Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan Electric
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Andrei C.
Știu că de ceva vreme exista cel puțin un Logan electric operațional dar acum am dat peste:
http://www.promotor.ro/masini-noi/news/log...de-lei-15862170
http://primemotors.eu/wp-content/uploads/2...e-EV-RO-Web.pdf

Cică așteaptă comenzi - că nu sunt probleme la omologarea RAR.
Mie îmi sună bine; nu chiar cum ar suna unul electric direct din fabrică, dar...

15000 euro - 11 kWh - 125 km
18000 euro - 22 kWh - 250 km
26000 euro - 45 kWh - 500 km

Bine sunt mai multe neclarități gen model, echipare, prețul mașinii e inclus sau nu etc.
Bwwlan
De fapt, n-ar fi doar 21K? ...parca era ceva eco-bonus de vreo 5K Euro platiti de stat la achizitionarea unei masini electrice.
Andrei C.
Nu știu. Ar fi fain.
argon
LA un calcul simplu, comparativ cu pretul unui Logan chel, ca si asta electric nu poate fi decat chel,la cel mai ieftin Logan electric iti amortizezi investitia in 120.000 km FARA a lua in calcul preul electricitatii. Deci mai mult de 120.000, cu cat nu stiu ca mi lene sa calculez. Iar cum majoritatea romanilor clienti de Logan fac km astia in 10 sau mai multi ani....e o prostie sa-l cumperi si sa fii conditionat de autonomia de 120 km, in locul unuia pe benzina.
yoncv
Eu sunt curios cati clienti (nu neaparat romani) ar da 26 000 de euro pe un Logan, fie el si electric.
Bwwlan
Oare ar renta pentru taxi? huh.gif
VladSoare
Neah, taxiul ca să producă trebuie să meargă minim opt ore pe zi încontinuu, preferabil chiar zece. O mașină care jumătate din timp ar sta în priză ar merge numai în pierdere.
argon
Multe taxiuri sunt pe 3 schimburi, si merg 24/24.
george_scala_2004
QUOTE(Andrei C. @ 28 Oct 2016, 15:00)
Știu că de ceva vreme exista cel puțin un Logan electric operațional dar acum am dat peste:
http://www.promotor.ro/masini-noi/news/log...de-lei-15862170
http://primemotors.eu/wp-content/uploads/2...e-EV-RO-Web.pdf

Cică așteaptă comenzi - că nu sunt probleme la omologarea RAR.
Mie îmi sună bine; nu chiar cum ar suna unul electric direct din fabrică, dar...

15000 euro - 11 kWh - 125 km
18000 euro - 22 kWh - 250 km
26000 euro - 45 kWh - 500 km

Bine sunt mai multe neclarități gen model, echipare, prețul mașinii e inclus sau nu etc.
*



https://www.daciaclub.ro/Stiri-pe-scurt-t19...-p4564468.html#
stolniceanulucian
Un Logan electric este frumos ca idee dar nu este viabil economic pentru momentul actual.
Preturile acelea incalca ideea de baza a Loganului, aceea de masina 'low cost'.
Un Logan Laureate 0.9 GPL este imbatabil la cheltuieli de intertinere si de deplasare.
Si ai mai multe chestii de confort.

MuciX
Pe mine ma mira autonomia aia. Nume mari nu au reusit sa o obtina.
argon
Totul tine de capacitatea bateriei. Tesla are 85KWh, la 690 de cai, asta are jumatate la mult mai putina putere, deci consum mai mic.
bengal
La un pret decent isi gasea clienti,dar problema este autonomia,pe care nici alte case mai mari nu prea i-a dat de cap.
bonzai
QUOTE(Bwwlan @ 28 Oct 2016, 16:05)
De fapt, n-ar fi doar 21K? ...parca era ceva eco-bonus de vreo 5K Euro platiti de stat la achizitionarea unei masini electrice.
*



Nu merge luat cu ecobonusul de 5k pentru ei modifica masina dupa ca este cumparata de la Dacia. Practic ei cumpara masina de la dealer Dacia, scot mai tot de pe ea, baga motorul electric si bateriile, si o vand la clienti dupa o noua vizita la RAR. Din cate am inteles motorul termic si tot ce ramane pe afara ti-l dau tie la cumparare sa faci ce vrei cu el smile.gif
Andrei C.
Înțeleg treaba cu prețul.
Dar dacă prețul prețul final de exploatare ar fi comparabil eu aș prefera modelul electric pentru că îmi place ideea de a nu scoate noxe pe eșapament și a face mai puțin zgomot... Probabil mai tre să evolueze puțin tehnologia pentru a fi mult mai rentabil.

Hai să fac și eu un calcul să văd ce iasă. Faza e că mie nu mi-e clar dacă din prețuri se scade bonusul sau e deja scăzut.

Includ și TVA.
Varianta cu autonomie
- 125 km (E1): 18000 euro - 5000 euro (bonus de la stat) = 13000 euro
- 250 km (E2): 21600 euro - 5000 euro (bonus de la stat) = 16600 euro
- 500 km (E3): 31200 euro - 5000 euro (bonus de la stat) = 26200 euro
Varianta benzina 6.950 euro

Calculez cu 6 lei / 100 km consum la electric și cu 5,9 l / 100 km (consumul mixt listat de producător) la preț de 5,2 lei/litru deci 30,68 lei / 100 km.
Un euro = 4,5 lei deci
- electric 1,(3) euro / 100 km
- benzina 6,81(7) euro / 100 km

Acumulatorii ar fi testați la 9000 de cicluri de reîncărcare. Aia inseamna cifre astronomice gen 1 125 000 km (E1), 2 250 000 km (E2), 4 500 000 km (E3).

Să calculăm pentru șoferi ce fac 15000 km pe an (T1) si pentru șoferi ce fac 30000 km pe an (T2). Nu știu cât ar merge un taximetrist, dar dacă se încarcă in 20-30 minute poate ar funcționa și ca taxi.

CODE
                                                     1 an T1           3 ani T1            8 ani T1
                                                    6 luni T2       1 an, 6 luni T2        4 ani T2           1 125 000 km           2 250 000 km          4 500 000 km
                               Bani achiziție  |  După 15 000 km   |  După 45 000 km  |  După 120 000 km  | Km epuizare acum. E1 | Km epuizare acum. E2 | Km epuizare acum. E3
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Benzină                              6 950      |     7 972,(6)     |      10 018      |    15 131,(3)     |      76700           |  cred că nu are sens să mai calculez
Electric autonomie 125 km (E1)      13 000      |    13 200         |      13 600      |    14 600         |      28000           |
Electric autonomie 250 km (E2)      16 600      |    16 800         |      17 200      |    18 200         |      31600           |
Electric autonomie 500 km (E3)      26 200      |    26 400         |      26 800      |    27 800         |      41200           |

Deci ignorănd faptul ca cea electrică ar trebui să se strice mai greu, variantele electrice încep să fie mai ieftine decăt cea pe benzină după:
x (in km) = DIFERENTA DE PRET INITIAL * 100 / 5,48(4)

CODE

                                   Mai rentabilă decât benzina după        în ani pentru șoferii T1       în ani pentru șoferii T2
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Electric autonomie 125 km (E1)             110 320 km                             7,3 ani                          3,7 ani
Electric autonomie 250 km (E2)             175 966 km                            11,7 ani                          5,9 ani
Electric autonomie 500 km (E3)             351 021 km                            23,4 ani                         11,7 ani

Deci dacă ai răbdare să faci > 350 000 km ieși mai bine la preț și cu o autonomie bunicică la fiecare încărcare.
Bine toate astea sunt aproximații care ignoră condițiile financiare ce se schimbă în timp, prețul întreținerii / asigurărilor / impozitelor etc. care nu se știe cât vor fi chiar. Se zvonește de ex. că reparațiile/reviziile ar fi mai ieftine deoarece sunt mai puține piese în mișcare...

Să mă corectați dacă am greșit. Așa orientativ e interesant de știut pentru următoarea achiziție smile.gif.

<span class='edit'>31 Oct 2016, 13:08:</span>
Și bonusul de 5000 euro pare că pică... Păcat, aici vor avea avantaj atunci cele ce sunt electrice din fabrică. Să zicem că nu recuperezi nimic din prețul componentelor ce le scot din mașina originală că nu știu cât ar fi alea...

Noile cifre ar fi așa atunci:

CODE
                                                     1 an T1           3 ani T1            8 ani T1
                                                    6 luni T2       1 an, 6 luni T2        4 ani T2           1 125 000 km           2 250 000 km          4 500 000 km
                               Bani achiziție  |  După 15 000 km   |  După 45 000 km  |  După 120 000 km  | Km epuizare acum. E1 | Km epuizare acum. E2 | Km epuizare acum. E3
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Benzină                              6 950      |     7 972,(6)     |      10 018      |    15 131,(3)     |      76700           |  cred că nu are sens să mai calculez
Electric autonomie 125 km (E1)      18 000      |    18 200         |      18 600      |    19 600         |      33000           |
Electric autonomie 250 km (E2)      21 600      |    21 800         |      22 200      |    23 200         |      36600           |
Electric autonomie 500 km (E3)      31 200      |    31 400         |      31 800      |    32 800         |      46200           |


CODE
                                   Mai rentabilă decât benzina după        în ani pentru șoferii T1       în ani pentru șoferii T2
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Electric autonomie 125 km (E1)             201 495 km                            13,4 ani                          6,7 ani
Electric autonomie 250 km (E2)             267 140 km                            17,8 ani                          8,9 ani
Electric autonomie 500 km (E3)             442 195 km                            29,4 ani                         14,7 ani


Dacă pică cei 5000 bonus e că ajungi cam la prețul unui Tesla Model 3 pentru varianta cu 500 km autonomie... Parcă mai mult mi-ar place un Tesla atunci. Dar variantele mai ieftine E1 sau E2 tot rămân interesante.

<span class='edit'>31 Oct 2016, 13:13:</span>
Deci dacă l-ar echipa direct din fabrică și s-ar primi bonusul ar merita cât-de-cât și dpdv economic, nu doar ca poluare.
bucatzel
QUOTE(bonzai @ 31 Oct 2016, 12:39)
Nu merge luat cu ecobonusul de 5k pentru ei modifica masina dupa ca este cumparata de la Dacia.
*




QUOTE(Andrei C. @ 31 Oct 2016, 12:58)
îmi place ideea de a nu scoate noxe pe eșapament
*


Si termocentralele scot numai parfum de roze...
Andrei C.
La înverzirea termocentralelor se mai poate lucra. Oricum la noi în țară nu sunt sursa aproape unică de energie ca în alte părți. Noi avem și o parte mare din energii regenerabile (mult hidro și în creștere solar). E o pagină a enelului undeva parcă ce dă în timp real procentul din energia generată a fiecărui tip de energie.

Pe lângă asta randamentul termocentralelor e mult mai mare decât cel al motorului actual al mașinilor. Deci termocentrală + mașină electrică tot emite mai puțin decât o mașină convențională.

Și pentru mine mai contează și că eșapamentul stă aproape de nasul tuturor pe când termocentrala de multe ori e mai departe sau cel puțin coșul e mai la înălțime.

Mai este și avantajul că mașinile electrice se pot pune la încărcat în timpul nopții când este surpra-poducție în rețea deoarece centralele existente au o anumită inerție și nu îsi scad producția imediat ce dispare consumul; curentul respectiv oricum se genera chiar dacă nu încărca mașini înainte.

Chiar le-am scris celor de la prime motors și printre altele mi-au răspuns:

QUOTE
Va fi disponibil in curand formularul pentru comanda precum si optiunile disponibile pentru modelul Logan pe site ul www.primemotors.eu


Fain biggrin.gif.
dizzy
Daca te tine sa te lupti cu autoritatile pentru inmatriculare, RAR,etc, pretul unei conversii decente este pe la 10.000 EURO.
Deci ai putea lua aproximativ orice coaja de masina si cu 10.000 o electrifici.
Sa zicem o masina de 2000 EURO, chiar si un Logan de 2000 EURO si apoi il faci electric cu 10.000
Total 12.000.
Nu ai nevoie de autonomie mai mare de 100 km pt uzul zilnic in oras.

Legat de ecologie, sunt multe de discutat. Productia benzinei polueaza, transportul ei la fel.
Dar si productia bateriei polueaza si reciclarea ei...
Productia energiei electrice polueaza, cam totul polueaza, mai putin mersul pe jos. Care si ala polueaza ca tocesti talpa la pantofi

Eu mi-as lua o electrica de zi cu zi si o bunaciune de epoca cu motor de 7,0 pentru iesit la sosea, ceva gen Mustang, Camaro, Cadillac, eventual un Datsun 240Z
Andrei C.
Să știi că m-am gândit și la asta - să găsesc o firmă ce se ocupă de asta și să îmi transforme loganul actual în unul electric. Dar parcă nu aș risca să dau 10000 euro și peste câțiva ani să cedeze apoi alte piese care au deja 6 ani vechime...

31 Oct 2016, 13:55:
Ca să mergi pe jos mănânci și hamburgheri. Producția lor poluează de asemenea. smile.gif

Da, e greu să estimezi totul corect legat de poluare. Mai ales fără a ști toate detaliile. Contează și dacă e poluare mai nasoală (care ține mai mult) sau nu.
bonzai
KM dati de ei drept autonomie cred ca ar trebui pusi cu o mare steluta. Sunt NEDC, i-a masurat cineva independent? Nu de alta dar din experienta altor producatori mai mari 125 declarati pot sa devina max 60-70 reali.
Recuperare energie la franare avem? In oras conteaza.
Reviziile si garantiile unde le facem in tara? Ca la Bucuresti nu ajungem din multe zone cu acea autonomie.
Ideea este buna zic eu, dar trebuie legata de cineva mai "mare". Macar un dealer national, daca nu un producator.
Andrei C.
QUOTE
Varianta de 18000 Euro are o autonomie de 250 km conform normelor europene de certificare a consumului electric in domeniul automotive.

Ceilalți producători foloseau aceleași norme?

Nu știu legat de restul dar ar fi fain să afișeze toate aceste informații direct pe site. Le trimit un link la topic ca să vadă ce mai vrea să știe lumea.
Ar fi fain să se alieze cumva cu Dacia; dacă nu la fabrică direct eventual pe partea de revizii/garanție/distribuție și ce mai e nevoie la un produs mai de anvergură. Și să ia mașini din fabrică direct fără piesele de care nu au nevoie ei (în caz că nu o fac deja) etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.