Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Revizii Kadjar
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Kadjar
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Dragd
Salut,
Cum se apropie un an de la achizitia masinii si evident timpul reviziei anuale, am decis ca sa fac un sondaj pe la reprezentantele Renault (Meridian Nord Bucuresti si Flamicom Rm. Valcea) ,despre costurile reviziei. Din pacate, la ambele reprezentante auto am aflat ca o revizie la 1 an pentru 1,6 motorina costa aproape 1200 Ron cu mult peste asteptarile mele. Fiind prima revizie, la care nu se schimba decat filtrele (4 la numar) si uleiul, pretul este cam piperat. Deja daca ne gandim ca la urmatoarele revizii or sa fie mai multe piese/manopere de platit, intretinerea devine cam exagerat de scumpa. Voi cum procedati, mergeti la reprezentate? cumparati aftermaket piesele si mergeti la alte service-uri autorizate? Ma intereseaza si ce costuri de intretinere sunt si pentru alte motorizari.
Multumesc!
madhorsefuzzy
Cand reprezentanta vinde uleiul Elf DPF RN0720 cu 72lei/l cand el se gaseste online cu 150-160lei/5l iti dai seama de ce costa revizia 1200lei.

Cu uleiul ELF RN0720 m-as duce in buzunar cu factura de achizitie indiferent de dealer. Restul le poti cumpara si de la ei pentru o fabuoasa reducere de manopera.

I-am intrebat eu de manopera pentru schimb de ulei si filtru la Laguna 3: 89 lei cu uleiul si filtrul meu si 79 lei cu uleiul meu si filtrul lor. Evident ca diferenta intre cei 27 lei cat am dat eu pe filtru si costul filtrului de ulei la ei era mult mai mare decat cei 10 lei in plus. Oricum nu am facut in final schimbul in reprezentanta.

Eu unul as intreba cat ma costa manopera cu piesele mele si cat cu ale lor. Apoi as comanda online filtrele de origine si uleiul Elf. In final as intreba care reprezentanta accepta sa fac revizia la ei cu piesele mele. Sunt in Bucuresti cel putin 2 care accepta.
krusher
In calculul estimativ din oferta Kadjar ar trebui sa fie in jur de 200E (204E mai exact).
Am vorbit cu cineva de la o firma de piese auto si toate filtrele pt 1.6dci costa 398ron originale Renault.
Eu mai am pana la revizie dar daca imi vor da preturi din astea ii caut eu.
madhorsefuzzy
Plus 160 ron uleiul, plus 200 ron manopera (sa manance si gura lor o paine) si tot e o diferenta pana la 1200ron.
krusher
Nu s-ar putea face o plangere la Renault? Adica ei pun un pret la revizie in oferta oficiala si apoi la serviceurile lor e diferenta de 30%?
Mihnea2012
QUOTE(krusher @ 7 Nov 2016, 17:48)
Nu s-ar putea face o plangere la Renault? Adica ei pun un pret la revizie in oferta oficiala si apoi la serviceurile lor e diferenta de 30%?
*



Acea "reprezentanta" este un Reparator Autorizat. Si este o afacere a unor asociati independenti care nu au legatura cu Reno, alta decat contractul de Reparator Autorizat. Acel pret este dat estimativ si Reno este f atent cand foloseste acesti termeni. Daca ar controla preturile Reparatorilor Autorizati atunci ar fi niste probleme de concurenta.

Deci negociati si cereti preturi, cu piesele voastre de origine sau ale lor, tot de origine, dar care pot avea preturi diferite. Nu e nici un secret ca puteti obtine preturi mai mici la piesele de origine de la diferiti furnizori de pe piata fata de cele furnizate de Reparatorul Autorizat.
s_j_teo
Asta este o meteahna veche la Renault costuri mari la revizii, piese si intervale de revizii foarte scurte . Vand masinile putin mai ieftin ca si concurenta apoi recupereaza in service costurile .
ssilviu
Nu ai un desfasurator de revezii primit la achizitionarea masinii? Aveai acolo in mare preturile de referinta. Altfel, poti lua tu piesele separat si te duci la Dacoserv in Militari ca acolo primesc. Si e 140 de lei manopera.
madhorsefuzzy
Pai au primit:
QUOTE(krusher @ 7 Nov 2016, 18:35)
In calculul estimativ din oferta Kadjar ar trebui sa fie in jur de 200E (204E mai exact).
Doar ca nu pusca cu realitatea. radmasa.gif
b76bgaarh
poate era decat manopera.

ps cat ulei intra in 1,6dci?
Dragd
In 1,6 dci intra cam 6,5 l. Insa se cumpara 7 l ca nu au bidoane de 0,5 smile.gif.
Dragd
Astazi am facut prima revizie anuala pentru Kadjar 4x4 ,1.6 Motorina, la reprezentanta de unde am achizitionat masina. Cost total 1170 Ron.
S-au schimbat doar consumabile fara alte piese/manopere suplimentare.
Costurile usor rotunjite sunt cam asa:
Ulei 7 Litri 400 Ron
Filtru Ulei 45 Ron
Filtru Aer 130 Ron
Filtru Motorina 230 Ron
Filtru Polen 145 Ron
Diferenta de 220 Ron este manopera.
s_j_teo
Am si eu o curiozitate cati km are masina de ai schimbat si filtru de motorina ? Este prevazut lucrul asta in planul de service sau ai vrut tu sa iti schimbe filtrul de motorina ?
reddog76
La mine e simplu. Avand masina in leasing prin RCI, am luat si ceea ce se numeste Easy Service. Dau 16 EUR + TVA pe luna, adica 230 EUR cu TVA inclus/an, si am toate reviziile asigurate de acest cotract. Orice altceva ce e in afara reziviei, cum ar fi: placute, discuri de frana, etc. se schimba pe cheltuiala mea.

23 Nov 2016, 17:06:
QUOTE(s_j_teo @ 23 Nov 2016, 16:52)
Am si eu o curiozitate cati km are masina de ai schimbat si filtru de motorina ? Este prevazut lucrul asta in planul de service sau ai vrut tu sa iti schimbe filtrul de motorina ?
*


Se schimba anual sau la 30000 KM.
romeo_id
Exista cumva posibilitatea sa duci piesele tale? Adica 145 de lei pt un filtru de polen si 130 de lei pt un filtru de aer mi se pare exagerat rau... Treaca mearga celelalte...
Dragd
@s_j_teo - Am 22k KM, insa nu am cerut eu sa-l schimbe, este prevazut in planul de service, trebuie schimbate toate 4 filtrele
@romeo_id - nu am intrebat daca este posibil sa vin cu piesele mele, cu siguranta la urmatoarea revizie o sa intreb lucrul asta, pentru ca m-am uitat pe site-urile de piese auto si am vazut ca acelasi ulei, pentru 7 L pretul este undeva la 240 ron, fata de 400 ron la reno. Posibil ca si filtrele sa fie la fel cu 30-40 % mai ieftine pe site-urile asta.
s_j_teo
Multumesc de raspuns au devenit groaznici astia de la Renault nu stiu cum sa te mai fure . Eu la vechiul Megane aveam schimb de filtru motorina la 20.000 de km sau 2 ani in curand au sa puna sa il schimbi la fiecare alimentare .
b76bgaarh
normal la ce rachete produc zilele astea...

ps la o masina concurenta revizia de an a fost 788 lei, cu 8 l de ulei dar fara filtru de motorina.
romeo_id
QUOTE(Dragd @ 23 Nov 2016, 17:23)
@s_j_teo - Am 22k KM, insa nu am cerut eu sa-l schimbe, este prevazut in planul de service, trebuie schimbate toate 4 filtrele
@romeo_id - nu am intrebat daca este posibil sa vin cu piesele mele, cu siguranta la urmatoarea revizie o sa intreb lucrul asta, pentru ca m-am uitat pe site-urile de piese auto si am vazut ca acelasi ulei, pentru 7 L  pretul este undeva la 240 ron, fata de 400 ron la reno. Posibil ca si filtrele sa fie la fel cu 30-40 % mai ieftine pe site-urile asta.
*



mulțumim pt informări. Foarte utile.
pt ca deja am trecut de 20k km în 7 luni, foarte curand o programez și eu pe a mea la revizie și voi încerca să duc toate piesele / consumabilele mele. Înțeleg sa plătești în plus pt confortul de a nu alerga după produse, însă nu sa le plătești ca și cum ți le-ar fi livrat regina Angliei, personal.
ssilviu
La Dacoserv a mers sa ma duc cu piesele mele. In militari.
reddog76
QUOTE(b76bgaarh @ 23 Nov 2016, 17:52)
normal la ce rachete produc zilele astea...

ps la o masina concurenta revizia de an a fost 788 lei, cu 8 l de ulei dar fara filtru de motorina.
*


Dar la masina concurenta, dai in momentul in care o cumperi din start minim 3000 EUR in plus. La o diferenta de 300-400 RON pe an, fa un calcul sa vezi in cati ani amortizei diferenta.

Nu zic ca sunt ieftine reviziile la Renault, dar nu sunt nici nesimtite, cum sunt la alte marci. Sau ieftine la altele, dar daca ai ghinionul sa iti pice ceva in afara garantiei, sa vezi atuncea scoruri. Sau te prind pe partea ailalta, cand schimbi consumabile: placute de frana, discuri de frana, kituri de ambreiaj, etc.

Nu poti spune ca unii producatori sunt mai breji ca altii. Fiecare are politica lui. Marea majoritate a producatorilor, exceptand poate coreenii si japonezii, fac masinile sa "tina" cat ai garantia si cu un plus eventual de 1 -2 ani peste. Interesul lor este ca la 5 -6 ani sau mai repede, sa iti iei alta masina. Tre sa "manance" si gura lor ceva, cumva. Daca le-ar face sa te tina 10-15 ani, ei cum ar mai rezista pe piata? Sau ar rezista ridicand pretul la achizitia initiala. Sau investind mai putin in R&D.

Atata timp cat tu ca si cumparator de masina, esti constient de "smecheriile" producatorilor de masini, le constientizezi si ti le asumi, totul e OK. Sa vii pe urma sa te plangi, ca nu stiu ce chestie te deranjeaza pentru ca tu nu ai stiut-o, e pueril.

O masina inseamna costuri pe termen lung: masina in sine, asigurari, combustibil, revizii, consumabile, etc. Confortul de a merge cu masina costa. Fie ea si un amarat de Logan.

Daca nu iti faci caculele astea inainte de a o cumpara, din punctul meu de vedere, esti o persoana naiva.
madhorsefuzzy
QUOTE(reddog76 @ 24 Nov 2016, 12:04)
Daca nu iti faci caculele astea inainte de a o cumpara, din punctul meu de vedere, esti o persoana naiva.
Adica 95% dintre cumparatori.
Dragd
QUOTE(reddog76 @ 24 Nov 2016, 11:04)
Dar la masina concurenta, dai in momentul in care o cumperi din start minim 3000 EUR in plus. La o diferenta de 300-400 RON pe an, fa un calcul sa vezi in cati ani amortizei diferenta.

Nu zic ca sunt ieftine reviziile la Renault, dar nu sunt nici nesimtite, cum sunt la alte marci. Sau ieftine la altele, dar daca ai ghinionul sa iti pice ceva in afara garantiei, sa vezi atuncea scoruri. Sau te prind pe partea ailalta, cand schimbi consumabile: placute de frana, discuri de frana, kituri de ambreiaj, etc.

Nu poti spune ca unii producatori sunt mai breji ca altii. Fiecare are politica lui. Marea majoritate a producatorilor, exceptand poate coreenii si japonezii, fac masinile sa "tina" cat ai garantia si cu un plus eventual de 1 -2 ani peste. Interesul lor este ca la 5 -6 ani sau mai repede, sa iti iei alta masina. Tre sa "manance" si gura lor ceva, cumva. Daca le-ar face sa te tina 10-15 ani, ei cum ar mai rezista pe piata? Sau ar rezista ridicand pretul la achizitia initiala. Sau investind mai putin in R&D.

Atata timp cat tu ca si cumparator de masina, esti constient de "smecheriile" producatorilor de masini, le constientizezi si ti le asumi, totul e OK. Sa vii pe urma sa te plangi, ca nu stiu ce chestie te deranjeaza pentru ca tu nu ai stiut-o, e pueril.

O masina inseamna costuri pe termen lung: masina in sine, asigurari, combustibil, revizii, consumabile, etc. Confortul de a merge cu masina costa. Fie ea si un amarat de Logan.

Daca nu iti faci caculele astea inainte de a o cumpara, din punctul meu de vedere, esti o persoana naiva.
*



Aici trebuie sa te contrazic, atata timp cat aceleasi piese sunt cu 40% mai ieftine in alte surse fata de reprezentantele reno, unde de fapt ar fi trebuit sa fie cele mai ieftine piese ca ei le produc sau terti la comanda lor, e clara intentia reno de a face profituri nesimtite. O revizie pentru Kadjar la un oricare alt service din afara retelei reno cu aceleasi piese este in jur de 700 ron cu manopera. Deci mi se pare normal sa te plangi de preturile practicate de ei, mai ales ca esti constrans de garantie sa faci reviziile in reteaua reno.
reddog76
QUOTE(Dragd @ 24 Nov 2016, 12:11)
Aici trebuie sa te contrazic, atata timp cat aceleasi piese sunt cu 40% mai ieftine in alte surse fata de reprezentantele reno, unde de fapt ar fi trebuit sa fie cele mai ieftine piese ca ei le produc sau terti la comanda lor, e clara intentia reno de a face profituri nesimtite. O revizie pentru Kadjar  la un oricare alt service din afara retelei reno cu aceleasi piese este in jur de 700 ron cu manopera. Deci mi se pare normal sa te plangi de preturile practicate de ei, mai ales ca esti constrans de garantie sa faci reviziile in reteaua reno.
*


Si eu trebuie sa te contrazic: piesele de origine Renault au acelasi pret si poti sa le gasesti numai in reteaua Renault. Piese de origine nu ai cum sa gasesti after market.
Discutia apare la adaosul practicat de fiecare partener Renault si la costul orei de manopera (toti au in deviz acelasi numar de ore de manopera, conform normativului Renault).
Daca ai argumente, poti sa negociezi cu ei. Si poti obtine un discount de 20%. Poti sa ceri o oferta de la un dealer si sa ceri de la altul un pret mai bun.
Insa orice chestie de genul asta (cautat piese si consumabile, negociat pret, etc.) inseamna timp.
Pentru unii timpul inseamna bani. Daca timpul pe care il pierzi pentru asa ceva, merita, in comparatie cu diferenta pe care o castigi fata de "pretul standard", atunci go for it.
Daca nu, atunci platesti.
Orice in viata are un cost.
Dragd
Ca sa continuam sirul deja lung de contraziceri, piesele de origine se gasesc si la alte magazine auto. Sunt aceleasi piese din reprezentante produse de aceeasi producatori care produc pentru reno si au chiar acelasi ambalaj cu holograma cu tot. Deci e vorba strict de preturile pe care le impun reprezentantele reno. Faptul ca trebuie sa alergi dupa aceste piese nu prea mai e adevarat atata timp cat se pot comanda online. Despre manopera acum cat poti sau nu poti negocia nu stiu, oricum valoarea manoperei e 20% din totalul reviziei, deci mare avantaj nu o sa ai daca obtii un 10, 20% reducere din manopera. In fine ideea e ca cei de la reno pot sa aiba preturi de bun simt si la revizii pentru ca au de unde si fara sa-si pericliteze profitul prea mult.
b76bgaarh
drag, relax, reddog reciteste decat ce a primit in mapa de marketing.

acum cine este de vina cand in planul de revizie zice ca costa 200 euro si la final platesti 1200 lei, eu zic ca cumparatorul ca nu a citit in stele.

ps ca o comparatie, are cineva preturi de la nissan qq cu acelasi motor? da de la vechiul 2.o dci?
reddog76
QUOTE(b76bgaarh @ 24 Nov 2016, 12:51)
drag, relax, reddog reciteste decat ce a primit in mapa de marketing.

acum cine este de vina cand in planul de revizie zice ca costa 200 euro si la final platesti 1200 lei, eu zic ca cumparatorul ca nu a citit in stele.

ps ca o comparatie, are cineva preturi de la nissan qq cu acelasi motor? da de la vechiul 2.o dci?
*



Ar fi fost bine daca ma platea Renault, dar nu e asa. O faceam transparent, fara sa ma prefac a fi altceva.
Spre deosebire de tine care esti un trol deghizat sau hater Renault, recunosc ca pana la acest moment, Renault a furnizat masina care raspunde cerintelor mele. Cu partile sale bune sau rele.
Eu nu ii judec pentru ceea ce fac, cum fac altii. Este alegerea lor, business-ul lor.
Atata timp cat accept acest lucru si o fac pe banii mei, si nu dau vina pe altii pentru asta, nu vad unde e problema.

Dar macar nu stau ca altii pe margine ca sa ma lamentez, sau sa fac bascalie. Bascalia si capra vecinului, este in ADN-ul romanesc.


<span class='edit'>24 Nov 2016, 13:26:</span>
QUOTE(Dragd @ 24 Nov 2016, 12:47)
Ca sa continuam sirul deja lung de contraziceri, piesele de origine se gasesc si la alte magazine auto. Sunt aceleasi piese din reprezentante produse de aceeasi producatori care produc pentru reno si au chiar acelasi ambalaj cu holograma cu tot. Deci e vorba strict de preturile pe care le impun reprezentantele reno. Faptul ca trebuie sa alergi dupa aceste piese nu prea mai e adevarat atata timp cat se pot comanda online. Despre manopera acum cat poti sau nu poti negocia nu stiu, oricum valoarea manoperei e 20% din totalul reviziei, deci mare avantaj nu o sa ai daca obtii un 10, 20% reducere din manopera. In fine ideea e ca cei de la reno pot sa aiba preturi de bun simt si la revizii pentru ca au de unde si fara sa-si pericliteze profitul prea mult.
*



Cam asa este. Stiu si de Valeo si alti furnizori ai celor de la Renault. Insa, crede-ma, sunt chestii pe care si Valeo sau altii, le fac numai pt Renault, la specificatiile clare Renault. Si nu e numai cazul Renault. Multi producatori auto fac asta.

Nu ma intelege gresit, nu zic ca preturile Renault sunt cele mai corecte. Departe de mine asta. Sigur pot fi mai mici preturile. Eu stiam de asta inainte de a-mi cumpara masina. Am facut constient alegerea asta. Si mi-am asumat-o.
Insa nu inteleg de ce va plangeti. Stiind asta, si dace e ceea ce va deranjeaza foarte mult, nu trebuia sa va alegeti Renault.
Fie faceti sesizari catre Renault, si ei vor reactiona sau nu. Fie daca nu, va alegeti alta marca care are reviziile mai ieftine, si asta e.
Mergeti de exemplu cu Skoda, unde reviziile sunt mai mici, dar daca aveti ghinionul sa dati peste niste baietasi smecheri de la Porsche, care se fac ca va schimba filtrele sau uleiul, si pe urma va mirati de ce are probleme masina. Si nici macar nu va dau voie sa asistati atunci cand fac ei revizia la masina.

Pe scurt, asumati-va alegerile facute si nu va mai lamentati. E ca la televizor, daca nu va place un program, schimbati pe altul. Sau nu va mai uitati la televizor.
ssilviu
QUOTE(reddog76 @ 24 Nov 2016, 14:14)
Ar fi fost bine daca ma platea Renault, dar nu e asa. O faceam transparent, fara sa ma prefac a fi altceva.


Sa fii fanul unei marci nu e un lucru rau, ci unul pozitiv in sine. Sa fii haterul unei marci, si sa-ti pierzi ore in sir totusi zi de zi pe forumul acelei marci doar de dragul de a o critica .... eh aia e trist. Si nesanatos. Ciroza scrie pe tine. Sau cine stie ce alte chestii.
reddog76
QUOTE(ssilviu @ 24 Nov 2016, 13:42)
Ciroza scrie pe tine. Sau cine stie ce alte chestii.
*


La mai mult de 10k posturi e deja psihoza. E ceva patologic.
Dragd
Si eu stiam ca intretinerea la reno este scumpa inainte sa cumpar masina, insa ce nu stiam este faptul ca intretinerea este scumpa pentru ca reno vrea asta, nu pentru ca piesele sunt scumpe si intr-un fel te obliga sa cumperi scump de la ei prin garantie, atunci este clar ca am de ce sa ma plang pentru ca nu-mi pare corect sa profite in acest fel. Si poate ca plangandu-ne cat mai multi de aspectul asta o sa inteleaga si ei ca nu procedeaza corect si or sa schimbe ceva.

P.S. Haideti sa avem un discurs civilizat si sa ne limitam strict la subiectele la care participam la discutii, posturi despre ciroze si alte afectiuni sunt mai potrivite pe forumurile medicale.
Massor
Am cateodata senzatia ca Renault aplica cam aceeasi politica pe care o urmeaza si unii fabricanti de imprimante: iti vand aparatul la un pret (mai) mic pentru ca apoi sa recupereze la consumabile si piese de schimb. S-ar putea sa fie fortata comparatia, dar cam asta imi lasa impresia.

P.S. Saptamana viitoare imi ajunge si mie "imprimanta".
dethave
@Massor
Cam asa procedeaza majoritatea producătorilor ,dar francezii exagerează. Si cu Reno,si cu Pejo si cu mizeria de Sitroe"n. Asta e, după cum zicea un coleg intr-un post anterior, iti asumi...
P.S.Asa am vrut sa scriu(fonetic).
R19/16v
Asa fac toti, inclusiv producatorii de imprimante.
Doar ca la VW compari pretul reducerii cu pretul masinii, si ti se pare ca ai dat putin, pt ca ai dat mult pe masina, iar la reno ti se pare ca ai dat mult, pt ca ai dat putin pe masina, chiar daca sumele sunt foarte apropiate.
Si la Samsung dai 50e pe un cartus, dar imprimanta e 100e, pe cand la Xerox dai 200e pe un cartus de imprimanta de 400e...
Hectic
Eu unul nu am de gand sa platesc 1100 lei pe prima revizie. Voi renunta la "garantia Renault" din primul an si-mi voi face revizia in regie proprie. La prima revizie probabil o sa vorbesc cu un mecanic de la Reanult ca sa-mi arate pe unde sunt filtrele, cum se schimba. Si pe urma poate o sa fac si un tutorial ca sa-i ajut si pe altii. Masina e noua. Daca s-o strica ceva in primii 2 ani, asta e ... o sa platesc. Imi asum riscul asta si nu sunt la prima abatere. Pana acum am mai avut 6 masini: Dacii, Skode, Daewoo si in primii 3, 4 ani nu am avut probleme tehnice serioase cu ele, doar chestii minore (un rulment, un vas de expansiune crapat, jiglere Dacie infundate ...). I'll keep you posted!
R19/16v
Sau, daca mai citesti pe la colegii de forum, motoare schimbate in garantie, cutii de viteze... lucruri d-astea marunte, sub 1100ron.
s_j_teo
Nu neaparat costul reviziei este mare ca in general acelias preturi sunt si la altii pentru o revizie complecta . Problemele sunt intervalele de timp si km putini la care esti obligat sa faci revizia . Cel mai saritor in ochi este schimbatul filtrului de motorina . Daca cumperi motorina de la statii de firma nu ai probleme cu el sunt producatori care au in planul de service schimbarea filtrului de motorina la 90.000 de km si revizii din 2 in 2 ani sau 30.000 de km .
R19/16v
Foarte posibil sa fie asa cum spui tu, dar intr-o tara in care si ownerul de S klasse pune motorina "de la baietii"... reno tre' sa se apere. Poate ca pentru tine si pentru mine e de neconceput sa pui motorina din bidoane, da' mai sunt si altii care nu concep sa dea 5 lei pe litru...
reddog76
QUOTE(s_j_teo @ 25 Nov 2016, 08:12)
... sunt producatori care au in planul de service schimbarea filtrului de motorina la 90.000 de km si revizii din 2 in 2 ani sau 30.000 de km  .
*


Poti sa imi dai niste exemple de masini la care revizia se face din 2 in 2 ani. Masini comercializate pentru piata din Romania si pe care le cumperi in Romania. Este interesant de aflat.
ssilviu
QUOTE(Hectic @ 25 Nov 2016, 01:18)
Eu unul nu am de gand sa platesc 1100 lei pe prima revizie. Voi renunta la "garantia Renault" din primul an si-mi voi face revizia in regie proprie.


Deci lasa-ma sa inteleg, piesele oricum le vei cumpara si tu vrei sa economisesti doar manopera la un service Renault, adica vreo 150 lei, ca sa renunti la garantie. Deci dai pe masina 20.000 de euro, dar pentru 30 de euro renunti la garantie. Ce misto ar fi daca s-ar putea vinde garantia. Ti-as cumpara-o eu, pentru 30 de euro.
Dragd
Pe langa consumabilele care intra la o revizie, mai sunt si verificarile calculatoarelor masinii, precum si resetarea perioadei de service de pe calculatorul de bord. Dupa revizie am primit o fisa cu rezultatul testelor pe toate calculatoarele, din fericire nu au detectat nici o eroare pe niciunul din calculatoare. Deci despre o revizie in regie proprie nu poate fi vorba atata timp cat nu ai posibilitatea sa verifici calculatoarele plus sa resetezi eventualele erori. De-asta spuneam ca intr-un fel esti obligat sa faci reviziile in reteaua reno la preturile lor sau in cel mai bun caz cu piesele tale intr-un service care sa aiba softurile de verificare/resetare a calculatoarelor.
ssilviu
Oameni buni, ati dat 20.000 de euro pe o masina si va ambalati ca e revizia scumpa? Cand o poti face cu 100 de euro, la reprezentata cu piesele voastra, fara sa pierdeti nici garantia? Ce voiati mai ieftin de atat? Gratis?
AndreiMR
Eu sunt curios de o treaba...voi care va plangeti de preturile reviziei la Reno, sunteti cumva la prima masina noua? Ati mai avut masini noi de la altii? Nu de alta, dar la toate reprezentantele e aceeasi situatie. Preturile sunt mai mari decat la GOGU SRL care iti face schimb de ulei si atat, si ia piesele de la magazinele on-line. La Renault preturile nu sunt nici mai mari nici mai mici decat la concurenta, sunt perfect comparabile.

Poate ca vi se pare mare adaosul sau poate vi se pare scumpa ora de manopera, dar v-ati gandit ca echipamentele alea pe care le au ei (si pe care nu orice service de cartier le are) costa o gramada de bani si trebuie amortizate? Trainingurile angajatilor la fel...trebuie amortizate. Si nu sunt putine cazurile in care doar reprezentanta reuseste sa dea de cap unor defecte...

Eu nu fac aici lobby pentru reprezentante, fiecare e liber sa isi duca masina unde vrea. Si faptul ca sunt scumpe nu garanteaza intotdeauna ca iti ofera si servicii de calitate. Dar sa ai masina noua de peste 20k de euro si sa iti pui problema sa renunti la garantie fiindca te fura aia de la reprezentanta cu preturile lor mari e ceva de vise rele...romanism tipic rolleyes.gif
reddog76
QUOTE(Hectic @ 25 Nov 2016, 00:18)
Eu unul nu am de gand sa platesc 1100 lei pe prima revizie. Voi renunta la "garantia Renault" din primul an si-mi voi face revizia in regie proprie. La prima revizie probabil o sa vorbesc cu un mecanic de la Reanult ca sa-mi arate pe unde sunt filtrele, cum se schimba. Si pe urma poate o sa fac si un tutorial ca sa-i ajut si pe altii. Masina e noua. Daca s-o strica ceva in primii 2 ani, asta e ... o sa platesc. Imi asum riscul asta si nu sunt la prima abatere. Pana acum am mai avut 6 masini: Dacii, Skode, Daewoo si in primii 3, 4 ani nu am avut probleme tehnice serioase cu ele, doar chestii minore (un rulment, un vas de expansiune crapat, jiglere Dacie infundate ...). I'll keep you posted!
*



Parerea mea este sa nu o faci. Cu atat mai mult cu cat banuiesc ca cei 16000-17000 EUR pe care i-ai dat pe Kadjarul tau, imi inchipui ca inseamna ceva bani pentru tine.

Eu pe Fluence-ul meu vechi aveam montat un powerbox. Aveam putere mai multa, consum putin mai scazut, totul super OK. Insa pe la 55000 KM am inceput sa am probleme cu ambreiajul, incepuse sa patineze. Si mi-au schimbat pe garantie volanta si ambreiajul, fara sa comenteze. Bineinteles ca am scos inainte powerbox-ul. Daca nu aveam garantie, toata distractia aia ma ducea undeva pe la 2000-2500 RON.

Sincer nu cred ca e bine sa arunci pe geam o garantie de 3 ani, pentru o economie de maxim 400-500 RON pe an.
krusher
Romanism e sa stii ca esti furat si sa intorci si buzunaru celalalt. Normal ca renunti la garantie stiind ca in 99% din cazuri oricum nu te ajuta la nimic decat sa le dai aproape triplu pe o revizie.
PS: Daca te lasa cu piesele tale e ok sa dai ~600 ron pe o revizie, dar ramane de vazut daca o sa gasesc service renault in zona care sa accepte piesele mele...
AndreiMR
Mda, fiindca singurul scop al reprezentantelor e sa fure clientii. Nu stiu cum de n-au dat faliment pana acum, inseamna ca nu se prea prinde lumea cum sta treaba radmasa.gif Acum serios, pentru 100-200 de euro in aia 3-4 ani cat are garantie masina si faci reviziile la ei, e un risc cam mare sa renunti la ea...e suficient sa pice o piesa mai scumpa si esti deja in gaura. La Clio mi-au schimbat pe garantie alternatorul, o macara de geam si cilindrul de la ambreiaj. Cu tot cu manopera, in mod sigur a fost mai scump decat daca renuntam la garantie si faceam revizia la un service oarecare.

Pe vremea cand aveam Clio, nu de putine ori interventia in reprezentanta era cu doar 20, maxim 30% mai scumpa decat daca o faceam in alta parte. Cu piesele de origine cumparate de la ei. Ma refer la chestii uzuale, gen placute de frane, consumabile...eu am preferat sa dau banii aia in plus si sa stiu ca am masina facuta cum trebuie, cu piese de calitate, n-am avut niciodata probleme si cand am vandut-o era in stare exceptionala.

Cand iei piese din magazine si umbli pe la diverse service-uri pentru reparatii sau intretinerea masinii exista riscul sa ai probleme, si daca vrei sa apelezi la garantia pentru piese sau manopera te plimba de la unii la altii pana ti se acreste. Plus ca daca e vorba de piese care tin masina imobilizata ramai si fara ea pana se lamureste problema...
bonzai
QUOTE(krusher @ 25 Nov 2016, 10:37)
Romanism e sa stii ca esti furat si sa intorci si buzunaru celalalt. Normal ca renunti la garantie stiind ca in 99% din cazuri oricum nu te ajuta la nimic decat sa le dai aproape triplu pe o revizie.
*



Adevarul ca in Germania e plin de nemti care schimba uleiul la Kadjar in fata casei si refuza sa fie furati de reprezentante. Noi fraieri.
krusher
E acelasi lucru si cu Casco eu 10 ani nu am avut la megane casco deci am economisit 10k euro la revizie la fel ~150E pe an * 10 = 1500E deci un 11.5k in 10 ani; doar daca o faceam dauna totala si asta in primii 3 ani imi scoteam banii astia.
Deci fiecare isi asuma riscul cum vrea.
Si da scopul reprezentantelor e sa fure clientii sau asa lasa de inteles; am avut o problema la o macara la megane la autocobalcescu mi-au cerut 1100 ron sa o repare la un service normal a fost 250ron.
reddog76
Si inca un argument ca asa mari sau mici cum sunt reviziile Renault, buni sau rai cum sunt dealer-ii Renault, insa partea de Customer Care (si aici nu vorbesc de Vocea Clientului din Romania) este una foarte buna. Si am sa va dau exemple clare.

La Megan-ul 2 pe care l-am avut din Ianuarie 2009 pana ianuarie 2012, era bine stiuta problema manerelor de la portierele masinii, manare care dupa cateva luni incepeau sa scorojeasca, sa se zgarie si sa se duca vopseaua de pe ele. Era o problem ultra si mega cunoscuta. In iarna lui 2011, cand a venit prima zapada si primul inghet, oglinda stanga s-a defectat si nu se mai degivra.
M-am dus la Meridian Vest, masina avand 4 ani garantie si le-am zis sa imi schimbe oglinda si cu ocazia asta, sa imi schimbe si manarele, totul pe garantie. Ei stiau de problema cu manarele. Au trimis dosarul la Renault Romania, si acolo, au aprobat oglinda dar nu si manerele, invocand tot felul de motive: ca nu am avut eu grija de ele, ca e uzura normala, ba ca le-am zgariat cu verigheta, bullshit pe fata.
Am facut revenire la Vocea Clientului Romania, cu informatii de pe Internet in care se vedea clar ca e problema generalizata, si cu exemple clare de clienti din Romania, carora li se schimbasera manarele pe garantie. Mi-au dat cu flit si aici. Eu banuiam de ce. Masina era in leasing pe firma, si stiau ca nu puteam sa ma adresez Protectiei Consumatorului, deoarece ei apara doar interesele persoanelor fizice.
In atare conditii am scris celor de la Renault Franta. In 3 zile, chiar in seara de Craciun, m-a sunat acelasi tip de la Vocea Clientului Romania, cu care vorbisem inainte, si care imi respinsese cererea, si m-a aburit ca au reanalizat ei cazul, ca s-au mai gandit, si ca mi le inlocuiesc pe garantie, dar ca o sa platesc eu manopera. L-am lasat sa vorbeasca si apoi i-am explicat politicos ca "mananca rahat" si mi-a recunoscut pana la urma ca a primit ordin clar de la cei din Franta sa mi se schimbe imediat manarele pe garantie. Si mi le-au schimbat cei de la Meridian Vest, pe garantie, fara sa platesc manopera, asa cum vroia sa ma prosteaca tipul.


Exemplul doi, este cu Kadjarul. Am scris despre asta aici pe forum si este in legatura cu update-ul de firmware la RLink 2.
E binecunoscuta problema cu compatibilitatea RLINK 2 si Android-ul Lillipop de la Samsung. Ideea este ca versiunea de firmware cu care vine Rlink 2 din fabrica nu asigura suport pentru Bluetooth 4.2, versiune implementata pe Lollipop.
Am scris catre Vocea Clientului ca vreau sa mi se faca upgrade de firmware, stiind ca problema incepuse sa fie rezolvata prin alte tari gen UK, Belgia, Spania, incepand cu mai 2016.
Mi s-a raspuns ca inca nu au o versiune de firmware, ca este inca in teste si ca prin iulie e posibil sa apara si in Romania. Am asteptat iulie. Iar le-am dat reminder, iar mi-au dat cu flit.
Am scris din nou la Renault Franta. Asta se intampla vineri. A doua zi, aceeasi persoana de la Vocea Clientului, care imi spusese anterior ca nu e posibil, imi trimite mail spunadu-mi ca voi fi contactat curand de cei de la Serus, de unde am luat masina, ca sa fiu programat la upgrade de software pentru Rlink 2. Luni m-au sunat cei de la Serus, si m-am programat peste 2 saptamani la ei (urma sa plec in concediu) si mi-au facut upgrade-ul.

Concluzia, daca prin absurd, apar probleme in timpul garantiei, sau dupa revizii, sau e ceva ce dealer-ii nu pot sau nu vor sa rezolve, escaladati cu incredere catre Renault Franta.
krusher
Adevarul e ca tu catigi cat un neamt ~100k pe an. Noi fraieri.
ssilviu
Powerbox, oameni care renunta la garantie pentru 140 lei ... deja Kadjarul asta a devenit un Megane Manager.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.