Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Regenerarea filtrului de particule!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Tr90gma
Salut grup am si eu o nelămurire in legătura cu masina. Ea are vreun moment cand își face regenerarea filtrului de particule? Arată ceva in bord ca habar nu am? Megane 3 1,5 dCi 110cp
cj98czh
Isi face regenerare de cate ori are nevoie, dar nu iti afisaza nimic la bord.
Tr90gma
Si pur si simplu se schimba turația motorului sau are vreo chestie după care sa iti dai seama? Si mai am o întrebare eu am navigație pe masina. Daca înlocuiesc cd playerul original cu un Alpine mai funcționează Navigația? Nu ma interesează prea tare bluetooth-ul si comenzile pe volan. Doar Navigația ma interesa. Am un Alpine profi si as vrea sa il montez. Multumesc!!!
Mycroft
Un prieten care lucreaza la centrul Renault de la Titu mi-a spus ca regenerarea FAP se face atunci cand sunt indeplinite doua conditii: temperatura motorului este de peste 80C si motorul merge in regim de peste 2000 rpm.
Nu se aprinde nimic pe bord si nu se poate sesiza din interior atunci cand se produce arderea particulelor.
IancuMIC
Trebuia sa-ti mai spuna ca, de pilda daca esti pe rosu, la carburant nu vei avea regenerare.
De asemeni trebuia sa-ti mai spuna ca daca ajungi in timpul regenerarii la turatia de relanti, se continua procesul inceput.
Mycroft
Poate mi-a spus, e asa o tragedie ca nu am scris?
silvanu96
Pentru TR90gma. Functioneaza si cu Alpine. Vezi ca exista adaptor pentru comenzile de volan. Cateodata parca sunt utile.
roland
QUOTE(andrew2312 @ 25 Sep 2016, 10:02)
Poate mi-a spus, e asa o tragedie ca nu am scris?
*



A vrut sa iti spuna ca ai dat informatie incompleta. Din ce ai spus se intelege ca motorul trebuie sa aiba mereu peste 2000 rpm ceea ce nu e adevarat.

Avand toata informatia e cu totul altceva decat a avea doar o bucata din ea, mai ales ca lipseste o parte importanta.
IancuMIC
Exact.
Roland a inteles perfect sensul postarii mele.
Sfinxul74
QUOTE(Mycroft @ 24 Sep 2016, 11:23)
Un prieten care lucreaza la centrul Renault de la Titu mi-a spus ca regenerarea FAP se face atunci cand sunt indeplinite doua conditii: temperatura motorului este de peste 80C si motorul merge in regim de peste 2000 rpm.
Nu se aprinde nimic pe bord si nu se poate sesiza din interior atunci cand se produce arderea particulelor.
*


Salut!
Am si eu o intrebare - la o diagnoza cu tester CLIP a afisat ca FAP -ul are 12.000 de regenerari esuate, iar depunerile dr funingine sunt de 9 gr. Este posibil sa aiba asa multe esuari de regenerare? Cate grame maxim accepta FAP fara a avea probleme?
Merci!
solidconvert
9 gr nu sunt multe... la mine la gt spre exemplu, sambata dimineata aveam 19 gr. si cand am ajuns la Ploiesti aveam 2 gr. Am avut si 38 gr. stranse in fap dupa o perioada de vreo 4 luni numai de oras cand probabil nu a apucat sa si faca regenerarea niciodata complet.
Silviu881
Salut.
La mine dupa 2-3 luni de oras si iarna, la prima iesire din oras mai serioasa, dupa ce am mers 2-3 min cu 110, a inceput sa sune toba foarte sport, mai ales daca coboram sub 2000 de ture. Dupa aprox 20-25 de min de mers peste 2000 ture, sunetul de toba a inceput incet incet sa dispara. Acum totul pare a fi ok. Cred ca a fost o regenerare, dar martor in bord nu am avut.

Este posibil sa am dreptate si sa fi foat o regenerare?
roland
Da
petree
Petru regenerare: mers pe DN viteza 4, pilot la 72, 1900 de ture.
Probat de mine, un dus intors Sinaia
La venire verificat cu clip, regenerare ok.

Merg doar in Bucuresti, 10km 15min.
In acest regim nu se face regenerare.
Verificat pe diagnoza Clip.
solidconvert
tot in bucuresti si tot doar 10 km doar ca in 40min minim...isi face regenerarea fara probleme.
P.S.: 10km in 15 min. banuiesc ca doar noaptea ca altfel nu vad cum...
petree
solidconvert Ai verificat pe diagnoza cand ai ultima regenerare?
Radu Mladin
Se simte cand isi face regenerarea, si la mine pe 10 km in bucuresti, 30 de minute, isi face regenerarea, chiar daca mai astept putin sa se termine dupa ce ajung acasa.
QUOTE(Sfinxul74 @ 6 Mar 2017, 01:04)
Salut!
Am si eu o intrebare - la o diagnoza cu tester CLIP a afisat ca FAP -ul are 12.000 de regenerari esuate, iar depunerile dr funingine sunt de 9 gr. Este posibil sa aiba asa multe esuari de regenerare? Cate grame maxim accepta FAP fara a avea probleme?
Merci!
*


Eu nu stiu cum ar putea sa aiba 12000 regenerari esuate. La 250 000 km parcursi, ar fi trebuit sa isi faca regenerarea o data la 20.8 km si toate sa fie esuate. Foarte putin probabil. Poate 1200 sau 120
solidconvert
QUOTE(petree @ 7 Mar 2017, 16:56)
solidconvert Ai verificat pe diagnoza cand ai ultima regenerare?
*


da, chiar sambata am verificat imediat dupa ce a facut o...
Racoviceanu
Ca sa ne lamurim.
Filtru intra in regim de regenerare, cand se indeplinesc cele doua conditii de mai sus enumerate de voi. ( Temepratura motorului sa fie 81 grade Celsius, si motorul sa functioneze la o turatie >= 2000 rpm).
Eu personal, mi-am facut renegerarea filtrului la cineva care lucreaza la Renault ( filtrul era ocupat cu 58g praf biggrin.gif .) , si ca si voi aveam o gramada de regenerari esuate, deoarece intram si ieseam din regimul de regenerare, cu toate ca el imi retinea toate incercarile.
Nu a fost suficienta o regenerare, caci am ramas cu 20g, destul de mult in comparatie cu spusele Renault, care afirma ca la peste 18 g de funingine nu e tocmai ok.
Asa ca i-am mai facut una, nu stiu cat de sanatos a fost pentru motor, dar dupa a doua am ramas cu 1 g.
Tocmai de aceea recomand o regenerare fortata in service sau la o cunostiina care lucreaza in domeniu, pentru ca nu stii niciodata cand filtrul isi face regenerarea completa.
Ca sa evit cateva intrebari, regenearea in service Renault costa undeva la 200-250 ron si functioneaza astfel :
Masina sta la FIX 3000 rpm timp de 5-10 minute pentru a se asigura ca a atins temperatura optima pentru regenerare, dupa care coboara singura la FIX 2000 rpm, timp de 40-45 minute. In tot acest timp va minunati de ce iese pe toba. radmasa.gif
diddy1
noob question : de 200 lei nu mai bine pui motorina te duci pana la munte/mare?
la regenerarea fortata in service se asigura ventilare?
espacern
QUOTE(diddy1 @ 10 Mar 2017, 16:19)
la regenerarea fortata in service se asigura ventilare?

Ventilarea spatiului service.....sau a cui ventilare?
De cele mai multe ori se face operatiunea afara....asa ca se ventileaza natural!
Racoviceanu
QUOTE(diddy1 @ 10 Mar 2017, 16:19)
noob question : de 200 lei nu mai bine pui motorina te duci pana la munte/mare?
la regenerarea fortata in service se asigura ventilare?
*



Tocmai ce am zis mai sus. Nu esti 100% sigur ca efectuezi o regeneare completa cu un drum la mare/munte, exact asa cum trebuie.

Si da, operatia se efectueaza in aer liber . Oricum sistemul de racire porneste inca de la inceput.
cristian_nechita
Ca fapt divers.
La 1.5 110 puteti da jos filtrul, fara resoftare.
Nu da eroare, doar estimeaza ca are 0.5g de funingine si nu mai porneste niciodata regenerarea.
Asta ca sa nu va lasati pacaliti de cei care va cer sute de euro pentru resoftare.
roland
Care sunt pana la urma conditiile cumulative de indeplinit pentru a se intra in modul de regenerare?

S-au vehiculat 80 grade, apoi 81 grade, 2000rpm, ar trebui sa fie si cantitatea de funingine acumulata (via presiunea etectata in filtru)...

Deci, care sunt oficial, adica date tehnice date de Renault, conditiile pentru inceperea regenerarii?

Daca se poate si un link ar fi perfect. Mersi.
solidconvert
Dar de ce iti bati capul cu faze de genul asta? Nu mai bine stai relax si te bucuri de masina? Orice se strica se si repara... eu nu vad sensul sa dau ture de bloc, sau sa stau langa masina ca nu si a facut regenerarea. Probabil asta este si motivul pentru care n au pus indicator in bord... sa nu devii scalvul masinii?
P.S.: probabil este doar curiozitatea la tine, nu stiu!
roland
Nu eu am deschis topicul, la mine e pura curiozitate :-)

Imi place sa aflu informatie de calitate, oficiala, date concrete. Aici am vazut ca se vehiculeaza diverse cifre, diverse conditii si tare am impresia ca nu e chiar asa, de aceea voiam sa aflu mai multe. Daca topicul se lasa cu o concluzie clara, argumentata si documentata, ar fi perfect.
Racoviceanu
Tu te bucuri de masina cu Engine Failure Hazard in bord ?
@roland - temperatura galeriei de evacuare trebuie sa fie 81 grade celsius, Atunci particulele nocive sunt eliminate astfel incat filtrul poate functiona din nou la eficienta maxima.
Din cauza turatiilor reduse din traficul urban, regenerarea nu se poate efectua cu succes in anumite momente.
Exista si varianta cu autostrada, care nu stiu cat de sigura este.
madhorsefuzzy
81 grade C pe evacuare? Ceva lipseste pentru ca aia e temperatura agentului de racire cand motorul functioneaza in regim normal de temperatura, poate ceva mai mare spre 90 grade C.

Eu stiam ca la 350 grade C pe evacuare incepe procesul pasiv de ardere a particulelor. Pentru procesul activ (comandat) se ajunge la temperaturi de 500-600 grade C.
aikidoro
Nu mai bine nu te stresezi si cand se duce atunci vezi ce si cum.
cj98czh
Daca este E5 va rog sa il scoateti si o sa va mai iasa noxele la pulivara ... la E4 merge scos ... cu E5 este mai greu ..
solidconvert
QUOTE(aikidoro @ 16 Mar 2017, 11:28)
Nu mai bine nu te stresezi si cand se duce atunci vezi ce si cum.
*


Asta am spus si eu mai sus... dar se pare ca din pacate cei care au aceasta problema nu se mai pot bucura de masina. Au si ei dreptate! Eu spre exemplu, daca as ajunge sa am probleme de acest gen as incerca sa rezolv cauza. N as sta stresat din cauza acestui fap. Maxim as vinde masina! Ciudat totusi ca spre exemplu la primul meu megane 3 am avut turbina dusa si am mers asa cu el vreo 5000km, timp in care am completat cu vreo 3L de ulei si tot n a avut nimic fap ul. Isi facea regenerarile mai des si crescuse consumul din cauza asta, iar masina mergea 90% din timp in oras fara sa afiseze vreo eroare. Si dupa ce am schimbat turbina probabil in timp s a curatat si fap ul de tot uleiul ala, pentru ca cert este ca m am mai intalnit cu "noul proprietar" si in continuare masina n are probleme cu fap ul.
L.E. ce vreau sa subliniez este ca probabil la cei care au probleme de acest gen sunt si alti factori pe langa cei de ordin mecanic de luat in calcul, cum ar fi: poate multe drumuri scurte (spre exemplu).
cristian_nechita
QUOTE(cj98czh @ 16 Mar 2017, 11:37)
Daca este E5 va rog sa il scoateti si o sa va mai iasa noxele la pulivara ... la E4 merge scos ... cu E5 este mai greu ..
*



Ce treaba are fap cu noxele?

Ies noxele la rar/itp fara fap si euro 7 daca e.

Tot ce se face in tarile mai rasarite este o verificare vizuala la tuv/mot daca fap este la locul lui si nu a fost inlocuit cu teava.
silvanu96
Nu iese sub 0.5 fara FAP. Unde mai pui ca RARul cere jumate, adica 0.25-0.3
cj98czh
QUOTE(cristian_nechita @ 16 Mar 2017, 14:15)
Ce treaba are fap cu noxele?
*




Absolut nici una ... te rog sa ma ierti ... noxele ies oricum ... roata de rezerva este unul din factorii obligatorii pentru a avea noxe bune.
cuki46
eu am avut in trecut o mica experienta mai neplacuta cu un fap, dar era vb de un fiat cumparat la mana a 2-a din Germania. Rezolvarea a picat pe mana noului proprietar, care a dat jos FAP-ul, a facut resoftare si s-a bucurat de masina inca ani buni.

La Renault in schimb nu prea am auzit de "probleme" cu filtru, am intrebat expres si cativa taximetristi cu Renault, care dupa 200 - 300k nu au avut probleme.

Eu zic sa va bucurati de masina, dar daca ajungeti sa stati mai mult de 2-3 sapt tot in oras, va recomand sa "consumati" vreo 10l de motorina pe o plimbare extraurbana. Face bine in primul rand motorului si a turbinei, dupa care poate face bine si filtrului.
roland
Strict academic, tot nu am aflat concret conditiile de indeplinit pentru inceperea regenerarii. Ba 80 , ba 81, ba temperatura evacuare, ba temperatura lichid racire...
cristian_nechita
Noxele (NOx) ti le elimina catalizatorul, nu fapul. Cu sau fara fap NOx o sa aiba acelasi nivel.

FAP-ul este doar un filtru in acumulare pentru particule solide(carbon).

Un diesel iti genereaza particule solide atunci cand lambda iti coboara sub 2.(lambda de putere e undeva la 1.6, limita de fum e undeva la 2)
Avand in vedere ca testarea la rar se face cu motorul turat la 2500, in gol, motorul ala o sa aiba lambda 3, si nu o sa genereze particule solide.

Iar la rar , ti se masoara NOx-ul, care repet, nu are nici o treaba cu fap-ul, si chiar daca ar vrea sa masoare funinginea, ar trebui sa o faca in mers cu motorul in sarcina, sau pe role, iar chestia asta nu se intampla nici macar in vest.
silvanu96
La diesel se masoara la relanti si la revenire de la turatia maxima. Deaia se da talpa la max.
Denumirea lui populara este opacimetru. Iar cifrele aflate la motor pe eticheta neagra ,cred ca tot la opacitate se refera.
cj98czh
De la E5 in sus nu se mai da talpa ...


cristian_nechita - stiu caz concret cu E5 care are FAp off si nu a luat gazele ... repet la E4 merge, de la 5 nu mai ...
cristian_nechita
Probabil ca nu a trecut pentru ca dat jos si catalizatorul sau a facut si un chip agresiv odata cu fap off.

http://www.anularedpf.ro/test-opacitate-mo...-eliminare-dpf/
ligrivis
Mi-am luat un aparat de diagnostic autocom si m-am uitat la FAP si am 13 g de funingine si nu am nici o regenerare esuata si in 123.000 km a facut 15000 de regenerari daca ma pricep sa citesc bine. Este super aparatul dar m-am jucat la el pana am dezactivat un airbag si abia l-am pus la loc mi-a dat ceva emotii.
madhorsefuzzy
Daca a facut 15.000 de regenerari in 123.000Km inseamna ca a facut in medie o regenerare la fiecare 8,2Km. Am impartit bine? smile.gif

Adica cum ar veni la fiecare drum al meu la serviciu si inapoi asa avea minim 2 regenerari in 18Km.
ligrivis
Inseamna ca nu m-am uitat bine o sa fac o poza si o urc aici era ceva geb 15000 cicluri si am crezut ca sunt regenerari dar cred ca erau porniri cate porniri are masina.
cj98czh
Vezi ca poti sa vezi exact ce medie ai intre regenerari.
cristian_nechita
Sunt 150 regenerari dar iti citeste aiurea interfata.Probabil iti da "150.00".
Pune un clip si o sa ai 150 regenerari, cea ce e absolut normal la km tau.
Gligor cristian
Salut
Ce motoare diesel au filtru particule?
Ms mult
steverainwalker
QUOTE(roland @ 16 Mar 2017, 15:05)
Strict academic, tot nu am aflat concret conditiile de indeplinit pentru inceperea regenerarii. Ba 80 , ba 81, ba temperatura evacuare, ba temperatura lichid racire...
*




Din singapore citire biggrin.gif :
http://www.renault.com.sg/discover/engines.html

Stiu, tot nu e academic dar e interesant ca, citez:
"The system is activated as soon as a sufficient quantity of soot is detected in the filter and the engine is warm enough."

Legat de turatie/viteza:
"there is no minimum driving speed or journey length required to activate the regeneration process, however the regeneration process needs to complete its cycle to reduce the excess soot "


28 Apr 2017, 11:59:
QUOTE(Gligor cristian @ 10 Apr 2017, 06:50)
Salut
Ce motoare diesel au filtru particule?
Ms mult
*



Gasesti detalii pe site-ul oficial:
http://www.powertrain.renault.com/our-range/
roland
E... Aia aș vrea să știu... Ce înseamnă warm enough.
cuki46
QUOTE(roland @ 28 Apr 2017, 14:06)
E... Aia aș vrea să știu... Ce înseamnă warm enough.
*



esti mortal...acuma ce date mai ai nevoie? numarul de grade exact din sistemul de racire? sau pe esapament?

warm enough inseamna dupa capul meu, temperatura normala de functionare a motorului, valoare ce se atinge dupa un nr. de x. km in functie de anotimp, locatie, pozitie, talpa.

La VW te anunta in bord cand trebuie sa "regenereze filtru de particule", iar asta presupunea sa mergi in treapta 4 undeva pe la 2500-3000rpm cam 5km.
stefandinescu70
La ..... ( la fel la toate masinile/bradurile diesel cu DPF ) te anunta in bord cand a avut 3 incercari esuate de curatire automata a DPF ului ( deci nu a terminat nici una ) si te anunta ca sa nu mai opresti motorul ( sa mergi cu masina sau chiar sa o lasi sa funtioneze in relanti ), asta ca sa lasi ECU sa isi termine regenerarea DPF ului . Altfel se opreste/sau intra in LIMP mode motorul si apoi DPF-ul il mai poti regenera doar pe tester in service . Deci cand te anunta masina despre DPF este ultimul anunt inaintea vizitei ( de nevoie ) la service radmasa.gif .

Nu ai un numar de km sau viteza obligatorie cu care sa mergi ( pentru curatirea DPF ) ci doar trebuie sa dai timp sa isi faca ECU procedura ( de ardere a funinginei depuse in DPF ) pe care o stie el mai bine ( mult mai bine decat soferul smile.gif )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.