Later later edit:
Cu multa chinuiala am reusit.

Pasi schimbare DRL/bec pozitie far dreapta Laguna 3 III estate cutie automata <--titlu SEO

1. Se scoate gatul rezervorului pentru lichidul de parpriz si se pune intr-o pozitie cat mai ferita deorece operatiunea poate genera izbucniri nervoase necontrolate.

2. Se trage in sus de rezervorul pentru lichidul de la servodirectie. Este bine sa incercati si mici miscari stanga-dreapta daca clemele nu ies din lacas foarte usor. Rezervorul nu este prins in nici o clema de siguranta.

3. Se impinge rezervorul servodirectiei spre blocul motor si se cauta partea de jos a unui capac de cauciuc ce se afla in dreapta unui releu mare alb din spatele farului, cum te uiti din fata masinii.

capac becuri faza lunga/scurta <----- releu alb ------> capac tuguiat becuri DRL si pozitie

4. Dupa identificarea corecta a acestui capac para se trage fara frica de partea de a catre habitaclu la un unghi de 45grade.

5. Pana acum ne puteam baza pe identificari vizuale la lumina ledului telefonului. Am luat la pipait zona din spatele capacului si am gasit un soclu patrat aferent DRL si un soclu mic rotund pentru pozitii. Prin apasari si miscari fine puteti observa in far ca sunteti cu degetele pe aceste socluri.

6. Soclul DRL se scoate prin rotirea unei optimi catre celalat far in sensul ceasului cum privesti din fata masinii. Soclul pentru becul pozitie se scoate prin tragere.

7. Se schimba becul, de preferinta cu unul led, si se urmeaza pasii invers doar dupa efectuarea unei probe.

8. Se spala bine mainile de mizerie si sange si aplica plasturi pe eventualele zgarieturi mai adanci.

Operatiunea a durat pentru mine cca 45min cu tot cu cautari pe net, fiind absolut nestiutor si cu o palma lata de paysan gigant. Data viitoare nu cred ca o sa dureze mai mult de 5 minute.

Spor!
andru1973
Nu ai treaba cu rezervorul de lichid de directie
RedJohn
Am precizat faptul ca acest rezevor este pus acolo doar la modelele cu cutie de viteze automata. Operatiunea este mult mai usoara in celelalte cazuri.

Multumesc pentru oportunitatea de a reitera acest aspect. Rezervorul respectiv a constituit o piedica imensa pentru mine deorece nu stiam cum sa-l inlatur.
mars
Rezervorul ala nu e acolo la cele cu cutie automata, ci la toate care au directie hidraulica (pe cureaua de accesorii). Cele cu directie electrohidraulica (electropompa) il au in pasajul rotii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.