Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane IV GT oscilatie turometru la relanti
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
st3efan
Buna,

Doar ce mi-am cumparat un M4 GT si in acest WE dimineata cand am pornit masina am observat la relanti oscilatii la turometru ~ 200 rpm ( urca si coboara). Acest lucru se intampla si cand opresc masina la stop.Cand motorul este rece aceste oscilatii sunt insotite si de usoare vibratii ce se simt in caroserie, volan, maneta schimbator.Cand motorul este cald sunt prezente doar oscilatiile turometrului iar vibratiile dispar.

Masina are ~ 200 km si am facut doar o singura alimentare de la OMV cu Maxxmotion 100.

Vroiam sa stiu si parerea altor proprietari de GT sau motoare pe benzina cu turbina , daca asa se comporta in regim normal de functionare sau este ceva defect.

Intre timp mi-am facut si programare la service. O sa revin dupa verificare.


Merci,


well
De cand a inceput sa fie mai frig se simte motorul la ralanti. Dupa ce se incalzeste, nu se mai simt vibratiile. Consider aceste vibratii normale si se intalnesc si la alte masini (imo ar trebui la toate). De exemplu si cei cu Mazda3 se plangeau de asa ceva dar acolo oscilatiile erau mai pronuntate.
adrian.gherghin
Salut, aceasi problema o am si eu la a mea. Tot 200 km are doar ca mai are si un zgomot ciudat la motor.
mihai leu
acceasi problema o am si eu dar cu un 1.2 din grupul Wag, la rece oscileaza si are mici intreruperi si cand accelerez lin, nu cumva e injectie directa?, dupa ce se ajunge la temperatura normala nu mai am oscilatii si nici gatuirim, pana acum am pus doar benzina normala de 95
Tilica86
Este ceva normal. Nu va panicati. Asa va face si la 100000 km. Se spune ca ar avea o legatura cu ecologia si consumul redus de carburant la relantiu. RELAX
mikey_mike
Posed un Megane 4 sedan cu motorizare 1.5 dci 110cp.Odata cu lăsarea vremii reci am constatat aceeași variație de turație de la 800-1000rpm dar numai când temperatura ajunge la -2 -5grd.Am schimbat vreo 3 tipuri de motorina de la diverși vânzători OmV, MOL,Rompetrol.Acelasi simptom.
Am fost in service autorizat și am cerut o evaluare a situației.Pe calculator programul spune că nu este nimic în neregula dar variația persista.Apoi dealerul a încercat și alte mașini noi din parc și a constatat că au același simptom.
Deci să înțeleg că toate meganurile au aceasta problema .....este din fabricație sau doar cele fabricate in Turcia au aceasta problema.A mai pățit cineva așa ceva......
Mulțumesc anticipat
tatimeu
da mai ca astea de Turcia au motorul din plastelina iar cele fabricate in Spania au Motorul facut din cele mai curate durabile si rezistente aliaje. OZn nu altceva radmasa.gif
meg2s
@mikey_mike: aceeasi problema semnalata si aici (post #1212):
https://www.reno.ro/Defectiuni-Probleme-sfa...-p4719327.html#
Cand spui ca ai incercat si omv si mol si altii ai pus motorina "de frig" sau normala? Si erai spre gol cu rezervorul cand alimentai? (adica sa nu diluezi o motorina in cealalta...)
Motorul meu are uneori neregularitati la relanti in primele secunde dupa prima pornire la temperaturi negative. Dar cu Evo Diesel Plus ii trece; in general am grija sa trec pe Evo Plus cand se trece pe negativ pentru mai multe zile.
P.S. al meu e de Turcia; prieten cu M2 hatch 1.5 dci aceleasi manifestari; toyota 1.4 D4D - same... As paria ca prin Norvegia, Suedia etc. (adica mult mai frig, dar alti carburanti) n-ai avea problemele astea cu acelasi motor turcesc sad.gif
old_jhon
La 1.6 dCi nu am observat aceste variatii. Cand porneste si e frig sta pe la 1000-1100 rpm si scade la ~800 unde sta in mod normal relanti-ul, in functie de cat de frig e afara, mai repede sau mai incet. In jurul a 0 grade imediat scade de la 1000 la 800. La -15 -20 de grade, iarna trecuta, dupa ce mergeam putin cu ea revenea la turatia normala de relanti.

Motorina bag de la MOL, daia eftina. smile.gif
edi10000
Da' de ce ai impresia ca motorina de Norvegia sau alte tari nordice este mai buna? Din experienta iti spun ca peste tot este aproximativ "the same shit"...
roland
Este mai buna, in sensul ca este aditivata corespunzator.
Diferenta intre cele doua (aia ieftina si aia scumpa) este temperatura la care incepe sa se faca gel. Daca pui motorina care rezista la temperatura mai mica, adica aia scumpa, se va comporta mai bine la temperaturi negative.
meg2s
edi10000 e o discutie foarte lunga asta si nu e locul aici; s-a discutat de cateva ori pe forum. Unii considera ca este doar marketing, altii considera ca e placebo... Atata timp cat eu costat o pornire mai usoara si vibratii reduse dupa pornire etc. (la temperaturi scazute), nu-mi pun problema daca e placebo sau nu si nici nu ma gandesc la faptul ca mi-au luat benzinarii banii din buzunar cu un produs mai scump.
Si da, motorina este mai "buna" nu in Norvegia ci in majoritatea tarilor (pe care le invidiem pentru civilizatie si nivelul de trai) in care se respecta standardele produselor comercializate. (Era stict un exemplu aflat la latitudine mare - adica mai frig decat la noi.)
old_jhon
Conteaza mult si zona din tara, de ex. in Bucuresti am vazut ca motorina ieftina de la MOL are eticheta cu -25 grade, iar la VL tot MOL avea -35 grade.
meg2s
vezi pe site la ei; exista o explicatie pentru asta, ca si eu m-am mirat ceva vreme in urma biggrin.gif
Cand se aprovizioneaza statia de carburanti, cisterna vine cu aceasta informatie de la rafinarie - temperatura minima de utilizare a carburantului din acel transport. Valoarea asta variaza de-a lungul unui sezon, in functie de "loturile" de la rafinarie si in teorie statia trebuie sa updateze acele etichete dupa fiecare cisterna de aprovizionare.
gerula2006
Dimineata am alimentat de la MOL. Initial vroiam sa bag motorina scumpa - eticheta arata - 35 .
Cea ieftina arata -25. Cum temperaturile anuntate sunt in jur de -12 -15 grade, am bagat ieftina.
old_jhon
In manual scrie la diesel in special ca iarna sa ai o cantitate suficienta de motorina pentru a nu aparea vapori de apa din cauza frigului. Intrebarea mea este, cat este suficient? 1/2, 3/4, 1/4?
vvede
Intre 1/4 si 1/2 ca sa fi "on the safe side"
roland
QUOTE(gerula2006 @ 22 Feb 2018, 11:53)
Dimineata am alimentat de la MOL. Initial vroiam sa bag motorina scumpa - eticheta arata - 35 . 
Cea ieftina arata -25. Cum temperaturile anuntate sunt in jur de -12 -15 grade, am bagat ieftina.
*



Chestia e ca nu se intampla treaba brusc, adica la -24 e perfect ok, la -26 e gel.
Astfel, la -15 grade, motorina de -35 se va comporta mai bine decat cea de -25.
Probabil, in jur de 0 sau la valori pozitive nu mai exista diferenta.
gerula2006
Așa e, dar la - 15 sigur nici cea ieftina nu începe să devină gel.
balauru_327
Si motoarele Ford fac asa tot timpul, dar fara vibratii. Si sunt si alte motoare care au oscilatii, dar fara vibratii. Deci daca ai vibratii ori bujiile si ce tine ele au ceva, ori combustibilul are ceva. Cand este vorba de combustibil, eu am observat ca motorul da "semne" ca moare cand cutia este lasata pe liber.
roland
balauru_327, ce rol au bujiile la ralanti (motor cald) in contextul dat de mikey_mike?
balauru_327
Initiatorul acestui topic are un motor pe benzina, si cum este topicul lui am raspuns ca atare.
@mikey_mike nu acuza oscilatii/vibratii ci doar fluctuatii de turatii cat timp este rece afara. Am gresit cu ceva?
roland
Zapacesti omul. Primul post e din 2016, long dead, acum se discuta in alt context, pentru ca @mikey_mike nu a deschis alt topic. Hai sa ii raspundem in context.
exe
Presupuneri care pot influenta negativ. Hai sa dam sfaturi cand avem ceva palpabil.
balauru_327
ai dreptate, mi-a scapat aia
stefandinescu70
QUOTE(st3efan @ 26 Sep 2016, 09:52)
Intre timp mi-am facut si programare la service. O sa revin dupa verificare.
Merci,
*





Cum ai rezolvat problema ???

Sigur este ceva defect ( senzori ) sau slabit gen furtun/teava neetansa turbo , o bujie/bobina dilie ( CHINA ) ? , sau chiar ceva pe circuitul electric / electronic al alternatorului care incarca motorul sacadat cu cuplu . Eu presupun ca ai reglatorul de presiune ( benzina )/pompa de benzina cu probleme si ai flucutiatii de presiune in rampa de injectoare la rece . Pana nu pui un CLIP pe ea nu aflii exact problema

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.