Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane 4 Sedan - Sce 115 cp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
MrA
Salut,

Ma interesa un Megane 4 Sedan pe benzina (avand in vedere ca masina din semnatura are deja 11 ani).
Sesizez insa ca singura varianta e motorul Sce 115 cp cu cea mai inalta echipare "ZEN". (ar fi fost minunat sa fi fost si optiunea de echipare INTENS pe benzina).

Cei de la Meridian sustin ca nu se pune problema lansarii altor motoare pe benzina prea curand (minim 1 an - asta DACA se va pune problema - cica).


Actualmente am un Megane 2 1.6. V. De la sine inteles - relativ lenesa.

Inteleg ca singura diferenta certa intre Sce 115 cp si 1.6 V de pe M2 e distributia pe lant.
Totodata am inteles ca motorul a fost echipat si pe Nissan in trecut si au avut ceva probleme.
Stie cineva ceva de aceste asa zise "probleme" sau daca se mai aplica in cazul M4 ?


Meridian sustine ca ar fi alte rapoarte cutie de viteze-motor etc etc etc si ca ar fi mai sprinten M4 comparat cu M2 1.6. Este vreun in adevar in afirmatia asta sau este acelasi tort dar cu alta glazura ? (n-au la testdrive Sce).

Nu sunt interesat sa fie "masina sport" dar cautam macar un mic plus de putere (si neaparat fiabila).
Diesel nu cred ca merita sa imi cumpar dat fiind ca fac un nr relativ mic de km / an.









2069
cati km faci pe an?
mircea_aq
Lasand la o parte parerile dealer-ului care e interesat in primul rand sa vanda, in 2016 e absurd sa iei masina noua cu aspirat de 1.6 care dezvolta 120-130nm in plaja de turatie 2000-3000 rpm acolo unde il exploatezi in majoritatea timpului.
MrA
"cati km faci pe an?"

In jur de 10-15 mii.
ssilviu
Ce are Megane-ul actual?
MrA
4 fulii defazoare schimbate alaturi de distributie (in 96k km!! pana sa schimb si electrovalva), bielete,capete de bara, bascule cu bucsi (toate articulatiile) noi noute (2015-2016), flansa alternator, tampoane, bobine, etc. etc. etc. (am un dosar din 2006 pana in prezent cu un maldar de facturi).
E o masina care a cumulat deja ceva ani si desi am avut o grija extrema de ea (si mecanic si estetic) totusi se simte.

E mai mult dorinta unei schimbari in privinta asta - deci subiectiv - si cu ocazia asta sper sa stau linistit macar 2-4 ani (sa schimb doar consumabile).

P.S. Asadar stie cineva ceva de motorul Sce pt. M4 ?
ssilviu
Pai daca ai reparat-o, inseamna ca o sa te tina 4 ani atunci fara probleme. Eu am 1.6 sce pe Dooker si 1.6 16v pe Megane. Motoarele sunt complet diferite ca piese componente, iar cel de Nissan este mai silentios, mai putin lipsit de vibratii, face casa mai buna cu ambreiajul. Si are si ceva cuplu mai bun. Start stopul e fain si el. E luat in februarie si am deja 40.000 km pe el, merge bine, cu exceptia faptului ca la rece la prima pornire uneori variaza ralantiul.

Dar na, in final, sunt oarecum motoare similare, nu as da 15.000 de euro pe o masina cu un motor extrem de similar doar pentru ca e mai noua. Sunt banii tai, dar daca tot faci un efort financiar, poate voiai sa ai si tu un upgrade semnificativ: adica mai multe dotari, putere, performante .. din astea.
Haustrum
Asa zic si eu.
Daca ai tinut masina veche atat de mult, probabil ca la fel va face si cu urmatoarea, si atunci merita sa-ti iei ceva cu un motor mai bun, cu ceva dotari.
O masina configurata gresit nu-ti va aduce bucurie decat pe termen scurt.
argon
QUOTE(MrA @ 21 Oct 2016, 01:34)
Meridian sustine ca ar fi alte rapoarte cutie de viteze-motor etc etc etc si ca ar fi mai sprinten M4 comparat cu M2 1.6. Este vreun in adevar in afirmatia asta sau este acelasi tort dar cu alta glazura ?
*



Daca ai megane 2, stii ca cutia e foarte scurta si ai 4000 rpm la viteza legala de autostrada, daca la M4 sunt alte rapoarte...sa fie chipurile mai sprintena..cutia e si mai scurta...Dar vorbesc aia prostii, si de fapt cutia e mai lunga, si masina e mai lenesa decat m2 1.6 16v, si toti cei care au facut drivetest au confirmat ca lesinata tare..

COncluzia, ori ti meganeul 2 ori iei un motor din mileniul asta, daca tot e masina noua, nu antichitati ambalate frumos.
MrA
Nu pot spune ca nu sunt de acord cu voi dar ce alte variante sunt ?
Sunt putin in ceata sincer sa fiu si nici cunostiintele mele "tehnice" nu ma ajuta prea mult.
Pe benzina momentan asta e singurul motor.

Ipotetizand ca undeva candva vor baga si un 1.2 Tce pe sedan, stiu ca are cuplu mai mare si consum mai mic. (ideala pentru oras inteleg).
Despre fiabilitate nu stiu nimic iar despre puterea motorului in eventuale urcari la munte cu masina incarcata (4 persoane + bagaje) sau pe autostrada in depasiri la viteze mari nu m-am lamurit deloc.

Am tot citit si in teorie, generalizand, 50% sustin ca e foarte bun in ceea ce priveste depasirile si chiar si in sarcina in urcari etc. iar ceilalti 50% fix opusul smile.gif)

---

Nu am avut niciodata o masina pe motorina. Explicati-mi va rog cum vine asta:

sce 115 cp : 1-100 km/h in 11.8 secunde iar:
dci Energy dCi 110: 1-100 km/h in 11.6 secunde

aproape identic ca timp se atingere a 100 km/h dar cuplul la sce 115 este de 156 iar la dci 260...

Cum nu stiu atat de multa mecanica inteleg ca desi dci-ul ma baga in scaun si merge la turatie mai joasa va ajunge la 100 de km / h in acelasi timp cu sce-ul ?!
Nu ma prind..
---

Merita sa fac un efort de aprox. 2500 EUR la achizitie (dci 110) + intretinere mai scumpa (inclusiv distributia pe curea) pentru 15 mii km/an ?
Haustrum
Nu stiu ce configuratii sunt la sedan, dar nu cred ca in 2500 de euro primesti doar motorul, in mod sigur ai si alt nivel de echipare.
La 15 mii pe an, esti chiar la limita in ceea ce priveste costurile. Dar eu nu cred ca lucrurile trebuie privite asa - la diesel ai alt feeling, masina se misca altfel, cuplul mare o face mult mai usor de folosit, motorul pare in permanenta relaxat, practic ai o masina cu totul diferita fata de 1.6-le ala, chiar sc timpii de accelerare 0-100 sunt similari.

E pacat sa-ti cumperi masina noua si sa o configurezi prost. In scurt timp vei regreta si o sa-i cauti motiv sa scapi de ea. Eu asa am patit cu Clio, l-am luat chel si cu un motor slab, iar acum imi pare rau. Nu ca nu iti faci treaba cu masina, dar parca mi se pare ca diferenta de bani pt ceva mai bun era meritata.
argon
QUOTE(MrA @ 22 Oct 2016, 01:04)
Explicati-mi va rog cum vine asta:

sce 115 cp : 1-100 km/h in 11.8 secunde iar:
dci Energy dCi 110: 1-100 km/h in 11.6 secunde

aproape identic ca timp se atingere a 100 km/h dar cuplul la sce 115 este de 156 iar la dci 260...
*



Daca nu ai avut diesel, condu-l si mai vorbim, ca sa vezi ce inseamna cuplul. Puterea nu inseamna nimic in condusul de zi cu zi, iar la sce ca sa beneficiezi de puterea aia trebuie sa mergi la 6000 rpm, si ca sa se miste masina ca dci-ul, consumul va fi dublu.

Personal iti recomand dci 130, cu 340 Nm, o sa zici ce fraier am fost ca am condus benzina pana acum , n'o sa mai vrei veci pocnitori gen 1.6 aspirat.
papa_mulo
Cele doua motoare au cutii diferite si ca numar de trepte dar si ca rapoarte ale fiecarei trepte. Nu are rost sa faci comparatii cu zecimi de secunda, problema e complexa si mai greu de inteles daca zici ca nu ai cunostinte tehnice prea multe. Totul e de la rapoartele treptelor de viteza...teoretic din aceste rapoarte poti sa faci masina de 110-115 cai sa atinga suta si in 7 secunde sa zicem cu primele 4-5 trepte foarte scurte si cu diferente mici intre ele, dar ar fi obositoare in utilizare si cu consum mai mare si viteza maxima mult mai mica.
Asa cum s-a zis deja, cel mai bine e sa testezi, sa simti tu.

Ps: si nu te mai uita in gura celor care zic ca in anumite conditii un benzinar aspirat se misca mai bine decat un benzinar turbo, vorbesc prostii grave, probabil spun ce cred ei sau ce au auzit de la altii, nu realitati.
argon
QUOTE(papa_mulo @ 22 Oct 2016, 10:07)
...teoretic din aceste rapoarte poti sa faci masina de 110-115 cai sa atinga suta si in 7 secunde sa zicem cu primele 4-5 trepte foarte scurte si cu diferente mici intre ele,
*



Timpul in care atingi suta e strict legat de masa masinii si puterea motorului, daca faci cum spui tu...cu trepte apropiate si foarte scurte, atingi suta in 15 secunde. Vezi cutiile cvt, ca sa intelegi mai bine, niciodata nu va atinge un motor de 115 cai suta sub 11.5 secunde..indiferent de rapoarte...pe la 7s ajunge doar daca masina pe care este pus are 600 kg.
ssilviu
QUOTE(argon @ 22 Oct 2016, 10:11)
niciodata nu va atinge un motor de 115 cai suta sub 11.5 secunde..indiferent de rapoarte...


Megane 2 avea 11 suta la 115 cai wink.gif

Insa ce zice dealerul in final, bate campii. 11.8 e mai mult decat 11 secunde. Deci vei cumpara o masina mai lenta.

In ceea ce priveste caii versus putere, daca stii sa conduci, performanta absoluta e data doar de caii putere. Daca nu stii sa conduci, iei varianta cu cuplu mai mult. Dar daca nu stii sa conduci, tot timpul vei fi depasit pe drum de masini cu puteri mai mici dar soferi mai competenti.

Deci, eu zic ca poti lua in considerare nu doar achizitionarea unei masini noi dar si o educatia mai buna a ta ca sofer sa stii sa exploatezi cum trebuie un motor. Si poti ajunge sa castigi mai mult.

In plus, uite inca o varianta: fa-ti un chip la motorul actual. Poti ajunge spre 125 CP si cuplu un pic mai bun. Si poate de la 11 la suta scazi undeva pe la 10.5. De la 10.5 la 11,8 deja e ceva diferenta.
papa_mulo
QUOTE(argon @ 22 Oct 2016, 10:11)
Timpul in care atingi suta e strict legat de masa masinii si puterea motorului, daca faci cum spui tu...cu trepte apropiate si foarte scurte, atingi suta in 15 secunde. Vezi cutiile cvt, ca sa intelegi mai bine, niciodata nu va atinge un motor de 115 cai suta sub 11.5 secunde..indiferent de rapoarte...pe la 7s ajunge doar daca masina pe care este pus are 600 kg.
*



O treapta scurta e aia care are nevoie de f putin timp ca sa duci masina in turatie maxima. Daca iei o cutie de la orice masina, vezi cate turatii scade la fiecare schimbare de treapta si apoi inlocuiesti pinioanele de la treapta 2 in sus astfel incat sa injumatatesti sa zicem numarul de turatii scazute la ficare schimbare de treapta, o sa rezulte o masina care o sa prinda suta mult mai repede, dar probabil in treapta 5 in loc de 3 cum e pe la cutiile normale. Nu stiu daca ajungi la 6,7 sau 8 secunde, ideea e ca asa se imbunatateste sprintul semnificativ...doar ca aia o sa fie masina de liniute cu consum mare si cu care nu ai ce sa faci pe autostrada. De aceea in motorsport e foarte important sa gasesti compromisul cel mai bun pt rapoartele treptelor in functie de circuitul pe care se evolueaza.
argon
QUOTE(ssilviu @ 22 Oct 2016, 10:22)


In plus, uite inca o varianta: fa-ti un chip la motorul actual. Poti ajunge spre 125 CP si cuplu un pic mai bun. Si poate de la 11 la suta scazi undeva pe la 10.5. De la 10.5 la 11,8 deja e ceva diferenta.
*



Ai uitat sa zici de GPL..
ssilviu
Bine si in discutie conteaza foarte mult si ce nivel de echipare ai acum pe Megane. Ca daca ai un expression/privilege, un Megane 4 nu iti ofera prea multe in plus. Daca vii dupa o chelitura de authentique cum avea argon, atunci incepi sa ai cateva lucruri interesante in plus care sa te faca sa vrei un upgrade.
MrA
privilege am acum. prima versiune, fara facelift.
Andy_ACS
Parerea mea: Masina actuala e destul de veche, probabil te-ai plictisit de ea, e OK sa o schimbi daca iti permiti.
Variante de masini noi sunt multe, mie mi se pare o varianta interesanta noul Opel Astra 1.4 turbo benzina de 125 sau 150 de cai. Are pret bun, are performante si consum bune.
Daca te-ai hotarat sa ramai fidel marcii Renault si vrei M4, eu te-as sfatui sa faci un efort in plus sa iei 1.6dci 130.
Vad ca ai pastrat actuala masina 10 ani, deci iti fac un calcul pe urmatoirii 10 ani smile.gif
Data:
SCE:http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=26377
DCI:http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=26383
Conform specificatiilor oficiale diferenta de consum mediu este 6.3-4=2.3. Dar in traficul real ma astept la un 3l/100, deci cam 3.4E/100km economie.
daca zici ca faci 10-15 mii pe an, hai sa luam 12500 ca medie, in 10 ani faci 125000km.
Deci economia totala este de 4250E.
Diferenta de pret intre motorizari e de aprox 3000E.
O sa ai costuri putin mai mari la dci la revizii si la Casco (daca faci).
Deci ma astept ca una peste alta sa iesi cam la fel.
Avantajul major la dci este ca e mai puternic si mai placut de condus.
Un alt avantaj este ca la revanzare peste 10 ani ma astept sa iei mai multi bani pe un dci cu 125000km decat pe un sce cu 125000km.
Sfatul meu - mergi pe dci 130.
argon
Clar, ala e motor adevărat, sau astra j benzina turbo, consum excelent, si am impresia ca e mai mașină ca M4 Sedan. Fara țiganii gen megane 1.6 cu gpl.
ssilviu
QUOTE(MrA @ 23 Oct 2016, 00:38)
privilege am acum. prima versiune, fara facelift.
*



Faceliftul a aparut in toamna lui 2005. Cum ai tu Megane din 2006, fara facelift?

QUOTE(Andy_ACS @ 23 Oct 2016, 01:32)
daca zici ca faci 10-15 mii pe an, hai sa luam 12500 ca medie, in 10 ani faci 125000km.
Deci economia totala este de 4250E.
Diferenta de pret intre motorizari e de aprox 3000E.


Daca te uiti la costuri, atunci pui SCE-ul pe GPl. Si aia 3.5E nu ii pierzi la SCE ci ii castigi. Deci o sa ai economie totala de 7250 de euro in 10 ani. Peste 10 ani probabil iei 3000 de euro pe benzinar si 4250 pe diesel. Deci ai 6000 de euro diferenta totala.

Si chiar si asa. Sa dai 20.000 de euro pentru suta in 10.5 secunde, cat ar obtine daca ar face si un chip tuning la masina actuala ... E usor sa ii spui altuia ce sa faca cu banii lui. Dar tu ai da 20.000 de euro in loc de 150 de euro pentru aceleasi performante?

Eu unul nu as lua 1.6 dci din principiu, 10.5 pana la suta la un motor de 130 de cai e enorm si rusinos. E mai lent cu O SECUNDA intreaga fata de Megane 2 1.9 dci care avea si 10 cai in minus. Sa platesc bani in plus pentru o involutie?

O varianta interesanta de luat in calcul ar putea fi Clio 4 facelift 1.2 EDC. Ai suta in 9.2 secunde, cutie automata, un Intense costa doar vreo 14.000 de euro. Faruri cu LED misto, clima, navi and so on.
75AIM
Ce o tot dati cu fiabilitatea Megane 2 ?am avut 1.5 dci luat la 25k de km si l-am tinut vreo 4 ani in care am schimbat la piese de inebunisem,le iau asa?alternator,compresor clima,RCD bucse punte spate,bielete,flanse la nici 30 de km,bascule si bomboana de pe coliva...Injectoare si pompa reconditionate apoi bucsa la caseta si bucse la cadru pe fata,amortizoare fata...astea pana in 130k de km.Urma ambreiajul dar l-am lasat pe altul sa-l faca ca eu ma saturasem.
Ce tot laudati aici dieselul de 1.5 dci ca atinge nu stiu ce suta in 11s....uitati-va numai la motor sa vedeti cum va ranjeste para de amorsare principalul motiv de tras aer pe instalatie si desamorsare peste noapte apoi pompa la pornire freaca pe uscat si iaca apare spanul ce ucide injectoarele.1.6 dci este cu pompa electrica si dispare cauza desamorsarii la pornire dar deja pretul masinii cu motorul asta creste considerabil unde intra in competitie cu japonezele gen Honda Accord,Toyota Corolla ,Octavia cu 1.6 tdi....fiecare gandeste si decide singur dar de 1.5 dci cu para de amorsare fugiti baieti.
ssilviu
Pai daca luam in calcul fiabilitatea, generatiile noi de la Renault sunt de evitat.

Megane 2 a fost un model revolutionar, cu multe chestii noi in plus fata de generatia precedenta. Laguna 2 la fel. Ambele dezastru la fiabiltitate. Mai ales la versiunea non facelift.

Megane 3 a fost un Megane 2 cu alt design, deja fiabilitatea a fost excelenta. Laguna 3 la fel.

Megane 4 din nou, ca Megane 2, face un pas inainte cu tehnologii noi, multe evolutii and so on. Talisman la fel. Deja sunt semne ca iar au dat de gard cu fiabilitatea.
75AIM
Megane 3 facelift arata binisor chiar ma gandeam sa-l pensionez pe Clio 3 dar nu ma incanta motorul asta gurmand pe benzina de la Nissan,poate ceva 1.4 tce dar am inteles ca nu se pune nici pe Megane 4 asa ca ne uitam si la Toyota Auris,Honda Civic ce vine cu superoferte ca e pe sfarsit de generatie.
RveMO
QUOTE(MrA @ 22 Oct 2016, 00:04)

Nu am avut niciodata o masina pe motorina. Explicati-mi va rog cum vine asta:

sce 115 cp : 1-100 km/h in 11.8 secunde iar:
dci Energy dCi 110: 1-100 km/h in 11.6 secunde

aproape identic ca timp se atingere a 100 km/h dar cuplul la sce 115 este de 156 iar la dci 260...

Cum nu stiu atat de multa mecanica inteleg ca desi dci-ul ma baga in scaun si merge la turatie mai joasa va ajunge la 100 de km / h in acelasi timp cu sce-ul ?!
Nu ma prind..


O sa incerc sa iti explic putin la ce ajuta cuplul ala.

Am condus Megane IV GT cu 1.5 dci EDC si Kadjar 1.5 dci EDC. Diferenta intre ele ca masa e de aproximativ 100 de kilograme. Nu s-a simtit nicio diferenta in dinamica masinii. Accelerau ambele la fel de bine. Testul cu Kadjar a fost la sugestia reprezentantului ca sa vad cum e motorul impreuna cu cutia la o masina mai grea. M-a convins ca un motor pe motorina isi merita banii.

Acum te intreb pe tine care ai acum o masina pe benzina cu motor aspirat. Se simte cand ai portbagajul plin sau cand sunteti mai multi in masina? Eu am un focus II hatch cu 1.6 100 cp si la mine se simte, si se simte foarte tare.

Daca tot iti iei o masina pe care o tii multi ani si ai grija de ea, eu zic sa iei 1.6 dci si eventual cu EDC pentru ca iti face viata mult mai usoara.
Daca vrei sedan cu motor pe benzina si turbina cred ca cea mai buna varianta e focusul de 1 L si 125 cp.
O varianta foarte buna de masina cu motor pe benzina aspirat e Honda Civic cu 1.8 142 cp, sau de ce nu noua Elantra.

ssilviu
QUOTE(RveMO @ 23 Oct 2016, 10:41)
Eu am un focus II hatch cu 1.6 100 cp si la mine se simte, si se simte foarte tare.


Se simte pentru ca nu turezi motorul. Daca stai sa accelerezi un benzinar de la 2000 rpm la 3000 rpm, normal ca merge mai greu decat un diesel de la 2000 la 3000 rpm.

Puterea este o functie data de cuplu, turatie si o constanta. Daca tu ai cuplu mai mare la turatie mai mica, o sa ai acceasi putere ca atunci cand ai cuplu mai mic dar turatie mai mica.

La puteri echivalente, cu benzinarul trebuie sa accelerezi de la 4500 rpm in sus ca sa obtii accelereatie pcare ti-o da un diesel de la 2000 rpm in sus sa zicem. Pentru ca are cuplu mai mic, dar mai multa turatie.
mannick
QUOTE(ssilviu @ 23 Oct 2016, 09:09)

Eu unul nu as lua 1.6 dci din principiu, 10.5 pana la suta la un motor de 130 de cai e enorm si rusinos. E mai lent cu  O SECUNDA intreaga fata de Megane 2 1.9 dci care avea si 10 cai in minus.  Sa platesc bani in plus pentru o involutie?

*



Aluia de 120 de cai ii trebuiau 10.5 sec pana la suta. Al de 131 cai are nevoie de 9.5. Dar are 1.87 l, cuplul mai bine distribuit pe o plaja mai mare de turatii.
Pe de alta parte, 1.6 dci este super economic la consum si impozite, este foarte placut la condus, cred ca e o varianta demna de luat in seama pentru 15k + km pe an.
Pacat ca nu introduc si biturbo-ul de 160cp si pe Megane...
RveMO
QUOTE(ssilviu @ 23 Oct 2016, 10:09)
Se simte pentru ca nu turezi motorul. Daca stai sa accelerezi un benzinar de la 2000 rpm la 3000 rpm, normal ca merge mai greu decat un diesel de la 2000 la 3000 rpm.

Puterea este o functie data de cuplu, turatie si o constanta. Daca tu ai cuplu mai mare la turatie mai mica, o sa ai acceasi putere ca atunci cand ai cuplu mai mic dar turatie mai mica.

La puteri echivalente, cu benzinarul trebuie sa accelerezi de la 4500 rpm in sus ca sa obtii accelereatie pcare ti-o da un diesel de la 2000 rpm in sus sa zicem. Pentru ca are cuplu mai mic, dar mai multa turatie.
*



La benzinar neaspirat si daca o turezi mult, tot simti ca urca mai greu in ture. Cuplul nu o ajuta deloc sa urce in ture atunci cand e incarcata.
Si e placut sa mergi cu un benzinar la 4500 rpm? Care e consumul la turatia respectiva cand e masina plina? Care e zgomotul interior?
75AIM
Cred ca sunt primul pe forumul asta cu 1.6 dci din aug 2013 pe Fluence,nu va imbatati cu apa rece ca nu este cine stie ce racheta,da accelereaza bine comparativ cu 1.5 dci sau 1.6 16V dar are si ceva lag la turbo,da este economic daca il tii pana in 120km/h,da are cuplu si accelereaza bine de pe la 1700 rot/min,da este usor de condus datorita cuplului mare si cel mai important este rafinat,zgomot redus in interior...ca minus la inceput va frige ulei de ma speriasem ca pierde pe undeva era la 100ml la 1k de km la inceput acu vad ca la aprox 3k de km i-am pus numai vreo 150ml,stiu o sa-mi spuna unii ca e normal dar la cat are interv de revizie de 30k de km sigur mai merge 2l de ulei,fiecare decide dupa posibilitati dar imi repet parerea ca nu merita masina asta peste 20k de euro.
ssilviu
Sedanul de 120 de cai are suta in 10 secunde.
http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=10547
Iar ala de 130 de cai are 9.5 cum zici tu. Ideea de baza ramane. E o involutie.

La diesel insa trebuie sa aduceti in discutie si toate dezavantajele, nu doar avantajele: fiabilitate mai mica, revizii mai scumpe, combustibil mai scump, vibratii, zgomot, atentie la tipul de carburant pe care-l pui, baterie mai scumpa, incalzire mai gre iarna, consum ridicat iarna mai ales daca faci trasee scurte prin oras, posibile probleme in viitor in ceea ce priveste poluarea si accesul in anumite orase, cost mai mare de achizitie, casco mai scump, dobanda la leasing mai mare. Cam multe daca ma intrebi pe mine smile.gif

QUOTE(RveMO @ 23 Oct 2016, 11:22)
La benzinar neaspirat si daca o turezi mult, tot simti ca urca mai greu in ture. Cuplul nu o ajuta deloc sa urce in ture atunci cand e incarcata. 
Si e placut sa mergi cu un benzinar la 4500 rpm? Care e consumul la turatia respectiva cand e masina plina? Care e zgomotul interior?
*



Acceleratie e data de HP, nu de cuplu. Da, cuplul e mai mic, dar e compensat de turatie:
user posted image
Benzinarul urca pana la 6500 rpm si compenseaza. De fapt, pentru ca accelereaza la fel dar pe o gama mai larga de turatie, in realitate urca mai usor in ture, pentru ca face mai multe in acelasi timp. Repet, ai un schimbator, foloseste-l fara greata. De la 5500 la 6500 sa vezi tu ce repede sare acul de la turometru wink.gif

Dar nu mergi non stop cu benzinarul la peste 4500 rpm. Mergi cand e nevoie. La fel cum nici la diesel nu faci forje maxime in continuu. Ca si acolo daca ai face forje maxime ai avea consum mare si zgomot interior wink.gif
75AIM
Una e sa mergi la cursa lunga la 2200 rot/min si alta e sa mergi la 4500rot/min,asta asa ca prima diferenta,apoi cum fiabilitate mai mica la diesel?diesel nu inseamna numai esecul de 1.5 dci cu injectie Delphi,apoi zici de turatie,ia sa vad eu daca te lasa inima sa o tii mai mereu peste 5000rot pt. cuplu acolo unde dieselul are 2000rot/min,dieselul modern cu motrina bunade la Rompetrol e silentios ca un benzinar,ce pb. la baterie?alea erau la dieselele vechi fara bujii ce invarteau mult si bine sa porneasca,iarna caldura?are chiar mai repede ca un benzinar ca tocmai are incalzire electrica pana ajunge apa pe la 60 grd .Da apare pb schimbului de filtru de motorina la 30k de km dar nu e o avere.
Dieselul este de cursa lunga,la oras il omori,acolo e benzina aspirata la putere.
ssilviu
Statistic, dieselul este un motor mai putin fiabil. Pentru ca este un motor mai complex, cu mai multe piese si inevitabil sansele sa se strice sunt mult mai mari.


La 4500 rpm pe benzinarul meu ai 145 la ora. La 145 la ora 1.6 dci are spre 3000 rpm, nicidecum 2200. Iar de diesel silentions ca un benzinar radmasa.gif
75AIM
Era mai complex fata de benzina aspirata dar acu fata de turbo benzina se cam echilibreaza treaba.

23 Oct 2016, 10:49:
QUOTE(ssilviu @ 23 Oct 2016, 10:45)
La 4500 rpm pe benzinarul meu ai 145 la ora. La 145 la ora 1.6 dci are spre 3000 rpm, nicidecum 2200.
*


Aici vb de 1.6 aspirat de la Nissan
ssilviu
Tot dezechilibrata ramane. Ai injectoare MULT mai complexe, ai multe piese care vor avea probleme cu funinginea, ai regenerare etc etc.
75AIM
Numai lansa aiurea idei,la motorina buna si mers la turatie nu se strange nici o funingine,regenerare?repet la motorina buna este rara si nici nu o simti cand se produce,scoate-ti din cap ideea ca diesel inseamna 1.5 dci.
Eu la Megane 2 nu curatasem niciodata EGR,diesel inseamna condus in cuplu,incarci turbina inainte de o depasire....e grele.
ssilviu
Daca nu s-ar produce funingine, de ce ar mai fi nevoie de regenerare? De ce ar mai fi nevoie de filtru de particule? Sa eliminam cu totul catalizatorul, ca doar dieselurile moderne scot parfum pe teava de esapament. Grow up wink.gif
75AIM
Nu exagera,FAP inseamna un filtru suplimentar pt. a ajunge la E5 E6...la motorina buna nu prea are ce retine,eu la prima revizie cam la 20k de km aveam incarcare de 5,6 g de ce oare?motorina de la Rompetrol cea scumpa exclusiv.
ssilviu
QUOTE(ssilviu @ 23 Oct 2016, 11:27)
combustibil mai scump



QUOTE(75AIM @ 23 Oct 2016, 11:58)
motorina de la Rompetrol cea scumpa exclusiv.



Ce spuneam wink.gif
mircea_aq
Ceea ce in final se rezuma la confortul in conducere si la cat de relaxat esti pe scaunul respectiv. Va dau din nou acelasi exemplu: se da centura Ploiestiului, ajungi la unul din giratorii, e liber, il parcurgi cu a treia la 40kmh si iesi. Si s-a terminat pentru ca daca vrei sa accelerezi trebuie sa retrogradezi si sa-i scoti supapele prin capota. Daca continui intr-a treia si accelerezi (ceea ce ai face daca ai fi in oras) iti dai seama ca masina de-abia se misca, mai mult de atat, pe banda a doua vor curge masini pe langa tine - masini mergand fara sa forteze - si mare minune sa nu inceapa si cei din spate de pe banda I sa te impinga.
Oricat de zen ti-ai dori sa fii, risti sa ajungi agresat din mai multe parti pentru simplul motiv ca masina ta exploatata intr-un mod relaxat nu poate tine pasul cu traficul.
Solutia e simpla: retrogradeaza si tureaz-o, uite mie nu-mi place sa o turez decat cand depasesc sau o fortez, cand merg calm, am pretentia sa faca fata la 2000-3000 rpm ceea ce un 1.6 aspirat in afara localitatii nu face.

Problema M4 in ceea ce priveste motorizarile vine dintr-o lipsa cronica de investitii in ultimii 6-7 ani dublata de o fisa de produs nefericit intocmita pentru Romania: sa nu ai nicio benzina pe intese de exemplu...

Motorizarile sau lipsa lor e evident un topic important de discutie, iar cel putin la mine e unul din primele trei lucruri pe care le iau in considerare cand ma uit la o masina.

1.5 dci - il stim - principalul atu ramane si azi un consum bun - si cand zic bun e bun si in raport cu concurenta

1.6 dci - e un motor care trage bine - nu stiu daca ar trebui sa ne cramponam de acele 10.5s din fisa tehnica, senzatia e ca trage de sub 10s. Problema lui e strict prin raportare la concurenta si e in zona de consum. Nu stiu cum dar reuseste sa consume mai mult ca un 2.0 de 150 de cai, caruia ii este net inferior ca si performante.

Benzina la noi nu au, 1.6 e pentru a putea afisa un pret de pornire cat mai jos.
ssilviu
Sigur. Confortul si preferinta personala a fiecaruia sunt foarte subiective. Si aici nu merg cuantificate obiectiv.

Insa dezavantajul la benzina apare doar uneori, pentru ca nu tot timpul vrei sa accelerezi maxim, si poate fi surmontat daca schimbi viteza, in schimb la diesel dezavantajele nu dispar si sunt prezente in continuu.
mannick
De ce a ajuns topicul asta diesel vs benzina - un clasic ce nu se va termina niciodata (decat in vreo 10 ani, cand nimeni nu va mai produce diesel)?
Haustrum
Totul a plecat de la ideea ca motorul de 1,6 sce este unul slab si depasit de vremuri, iar, din cate am inteles eu, Renault nu are alta motorizare pe benzina la sedan.
Nu inteleg deloc politica Renault Romania, te forteaza sa te indrepti spre diesel - sunt patit, dc vrei sa cumperi Megane configurat cat de cat ok.

Oricum, strict legat de topic, eu n-as lua sce-ul ala. E obositor sa ai o masina de care sa tragi mereu, sa o urci in ture ca sa poti depasi. Plus ca ai si un consum mai mare.
meg2s
Initiatorul topicului din cate inteleg cerea mai degraba pareri despre fiabilitatea motorului, fie el conceptie veche si putere scazuta, nedorind o "masina sport". Nu stiu multe despre fiabilitaea SCe-ului, dar fiind un motor cu multi ani in spate presupun ca ar fi trebuit sa ajunga la maturitate din punct de vedere al fiabilitatii. Deci o parere (pt. MrA):
- daca nu vrei masina sport, daca nu faci drumuri lungi cu masina plina (sa trebuiasca sa tragi de ea tot timpul) si daca in general esti un ZEN in trafic, poate ca motorul asta e ceea ce ti-ar fi suficient. La intretinere mai scapi si de distributie... Totusi, tine cont ca daca vii de pe Privilege si SCe-ul nu e disponibil in configuratie Intens, e aproape un downgrade (exagerez) - cum s-a mai mentionat pe-aici. E drept, va fi o masina noua - va merge ca o masina noua. Mergi neaparat la un drive test inainte si vezi daca raspunde asteptarilor tale in trafic... (Ai cerut pe renault.ro testdrive cu SCe si-au raspuns ca nu au? Ciudat) Daca te dezamageste, treci la punctele de mai jos.
- daca tii mortis sa iei o benzina si nu esti blocat pe sedan (ca mine - blocat pe sedan) gasesti Tce-ul de 130 la hatch (din nou fara Intens) sau la Estate (disponibil cu Intens) daca ai nevoie de mult spatiu.
- daca trebuie sa fie musai sedan si punctul 1 a picat la drive test (sau la argumentele colegilor de forum), ia Intens daca tot o tii in jur de 10 ani, macar sa-ti faca placere. 1.5-ul dCi nu-i asa de rau cum am vazut mentionat in unele posturi anterioare. Al meu face 180k curand si nu m-am atins de motor, in afara de 2 distributii schimbate. Nu am absolut nimic sa-i reprosez. O intretinere mai ieftina cred ca are 1.6 dCi-ul, scapi de distributie, iar consumul nu cred ca va dezamagi. Oricum va fi de departe sub cel al benzinarului. Eu pe asta voi merge cand va fi cazul - sedan, Intens, 1.6 dCi.
@mircea_aq: ce-i cu povestea aia cu consumul lui 1.6 dci peste 1.9 dci? De unde pana unde? Pana acum toate review-urile pe care le-am vazut erau incurajatoare. Lumineaza-ne si pe noi daca stii mai multe. Arunca un ochi pe topic-ul de consumuri M4...
simon
Adevarul este Renault are de vînzare diesel, diesel si inca ceva, a da, diesel. Daca vrei benzină cauta la altii.

Acum si cu cit ofera Renault la benzina e cu dus-întors. 1.2 turbo 130 e drujba, e consumabila si mănîncă ulei de trebuie schimbat in garantie. Si e forbiden la Megane. Deci am terminat cu el, la gunoi. 1,6 aspirat e pocnitoare, nu e din mileniu, la gunoi si cu el.

Eu am vechiul 1.6 aspirat si merg bine. Imi bag piciorul in el cît e nevoie. Este silențios si fiabil. Pentru cine nu circula zeci de mii de km pe an il gasesc potrivit.

Problema este marketingul idiot pe care il practica Renault. De exemplu, Megane 4 cu pocnitoare pe Intens, plus/minus edc, cred ca-s-ar vinde bine. De ce nu vor frantuzii? Pentru ca au investit in diesel si se apropie sfîrșitul epocii diesel. Sper ca nu gresesc, dar prin '96 cind a aparut Auto Motor si Sport, citeam despre zorii motorului diesel pe autoturisme. Acum se spune ca in maxim 10 ani va dispare.
mihai leu
pai de unde sa stim fiabilitatea?
oricum benzina aspirat = cel putin 100 000 km fara probleme, doar daca ai ghinion, plus ca nu e pe curea ci pe lant, deci uiti de distributie, pe hartie motorul e tanc, in realitate ca si tehnologie e invechit, consuma mult in oras chiar si pentru un benzinar, iar de demaraj nu poate fi vorba, e mai de graba decent- mers in drive test la serus, 3 persoane in el, te rugai de el sa plece chiar si in 4000 ture, merge cu benzina normala de 95, fara a avea pretentii de 99 ca cele turbo
blink.gif
ssilviu
Eu cu Dokkerul 1.6 cu start stop scot consum foarte bun prin Bucuresti. Undeva in jur de 8.
MrA
@ssilviu : l-am luat exact cu o luna inainte sa apara faceliftul. fusese livrata undeva in noiembrie 2005 concret (trebuie sa ma uit pe factura ca sa spun la virgula). oricum a fost printre ultimele inainte de seria "facelift".

Am facut un testdrive si cu un dci 110 cp M4 sedan - varianta ZEN. Intr-adevar trage asa cum ma asteptam si este alta senzatie / tinuta de drum (mai buna). Meridian si Serus se pare ca nu au Sce-ul la testdrive. O sa ma mai interesez ca sa ma lamuresc.

Faptul ca 1.6 v este invechit e o certitudine. Tot la fel de sigur este ca si cuplul lui sau consumul nu se vor compara niciodata cu un dci 110 , 130 etc.
(astazi am facut extraurban 6% - 230 km mers intre 80-120 km/h - 2 persoane in masina - ceea ce nu mi se pare totusi "infiorator").

Caut fiabilitate, cat mai putine dureri de cap si de buzunar, confort si sa nu imi bubuie motorul in cap la 130-140 km/h.

La motorina imi e frica de cele N piese care pot sa pice in special ca masina va fi condusa majoritar in oras, frecata pe distante relativ mici si in trafic tipic de Bucuresti. De consum nu ma ingrijorez atat de tare dat fiind ca maximul meu anual e de 15 mii kilometrii.
Parca deja ma vad periodic dand ture dupa serviciu in jurul bucurestiului ca sa se regenereze filtrul de particule si undeva peste vreo 4-5 ani vreun service sa-mi tranteasca un deviz de N mii euro si povestindu-mi cum rampa de injectie e la pamant sau turbina.
Daca ar fi fost uzata majoritar sau cel putin 50% in afara orasului parca as fi avut mai mult curaj in directia dci. Pe de alta parte poate sunt eu speriat de "bombe" si e o frica nejustificata.


O sa bat putin campii si o sa zic ca as fi fost multumit daca ar fi fost in oferta aceeasi conceptie de motor dar cu un strop de putere in plus, mai putina galagie la turatii mari si pe varianta INTENS.

E o alegere mai grea decat ma gandeam intial.


Selsin
QUOTE(ssilviu @ 23 Oct 2016, 11:27)
Acceleratie e data de HP, nu de cuplu. Da, cuplul e mai mic, dar e compensat de turatie:


Aici cred ca gresesti si de fapt nu cred ci sunt sigur ca gresesti (mai bine zis indici eronat legaturile dintre putere, cuplu, acceleratie si turatie).

Explicatia vine din fizica:

F=m*a -> a=F/m deci acceleratie mare se obtine cand forta este mare (m=ct.).

Cuplul (in fizica moment de rotatie) este marimea fizica care exprima tendinta unei forte de a roti un obiect in jurul unei axe si cum bine stim toti :

Cuplu [Nm] = Forță [N] x brațul forței [m]

In cazul motorului termic marimea cuplului este data de produsul dintre forta ce apasa asupra pistonului si lungimea bratului maneton. La motoarele termice nu poti sa jonglezi asa usor cu bratul maneton (bratul fortei) pentru ca motorul se va dezechilibra dinamic si apar vibratii, oscilatii ... deci ceea ce se poate modifica este forta. De aici rezulta ca la aceeasi capacitate cilindrica, motorul diesel, datorita presiunii mai mari din cilindru, forta ce apasa asupra pistonului este mai mare decat la MOTORUL PE BENZINA deci implicit cuplul este mai mare.

Mai departe, cuplul de la motor se transmite la roata prin intermediul cutiei de viteze.
Cu cat treapta de viteze este mai mare cu atat cuplul este mai mic (forta de tractiune la roata mai mica) de unde rezulta ca la viteze ce tind sa se apropie de cea maxima constructiva acceleratia tinde la zero adica gradul de variere a vitezei in timp tinde la zero.

Tot in fizica se spune ca puterea este energia produsa intr-o unitate de timp. Deci valoarea puterii unui motor este exprimata prin valoarea energiei pe care poate sa o produca in unitatea de timp.

Puterea mecanica este lucrul mecanic produs in unitatea de timp: P=L/t = F*v. Altfel spus, la aceeasi forta, motorul mai puternic va fi cel care va putea deplasa masina cu viteza mai mare deci VITEZA ESTE LEGATA DIRECT DE PUTERE IAR ACCELERATIA ESTE LEGATA DIRECT DE FORTA (CUPLU).
(bine, teoria e mult mai complexa insa asa vad eu o explicatie la modul simplist ).

PS
HP este diferit de CP ca valoare.
simon
QUOTE(MrA @ 24 Oct 2016, 00:28)
... si sa nu imi bubuie motorul in cap la 130-140 km/h.
*


Totusi, la viteza de autostrada parte din zgomot este cel de rulare si cel la vînt, nu provine doar de la motorul aflat la 4000 rot/min la 140km/h. Chiar si 1.2 130, tot cam la aceeasi turatie ar fi.
Pînă la urma de baza rămîne pe unde va merge in majoritatea timpului masina si citi km/an va presta.
Rămîne o absurditate ca Renault da motorasul 1.2 130 la Clio si la Megane nu. Ca sa nu mai vorbim ca la Megane ar fi de bun simț un motor pe benzina de 150cp. Dar nu-i nimic, exista Opel Astra K. 150cp pe benzina, cutie automată clasica. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.